KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 2 September 2015

TINDAKAN MELUKIS JALUR GEMILANG PADA BADAN KAMBING MENGUNDANG KEMARAHAN WARGA MAYA



Rakaman gambar yang menunjukkan dua ekor kambing diwarnakan dan dihias mengikut warna Jalur Gemilang, mula tersebar di laman media sosial.

Gambar yang dimuat naik ke media sosial Facebook itu dipercayai diambil dalam sebuah program yang dianjurkan sempena Hari Kebangsaan ke-58 tahun.

Tindakan pihak terbabit mewarnakan kambing itu mengundang kemarahan warga maya yang menyifatkannya sebagai satu bentuk penganiayaan terhadap binatang dan penghinaan kepada Jalur Gemilang, semata-mata hendak mempamerkan semangat patriotik.

“Orang suruh kibarkan bendera…bukan conteng badan kambing itu…apalah salah kambing itu,” komen seorang pengguna Facebook, Zulaikha Abdullah.

“Kalau sudah jadi macam ini, jangan nak salahkan sesiapa pula, ini bukan setakat menyeksa binatang, bahkan nak menjatuhkan Jalur Gemilang lagi ada, orang yang warnakan bulu kambing ini memang tidak fikir buruk baiknya…taubat la weiii, terseksa kambing tu,” tegas seorang lagi pengguna Facebook, Mohd Faisal.

Ini dinamakan terlajak patriotik.

44 comments:

  1. Buat apala warnakan conteng badan kambing...conteng badan badak air lagi comel...lepas tu pakaikan badak air tu rambut palsu dan rantai leher berlian,..mesti cun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada bulan September ni

      Ramai ahli umno akan di pecat

      Oleh itu kami minta TOLONG

      Datuk paduka Ibrahim Ali daftarkan PERKASA sebagai sebuah party politik

      Sebagai platform kami perjuang selain umno !!!

      Delete
    2. Jangan guna cat murah. Badak suka berendam nnt cat hilang seri. Tak cantik pulak badak tu...

      Delete
    3. Duit 2600 juta masih banyak lagi. Belilah cat yang tahan bau badak.

      Delete
    4. Hahaha......jalur gemilang di badan kambing bising marah tetapi kat badan manusia tak pula marah sebaliknya di sanjung! Lepas tu jadi jubah pula oleh imam juga tak marah apa ini lambang bendera negara ke....lambang bendera rakyat malaysia??? Dah bodoh masih nak berlagak pandai inilah pemikiran tahap rendah sdr jatuhkan martabat jalur gemilang sdr juga yg mengkutuk bukan ke bodoh!

      Delete
  2. Anak kambing berjalan seorang diri,
    Membeli baju di rumah norkumala,
    Tak skor spm pun boleh buat degree,
    Bila grad seperti ketam mengajar anaknya.

    ReplyDelete
  3. MCA minta Najib letak jawatan

    Hampir 99% org cina marah cara Najib uruskan ekonomi negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg cina marah najib sbb zaman najib ni cina susah sikit cari mkn berbanding zaman mahathir dulu. IPP zaman mahathir jgk. MAS diswastakan zaman mahathir, tu yg nazak sampai hari ni, & byk lgi dasar penswastaan yg menguntungkan cina & anak serta kroni mahathir.

      Sbb tu cina syg mahathir, dan benci najib.

      Delete
    2. Google. Tgok berapa hutang negara semasa mahathir jadi pm.. dan tgok berapa hutang negara semasa najib jadi pm... pm penyamun Mmg merosakkan negara... bg memerintah lama sikit lg... pakai punah lah malaysia

      Delete
    3. Dasar lanun. UMNO ni akan pujuk MCA dan tabur wang bila nak dekat PRU. Nak pujuk cina supaya pangkah BN. Cina bukan bodoh mcm Melayu Bangsat. Melayu UMNO boleh lah dibeli dgn sehelai kain batik. Sebab pengundi UMNO ni bodoh2 belaka. Mudah dibuat barua.

      Delete
    4. Melayu yg bodoh tu melayu dari keturunan kau menyalak dlm block je beranilah pukimak punya melayu.. yg dimaksudkan barua2 cina macam kau.

      Delete
    5. Kalau msia diperintah umno yg disifatkan lanun, buat apa ddk di negara lanun. Pegi cari negara lainlah. W/pun lanun yg perintah, tp aku suka ddk sini.

      Kpd babi2 DAP dan melayu barua DAP, knp hishamudin rais nak sgt balik msia stelah lari dulu. Knpa DAP nak sgt bwk balik mayat chin peng balikvke negara lanun ni?

      Dialu-alukan DAP babi serta barua DAP pindah dari negara lanun ini. Jenis muka tak malu tampal kulit babi hutan.

      Delete
    6. Anon 1103...

