KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 6 September 2015

APAKAH KENYATAAN TEGAS AZMIN INI MEMBAWA MAKNA BETAPA PAKATAN 2.0 LEBIH RELA TANPA PARTI CANGKUL ASALKAN PAS MESTI TURUT BERSAMA??????


Sebelum ini Ketua Umum PKR Dato' Seri Anwar Ibrahim mengalu-alukan penglibatan dan penyertaan PAS sebagai salah satu parti ulung lagi utama dalam pembentukkan Pakatan 2.0 selepas Pakatan Rakyat lebur dan berkubur .... Kemudiannya dituruti dengan pengakuan Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail selepas jurucakap Parti Cangkul Hanipa Maidin melahirkan rasa tidak puas hati dan enggan bersetuju atas alasan akan menguris hati dan perasaan DAP ... kini Timbalan Presiden PKR pula seolah-olah memukul paku terakhir kepada keranda Parti Cangkul yang PKR akan tetap maukan penglibatan PAS sebagai rakan utama dan erat dalam Pakatan 2.0 jika hasrat Pakatan mau rampas Putrajaya.

Bagi Omak kau kenyataan ketiga-tiga pemimpin ulung PKR ini merupakan suatu tamparan dan terajang maut kepada Parti Cangkul dalam keadaan parti itu ditubuhkan oleh barisan bekas pemimpin PAS yang tumpas dan kecundang dalam pemilihan di Mukatamr PAS ke-61 lalu sebagai kononnya mengambil alih dan menjadi alternatif kepada PAS dalam Pakatan 2.0.

Hasrat dan nawaitu Parti Cangkul nampaknya tidak kesampaian dengan pihak PKR dikatakan mengambil kira realiti politik semasa dan akan datang.

Bagi Omak Kau perkiraan dan keputusan PKR ini dibuat berdasarkan dengan mengambil kira sambutan warga bani Melayu tanpa penglibatan dan sumbangan PAS pada Himpunan Bersih 4.0 selama 34 jam hujung bulan Ogos lalu. Ternyata amat kurang Bani Melayu hadir turun memberikan sokongan ... memberi gambaran betapa kegagalan Parti Cangkul dalam memujuk dan menghasut Bani Melayu turun kejalanraya secara mega dan raksasa sedangkan DAP dilihat amat berjaya mengerahkan penyokong dan pendokongnya terutama anak-anak muda turun memberikan sokongan padu.

Realiti politik negara ialah tanpa sokongan padu lagi kuat dari warga Bani Melayu, jangan nak mimpi dan berangan Pakatan 2.0 mampu tawan Putrajaya dari UMNO/BN pada PRU ke-14 nanti.

Kepada Parti Cangkul sedarlah diri sikit akan kemampuan dan kekuatan parti kalian dalam meraih sokongan rakyat terutamanya dari Bani Melayu.

Tanpa PAS, Pakatan 2.0 umpama kereta berjalan dengan 2 silinder ... bunyi mengaum kuat tetapi tiada mempunyai pick up dan kuasa. ... minyak sedut kuat tetapi masih terhensot-hensot dan terhegeh-hegeh untuk bergerak dalam dunia perlu bertindak dan bergerak pantas. Kehadiran PAS memberikan semangat dan kekuatan turbo charge kepada Pakatan 2.0

To make it short and simple .... Pakatan 2.0 boleh berjalan seperti biasa dan mampu rampas Putrajaya pada PRU ke-14 nanti dengan syarat mesti melibatkan PAS .. tanpa Parti Cangkul tidak menjadi hal dan kudis gatal kepada impian dan misi Pakatan 2.0



Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali hari ini mengulangi pendirian parti itu yang mahu meneruskan kerjasama politik dengan PAS dalam gabungan parti pembangkang baharu bakal dinamakan Pakatan Rakyat (PR) 2.0.

Katanya, kerjasama akan diteruskan dengan semua parti politik yang komited dengan agenda bersama membawa perubahan dalam negara, senada dengan pendapat yang disuarakan presiden parti Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

"Musuh kita hanyalah Umno dan Barisan Nasional (BN)," kata menteri besar Selangor itu.

"Dan kalau ada pihak, termasuk PAS yang terus komited dengan agenda bersama PR, maka sudah tentulah kita akan bekerjasama dengan PAS dan mana-mana parti politik yang mempunyai dasar perjuangan sealiran dengan PR.

"Ini ditegaskan berulang kali," katanya kepada media selepas menghadiri 'PJ Half Marathon' di Petaling Jaya hari ini ketika diminta mengulas sama ada wajar PAS berada bersama PR 2.0 atau tidak.

Khamis lalu Dr Wan Azizah berkata, PKR masih mahu bekerjasama dengan PAS, mengatakan parti itu boleh bekerja dengan mana-mana pihak yang mempunyai matlamat sama untuk menjatuhkan kerajaan yang zalim.

Beliau turut menepis bantahan Parti Amanah Negara (Amanah) yang tidak mahu PAS bersama PR2.0, mengatakan ia pendapat peribadi salah seorang pemimpinnya, merujuk kepada Mohamed Hanipa Maidin.

Hanipa sebelum ini berkata, langkah itu tidak realistik kerana kemasukan PAS tidak diyakini akan membawa permuafakatan atau menguntungkan gabungan pembangkang baharu itu.

