KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 5 September 2015

BEGINILAH SAMBUTAN DIBERIKAN OLEH WARGA DUNGUN KEPADA CERAMAH PARTI CANGKUL YANG DISAMPAIKAN OLEH PENGERUSINYA SENDIRI MALAM TADI


Itu yang rasa pelik bin hairan apabila Pengerusi Parti Cangkul @ PAN Tuan Hj Mohamad bin Sabu dalam kenyataannya pada 31hb Ogos 2015 lalu ketika mengumumkan pengambil alihan Parti Pekerja Malaysia berlambangkan cangkul sebagai wadah baru kumpulan GHB yang dipimpinnya betapa sudah 35,000 borang diedarkan dan kini terpaksa dicetak semula kerana permintaan cukup hebat dan luar biasa sampai tidak dijangka sama sekali.

Bunyinya memang hebat dan berdentum tetapi hakikatnya????? ..... Kalau dilihat pada sambutan diberikan oleh warga Dungun, Terengganu dengan diri beliau sendiri hadir sebagai pemidato ulung lagi utama selain Pengerusi Parti Cangkul @ PAN Terengganu dan Ustaz Ghani Shamsuddin memberi mesej dan isyarat yang jelas, kuat lagi nyaring betapa parti cangkul tidak mendapat tempat di Terengganu sebaik sahaja GHB mengisytiharkan dirinya sebuah parti cangkul yang dikatakan akan mengambil alih tempat dan peranan PAS dalam Pakatan 2.0 nanti.

Warga Terengganu yang sekian lama menyokong dan mendokong PAS boleh dikatakan melebehi 90 peratus tetap mendakap dan bersama dan beristiqomah dengan PAS yang dipimpin Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang sehingga menuju kemenangan.

80 comments:

  1. Hahahaha......Aku warga Dungun tak dengar pulak ada parti cangkul buat ceramah, presiden sendiri tuu...tiada announcement, tiada publisiti.....yang berminyak tu siapa? Tidur ke?....

    ReplyDelete
    Replies
    1. OMK punya jarum cukup tajam. Aku orang Dungun x dengar apa pun. Benar kah majlis ini di Dungun? Sebab sejak kebelakangan ini aku tak berapa percaya n3 OMK. Terlalu banyak hasutan dan busuk hati terhadap PR 2.0

      Delete
    2. KALAU HANIS NAK SOKONG KHALID ...TERUSKAN. ITU HAK HANIS. TAPI JANGANLAH MENYEBAR RASA KEBENCIAN KEPADA PAN. CUKUPLAH RASA PEDIH BILA G18 DIMALUKAN OLEH HADI DAN PEMIMPIN PAS.BIARKAN MEREKA DENGAN PARTI PAN. KITA SAMA-SAMA DOAKAN AGAR PRU14 NANTI PR 2.0 AKAN TAWAN PUTRAJAYA. KITA SANA-SAMA PERANGI RASUAH DAN SALAH GUNA KUASA.

      Delete
    3. dulu hadi dan nik abodoh cabar supaya berambus dari pas. bila mereka berambus kenapa meroyan???

      Delete
    4. Aku cukup yakin PAS akan buat perhimpunan besar-besaran untuk menyaingi bersih4. Rasa cemburu lihat mat sabu berselfi dgn amoi cukup melukakan hati hadi. Apa kurangnya hadi. Isteri sudah ada 2. Masih ada 2 kosong.Ni tengah cari jalan utk tambah lagi. Yang pelik dgn hanis dia x berahi pulak. Hanis kan janda. Dapat banyak pahala kawin dgn janda. Hanis masih muda masih boleh beranak.

      Delete
    5. Sama2 juga kita menanggani skandal 30bilion wang rakyat selangor yg cuba di u-turn masuk poket mb selangor..hehehe

      Delete
    6. Hj Hadi bukan seorang pemimpin yang baik. Bakat yang ada sebagai pendakwah memang hebat. Berbanding dgn Nik Aziz yg memiliki kedua2 sifat ini. Berpuluh tahun TGNA perintah Kelantan tp Hj Hadi mampu sepenggal saja di Terengganu. Kini Hj Hadi pimpin PAS... PAS akan hancur ditangan Hadi.

      Delete
    7. Aku lagi benci badak empat segi..hehehe
      Skodeng manyak kuat lor..

      Delete
    8. Loser Al Cangkuli GHB Updates !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Heh! Sudah menjadi satu perkara yang diketahui umum bahawa kewujudan Geng Haprak Baru yang kini dikenali sebagai Parti Pencacai adalah hasil dari mereka yang kecewa dalam PAS.

