Thursday 3 September 2015

JALAN SESAK DISEBABKAN KEMALANGAN DI FLY OVER BARU SEBELAH SOGO BUKANNYA FLY OVER BERKENAAN RUNTUH!!!!




Sebentar tadi heboh kecoh gegak gempita riuh rendah di media sosial Facebook kononnya fly over baru berhampiran SOGO runtuh sehingga menyebabkan kesesakan lalulintas amat teruk sedangkan cerita sebenarnya ialah satu kemalangan yang berlaku di fly over baru sebelah SOGO Kuala Lumpur, Jalan Kuching melibatkan sebuah kereta honda telah merempuh sebuah van dan seorang penunggang motosikal menyebabkan laluan dua lorong terhalang.

Salah sebuah kenderaan terbakar dan keadaan mahsa masih tidak dapat dipastikan.

39 comments:

  1. Inilah akibat perjuangan tersasar dpd landasan sebenar serta akibat langgar sumpah !
    Hancurlah Parti Auta Negara PAN @ Parti Kuali !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami warung PAN berger, inclusive, exclusive, productive, locomotive dan pahemmmmmmmmmmm

      Demi Abuya Penang Kami lakukan dgn indah

      Delete
    2. Apakan daya, Tokan sibuk selfie dgn Amoy. Macai kena cover lain baik punya. Sapa tak tau??????? PAN masak berger kot.

      Woiiiii PAN. Burger spesel daging satu

      Delete
    3. Perebutan kuasa PAN Berger

      Kami mau Hunsem, Tokan sebok selfie. Inclusive Dan pahemm

      Delete
    4. Empunya warong Pan Berger adalah Abuya Penang al Roketi. Tokan selfir amoi tu macai runner beli sayur berger

      Delete
    5. Mamak penang lanciauuu...mamak = melayu? Lanciauuu....bangsat

      Delete
    6. PAN sedang dibina

      yg sedang runtuh ialah pas dn umnu

      Delete
    7. PAN tak sempat lahir sebab isu meayuarat tahunan Dan submission of Account Party Pekerja tidak certain

      Check Mate

      Delete
    8. GHB tidak boleh gunakan Parti Pekerja - Nur Jazlan 

      Parti Pekerja-Pekerja Malaysia tidak boleh dijenamakan semula sebagai Parti Amanah Negara (Amanah) kerana ia bukan parti politik tetapi sebuah parti yang memperjuangkan hak pekerja.

      https://www.malaysiakini.com/news/310883
      _________________
      Sometimes the end is just the beginng

      Cry Cry Mat Shampoo, Mariah Kari dgn, QoLeed Smart

      Delete
    9. Jgn buat petisyen awal2, Biar GHB pakai fulus n masa. Lepas tu buat petiayen

      Meloyawaves Taukey Kao kena checkmate

      Delete
    10. Lepaa parti kena gantung GHB tak boleh buat announcement kat hotel vistana. Hanya bolei buat kat Hotel Kowloon

      Taukey Bukit Penang pun dah malas layan bunch of LOSERS

      Delete
    11. Parti pembankang yg masih kuat dan utuh hanya parti Dap sahaja.. contoh sokongan yg dilihat dlm bersih pun dan menampakkan Pkr dan Pas tiada sokongan lagi dari org malayu.. Umno kini dilihat makin kuat walaupun bermacam tuduhan dan fitnah dilemparkan akan tetapi tiada satu bukti pun yg boleh disabitkan akan penyelewingan mereka.
      Maka jika tiada bukti tiadalah penyelewingan... maka jadilah ia sebagai tuduhan dan fitnah semata².

      Delete
    12. Jika kes rasuah berlaku di negara luar, apabila ia diketahui, ahli politik itu akan didakwa atau disingkirkan. Tetapi tidak di Malaysia. Apabila rakyat bersuara dan berhimpun, mereka akan dipanggil " seekor" dan cuba memalukan negara.

      Ahli Parlimen dari Eropah, Ana Maria Gomes berkata mana-mana ahli politik lain akan meletak jawatan jika mereka berada di tempat Najib.

      "Beliau perlu menjelaskan segala-galanya. Sesiapa yang dituduh atas dakwaan yang begitu serius, perkara pertama (yang akan mereka lakukan) di Eropah dan Jepun adalah meletak jawatan dan kemudian membicarakan kes mereka dengan telus. Hakim terdiri daripada mereka yang benar- benar berintegriti.