Bekas ketua pembangkang dan ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri menyebut PAS apabila beliau baru-baru ini berkata, kehadiran Amanah akan meningkatkan kerjasama antara parti pembangkang.

81 comments:

  1. Hek eleh.bodohnye ayat omakkau punye spin....tgk je la pas...org join bersih,tp mrk boikot..skrg dh jadi hidung xmancung pipi tersorong2...malu la ckit omakkau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amoiii...wa mau amoiii

      Delete
    2. Pencinta Loser.Cangkul.

      Delete
    3. PKR sedang melulung bila dipaksa kawin paksa dgn cangkul sebab anu cangkul kecik sangat.

      Delete
    4. Hahaha.....ghb bukan looser yg telah berjuang berpuluh tahun lamanya, tetapi hanya kerana ada pihak bila tak senang terus memburukkan ghb tetapi tak pernah merenung diri sdr. Omak kau adalah penghasut bukannya ghb sebagai hasut melayu utk berpecah bagi agenda mrk.adakah ramai ahli pas yg beralih itu dihasut atau dlman pas memang dah lama ada keretakkan. Omak kaulah batu api bagi melayu utk pecah belahkan bagi agendanya. Cuba perhatikan adakah ramai ahli ghb dari golongan bawah dan bodoh atau golongan atasan yg berpengalaman punyai pengaruh tersdr. Guna akal berfikir......dan kalau dap mampu terima pas dlm pakatan 2.0 ,kenapa ghb tidak boleh tetapi pasti dgn syarat agar tidak belaku kali kedua. Kalau pkr punyai pandangannya dap juga ada begitu juga pas dan ghb,namun perbincangan perlu dilakukan utk bersama atau berpecah dlm dua kumpulan. Dimana pkr bersama pas dan dap bersama ghb atau sebaliknya, dan umno bn sedang menunggu tindakan pembangkang sebelum mencari jln utk merampas selangor dan terus menjajah negara. Tetapi rakyat juga sedang perhatikan bagaimana utk tidak menyusahkan kehidupan mrk pada masa akan dtg.

      Delete
    5. Dah nampak pR2 dah mula goyang..
      nak harap aura Pas utk sambung nyawa..
      sekali Pas U-turn semua sekali dlm PR2 blh tergolek masuk lombong..hehehe

      Delete
    6. Sapa yg goyang...pkr dap ke passs...kata xnk putrAjaya.nk redha Allah.kahkahkah. Ckp serupa keling

      Delete
    7. Mana hudidnya

      Pas dan umno kencing rakyat

      Delete
    8. Pn hanisa @ omak kau.
      Cukuplah bagi tapak free org maki hamun buat finah.
      Saham menuju neraka jauhilah.

      Ikhlas.
      Pak Din.

      Delete
  2. tk timbul soal PR2.0 nk pas atau tidak.

    pas dh xmau pakatan....pas nk umnu

    apa yg berbelit2 nk faham benda mudah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amoii...mali...mali...halal...

      Delete
    2. Apa mahu terbelit belit g18 kata hadi salah putus dgn dap.g18 kata dap betul pas n hadi salah.g18 tersangatttttt la betulnya

      Delete
    3. BARU SEKARANG DIA SI SARJAN MEJAR GHB AL CANGKULI NAK SEBUT PASAL HUDUD???

      RETORIK! Nampak sangat yang Si Hanipa ni hanya sekadar seorang pemimpin yang mengamalkan Politik HIPOKRIT bila ianya melibatkan diri dia sendiri demi menghalalkan tindakannya.

      "Sejak bila pulak dia sokong perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan?". Itu persoalan yang diajukan oleh mereka yang berada diperingkat bawahan terhadap Si Hanipa tu.

      Jelas, alasan yang diberikan berhubung sumpah Bai'ah yang dilakukan oleh wakil rakyat PAS nak dikaitkan dengan perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan adalah tak masuk akal sama sekali.

      Bahkan untuk dia menyentuh isu perlaksanaan Hukum Hudud tu sendiri pun boleh dilihat sebagai satu tindakan terdesak yang dilakukan semata - mata untuk menghalalkan Pengkhianatan yang dilakukan.

      Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Si Hanipa tu kata, sumpah Bai'ah wakil rakyat PAS tu hanya akan menjejaskan usaha perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan.

      Itu yang membuatkan kita berasa hairan. Kenapa pulak baru sekarang ni Si Hanipa tu nak sebut pasal perlaksanaan Hukum Hudud sedangkan sebelum ini dia diantara yang paling lantang mengkritiknya?

      Bukan ke Si Hanipa tu juga yang kata, perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan tu adalah satu tindakan yang tidak perlu diutamakan jika nak dibandingkan dengan perkara - perkara lain?

      Hakikatnya, Si Hanipa tu sebelum ini tampil dengan pelbagai alasan yang dilihat seolah - olah menolak cadangan PAS Kelantan untuk membentangkan perlaksanaan Hukum Hudud di Negeri tersebut.

      Tapi, dek kerana TERDESAK nak menghalalkan tindakan mereka menjadi Pengkhianat serta melompat keluar dari parti membuatkan pemimpin seperti Si Hanipa sanggup mempergunakan apa saja alasan demi kepentingan Politik peribadi mereka sendiri!!!