      Malah mereka yang menjadi pemimpin serta yang sanggup menyertai Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu hanya terdiri dari kalangan mereka yang GAGAL dalam perjuangan.

      Bila tak dapat tempat dalam parti, mereka mula menunding jari dan menyalahkan kepimpinan yang didakwa KONONnya meminggirkan golongan Profesional secara menyeluruh. Walhal, tindakan diorang tu sendiri yang menyebabkan ahli diperingkat akar umbi merasa kecewa kerana melihat mereka lebih setia kepada orang luar dari terus beristiqomah dengan jemaah.

      Bagaimana mungkin ahli diperingkat akar umbi dapat menerima pemimpin yang hanya sekadar mendahulukan agenda kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri dari perjuangan parti? Mustahil bagi pihak ahli diperingkat akar umbi dapat menerima pemimpin yang hanya sekadar tau jadi Pak Angguk Saja kepada orang luar sehingga menggadaikan prinsip dan dasar parti sendiri.

      Hakikatnya, mereka yang menyertai Geng Haprak Baru tu tak ubah seperti para Pengkhianat yang sanggup menikam saudara sendiri walaupun ketika berada di medan perang. Maka sebab itulah kita lihat ramai dikalangan wakil rakyat, sama ada ADUN mahu pun Ahli Parlimen yang merelakan diri mereka dipergunakan oleh orang lain demi mencapai hasrat peribadi mereka.

      Jika di Kedah, Pengerusi PASMA-Cai tu dah umum yang dia akan menyertai Geng Haprak Baru Si Mat Sabu tu. Di Terangganu, Raja 'Stadium Runtuh' tu pun sanggup ambik tindakan yang sama. Di Kelantan, ada Ahli Parlimen yang sedang sibuk berada dalam dilema apabila dia terpaksa mencari 'Cina Buta' untuk mengekalkan perkahwinan dia kerana melanggar sumpah Bai'ah. Di Perak, memang kita dah lama tau Si Nizar Lilin tu hanya menunggu masa untuk berambus keluar dari parti setelah dia berjaya menjadi Boneka kepada sedara mara dia dalam DAP. Di Selangor tak payah cerita la. Memang banyak sesumpah yang sanggup menjadi Barua kepada orang lain hanya semata - mata untuk memastikan survival Politik Peribadi mereka terus bertahan. Dan di Pahang, tunggu masa je. Pasti akan ada yang ambik tindakan yang sama!!

      Delete
    9. DOKTOR PUN IBARAT KACANG LUPAKAN KULIT!!!

      Takut nak cerai Bini!!! Inilah masalahnya dengan puak - puak yang menyertai Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Jadi Pengkhianat boleh, tapi nak tunaikan janji tak berani?

      Macam mana diorang boleh mendabik dada dengan mengatakan KONONnya diorang ni terdiri dari kalangan mereka yang 'Amanah' jika tanggungjawab sendiri pun GAGAL ditunaikan?

      Hakikatnya, sumpah Bai'ah tu dah dibuat dan ianya diakui wujud. Jadi, bagaimana pulak Si Hatta Ramli tu kata dia takde kaitan dengan akuan sumpah Bai'ah yang telah dibuat sebelum ini?

      Dalam satu kenyataan yang dibuat semalam, Si Hatta Ramli tu berpura - pura seolah - olah dia takde sebarang kaitan dengan PAS dan juga akuan sumpah Bai'ah yang telah dibuat sewaktu PRU yang lalu.
      "Saya parti lain. Itu tanya orang PAS. Saya tidak tahu apa-apa mengenainya sebab saya bukan lagi bersama PAS," katanya ringkas ketika dihubungi di sini hari ini.
      Adakah Si Hatta Ramli tu nak mengakui bahawa dia bukan sahaja seorang pemimpin yang HIPOKRIT, malah dia jugak seorang MUNAFIK yang sanggup melanggar janji yang telah dibuat?

      Bagaimana mungkin Si Hatta Ramli tu nak mengharapkan Hormat dari orang ramai kalau dia sendiri pun tak reti nak menghormati perjanjian yang telah dibuat dan sanggup menjadi Pengkhianat?

      Macam mana dia nak jadi pemimpin sedangkan dia sendiri tak Amanah dalam menunaikan tanggungjawab terhadap pengundi? Realitinya, Si Hatta Ramli ni ibarat macam Kacang Lupakan Kulit.

      Jika bukan kerana PAS, jangan harap la dia dapat jadi calon untuk menjadi Ahli Parlimen. Jangan mimpi la orang nak kenal siapa dia. Dan jangan berangan la dia nak dapat kedudukan seperti yang dia miliki sekarang ni.