      Delete
    13. Kalau kat Eropah Koled Smart, Mariah Kari, HoneyPah akan letak jawatan dan bertanding kemudian.

      Biarlah Loser katakan

      Delete
    14. Habislahhhhhh sebelum lahir PAN akan mampuih dlm kandungan GHB.

      Kesian

      Delete
    15. Kat Eropah apabila presiden dipilih semua parti bejuang bersama dan membagunkan negara bersama kerajaan.... tapi kita bersama mencari salah kerajaan... benda baik pun akan dipusingkan pendik kata tiada yg baik dimata pembangkang.

      Delete
    16. Pembanjang buat semua baikkkk..
      membazir duit rakyat 6bil nak buat terowong bawah laut pun baik...dah ada 2 jambatan tak cukup lagi kah?
      Tapi jing tetap sokonggggg..

      Delete
  2. Siapa sangka, gambar Si Mat Sabu yang berselfie dengan Amoi Cina semasa perhimpunan BERSHIT 4 sebelum ini menjadi liabiliti terhadapnya untuk terus menjadi ketua Geng Haprak Baru (GHB).

    Perkara ini diakui sendiri oleh Ketua Pengiring Amal Relief Malaysia (Arif), Aris Awang yang turut serta mengikuti bontot Si Mat Sabu sepanjang perhimpunan BERSHIT itu diadakan.
    “Setelah insiden selfie dengan awek-awek Cina di BERSIH 4.0, Mat Sabu akan letak jawatan Presiden GHB. Husam akan memimpin GHB. Aris Awang dah susah payah dengan geng ARIF untuk jaga Mat Sabu,” ulas Norani AbgMarzuki BangiKuching.

    Aris Awang dalam kenyataan medianya semalam juga turut memohon maaf kerana GAGAL untuk melaksanakan tugas sepenuhnya dalam mengawal perangai buruk yang dipamerkan oleh Si Mat Sabu.
    “Saya selaku Ketua Pengiring kepada Hj Mohammad bin Sabu sepanjang Himpunan BERSIH 4.0 memohon berbanyak kemaafan kepada Hj Mohammad Sabu, keluarga, sanak saudara dan kenalan Islamnya kerana tidak berjaya mengawal serbuan rakyat Malaysia dalam Himpunan Bersih 4.0 dari berbagai kaum untuk mengambil gambar, berselfie, bersalaman dan menandatangan di baju, topi, ikat kepala dan seumpamanya.
    “Kejadian di luar kawalan dan kelalaian saya telah menyebab berlakukan insiden yang dirasakan kurang sopan oleh masyarakat Islam,” lapor AIDC News
    Namun bagi Norani Abg Marzuki Bangi Kuching berpendapat permohonan maaf tersebut dilihat sebagai petanda awal Mat Sabu bakal berundur sebagai ketua GHB dan mungkin bakal diganti oleh Si Husam Musa.

    Walaubagaimana pun, Si Husam tu pulak ddiakwa masig mempunyai masalah tersendiri di Kelantan yang tidak melayakkan dia untuk menjadi pemimpin kepada Geng Haprak Baru tu.

    Dengan itu, peluang terbuka untuk mana - mana pemimpin dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk memegang jawatan Presiden, Setiausaha dan Bendahari GHB.
    “Tapi kalau kes penyelewengan kuasa (2012) dalam pembalakan haram oleh Husam lekat dalam siasatan SPRM, maka Husam akan tolak jawatan ini lebih awal atau letak jawatan Presiden GHB kemudian.
    “Siapa bakal Presiden GHB seterusnya? Sudah tentu bapa IRC Malaysia, Saari Sungib lah….maka SU GHB kekal Dr Dzulkifli Ahmad. Izham Kelana Jaya Bendahari GHB lah…,” ulasnya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BELUM TUBUH, DIORANG DAH BEREBUT JAWATAN!!!

      Huh! Kalau dah namanya Geng Haprak Baru tu geng yang Gila Jawatan, memang tak heran la perkara seperti itu boleh berlaku. Diorang keluar PAS pun sebab diorang Gila Jawatan jugak.

      Hari ini, facebooker pro PAS, Tok Usin Ceroii Original mendedahkan perbualan whatsapp dia dengan salah seorang orang kuat GHB yang dilihat kecewa dengan krisis dalaman gerakan itu.

