KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 4 September 2015

KENYATAAN MENTERI SINGAPURA NASIB BAIK SINGAPURA BERPISAH DENGAN MALAYSIA TAHUN 1965 JIKA TIDAK DIA AKAN MENJADI RAKYAT MALAYSIA MENGUNDANG KEMARAHAN WARGA MAYA.



Menteri Sumber Manusia Singapura Lim Swee Say mencetuskan kontroversi selepas berucap bahawa beliau berasa beruntung menjadi rakyat republik itu.

Dalam ucapan kempennya semalam, wakil Parti Tindakan Rakyat (PAM) untuk Kawasan Perwakilan Berkumpulan (GRC) Pantai Timur berkata beliau “beruntung tidak menjadi warga China atau Malaysia”.

Beliau juga mengenang kembali kedatangannya bapanya ke Singapura daripada tanah besar China.

“Kemudian bapa saya kenal emak saya, mereka berkahwin dan dapat enam anak.

“Jadi tahun ini kita sambut SG50 (ulang tahun ke-50 Singapura) dan saya fikir, jika bapa saya tidak naik bot ke Singapura, saya mungkin sekarang rakyat negara China,” tambahnya.

Lim juga percaya bahawa pemisahan Singapura dan Malaysia pada 1965 memberi keuntungan.

Jika tidak, katanya, rakyat negara itu sudah tentu sekarang sebahagian rakyat Malaysia.

“Kemudian pada 1965 Singapura dan Malaysia berpisah, kerana (perdana menteri pertama) Encik Lee Kuan Yew mahukan sebuah bangsa tidak mengira bahasa atau kau – semuanya sama,” katanya.

Beliau juga berkata tidak boleh tinggal di Malaysia kerana ia “milik orang Melayu”.

“Jadi kita tiada pilihan, kita hanya boleh berpisah.

“Jadi saya fikir jika kita tidak berpisah pada 1965, hari ini kamu dan saya akan jadi rakyat Malaysia, heng (beruntung) ah,” katanya.

Ucapan itu dimuat naik dalam Facebook saluran 8 televisyen MediaCorp negara itu.

Pihak yang tidak selesa dengan tindakan itu menuntut beliau meminta maaf.

11 comments:

  1. Rupanya pelarian dari tanah besar.
    Rupanya keturunan pelarian
    Rupanya keturunan komunis

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh daPIGS lickers mesti sokong statement ni. Pada depa malaysia sume teruk daPIGS dan paPIGS je yang suci.

      Delete
    2. Hahaha......rakyat marah ke omak kau yg mengada2...... rakyat marah pada kerajaan kerana rm menurun negara jiran stabil je...wang mrk, jadi usah marah pada org lain atas kelemahan sdr lagi nak melaung tak sudah. Kalau tahu marah majukanlah negara rancaklah ekonomi bendunglah rasuah tingkatkanlah productiviti jgnlah berboros tak tentu arah ubahlah corak pemerintahan bijakkan rakyat buang pembohongan . Berani kerana benar takut kerana salah.

      Delete
  2. Salam 1 rasuah ,

    Tadi saya ke bank nak ambil duit, selalu apa yang saya lihat ada melayu bersongkok atau bertudung akan tunggu di depan pintu bank minta derma untuk sekolah atau surau atau tabung kebajikan yang ntahdimanantah.

    Tapi kali ini saya lihat ada india di depan bank, dia buat apa, dia jual muruku untuk menyara keluarganya.

    Dari situ kita sudah boleh lihat gambaran bangsa melayu berbanding bangsa lain. Bangsa lain jika mereka nak sesuatu mereka terpaksa berusaha dan bergadai untuk dapatkannya.

    Manakala bangsa melayu, mereka nak free, short cut dan mudah. Itulah yang berlaku sekarang dalam pendidikan, penjawat awam dan perniagaan.