      Delete
    4. Apa hanifa buat dan cakap tu betul belaka.
      Kalau kamu ada otak la

      Delete
  3. Knp plak pas nk join pakatan 2.0....pas kan parti mulia,sanggup plak bkerjasama dgn geng jebon dan babi dap...sape yg lebih hina skrg nih...dap ke pas....dap pun xpernah nk label org jebon,syaitan,barua....pas dah jadi kebiasaan kutuk org...cina yg mkn babi lg elok drp pas yg makan kurma konon2 suci.puihhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai umno detected

      Delete
    2. ERSHIT 4.0 HANYA MENGUNTUNGKAN DAPigs!!!

      DAP adalah pemenang untuk perhimpunan BERSIH 4, tetapi memancarkan signal negatif untuk Gerakan Harapan Baru (GHB) dan PKR kata penganalisis politik Datuk Lee Hwa Beng.

      Beliau berkata tanpa kehadiran PAS, perhimpunan BERSIH 4 memberi isyarat kedua-dua kumpulan- GHB dan PKR-gagal menarik sokongan Melayu dan hanya bergantung sokongan bukan Melayu daripada DAP.
      “Tanpa ahli-ahli PAS, fikirkan semua mengenai BERSIH 4. GHB tidak mampu untuk memobilasikan khalayak (Melayu) untuk perhimpunan itu.
      “Juga mengesahkan PKR hanya bergantung kepada sokongan bukan Melayu. DAP adalah pemenangnya !” kata Hwa Beng dalam Twitter.
      Hanisya Abdul Hamid pula berpendapat kenyataan Hwa Beng itu tidak boleh hanya dipandang sebelah mata kerana beliau juga merupakan salah seorang otai politikus di negara ini.
      “(Ia) mengesahkan kekuatan PKR selama ini bergantung kuat kepada pengaruh dan sokongan dari DAP …. Bersih 4 lebih merupakan kemenangan dan kejayaan DAP. PKR dan GHB sekadar tumpang semangkuk,” ulas Hanisya.
      Sebelum ini, penganalisis politik Shen Yee Aun menghuraikan secara terperinci refleksi BERSIH 4 sebagai petanda awal untuk Pilihanraya Umum ke-14.
      “Satu persoalan yang menarik adalah adakah BERSIH kali ini lebih menjadikan orang Melayu benci dan menentang Najib/UMNO/BN atau sebenarnya mereka lebih menjauhkan diri daripada DAP, PKR dan GHB?
      “Adakah BERSIH mahu menjatuhkan Najib kini lebih melemahkan atau menguatkan Najib? Persoalan ini terpulang pada penilaian masing – masing (subjektif),” katanya.

      Delete
    3. Suka hati pas la nak buat apa pun yg kau dengki kianat apa ke hel.sibuk kutuk ni dpt tambahan ahli ke

      Delete
    4. Pas + pkr + amanah + dap = umnobn jatuh.
      Itu yg Jeff Ulu Bernam takut sangat.

      Delete
  4. Pas kan kata pr tolak hudud.nape terhegeh2 nk bsama lagi....sudah bcerai tp masih mau berzina...buruknye perangai pas....wekkkkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa mau sama amoi

      Delete
    2. Perangai pas buruk belaka perangai dap mulia belaka.

      Delete
    3. Memangpun perangai pas buruk

      Delete
    4. Hidup mati umno dari sudut politik duniawi bergantung pada pas. Klu pas join umno nyawa umno akan panjang. Klu pas join pr2, umno nyawa2 ikan. Pas kera sumbang, umno lega.

      Cai paling takut pas join pr2

      Delete
    5. Hidup mati umno dari sudut politik duniawi bergantung pada pas. Klu pas join umno nyawa umno akan panjang. Klu pas join pr2, umno nyawa2 ikan. Pas kera sumbang, umno lega.

      Cai paling takut pas join pr2

      Delete
  5. Anwar memang x serik kena tikam berkali-kali oleh parti syurga.parti derma juga yang untung..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB tak serik2 kata kena halau
      Hakikatnya kalah.

      LOSERR

      Delete
    2. Pas pun kena tikam dgn ahli parti sendiri lebih teruk nasib baik dpt elak.lebih byk ditikam kelak boleh jd kebal.nuar kata memaafkan musuh semoga jd sahabat.

      Delete
    3. amu tak malu ka sanjung Band of Losers ni

      Kalah pemilihan PAS - Loser

      Dipandang hina oleh DAP sebab tak ada crowd GHB waktu bersih. Siap kena sound "Where are your numbers" - Loser
      Kena Tempelak oleh PKR -Loser
      BN buat GHB bahan gelak ketawa -Loser

      Mungkin ini sebab langgar sumpah ni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform
      Tak Respect Boy Loser GHB

      Delete
    4. Mintak2 yg buat baiah haram tu mati kena baham buaya atau harimau.

      Delete
    5. Pkr, ghb, pas dan dap mesti bersatu bawah pr2 jika ingin lihat najib digugurkan sbg pm. Jangan bimbang, pm akan datang tetap orang melayu.

      Delete
  6. Omakkau cuba mempopularkan gelaran 'Parti Cangkul' pada Parti Amanah. Dengan harapan omakkau org ramai turut gelar parti Cangkul juga.