      Tanpa PAS, orang yang bernama Hatta Ramli ni hanya ibarat sampah yang terbiar ditepi Longkang yang mengharapkan simpati demi kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je. Ternyata, orang macam Si Hatta Ramli ni memang Tak Layak nak jadi pemimpin!!!

      Delete
    10. Betul la...memang Omak Kau salah. Mengikut tulisan kat backdrop tu ceramah di adakan di Jalan Balai Besar, Dungun, Autralia pada 4 Sept 1957.

      Ish...ish...malu aku.

      Delete
    11. Tian guru lim kit siang kata dia x pernah pijak gambar mana2 pemimpin...takbeer...inila sifat2 ulamak yg kita nak...buaat2 lupa utk mengelirukan lg umat islam yg dh hampur karam...berpautla paaada tali2 dap semuaaa

      Delete
    12. geng pàn tak tau mcmmana ni.lemah betul pengurusan atau tak ada macai tampal poster mcm kami. ahli pan smua professional takan nak buat leja lagu tu.hehehe

      Delete
    13. Hahaha......rakyat bloger semakin keliru entah mana arah tuju politik negara dan party lama takut pada party baru, begitulah ketakutan umno pada pakatan yg mana dulu diperkecil dihina dikutuk mentang2lah pakatan belum kuat wang tak byk kalau nak banding dgn umno yg byk wang entah dari mana asal usulnya utk meraih undi yg berpolitikkan wang dan rakyat juga tamak bila nampak wang lupa agama lupa keturunan biarkan negara tergadai. Melayu pelupa bermimpi siang hari berfikir langit hari2 cerah tiada hujan tiada ribut tiada banjir.... bila bencana menimpa !! Allah di panggil utk menolong meminta agar dilindungi tetapi apa melayu buat???? Inilah manusia yg tidak pernah sedar diri.

      Delete
    14. Kafarah tak sah: Harussani sokong pendapat Mursyidul Am PAS

      SHAH ALAM: Tindakan bekas wakil rakyat PAS yang mahu membayar kafarah ekoran melanggari baiah parti adalah tidak sah, demikian ditegaskan oleh Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria.

      Katanya, baiah yang dilafazkan oleh bekas wakil rakyat PAS yang mahu menyertai Parti Amanah Negara (Amanah) itu terikat dengan 'taklik nikah' ketika melafazkan baiah itu.

      "Ianya dalam bentuk taklik. Taklik ini tidak boleh ditarik balik dan ditebus, yang ditebus ini ialah sumpah.

      "Kalau sumpah, ia boleh ditebus, tetapi ini dalam bentuk taklik, kalau dalam bentuk taklik, tidak boleh, ia dengan sendirinya tidak boleh ditebus," katanya kepada Antarapos.

      Beliau mengulas kenyataan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad yang memberitahu berkemungkinan semua wakil rakyat yang menyertai Amanah akan membayar kafarah selepas melanggari perjanjian baiah bersama PAS.

      Susulan kenyataan Khalid itu, Harusssani menegaskan kafarah yang mahu dibayar adalah tidak sah sama sekali walaupun kesemua wakil rakyat tersebut mahu membayar denda sebagai tebusan melanggari baiah.

      "Pada pandangan saya, dia sendiri dalam bentuk taklik, dia bukan 'sumpah' walaupun dia merupakan baiah kepada parti tetapi dia bertaklik kepada isteri," katanya.

      "Tak boleh...(tak sah)..tak sah disebabkan taklik..ya.

      "Yang boleh dikafarah ini ialah 'sumpah'.

      "Kalau sumpah boleh dibayar kafarah, tetapi taklik tidak boleh," katanya lagi.

      Dalam perkembangan yang sama, beliau meminta kesemua wakil rakyat PAS yang berbaiah bertaklikkan nikah, segera rujuk ke mahkamah syariah bagi mendapatkan penjelasan status terkini perkahwinan mereka.

      "Jadi yang bercerai talak tiga itu maknanya dia bertaklik.

      "Dia berjanji dengan parti dia. Dia keluar daripada parti dia, tercerailah talak tiga isteri dia, haa yang itu taklik dia.

      "Dr. Hatta hendak melepaskan diri dia sahaja, tetapi yang Hakim Syarie (Kelantan) itu bercakap dari segi hukum.

      "Ya (dia Hatta perlu rujuk kepada mahkamah syariah) sebab ini hukum, apatah lagi bertaklik terhadap isteri, itu sudah masuk soal nikah kahwin.

      "Perlu dirujuk kepada mahkamah. Kalau mahkamah sudah mengatakan sudah terjatuh talak, habislah," katanya.

