KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 2 September 2015

MESEJ BERSIH 4.0 MAUKAN BN DI UBAH ATAU PAKATAN YANG PATUT BERUBAH?????



Sudah menjadi pengetahuan umum Himpunan Bersih 4.0 walaupun pada asal dan asasnya dianjur oleh pelbagai NGO disatukan dalam suatu gerakan, namun secara realitinya, sudah di rampas tujuan dan matlamat asal apabila ianya diambil kesempatan oleh barisan pemimpin pembangkang terdiri dari DAP, PKR dan GHB dengan menyisihkan PAS berucap dan berpidato secara bergilir-gilir, sebagai pentas mendesak bukan sahaja Najib Razak berundur tetapi maukan kerjaan BN tersungkur lebur dan berkubur.

Melihat kepada sambutan Bersih 4.0 hujung bulan lalu selama dua hari berturut-turut diberikan, apakah impian dan idaman para pemimpin pembangkang ini boleh berkesudahan menjadi kenyataan????

Jika diperhalusi pecahan ras para peserta Bersih 4.0 diperakui dan dipersetujui serta sepakat pendapat hampir kesemua pemerhati dan penganalisis politik betapa melebehi 80 peratus warga Tionghua amat jelas mendominasi .. hampir 90 peratus daripadanya ialah anak-anak muda sama ada berpelajaran atau IT savvy ... kelompok ini jenis bukan menyokong membuta tuli ... bukan jenis penyokong taksub kepada lambang parti ... sokongan boleh berubah dan berpindah tertakluk kepada keadaan dan isu semasa.

Bersih 4 adalah suatu indikator dan petunjuk jelas yang tidak boleh ditolak mentah-mentah bahawa sokongan kaum Tionghua kepada pembangkang terutamanya kepada DAP cukup solid dan padu dan tidak nampak pada PRU ke-14 nanti akan berlaku perubahan drastik penghijarahan secara beramai-ramai kepada BN terutamanya kepada MCA maupun Gerakan ... kata tepat dan terus terangnya, MCA dan Gerakan bolehlah dikategorikan sebagai parti sudah tidak relevan lagi kepada warga Tionghua secara total ... MCA dan Gerakan umpama parti wujud tetapi tidak ada penyokong yang boleh membantu BN .... pihak BN boleh lakukan apa saja sebagai tujuan mengambil kembali hati dan jiwa kaum Tionghua, namun ianya tidak akan berjaya dan berkesudahan dengan rasa kecewa dan hampa.  Maka adalah lebih baik memberikan segala tumpuan dan gerak kerja untuk menambat hati warga Melayu (Semenanjung) dan Bumiputera (Sabah/Sarawak) agar sentiasa setia dan tegar menyokong.

Kepada pembangkang pula isyarat dan mesej yang diberikan ialah dengan kekurangan warga Melayu mengambil bahagian dan turun membawa makna betapa dengan meminggirkan PAS dari sebahagian anggota penganjur, warga Melayu yang sekian lama menyokong Pakatan Rakyat, majoriti dari mereka sah adalah penyokong tegar PAS ... tanpa penglibatan PAS, Pakatan 2.0 dianggap tidak relevan kepada masyarakat Melayu .... jelas yang PKR dan GHB (Parti Pekerja) tidak mendapat sokongan kuat dari Bani Melayu dinegara ini... lebih tepat tidak mempunyai aura dan kemampuan untuk menambat minda dan jiwa warga Melayu.

Tanpa sokongan kuat dari warga Bani Melayu di Semenanjung dan Bumiputera di Sabah dan Sarawak, jangan nak bermimpi Pakatan 2.0 boleh tawan Putrajaya pada PRU ke 14 nanti.

Kekurangan penyertaan orang Melayu dalam perhimpunan Bersih 4 membuktikan parti Islam PAS  terus kekal sebagai pembangkang terbesar di negara ini.

Sebelum ini PAS hadir dengan sepenuh tenaga setiap demonstrasi Bersih mahupun anti Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang lepas dan kali ini ia tidak mengerahkan ahlinya.

Melalui laporan pelbagai media dalam dan luar negeri termasuk portal-portal berjiwa dan pro Pakatan, bersetuju seiya sekata sejiwa sehati ketiadaan PAS dirasai kali ini berbanding perhimpunan Bersih sebelumnya.