      Memang ko ni jenis barua UMNO. Sejak bila pulak negara ni UMNO yg punya?
      Tanah air ni telah ujud sebelum UMNO parti pengkhianat Melayu ujud lg. Zaman Tunku Abdul Rahnan Si Tua UMNO kutuk ni lah yg telah serah kerakyatan kpd Cina imigran. Pukinak lu ..tak tau sejarah tp bising jadi BARUA UMNO...

      Delete
    7. 11:17 - aku memang barua umno, kau pulak barua DAP babi berak tak basuh, kulup hancing.

      Habis tu...apa masalahnya?

      Delete
    8. Masalahnya ko macai UMNO bangang. Orang x bermaruah mcm ko patut dihumban ke Mongolia bersana pm bodoh ko. Di mana otak ko..bila pm kesayangan ko khianat bangsa Melayu..
      1. Songlap duit kapal selam
      2. Kes Atantuya
      3. Songlap duit 1MDB
      4. Songlap 2600 juta
      5. Pecat TSMY
      6. Panggil Melayu BANGSAT
      7. Lantik pemimpin UMBO yg bangang2.

      Delete
    9. Yg kau tulis tu semua fitnah, tak ada stu pun yg betul. Kalau yg btul menjubor sampai masuk jel kau tak percaya dan tak tulis pulak.

      Skrg najib dr umno yg jd PM, kalau tak suka pegi China, sana lg byk babi sbg mknan kau.
      Tunggu pru 14, kalau puak2 geng babi yg menang, geng babi kau plk yg perintah. Ikut suka kau nak buat mcmana pun.

      Dah sebati dgn dagimg babi, mcm tu leeer kau.
      Ini time najib, dia nak lantik sapa, nak buang sapa itu umno punya hal. Kau yg dari parti babi yg sibuk buat apa?

      Delete
    10. Hahaha......bodoh juga kaitkan babi dgn party dan manusia, pemikiran tahap lubang cacing, apa kena mengena dgn babi???? Bila babi dikutuk menunjukkan org itu busuk dan kotor hati dan jiwanya. Apa hak kita halau org nyah dari negara ini???? Bumi ini bukan milik sesiapa malah umno bukan tuhan atau nabi utk terus berkuasa selamanya malah semua tahu manusia akan mati jua bila usia dah tua tetapi bumi masih wujub. Jadi usah tamak dan bongkak sgt dgn kuasa yg ada kerana ianya bukan milik mu selamanya hanya dipertanggungjawapkan, dan bila org itu telah lupa daratan maka rakyat berhak jatuhkannya. Begitulah dlm sejarah bila raja menindas rakyatnya maka rakyat akan bangkit menjatuhkan raja yg zalim.

      Delete
    11. 13:31..ko terlebih makan taik babi tu pasal ko menggelabah tak tentu hala..kesian..org bodoh mcm ko memang mudah dibodohkan dan diliwat...kahkahkah

      Delete
    12. Anon 1610..manusia dinilai dari perkataan dan bahasanya..kamu boleh mencarut, maki hamun org tp org tak akan rasa kamu ni hebat, malah org akan mengganggap kamu ni....

      Delete
  4. Wa mau ucap selamat hali medeka . Sikalang wa ada suka sbb wa punya balua sudah medeka ......... dia olang sudah ada pati balu a ........... pati amana . wa tengok itu plesiden pati balu a .......... pati amana sudah medeka dan bebas peluk itu amoi ........... haiya ini balu butut2 Islam bukan macam tuan gulu haji hadi ......... itu tak bole , ini tak bole . Itu macam plesiden pati balu a semua bole ........... ini macam balu bole maju .......... wa punya bussines amoi pun bole maji maaa ! Tak pa Itu hali punya bersih wa kasi percuma bole peluk amai tapi next time kena bayar lo ! Lu olang bole kasi bersih lu punya plug maaa ! Kalau mau lagi power punya lu olang bole angkat pondan maaa ! gelenti lu olang punya plug kasih bersih habis maaa ! Ini macam wa butut suka ......... wa suka wa suka !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boringnya. Macam perangai budak tadika. Macai pasiku mentaliti sama macam macai umno. Tak berkembang.

      Delete
  5. Masih cakap rasis. Bergambar beramai-ramai pun dipertikaikan, ceteknya minda. Ramai suka bergambar dengan orang popular, kalau tolak dikatakan sombong pulak. Tumpukan pada ekonomi dan kes rasuah negara dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasis kepala hotak kau. DAP dah ckp mereka parti berbilang kaum, knp bila isu yg berkaitan dgn DAP mereka marah dan tuduh org yg kutuk DAP adalah rasis?

      Aziz bari, a.samad said, dayana, iru cina ke?

