Sunday 6 September 2015

EDISI BIAR GAMBAR BERBICARA .... INGATKAN MUSLIMAH PAS SELANGOR SUDAH LUMPUH.



Rasanya tidak perlu nak kupas dan ulas ... lihat dengan mata kepala sendiri beberapa gambar yang dimuat naik Program Jelajah Saidatina Khadijah JELAS 8.0 anjuran Dewan Muslimat PAS Negeri Selangor hari ini 6hb September 2015 mulai jam 8.00 pagi hingga 1.00 petang di Stadium Tertutup MPSJ, Serdang, Selangor.

Jadi jelas cakap-cakap beberapa pemyokong  Parti Cangkul kononnya PAS Selangor sudah lumpuh akibat penghijarahan secara beramai-ramai ahli-ahli PAS ke Parti Cangkul adalah cakap sembang kencang berdentum tapi sedikit habuk pun tarak.

101 comments:

  1. MERIAH KARI KATA TAKPE KALAU MUNGKIR JANJI!!!

    Hebat!!! Bila bab mentafsir perkara yang HARAM disisi hukum syarak menjadi perkara yang HALAL ni, memang kita tak boleh lawan la dengan Geng Haprak Baru ni. Diorang ni lagi hebat.

    Malah lebih hebat dari Si Harun Din selaku Mursyidul Am PAS atau mana - mana Ulama yang ada didalam dunia ni sekali pun. TAPI, itu pun demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

    Dek kerana terdesak nak menghalalkan tindakan mereka menjadi Pengkhianat kepada perjanjian yang telah dilakukan sebelum ini, maka macam - macam la alasan yang dikeluarkan.


    Malah sampai sanggup diorang membuat tafsiran bahawa setiap Muslim tu boleh memungkiri janji yang dibuat demi semata - mata untuk memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

    Walhal, sudah termaktub dalam Hukum Syarak yang jelas menegaskan bahawa salah satu sifat - sifat orang yang MUNAFIK ialah mereka yang memungkiri janji yang mereka sendiri lakukan.

    Bagi la alasan macam mana sekali pun, namun ianya tetap ditolak oleh Hukum Syarak. Takkan itu pun puak - puak Geng Haprak Baru ni tak faham? Atau, mereka sengaja buat - buat tak faham?

    Malahan didalam Al-Qur'an juga telah diterangkan mengenai sumpah janji yang telah dibuat dan terutamanya ditujukan kepada mereka yang sengaja lakukannya untuk tujuan menipu.
    "Dan janganlah kamu jadikan sumpah - sumpahmu sebagai alat penipu di antaramu, yang menyebabkan tergelincir kaki sesudah kokoh tegaknya, dan kamu rasakan kemelaratan karena kamu menghalangi dari jalan Allah; dan bagimu azab yang besar." - Surah An Nahl, Ayat 94
    Nah! Mungkin Si Meriah Kari tu boleh rujuk maksud ayat tersebut dengan Si Khalid Samad memandangkan Si Khalid Samad tu sekarang ni dah pandai baca Al-Qur'an. Jangan dia setakat pandai baca ayat yang menguntungkan kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti Cangkul Balaci Rocket


      : Ahli Parlimen Amanah sedia undi tolak hudud, kata Mat Sabu 
      Ahli Parlimen Amanah sedia undi tolak hudud, kata Mat Sabu

      Bekas ahli Parlimen PAS, yang kini menyertai parti baharu Parti Amanah Negara (Amanah), sedia mengundi menolak rang undang-undang hudud di Dewan Rakyat, sekiranya ia sampai ke peringkat itu, kata pengerusinya Mohamad Sabu.

      Ia akan bergantung kepada konsensus yang dicapai antara Amanah dan rakan lain dalam gabungan parti pembangkang yang akan ditubuhkan kelak, katanya.

      "Kami akan berunding dengan rakan dalam gabungan terlebih dahulu," kata Mohamad, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu.

      "Kalau mereka kata 'Tidak', maka kami tidak akan menyokongnya," katanya di Kuching, Sarawak hari ini ketika ditanya pihak media pendirian parti itu mengenai hudud.

      Beliau berkata demikian pada majlis memperkenalkan Amanah, kumpulan serpihan parti Islam PAS, di negeri itu hari ini.

      Beliau berkata, pendirian parti itu mengenai hudud akan dibuat berdasarkan proses perundingan, pendekatan demokrasi dan peruntukan yang termaktub di bawah Perlembagaan. – 6 September, 2015.

      Delete
    2. ARU SEKARANG DIA NAK SEBUT PASAL HUDUD???

      RETORIK! Nampak sangat yang Si Hanipa ni hanya sekadar seorang pemimpin yang mengamalkan Politik HIPOKRIT bila ianya melibatkan diri dia sendiri demi menghalalkan tindakannya.

      "Sejak bila pulak dia sokong perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan?". Itu persoalan yang diajukan oleh mereka yang berada diperingkat bawahan terhadap Si Hanipa tu.

      Jelas, alasan yang diberikan berhubung sumpah Bai'ah yang dilakukan oleh wakil rakyat PAS nak dikaitkan dengan perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan adalah tak masuk akal sama sekali.

      Bahkan untuk dia menyentuh isu perlaksanaan Hukum Hudud tu sendiri pun boleh dilihat sebagai satu tindakan terdesak yang dilakukan semata - mata untuk menghalalkan Pengkhianatan yang dilakukan.

      Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Si Hanipa tu kata, sumpah Bai'ah wakil rakyat PAS tu hanya akan menjejaskan usaha perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan.

      Itu yang membuatkan kita berasa hairan. Kenapa pulak baru sekarang ni Si Hanipa tu nak sebut pasal perlaksanaan Hukum Hudud sedangkan sebelum ini dia diantara yang paling lantang mengkritiknya?

      Bukan ke Si Hanipa tu juga yang kata, perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan tu adalah satu tindakan yang tidak perlu diutamakan jika nak dibandingkan dengan perkara - perkara lain?

      Hakikatnya, Si Hanipa tu sebelum ini tampil dengan pelbagai alasan yang dilihat seolah - olah menolak cadangan PAS Kelantan untuk membentangkan perlaksanaan Hukum Hudud di Negeri tersebut.

      Tapi, dek kerana TERDESAK nak menghalalkan tindakan mereka menjadi Pengkhianat serta melompat keluar dari parti membuatkan pemimpin seperti Si Hanipa sanggup mempergunakan apa saja alasan demi kepentingan Politik peribadi mereka sendiri!!!

      Delete
    3. HALID SAMAD DAH MENGAMUK OI!!!

      Hahaha!!! Memang kelakar betul bila tengok orang yang 'desperate' ni bagi alasan untuk menghalalkan tindakan Khianat dia terhadap parti. Macam - macam betul alasan yang keluar.

      Kalau sebelum ini, Si Khalid Samad tu mempergunakan ayat Al-Qur'an bagi melepaskan diri dia dari dipersoalkan mengenai isu sumpah Bai'ah yang dilakukan ketika Pilihan Raya Umum yang lalu.

      Kali ini, Si Khalid Samad tu dilihat seolah - olah marah pulak bila orang terus mempertikaikan Majlis Kafarah yang dilakukan semalam bagi menebus sumpah Bai'ah yang dibuat.

      Kata Si Khalid Samad dalam satu kenyataan semalam, sumpah Bai'ah dan Majlis Kafarah tu yang dibuat tu adalah urusan diantara dia dengan Allah S.W.T. Orang lain tak layak nak masuk campur.
      "Sumpah ini antara kami dengan Allah, yang lain jangan campurlah. Biar kami serah kepada Allah. Kami buat ini (kafarah) pun mengikut apa yang terkandung dalam al-Quran dan hadis," katanya ketika ditemui pada majlis kafarah dan sumbangan di sini, Jumaat malam.
      Heh! Baru sekarang dia ingat pada Allah ye. Selama hari ini, dia bagi alasan untuk menghalalkan tindakan dia mengkhianati kepercayaan parti, dia tak ingat ke? Dia lupa ke dosa yang dia dah buat?

      Persoalannya, adakah dengan melakukan Majlis Kafarah itu sahaja sudah cukup untuk dia melepaskan diri dia dari terus dipersoalkan? Hakikatnya, yang menjadi persoalan bukan sumpah Bai'ah tu sahaja.