Ini sekali gus membuktikan PAS sebagai parti pembangkang terbesar terus menjadi faktor besar di arus perdana politik negara.

Kekurangan penyertaan orang Melayu diakui juga walaupun pahit untuk ditelan oleh pelbagai pihak termasuk kumpulan pecahan dan serpihan PAS, Gerakan Harapan Baru (GHB) yang kini sedang membentuk parti mereka sendiri dengan mengambil alih Parti Pekerja Malaysia berlambangkan cangkul.

DAP juga mengakui kenyataan ini dan meminta agar semua pihak memberikan peluang kepada parti baharu itu dibentuk dengan rasminya.

Menurut Tuan Ibrahim Tuan Man Timbalan Presiden PAS, PAS menyokong tuntutan Bersih untuk pilihan raya yang bersih, dan kehadiran Naib Presiden Idris Ahmad merupakan buktinya..

"PAS tidak melarang ahlinya menyertai perhimpunan kali ini.

"Yang berbeza cuma PAS tidak kerah ahli kerana sudah ada banyak program parti yang diaturkan terlebih dahulu. Ahli boleh memilih sama ada pergi atau tidak, tanpa sebarang kongkongan,"

Respon dari ahli PAS ialah hidung tidak mancung pipi tersorong-sorong ... pinggan tak retak nasi tidak dingin ... kalau orang tak nak kami pun tak ingin.

Moralnya sokongan dan undi kaum Tionghua kepada UMNO/BN sudah pun berubah sejak PRU tahun 2008 lagi dan menjadi kuat berhijrah pada PRU ke-13 lalu ... kini dengan senario di Bersih 4 sudah nampak jelas undi mereka terutamanya undi anak-anak muda boleh dikatakan melebehi 90 peratus pergi ke DAP atau mana-mana parti yang bersekutu dengannya.

Kaum Melayu di Semenanjung akan berpecah antara UMNO dan PAS sedangkan kaum Bumiputera di Sabah dan Sarawak padu menyokong BN.

Jika dihitung dan dibuat pengiraan setakat ini ... agak sukar kedudukan BN di Putrajaya pada PRU ke-14 nanti berubah melainkan corak dan gaya Pakatan 2.0 kena berubah terlebih dahulu.

Tanpa bantuan dan sokongan PAS mau tidak mau suka atau tidak, kena terima hakikat Pakatan 2.0 jangan nak mimpi dapat tawan Putrajaya.

Sebelum Pakatan 2.0 nak ubah BN berubahlah diri sendiri terlebih dahulu.

28 comments:

  1. Mesejnya GHB may angkut amoy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu olang jgn cakap mcm tu kawan ............ Tuan Galu Mat Sabu punya niat baik maaa ......... Dia talak gatal atau miang punya , olang melayu cakap talak nafesu. Itu amoi pegang2 macam debu2 sahaja maaa ......... Itu Mat Sabu punya iman sangat tinggi ............. sikit atas TGHH , sbb tu dia boleh pegang2 amoi ........... dosa kecik maa ! Lagipun itu dosa boleh kasi belesih sama Tuan Galu LKS dan LGE ................ haiya ini macam pun mahu bising 2 ka ............. lagi baik kita bising2 pasal ekonomi la kawan ........... ekonomi first maa ! Nanti kita olang ............................. hidup susah mati pun susah !

      Delete
    2. dey thambey...itu hudud lagi busar saya birani tolak...ini baiyayah apa kicik punya barang...mau bising apa...yillek...pigang2 amoi itu pon lagi yillek...poorah...saya amananah punya orang tau...lain kali lain isu cari la...chaiitt

      Delete
    3. BERSHIT 4.0 HANYA MENGUNTUNGKAN DAPigs!!

      DAP adalah pemenang untuk perhimpunan BERSIH 4, tetapi memancarkan signal negatif untuk Gerakan Harapan Baru (GHB) dan PKR kata penganalisis politik Datuk Lee Hwa Beng.

