Saturday 12 September 2015

KOLEKSI GAMBAR BERBICARA .... PELANCARAN PARTI CANGKUL PERINGKAT NEGERI JOHOR DI TAMAN PUTRI WANGSA, TEBRAU, JOHOR BAHRU SIANG DAN MALAM TADI.



Pelancaran Parti Cangkul @ Parti Pekerja Malaysia, Negeri Johor di Taman Putri Wangsa, Tebrau hari ini. Ia dirasmikan oleh Tuan Hj Mohamad Sabu, Pengerusi Parti Pekerja Malaysia @ Parti Cangkul. YB Lim Kit Siang, Dato' Saifudin Nasution, YB Liew Chin Tong, Selebriti Aishah antara tokoh yang hadir.

Bagaimana dengan sambutan diberikan???? .. Tidak mau ulas dan kupas ... biar koleksi gambira sebagai saksi berbicara.

Sebab itu bila dihebahkan lebih 85,000 borang dicetak .. pening kepala gak nak percaya dan mau diterima akal logik.

19 comments:

  1. Konon aisyah setuju perjuang pas, nampak sangat aisyah lebih suka parti cangkul cakap tak serba bikin, korang lihat sendiri parti cangkul adalah orang kecewa

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah akibatnya tak ikut Islam,

      Adil dalam Islam maksudnya meletakkan sesuatu pada tempatnya...

      Mana2 negara pun bidang pendidikan ni bidang akademik bidang orang pandai,

      hanya di Malaysia, bidang akademik dipenuhi dengan orang akademik teruk, orang bodoh!

      Adakah itu meletakkan sesuatu pada tempatnya, adakah itu Adil?

      Akibatnya, PERKAUMAN, memang salah UMNO, bukan penyokong UMNO pun hihihi cuma ibubapa yang dah tak tahan dengan kerajaan,

      Bukan sekolah kerajaan TAPI sekolah rakyat!
      Tak tahu mengajar sila keluar dari sekolah rakyat dan mengajar di sekolah swasta, itu pun klu laku lah degree subsidi tanpa A dalam SPM mahupun UPSr yang bini rosmah beri tu hihihi...

      Kempen ibubapa tertindas

      Delete
    2. Pertubuhan balachi pendokong peesatuan racist penang.

      Semenjak berkawan dgn racist, mat sabu sudah tidal.kisah lagi menyebut hal2/shariah Dan rakyat marhaen.

      INI aemua dilakukan.untuk. take bukit penang

      Delete
    3. ocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    4. Mana Mat Sabu? Mana Mujahid? Hero2 footloose cap cangkul. Mereka asal negeri Penang. Tapi kerana Bukit Penang, kirim salam GHB nak bersuara.

      GHB Dan Cap Cangkul Tak peduli rakyat marhaen di negeri mereka

      Malang nasib peniaga jalanan di Pulau Pinang

      10 Ogos 2015 1:20 AM
      pasar Rope Walk, Lebuh Armenian pada sebelah petang.



      Namun sejak minggu lalu, pasar Rope Walk tidak lagi sama seperti awal pembukaannya berpuluh-puluh tahun lalu. Tapak asal pasar ini sudah ditutup oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang kononnya untuk dibangunkan dengan landskap. Pasar Rope Walk ini mempunyai kelompok peminatnya yang tersendiri bukan sahaja dari dalam negara. Malah, pelancong luar negara juga memasukkan pasar Rope Walk dalam senarai wajib dikunjungi jika ke negeri ini kerana keunikan barang yang dijual.

      Menurut mereka, barang-barang yang dijual di pasar ini tidak boleh atau sukar ditemukan di tempat-tempat lain. Kalau dalam istilah orang muda zaman sekarang, mereka menyebutnya barang rare.

      Barang yang dijual juga pelbagai. Dari pakaian, kasut, buku, perhiasan sehinggalah kepada peralatan muzik. Tetapi bukanlah barang antik kerana peniaga-peniaga di sini bukan pengumpul (collector). Mereka hanya hidup ‘kais pagi makan pagi, kais petang makan petang’ dan bergantung sepenuhnya kepada hasil jualan di pasar tersebut.

      Apa yang lebih dikesalkan adalah layanan dan tindakan Kerajaan DAP Pulau Pinang terhadap peniaga-peniaga di pasar ini yang berjumlah kira-kira 70 orang. Sudahlah tapak perniagaan mereka ditutup, nasib mereka pula tidak dibela sewajarnya termasuk tidak diberi pampasan setimpal.