      Sebaliknya, yang menjadi tanda tanya dikalangan rakyat ialah tindakan dia mengkhianati kepercayaan yang telah diberikan oleh parti sebelum dia menjadi wakil rakyat. Itu yang dipersoalkan.

      Apakah tindakan dia sebagai seorang pemimpin melakukan perbuatan KHIANAT seperti itu boleh juga dilakukan oleh mereka yang ada diperingkat bawahan waima terhadap agama sekali pun dimasa akan datang?

      Apa yang jelas, tindakan Khianat yang dilakukan membuktikan bahawa orang macam Si Khalid Samad ni adalah dari kalangan mereka yang mengamalkan Politik RETORIK semata - mata.

      Bayangkan. Jika ketaatan dan kesetiaan terhadap parti dengan sumpah Bai'ah pun dia boleh engkari, apatah lagi kesetiaan serta kejujuran dia kepada Negara. Bila - bila masa je orang macam dia boleh jadi Pengkhianat juga!!! Itu membuktikan orang macam dia Tak Layak jadi pemimpin!!!

      Delete
    4. Dari komen diatas nyatalah GHB adalah golongan yg rajin mencari alasan until mencerahkan kembali career politic yg dah kelam ITU. Buat parti kerana kalah dan kecewa. Cakap pulak berbelit sembelit.

      Aku kadang2/kesian kat DAP sebab tertipu dgn cangkul yg mengatakan kebanyakan ahli PAS akan keluar particularly


      Looooooooseeeeeeeeeer

      Looooooseeeer


      Loooser

      Delete
    5. PAK LEBAI MAASUM MENANG CARA HARAM TAK NAK KOMEN KE.ADA KE AJARAN ISLAM ITU MENGAJAR PENGANUTNYA MENGATA ORANG MELABEL ORANG DGN PERKATAAN YANG BURUK,

      Delete
    6. BRO...kalau pak lebai maasum tak haram mengunakan perkataan kotor sebab itu ajaran tuan presiden nya asalkan dia menang.Nak berhujah tak reti.Parlimen pun ponteng orang bodoh je mengundi makhluk macam ni.

      Delete
    7. Lps ni 24/7 khalid dok berzina le dgn bekas bini talak 3 dia tu...
      lain kali rujuk dgn ulamak...bukan sedap hati buat hukum...

      Delete
    8. Anon 20:54 provokasi gang GHB yg nak memberi nama.buruk kpd PAS

      Delete
    9. PAS TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
      1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

      2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

      3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ?????

      4. Mempunyai aura-aura sayang UMNO dan pemimpinnya berpeluang muncul kerap di TV3 atau Utusan.

      5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua. Teringat saya kemain seronok lebai-lebai mengundi mengikut Cai masa muktamar. Tak malu ke dan begitu ke akhlak islam

      6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

      AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN USTAZ USTAZ SAMPUL.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

      Delete
    10. Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata kepada The Star dalam satu temu bual panjang yang diterbitkan di laman webnya hari ini, dengan mendedahkan maklumat sedikit demi sedikit, isu tersebut terus menarik lebih banyak perhatian dan menimbulkan lebih banyak tanda tanya. – Gambar fail The Malaysian Insider, 6 September, 2015. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak perlu memberikan jawapan terhadap dakwaan di sekelilingnya, termasuk berhubung wang derma AS$700 juta (RM2.6 bilion), secara sekali gus, bukannya "sedikit demi sedikit", kata Datuk Nur Jazlan Mohamed. Timbalan menteri dalam negeri itu berkata kepada The Star dalam satu temu bual panjang yang diterbitkan di laman webnya hari ini, dengan mendedahkan maklumat sedikit demi sedikit, isu tersebut terus menarik lebih banyak perhatian dan menimbulkan lebih banyak tanda tanya. "Saya tidak tahu jika PM sedar atau tidak. Tetapi beliau perlu menjawab segala-galanya sekali gus dan bukannya bertindak balas dengan sedikit-demi sedikit," kata Nur Jazlan. Beliau memberi contoh RM2.6 bilion yang didepositkan ke dalam akaun Najib, dan bagaimana Najib hanya menafikan menggunakan wang rakyat untuk kepentingan peribadi selepas The Wall Street Journal (WSJ) melaporkan perkara itu pada awal Julai. Kemudian, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendedahkan dana itu merupakan "derma politik" daripada sumber Timur Tengah. "Ia wang yang masuk ke dalam akaun peribadi, kemudian ia menjadi satu derma, kemudian ia datang dari Arab Saudi, dan kemudian, siapa dari Arab Saudi itu? "Ia hanya mengundang lebih banyak soalan," beliau memberitahu The Star. – 6 September, 2015.

      Delete
    11. Bekas Ketua Wanita UMNO, Tan Sri Rafidah Aziz menempelak rancangan Kumpulan Baju Merah yang bercadang untuk mengadakan demonstrasi aman 16 September ini.

      Katanya, perhimpunan itu berbeza dengan Bersih 4.0, kumpulan berkenaan tidak mempunyai tuntutan yang jelas.

      “Mereka nak berdemonstrasi untuk apa? Sama seperti apa yang mereka cuba buktikan,” katanya di Facebook.

      Dalam status Facebook yang dimuat naiknya, bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri meluahkan kebimbangan terhadap seruan ‘Himpunan Rakyat Bersatu’ kerana ia tidak membawa manfaat kepada rakyat selain boleh memecah belah masyarakat.

      Jelasnya, keadaan yang berlaku sekarang tidak ada kena mengena dengan kaum tetapi ia berkaitan tadbir urus, ketelusan dan integriti.

      “Ada orang cuba mengelak isu sebenar dan memilih cara mudah melepaskan diri… Mainkan isu perkauman… Tuding jari dan salahkan orang lain… Mainkan angka bagi menggambarkan ‘kekuatan’ sokongan yang mereka perolehi.

      “Apa saja yang mereka hendak buktikan? Adakah mereka hendak katakan semuanya OK di sebalik kucar kacir ini… mereka sokong tindakan yang membawa kepada rasa malu negara?,” katanya.

      Menurut Rafidah sepatutnya 16 September ini diraikan kerana ia Hari Malaysia dan bukannya melakukan sesuatu yang boleh merosakkan hubungan kaum.

      “Adalah lebih baik untuk dilakukan solat hajat di seluruh negara, berdoa kepada Yang Maha Esa untuk menunjukkan jalan kepada kebenaran… berdoa agar negara ini akan selamat,” tulisnya lapor Free Malaysia Today


      Untuk apa lagi Kak Pidah.. untuk bodek Najib la..