      Beliau berkata tanpa kehadiran PAS, perhimpunan BERSIH 4 memberi isyarat kedua-dua kumpulan- GHB dan PKR-gagal menarik sokongan Melayu dan hanya bergantung sokongan bukan Melayu daripada DAP.
      “Tanpa ahli-ahli PAS, fikirkan semua mengenai BERSIH 4. GHB tidak mampu untuk memobilasikan khalayak (Melayu) untuk perhimpunan itu.
      “Juga mengesahkan PKR hanya bergantung kepada sokongan bukan Melayu. DAP adalah pemenangnya !” kata Hwa Beng dalam Twitter.
      Hanisya Abdul Hamid pula berpendapat kenyataan Hwa Beng itu tidak boleh hanya dipandang sebelah mata kerana beliau juga merupakan salah seorang otai politikus di negara ini.
      “(Ia) mengesahkan kekuatan PKR selama ini bergantung kuat kepada pengaruh dan sokongan dari DAP …. Bersih 4 lebih merupakan kemenangan dan kejayaan DAP. PKR dan GHB sekadar tumpang semangkuk,” ulas Hanisya.
      Sebelum ini, penganalisis politik Shen Yee Aun menghuraikan secara terperinci refleksi BERSIH 4 sebagai petanda awal untuk Pilihanraya Umum ke-14.
      “Satu persoalan yang menarik adalah adakah BERSIH kali ini lebih menjadikan orang Melayu benci dan menentang Najib/UMNO/BN atau sebenarnya mereka lebih menjauhkan diri daripada DAP, PKR dan GHB?
      “Adakah BERSIH mahu menjatuhkan Najib kini lebih melemahkan atau menguatkan Najib? Persoalan ini terpulang pada penilaian masing – masing (subjektif),” katanya.
      Kesimpulannya, DAPigs selama ini hanya sekadar mempergunakan orang Melayu PAS untuk menjadi Barua diorang. Dan terbukti kali ini, tanpa penyertaan PAS, DAPigs tidak dapat memperkudakan orang Melayu melalui PKR dan GHB!!!

      Delete
    4. GHB Gila Pangkat

      Kalau dah pada dasarnya puak - puak Geng Haprak Baru ni semuanya Gila Kuasa dan jawatan belaka, maka tak heran la kalau diorang anggap kepimpinan Ulama PAS ni sebagai 'Sampah'.

      Jika dilihat dari satu sudut, itu pandangan yang diberikan sewaktu Geng Haprak Baru tu mengadakan sesi kempen di Rompin baru - baru ni dengan dakwaan yang bukan - bukan terhadap PAS.

      Kata diorang, disebabkan konsep kepimpinan Ulama PAS itulah yang membuatkan mereka yang mempunyai karisma tersekat dan tidak mendapat tempat diperingkat yang lebih tinggi.

      Malah kata mereka, percaturan PAS yang bertindak secara tersusun menyingkirkan golongan berkarisma dalam pemilihan yang diadakan sebelum ini telah menyebabkan perpecahan.
      “Perkara ini telah saya suarakan dalam muktamar pada tahun 2009 yang ketika itu saya mewakili PAS Pahang meramalkan perpecahan itu akan berlaku. Pada tahun ini ramalan yang saya buat itu betul-betul berlaku apabila golongan yang buat kerja atau profesional ini semua gugur.


      “Ia dirancang dengan begitu tersusun hingga (G18) tidak lekat langsung jawatan dalam muktamar baru-baru ini. Pemimpin dalam Islam tidak terikat dengan ulama sebaliknya dengan kebijaksanaan dan takwa,” katanya dalam Forum ‘Apakah Dan Mengapa Harapan Baru?’ anjuran Aspirasi Rakyat Marhaen (ARM) yang diadakan di Rompin Beach Resort (RBR) malam tadi.
      Inilah masalahnya bila jadi Ahli tapi tak faham dasar perjuangan parti sendiri. Penyudahnya, mudah la diorang membuat kesimpulan dan nak menyalahkan orang lain tak tentu arah.

      Masalahnya sekarang ni bukan soal konsep kepimpinan Ulama atau pemimpin tu berkarisma atau pun tidak. Tapi sebaliknya ini soal kesetiaan kepada dasar perjuangan parti tu sendiri.

      Yang menjadi pertikaian sekarang ni kenapa masih ada pemimpin dikalangan puak - puak Geng Haprak Baru tu yang lebih cenderung menyokong soal kepentingan agenda orang lain?

