KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 2 September 2015

BARU DUA HARI AMBIL ALIH PARTI PEKERJA GHB SUDAH MULAI TUNJUK SIKAP ANGKUH DAN SOMBONG TIDAK BERPIJAK DIBUMI NYATA HANYA SEMATA-MATA MAU JAGA HATI DAP.



Parti Amanah Negara (Amanah) menolak cadangan untuk memasukkan PAS dalam gabungan pembangkang baharu, Pakatan Rakyat 2.0 yang dibuat Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata jurucakapnya Mohamed Hanipa Maidin.

Hanipa berkata langkah itu tidak realistik kerana kemasukan PAS tidak diyakini akan membawa permuafakatan dan menguntungkan gabungan pembangkang baharu itu.

"Maka saya penuh yakin, mengambil kira realiti politik sekarang, keberadaan PAS dalam permuafakatan politik baru atau PR 2.0 (Pakatan Rakyat 2.0) bagi menggantikan PR tidak akan menguntungkan mana-mana parti dalam PR 2.0 itu nanti.

"Bagi saya dengan sikap, gaya politik dan stail saf kepimpinan PAS yang ada sekarang saya tidak rasa PAS adalah aset kepada PR 2.0," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Ahli Parlimen Sepang itu berkata kemasukan PAS tidak dapat diterima DAP yang sememangnya diketahui berbeza pendapat dengan pemimpin parti Islam itu.

"Saya juga tidak nampak bagaimana DAP boleh menerima keberadaan PAS dalam PR 2.0 setelah apa yang DAP rasai dalam PR dulu," katanya.

Hanipa mengakui kekuatan PAS yang memiliki sokongan orang Melayu perlu diambil kira, tetapi gabungan baharu juga perlu memikirkan kesan daripada para pengundi bukan Melayu yang tidak menyokong PAS kerana sikap mereka dalam PR sebelum ini.

"Apa yang lebih membimbangkan kerusi DAP dan PKR juga akan menerima kesan besar melalui hukuman yang pengundi bukan Melayu kenakan kerana melibatkan PAS dalam PR 2.0," katanya.

Hanipa berkata, mengambil kira faktor tersebut, gabungan pembangkang baharu tidak perlu melibatkan PAS dan membiarkan mereka berdiri secara solo dalam pilihan raya depan.

"Saya menyimpulkan PR atau PR 2.0 hanya mampan jika PAS tidak dilibatkan sebaliknya ia hanya meliputi PKR, DAP dan Parti Amanah Rakyat saja.

"Biarlah PAS dengan politik solonya dan tidak diganggu untuk membawa agendanya secara solo," katanya.


ULASAN OMAK KAU:-

Siapa si Hanipa Maidin untuk berkata sedemikian kepada Anwar Ibrahim ... apakah dia merasakan Anwar Ibrahim akan tunduk dengan sifat rakus sombong bodohnya itu semata-mata atas sifat dendam kesumat kalah tertonggeng semasa pemilihan di Muktamar PAS ke-61 lalu?????

Si Hanipa Maidin ini kena sedar diri sikit ... jangan katakan PKR .. hatta DAP pun akur dan tunduk akan kemahuan dan kata-kata DSAI ... hanya PAS dibawah kepimpinan Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang sahaja yang berani sanggah kemahuan dan kenyataan Anwar Ibrahim setakat ini.

Anwar Ibrahim memang terkenal sebagai politikus licik yang bijak menghidu dan ambil kesempatan atas senario politik sekeliling ... amat bijak menilai kemampuan dan kebolehan kawan maupun lawan ... sebab dia merasakan GHB yang sepatutnya berperanan untuk angkut sokongan orang Melayu secara borong gagal tidak berkebolehan dan mampulah  maka itulah sebabnya beliau telah mencadangkan agar PAS dimasukkan bersama kedalam gabungan Pakatan 2.0 walaupun pada asalnya tidak ada dalam perancangan.