      Terdahulu, selain Harussani, Murysidul Am PAS, Datuk Dr. Haron Din turut menolak pendapat bahawa baiah boleh ditebus dengan membayar kafarah seperti disebut oleh Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad semalam.

      Haron berkata, baiah yang dibuat oleh kesemua Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS itu sebenarnya berbaiah dengan Allah SWT.

      Sehubungan dengan itu, katanya tidak timbul soal membayar kafarah seperti yang didakwa oleh Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad semalam.

      Delete
    15. harunsani harundin sama je.

      sumpah pemimpin depan YDP AGUNG utk amanah pd negara db rakyat dilanggar...rompak bellion2 tknk komen ke?

      sygkn duniakn. ..jgn nk berlakun baik la

      tk sekor pun brani komen pemerintah yg zalim malah salahguna maksud hadith kunun tkblh jatuhkn pemerintah.

      hadith yg kt x cium bau syurga pemerintah yg tipu rakyat knapa disorok.

      sebb syg dunia jg kn....

      tkpayah nk berlakun...semua perangai penjilat didedahkn dlm kitab

      Delete
    16. RM2.6b x 6% = RM2.6b (lbh kurang)

      yes GST tu masuk akaun org itu

      maka mrnjilatlah yg berserban berjubah bertaraf ulamak pun

      takbir takbir penyokong cium tgn apa barang..
      bukan mengenyangkn

      Delete
  2. kenapa omak kau suka sngat kutuk parti ni. biarlah dia orang nak buat parti ape ke. ade dia orang menyusahkan omak kau ke.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. omk ni bingai ke!!!! 35 ribu tu untuk seluruh malaysia dan bukannya dari dungun saja. tak kan kami yg dok di alor star nak pi dengar ceramah kelompok kat dungun tu...pakai la pakai sikit, jangan diturut sangat nafsu dendam tak sudah tu...

      Delete
    2. PETALING JAYA: Pengerusi Gerakan Harapan Baharu (GHB) Mohamad Sabu dinasihat supaya bertaubat selepas gambar ‘mesranya’ bersama peserta demonstrasi 4.0, tersebar luas di laman sosial.

      Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali At-Takiri berkata, sebagai seorang Islam sepatutnya bekas Timbalan Presiden Pas itu menjaga tatasusilanya. “Sebagai seorang Muslim, dia harus menjaga dirinya daripada fitnah. Tidak kiralah siapapun, daripada parti mana sekalipun, asalkan orang itu mengaku dirinya adalah Muslim, mereka kena jaga tatasusila seperti yang diajarkan oleh Islam,” katanya ketika dihubungi FMT pada Rabu.

      Katanya, sebagai seorang pemimpin, pastinya perbuatan itu mendapat perhatian dan apa yang berlaku ia akhirnya memalukan diri sendiri. Jelas Khairuddin, gambar itu tidak memberi apa-apa kesan kepada Pas meskipun Mat Sabu pernah menyertai parti itu yang kini diteraju ulama. Sebelum ini, salah seorang pengirim gambar berkenaan dilaporkan telah memohon maaf di Facebook kerana memuat naiknya di laman sosial.

      Delete
    3. Dulu masa fitnah pas xper...skrg tunjuk fakta kt muka sendiri marah plak...bingai ke apa? Patutla org pas ckp...mcm bdk2...dah...pegi repot kt bpk kau tglks...

      Delete
    4. omak agen umnu yg dh tk tahan nk sorok identiti.....sekrng terang2 tunjuk identiti

      hanya kerana dipedaya oleh kholid....tq kholid sebb berjaya buat omak mabuk cinta dn dedah penyamarannya selama ini

      Delete
  3. baiah pas ni macam dalam tiga abdul pas buat taik tak apa.ahli buat kena jual.....malang malang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klw dah benci baiah atau cara pas berbaiah..
      kenapa dulu terhegeh-hegeh nak berbaiah...
      boddow..

      Delete
    2. DITULIS OLEH TAY TIAN YAN TIMBALAN KETUA PENGARANG SIN CHEW DAILY..

      1. Najib dan UMNO jelas tidak goyah dan terjejas oleh BERSIH 4. Sokongan untuk Najib bersandar kepada sokongan akar umbi UMNO. Majoritinya adalah Melayu yang menebal dgn semangat kebangsaan dan tetap kekal menyokong beliau.

      2. MCA dan GERAKAN menanggung rugi besar. Kaum Cina tidak percaya mereka dan UMNO pula semakin mencurigai pendirian MCA yg kelihatan bersimpati dengan BERSIH 4. UMNO melihat MCA dan Gerakan sebagai parti yg lemah dan tidak lagi mampu menarik sokongan orang Cina.

