Thursday 15 January 2015

BERITA TERKINI ... AUSTRALIA AKAN HANYA BENARKAN KOPERAL SIRUL DIBAWA PULANG KE MALAYSIA JIKA BELIAU TIDAK DI HUKUM GANTUNG SAMPAI MATI KERANA DAPATI BERSALAH OLEH MAHKAMAH PERSEKUTUAN MEMBUNUH ALTANTUYA.



Australia tidak akan memenuhi permohonan kerajaan Malaysia untuk mendapatkan perintah ekstradisi bagi membawa pulang bekas anggota elit polis, Sirul Azhar Umar.

Laporan Sydney Morning Herald menyebut, permohonan tersebut tidak akan dipenuhi kerana ia melibatkan hukuman mati.

Laporan itu memetik kenyataan Jabatan Peguam Negara Australia yang menyebut, ia hanya akan dipenuhi sekiranya Malaysia berjanji untuk tidak menjalankan hukuman mati tersebut.

“Undang-undang ekstradisi Australia tidak membenarkan seorang individu diserahkan kepada sebuah negara untuk satu kesalahan yang boleh dihukum dengan hukuman mati, melainkan negara itu memberi kepada Australia satu janji bahawa hukuman mati tidak akan dijalankan,” laporan itu dipetik.

Australia merupakan salah sebuah negara yang tidak memperuntukkan hukuman mati dalam undang-undangnya.

Sirul Azhar, yang merupakan tertuduh kedua kes pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu, tidak hadir ke mahkamah pada hari Selasa lalu dan susulan itu Mahkamah Persekutuan mengeluarkan waran tangkap terhadapnya
  
Mahkamah Persekutuan menjatuhkan hukuman mati ke atas kedua-dua anggota Unit Tindakan Khas (UTK) selepas didapati bersalah membunuh Altantuya sembilan tahun lepas.  
  
Mahkamah Persekutuan juga sebulat suara mengetepikan keputusan Mahkamah Rayuan pada 23 Ogos 2013 yang membebaskan kedua-dua mereka.
  
Mahkamah Persekutuan mendapati Mahkamah Rayuan terkhilaf dalam keputusannya.
  
Pada 9 April 2009 Mahkamah Tinggi Shah Alam menjatuhkan hukuman mati ke atas Sirul Azhar dan tertuduh pertama Cif Inspektor Azilah Hadri selepas didapati bersalah membunuh Altantuya sembilan tahun lalu.

16 comments:

  1. Ala cina blogger seks boleh lari keluar, takkan dia lari keluar tak boleh? ini hak kebebasan melarikan diri.

    -suaram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

      Delete
    2. ANON 17:12

      Aku tau Tulang Besi (TB) Malaysiawaves, dekat sini ada tulang badak (TB) Murtabak waves. Dari segi tulisan macam pernah baca somewhere kat internet.

      Kat Blog Malaysiawaves ada PASMA, Sini pulak ada PASNE.

      Kah Kah Kah, lawak betui la.

      Delete
    3. Sori brader, aku gelak sampai berayaq mata. Opppsss sori.

      Kesimpulan dia Anon 17:12 sama -sama otak tak betul dengan Malaysiawaves. Aku dah kata dah jangan tulis merapu, kalau terus nanti ada orang gila menjelma. Kah Kah Kah

      Delete
  2. Dah ikut skrip, nak buat macamana...

    ReplyDelete
  3. Bagus juga ye negara kapir tu....undang2 negara malingsia macam haremm...kenapa orang yg menyuruh sirul membunuh tu disabitkan sekali...drama drama...

    ReplyDelete
  4. Kaki jubo dah beratus ratus kali kelusr negeri...siap melancong lagi...puiiiii...butuh la....

    ReplyDelete
  5. Pembunuh hantutoya adalah Sirul dan jika ditakdirkan sirul mati di talii gsntung...pembunhnya ialah Anwar Ibrahim...

    ReplyDelete
  6. Kenapa orang yg suruh sirul membunuh tidak disabitkan sekali...

    ReplyDelete
  7. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai. Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  8. Mahaguru is a Hindi film directed by S.S.Ravichandra and written by Gyandev Agnihotri and Kader Khan. This is only film where 80's top actress Meenakshi Seshadri was paired opposite Southern Superstar Rajinikanth.The film was made to encash Rajinikanth's Style and Mannerism which became craze after Andhaa Kanoon and Gangvaa.It had some witty dialogue written by Kader Khan which became quiet popular.


    Storyline

    Naag Raj Darbari and his associate Shyam Kumar Talwari rule over a small community in India with an iron hand. When former military officer, Subhash, comes home to his mother and sister, he is appalled at the conditions that the community is living in, and decides to do everything possible to improve their lot. This gets him in the bad books of Darbari and Talwari, who recruit a hit-man named Mahaguru to deal with Subhash. Mahaguru confronts Subhash, and severely beats him up, resulting in Subhash being crippled for life. Shortly thereafter, Mahaguru rescues Subhash's sister from some men who were molesting her. Village belle Basanti, a close friend of Subhash, decides to have a go at turning Mahaguru around. She starts a friendship with him, finds out his name is really Vijay, and he does respond positively and becomes attracted to her. This leaves Subhash free to assist the community, thus angering Darbari and Talwari all the more. They abduct Subhash and hold him prisoner, and then instruct Mahaguru to do away with him. Will Basanti's influence change Mahaguru? Or will he just act for anyone who gives him money?

    ReplyDelete
  9. Selamat, yg sorang lg camne, x kn sorang lepas sorang lg mati....membunuh pun berdua, dua2 kene hukum gantung sampai mati...stay tune kite saksikan episod seterusnye ....kahkahkah

    ReplyDelete
  10. Perancang utama pembunuhan ni boleh selesa, senang lenang hidup mcm x de ape2 berlaku lak ye ....hebat2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya orang pelancong..saya pernah melancong ka Melaya satu masa dulu..
      tapi sekarang saya sudah takut untok melancong ke Melaya lagi kerana di sana ada orang yang kita tak pernah kenal atau berurusan berkemungkinan membunoh kita. bahaya... bahaya..

      Kesian Altantuya..kalau dia tak pergi ka Melaya mungkin dia masih hidup lagi.. tapi kerana dia pergi ke sana dia telah dibunoh tanpa sebab oleh orang yang dia tak pernah kenali dan bukan tujuan dia pergi ke sana untuk mati

      Saya sangat binbang untok pergi bercuti ke sana sejak peristiwa Altantuya dibunoh

      Khabarnya tujuan pemergian Altantuya ka Melaya untuk bertemu seseorang yang telah lama dikenalinya..tetapi orang itu tiada kaitan pulak dengan kematiannya...yang jadi kambenghitam tidak mengenali Tuya sebelumnya..

      Tetapi dengar kabar orang yang berurusan dengan Tuya kenak arif dengan orang yang jadi kambenghitam... ada suatu MUSHKIL ...mengapa dan apa kaitan mereka ini...

      Apapun saya tidak akan pergi melancong ka Melaya lagi di masa depan

      Delete
  11. SIAPA ARAH BUNUH ALTANTUYA??? BERITA2 UTAMA HANYA MAHU MENGOLAH PERSETUJUAN KAMU..ADAKAH KAMU NAMPAK PERMAINAN MEREKA2 INI? KEEP CALM & DON'T BE DUMB..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...