Hanipa Maidin kena ingat sikit akan kenyataan baru-baru ini oleh pemimpin tertinggi dan paling dihormati DAP Lim Kit Siang, betapa DAP sentiasa terbuka untuk berbaik semula dengan PAS ... apakah Hanipa Maidin terlalu mudah dan cepat lupa???? .. Jadi justifikasi dan fakta apa yang mengatakan DAP akan menolak cadangan Anwar itu????

Yang sebenarnya tidak membawa untung bukan DAP atau PKR sekiranya PAS dipelawa bersama-sama dengan Pakatan 2.0 tetapi GHB yang tidak akan mendapat apa keuntungan pun, sebab sudah pasti GHB akan tidak ada kerusi pun untuk bertanding, kerana mengikut amalan dan fikiran logik tidak mungkin PAS maupun PKR akan menyerahkan kerusi-kerusi mereka yang diperuntukkan pada PRU 13 lalu untuk diserahkan kepada GHB bertanding pada PRU ke-14 nanti ... jadi GHB akan menjadi parti gabungan Pakatan 2.0 tanpa ada kerusi diperuntukkan ... akhirnya akan mengemis untuk menjadi calon guna lambang parti sekutu lain .. umpama melukut ditepi gantang ... mengemis atas ehsan dan belas kesihan kawan.

Jadi amat benar dan tepat sekali kata-kata para pemerhati dan penganalisis politik betapa parti yang diwujudkan oleh pemimpin-pemimpin kecewa akan berakhir dengan hasil yang mengecewakan mereka jua.

Parti ditubuh atas dasar kecewa akan berakhir dengan kekecewaan jua.

42 comments:

  1. Disebabkan panda gergasi di zoo negara baru lepas bersalin dan tidak dpt melayan pengunjung, adalah dicadangkan kpd pihak zoo negara supaya menggantikan panda tersebut dgn seekor badak jantan bontot 4 segi kelabu serta pasangannya seekor anak babi betina bontot leper warna pink.

    Rasionalnya kedua-duanya boleh berselfie dan secara tidak langsung boleh meningkatkan bilangan pengunjung ke zoo negara. Sekiranya pungutan hasil menunjukkan aliran meningkat berbanding kutipan sebelum ini, kedua-duanya haiwan ini boleh dikekalkan terus utk menjadi ikon baru zoo negara. Harap pihak zoo pertimbangkan cadangan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi saya PAS berhati besar dengan masalah GHB.

      PKR memecat TSKI berdasarkan unsur fitnah, jadi apa beza dengan UMNO bagi saya 2x5 saja

      Abang Nordin, Saya ahli Keadilan tapi saya bersedih dengan pengkhianatan PKR terhadap TSKI dan PAS. PKR telah menerima GHB dengan hati (Spender !!!!!kalau ikut geram) terbuka.

      Kerana Pangkat, PAS dikhianati. Apa beza GHB dgn Kajang Move. GHB akan lakukan apa sahaja untuk mendapat perhatian rocket. Bersih 4.00 menjadi saksinya. Walaupun pengikut tak datang, GHB bercakap hebat macam parti Pol Pot di Cambodia

      Satu lagi, Hasnul GHB dah minta maaf kat TSKI apabila menfitnah yg bekas MB tak solat. At Least Saifuddin Nasution dah minta maaf keatas fitnah beliau keatas TSKI

      You will never walk alone. Ramai ahli Keadilan bersama kamu. Jika PAS dinyahkan, kami akan tukar kaler dari biru muda ke hijau pekat. InshaAllah

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. Aku dah lama cakap GHB tu balaci hisap exhaust rocket. Dapat la imbuhan ala kadar.

      Tapi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Baru baru ni GHB kena maki dengan Papa Rocket waktu Bersih 4.00.

      Hei Bro, Where is yur numbers.

      Sumua GHB jadi chicken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    3. Hanipa bengang, walaupun dia kipas exhaust rocket, tapi takda Amoy nak landing kat bahu mau selfie dgn beliau

      Abang apa rahsia anda. Saya pun mau amoy landing kat bahu bikin selfie

      Delete
    4. Hahaha....kalau pas msk pakatan 2.0 tak perlulah wujubnya party baru dan bukan pas di benci tetapi pemimpin dlm pas yg beratsebelah dan tidak kenang budi malah melebihkan party sdr dari pakatan yg mahukan kesepakatan sefahaman. Omak kau usah bimbang msk je pas kan tak suka pkr dan dap kenapa masih melatah pasal gabungan pakatan2.0. Pakatan terwujud utk rakyat malaysia bukan rakyat melayu semata2, lebih pada rakyat berbilang bangsa dan agama.