      3. Kehadiran Tun M ke Dataran Merdeka gagal memenangi hati kedua dua belah pihak. Dia dianggap diktator yg sering menindas sebarang perhimpunan awam. Dia tidak ada tempat di kalangan para demonstran pada hari tersebut di mana 80% daripadanya adalah kaum Cina. Dia juga dikecam hebat oleh ahli UMNO dan majoriti orang Melayu kerana menghadiri BERSIH

      4. Imej Tun M sebenarnya terjejas teruk. 4. Malang untuk Anwar dan keluarganya kerana laungan BEBASKAN ANWAR tidak kedengaran sama sekali dan ditenggelami oleh tiupan hingar bingar vuvuzela.

      5. Gerakan Harapan Baru diaibkan kerana gagal membawa penyokong yang ramai. GHB boleh diramalkan bungkus awal selepas PRU ke 14.

      6. Ustaz Hadi Awang tentu ketawa besar kerana keputusannya memulaukan BERSIH 4 telah memalukan DAP. Dia melakukan perjudian politik yang mahal tetapi menang besar kerana menumpaskan sekaligus GHB, PKR dan DAP.

      7. Kegagalan BERSIH bukan sahaja dari segi jumlah kehadiran yang tidak seimbang antara kaum tetapi dicemari oleh berbagai insiden biadap seperti memijak potret DS Najib dan DS Hadi Awang. Tindakan mereka membawa penyapu dan menyapu potret Rosmah membangkitkan lagi kemarahan rakyat yang bertamaddun dan mengukuhkan lagi PERPADUAN MELAYU.

      Delete
    3. Lim kit Sial ni depo punya imam. kou jgn main2

      Delete
    4. Cap Cangkul Bewarlikan Wali Senget Penang Mareiiiiiiii cap Peluru Perpandu

      Delete
  4. terengganu ni pun bukan pas memerintah.pas ni parti tiga abdul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti kuali cap cangkul. parti tiga suku orang kuciwa

      Delete
    2. Pas xdak amoi cantik...kita org ada amoi cantik....mmmmuahhhh...jgn jeles...halal lorr...x percaya tanya ustaz ahmad...

      Delete
  5. pergh...kaye punye parti ghb nih.baru je tubuh parti dah ke hulu hilir 1 malaysia.ni dana macam najib gak ke??drpd hartawan arab??atau khalifah terunggul lge & co bagi sumbangan pembangunan islamiyyah halalan toiyyibah??

    p/s:lepas ni nizar nak naik kapcai buruk lagi tak rase2nye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit rumah pelacuran Lge banyak lagi utk disalurkan...jgn risau ghb...duit haram lain pon banyak lagi...

      Delete
  6. rase2nye lepas ni kalaulah ditakdirkan ghb menang,agak2 la kan...sape yang buat teks khutbah jumaat?khalifah lge atau al-allamah lks?sebab aritu selambe je dorang neh bagi ceramah psl hudud di kelantan....audience orang islam pulak tuh.

    ReplyDelete
  7. Tukar je la lambang cangkuk ke lambang kerusi.. baru kena pada tema parti.. lama2 nnti tinggal kerusi je dgr ceramah.. kah kah kah

    ReplyDelete
  8. Awas.

    Ada satu Kumpulan yang sedang giat aktif menyibar fitnah dan kebencian sesama Islam sedang giat aktif sekarang.

    Kumpulaan ini melalui bloger sampahnya sedang mengadu domba dan menjadi batu api sesama Islam supaya saling kata mengata, keji mengkeji dan menjatuhkan aib sesama sendiri.

    Harap sahngatlah ada cerdik pandai agama di sini boleh beri nasihat supaya masing-masing selamat dunia dan akhirat.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketika ini seluroh bala tentera dajjal sedang digunakan utk menyerang melayu islam krn islam itu lah musuh sebenar mereka..

      Delete
    2. Masalahnya batu api tu dr org Islam tu sendiri.

      Delete
    3. PAS SIBUK CERAMAH SANA SINI KERANA DIA KERANA DIA KERANA DIA AMANAH.

      MANGSA BANJIR TERUS TERBIAR DAN TERABAI.

      PRU 14 KAMI AKAN HUMBAN PAS DARI BUMI KELANTAN.

      Delete
    4. PRU 14 KAMI AKAN HUMBAN DAPIGS DARI BUMI MALAYSIA.

      Delete
    5. Sham TM Spy Rocket Demi Papa cangkul al selfie

      Delete
    6. Masa dia fitnah pas dia lupa...skrg segala fakta kene btg hidung kata org lain fitnah plak...bingai ke apa...lagi buka mulut...lagi longkang berbau...kononnya..

