KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 9 January 2015

PENTHOUSE MILIK PENGADU 1MDB AKAN DI LELONG ESOK.



Harta kediaman milik Naib Ketua Bahagian Umno Batu Kawan Khairuddin Abu Hassan akan akan di lelong esok, menurut jurucakap pelelong Ng Chan Mau & Co.

Tetapi Khairuddin,mendapat perhatian selepas membuat laporan polis terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB) bulan lepas, memberitahu bahawa beliau tidak menerima apa-apa notis lelong.

"Mereka tidak menyerahkan apa-apa writ penyitaan dan penjualan," katanya. "Saya akan memeriksa ini melalui peguam saya."

Harta dalam soalan adalah sebuah penthouse terletak di Mont Kiara, Kuala Lumpur. Menurut jurucakap syarikat lelongan berkaitan, harga rizab adalah RM2.1 juta.

Pengisytiharan jualan menyatakan bahawa pempetisyen adalah CIMB Islamic Bank Berhad.

Lelongan ini akan diadakan di Hotel Istana, Kuala Lumpur dan ia akan bermula pada jam 10.30 pagi.

Jabatan Insolvensi Malaysia (MDI) telah pada 14 Mei 2014 isytiharkan Khairuddin muflis, tarikh yang sama Mahkamah Tinggi Pulau Pinang mengeluarkan perintah kebankrapan itu.

Khairuddin memberitahu beliau sedar perisytiharan kebankrapan itu dan peguam beliau sedang mengkaji isu ini.

Salinan MDI pengisytiharan muflis telah menjadi viral di Internet. Ia mendedahkan bahawa Artisan Fokus Sdn Bhd adalah pempetisyen dalam kes itu.

Khairuddin berkata beliau hanya penjamin. "Peguam saya sedang berusaha untuk menyelesaikan isu itu," katanya.

37 comments:

  1. Khairuddin ni umno nak lelong jugak...pkr nak?...Lelong murah2 je ni...kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asyik politik, politik, politik...serabut kepala otak dengan politik...kita layan pula cerita seram ni....hehehehehe. Arrrrghhhhh hantuuuuuuuuuuuu

      Delete
    2. PKR pun tak nak doh. Ko bagi la kat emak engko.

      Delete
  2. Dia lebih baik apply jadi ahli PKR, bodek sikit Clan Sega-Boot Al Cherok Tok Kun........................... Cerah masa depan........silap2 diberi ruang jadi calun ADUN.

    Tapi tak lama kut, nanti kena suruh letak jawatan sebab nak bagi bini dia bertanding macam kat Kajang

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko bagi la kat bini ko 3 malam ker...dia boleh tolong picit

      Delete
  3. Hai Melayu!
    rumahmu semua dibina indonesia,
    ekonomi pula dikuasai cina,
    golongan profesional semuanya india,
    warung makan pun, mamak dan siam yang berkuasa,
    warga bangla pula menjadi JaGa,
    orang Nepal yang menabur baja,
    orang pakistan usung karpet jaja merata,
    lalu melayu ada apa?

    Sedutan dari sajak A. Samad Said
    ...
    KEDEPAN pernah menyentuh akan isu ini,

    Salam 1rasuah,

    Masuk pasaraya tengok warga asing cuci lantai,
    Makan kat pudu tgk warga asing sapu sampah,
    Masuk klia tgk warga asing susun troli & cuci tandas,
    Masuk car wash tgk warga asing cuci kereta,
    Pasar malam kaw kilang @ pembinaan penuh warga asing beli barang,
    Pergi nilai 3 beli kain dah mcm Pakistan kecil.
    Tegok bersama mu baru nampak rakyat kita,
    Kerja untuk rakyat diberi kepada warga asing. Apa sudah jadi?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  4. Pilot nelayu ramaiii..engineer melayu bersepah2...ketua jabatan kerajaan SEMUA melayu...askar...polis ..emigresen...cikgu...99% melayu...tabung haji..mara..risda..felda...semua melayu...putrajaya...shah alam...melayu jugak...
    Tak salah bagi kerja kuli angkat sampah..tahi..dan jaga kaunter tu kat warga asing...
    Yang dok nampak klu pakatan yg diketuai pkr jd kerajaan...mungkin melayu buat kerja kuli ni sbb itu yg pkr mahu...errmmm..'.bodoh'nya mekayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, Melayu BODOH tu yg kalangan 47%.......