    Tapi, nampaknya usaha itu gagal. Sama gagal ketika omakkau cuba beri gelaran pada azmin ali sebagai Jokowi suatu ketika dahulu.. Tiada sapa nak ikut perangai Omakkau yg suka beri org gelaran yg buruk2. Sama pulak perangai omakkai dgn puak2 Pas yg suka menggelarkan orang tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu tak malu ka sanjung Band of Losers ni

      Kalah pemilihan PAS - Loser

      Dipandang hina oleh DAP sebab tak ada crowd GHB waktu bersih. Siap kena sound "Where are your numbers" - Loser
      Kena Tempelak oleh PKR -Loser
      BN buat GHB bahan gelak ketawa -Loser

      Mungkin ini sebab langgar sumpah ni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform
      Tak Respect Boy Loser GHB

      Delete
    2. Apa nak malu.
      Yg buat baiah haram pun tak malu kat Allah.
      Yg kebas billion2 pun tak malu kat Allah.
      Aku bukan pas bukan amno. Buat apa nak malu

      Delete
    3. Kuali ker, cangkul ker, looser ker tapi kalau parti ini bergabung dgn pkr, dap dan pas, umno akan jadi pembangkang. Najib tak lagi jadi pm dan tak boleh naik jet peribadi sesuka hati lagi.

      Delete
  7. PAS TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
    1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

    2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

    3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ????? SEMASA PEMILIHAN DALAM Muktamar KELIHATAN ustaz yang ulama macam SERONOK SANGAT tapi tak lah sampai terkinja kinja MENGGUNAKAN CAI masa memilih calon hati.. Cara isle kot ni.

    4. Mempunyai aura-aura sayang UMNO dan pemimpinnya berpeluang muncul kerap di TV3 atau Utusan.

    5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua

    6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

    AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN USTAZ USTAZ SAMPUL PAS.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

    BABULU JA

    ReplyDelete
    Replies
    1. BELUM TUBUH, DIORANG DAH BEREBUT JAWATAN!!!

      Huh! Kalau dah namanya Geng Haprak Baru tu geng yang Gila Jawatan, memang tak heran la perkara seperti itu boleh berlaku. Diorang keluar PAS pun sebab diorang Gila Jawatan jugak.

      Hari ini, facebooker pro PAS, Tok Usin Ceroii Original mendedahkan perbualan whatsapp dia dengan salah seorang orang kuat GHB yang dilihat kecewa dengan krisis dalaman gerakan itu.

      Sekurang-kurang dua tokoh GHB yang dilihat mampu untuk memberikan saingan sengit kepada kepimpinan Si Mat Sabu tu selaku Pengerusi iaitu Mujahid Yusof Rawa dan Si Husam Musa

      Khabar angin mengenai krisis dalaman GHB mula bertiup sejak 15 Ogos apabila Si Mujahid tu telah dipilih sebagai Pengarah Eksekutif Nadwah Ulama Nadwah Jadidah 2015 atau Nunji’15.

      Gosip perpecahan dalaman GHB itu semakin kencang apabila Mat Sabu sendiri mengeluarkan kenyataan bersedia berundur daripada menjadi ketua kumpulan itu, jika ada calon yang sesuai.
      “Jika ahli-ahli jawatankuasa percaya bahawa terdapat seorang pemimpin yang lebih baik maka saya bersedia untuk berundur.
      “Tidak ada seorang pun yang akan kekal selama-lamanya. Apa yang kita percaya adalah kepimpinan kolektif,” kata Mat Sabu ketika dihubungi Mstar empat hari lalu.
      Sejak Geng Haprak Baru tu ditubuhkan, telah terdapat banyak persoalan yang dibangkitkan dikalangan ahli serta pemimpin terhadap kredibiliti pemimpin-pemimpinnya, terutama Mat Sabu.

      Ramai yang mengkritik dengan menyatakan bahawa Si Mat Sabu tu bukanlah seorang pemimpin yang kuat setelah GAGAL berkali - kali dalam beberapa Pilihan Raya Umum yang diadakan sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak Geng Haprak Baru ni memang terdiri dari kalangan mereka yang Gila Jawatan belaka. Sebab masing - masing hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!! Bukannya diorang buat untuk orang lain!!!

      Delete
    2. amu tak malu ka sanjung Band of Losers ni

      Kalah pemilihan PAS - Loser

      Dipandang hina oleh DAP sebab tak ada crowd GHB waktu bersih. Siap kena sound "Where are your numbers" - Loser
      Kena Tempelak oleh PKR -Loser
      BN buat GHB bahan gelak ketawa -Loser

      Mungkin ini sebab langgar sumpah ni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform
      Tak Respect Boy Loser GHB

      Delete
    3. Ya cantik la dengki kamu tu batu api.nak bakar org tengok tengok terbakar diri sendiri

      Delete
    4. KHALID SAMAD DAH MENGAMUK OI!!!
      Hahaha!!! Memang kelakar betul bila tengok orang yang 'desperate' ni bagi alasan untuk menghalalkan tindakan Khianat dia terhadap parti. Macam - macam betul alasan yang keluar.

      Kalau sebelum ini, Si Khalid Samad tu mempergunakan ayat Al-Qur'an bagi melepaskan diri dia dari dipersoalkan mengenai isu sumpah Bai'ah yang dilakukan ketika Pilihan Raya Umum yang lalu.