      Delete
    5. Kompolan keling ni ada sejarah kejatuhan kerjaan melayu nusantara..mula peranan zaman kesultanan majaphit rosak kerna keling... melaka jatuh kerna raja mendalier keling...msia rosak kerna keling mahafiraun...President PAS jatuh maruah kerna maidin...dgn sebab itu nak pukul ular bunuh dulu kompolan keling ini...

      Delete
  2. Omak kau jangan masuk campur urusan mereka.....ini politik zaman Najib bukan zaman Mahathir lagi.......Jangan mengadu domba antara Hanipa dengan Anwar......mereka adalah pembangkang yang mutlamatnya satu iaitu hapuskan BN......kita lihat.....Pas sudah menolak DAP tak kan pas hidung taj mancung pipi tersorong2......tapi jika presiden nya undur atau berhenti untuk kebaikan pas munkin lain keputusannya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi saya PAS berhati besar dengan masalah GHB.

      PKR memecat TSKI berdasarkan unsur fitnah, jadi apa beza dengan UMNO bagi saya 2x5 saja

      Abang Nordin, Saya ahli Keadilan tapi saya bersedih dengan pengkhianatan PKR terhadap TSKI dan PAS. PKR telah menerima GHB dengan hati (Spender !!!!!kalau ikut geram) terbuka.

      Kerana Pangkat, PAS dikhianati. Apa beza GHB dgn Kajang Move. GHB akan lakukan apa sahaja untuk mendapat perhatian rocket. Bersih 4.00 menjadi saksinya. Walaupun pengikut tak datang, GHB bercakap hebat macam parti Pol Pot di Cambodia

      Satu lagi, Hasnul GHB dah minta maaf kat TSKI apabila menfitnah yg bekas MB tak solat. At Least Saifuddin Nasution dah minta maaf keatas fitnah beliau keatas TSKI

      You will never walk alone. Ramai ahli Keadilan bersama kamu. Jika PAS dinyahkan, kami akan tukar kaler dari biru muda ke hijau pekat. InshaAllah

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive T

      ak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang. SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser

      Boy GHB/PAN
      Gerak Harap Boy (GHB), Parti Amoy Nak Selfie (PAN)

      Delete
  3. Bagi saya PAS berhati besar dengan masalah GHB.

    PKR memecat TSKI berdasarkan unsur fitnah, jadi apa beza dengan UMNO bagi saya 2x5 saja

    Saya ahli Keadilan tapi saya bersedih dengan pengkhianatan PKR terhadap TSKI dan PAS. PKR telah menerima GHB dengan hati (Spender !!!!!kalau ikut geram) terbuka.

    Kerana Pangkat, PAS dikhianati. Apa beza GHB dgn Kajang Move. GHB akan lakukan apa sahaja untuk mendapat perhatian rocket. Bersih 4.00 menjadi saksinya. Walaupun pengikut tak datang, GHB bercakap hebat macam parti Pol Pot di Cambodia

    Satu lagi, Hasnul GHB dah minta maaf kat TSKI apabila menfitnah yg bekas MB tak solat. At Least Saifuddin Nasution dah minta maaf keatas fitnah beliau keatas TSKI

    You will never walk alone. Ramai ahli Keadilan bersama kamu. Jika PAS dinyahkan, kami akan tukar kaler dari biru muda ke hijau pekat. InshaAllah

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  4. Kecewa ke tak kecewa ke.....apa omk peduli.....sebok nk melagakan org je ko ni....bagus sgt ke pkr ko tu? pkai je bju pkr tp kipas najib tak benti2....baik ko tukar baju gamba dacing...takpun gamba badak air ngn kuda belang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB, HIJACK TETAP HIJACK!!!