      Delete
    7. blog janda kecewa nila....sapa lg

      selagi tkdpt kholid mcm nilah sakitnya....kesunyian

      Delete
  9. RAMAI DTG CERAMAH TAPI TAK MNG BUAT APA.

    KEDAH TERENGGANU SDH JATUH DAN LPS NI KELANTAN AKAN JATUH SBB RAKYAT DH MELUAT.

    MELUAT SGT2.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. MENANG CERAMAH...TERENGGANU JATUH KETANGAN BN.
      MENANG CERAMAH...KEDAH JATUH KETANGAN BN.
      MENANG CERAMAH..KELANTAN BAKAL JATUH KETANGAN BN

      Delete
    2. Lepas ni penang le jatuh. by the way kau punya idola Lim Kit Sial kata melayu yang sokong daPIGS sumenya KAFIIIIRRRRRRR......... ha ha ha

      Delete
    3. Ada LOSER GHB. Take payah lah bising, 95% orang melatu dah cop cap cangkul LOSER

      Delete
    4. Ikut lojik kau...dtg ceramah pun x menang...x dtg ceramah...lu pikir la sendiri...hahahahahahaha...x bingai ke alasan kau...balik2 membingaikan diri sendiri...kuali betulla...baik diam

      Delete
  10. Ceramah buat kat rumah baharudin hamid balai besar malam tadi.

    ReplyDelete
  11. Omakau ini dahlah janda, meroyan pula. Carilah orang2 PAS tu untuk dijadikan suami. Dok kutuk Azmin buat apa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suami org pun kau minat...kesian omak kau...byk persaingan...xsangka minat cangkul...buang air besar ok?

      Delete
    2. omak kena talaq 3 sesat pas kot..

      tgh cr cina buta tu

      Delete
  12. alhamdulillah...kira ok la tu. benda baru mmg perlukan masa. OMK kan elok ko salurkan dendam dan marah tak tentu psl ko tu pd UMNO ke...lg baik rasanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa lama lagi daaa...hudud yg dh lbh 20tahun pun kau x percaya2 lg

      Delete
    2. FATWA PERTAMA DARI "MURSYIDUL AM" GHB!!!

      Ya!!! Jangan terperanjat sangat bila kita kata yang Geng Haprak Baru tu pun ada jugak 'Mursyidul Am' diorang sendiri. Cuma diorang je yang tak punyai kemaluan nak guna gelaran tu.

      Disebabkan Geng Haprak Baru tu merupakan gabungan Barua yang sanggup tunduk dan akur kepada semua kehendak PKR serta DAPigs, maka diorang gugurkan gelaran 'Mursyidul Am'.

      Sebaliknya, Geng Haprak Baru tu menggabungkan kedudukan 'Tuan Besar' diorang untuk dijadikan satu jawatan yang memang sama dan serupa dengan gelaran Mursyidul Am PAS tu sendiri.

      Kalau DAPigs gunakan Penasihat, manakala PKR pulak menggunakan gelaran Ketua Umum. Jadi, Geng Haprak Baru tu gabungkan kedua - duanya dan mewujudkan jawatan Penasihat Umum.

      Jangan silap! Walaupun namanya lain, tapi tugasnya tetap sama iaitu mengeluarkan 'Fatwa Songsang' supaya semua orang tunduk dan akur dengan segala kehendak serta kemahuan mereka.

      Maka hari ini, Si Punah-Sihat Geng Haprak Baru tu telah memulakan tugas dia dengan memberikan 'Fatwa' baru kepada semua Wakil Rakyat dari kalangan PAS yang mahu menjadi Pengkhianat.

      Antara lain, fatwa pertama yang dikeluarkan ialah supaya golongan Pengkhianat tu tidak mempedulikan arahan serta desakan yang dibuat agar mereka melepaskan jawatan yang disandang pada ketika ini.
      "Rakyat memilih kerana mereka mewakili Pakatan Rakyat yang menjanjikan agenda untuk membuat perubahan politik dalam negara dengan matlamat menjatuhkan rejim pemerintahan Umno dan BN.


      "Selagi wakil rakyat yang dipilih kekal memperjuangkan matlamat ini, maka mereka layak untuk terus menggalas amanah rakyat," katanya menerusi kenyataan pada Ahad.
      Secara tidak lansung, nampak sangat 'Fatwa Songsang' yang dikeluarkan oleh Si Punah-Sihat Geng Haprak Baru tu hanya sekadar mahu pemimpinnya mengutamakan jawatan semata - mata.