      Delete
    12. Mengapa Najib masih membisu pasal dana RM2.6 bilion? Meskipun Malaysia dan beliau sendiri dimalukan di Persidangan Antarabangsa Anti Rasuah (IACC) ke-16 2015, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak masih enggan tampil menjelaskan misteri-misteri di sebalik derma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaunnya. Ini menimbulkan lebih banyak persoalan dan spekulasi mengapa Najib memilih untuk membisu daripada menjawab soalan mengenai RM2.6 bilion. Berikut ialah lima teori yang paling hangat diperkatakan. Teori 1: Apakah sebenarnya duit itu tidak digunakan untuk Umno? Persoalan ini timbul kerana Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin pun tidak tahu berapa baki yang ada di akaun tersebut ketika ia ditutup. Jika benar duit itu telah digunakan untuk Umno dan pilihan raya, sudah tentu Najib akan berani menjawab Muhyiddin, dan Muhyiddin tidak akan berani bertanya begitu. Teori 2: Apakah duit itu sebenarnya bukan derma? Persoalan ini timbul kerana sehingga hari ini penderma yang berbesar hati ini masih misteri kepada rakyat Malaysia. Spekulasi ini lebih hangat apabila Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi tidak berani menjawab cabaran Tun Dr Mahathir Mohamad untuk mendedahkan nama penderma tersebut setelah Zahid mengaku telah berjumpa dengan wakil keluarga dari asia barat yang mendermakan RM2.6 bilion kepada Najib. Jika penderma itu sanggup menderma RM2.6 bilion kepada Najib, mengapa beliau tidak sanggup tampil membersihkan nama Najib? Tidakkah penderma itu takut duit derma itu akan dibazirkan jika Najib jatuh nanti sedangkan derma itu untuk Umno bukan untuk Najib? Apakah betul dakwaan Tun Mahathir bahawa duit itu sebenarnya duit 1MDB? Teori 3: Apakah ia satu kesilapan taktikal untuk mengelarkan RM2.6 bilion itu sebagai derma? Dana RM2.6 bilion di akaun Najib didedahkan oleh WSJ (Wall Street Journal) pada 3 Julai 2015 yang disyaki duit 1MDB. Sebulan kemudian, barulah SPRM berkata duit itu ialah duit derma. Sehingga kini, tidak kedengaran Najib menyaman WSJ meskipun derma cerita RM2.6 bilion ini sudah menjadi perbualan dan lawak antarabangsa. Apakah ini satu kesilapan taktikal yang teruk? Oleh kerana itu, sehingga Najib tidak berani menjawab isu RM2.6 bilion ini secara berdepan meskipun menerima kritikan hebat di IACC di negara sendiri. Teori 4: Apakah memang ada bukti salahlaku yang dijumpai mengenai RM2.6 bilion? Spekulasi ini juga antara terhangat diperkatakan ekoran terbubarnya pasukan siasatan khas isu 1MDB, pemecatan Muhyiddin dan bekas Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail secara mengejut, terbantutnya persidangan PAC, pemindahan pegawai Peguam Negara dan SPRM yang dilakukan secara mendadak, penahanan pegawai SPRM seperti penjenayah untuk disoalsiasat dan kebisuan Bank Negara dalam isu dana RM2.6 bilion. Jika derma itu bersih dari segi tatatertib kewangan, mengapa Najib tidak menggalakkan siasatan diteruskan? Malah, menurut Pengarah Komunikasi Strategik BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan, Najib belum menjelaskan kepada pemimpin Umno mengenai wang RM42 juta yang dimasukkan ke akaun persendiriannya oleh anak syarikat SRC International. Teori 5: Apakah antara orang yang dapat menikmati dana RM2.6 bilion itu ialah pemilik akaun atau warisnya? Persoalan ini juga hangat diperkatakan berdasarkan gaya hidup pasangan ini, yang digelar mewah oleh Tun Dr Mahathir. Apakah disebabkan ini, Najib memilih untuk membisu kerana beliau tahu rakyat dan Umno akan lebih marah? Tanpa jawapan yang memuaskan, lebih banyak spekulasi mengenai RM2.6 bilion di akaun Najib akan timbul dan hangat diperkatakan. Bukan sahaja Najib yang kena pukul, Malaysia dan nilai ringgit turut dilanyak bersama kerana hilangnya integriti daripada pemimpin tertinggi dan kabinetnya. Jika nilai ringgit terus turun, rakyat perlu bersedia untuk menghadapi kemelesetan ekonomi dan peningkatan inflasi secara mendadak di suku ke keempat 2015 kerana semua barangan import telah menjadi mahal.

      DATUK TUAN IBRAHIM TUAN MAN timbalan presiden PAS.

      Delete
    13. KENYATAAN MEDIA
      5 September 2015

      PERLETAKAN JAWATAN KEPIMPINAN PAS KAWASAN SUNGAI SIPUT

      Setelah mengambil perkiraan daripada pelbagai aspek sama ada negatif dan positif, kami telah membuat keputusan meletakkan jawatan masing-masing.

      Walaupun tindakan ini dilihat terlalu drastik, namun kami menganggap ia adalah langkah terbaik kepada PAS agar selesa dengan gerak kerjanya melalui pendekatan semasa yang diambil oleh parti itu.

      Perletakan jawatan kami di dalam PAS juga memberi ruang kepada kami meneruskan perjuangan yang didokong selama ini melalui wadah yang lebih sesuai.

      Kami melihat Parti Amanah Negara (Parti Pekerja-Pekerja Malaysia) yang meletakkan Islam sebagai dasar perjuangan yang baru ditubuhkan ini sesuai dengan fikrah perjuangan yang didokong selama ini.

      Walaupun kami tidak lagi bersama PAS, diharap hubungan dan ukhwah sesama kami akan terus baik kerana matlamat perjuangan masih sama iaitu Islam, cuma melalui bahtera dan kaedah yang berbeza.

      Istiqamah dalam perjuangan Islam

      USTAZ ZULKIFLI BIN AHMAD
      Yang Dipertua

      ROSNI BIN ABU BAKAR
      Timbalan Yang Dipertua

      KUNJI BIN MOHAMED
      Penolong Setiausaha

      AZLANI NORMAN BIN BARI
      Ketua Penerangan

      IR HAJI MAZLAN OTHMAN
      Ahli Jawatankuasa merangkap Mantan Calon DUN Lintang (PRU10,11 &13)

      Delete
    14. ADA DUA SAMAN, DARI AHMAD AWANG DAN ASMUNI AWI UNTUK HAJI RAZMAN

      Baru-baru ini DS Nizar hantar notis saman fitnah ke atas Haji Razman Zakaria, tuntut RM 3 juta.

      Dalam minggu ini ada dua lagi saman fitnah menunggu Haji Razman Zakaria. Satu dari Ustaz Ahmad Awang dan yang kedua dari Haji Asmuni Awi, Pengerusi Parti Amanah Negara, Perak.

      Notis saman sudah dikeluarkan kepada Haji Razman Zakaria untuk dijawab oleh beliau.

      Delete
    15. NIZAR SAMAN FITNAH PJ PAS PERAK, HAJI RAZMAN RM3JUTA.

      Akibat suruh Nizar masuk DAP, dia terpaksa masuk mahkamah....

      Bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin hari ini memfailkan saman fitnah berjumlah RM3juta terhadap Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria kerana kenyataan berunsur fitnah terhadap plaintif.

      Writ saman dan pernyataan tuntutan melalui Tetuan Awi & Co bertarikh 14 Ogos 2015 di Mahkamah Tinggi Ipoh.

      Pihak defendan dikehendaki hadir ke Mahkamah Tinggi Ipoh pada 12 Oktober 2015 jam 9.00 pagi untuk pengurusan kes. Sekiranya defendan engkar hadir pada tarikh dan masa yang ditetapkan, penghakiman boleh dimasukan terhadap defendan.

      Kenyataan berunsur fitnah tersebut telah disiarkan melalui akhbar Sinar Harian Edisi Perak bertarikh 2 Jun 2015, bertajuk : Pendekatan Nizar mirip DAP.

      Laporan tersebut mengandungi kenyataan berikut :
      “PAS mendokong Melayu Islam dan sultan tetapi Nizar seolah-olah memandang enteng dan kekal komited dengan periuangan DAP sebagai parti yang menyokong pendekatan Negara sekular.”
      “Daripada mencemarkan imej parti adalah lebih baik beliau menyertai DAP, kita tak mahu dalam PAS ini dipenuhi dengan individu-individu yang bersifat oportunis dan membelakangkan perjuangan parti”

      Mohammad Nizar yang merupakan Anggota Dewan Undangan Negeri Changkat Jering mendakwa pernyataan fitnah itu antara lain membawa maksud bahawa beliau adalah seorang pemimpin Melayu yang telah mengkhianati bangsa Melayu dan tidak peka dengan kepentingan dan sensitiviti bangsa Melayu.

      Nizar juga mendakwa pernyataan tersebut menuduh beliau sebagai pengkhianat agama Islam demi kepentingan politik beliau dan cuba menyebarkan fahaman secular di dalam Negara ini dan di dalam PAS.

      Nizar menafikan kenyataan berunsur fitnah tersebut dan menegaskan bahawa kenyataan Defendan itu sebagai tidak berasas dan fitnah yang serius.

      Nizar menegaskan kenyataan berunsur fitnah tersebut telah mengundang beberapa reaksi negative dari rakan-rakan politiknya khususnya PAS dan pembaca akhbar tersebut.

      Malah menurutnya lagi, telah menyebabkan musuh politiknya menggunakan kenyataan berunsur fitnah tersebut untuk memburukan dan menjatuhkan kerjaya politiknya.

      Delete
  2. Bagus lah ni, lepas ni ramai ramai tanda tangan Bai'ah Cagar Isteri Talak Tiga PAS.