      Sekurang-kurang dua tokoh GHB yang dilihat mampu untuk memberikan saingan sengit kepada kepimpinan Si Mat Sabu tu selaku Pengerusi iaitu Mujahid Yusof Rawa dan Si Husam Musa

      Khabar angin mengenai krisis dalaman GHB mula bertiup sejak 15 Ogos apabila Si Mujahid tu telah dipilih sebagai Pengarah Eksekutif Nadwah Ulama Nadwah Jadidah 2015 atau Nunji’15.

      Gosip perpecahan dalaman GHB itu semakin kencang apabila Mat Sabu sendiri mengeluarkan kenyataan bersedia berundur daripada menjadi ketua kumpulan itu, jika ada calon yang sesuai.
      “Jika ahli-ahli jawatankuasa percaya bahawa terdapat seorang pemimpin yang lebih baik maka saya bersedia untuk berundur.
      “Tidak ada seorang pun yang akan kekal selama-lamanya. Apa yang kita percaya adalah kepimpinan kolektif,” kata Mat Sabu ketika dihubungi Mstar empat hari lalu.
      Sejak Geng Haprak Baru tu ditubuhkan, telah terdapat banyak persoalan yang dibangkitkan dikalangan ahli serta pemimpin terhadap kredibiliti pemimpin-pemimpinnya, terutama Mat Sabu.

      Ramai yang mengkritik dengan menyatakan bahawa Si Mat Sabu tu bukanlah seorang pemimpin yang kuat setelah GAGAL berkali - kali dalam beberapa Pilihan Raya Umum yang diadakan sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak Geng Haprak Baru ni memang terdiri dari kalangan mereka yang Gila Jawatan belaka. Sebab masing - masing hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!! Bukannya diorang buat untuk orang lain!!!

      Delete
  3. Dia org cuma ada pemikiran yg tersendiri la pemikiran yg tak sama dgn org pas yg tinggal.pemikiran mereka tahap tinggi tahap progesif tahap roket pinang nak berdesup keputrajaya.pemikiran pas lembab.kuno ketinggalan zaman tak relevan.sudahnya mereka terpaksa melawan bekas parti sendiri n memberikan sedikit ruang lega kpd umno.padahal pas bkn ingin berbaik dgn umno pas hanya nak buat hudud.kebetulan mcm nampak berbaik dgn umno pula.seterusnya kita tengok lg apa yg bakal berlaku.najib n 9 septnya akan dtg.parti kuali pula katanya blum diluluskan lg.ada yg pertikai pula knpa nak ambik parti pekerja.bkn aku pertikai zahid komidi tu ha.parti kuali biar depa la.mansor shah sila pandangan anda mcm bernas

    ReplyDelete
  4. Lu olang jgn cakap mcm tu kawan ............ Tuan Galu Mat Sabu punya niat baik maaa ......... Dia talak gatal atau miang punya , olang melayu cakap talak nafesu. Itu amoi pegang2 macam debu2 sahaja maaa ......... Itu Mat Sabu punya iman sangat tinggi ............. sikit atas TGHH , sbb tu dia boleh pegang2 amoi ........... dosa kecik maa ! Lagipun itu dosa boleh kasi belesih sama Tuan Galu LKS dan LGE ................ haiya ini macam pun mahu bising 2 ka ............. lagi baik kita bising2 pasal ekonomi la kawan ........... ekonomi first maa ! Nanti kita olang ............................. hidup susah mati pun susah !

    ReplyDelete
  5. Wa mau ucap selamat hali medeka . Sikalang wa ada suka sbb wa punya balua sudah medeka ......... dia olang sudah ada pati balu a ........... pati amana . wa tengok itu plesiden pati balu a .......... pati amana sudah medeka dan bebas peluk itu amoi ........... haiya ini balu butut2 Islam bukan macam tuan gulu haji hadi ......... itu tak bole , ini tak bole . Itu macam plesiden pati balu a semua bole ........... ini macam balu bole maju .......... wa punya bussines amoi pun bole maju maaa ! Tak pa Itu hali punya bersih wa kasi percuma bole peluk amoi tapi next time kena bayar lo ! Lu olang bole kasi bersih lu punya plug maaa ! Kalau mau lagi power punya lu olang bole angkat pondan maaa ! gelenti lu olang punya plug kasih bersih habis maaa ! Ini macam wa butut suka ......... wa suka wa suka !

    ReplyDelete
  6. Aku ingatkan jln sesak sbb org ramai nak tengok badak sumbu bontot 4 segi warna kelabu sdg berselfie dgn anak babi bontot leper warna pink tepi jln tu....