      Seperti mana yang kita sedia maklum sebelum ini, Geng Haprak Baru ni semuanya terdiri daripada kalangan pemimpin - pemimpin yang GAGAL mempertahankan jawatan dalam PAS.

      Dalam erti kata lainnya, diorang ni bukan sahaja pemimpin - pemimpin yang kecewa kerana GAGAL mendapat jawatan, malah diorang juga GAGAL untuk merampas parti tersebut secara keseluruhan.

      Disebabkan keGAGALan yang mereka hadapi itulah yang membuatkan mereka membungkam dengan kekecewaan sehingga menyemai dendam kesumat terhadap parti PAS.

      Biarpun selama hari ini, nama mereka, jawatan yang mereka pegang, bahkan peluang untuk menjejakkan kaki ke Parlimen semuanya dibentang luas oleh parti tersebut. Tapi kuasa punya pasal, semua tu hanya ibarat sampah belaka.

      Semuanya kerana mereka hanya berjuang demi untuk kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri dan juga nak memenuhi kehendak Nafsu Buas 'Abang Besar' diorang dari DAPigs.

      Maka, memandangkan mereka GAGAL nak menguasai PAS membuatkan puak - puak Geng Haprak Baru ni terpaksa bertindak untuk merampas parti lain yang hanya nyawa - nyawa ikan.

      Perkara yang sama jugak pernah dilakukan oleh puak - puak PKR tu sebelum ini untuk tujuan yang sama, memperjuangkan agenda Politik Peribadi pemimpin dan bukannya nak memperjuangkan kebajikan rakyat.

      Dan tindakan Geng Haprak Baru tu pun bukan la satu tindakan baru bagi kita sebab agenda perjuangan DAPigs pun adalah untuk merampas pemerintahan Negara dari orang Melayu. Hakikatnya, diorang ni semuanya memang BARUA belaka!!!
      KUALA LUMPUR - Pengerusi Harapan Baru (HB), Mohamad Sabu hari ini mengumumkan Parti Amanah Negara (Amanah) digunakan sebagai nama rasmi wadah politik HB.

      Bekas timbalan presiden Pas yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata, HB telah mengambil alih dan akan menjenamakan semula sebuah parti politik sedia ada iaitu Parti Pekerja-pekerja Malaysia sebagai Amanah, dan butirannya akan diserah kepada Pendaftar Pertubuhan (RoS) secepat mungkin bagi mendapatkan kelulusan.

      "Kami telah memutuskan untuk muncul melalui sebuah parti politik golongan pekerja...apa pun pindaan nama serta perlembagaan parti akan kita kemukakan kepada RoS dan kemudian akan dilancarkan pada 16 September 2015," katanya dalam sidang media di sini.

      Delete
    2. Oh...aku silap td, (sakit hati 12:14) kat atas tu beritahu, yg selfie tu badak air, bukan badak sumbu.tapi kalau kau perati btul, aku rasa aku tak silap, itu mmg sah badak sumbu. Badak sumbu jantan tidak akan menyondol anak babi betina bontot pink.

      Delete
  5. GHB BAKAL DAPAT DUIT TURUN DARI LANGIT!!!

    Huh! Hebat tak Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu ni? Punya hebat sampai duit pun boleh turun dari langit. Kira terlebih Qasyaf puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu ni rupanya.

    Tapi persoalannya, jika duit diorang ni tak turun dari langit, dari mana pulak datangnya? Takkan pulak diorang ada duit sebanyak itu sampai mampu untuk diorang buat program besar - besaran?

    Nak harapkan duit Haram hasil elaun dan juga gaji wakil rakyat yang ikut serta menyokong Geng Haprak Baru Mat Sabu tu berapa sangat yang diorang ada. Lagi pun takkan diorang nak bagi semua duit elaun diorang tu?

    ReplyDelete
  6. Hanipah memang betul dia dah tahu pas pil kuda mcm mana ada hati nk cakap kerusi masing2 tp siapa yg tikam pkr dari belakang.2 parlimen dan 4 adun pkr sape yg letak calon bertindih dgn din ayam sekali..ngeh3

    ReplyDelete
  7. Jenis mamak keling tak kira dari parti mana pun memang kaki belit. Hanipa, madey, aziz...