      Kali ini, Si Khalid Samad tu dilihat seolah - olah marah pulak bila orang terus mempertikaikan Majlis Kafarah yang dilakukan semalam bagi menebus sumpah Bai'ah yang dibuat.

      Kata Si Khalid Samad dalam satu kenyataan semalam, sumpah Bai'ah dan Majlis Kafarah tu yang dibuat tu adalah urusan diantara dia dengan Allah S.W.T. Orang lain tak layak nak masuk campur.
      "Sumpah ini antara kami dengan Allah, yang lain jangan campurlah. Biar kami serah kepada Allah. Kami buat ini (kafarah) pun mengikut apa yang terkandung dalam al-Quran dan hadis," katanya ketika ditemui pada majlis kafarah dan sumbangan di sini, Jumaat malam.
      Heh! Baru sekarang dia ingat pada Allah ye. Selama hari ini, dia bagi alasan untuk menghalalkan tindakan dia mengkhianati kepercayaan parti, dia tak ingat ke? Dia lupa ke dosa yang dia dah buat?

      Persoalannya, adakah dengan melakukan Majlis Kafarah itu sahaja sudah cukup untuk dia melepaskan diri dia dari terus dipersoalkan? Hakikatnya, yang menjadi persoalan bukan sumpah Bai'ah tu sahaja.

      Sebaliknya, yang menjadi tanda tanya dikalangan rakyat ialah tindakan dia mengkhianati kepercayaan yang telah diberikan oleh parti sebelum dia menjadi wakil rakyat. Itu yang dipersoalkan.

      Apakah tindakan dia sebagai seorang pemimpin melakukan perbuatan KHIANAT seperti itu boleh juga dilakukan oleh mereka yang ada diperingkat bawahan waima terhadap agama sekali pun dimasa akan datang?

      Apa yang jelas, tindakan Khianat yang dilakukan membuktikan bahawa orang macam Si Khalid Samad ni adalah dari kalangan mereka yang mengamalkan Politik RETORIK semata - mata.

      Bayangkan. Jika ketaatan dan kesetiaan terhadap parti dengan sumpah Bai'ah pun dia boleh engkari, apatah lagi kesetiaan serta kejujuran dia kepada Negara. Bila - bila masa je orang macam dia boleh jadi Pengkhianat juga!!! Itu membuktikan orang macam dia Tak Layak jadi pemimpin!!!

      Delete
  8. Sah, kalau pakatan terima pas, hilanglah undi untuk pkr. Pkr tak serik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan tak.mengaku kot Cap Cangkul pemimpin lagi ramai Dari ahli biasa

      Delete
    2. Kalau pkr tolak pas kehilangan ahli sudah pasti kehilangan undi belum pasti.pasti boleh.kuali boleh goreng

      Delete
    3. Pan Berger kata kami inclusive, exclusive, locomotive dan Pahemmmmm


      Parti Cangkul macam ejen direct selling. Salesman dia oranag2 yg kalah pemilihan.

      Kami keluar bukan sebab kami kalah. Kami keluar sebab kena halau.................... Kah Kah Kah. Bangladesh baru turun bot bolei la Mat Selfie Al Amoi cincong

      Delete
  9. Hadi n pas nak buat hudud.dap tak suka lalu buat provokasi.hadi kata putus sj la apa nak prpvokasi sgt.dah tak suka campak aje byk pulak cerita.g18 pulak kata hadi n pas salah tak bleh pisah dgn dap sbb sokongan bkn melsyu penting.hadi n pas tak katapun semua tu tak penting tp mereka sibuk buat provokasi.g18 buat parti baru sbb idea hebat mereka tak diterima oleh pas n hadi takut buat membazir sj nanti.kata mereka nak perjuangkan islam sama mcm pas juga tp awal awal sudah kata pas sudah tak relevan.mereka ternyata tak dpt bergerak dgn idea hebat mereka sj tampa mengutuk pas n hadi.seterusnya tak perlulah tunjuk siapa hebat siapa benar.kalau mmg berjuang utk islam n rakyat perlulah bersatu hati memusuhi org yg zalim.jika tdk tgok la org zalim akan terlepas lg.ya omak kau n bloq bloq kuali.sila fikirkan juga dgn menjadi batu api kelak merugikan siapa sebenarnya.ada retak retak dlm pkr juga lebih baik jaganya supaya tak pecah.kelak pecah macam pas n parti kuali entah siapa yg dpt untung

    ReplyDelete
  10. GHB Cang-cool ni memang loser

    Orang panggil Cang-copl

    Macai rocket
    Pan Berger
    Punqoq kuali

    Kalah pemilihan dlm PAS
    Kena sound dgn DAP- where are your numbers
    Kena sound dengan PKR
    Bahan lawak BN

    Uiiiiii hinanya GHB. Macai depa nal mengaku GHB pun segan

    INI kerana mereka LOSERR

    ReplyDelete
  11. Pelik la org org ni mereka takut pas n hududnya akan buat pengundi lari.lebih takut pengundi lari dari takut Allah.sedar lah jika kita tolong tegakkan agama Allah maka Allah akan tolong menegakkan kedudukan kita.kita mungkin tak nampak jln tp siapa tahu dgn keihlasan kita maka jln akan terbentang nanti.jadi biarkan pas dgn hududnya tak perlu mengutuk pada siapa siapa padahal kita hanya ingin menentang kezaliman.selain jika kita mempunyai niat yg lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu aku cakap cap cangkul depa dah makan limau mandarin Penang Marei. Bukan sebab tak faham. Tapi buat2 tak faham, maki hamun ulamak, maki hamun melayu, maki hamun india dan mamak...Yang indah hanyalah si kuning langsat roket.