    ReplyDelete
  7. Persidangan antarabangsa pencegahan rasuah ke 16 diputrajaya,najis x berani nk pergi sbb dia bapak setan segala rasuah..harap presiden pil kuda bawa 4 saksi kt sana utk pertahan UG..ngeh3

    ReplyDelete
  8. Yang klakarnya bg alasan tak pegi sb tkut keselamatan terancam.....apa punya baghal punya alasan.....takut nk jwp mcm2 soalan dr wartawan luar nt tanya psal 2.6 billion tu.....gagap2 nt kna asak ngn wartawan...najib.....najib.....takut betul dia dgn mak badak....

    ReplyDelete
  9. Kami warung PAN berger, inclusive, exclusive, productive, locomotive dan pahemmmmmmmmmmm Demi Abuya Penang Kami lakukan dgn indah

    GHB tukar jadi PAN,

    TAPI

    GHB tidak boleh gunakan Parti Pekerja - Nur Jazlan  Parti Pekerja-Pekerja Malaysia tidak boleh dijenamakan semula sebagai Parti Amanah Negara (Amanah) kerana ia bukan parti politik tetapi sebuah parti yang memperjuangkan hak pekerja.

    https://www.malaysiakini.com/news/310883

    Sometimes the end is just the beginng Cry Cry Mat Shampoo, Mariah Kari dgn, QoLeed Smart

    Jgn buat petisyen awal2, Biar GHB pakai fulus n masa. Lepas tu buat petiayen Meloyawaves Taukey Kao kena checkmate

    epaa parti kena gantung GHB tak boleh buat announcement kat hotel vistana. Hanya bolei buat kat Hotel Kowloon Taukey Bukit Penang pun dah malas layan bunch of LOSERS

    Nampak gaya dah jadi PartiDisko Amanah Loser (PAL)

    Ahli dia kita panggil PenPal (Sahabat Pena)

    Bye Bye Wis-U-Lak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fook U GHB LOSER. Kah Kah Kah

      Delete
    2. Haaa kat bawah ni, Quote MSO konon. MSO kan Loser GHB lover. Kah Kah Kah

      Delete
  10. MB kelantan,bina banglo utk anak 3 sudah siap,2 lagi dalam pembinaan.tmb dgn kereta mewahnya.arwah TGNA nk solat kt pejabat pun tutup lampu takot guna harta rakyat.harta2 kerajaan negeri sudah banyak dijual kerana tabung dah kering..

    Blogger mso..

    ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. DITULIS OLEH TAY TIAN YAN TIMBALAN KETUA PENGARANG SIN CHEW DAILY..

      1. Najib dan UMNO jelas tidak goyah dan terjejas oleh BERSIH 4. Sokongan untuk Najib bersandar kepada sokongan akar umbi UMNO. Majoritinya adalah Melayu yang menebal dgn semangat kebangsaan dan tetap kekal menyokong beliau.


      2. MCA dan GERAKAN menanggung rugi besar. Kaum Cina tidak percaya mereka dan UMNO pula semakin mencurigai pendirian MCA yg kelihatan bersimpati dengan BERSIH 4. UMNO melihat MCA dan Gerakan sebagai parti yg lemah dan tidak lagi mampu menarik sokongan orang Cina.

      3. Kehadiran Tun M ke Dataran Merdeka gagal memenangi hati kedua dua belah pihak. Dia dianggap diktator yg sering menindas sebarang perhimpunan awam. Dia tidak ada tempat di kalangan para demonstran pada hari tersebut di mana 80% daripadanya adalah kaum Cina. Dia juga dikecam hebat oleh ahli UMNO dan majoriti orang Melayu kerana menghadiri BERSIH 4. Imej Tun M sebenarnya terjejas teruk.

      4. Malang untuk Anwar dan keluarganya kerana laungan BEBASKAN ANWAR tidak kedengaran sama sekali dan ditenggelami oleh tiupan hingar bingar vuvuzela.

      5. Gerakan Harapan Baru diaibkan kerana gagal membawa penyokong yang ramai. GHB boleh diramalkan bungkus awal selepas PRU ke 14.

      6. Ustaz Hadi Awang tentu ketawa besar kerana keputusannya memulaukan BERSIH 4 telah memalukan DAP. Dia melakukan perjudian politik yang mahal tetapi menang besar kerana menumpaskan sekaligus GHB, PKR dan DAP.