    ReplyDelete
  8. Perkahwinan Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Mohd Hatta Ramli terbubar dengan talak tiga secara automatik kerana melanggar baiah yang pernah dilafazkannya apabila menyertai parti lain tanpa meletak jawatan sebagai wakil rakyat. Sesiapa nak jadi Cino Buto boleh berdaftar sekarang.

    ReplyDelete
  9. Harap maap "mendaftar"

    ReplyDelete
  10. Buat apa nak masukkan PAS dalam PR 2.0.

    Sejarah membuktikan PAS khianat kepada rakan tahaluf siyasinya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  11. Pas pun tak hingin kat mat sabu, lim guan eng tuhhh...
    DAP Sarawak terlebih dulu putuskan hubungan dgn pas, diikuti oleh DAP sabah. Sbbnya pas umum nak laksanakan hudud d Kelantan. Apa guan eng kata?

    Jeff...kau jgn ingat semua org bodoh & nyanyuk mcm geng GHB.

    Setakat kau sorang dahlah gila talak.
    Kalah bertanding tubuh parti baru. Gila babi.

    ReplyDelete
  12. GHB tolak Pas untuk menjaga maruah hadi. Jika pas diterima masuk PR 2 mana hadi nak letak muka?

    Nak hadhir mesyuarat pun tebal muka kerana semua ketua parti dalam PR 2 dijadikan musoh oleh hadi.

    Dengan Lim Guan Eng dia bermusoh, dengan Wan Azizah pub dia ada dosa yang belum minta maaf lagi. Dengan Mat Sabu tak payah ceritalaj.

    Jadi kalau pas masuk PR 2 pun, hadi tidak akan hadhir mesyuarat seperti dalam PR dulu.

    Hanya hantar wakil. Sungguh pun hantar wakil, hadi tidak akan patuhi keputusan mesyuarat seperti masa dalam PR dulu.

    Jadi dimana relevannya pas kepada PR 2.

    Oleh itu daripada buang masa dan tenaga melayan kerenah bebal hadi, lebih biarkan Pas di luar PR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulasan tuan menunjukkan hadi lebih bermaruah drp mat sabun

      Delete
  13. kenapa komen walaun semua bangang dan copy paste aje...betul2 masuk angin lps perkena pil kuda tajaan tuang guru gamaknya

    ReplyDelete
  14. Mereka marah kan hadi nak buat hudud padahal hudud sudah lama diperjuangkan oleh pas.bila dap marah marah dan ingin putus dgn pas hingga buat provokasi mereka tukar sokong dap dan kutuk hadi pula.kita tak salahkan mereka bila mereka kata putrajaya perlu didahulukan dari hudud tp mereka tak boleh salah kan kita dan hadi juga bila kata hudud perlu didahulukan.padahal hadi masih membuka ruang untuk perbincangan dgn pr tp mereka terus spt ingin mbuat provokasi juga.kata mereka biar lah pas tinggal sorang sorang nanti akan tenggelam mcm umno.mereka belum apa apa sudah bodoh sombong.hadi tak kata dia sokong najib.dia hanya nak buat hudud.padahal ahlipun dok menarik org pas punya tp itupun tal kisah juga sbb masing masing dengan pandangan sendiri tp sampai dah menyudahkan sesama sendiri.perjuangan utk islam apanamanya tu.dap nak putus sgt dgn pas sbb dah ramai org cina sokong dia jd mereka rasa tak perlukan pas lg.lg pula mereka sudah ada ghb lagi sekarang lg lah mereka tak perlukan pas yg sibuk dgn hudud saja.pas bukannya ingin bergerak sendiri tp bila org dah tak sudi apa nak kata lg.puak puak ghb /amanah jgn la sombong sgt perjuangan belum kemana lg sudah ingin menikam saudara sendiri.pas tak katapun tak nak ikut pr cuma kelahi dgn dap sj.itupun bukannya berkerat rotan masih ada ruang yg boleh berbincang.kamu tu yg beria ia kata nyahkan pas dr pr.pas bkn kata apa.mcm la kamu tu betul seratus peratus.padahal belum tahu lagi apa sebenarnya niat kamu tu.