      Hang pi layan blog tak senonoh malaysiawaves.

      Free dia fitnah sipolan2 tak solat. Siap kata Hasnul GHB yg kata.

      Apa nak buat. Losers are for losers and misery luv company

      Aku dah buat dah, copy blog Malaysiawaves dia maki TGHD, aku print aku bagi kat orang kampung. Tunjuk kat Netbook. Trussss orang kampung aku mengamuk macam nak ludah gang cangkul dgn cap roket.

      Saya harap GHB berkawan baik dengan Loserwaves, Addingdong, Loserdweller, Greenloser dll.

      Reverse psychology broooooo. Dgn reverse psychology ni, orang yg kesian kat G!8 dulu.dah benci dgn GHB

      Bye Bye

      Delete
  12. Dengan terhegeh hegehnya ketua krpala PKR aljubooori tebal kan muka (mme dah tebal pun mcm kete kebal)...merayu PAS join pakatan walau pun macai tok guru u turn tahu ssgt angkara aljuboori
    lah PAS haru biru...baiaah PAS pun aljuboori ble kasi
    PAS ko...ko....ingat doa ko...ko ..doa ko..ko...dah kena batang idung PAS...assmin mcm cacing kepanasan GHB Gerakan Haramjadah Barua DAP dah kuat PAS kerajaan Sgor bila2 masa dah tumbang...kah kah...aljuboori dan kroni nrepotisma cukup gelabah skg...terdesak nk mampos...apa bole buat aljubooori yg buat sendiri tanggung balik la....macai jubo cukup2 la ditipu aljuboori...udah2 la tu.....ratib jangan tak ratib...230.67 kali...ahaks

    ReplyDelete
  13. Yang loser tu keturunan indon makan taik dah dapat ic biru jilat najis sampai ke mati..ngeh3

    ReplyDelete
  14. Omakkau penah tgk gg kat cermin x dah mcm cangkul aku tgk..omakau gg cangkul..ngeh3

    ReplyDelete
  15. PKR tidak akan lupa betapa pedihnya penghinaan Hj Hadi kepada Kak Wan

    PKR juga tidak akan lupa malunya DSAI kena herdik dengan Hj Hadi kat Rusila.

    Kini PAS seperti MELUKUT DITEPI GANTANG. Mengharap ehsan dan simpati dengan PKR yang mereka hina dulu.

    Kini PAS dalam keadaan yang amat terdesak setelah DAP dan Amanah menolak PAS yang lebih mesra UMNO.

    Maka BODO amatlah PKR menerima PAS setelah apa yang PAS buat terhadap Presiden dan Ketua Umum PKR amat melukan hati pimpinan dan penyokong.

    Biro Politik PKR mededahkan bahawa pelawaan tersebut cuma ajak- ajak ayam sahaja sebab orang Malaysia ni pandai berbahasa.

    Jadi PAS dan OK jangan perasaan ye, kami tak sudi pun berkawan dengan orang yang rendah ahklak dan budi bahasanya.

    Pergilah kamu PAS kepada UMNO dan berselingkuh dengannya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEHADIRAN PAS DLM PR 2.0 PASTI AKAN MEMBAWA SEKALI SIAL DAN MALAPETAKA.

      Delete
    2. Sham tm yg loser rupanya bkn nya ghb.sial n malapetaka akan datang krn org spt anon15 :56.pkr tak apa apa sabor aje.mereka yg lebih lebih.ini lah duri dlm daging ghb yg awal awal lg sudah wujud n akan merosakkan.batu api yg hanya akan membakar diri mereka sendiri.kemaafan itu adalah lebih mulia dr rasa dengki kianat yg hanya akan musnahkan diri.syaitan itu menghendaki kamu bermusuh sedang islam itu adalah agama persaudaraan

      Delete
  16. Azmin tk ckp mcm tu, omak je pandai reka.

    Br pg td kantoi dog posting dia ttg ceramah pas kt Tangkak.

    Bloger kuatvtipu ni

    ReplyDelete
  17. Geng haru biru dah buat parti baru ... ......... mungkin nanti depa nak buat mazhab hatta agama baru pula sbb depa tak puas hati dgn kenyataan mahkamah syariah yg tak menyebelahi depa ttg isu baiah ................ semuanya bertitik tolak dpd perasaan kecewa dan tak puas hati serta dendam tak sudah ! Ini macam kalo mgkn ada yang jadi pengikut ayah pin ! yeelak puuuriiiichik !