      Hakikatnya, pemimpin - pemimpin dikalangan puak - puak Geng Haprak Baru ni bukannya dari jenis mereka yang mempunyai karisma. Sebaliknya mereka adalah Pengkhianat yang hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri!!!

      Delete
    5. Bagi saya PAS berhati besar dengan masalah GHB.

      PKR memecat TSKI berdasarkan unsur fitnah, jadi apa beza dengan UMNO bagi saya 2x5 saja

      Abang Nordin, Saya ahli Keadilan tapi saya bersedih dengan pengkhianatan PKR terhadap TSKI dan PAS. PKR telah menerima GHB dengan hati (Spender !!!!!kalau ikut geram) terbuka.

      Kerana Pangkat, PAS dikhianati. Apa beza GHB dgn Kajang Move. GHB akan lakukan apa sahaja untuk mendapat perhatian rocket. Bersih 4.00 menjadi saksinya. Walaupun pengikut tak datang, GHB bercakap hebat macam parti Pol Pot di Cambodia

      Satu lagi, Hasnul GHB dah minta maaf kat TSKI apabila menfitnah yg bekas MB tak solat. At Least Saifuddin Nasution dah minta maaf keatas fitnah beliau keatas TSKI

      You will never walk alone. Ramai ahli Keadilan bersama kamu. Jika PAS dinyahkan, kami akan tukar kaler dari biru muda ke hijau pekat. InshaAllah

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    6. Hahaha........omak kau masih kurang faham pasal politik walaupun dah lama dlm politik. Tiada dap nak menang satu malaysia begitu juga ghb dan pkr kerana mana kemampuannya utk melakukan perubahan secara singkat! Biar pas menang bahagiannya dan begitu juga dap kawasan bandar dan pkr kawasan campuran dan ghb mencari kawasannya dan dgn sdrnya umno akan kehilangan byk kawasan yg dijajah mrk selama ini. Cuba berfikir secara mendlm siapa yg rugi dlm pru14 nanti???? Dan party mana paling tinggi hilang kuasa pemerintahannya??? Tun m muhidin dan para pemerhati dah nampak dan begitu juga umno sdr, oleh itu mrk dlm kerisauan dan naik angin satu badan tetapi omak kau tak nampak!dan sebab itu omak kau masih belum dpt mewakili rakyat melayu bersuara secara langtang.

      Delete
  2. cakap biar bertuhan omk....kau pasti ke kalau PAS xjoin PR ..xdpt putrajaya...??? dia join 2 pilihan raya...negeri mna yg terlepas kt BN??..selangor?, Penang?...bukan..bukan..kelantan hilang bebrapa kerusi adun ke BN..Perak, kedah, ..hanyut..ahli 3juta!!!negri dlm tangan terlepas...ni ke yg gah sngat kalau xde...PR jadi giler....dh benci cmtu la ...pompuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa tolak hudud x igt tuhan...

      Delete
    2. Betul Anon 12.36. President Pas jadi MB Terangganu pun cuma sepenggal. Lepas tu Terangganu pun hanyut. Tak tau lagi nasib President PAS lepas PRU14 masih jadi MP lagi ketidak kalau dah madang monteng sesi Parliment aja apa ke jadahnya nak dipilih lagi jadi MP.

      Delete
    3. lepas ni Pas akan digasak supaya terima Parti Kuali (PAN) seadanya...serahkan kawasan utk Parti Kuali bertanding....PKR and DAP maintain as before...uwekkk

      Delete
    4. janji x merajuk....ini kalah merajuk...x dpt jadi MB jual rahsia...nak jadi MB jual agama dan bangsa...dpt jadi MB pun kerana fitnah durjana...uwekkkk

      Delete
    5. Siapa sangka, gambar Si Mat Sabu yang berselfie dengan Amoi Cina semasa perhimpunan BERSHIT 4 sebelum ini menjadi liabiliti terhadapnya untuk terus menjadi ketua Geng Haprak Baru (GHB).