    Jangan tak sign nanti tak wala. Di JAMIN HALAL oleh Majlis Syura Ulama PAS.

    Jangan WAS WAS lagi, Presiden dan Mursidul Am pun sudah tanda tangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Greenpork bohong meloyawaves,
      Meloyawaves bohong Adding,
      Adding bohong Greenpork

      Sungguh Hawaii Five O, Padan GHB merapu

      Jeff Ulu Bernam
      Reformist yg Originel

      Delete
    2. Loser Al Cangkuli GHB Updates !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Heh! Sudah menjadi satu perkara yang diketahui umum bahawa kewujudan Geng Haprak Baru yang kini dikenali sebagai Parti Pencacai adalah hasil dari mereka yang kecewa dalam PAS.

      Malah mereka yang menjadi pemimpin serta yang sanggup menyertai Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu hanya terdiri dari kalangan mereka yang GAGAL dalam perjuangan.

      Bila tak dapat tempat dalam parti, mereka mula menunding jari dan menyalahkan kepimpinan yang didakwa KONONnya meminggirkan golongan Profesional secara menyeluruh. Walhal, tindakan diorang tu sendiri yang menyebabkan ahli diperingkat akar umbi merasa kecewa kerana melihat mereka lebih setia kepada orang luar dari terus beristiqomah dengan jemaah.

      Bagaimana mungkin ahli diperingkat akar umbi dapat menerima pemimpin yang hanya sekadar mendahulukan agenda kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri dari perjuangan parti? Mustahil bagi pihak ahli diperingkat akar umbi dapat menerima pemimpin yang hanya sekadar tau jadi Pak Angguk Saja kepada orang luar sehingga menggadaikan prinsip dan dasar parti sendiri.

      Hakikatnya, mereka yang menyertai Geng Haprak Baru tu tak ubah seperti para Pengkhianat yang sanggup menikam saudara sendiri walaupun ketika berada di medan perang. Maka sebab itulah kita lihat ramai dikalangan wakil rakyat, sama ada ADUN mahu pun Ahli Parlimen yang merelakan diri mereka dipergunakan oleh orang lain demi mencapai hasrat peribadi mereka.

      Jika di Kedah, Pengerusi PASMA-Cai tu dah umum yang dia akan menyertai Geng Haprak Baru Si Mat Sabu tu. Di Terangganu, Raja 'Stadium Runtuh' tu pun sanggup ambik tindakan yang sama. Di Kelantan, ada Ahli Parlimen yang sedang sibuk berada dalam dilema apabila dia terpaksa mencari 'Cina Buta' untuk mengekalkan perkahwinan dia kerana melanggar sumpah Bai'ah. Di Perak, memang kita dah lama tau Si Nizar Lilin tu hanya menunggu masa untuk berambus keluar dari parti setelah dia berjaya menjadi Boneka kepada sedara mara dia dalam DAP. Di Selangor tak payah cerita la. Memang banyak sesumpah yang sanggup menjadi Barua kepada orang lain hanya semata - mata untuk memastikan survival Politik Peribadi mereka terus bertahan. Dan di Pahang, tunggu masa je. Pasti akan ada yang ambik tindakan yang sama!!

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. DAP dan cangkul wajar diboikot kerana Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

    Rocket adalah lambang racist yg melampu


    Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


    Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

    Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

    Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

    Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

    Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

    Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah mahluk halus PAS. Kerjanya copy and paste statement yang sama setiap hari.

      Kau patut tolong pasukan bola sepak Malaysia dari kalah 0-10. UAE pakai mahluk halus mereka kata Wala,un Ustaz Shamsuri PAS.

      Kau pula sibuk copy and paste hari hari. Buatlah benda yang berfaedah kerana kau tu mahluk halus PAS.

      Delete
    2. GHB cangkul Loooser

      Delete
    3. Hadi Awang pakar Candat Sotong;

      Haron Din pakar Jin;

      Ustaz Shamsuri pakar Mahluk Halus;

      Nik Beduh pakar Cakaran Harimau;

      Tar Snake pakar Al Maunah;

      Tontowi pakar Silat Siku Lutut;

      Din Ayam pakar Sabung Ayam;

      Ustaz Mahfods pakar U-turn;

      Doreman pakar kayu balak;

      Ustaz Ahmad Yakob pakar Baiah Talak Tiga;


      Barisan yang hebat dengan kepakaran tersendiri tetapi bila mengurus ekonomi negeri FAIL (GAGAL)..

      Delete
    4. Mengamuk.loser.nampak. Cerita mat sabu. kalid Samad, mariah Dan hanipah aku dah lampirkan kat atas.

      Jgn mengamuk loser okey

      Loooooserrr

      Delete
    5. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive

      Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang.

      SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser

      Boy GHB
      Gerak Harap Boy

      Delete
    6. Macai2 pil kuda yg bodo.kahkahkah

      Delete
    7. Anon 22:28

      Kah.kah kah baik kao cerita yg G18 tentang zombie.

      Apa2 pun cerita dia kalah Dan merajuk

      Sori bro GHB are losing ground n Rocket backers are not happy. Tanya tokey kau okey

      Delete
    8. ADA DUA SAMAN, DARI AHMAD AWANG DAN ASMUNI AWI UNTUK HAJI RAZMAN

      Baru-baru ini DS Nizar hantar notis saman fitnah ke atas Haji Razman Zakaria, tuntut RM 3 juta.

      Dalam minggu ini ada dua lagi saman fitnah menunggu Haji Razman Zakaria. Satu dari Ustaz Ahmad Awang dan yang kedua dari Haji Asmuni Awi, Pengerusi Parti Amanah Negara, Perak.

      Notis saman sudah dikeluarkan kepada Haji Razman Zakaria untuk dijawab oleh beliau.

      Delete
  4. Dulu Ambo Pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ambo kalah pemilihan jadi loser masuk GHB. Offer 1 loser find another loser

      Delete
    2. Mahluk Halus PAS ni sudah tanda tangan Bai'ah cagar Isteri Talak Tiga kah?

      Kalau blum jgn buang masa mari sign ramai ramai. Bersama menujuh kepada perpecahan keluarga bersama PAS.

      Delete
    3. Loaer cakap memang cakap tak da isi

      Delete
    4. non 22:31

      Kah.kah kah baik kao cerita yg G18 tentang zombie.

      Apa2 pun cerita dia kalah Dan merajuk

      Sori bro GHB are losing ground n Rocket backers are not happy. Tanya tokey kau okey

      Delete
    5. Bekas Ketua Wanita UMNO, Tan Sri Rafidah Aziz menempelak rancangan Kumpulan Baju Merah yang bercadang untuk mengadakan demonstrasi aman 16 September ini.

      Katanya, perhimpunan itu berbeza dengan Bersih 4.0, kumpulan berkenaan tidak mempunyai tuntutan yang jelas.

      “Mereka nak berdemonstrasi untuk apa? Sama seperti apa yang mereka cuba buktikan,” katanya di Facebook.

      Dalam status Facebook yang dimuat naiknya, bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri meluahkan kebimbangan terhadap seruan ‘Himpunan Rakyat Bersatu’ kerana ia tidak membawa manfaat kepada rakyat selain boleh memecah belah masyarakat.

      Jelasnya, keadaan yang berlaku sekarang tidak ada kena mengena dengan kaum tetapi ia berkaitan tadbir urus, ketelusan dan integriti.

      “Ada orang cuba mengelak isu sebenar dan memilih cara mudah melepaskan diri… Mainkan isu perkauman… Tuding jari dan salahkan orang lain… Mainkan angka bagi menggambarkan ‘kekuatan’ sokongan yang mereka perolehi.

      “Apa saja yang mereka hendak buktikan? Adakah mereka hendak katakan semuanya OK di sebalik kucar kacir ini… mereka sokong tindakan yang membawa kepada rasa malu negara?,” katanya.

      Menurut Rafidah sepatutnya 16 September ini diraikan kerana ia Hari Malaysia dan bukannya melakukan sesuatu yang boleh merosakkan hubungan kaum.

      “Adalah lebih baik untuk dilakukan solat hajat di seluruh negara, berdoa kepada Yang Maha Esa untuk menunjukkan jalan kepada kebenaran… berdoa agar negara ini akan selamat,” tulisnya lapor Free Malaysia Today


      Untuk apa lagi Kak Pidah.. untuk bodek Najib la..