      Sekiranya pemimpin dikalangan Geng Haprak Baru tu jenis yang tidak mementingkan jawatan dan mengutamakan rakyat, kenapa pulak susah sangat diorang nak lepaskan jawatan?

      Dalam erti kata mudahnya, fatwa Si Punah-Sihat GHB tu hanya sekadar 'Matlamat Menghalalkan Cara' je sebab dia sendiri pun takde maruah! Semuanya untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri je. Bukannya untuk memperjuangkan rakyat sangat pun!!!

      Delete
  13. Penyokong PAS adalah BERUK NAIK POKOK KELAPA, lehernya ditambat tali dan hanya pandai petik kelapa.PAS (yg terkeluar dr ajaran islam apabila mencaci, memaki, menghina & menghalau satu kumpulan keluar PAS) yg hanya tahu bercakap turut menggalak ahlinya menghina org lain sdgkan pmerintahan kelantan banyak yg ditinggalkan. Mana negara kebjikan yg dijeritkan oleh pas? Dah hampir setahun kami belum nampak rumah bantuan banjir utk kami. Kami tak larat tinggal dalam khemah. Benarlah kata seorg hj kat sy, selepas pmergian TGNA PAS berubah menjadi PARTI ANAK2 SYAITAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru balik dr planet marikh ka...selama ni berbulan2 sok fitnah ulamak dan pas sapa ek...ke bingai ounya org

      Delete
    2. ulamak suk elok dihumban

      semua yg menolak pas ari ini adalah penyokong tegar pas dulu

      hnya omak je sb umnu yg meracau.

      tp gagal....dok gila sorang2 depan komputer

      parti amanah terus kedepan

      omak kempunan si kholid berahim

      Delete
    3. Oh ye ker anon 14.04, tp aku masih lg penyokong tegar PAS, ko ni ada masalah mental nih....

      Delete
    4. hahhaah baik you cangkul gali lobang n tanam sendiri...kesian pak cangkul

      Delete
  14. OK tak marah UMNO sebab UMNO mesra PAS pujaan OK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun x marah dap dan pkr qalaupun dh byk jali menipu...terbaru...lks kata dia x pernah pijakpun gambar2 pemimpin lain...dan aku terus dengar dan taat...aku la amanah

      Delete
  15. Kah kah kah .......... dpd pi majlis 'goreng mengoreng' parti kuali ni lebih baik bawa cangkul blk kampung tanam jagung ............ Patut la anwar u-turn nak ajak Pas join semula Pakatan ................. rupa2nya parti kuali ni tak boleh diharap .............m setakat ciput ni je pengikut ! kah kah kah puak2 balaci Dap ni dah terperangkap dek termakan hasutan blogger2 haramjadah spt alhusyeen, tulang besi, greenboc, yong puaka kuning,addin dsbnya yg selalu gembar gemburkan kononnya akar umbi Pas
    tolak TGHH tp hakikatnya adalah sebaliknya ............ nasib baik mahfuz sempat u-turn tp depa2 ni dah tebal muka kalau nak u-turn sbb depa dah kata macam2 kat Pas .............. terdengar suara2 penyokong macai dan balaci akan terjun bangunan jika Pas diterima Pakatan sekali lagi ngeh3 !

    ReplyDelete
  16. Parti kuali kalau nak ramai audien pergi la ceramah kat Kepong, kg baru cina ke atau Bat Cave ke.

    ReplyDelete
  17. Omakkau terkenal dengan gigi mancung yg jongang serta maklumat berbau longkang.sentiasa menjaja fitnah di dunia maya.taikniah omakkau,semoga maju jaya sehingga menempah tiket ekspres di neraka.taikniah sekali lagi!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer kau balik tgk emak kau sendiri...

      Delete
  18. Aku dah kata omakkau pantai timur mmg susah sikit .cuba buat kek rombau or jolobu.sure kereta bertingkat tingkat dtg tu.mula mula aku rasa parti ni mcm ok juga.ye la dah kena label jebon apa lg nak tunggu.hadipun dah silakan juga buat parti baru.begitupun selepas beberapa ketika aku melihat pula parti ini spt tak dpt bergerak selain dgn mengutuk parti islam yg sedia ada.jd ia spt ingin melawan parti itu pula bkn nya melawan ketidakadilan dalam negara.jd awal awal lg ia sudah nampak tak betul.begitupun mungkin ada jln perdamaian lg spt kata mahfuz.adapun batu api yg bknpun dr bangsa lain itu semoga mereka tak mampu membakar selain diri mereka sendiri sj.tahniah omakkau teruskan usaha anda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kutuk pas sama dgn kutuk umnu

      kn umnu pas kembar siam

      omak je yg kecewa tkdpy kolid...dia kt parti amanah kecewa...