      Perkara ini diakui sendiri oleh Ketua Pengiring Amal Relief Malaysia (Arif), Aris Awang yang turut serta mengikuti bontot Si Mat Sabu sepanjang perhimpunan BERSHIT itu diadakan.
      “Setelah insiden selfie dengan awek-awek Cina di BERSIH 4.0, Mat Sabu akan letak jawatan Presiden GHB. Husam akan memimpin GHB. Aris Awang dah susah payah dengan geng ARIF untuk jaga Mat Sabu,” ulas Norani AbgMarzuki BangiKuching.

      Aris Awang dalam kenyataan medianya semalam juga turut memohon maaf kerana GAGAL untuk melaksanakan tugas sepenuhnya dalam mengawal perangai buruk yang dipamerkan oleh Si Mat Sabu.
      “Saya selaku Ketua Pengiring kepada Hj Mohammad bin Sabu sepanjang Himpunan BERSIH 4.0 memohon berbanyak kemaafan kepada Hj Mohammad Sabu, keluarga, sanak saudara dan kenalan Islamnya kerana tidak berjaya mengawal serbuan rakyat Malaysia dalam Himpunan Bersih 4.0 dari berbagai kaum untuk mengambil gambar, berselfie, bersalaman dan menandatangan di baju, topi, ikat kepala dan seumpamanya.
      “Kejadian di luar kawalan dan kelalaian saya telah menyebab berlakukan insiden yang dirasakan kurang sopan oleh masyarakat Islam,” lapor AIDC News
      Namun bagi Norani Abg Marzuki Bangi Kuching berpendapat permohonan maaf tersebut dilihat sebagai petanda awal Mat Sabu bakal berundur sebagai ketua GHB dan mungkin bakal diganti oleh Si Husam Musa.

      Walaubagaimana pun, Si Husam tu pulak ddiakwa masig mempunyai masalah tersendiri di Kelantan yang tidak melayakkan dia untuk menjadi pemimpin kepada Geng Haprak Baru tu.

      Dengan itu, peluang terbuka untuk mana - mana pemimpin dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk memegang jawatan Presiden, Setiausaha dan Bendahari GHB.
      “Tapi kalau kes penyelewengan kuasa (2012) dalam pembalakan haram oleh Husam lekat dalam siasatan SPRM, maka Husam akan tolak jawatan ini lebih awal atau letak jawatan Presiden GHB kemudian.
      “Siapa bakal Presiden GHB seterusnya? Sudah tentu bapa IRC Malaysia, Saari Sungib lah….maka SU GHB kekal Dr Dzulkifli Ahmad. Izham Kelana Jaya Bendahari GHB lah…,” ulasnya lagi.

      Delete
  3. Gambar yg paling viral minggu ini ialah seekor badak jantan spesis bontot 4 segi warna perang berselfie dgn seekor anak babi betina spesis bontot leper warna putih. Kedua2 spesis ni berkulit kuning terang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taukey Penang tengah berbulu dengan Boss GHB waktu Bersih.

      Dengaq kata Boss hang kena sergah, Where's your people??? Wheres your number?????

      Dis time, orang melayu, hindraf dgn Makhal Shakhti rata2 tak pi. Amacam Bestkan. Pi salam Amoy, penyokong tak mai. Harap penyokong DAP sajerrr

      Tauke Penang, tak payah investlah dekat kaum GHB ni. Pengabih borehhhh Saja.

      Terimakasih kepada Malaysiawaves kerana berbahasa kesat menyebabkan orang melayu bagi thumbs down kat Bersih 4 dan GHB/PAN. Begitu juga Greenpork, Addingdong, HogDweller, Kedutlanie dll.

      Aku harap sangat GHB layan lagi blogger2 hampas kunyit ni. Moga2 GHB lagi dibenci.

      Thanks
      Jesse Labu N9ers

      Delete
    2. Wahai Mat Sabu, Khalid Samad, Hanipa dll, harap eratkan hubungan dengan empunya Malaysiawaves. Bila malaysiawvaes berkokok, lagi ramai orang menyampah dengan GHB. Bahasa Malaysiawaves sungguh anti lunak hingga walaupun artikel beliau pro GHB, tapi orang baca jadi anti GHB

      Terima kasih Malaysiawaves kerana menconteng arang ke muka GHB dengan bahasa kesat dan spin tanpa basis anda

      Lagi GHB baik dgn Malaysiawaves lagi bagus.