    ReplyDelete
  15. Replies
    1. Go fuck Lim kit siang and Guan eng

      Delete
    2. Anon 18:10 walaun mat three four keh keh keh

      Delete
  16. Pas xpayah menyebok la..buat amal je..bagi ceramah..xpayah parti2..sbb dakwah lebih penting dari parti2 ni..biar org lain buat..arab ygbturunnya 124000 nabi pun xisytihar negara islam..pun boleh buat hudud..xpayah menyorok atas nama parti islam pun islam juga sekiranya ajaran alquran dan sunnah nabi jadi ikutan

    ReplyDelete
    Replies
    1. pkr pun kecewa ngan umno psal ckp ghb pulak. x pandai politik duduk surau

      Delete
    2. pkr pun kecewa ngan umno psal ckp ghb pulak. x pandai politik duduk surau

      Delete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya hana na tu la. x faham2 gak. John marah

      Delete
  19. kalu tidok berpijok dibumi nyato..itu ayoh ping buke ghb..negeri mano ayoh ping tu?demo tok tengok ko oghe ghb masih berdiri atah bumi..demo nyanyok ni omak..

    ReplyDelete
  20. MENGAPA PAS TIDAK SESUAI BERADA DI PAKATAN RAKYAT 2.0

    1. Saya dan rakan rakan dari Parti Amanah Negara sesungguhnya amat gembira dan terharu dengan sikap yang ditunjukkan oleh Dato Seri Anwar Ibrahim yang memberikan sokongan yang padu kepada wujudnya parti Islam baru atas nama Parti Amanah Negara sepertimana perutusan beliau dari penjara Sg Buluh bertarikh 1 hb September 2015.

    2. Sudah tentu perutusan DSAI tersebut memberi suntikan baru kepada parti islam baru yang kami tubuhkan ini kerana semua tahu DSAI adalah satu figur dan nama besar dalam politik negara ini yang telah membawa satu reformasi politik yang menakjubkan kepada rakyat negara ini sekaligus berjaya mengubah lanskap politik negara ini.

    3.Amat malang kerana politik balas dendam,kotor dan jijik Barisan Nasional rakyat dijauhkan secara fizikalnya dari DSAI bagi terus mengemudi kebangkitan rakyat menumbangkan BN. Namun jiwa, semangat dan ruh perjuangan beliau tidak mampu BN penjarakan dan ia terus menyalakan obor perjuangan bagi menentang kebobrokan dan salah guna kuasa BN.

    4. Semasa kami berada dalam Pas dan semasa Pas masih berada dalam Pakatan Rakyat ,kami tidak pernah sangsi dan ragu dengan kepimpinan DSAI menerajui PR. Meskipun wujudnya elemen elemen tertentu dalam Pas dalam waktu waktu tertentu cuba menyemai keraguan terhadap kepimpinan beliau kami yakin keraguan itu tidak berasas sama sekali. Sejak Anwar diperlakukan secara kejam dan brutal oleh rejim BN saya sendiri telah menulis, berceramah, berforum ,berdemo dan melakukan banyak lagi perkara bagi mempertahankan DSAI. Saya pohon dari Allah dari sifat riya' namun sejarah boleh membuktikan di Parlimen banyak kali saya bersuara menentang kezaliman Umno/BN ke atas DSAI hingga saya dan kawan kawan digelar oleh parti sendiri sebagai Anwarinas dan pelbagai label lagi.

    5. Saya dan kawan kawan juga sanggup dilabel ,difitnah dan dicerca oleh rakan rakan sejemaah atau parti sendiri kerana bersuara lantang mempertahankan Anwar, sahabat sahabat PKR dan Dap demi menjaga kelangsungan Pakatan Rakyat. Ianya berakhir dengan kami semua dinyahkan secara hina daripada saf kepimpinan Pas dalam Muktamar Pas yang lalu.