      7. Kegagalan BERSIH bukan sahaja dari segi jumlah kehadiran yang tidak seimbang antara kaum tetapi dicemari oleh berbagai insiden biadap seperti memijak potret DS Najib dan DS Hadi Awang. Tindakan mereka membawa penyapu dan menyapu potret Rosmah membangkitkan lagi kemarahan rakyat yang bertamaddun dan mengukuhkan lagi PERPADUAN MELAYU.

      Delete
  11. Loser Loser Loser

    LoserKedutlanie, Loser Greenpork, Loser Meloyawaves, Loser Hogdweller, Loser Addingdong

    Misery loves company. Mari loser, lets console our selve together.

    Are you loser? Please call the blog owners

    ReplyDelete
  12. Ulama pas cuma layak mengajar tentang haid dan nifas je nk jadi pemimpin memang ke laut ler jawapnya.klau menang pru org dari parti setan juga nk di lantik jadi PM.dah tau umno tu setan dgn kwn dgn setan jugak..ngeh3

    ReplyDelete
  13. Yay tian yan tu siapa?sahabat nabi atau penjaga pintu syurga..ngeh3

    ReplyDelete
  14. Sentimen selalunya mengaburi keupayaan kita untuk berfikir secara rasional. Maka,hairan sekali melihat karenah rakyat Malaysia memainkan isu ini di laman media sosial tanpa memikirkan kesan kepada negara. RM2.6 bilion dan RM30 bilion mana kah yang lebih banyak ??? adakah 2.6 bilion itu duit rakyat ??? sama jugalah pemimpin pembangkang ada yang dapat duit tanpa kita ketahui. Berbalik pada RM30 bilion, Darul Ehsan Investment Group, syarikat “bernilai” RM2 yang ditubuhkan oleh Azmin Ali telah mengundang keresahan di kalangan rakyat Selangor, kerana mempunyai potensi yang besar terdedah kepada penyelewengan dan salah urus tadbir yang akhirnya dikhuatiri mengalirkan sejumlah RM30 billion kekayaan negeri ke “tangan-tangan ghaib”.
    Di mana kedudukan DEIG? adakah bernaung di bawah Menteri Besar Incorporated (MBI)? atau berlegar di singgahsana di atas MBI serta dianugerahkan kuasa mutlak untuk berbuat sesuka hati, seolah-olah RM30 billion itu harta mak bapak mereka yang punya.Dalam cubaan untuk menghalalkan perancangan DEIG,kita mendapati antara hujah-hujah yang diberikan ialah “bagaimana dengan RM2.6 billion ???”. Solusinya mudah,RM2.6 billion adalah wang derma yang diterima dari empat penderma dari Timur Tengah dan tidak melibatkan wang rakyat. Malah,ianya disalurkan kepada rakyat (melalui jentera parti). Sebaliknya,RM30 billion yang dirancang untuk diuruskan dengan penubuhan DEIG adalah harta rakyat Selangor yang selama ini diperolehi melalui anak-anak syarikat seperti PKNS,Peransang dan lain-lain hasil usaha kerajaan terdahulu lagi sebelum ditadbir dibawah MBI yang terikat dengan Enakmen Menteri Besar Selangor. Tidak seperti DEIG yang terikat dengan “ikut suka hati”.
    Hujah ini ditokok tambah dikelirukan dan disensasikan supaya menampakkan penerima benar-benar bersalah walaupun pihak SPRM dan Jabatan Audit Negara mengesahkan dan tiada salahlaku dalam isu ini. RM2.6 billion bukan wang rakyat, sementara RM30 billion adalah mutlak milik rakyat Selangor. Sehingga kini, Azmin Ali masih dilanda sindrom bisu. Entah apa yang sedang difikirnya, mungkin sedang menyediakan plan komprehensif untuk menjawab segala persoalan yang dilontarkan berhubung isu DEIG. Jangan hendaknya ada pula Plan B untuk terus menguasai RM30 billion tersebut, setelah Plan A (DEIG) disedari oleh umum.

    ReplyDelete
  15. DEIG belum pun beroperasi setan biru dah melalak melolong.klau betul 30b tu dah kena rembat knPa ketua polis penjilat najib diam2 je.duit derma cakap dgn kambing boleh ler.penderma tu anak luar nikah ke sampai xde nama..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belu beoperasi dah boleh keluar zakat...cer jawab nisab dan haul untuk diwajibkan keluar zakat...coqodet buah pae name nye tu...itukah petanda aras urus tadbir yang dibanggakan?

      Delete
  16. ����������������

    ReplyDelete
  17. omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...