      Delete
  5. Ini gambar tahun lepas la omakkau
    Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loser jealous. Mat sabu selfie.amoy

      Delete
    2. HARUSANI BIKIN GHB MAKIN MEROYAN!!!

      Alahai! Kenapa Mufti Perak ni sengaja je nak cari pasal dengan puak - puak Geng Haprak Baru tu ek. Nanti dah tak pasal - pasal je dia pulak yang jadi sasaran puak - puak yang kecewa tu.

      Suka - suka hati dia je nak masuk campur dalam urusan Geng Haprak Baru tu. Dah la diorang tengah pening kepala nak mencari Cina Buta untuk menyelamatkan perkahwinan masing - masing.

      Semuanya hanya semata - mata kerana sumpah Bai'ah yang telah mereka lakukan sebelum Pilihan Raya Umum serta lafaz taklik untuk menceraikan bini sendiri jika mereka mengkhianati parti.

      Tapi, apa boleh buat. Semua ni pun bukan salah orang lain. Sebaliknya salah diorang sendiri. Siapa suruh diorang ghairah sangat jadi Pengkhianat kepada parti? Maka sekarang, diorang kena la tanggung sendiri!!! Berani buat, berani tanggung la!!!
      SHAH ALAM: Lafaz cerai taklik talak tiga yang dibuat wakil rakyat Pas Kelantan tidak boleh ditebus dengan kifarah.

      Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menjelaskan ia berbeza dengan bai’ah (sumpah) kerana lafaz (cerai)taklik tidak mempunyai kifarah.

      “Kafarah tidak boleh kerana ta’lik tidak ada kafarah,” ujarnya ketika dihubungi Free Malaysia Today.

      Bagaimanapun mengulas mengenai hukum bai’ah dalam Islam, Harussani menjelaskan ia tidak menjadi kesalahan dan boleh digunakan untuk tujuan politik.

      Status perkahwinan wakil rakyat Pas Kelantan menjadi isu selepas mereka melafazkan taklik cerai talak tiga sekiranya bertindak melompat keluar daripada parti itu.

      Ia timbul selepas Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr. Hatta Ramli memutuskan menyertai Parti Amanah Negara (PAN).


      Susulan itu, Mufti Kelantan Datuk Mohamad Shukri Mohamad menasihati wakil rakyat PAS negeri itu yang merujuk status perkahwinan di Mahkamah Syariah.

      Delete
    3. PAS gumbira kerana Bai'ah cagar Isteri Talak Tiga mengena.

      Tapi seluruh umat Islam di luar sana kecewa kerana wanita jadi bahan cagaran atau pertukaran dalam percaturan politik mereka.

      Yang hairannya Majlis Syura Ulama PAS menghalalkan perbuatan ini walaupun ia bercanggah Al-Quran dan Sunnah.

      Ish Ish Ish Ish..... Hari Hari PAS buat sejarah kemungkaran..

      Delete
    4. Bekas Ketua Wanita UMNO, Tan Sri Rafidah Aziz menempelak rancangan Kumpulan Baju Merah yang bercadang untuk mengadakan demonstrasi aman 16 September ini.

      Katanya, perhimpunan itu berbeza dengan Bersih 4.0, kumpulan berkenaan tidak mempunyai tuntutan yang jelas.

      “Mereka nak berdemonstrasi untuk apa? Sama seperti apa yang mereka cuba buktikan,” katanya di Facebook.

      Dalam status Facebook yang dimuat naiknya, bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri meluahkan kebimbangan terhadap seruan ‘Himpunan Rakyat Bersatu’ kerana ia tidak membawa manfaat kepada rakyat selain boleh memecah belah masyarakat.

      Jelasnya, keadaan yang berlaku sekarang tidak ada kena mengena dengan kaum tetapi ia berkaitan tadbir urus, ketelusan dan integriti.

      “Ada orang cuba mengelak isu sebenar dan memilih cara mudah melepaskan diri… Mainkan isu perkauman… Tuding jari dan salahkan orang lain… Mainkan angka bagi menggambarkan ‘kekuatan’ sokongan yang mereka perolehi.

      “Apa saja yang mereka hendak buktikan? Adakah mereka hendak katakan semuanya OK di sebalik kucar kacir ini… mereka sokong tindakan yang membawa kepada rasa malu negara?,” katanya.

      Menurut Rafidah sepatutnya 16 September ini diraikan kerana ia Hari Malaysia dan bukannya melakukan sesuatu yang boleh merosakkan hubungan kaum.

      “Adalah lebih baik untuk dilakukan solat hajat di seluruh negara, berdoa kepada Yang Maha Esa untuk menunjukkan jalan kepada kebenaran… berdoa agar negara ini akan selamat,” tulisnya lapor Free Malaysia Today


      Untuk apa lagi Kak Pidah.. untuk bodek Najib la..

      Delete
  6. Lebih 400, ahli PAS sertai AMANAH di Johor

    Seramai 443 orang termasuk anggota PAS menyertai Parti Amanah Negara (AMANAH) hari ini.
    Timbalan Pengerusi AMANAH Johor, Dzulkefly Ahmad berkata mereka terdiri daripada 62 orang dari kawasan Parlimen Pasir Gudang, Gelang Patah (131), Johor Baharu (100), Pulai (100) dan Tebrau (50).
    "Keputusan mereka menyertai AMANAH adalah untuk meneruskan harapan besar rakyat yang disandarkan kepada Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum ke-13 lalu," katanya kepada pemberita pada majlis penyerahan borang keanggotaan PAN di Johor Bahru.
    Dzulkefly yang juga bekas Yang Dipertua PAS kawasan Gelang Patah mengumumkan penubuhan lima jawatankuasa penaja AMANAH yang akan menguruskan setiap kawasan Parlimen terlibat serta bagi mendapatkan lebih ramai anggota.
    -Bernama

    ReplyDelete
  7. Pas tak salah ghbpun mungkin tak salah.apa yg menjadi kesalahan ialah bila ada yg menjadi batu api n mengutuk sesama sendiri.buang yg keruh ambik yg jenih.syaitan itu inginkan permusuhan.bermaafan itu adalah tanda org mulia n ganjarannya mungkin boleh dpt putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas xnk putrajaya cuma nak land rover je 200k je.hahahahaha

      Delete
    2. Rocket Tanya where is your number tak boleh jawab. Loser kelentong rocket

      Delete
    3. Hudud tolak...baiah langgar..berdada dgb amoi small matter...pesta arak bebas...murtad biarkan...mana amanah ek

      Delete
    4. Anon 22:33

      Kah.kah kah baik kao cerita yg G18 tentang zombie.

      Apa2 pun cerita dia kalah Dan merajuk

      Sori bro GHB are losing ground n Rocket backers are not happy. Tanya tokey kau okey

      Delete
  8. Adui ramai nie.... Tak tahu berapa belanja untuk mengangkut perserta dari seluruh pelusuk Selangor.

    Mesti tinggi belanjanya ni.... Tapi jangan takut kan Najib sudah bagi sikit derma kat presideng untuk back up kes derma RM2.6 billion.

    Pastikan perserta dapat elaun dan makanan ya... Akhir sekala jangan lupa Bai'ah Talak Tiga... Ramai lebai yang menunggu giliran nanti.

    ReplyDelete
  9. buang masa la bc blog ni.....semua omak yg tulis sorang. tulis pjng2 bc la sorang2 omak oooii. benda sama ulang2.

    jgn sampai dpt berita omak masuk hospital tg rambutan.

    klula kolid tau omak sakit jiwa...tentu dia pinang omak demi menyelamatkn seorg wanita kesunyian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yg kesunyian...ke emak kau dhbkene talak 3...aku sudi jadi cina buta...

      Delete
    2. Anon 22:34

      Kah.kah kah baik kao cerita yg G18 tentang zombie.

      Apa2 pun cerita dia kalah Dan merajuk

      Sori bro GHB are losing ground n Rocket backers are not happy. Tanya tokey kau okey

      Delete
  10. Aku dah tak beli Harakah dah......segala maklumat yang Pas nak beritahu dah keluar kat TV....terima kasih kapada kerajaan kerana memberi peluang kapada Pas menyalurkan maklumat......moga2 bertambah erat hubungan Pas dan BN....