    6.Pokoknya kami telah lakukan apa sahaja di dalam dan luar parti bagi mempertahankan PR. Namun gelombang dalam Pas yang mahukan elemen elemen dalan Pas yang pertahankan PR dinyahkan amat kuat dan malangnya disokong oleh mereka yang duduk di kepimpinan tertinggi Pas sendiri.

    7. Apa yang boleh saya simpulkan bila kami mencetuskan Harapan Baru yang mencetuskan pula Parti Amanah Negara ianya dilakukan atas penuh kesedaran bahawa Pas, melalui pengalaman yang panjang dalam Pas, tidak benar benar menghayati tahaluf siyasi dengan Dap dan Pkr dalan wadah PR . Malahan Pas sebenarnya tidak begitu selesa kerana merasakan tidak dapat atau mampu mendominasi PR. Sedangkan bagi kami, isu pendominasian tidak seharusnya wujud dalam PR kerana "we are equal partners ( rakan kongsi yang setara )

    8.Ini bermakna jika sekalipun Parti Amanah Rakyat tidak wujud dan andaikata PR masih wujud antara Pas, Pkr dan Dap, kewujudan PR itu bukan sahaja tidak akan memberi nilai tambah kepada PR dalam pilihanraya umum akan datang malahan saya berani katakan PR akan reput dengan gaya dan stail politik Pas dan kesannya rakyat bukan sahaja akan menghukum Pas ,malahan Dap dan PKR juga akan dihukum bersama.

    ....bersambung

    ReplyDelete
  21. .....sambungan

    9. Bertolak dari situ, kami percaya sekiranya PR baru atau Pakatan Rakyat 2.0 ingin diwujudkan semula , maka amat perlu parti parti yang membentuk komposisi PR tersebut menghayati prinsip prinsip dan pendirian pendirian bersama yang telah diputuskan secara konsensus. PR 2.0 mesti memfokuskan kehendak rakyat bukan kehendak parti parti yang menganggotai PR 2.0.Apa yang lebih penting segala keputusan yang diambil mestilah dibuat secara konsensus dan tiada mana mana parti yang cuba mendominasi PR tersebut.

    10. DSAI atas kebesaran jiwanya dan sikap keterbukaanynya menyeru supaya permuafakatan politik yang baru hendaklah merangkumi PKR,DAP, Parti Amanah Negara dan PAS. Meskipun semua tahu bagaimana sikap Pas terhadap Anwar dan PKR seperti isu kerusi Dun Kota Damansara dan Dun Sg Acheh, isu pelantikan MB Selangor,isu kritikan Presiden Pas atas Datin Seri Wan Azizah , isu pemboikotan Pas piliihanraya kecil Permatang Pauh dan banyak lagi,Anwar masih mampu menunjukkan jiwa besarnya terhadap Pas. Malangnya Pas dalam program program tertutup masih terus menyalahkan DSAI khususnya dalam isu Kajang Move.

    11. Apa pun, dengan penuh hormat kepada DSAI, saya dengan rendah diri memohon berbeza pendapat dengan beliau dalam soal keperluan melibatkan Pas dalam permuafakatan baru politik pembangkang.

    12. Saya tidak yakin permuafakatan politik baru yang melibatkan PKR, DAP , PARTI AMANAH NEGARA dan PAS akan wujud. Saya tidak pernah berdendam atau benci dengan Pas , namun saya percaya kita harus realistik. Maka saya penuh yakin, mengambil kira realiti politik sekarang, keberadaan PAS dalam permuafakatan politik baru atau PR 2.0 bagi menggantikan PR tidak akan menguntungkan mana mana parti dalam PR 2.0 itu nanti. Bagi saya dengan sikap, gaya politik dan stail saf kepimpinan Pas yang ada sekarang saya tidak rasa Pas adalah aset kepada PR 2.0. Gaya dan stail politik Pas ,dengan penuh hormat, bukan gaya dan stail politik berkawan sebaliknya ia stail politik " lone ranger". Kenyataan ramai pimpinan Pas adalah jelas Pas tidak kisah menang atau kalah pilihanraya jadi bagaimanakah nak ditubuhkan satu pakatan politik yang ingin memenangi pilihanraya jika ada parti dalan komponen pakatan itu tidak kisah menang atau kalah pilihanraya ?