      Tapak baharu dan sementara yang ditawarkan pula tidak disenangi penduduk kerana terlalu dekat dengan rumah mereka sehingga hampir mencetuskan pergaduhan dengan peniaga. Bukan itu sahaja, lokasinya juga tersorok dan terletak di ce­lah-celah lorong yang kotor dengan longkang tersumbat. Kita faham jika peniaga-peniaga ini berniaga tanpa lesen atau tidak pernah membayar cukai kepada Kerajaan DAP Pulau Pinang. Tetapi dengan pendapatan mereka yang kadang-kadang hanya beroleh RM30 sehari, banyak mana cukai yang diharapkan kerajaan negeri daripada peniaga ini sehingga sewenang-wenangnya merampas tapak perniagaan asal mereka?

      Jika sekalipun mahu dibangunkan kawasan Lebuh Armenian itu dengan baik, kebajikan peniaga ini sepatutnya diberi keutamaan kerana mereka turut menyumbang kepada kerancakan sektor pelancongan dan ekonomi di negeri ini.

      Acap kali tindakan-tindakan tidak wajar sebegini diambil kerajaan negeri dengan peniaga-peniaga jalanan menjadi mangsa. Jika tidak mampu memberi pampasan sekali pun, sekurang-kurangnya sediakanlah lokasi sempurna untuk peniaga ini meneruskan perniagaan mereka.

      Paling penting identiti pasar Rope Walk di Lebuh Armenian itu tidak mati melainkan kerajaan negeri hanya mahu melihat kawasan pelancongan itu dipenuhi dengan cafe dan butik perniagaan bertaraf lima bintang sahaja.

      Delete
    5. Nama pun artis.pandai berlakon

      Delete
    6. Nama pun artis.pandai berlakon

      Delete
  2. rasanya blog omak kau sokong parti umno lagi bagus dah mcm duri dalam daging blog kamu ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pegi le ke blog greenboc yang kaki spin. apasal nak menyibuk kat sini

      Delete
    2. "dalam PAS terlalu ramai parasit", itulah kata-kata DR Hassan Ali sebelum beliau dipecat. Sekarang dah jelas siapa sebenarnya parasit tersebut. Dr Hassan bolehlah kembali dalam PAS

      Delete
  3. hahaha.......tahniah ghb dgn lancar telah dilancarkan.
    biar 1 biar 10 biar 100 yg hadir tetap dialu2 kan dgn ucapan terima kasih.
    biar omak kau sindir biar omak kau hina biar omak kau kata apapun ghb tetap diteruskan demi perjuangan walaupun sukar tidak akan lentur semangat ghb .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada nyanyi2 ada joget2...kamikan lebih islamik...

      Delete
  4. Parti boneka cina komunis DAP.

    ReplyDelete
  5. parti islam yg dirasmikan dengan tarian singa....terbukti islam halalan toiyyiba!!!kompem lepaih ni orang cine johor hanya makan babi yang disamak 7 kali terlebih dahulu!!

    ReplyDelete
  6. Change your profile picture please...buang bendera dap dan pkr...please mama naomy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marah nampak bro telek la ini stategi sj.omakkau bertahan ok mcm azmin untung untung azmin pm omakkau tpm.fuyoo betul ke ada singa berjoget joget tu.ada kena ke.ke omakkau sj tambah.omakkau buat kerja biar demi kebenaran.islam tak menghalalkan cara.oren mata hijauku

      Delete
  7. Ada nyanyi nyanyi tarian singa mcm lain mcm je.tolong jangan sentap ok abang mat silap sambut tahun baru cina.topeng akan terbarai.oren sudah datang

    ReplyDelete
  8. Suka hati omak kau lah nak pakai baju lambang apa pun, nak sokong parti mana pun, nak pakai baju kaler apa ponn. Yg sesetengah orang sibuk sgt pasal apa?

    Tak suka blog omakkau, pergilah ke blog Greenboc pulak, blog Kerengga, blog Tulang Besi dan byk lg blog dlm dunia ni.

    Itupun nak kena ajar ke?

    ReplyDelete
  9. Greenboc buka ruangan utk komen..skli komen tak kena post daa..dasar tkda telur..jilake..omakkau best..open..kipidap

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...