      Delete
    2. Gambar yg paling viral minggu ini ialah gambar seekor badak jantan species bontot 4 segi warna perang berselfie dgn seekor anak babi betina species bontot leper.

      Delete
    3. 4 org yg ko senaraikan tu penhianat bangsa pecacai Dap, ada ko tengok dan dengar dia org menperjuangkan melayu.

      Delete
  6. ha3 jahat sungguh walaun nih...ada ke patut kambingpun dibenderakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu bukan jahat. Itu kreatif namanya. Klu nak lagi cantik kita ramai2 cat tubuh badak.. Badak pun tak banyak kat Msia nih...

      Delete
    2. Kau maksudkan badak jantan atau badak betina? Setahu aku badak yg paling viral minggu ni ialah badak jantan yg berselfie dgn amoi cina tu. Ini badak jantan bontot 4 segi.

      Delete
  7. Pada aku bendera ni tak penting pun tetapi pemimpin yg rakus harus di usir ini lebih memalukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal bendera kita bising dan kecewa tp pasal pm songlap duit kenapa mejoriti umat UMNO senyap je.

      Delete
  8. Pada aku bendera ni tak penting pun tetapi pemimpin yg rakus harus di usir ini lebih memalukan

    ReplyDelete
  9. Tamat himpunan BERSIH 4. Barua UMNO tercari- cari isu untuk memburukan nama NGO BERSIH. Lapuran polis dibuat atas isu yg belum pasti benar. Geng Hadi Barua terus senyap bersama presiden sushi. Malu sebab GHB mendapat sokongan dan pas mula terpulau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eeeerr....takutnya aku tgok, ramai Melayu yg turun, tapi knp msa perhimpunan tu bau taik & hancing kuat sgt. Yg berhimpun tu jenis tak basuh berak & kencing ke?

      Kulup kencing merata tak basuh berak perangai mcm babi ler...

      Delete
    2. Bila Melayu ranai turun ko kata Melayu jd barua DAP. Bila Cina turun beramai2 ko kata Melayu tak beri sambutan.

      RTM TV3 UTISAN BHARIAN hari2 ugut Melayu jangan turun BERSIH 4. Mufti UMNO pulak kata himpunan haram. Melayu sangat takut benda haram. Ada faham ka?

      Delete
    3. 11:25 - utk kali ini semakin ramai Melayu yg sedar bhw selama ini mereka hnya barua DAP. Bersih 2, 3 lg hebat ugutan & provokasi oleh rtm. Tv3, kerajaan, tp Melayu ttp ramai turun.

      Dah sampai masa Melayu sedar betapa selama ini mereka diperbodohkan, diperkudakan serta dibabikan oleh DAP.

      Terbukti BERSIH sebelum in yg ramainya ialah Melayu PAS. tapa penyertaan Pas, geng hambat babi je yg ramai. Itu pun sbb anak babi betina yg seksi turun.

      Delete
    4. BERSIH sebuah ngo? Kalau ngo knp semua kepala babi dari DAP yg turun berdemo?

      Delete
    5. Hahaha......ya ke melayu sudah sedar dap pkr pembangkang jahat resis atau melayu semakin menerima kebenaran dari pembohongan kerajaan yg membangunkan melayu???? Kalau melayu sedar melayu tidak akan byknya jual ditepi jln demi tambah pendapatan keluarga yg semakin meningkat. Melayu byk tak turun bukan sebab tak mahu turun tetapi bersebab malah dgn saraan hidup yg semakin tinggi ini menyusahkan hidup melayu. Cina ramai turun kerana dah lama terpendam kebenciannya. Melayu 50/50 sokong bersih hanya ada pihak takut dan cuba nak perbodohkan melayu, namun melayu masih pendamkan kemarahan mrk hanya masa akan memarakkan kemaraan mrk ke pehimpunan akan dtg.

      Delete
  10. Bila nak lantik PM baru ganti DS Najib selepas bersih 4 berlangsung dengan jayanya disokong oleh TM?

    ReplyDelete
  11. Bukan setakat di kambing hitamkan...malah skrg di benderakan pulak! Waduh!

    ReplyDelete
  12. Berita paling menarik minggu ini ialah seekor badak jantan bontot 4 segi bergambar selfie dgn seekor anak babi yg bontot leper.

    ReplyDelete
  13. Kesian Melayu. Bahasa kurang. Budi pekerti lingkup, amanah dikhianati, syariat dijual beli, malas berusaha, suka makan free dan hari-hari memaki.

    ReplyDelete
  14. latarbelakang dan salasilah pemimpin utama DAP. Mereka ini semua ada kaitan kekeluargaan dan beragama Kristian Evangelist iaitu agama pecahan Kristian yg dibuat oleh Yahudi Nasrani.

    Kini aktif di lembah Kelang dan bandar2 besar.