    ReplyDelete
  11. Pas bkn nya tak nak putrajaya tp biarlah dgn jln yg betul.jgn tak nyabor nak berdesup keputrajaya tak sedar roketnya tercabut ekor terus masuk dlm paya.seterusnya kita tgok la siapa dipihak yg benar.dengar nya ada org awal awal lg sudah nak tolak hudud.habis nak perjuangkan islam camno.islam mmg bkn hudud sj.tp hudud itu adalah islam.buang tu sama la jd mcm umno.boleh jd baik sikit bab bela rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok tunngu 100thn lg la pas ambik putrjya. ketika tu mybe cucu najib jd pm....atas sokongan pas

      hudud mana

      hudud mana

      penipu....aku dh talak 3 dgn pas

      sapa cina buta nk ambik pas.....ambiklaaa

      Delete
  12. ada 2 bloggers satu OMAKKAU kuat sokong PAS dan satu lagi ROCKY BRU, kuat sokong Najibgor,hari2 duk kerja menulis sahaja ,cuba pula mula membaca dan memahami tulisan orang lain. PARTI PAS adalah parti lebai atau kolot.MURSIDUL GENERAL berkawan dengan JIN dan TUANG PRESIDENG PUN TERPENGARUH dengan jin2 MG.Sebab itu kalau nak gagal dalam hidup joinlah parti PAS.Hanya bolih buat budu dan kerupok lekor lain tak ada sumbangan langsung kpd kemaknusiaan

    ReplyDelete
  13. Puak kepala jubo dlm PAS dah berambus...makna kata PAS dah bersih dari pengaruh yahudi krpala aljubooori....dalam UMNO pulak pengatuh kepala jubo pun masih ada...akna kata orang orang aljuboori dlm UMNO pun perlu dibersihkan ....lepas tu barulah bergabung dalam makna kata lain gabungan islam melayu yg bebas dari prngaruh yahudi zionis.....makna kata Malaysia bebas dari tali barut yahudi aljubooori.....ahaksss

    ReplyDelete
    Replies
    1. fitnah liwat adalh sebahagian dr fitnah yahudi dajjal yg kau buta hati sokong itu.

      tkde sapa yg bebas total dr unsur yahudi dlm dunia ni termasuk kau yg percaya fitnah liwat.

      mustahil yahudi biar anwar terpenjara klu betul anwar agen yahudi

      justru pemetintah yg nenzalimi rakyat dn memiskinkn rakyatlah yg digemari yahudi

      jgn jd bodoh dlm menilai fitnah dajjal

      pi belajar lg

      Delete
    2. Abis tu yahudi suka hudud berjln? Bingai tahap ghaban (ghb)

      Delete
    3. Fitnah liwat la konon dlm mahkamah menikus bawah punggung kapal sink smpi presuden majlid prguam yg jadi barua yahudi pun liwat suka sama suka...bila kat luar terpekik terlolong kata tak buat....puiiiii...macai jubo jer yg terpekik terlolong bodoh hari hari kena tipu dng kroni sljubboori.....ingat nama aljinoori tu mst sanu yg bagi....fakta tu bodoh anon 21.16

      Delete
    4. Bermula 2004 lagi program pencantuman Pas Umno telah mula digerakkan oleh Ust Nasa. Siapa arkitek dan siapa Master mindnya tanyalah Nasa sendiri. Tapi yg menjadi penghalangnya ialah,kumpulan yang disebut sebagai geng Anwarinas.atau mutaakhir. Disebut geng 18 inilah geng yang kuat mempertahankan Pakatan Rakyat. Maka mereka diletakkan dengan perbagai label.sahingga akhirnya suatu perancangan diatur bagi menyingkirkan golongan ini. Lebih 2 tahun ianya diatur dengan bermula dari PAS kawasan Klang menyenarai kan/beserta dengan gambar yang disebut sebagai Jebon yang mesti disingkirkan dari kepimpinan PAS Pusat. Semua penggerak agenda ini acap kali turun ke bawah dengan membawa misi yang seragam sehingga gambar-gambar yang dikata Jebon itu dipopularkan lagi dengan lahirnya gambar dalam bentuk Poster, Hand Bill dan yang lebih jelas gambar-gambar ini dipijak beramai-ramai di hadapan Presiden di depan Pejabat Agung PAS........ ringkasnya:- Setelah semua berjalan dengan lancar maka tersingkirlah kumpulan yang diatur bagi disingkirkan itu. Dalam Muktamar ke 61 yang lalu keberhasilan agenda khianat ini telah mek-up pula dengan kenyataan Ketua Dewan Ulamak P.P.(dengan tersingkirnya kumpulan ini adakah lebih memudahkan bagi pimpinan PAS yang baru di dalam melaksanakan hala tuju Parti) ianya disusuli dengan sindiran dan kecaman ke atas kumpulan ini sahingga menghalau mereka keluar parti dan menubuh parti baru jika tak bersetuju dengan keputusan parti... cukup sekadar ini dulu..wallahua'lam

      Delete
  14. Geng haru biru dah buat parti baru ... ......... mungkin nanti depa nak buat mazhab hatta agama baru pula sbb depa tak puas hati dgn kenyataan mahkamah syariah yg tak menyebelahi depa ttg isu baiah ................ semuanya bertitik tolak dpd perasaan kecewa dan tak puas hati serta dendam tak sudah ! Ini macam kalo mgkn ada yang jadi pengikut ayah pin ! yeelak puuuriiiichik !

    ReplyDelete
    Replies
    1. mazhab kuciwa al roketi

      Delete
    2. Dr hatta attalaqi assalasi

      Delete
  15. Kah kah kah .......... dpd pi majlis 'goreng mengoreng' parti kuali ni lebih baik bawa cangkul blk kampung tanam jagung ............ Patut la anwar u-turn nak ajak Pas join semula Pakatan ................. rupa2nya parti kuali ni tak boleh diharap .............m setakat ciput ni je pengikut ! kah kah kah puak2 balaci Dap ni dah terperangkap dek termakan hasutan blogger2 haramjadah spt alhusyeen, tulang besi, greenboc, yong puaka kuning,addin dsbnya yg selalu gembar gemburkan kononnya akar umbi Pas
    tolak TGHH tp hakikatnya adalah sebaliknya ............ nasib baik mahfuz sempat u-turn tp depa2 ni dah tebal muka kalau nak u-turn sbb depa dah kata macam2 kat Pas .............. terdengar suara2 penyokong macai dan balaci akan terjun bangunan jika Pas diterima Pakatan sekali lagi ngeh3 ! ............... kah3 kan aku dah cakap ada macai dan balaci yang akan terjun bangunan ............persoalannya siapa yg akan mulakan dulu ? Adakah alhussyeen atau tulang besi atau greenboc atau yong puaka kuning atau libang libu atau cipan tapir tenuk atau addin atau mountdweller atau general sisi atau kesemuanya secara serentak ................ la ni depa tak tahan malu dan tak tau kat mana nak sorok muka !

    ReplyDelete
  16. Nk tergelak aku baca komen korang.
    klu GHB tk de sambutan masakan hari hari korang serang GHB..
    umno dh tak jadi musuh ke?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb bingai2 cam ko hari2 serang pas x releven...bila dh xde.modal fitnah lagi pas...hdud tolak...baiah langgar..berdada dgn amoi small matter...insafla...

      Delete
  17. Musim peperiksaan tiba lagi. Diminta para guru guru pamerkan result upsr - spm ( jumlah A) dan gambar terbaru mereka di papan kenyataan sekolah bagi memotivasikan murid-murid.

    Good luck buat calon-calon upsr hingga spm.