      kolid pun bila nk minang omak

      setakat ni tkde pun omak marah atau nafi cinta cina butanya pd kolid....maka betulla tu

      Delete
    2. Tak suruh CAP cangkul buat kat Balakong. Beribu Bangladesh nak selfie dgn De Facto Cangkul Tayar Traktor

      Delete
  19. Berhentilah menabur fitnah omakau... Dah cukup byk pahala dikumpul ... ingat la.. akhirnya ke kubur... ingat la syurga neraka ya... mampu ke nak minta maaf pd semua yg jd mangsa fitnah... istigfar lah bebanyok yer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada fitnah. Foto pun fitnah ka. Yg Hasnul GHB Al Cangkuli fitnah TSKI tak solat tanpa 4 saksi okey. Tunjuk foto tak okey.

      Sudah la joe.

      Delete
  20. Apa yg Omakkau fitnah? Dia cerita perihal sambutan rakyat terhadap ceramah PARTI CANGKUL. siap dgn gambar lagi. Ceramah tu di Balai Besar, Dungun. Apa masalahnya yg tuduh omakkau fitnah?

    Aku tak pegi, tapi aku tau laa tempat tu, sbb tak jauh dari rumah aku.

    MEMANG TAK DAPAT SAMBUTAN PONG....
    Mat Sabu pernah tanding di parlimen K. Trg...kalah. Bila tukar calon...pas menang.

    Ini bukan soal parti cangkul.
    Ini soal org Trg tak suka mat sabu... Tu je yg boleh aku cerita ke mung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya simple Sajaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Loser memang kaki meroyan. Hang pi blog Malaysiawaves, hang tanya taukey dia..................... Apa akan loser buat bila kalah?????

      Ni jawapan akulah sebab dia bukan nak jawab pun. Loser kalah dia akan lari rumah cari rumah baru. Gentleman's Winner, kalau kalah dia akan shake hand dan ucapkan congrats.

      Ni baru winner. Nak sokong loser baik tak payah.

      Simple LOSER gila babi, tengok video WWF 1980'an. Macho Man Randy Savage tumbuk referee bila kalah.

      Macho Man Randy Savage kehulu kehilir bawak elizabeth ambil foto!!!!

      Adakah De Facto Cap Cangkul pun macam Randy Savage??????

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. Kalau tak puas hati dgn tulisan blog ni pi la baca Meloyawaves, Addingdong, Loserdweller dan GreenLoser.

      Mungkin kalau blogger2 Gang Cangkul Tayar Traktor ni diberitahu yg seluruh penduduk Asia hadir majlis CAP CANGKUL, mereka akan happy, teruja macam baru layan todi.

      Kah Kah Kah LOOOOOOOOOOOSEEEEEEEEER

      Delete
  21. Kalu PAN (Parti Amanah Negara) dipanggil cangkul, boleh tak Parti Islam SeMalaysia dipanggil PISS?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh dn molek sgt tu tuan hamba...kena dgn org2nya yg kencing rakan seperjuangan sendiri dn sekongkol dgn musuh dlm jamban.

      takbir takbir..penyokong cium tgn bukan mengenyangkn....lbh baik sokong org kaya 2.6bellion....ada jg faedah.

      lg pun islam xhalang jd kayakn. ulamak pun hidup kaya jg....nk jg gf jepun...klu xdpt gf monggol pun

      Delete
  22. Dulu saya penyokong tegar PAS. Tapi sejak Hadi mengkhianati janji di PRU Kota Damansara dll lagi kerusi dlm PRU 13, di samping fitnah2 yg di buatnya kpd calon2 PKR , saya hilang hormat kpd Hadi ni. Guru Nana ( Budha) pun tak mengkhianati janji, apatah lagi buat fitnah . Lantak kau lah Hadi....

    ReplyDelete
  23. Omakkau....ingat papagomo ... dari hidup berada di kemuncak...ada alpahd.. rumah besar...blog di taja ratus ribu..org tak dpt masuk kapal selam dia dpt... tp skg.. bercerai.. pindah rumah.. blog pun cercamerba.. nak bayar duit peguam pun tak ada.. jadi fikir2.. kalau takut sesuatu isu fitnah ke benar.. ambik isu dr media yg ternama.. kalau berterusan... last2 omakkau akan jadi senasib papagomo..

    ReplyDelete
  24. omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi

    ReplyDelete
  25. omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid

    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...

    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...

    ReplyDelete
  26. Janganlah marah sangat beri peluang YB ganti tiub baru

    ReplyDelete