      Adiooooossss

      Delete
    3. Betol la tu...anon 1243 pun 'datang' dari 'badak jantan bontot 4 segi' dan keluarpun melalui 'babi betina'...fikir dulu sebelum komen.

      Delete
  4. Wa mau ucap selamat hali medeka . Sikalang wa ada suka sbb wa punya balua sudah medeka ......... dia olang sudah ada pati balu a ........... pati amana . wa tengok itu plesiden pati balu a .......... pati amana sudah medeka dan bebas peluk itu amoi ........... haiya ini balu butut2 Islam bukan macam tuan gulu haji hadi ......... itu tak bole , ini tak bole . Itu macam plesiden pati balu a semua bole ........... ini macam balu bole maju .......... wa punya bussines amoi pun bole maji maaa ! Tak pa Itu hali punya bersih wa kasi percuma bole peluk amai tapi next time kena bayar lo ! Lu olang bole kasi bersih lu punya plug maaa ! Kalau mau lagi power punya lu olang bole angkat pondan maaa ! gelenti lu olang punya plug kasih bersih habis maaa ! Ini macam wa butut suka ......... wa suka wa suka !

    ReplyDelete
  5. nasib baikla aku ni jenis bongok...aku tak faham aper sebenarnye yang korang kecohkan... tengok korang berhujah sampai aku pun jadi mental...

    ReplyDelete
  6. 12:43 - pembetulan. Bontot badak jantan tu warna KELABU, bukan perang spt yg dinyatakan sblum ini. Kesilapan amat dikesali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas pembetulan...amanah sungguh anon 13:04....

      Delete
  7. Bontot najib wane pink mcm wane babi.ngeh3

    ReplyDelete
  8. Penaya A: Saya bekerja dgn syarikat P selama berbelas2 tahun tetapi kini saya dah tak seronok bekerja di syarikat ini lagi...insya allah tak lama lagi saya akan berpindah ke syarikat G pula...tetapi sementara itu...hari2 saya mengutuk syarikat P dalam media walaupun masih berkerja dgn syarikat P. Amanah ke perbuatan saya?

    TGAA: Amanah...amanah...sebab kita jadi tak suka kerana mereka tak suka pada kita...maka bukan salah kita...itu salah mereka. Jadi kita kata mereka takper...harus...sebab penerangan...tapi kalau mereka kata kita...itu salah mereka. Itu tuduhan.

    Penaya B: Saya bekerja dan terikat dengan bond dgn syarikat P dan Syarikat P juga telah mengadakan JV dgn beberapa syarikat lain...tapi kini JV tu dah tak berjaya. Boleh ke saya langgar bond tersebut?

    TGAA: Masya Allah siapa kata tak boleh...halal belaka...bond ini bahasa Inggeris...saya faham sgt bahasa Inggeris...English...bahasa kita...baiah namanya...tetapi skrg JV itu sudah tidak wujud...maka boleh dlanggar...dosa pahala kita tunggu sehingga kita menang monopoli dulu...skrg yg utama kita langgar bond demi membantu syarikat2 lain...membantu itu kerja bagus...mungkin mereka kurang arif...membantu disini bukannya membaruakan diri kita. Itu sebenarnya amanah...

    ReplyDelete
  9. Pengetahuan Am.

    Mungkin ramai yg tertanya-tanya mengapa species badak dan species babi boleh digandingkan malah boleh diletakkan dlm satu kandang. Sebabnya kedua-dua species yg berlainan ini mempunyai kaedah/skill menyondol yg hampir serupa.yg berbeza cuma bentuk dan warna bontot sahaja.

    ReplyDelete
  10. Pembetulan

    Bontot anak babi betina tu bukan berwarna putih, ttp warna pink sebenarnya. Kesilapan disebabkan biasan warna kuning yg dipancarkan oleh kulit kedua-dua species haiwan ini.

    Kesilapan amat dikesali.

    ReplyDelete
  11. Tak ada apa kesan dari Bersih. Umno tak ambil pot pun tuntutan Bersih kerana Bersih adalah 90% Cina dan umno pun tak hantar FRU untuk sembur atau balun peserta Bersih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anging menyalak bukit....biarkannnn

      Delete
  12. omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid

    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...

    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...

    ReplyDelete