    Chin Peng adlah pengasas Parti Komunis Malaya merupakan sepupu kpd Lim Kit Siang dan Lee Kuan Yew. Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham dan Ngeh Kor Ming adalah anak saudara kpd Chin Peng.

    Anthony Loke, DAP N9 adalah anak dua sepupu kpd Chin Peng. Teresa Kok adalah sepupu kpd isteri Lim Kit Siang. Tony Phua adalah anak sepupu kpd Lee Kuan Yew. Nizar (bekas MB Perak) juga sepupu Ngeh dan Ngor.

    Kerana emak Nizar adik beradik dgn emak Ngeh dan Ngor, dia memeluk agama islam kahwin dgn bapak Nizar.

    Sila share pada anak2 muda Melayu supaya mereka kaji sejarah dan jgn pakai ikut dan hentam kromo saja. Jadikan sejarah sbg tauladan supaya bangsa ini takkan lenyap di arus zaman. Jgn jadi Melayu Champa drp Kerajaan yg hebat suatu masa dulu kini merempat di bumi sendiri, Kemboja!

    ReplyDelete
  15. PAS lahir drp UMNO
    Bila Tn Hj Fuad kalah lawan Tunku Abd Rahman
    Jawatan Presiden parti
    GHB lahir drp PAS
    Bila Mat Sabu dan G18
    Kalah dlm muktamar pemilihan PAS!
    PKR lahir juga drp UMNO, BN, PAS
    Bila Anwar Ibrahim dipecat drp Timb. Presiden
    Ada yg kecewa tak dpt jawatan
    Ada yg kecewa tak dpt projek
    Padahal Anwar hanya mahu jaga keluarga sendiri
    Drp bini hingga ke anak semua berjawatan tinggi
    Kini semua pengasas PKR
    Sudah lari kembali kpd BN
    Apabila tersedar mereka dikencing
    Apabila tersedar PKR hanya alat peribadi Anwar
    Medium Yahudi utk merasuk agama
    Yg tinggal hanya budak2 hingusan mencari jawatan
    Konon bila PR menang mereka boleh jadi menteri!
    Tapi DAP lagi bahaya dan merbahaya
    DAP lahir selepas Singapura keluar dari Malaysia
    DAP lahir drp PAP
    Lim Kit Siang bekas Setiausaha Politik Lee Kuan Yew
    PAP dan DAP drp acuan yg sama
    Lahir drp MPAJA dan Komunis Bintang 3
    Wujud di Tanah Melayu oleh Chin Peng
    Bila Jepun serang negara Komunis China
    Tujuannya utk jadikan negara sbg negara Komunis
    Ramai Melayu dipancung disembelih
    Ramai juga yg dirogol dan disula
    Apabila kehendak Komunis gagal dipenuhi
    Atau DISYAKI bekerjasama dgn Jepun
    Itulah asal DAP babi

    ReplyDelete
  16. kita jaga-jaga dengan DAP. Mereka penuh dengan muslihat. Mereka licik.

    Penasihat mereka hebat-hebat. Bukan dari dalam negara saja, dari luar pun ada. Mereka cukup determined untuk perintah Malaysia.

    Sehinggakan ke Mesir pun mereka pergi membawa ideologi “sama-rata” dan mempersoalkan mengapa terlalu ramai pelajar Melayu belajar perubatan di sana. Mengapakah tiada bangsa lain? Mengapa DAP tiba-tiba beria-ia mahu ke Mesir? Jika tak percaya apa yang dipersoalkan oleh DAP itu cuba tanya dengan kedutaan kita di Kaherah?

    Siapa kata pakatan pembangkang sedang berpecah. Yang berpecah ialah orang Melayu. Itulah pun yang DAP mahu lihat.

    Yang pasti DAP cukup marah kerana geng-geng mereka kalah habis dalam Pas. Mat Sabu gagal menjalankan misinya.

    Yang bersungguh-sungguh sangat mengisytiharkan pakatan pembangkang sudah pecah adalah Kit Siang, anaknya Guan Eng, sekongkolan mereka Mat Sabu dan kenyataan terbaharu Wan Azizah.

    Mereka sedang membuat satu strategi perang yang cukup mengelirukan.

    Tentera semut sedang bekerja

    Seperti projek Tanjung bagi menawan Pulau Pinang dulu, setiap kali semasa pilihan raya Kit Siang dengan muka selamba akan terus menerus berkata kepada para pengundi “kami susah mahu menumbangkan BN.” Akhirnya taktik songsangnya berjaya.

    DAP penuh dengan muslihat. Anwar Ibrahim yang sedang merengkuk dalam penjara pun bukan asyik tidur sahaja. Dia juga sedang merancang strategi. Dia sedang bekerja.

    Mari kita jengok sejarah politik Malaysia..khas bagi anak2 muda kita

    ReplyDelete