    13. Saya juga tidak nampak bagaimanakah DAP boleh menerima keberadaan PAS dalam PR 2.0 setelah apa yang DAP rasai dalam PR dulu. Saya juga tidak nampak bagaimanakah pengundi pengundi bukan Islam boleh menyokong PR 2.0 jika Pas berada dalam PR 2.0 tersebut. Pendirian Pas dalam Bersih 4, pada hemat saya,menjadi suatu testimoni baru kepada rakyat bukan Islam untuk terus menolak Pas dan apakah jaminan mereka tidak akan menolak PR 2.0 jika Pas berada di dalamnya.

    14 Ya ,benar PR 2.0 perlukan lonjakan beberapa peratus lagi undi melayu bagi mendapat kuasa di Putrajaya atas andaian status quo pengundi bukan Islam khususnya cina akan terus menyokong PR. Maka mungkin atas dasar itu ada yang melihat Pas perlu dilibatkan dalam PR 2.0' kerana tradisinya Pas disokong oleh orang melayu dan bertanding di banyak kerusi bermajoriti orang melayu.

    .....bersambung

    ReplyDelete
  22. ......sambungan

    15. Hakikatnya , Pas banyak menang di kerusi yang campuran kerusi melayu dan bukan melayu kecuali di Negeri Kelantan.Di kerusi yang majoriti orang melayu calon calon Pas masih sukar untuk menang. Justeru itu jika Pas dilibatkan dalam PR 2.0 dan turut bertanding di kerusi yang jumlah peratusan pengundi bukan melayunya agak substantif maka bukan sahaja di atas kertas ia akan kalah kerana sikap pengundi bukan melayu yang jelas ke atas Pas malahan yang lebih membimbangkan kerusi kerusi Dap dan PKR juga akan menerima kesan yang besar melalui hukuman yang pengundi bukan melayu kenakan kerana melibatkan Pas dalam PR 2.0

    16. Saya menyimpulkan Pakatan Rakyat atau PR 2.0 hanya viable jika Pas tidak dilibatkan sebaliknya ianya hanya meliputi PKR, DAP dan Parti Amanah Rakyat sahaja. Biarlah Pas dengan politik solonya dan tidak diganggu untuk membawa agenda solonya secara solo .

    17. Maaf DSAI dan sahabat sahabat PKR yang saya amat sayangi ,saya mohon berbeza pandangan .


    MOHAMED HANIPA MAIDIN
    PARTI AMANAH NEGARA

    ReplyDelete
  23. Omak kau kalau tukang laga memang no 1... pakatan 2.0 kalau ada pas.. alamat makan percuma lah BN.. menang bukan keutamaan.. yang penting berani bertanding.. anak jantan lah katakan.. walau pun bertanding sesama sendiri.. nasihat buat calon perasan baik.. kalau selalu tak sihat, uzur bila nak masuk dewan, baik jangan bertanding.. menyusah rakyat, menyusah kawan2 yang lain.. secara tidak langsung rakan2 separti pun malu2 babi dapat kawan selalu ponteng.. nampak jer mcm sehati sejiwa.. nak bantah takut tak wala.. yakin sangat dengan bai'ah.. jangan yakin sangat dengan ulamak yg berjubah berpoket besar... nak letak tasbih pun, berapa besar sangat tasbih yg kita guna... tak sebesar tasbih sami pun..

    ReplyDelete
  24. Kewujudan parti amanah tidak menjadi kudis gatal pada pas dan ubn kerana semua orang tahu geng geng haprak tu para penyokong sendiri un dah tolak sementelah rakyat yang cerdik lagilah tidak boleh diperbodohkan.Tenggoklah sebelum pru 14 geng geng ni akan berkelahi sesama sendiri berebut nak jadi ketua..mereka fikir dengan walaun pada dap mereka akan kuat api yang mengaut untung ubn juga akhirnya keh keh keh

    ReplyDelete
  25. omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid

    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...

    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...

    ReplyDelete
  26. omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid

    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...

    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...

    ReplyDelete