      Delete
    2. ramainya melayu yang berjaya....kenapa yang tinggal di golden triangle, jalan kia peng, changkat, damansara, bangsar, subangjaya, sunway, dan hartamas semua china dan india....kalau Melayu berjaya sudah pasti semua kawasan rumah mewah ni dipenuhi melayu....putrajaya, shahalam, bangi tu kawasan ulu bagi orang KL

      Delete
    3. Tapi sekarang Umno BN yang memerintah kan...
      Cer bagitau kenapa banyak sangat melayu yg jadi kuli sekarang.

      Delete
    4. KL dulu pelombong cina yg teroka..dato keramat semua tanah pajakan cina...kia peng, yap kwan seng, taiping....sejak berabad kampung cina....
      Melayu bukan jenis perompak maka wajar le cina jadi majoriti di situ...klu melayu pulak ramai kat situ baru le namanya zalim...

      respon untuk si bedul anon 22:45.....tq

      Delete
    5. Yang merompak bukan China bangang....perompak yang sebenarnya adalah kampung2 Melayu UMNO... kampung Melayu seperti Kampung Berembang, Kampung chendana kerinci, Abdullah Hukum, Chu Badak dirompak oleh UMNO...jadi kawasan mewah yang mapun dibeli CHina...Melayu yang terokai kampung disitu dihalau duduk rumah PPR tepi kolam tahi....
      JIbnu Abas r.a. meriwayatkan juga bahwa Rasulullah S.A.W. bersabda : “Apabila seorang wanita keluar rumahnya dengan mempesolek dirinya serta memakai bau-bauan (sedang suaminya redha akan berbuatan yang demikian itu), maka dibangunkan untuk suaminya pada setiap langkahnya sebuah rumah di neraka.”
      Kenapa orang UMNO yang usik kampung2 China seperti Seri Kembangan, Cheras, Ampang, Kepong...kampung China terus hidup sampai sekarang...
      Kaum Ghee dan Hai San..Yap Ah Loy tu datang British masuk Malaysia sebelum British lagi....yang panggil dia Masuk Malaysia adalah raja2 dan orang kaya Melayu yang tamak....
      Respon untuk Si Buta Sejarah..Anon 03:46

      Delete
    6. Respon untuk Si Buta Sejarah..Anon 13:10
      Yang merompak Malaysia bukan China...perompak durjana yang sebenarnya adalah Melayu sendiri... kampung Melayu seperti Kampung Berembang, Kampung chendana, Kampung Kerinci, Batu 3, Kg Abdullah Hukum, Kampung Lindungan, Kg Kayu Ara, Kg Chu Badak semua dirampas dari Melayu oleh UMNO...Kg Melayu digosol untuk membina rumah2 mewah yang mapun dibeli CHina...
      Melayu2 dari kampong tersbut dihalau telah telah dihalau untuk duduk rumah PPR tepi kolam tahi...Naik kereta api ke Klang atau Bukit Jalil …Kau pasti nampak kebanyakan rumah PPR Melayu semua dekat dgn kolam taik..
      Kalau betul2 Melayu sejati yang tidak bertuhan wang dan harta, kau sedih melihat Melayu merempat di tanah air sendiri..Tinggal di PPR yang kotor dan tidak kemudahan seperti rumah flat di Singapore
      Yang hairan kenapa orang kampung2 China seperti Seri Kembangan, Cheras, Ampang, Kepong terus berdiri...kampung China terus hidup sampai sekarang dan tiada siapa yang berani usik
      Kaum Ghee dan Hai San dan juga Yap Ah Loy datang sebelum British masuk Malaysia. Masa tu raja2 Melayu yang memerintah...yang panggil China melombong di Malaysia adalah raja2 dan orang kaya Melayu yang tamak....
      Buku sejarah boleh diubah cerita....tapi akhirat nanti ingatlah ada orang Melayu yang tidak mengampun setiap dosa dan kezaliman kau orang. Ingatlah bukan ribuan orang yang datang untuk solat jenazah dan tahlil satu malaysia boleh menyelamatkan kau dari api nerakaa.