    ReplyDelete
  18. Kah kah kah .......... dpd pi majlis 'goreng mengoreng' parti kuali ni lebih baik bawa cangkul blk kampung tanam jagung ............ Patut la anwar u-turn nak ajak Pas join semula Pakatan ................. rupa2nya parti kuali ni tak boleh diharap .............m setakat ciput ni je pengikut ! kah kah kah puak2 balaci Dap ni dah terperangkap dek termakan hasutan blogger2 haramjadah spt alhusyeen, tulang besi, greenboc, yong puaka kuning,addin dsbnya yg selalu gembar gemburkan kononnya akar umbi Pas
    tolak TGHH tp hakikatnya adalah sebaliknya ............ nasib baik mahfuz sempat u-turn tp depa2 ni dah tebal muka kalau nak u-turn sbb depa dah kata macam2 kat Pas .............. terdengar suara2 penyokong macai dan balaci akan terjun bangunan jika Pas diterima Pakatan sekali lagi ngeh3 ! ............... kah3 kan aku dah cakap ada macai dan balaci yang akan terjun bangunan ............persoalannya siapa yg akan mulakan dulu ? Adakah alhussyeen atau tulang besi atau greenboc atau yong puaka kuning atau libang libu atau cipan tapir tenuk atau addin atau mountdweller atau general sisi atau kesemuanya secara serentak ................ la ni depa tak tahan malu dan tak tau kat mana nak sorok muka !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg pas kaki u-turn.dr presiden smpi macai semua uturn.kahkahkah

      Delete
  19. PANAS!!!! LAGI AHLI PAS KELUAR PARTI...
    80 lagi ahli Pas Johor keluar parti

    SEGAMAT - Susulan peletakan jawatan kepimpinan tertinggi Pas di negeri ini untuk menyertai Parti Pekerja Malaysia, kira-kira seramai 80 ahli Pas Kawasan Segamat, Sekijang dan Labis pula yang bertindak keluar daripada parti tersebut.

    Bekas Timbalan Yang Dipertua (YDP) Pas Kawasan Labis, Md Zin Johar berkata, kesemua mereka juga telah bersetuju untuk terus berkhidmat kepada rakyat menerusi parti baharu ini selain memperkuatkan semula Pakatan Rakyat (PR).

    “Setelah mengambil perkiraan yang panjang dan meneliti kesan positif dan negatif untuk bergerak melakukan kerja di masa hadapan, kami yang ada pada hari ini (kelmarin) mengumumkan untuk keluar daripada Pas untuk menyertai Parti Pekerja Malaysia ini.

    “Usaha ini diambil bagi membolehkan sahabat-sahabat yang masih berada di dalam Pas memilih kepimpinan baharu yang dirasakan sesuai untuk terus memimpin Pas kawasan berdasarkan halatuju dan kompas politik yang ditetapkan oleh Presiden Pas,” katanya.

    Beliau berkata demikian semasa sidang media khas bagi mengumumkan peletakan jawatan oleh kepimpinan Pas Kawasan Segamat, Sekijang dan Labis di Hotel Golden Lake, di sini, petang semalam.
    Turut hadir semasa sidang media khas tersebut ialah Pengerusi Parti Pekerja Malaysia Negeri Johor, Aminolhuda Hassan.

    Menurutnya, beliau juga turut berharap agar ukhuwah di antara mereka dengan ahli-ahli Pas yang lain juga akan berkekalan sampai bila-bila dan sama sekali tidak akan pernah bersetuju terhadap sebarang usaha untuk mengeruhkan hubungan kekeluargaan di antara mereka.

    Image result for tone excel


    “Harapan ini wajib dijelaskan kerana perbezaan antara kami dan rakan-rakan dalam Pas hanyalah platform perjuangan. Apa yang lebih penting kami akan istiqamah membawa agenda perjuangan Islam yang lebih inklusif.

    “Kita mahu lebih fokus kepada isu rakyat, maknanya pendekatan kita lebih mendekati masalah rakyat dan bukan permasalahan dalaman serta akan terus komited membina negara yang kuat dan bebas rasuah serta penyalahgunaan kuasa,” katanya.

    Pada masa sama, mereka juga turut berterima kasih atas kepercayaan yang telah diberikan oleh ahli-ahli Pas Kawasan Segamat, Sekijang dan Labis selama ini dan menjangkakan lebih ramai yang akan menyertai mereka selepas ini.

    Menurutnya, mereka juga yakin bahawa parti baharu ini turut mengambil kira unsur-unsur inklusif yang mengambil berat demokrasi dan progresif di dalamnya kerana dan akan bergerak seiring serta tampil dengan penjelasan terkini isu-isu semasa.

    “Setakat ini sambutan yang diterima amat menggalakkan dan aya menyeru semua pihak agar memberi ruang dan peluang kepada parti baharu ini untuk memberikan khidmat baktinya kepada seluruh rakyat Malaysia agar matlamat kita untuk menumbangkan BN akan tercapai pada PRU14 nanti,” katanya.

    ReplyDelete
  20. Kalau ketua dah sesat (Hadi & Haron Din) maka tak heran kalau walaun pun turut sesat. Ada ada saja alasan boleh keluar dari anggota PAS ni.

    Kalah bola, mahkluk halus plak salah. oleh Ustaz Shamsuri Shafie, ustaz kesayangan Omak Kau dan para walaun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang kala aku pun tak percaya tahap kepandaian atau IQ para wala'un.