    ReplyDelete
  18. ini negara demokrasi. kamu, beruk2 semua jgn ingat ini negara komunis yg x leh brparti. org umno yg berpresidenkan rejin diktaktor ferdinan najib macam beruk. kalau x sokong umno mrk kata sokong dap. hoi, dlm bn pun ada cina & india. org pas pula klau x skong pas, kata x skong ulama. ulama dlm pas ulama anjing, mengutamakan diri elebihi kpentingan islam. memaki2 mcam org gilababi. ISLAM ITU AGAMA RAHMAT, pas pula menakutkan org dgn islam. Adakah org pas ikut kitab lain SELAIN AL-QURAN. Masyallah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila tolak hudud kata ulamak x bijak...bila langgat baiah kata ulamak x bijak...bila berdada dgn amoi kata ulamak x bijak...susaj bila rasa diri terlalu bijak

      Delete
    2. Masyallah lepas pas putus dgn dap macai talibarut dap habis meroyan naik hantu.habis keluar pas sesat ulamak jahat tak ikut quran.jika tak elok je seme.jgn la melebihkan dap dr hudud.renungkan juga macai otak geliga pun syaitan boleh masuk juga.

      Delete
  19. Ambo sokong komen di atas. Pas hanya mendewakan ulama, mangsa banjir spt kami DIABAIKAN. Apakah ini ajaran Islam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila putus dgn dap je pas dah tak ikut ajaran islam.

      Delete
  20. Penyokong PAS ke PKR ke DAP ke ALLAH akan tanya kat padang mahsyar nanti.....kau duduk kat bumi Msia ni kau tak dibenarkan ke beribadat?kau tak dibenarkan solat,ada dengar azan berkumandang sejak merdeka hingga kau ke liang kubur,ada orang paksa kau makan ketika berpuasa bulan Ramadhan,ada anak2 kau orang tak dibenarkan ke sekolah malah tak ada sek agama pun,susah kau orang nak pergi umrah dan haji kerana tak ada duit sebab miskin dan merempat sangat? Jawablah depan Allah nanti ,bagiku Msia di bawah pimpinan UMNO dan BN bukan yang terbaik kerana dunia bukan sesempurna SYURGA tetapi di Msia ni kita bakal dapat mengejar SYurga kerana kerajaan yang banyak menyediakan peluang kita mencari syurga.so apa guna kamu memusuhi kerajaan yang sebegini? Kerana sifat benci dah sebati kat hati kamu kan.sedangkan islam mementingkan sifat pengasih dan kasih sayang antara kita yang seagama.tak begitu mulimah PAs?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan sbb benci iri hati dengki abe weh.sbb syg la kita dok buat lagu tu.umno tu byok buat saloh.naya ke rakyat.sekarang napok pemimpin dok gilo ko duit.rakyat hok nok nyato kebenare ditekan.sapo yg buat saloh kito kene kabo saloh.kalu tok kabo kito pun dok tanggung doso dio samo.itu isle nok suruh buat biar adil amanoh(bkn parti amanoh yo).payoh kecek dege org umno ni.maka atas sbb bersyukur lah kito kene buat ikut yg Allah suruh buat bkn buat ikut suka kita.nanti kalu kito dok biar kito buleh dapat balo abe weh.seme dok kene dok takut.kene buat isle la abe weh.umno tak cukup isle ambik hok mudoh je hok payoh tok se.sama mcm geng amanah lo ni la.hudud ni payoh banyok org dok suka.itu lah ujian.bagaimana Tuhan memilih bagaimana hambanya yg sebenar iklas.seterusnya kita akan nampak la
      siapa mereka ini.

      Delete
  21. Ulama UAE bijak menggunakan Mahluk Halus untuk menewaskan Pasukan Bolasepak Kebangsaan kita 10-0. Aku rasa ini tidak adil kerana pasukan kita tewas kerana bantuan luar.

    Aku cadangan FAM guna khidmat jurulatih tamabahan Iaitu Ustaz Haron Din, Mursidul Am PAS untuk memanggil Jin Jin Malaysia membantu pasukan bolasepak kita.

    Aku rasa ranking dunia Malaysia akan naik No. 1. Kita dengan mudah dapat mengalahkan Pasukan Brazil, Jerman, Italy dan Sepanyol.

    Kita maksimakan kekuatan kita. Jangan sia sia kan bakat Haron Din. Jin Harimau Berantai pun dia dapat jinakkan apa lagi Jin Jin yang lain. Hebat betul barisan kepimpinan PAS sekarang dengan kepakaran yang sukar di cari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAKIL RAKYAT GHB DITAWAR KHIDMAT "CINA BUTA"!!!

      Hahaha!!! Geli bulu ketiak bila baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Datuk Jamal Md Yunus ni. Nampak sangat dia menyindir puak - puak Geng Haprak Baru yang jadi Pengkhianat tu.

      Tapi, Geng Haprak Baru tu tak boleh salahkan kenyataan yang dibuat oleh Datuk Jamal ni sebab penyakit tu diorang sendiri jugak yang cari. Diorang yang angkat sumpah Bai'ah tu.

      Dan diorang jugak yang bersetuju nak tandatangan sumpah tersebut sebelum ini. Bahkan, diorang jugak yang beria - ia nak meninggalkan PAS. Sedangkan dalam masa yang sama, takde siapa pun suruh diorang jadi Pengkhianat! Sendiri cari penyakit, sendiri tanggung la!!!
      PETALING JAYA: Ketika bekas wakil rakyat PAS yang menyertai Parti Amanah Negara berhadapan isu bai'ah talak tiga ke atas isteri mereka, seorang pemimpin Umno tampil menawarkan khidmat 'cina buta' sebagai penyelesaian.

      Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos berkata, 35 sukarelawan berumur dalam lingkungan 35 tahun yang berstatus bujang dan duda sedia untuk menyediakan perkhidmatan berkenaan.

      Jelas Jamal yang juga Pengerusi Gabungan NGO Melayu Islam itu lagi, bekas pemimpin PAS yang berminat hanya akan dikenakan bayaran serendah RM14 iaitu kadar untuk dua gantang beras.
      "Bekas kepimpinan PAS yang terlibat dan berminat boleh menghubungi kami bagi berbincang lanjut mengenai tawaran ini.
      "Terma dan syarat lain mengenai tawaran ini terutama tempoh perkahwinan boleh dibincangkan dengan lebih lanjut kemudian," katanya.

      Sebelum ini Ketua Hakim Syarie Kelantan, Datuk Daud Mohammad menasihatkan Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Hatta Ramli supaya memberi penjelasan kepada Mahkamah Syariah negeri itu berhubung dakwaan taklik cerai talak tiga yang dibaiahnya.

      Delete
    2. Kalian amat gumbira dengan Bai'ah cagar Isteri Talak Tiga PAS.

      Ramai Ulama dunia katakan ianya bercanggah Al-Quran dan Sunnah.

      Maka Walaun PAS memang suka buat perkara yang mungkar dan tidak mengikut syariat Islam.

      Apa boleh buat, bila ketua sudah gila anngap diri mcm nabi maka banyak perkara yang bercanggah akan di syorkan agar ahli boleh mempraktikkan.

      PAS memang selalu cipta sejarah sonsang seperti Al maunah dan sekarang Baiah cagar wanita Talak Tiga. Lepas ni Baiah cagar balak atau range rover..

      Bengong betul, lepas tu tak malu mahu khabarkan Baiah sonsang mereka satu dunia.

      Delete
    3. Walaun PAS terjangkit penyakit UMNO.

      Sekarang sudah gila seks, talak tiga, cerai isteri , Vagina wanita dan cara main seks.

      Ish Ish Ish dari Presideng kepada walaun ahli... harap harap tiada penyakit berjangkit......

      Delete
  22. Kan aku dah kata, Parti cangkul ni, pemimpinnya dah bertambah, semalam 35 org, hari ni 36 org, penyokong nya semalam 5 org, hari ni 3 org.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
      1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

      2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

      3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ?????

      4. Mempunyai aura-aura sayang UMNO dan pemimpinnya berpeluang muncul kerap di TV3 atau Utusan.

      5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua. Teringat saya kemain seronok lebai-lebai mengundi mengikut Cai masa muktamar. Tak malu ke dan begitu ke akhlak islam

      6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

      AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN USTAZ USTAZ SAMPUL.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

      Delete
  23. SETUJU dengan saranan Anonymous at 21:51 .kalau nak adakan himpunan baju merah pun bolih juga mendapatkan khidmat MURSIDUL GENERAL.Dia dapat mengumpulkan berbus-bus kumpulan jin bersama maklumlah dia pandai bertutur dgn jin jin dan juga pandai mengislamkan jin2 dan menghantar ke Mekah.HEBAT Harun Din ini jangan main2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi kepakaran Haron Din yang ramai ahli PAS tak tahu.. beliau pandai bermain magic atau silap mata...