      Delete
    7. Respon pada yg celik sejarah 13:10..
      Kalau diberi rumah ppr tu bukan halaulah...kg chendana kg berembang tu majoritinya pendatang indon jadi SETINGGAN di sana...aku dok jln enggang keramat tahun 90an dulu..aku tau sangat kampung ni...melayu memang ada..tapi tak le ramai pun...tanah tu tak bergeran pun...tiada pemilikan individu...negara ada undang2..ada kanun tanah dsbnya...yg tu kau kena faham jugak dol...jangan dok menyondol jer tak tengok kiri kanan...

      Kalau tak dipindahkan ke ppr camna nak bangunkan kawasan tu?.
      Kau faham apa maksud setinggan??..
      Cina pendatang di panggil jadi kuli oleh RAJA/PEMBESAR melayu untuk kerja dilombong tu betul...itu juga mengesahkan yg negara malaysia ni dulunya pentadbir dan rakyatnya melayu manakala cina ni PENDATANG...
      Bezanya bila british menguasai pentadbiran Tanah Melayu...koloni ni bawak cina berkapal2 masuk...sampai pernah satu ketika bilangan mereka yg bangsat ni lebih ramai dr penduduk watan..
      Kau tak payah heran le yg kampung cina seperti kepong sri kembangan masih 'berdiri'...kampung ka??..yang dok nampak dah jadi bandar punnn...
      Melayu memang takde kat sri kembangan tapi diimbangi dengan majoriti melayu di sri serdang...melayu minoriti di ampang tapi diimbangi dengan majoriti di dato keramat...

      Yg penting nya dol..melayu islam mesti terus menguasai pentadbiran dan mencorakkan negara sebab melayu adalah majoriti...
      Ada faham!!!

      Delete
    8. Bila pulak Kg Kerinchi, Abdullah Hukum, Kg Chendana pun Indon..jadi majoriti orang di KL dan PPR dari Kg setingga tu Indon ...Projek IC pun ada KL.???
      Kg Chu Badak....orang Kedah
      Kg Berembang ....orang Kelantan
      Kg Kerinchi, Sun Way, Kg Medan dan Kg Pasir ....Orang Perak
      Kg Chendana & Kg Chongo...orang N9

      Tapi semua dihalau ke PPR di tepi kolam tahi....sebelah KTM ke Klang sebagai bukti...tu adalah mereka yang tinggal di Kg Kerinchi dan Lembah Pantai...Huhuhu...
      Melayu mengusai pentadbiran...tapi kekayaan dan ekonomi dikuasai bangsa yang kau pamggil kuli...kenyataan sekarang Melayu menjadi kuli kepada bangsa raja yang pamggil KULI adalah Melayu...adakah ini Ini corak Negara yang kau canangkan...

      Delete
  5. Melayu Pandai memang ramai,masalahnya yang memimpin UMNOGOK pemimpin Melayu yang Bodoh dan Malas.Betul tak Tun?

    ReplyDelete
  6. Pulakkk...sebab melayu ramai yg pandai le maka depa tak perlu kerja buruh..sbb dasar kerajaan mengutamakan melayu le maka ramai melayu yg pandai...
    Malas ni cina pun sama jugak...bezanya depa berniaga...klu cuti maka bisnes lingkup.. ada kerja ada gaji...melayu cuti pun gaji jalan...tak ok ke camtu...bodoh sangat ke melayu???..ermmm

    ReplyDelete
  7. Pak Samad Said meramal kan apa yang berlaku kalau PR perintah dalam sajak dia tu

    ReplyDelete
  8. Itu yg tepatnya anon 19:03...sy setuju 100%

    ReplyDelete
  9. Melayu yang sokong umngok je yg bodoh piang tahap usus...xnak berubah...kih.....kih....kih....

    ReplyDelete
  10. puak umno melayu dah diajar olih peminpin atasan mereka jangan bekerja keras kerja cari duit dgn mudah rasuah , jadi broker tanah jual hak melayu fitnah bangsa melayu biar hidup susah samun tanah melayu jual dgn untung mudah memang dasar umno pariah hidup menyusahkan rakyat bangsa melayu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju...heee

      Delete
    2. Yg ajar bekas ahli umno dan bekas peminpin umno dulu terutama anwar dan pengikut nya

      Delete
  11. Memang kalu nk cepat kaya join umno tp jgn sesekali menderhaka padahnye lu pikir lh sendiri ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu nak main golf kat Hawai join umno la

      Delete
  12. Klu harap.kan bang non nnpk gaya hari2 abis jubo jubo diceroboh bang non.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia berjubo ke ape ke lantak pi la dia, yg ko cemas sangat nape, dia nk kn jubo ko ke atau ko dh naik ghairah mintak di juborin...hahaha

      Delete
    2. Oiii 20.04.
      Mak hang berapa kali dah kena jubo bang non?
      Kesian bapakkk hang.
      Suruh la mak hang pergi berubat!

      Delete
  13. Mamat kat atas tu penganut parti umno kan?
    ish...ish...ish...

    ReplyDelete
  14. Mulut mamat ni laser sangat...
    Tu pasal laa...
    Mana boleh lawan tokey...

    ReplyDelete
  15. Klu bang non jadi pemimpin negara srmua cofee boy dapat pakaian jenama brioni....ahaksss...

    ReplyDelete
  16. Slmt berwirid jubo kpda macai bangang..lps wirid jgn lpe mandi wajib.jgn smpn 3hari.nti org sush nk pcya crita kehebatan wirid ko.

    ReplyDelete
  17. Inilah wajah sebenar UMNONGOK. Semua pemimpinnya bermasaalah; rasuah, jenayah atau penuh skandal. Bila melawan sahaja, terimalah akibatnya. Jadi yang nampak baik tu, sebenarnya bukan baik mana pun. Cuma masih boleh ditarik hidung.

    ReplyDelete
  18. Masalah nye orang kita yang memilih kerja tak standart,asyik drama sinetron melayu cam ne! Tengok drama sekarang cukup la ,kita orang melayu tak pijak bumi nyata,cuba kita bangkit tak kira fahaman parti bersatu,berjuang tuntut hak,maaf la kalu ada yang tersinggung,aku melayu bukan bangsa lain,anak anak muda kita bukannye nak kerja cuci tandas,jadi cleaner,pelayan kedai mamak,itu yang jadi masalah kita sebenarnye..ubah sikit kita ada hak..

    ReplyDelete
  19. Nilah orang Melayu....tak mahu terima hakikat...bila negara maju...rakyatnya pun maju dan cerdik pandai...bila dah cerdik pandai tak kan nak kerja sapu sampah..angkat sampah ,cuci tandas...kan so sapa yang nak buat kalau tak warga asing...macam tu jugak orang Malaysia yang tak ada kelulusan pergi kerja kat Singapura ke ,London ke ,Amerika ke ,Dubai ke...takat apa yang mereka boleh buat kerja sebagai buruh kasarlah....so tak boleh salahkan kerajaan 100% ...

    ReplyDelete
  20. Kepada anon anon yang kata sapa nak berliwat atau kata tak elok nya jubo...lantak dia lah....apakah kamu ni orang tak beragama atau tak beriman.....dah terang terang dalam islam Liwat tu dosa besar ...kaum Nabi Luth pun Allah terbalik kan negerinya Sodom dalam Quran dah dijelaskan lagi kamu kata lantak lah suka hatilah dia nak buat .....Nauzubillah...kamu kata mcm tu pun kamu nak menyokong perbuatan nya atau bahasa mudah kamu ni pun 2 kali 5

    ReplyDelete
  21. Wah,cakap macam hebat mengata orang Umno ngok wajah sebenar Umno...habis wajah sebenar Pas ....apa spender putih....atau tengok blue filem kat German...atau ambil tanah orang asli kat Kelantan dah tu beri Cina komunis tebang balak ...samapi habis banjir lumpur kat Kelantan....nak kutuk Umno pandang dulu lah....Malaysia ni maju.Islamnya maju.rakyat cerdik pandai..dibawah pemerintahan sapa....selama 58 tahun merdeka....Pas...Dap...Pkr...atau Pan....cakap tu ikut fakta bukan ikut sedap mulut je...kalau pemimpin Umno rasuah ke...gila harta ke....itu urusan mereka dengan Allah..asalkan rakyat kat Malaysia ni terutama Melayu beragama Islam dapat hidup aman bukan mcm kat Penang...habis kena halau ..dah tu nak azan pun kena kurangkan speaker....tak boleh lebih dari kawasan Masjid atau surau...so maknanya sejahat jahat Umno....kami masih ada hati budi dan iman...tapi sebaik baik Pembangkang mereka akan halau dan menindas kaum yang lemah....

    ReplyDelete