      Nak panggil bodoh nanti mereka marah;

      Nak panggil bebal nanti satu pasukan marah,

      Nak panggil tolol nanti ambil hati;

      Macam mereka tak belajar sains waktu sekolah dulu;

      Mana ada Mahklus halus main bola; kalau bangsa lain tahu kita juga yang malu.

      Tiada mahluk halus punya pasal, ianya lebih kepada mutu pengurusan dan mutu pemain pemain kita sendiri. Kalau kita lemah pasti kita jadi pasukan belasahan.

      Jangan ambil mudah bagi alasan mahluk halus lah.

      Nanti kalau PAS kalah pilihanraya, munkin ada mahluk halus punya pasal.

      Banyak yang tak betul dalam otak mereka ni.

      Delete
    2. Selepas berpisah dgn dap tiba tiba pas jd sesat.ahli jd walaun semua jd buruk.jika tak berpisah semua bagus semua mulia.apa punya agenda parti kuali tu.cuba renungkan semula.jgn nak berdesup keputrajaya sampai ekor jetnya tercabut terus masuk dlm paya.cakap aje jd batu api tu menguntungkan sapa agaknya

      Delete
    3. Ini komen mahluk halus dari PAS.

      Kah kah kah kah kah..............Mana logik dan akal fikiran...Kah kah kah

      Delete
  21. Aku dan seluruh keluarga tidak akan undi PR pd PRU 14 nnt jika PR 2.0 terima PAS dlm gabungan. Pedih hatiku bila lihat Mat Sabu dan G18 dihina dan dibaruakan olh hj hadi. Bukan setakat itu ...penghinaan terhadap Wan Azizah (presiden PKR) Penghinaan pd Anwar Ibrahim di Rusila. Hadi punca PR jadi porak peranda dan jadi tali barut media UMNO. Setiap malam TV3 ulang ucapan hadi menghina pemimpin PR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini macai sudah habis idea terpaksa buat lawak kesian

      Delete
  22. omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid hamidi tu lalang mcm mana pulak

      Delete
  23. Mana satu anda percaya dan akan ikuti antara dua ulama ini:-

    1. Ulama Tersohor Dunia, (Islamic Scholar and Chairman of International Union Of Muslim Scholars, Yusuf Al-Qaradawi - Menyatakan Bai'ah cagar Isteri Talak Tiga PAS adalah haram kerana bercanggah Al-Quran dan Sunnah;

    2. Ulama Tersohor PAS, (President PAS and Vice President Of The International Union Of Muslim Scholars, Haji Hadi Awang, menyatakan Bai'ah cagar Isteri Talak Tiga PAS adalah Halal dan mengikut ajaran Al-Quran dan Sunnah.


    Buatlah pilihan yang bijak dan jangan jadi ketawa atau lawak dunia Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut ranking, Haji Hadi ialah ke lima terbawah selepas Chairman, Secretary General dan 3 Vice President.

      Ramai wala'un wala'un sangka Hadi ialah kedua tersohor selepas Yusuf Al-Qaradawi.... Inilah fahaman dan ikutan para walaun.

      Scholars who are currently or have been at one time officials include the president:

      Yusuf al-Qaradawi
      The Vice Presidency of the Union is shared by

      Ahmad Al-Raysouni (of Morocco)
      Ahmed bin Mohammed al-Khalili (Grand Mufti of Oman),
      Abdul Hadi Awang (President of Pan-Malaysian Islamic Party of Malaysia)

      Secretary General is

      Ali Muhiuddin Al-Qurra Daghi

      Delete
    2. Jgn jd tali barut dap

      Delete
  24. benci betul omak kau ni dgn geng2 mat sabu ye...gelaran yg diberi terhadap ghb tu mirip ngan kelakuan geng ulamak pas...

    ReplyDelete
  25. [9/6, 18:05] Wan Rosli: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ahli-parlimen-amanah-sedia-undi-tolak-hudud-kata-mat-sabu
    [9/6, 19:26] Wan Rosli: Sekarang GHB kata kalau majoriti ahli kata tolak hudud, GHB akan akur.. fuuuhhh lega.. nasib baik mereka dah keluar PAS.. sbb tu sebelum ni aku idamkan sgt2 mereka keluar parti.. sampai tahap macam tu sekali.. ini amatlah mengerikan sekali.
    Kalau mereka masih ajk PAS, benda mengarut ni yg rupa2nya nak diperjuangkan.. gumbira gumbira gumbira...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku harap bukan Yusoff Qardawi yg nasihatkan GHB sehingga sampai tahap sebegini..

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  27. apala korang dok kalut nih...presiden dah kata dia gumbira...gumbira. cukup le...

    ReplyDelete
  28. Apa yang omak merapu Ni? Bukan Kah pas yang tak nak bersama PR? Kan dah putus dalam muktamar yang lepas? Pas boleh bersendiri, lagi pun pas dah Nyah keluar semua professional Melayu islam yang mempunyai bakat dan idea kepimpinan yang tinggi. Dah dah la tu Sha, bawa mengucap dan teruskan perjuangan tanpa pkr, GHB dan dap.

    ReplyDelete
  29. Pkr,dap,pan adalah parti tolak hudud..tkkan pas nk bersekongkol dgn puak2 ni lg...tkkan tak serik kot...pas solo lg baik...pas skrg ibarat anak dara,ramai yg minat nk buat teman

    ReplyDelete
  30. page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...

    ReplyDelete