      Cuba lihat bila Najib kantoi songlap duit RM2.6 billion oleh WSJ, Haron Din dengan bangga membela Najib dengan berkata Mana ada orang songlap duit masuk account sendiri.

      Bila Najib kantoi lagi dan terpaksa mengaku bahawa wang itu masuk account sendiri, Haron Din terus bikin magic atau silap mata macam David Blaine atau David Copperfield... Dia terus menghilangkan diri sembunyi entah kemana kerana takut reporter tanya balik kenyataan bodoh dia yang katakan.

      Bagus Magic Haron Din, keluar asap terus lesap seribu bahasa...Aku sungup terpegun kerana jarang jarang orang ada banyak kepakaran...

      Inilah Ularmak PAS, cakap tak pakai otak,, kaki kelentog dan selalu mahu UG dengan UMNO........ Dia ni sah tali barut UMNO....

      Delete
    2. Kah kah kah..

      Delete
    3. Ya kami setuju. Hidup Pas...hidup to Umno. ...hapuskan cangkul, roket dgn LGBT mata lebam....he3

      Delete
    4. Haron Din ini contoh Ulama sampul. Banyak faedah dia dapat dari UMNO hasil contact sisi Hasan Ali dengan UMNO.

      Yang herannya beliau tahu PAS ada Bai'ah sonsang tapi tak nak tegur bahawa ianya salah. Dia pun sama menghalalkan amalan itu.

      Itu amat bahaya kerana tiada check and balance dalam semua tindakan.. Ramai menganggap PAS special kerana ia ada badan tertinggi yang dapat menasihati dari segi hukum seperti Majlis Syura Ulama tapi ia berfungi macam rubber stamp iaitu YES MAN.

      Delete
  24. Bermula 2004 lagi program pencantuman Pas Umno telah mula digerakkan oleh Ust Nasa. Siapa arkitek dan siapa Master mindnya tanyalah Nasa sendiri. Tapi yg menjadi penghalangnya ialah,kumpulan yang disebut sebagai geng Anwarinas.atau mutaakhir. Disebut geng 18 inilah geng yang kuat mempertahankan Pakatan Rakyat. Maka mereka diletakkan dengan perbagai label.sahingga akhirnya suatu perancangan diatur bagi menyingkirkan golongan ini. Lebih 2 tahun ianya diatur dengan bermula dari PAS kawasan Klang menyenarai kan/beserta dengan gambar yang disebut sebagai Jebon yang mesti disingkirkan dari kepimpinan PAS Pusat. Semua penggerak agenda ini acap kali turun ke bawah dengan membawa misi yang seragam sehingga gambar-gambar yang dikata Jebon itu dipopularkan lagi dengan lahirnya gambar dalam bentuk Poster, Hand Bill dan yang lebih jelas gambar-gambar ini dipijak beramai-ramai di hadapan Presiden di depan Pejabat Agung PAS........ ringkasnya:- Setelah semua berjalan dengan lancar maka tersingkirlah kumpulan yang diatur bagi disingkirkan itu. Dalam Muktamar ke 61 yang lalu keberhasilan agenda khianat ini telah mek-up pula dengan kenyataan Ketua Dewan Ulamak P.P.(dengan tersingkirnya kumpulan ini adakah lebih memudahkan bagi pimpinan PAS yang baru di dalam melaksanakan hala tuju Parti) ianya disusuli dengan sindiran dan kecaman ke atas kumpulan ini sahingga menghalau mereka keluar parti dan menubuh parti baru jika tak bersetuju dengan keputusan parti... cukup sekadar ini dulu..wallahua'lam

    ReplyDelete
  25. SUDAHLAH OMAK GG....

    PAGI TADI DAH TERKANTOI BERUK MENIPU.

    TAK SERIK LAGI NAK MENIPU.

    CAKAPLAH BERAPA RAMAI PON KAMI DAH SERIK NAK PERCAYA.

    KALAU MUKA TAK LAWA DAN BERPERANGAI HUDUH LEBIH BAIK JADI LEMBU ADA JUGA NILAINYA.

    SEKIAN, TERIMA KASIH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham tm meroyan kenapa ni.ramai sgt org nak masuk parti kuali sampai tak cukup borang.tak payah la meroyan. Cetak je borang tu lg

      Delete
  26. Omak kau ni takut dgn bayang2 sendiri kot... Lebih baik OK promote Khalid gagap lagi baik. Kau buang saja la profile baju biru kau tu.. Pakai baju merah or hijau Pas. Tetapkan hala tuju kau oh omak kau oooi.

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. Padahal entah macai ghb yg buat cerita sek tu.saja nak sabotaj omakkau.tak apa omakkau mula mula mereka buat cerita kutuk.walaun la sesat la ulamak tolol la ulamak jahat la keje nak peruntuh rumah tangga org la.agaknya sbb tak laku dok buat cerita sedih pulak kami dihalau djebon kan disekular kan.dikata walak dap.sekarang nak menyedapkan cerita lg mereka buat cerita sek pula .insaf la tuan tuan kuali jgn nak kalut sgt nak keputrajaya sampai lupa diri.

    ReplyDelete
  29. Korang Ni macam budak2. Cerita semua merapu dan berulang-ulang. PAS masih okay dan Ada pengikut setia sendiri. GHB pula menyediakan platform baru untuk Ahli PAS yang suka cabaran baru dan juga orang2 ataa pagar yang tak suka Hadi. Berusahalah untuk mengurangkan Ahli melompat (Bagi PAS) dan mengumpul ahli baru (Bagi GHB). Buat PAS, hantar lah Hadi ke kursus presentation skill. Dari body language dia nampak sangat cakap tak berapa yakin. Tengok macam mana pergerakan tangan dia. Mata dia tak berapa firm, nampak macam nak sembunyi sesuatu, suara tersekat sekat dan tak lancar. Jauh beza dgn Abang mat. Kalau letak Hadi dan Abang mat sebagai pilihan untuk pm, dah tentu rakyat Malaysia pilih Abang mat. Sekian, selamat malam. As Salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bro.bagus pencerahan anda

      Delete
    2. gara2 pil kuda tu bro......hadi hadi

      Delete
    3. Jgn sekadar menilai dgn mata.. cuba la berhujah dgn beliau.. mat sabu pun kecundang.. ini bukan auta tapi fakta..

      Delete
  30. Perbedaan antara PAS dan Part AMANAH Negara tentang kemenangan dalam Islam adalah seperti berikut;

    PAS :
    Menang adalah, apabila presiden parti menjadi Penguasa.

    AMANAH :
    Menang adalah, apabila non Muslim semakin dekat dengan islam dan orang Islam semakin berjaya mempamerkan sifat rahmah Islam.
    Khilafiyyah yang boleh diraikan

    ReplyDelete
  31. Tak larat aku nk scroll...
    Sapa yg wat cita seks tu tlg berenti...
    Nasib no togel tak masuk..
    Ni kalau masuk cita singapore lg la...
    Politik nie cita dia panjang hasil dia kurang...
    Betui dak?

    ReplyDelete
  32. Pas ingin dahulukan hudud.amanah dahulukan alasan sama mcm umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas dulu hudud....skrang huduuuit 2.6b....mana tau mushitdul am..no akn hulur sikit sbb jilat baik punya

      Delete
  33. omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi

    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...

    ReplyDelete
  34. Wahai.pembaca. Sekelian kerajaan dah sediakan kemudahan untuk beribadah dan mencari rezeki yang halal di bumi Msia .ni so apa yang di fitnah apa yang diumpat.Cari lah peluang ke syurga sebaik mungkin kerana jika anda tinggal di Iraq,di Afghanistan atau di Syria baru kamu tahu betapa bertuah nya kamu senang mencari syurga .tapi malang kamu semua lebih suka mencari neraka kerana busuk hati dan gila kuasa.bila beri satu negeri perintah pun bercelaru apatah lagi nak perintah satu negara .Alhamdulillah Allah tahu siapa yang layak sebab itu dah 58 tahun merdekanUMNO dan BN masih memrintah .Amin

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...