    Dalam pendidikan mereka ada kuota spm serendah 3A boleh ambil degree, ada yang pakai credit je A tak ada, bangsa lain 10A baru pandang. Dalam penjawatan awam berapa ramai yang datang goyang kaki kerana jawatan yang diwujudkan lansung tak diperlukan contoh ft17 di sekolah-sekolah. Dalam peniagaan pun begitu tapak niaga yang dikhaskan kepada mereka disewakan kepada pendatang asing, syed bukhari meniaga untung dia sapu, rugi kerajaan tanggung. Hakikat bro heee.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ARIF - Anjing pengesan GHB aka Parti Kuali sdg giat minta sumbangan. Itu bukan minta sedekah tp minta sumbangan. Tak salah kan?

      Delete
  3. Antara perkara halal yang dibenci Allah ialah penceraian.

    Penceraian hanya boleh berlaku setelah melalui sessi kaunseling dan nasihat terlebih dahulu.

    Setelah semua menemui jalan buntu dan penceraian itu baik untuk kedua pihak barulah Hakim memutuskannya.

    Tapi di Malaysia ada satu kumpulan yang mengaku pejuang Islam begitu bersungguh-sungguh supaya penceraian itu berlaku walaupon suami isteri itu sedang hidup rukun, aman dan damai.

    Mereka sanggup melakukan perkara yang dibenci Allah semata-mata untuk memuaskan hawa nafsu mereka.

    Mereka begitu gembira kalau apa yang mereka hajati tercapai.

    Ayah Pin pon tak suruh anak buah bercerai berai tapi yang ni lebih teruk dari Ayah Pin lagi.

    Inilah salah satu kesesatan yang dibawa oleh mereka.

    Harap pihak berkuasa menyiasat kegiatan mereka ini dibimbangi akan merosakan umat Islam dengan idologi sesat mereka ini.

    Kalau perlu haramkan terus kumpulan mereka ini

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. taik bercerai ngan lubang jubur takde pun melalui sesi kaunseling.

      Delete
  4. ko yg terima sendiri masalah tu.ko sanggup menunjukkan ko setia hingga mempertaruhkan isteri.kenapa nak salahkan orang.aku tak sanggup pasal tu tak jadi calon pas.

    ReplyDelete
  5. i sokong lim swee say.

    apa guna ada pemimpin melayu yg menjadikan melayu paling bangsat dlm negara sendiri.

    cuba tanya melayu singapore, adakah mereka nk jd warga malaysia, pasti mereka kata..'malam sikit'...

    melayu singapore hebat kerana berjaya singkir umnu dr singapore.

    anyway yg hadiahkan singapura merdeka ialah umnu juga.

    tiap petang sesak tambak johor sebb org malaysia pi kerja kat sana termasuk ada jug ahli umno.

    bila petang sesak lagi tambak johor sebb mereka balik kerja dgn selamat... takde pulak mereka tk balik malaysia sebb dh bergelimpangan dibunuh cina singapore.

    sebuah negara kecil yg tiada tanah tp duit mereka lebih kukuh dr negara yg kaya hasil bumi seperti malaysia.

    apa puncanya... mudah.. seperti kata Erdogan bila ditanya kenapa Turki hebat dlm masa terdekat.... kata beliau....

    AKU TIDAK MENCURI

    mafhumnya kalau sesebuah negara itu kaya tp rakyat mundur dn tersepit... salah satu puncanya adalah...

    PEMIMPIN MENCURI

    2.6B bukanlah derma arab.. takde arab gila nk derma byk tu..

    2.6B ialah bayaran GST 6% daripada RM42B yg dikebas sebuah syarikat budak cina gemuk.

    takde pun puak assobiyah melayu nk marah budak cina gemuk tu. dok marah DAP buat apa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maka kata sang presiden sebuah parti dari pantai timor...tak risau...tak risau...gumbira, gumbira. cuba teka siapa dia? idola omak kah itu...

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete