Tuesday 8 September 2015

LAGI GAMBAR PELANGGAN BAWA ANJING DALAM TROLI TERSEBAR DI MEDIA SOSIAL ... KALI INI DIKATAKAN BERLAKU DI PASARAYA TESCO AMPANG.


Ini bukan isu perkauman tetapi lebih kepada sikap individu yang langsung tidak berakhlak dan memiliki jiwa sivik yang peka dan sensitif kepada suasana sekeliling hidup dibumi berbilang kaum dan pegangan agama.

Sebelum ini kecoh gegak gempita pasal seorang wanita Cina bawa anjing dalam troli di Pasaraya Tesco Plentong, Johor, kini dikatakan berlaku pasaraya jenama sama cawangan Ampang.

Sementara itu, Tesco Malaysia telah mengambil tindakan membesarkan saiz papan tanda larangan membawa haiwan di semua 53 pasarayanya di seluruh negara berikutan isu dua pelanggan yang membawa anjing menaiki troli di Tesco Extra Plentong Johor Bahru pada Jumaat lepas.

Menurut Pengarah Hal Ehwal Korporat dan Perhubungan Kerajaan merangkap Pengerusi Jawatankuasa Halal Tesco, Datuk Azlan Shah Alias, tindakan itu bertujuan bagi memastikan larangan berkenaan disedari setiap pengunjung.

“Kami sedang mengkaji untuk membuat papan tanda larangan membawa masuk haiwan ke dalam premis dengan saiz yang lebih besar, jelas dan banyak di pasar raya.

“Papan tanda sedia ada mungkin kurang mendapat perhatian orang ramai kerana saiznya tidak berapa besar dan dibuat di atas pelekat lutsinar,” katanya

15 comments:

  1. Pas sokong umno+mca+mic

    ReplyDelete
    Replies
    1. Finah loser ni. Gang cangkul kan kaki fitnah

      Delete
    2. Siapakah Mat Sabu

      Sila baca extract Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat.

      Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi.

      Ringkasan
      - Setuju dengan Karl Marx
      - Berjuang bukan kerana Islam

      Copy paste link Malaysiakini sendiri baca laaaaaaaaaaaaaaaaa

      Delete
  2. Siapa ajar ini kalau bukan dap, ketika bersih kecing dan berak rata2 , minum arak rata2 tepi jalan ditidur tepi jalan, bawa anjing pasar raya semua ajaran dap ini

    Korang fikirkan sendiri

    ReplyDelete
  3. Cina msia ni Dap je ke MCA & Gerakan tu bangsa apa..bodoh tu simpan utk anak cucu ckit...

    ReplyDelete
  4. Lain kali bawa la babi,kan jakim cakap babi halal..ngeh3

    ReplyDelete
  5. Lps ni kita akan tgok puak ni bawak anak babi plk dlm troli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiyaaa!!!! Lu ada ngaji kitab ka? itu pegang babi boleh ata samak...tapi itu kasi buat dan sebar fitnah boleh kasi masuk nelaka maaaa....

      Delete
  6. Menyesal undi pr.. seriously

    ReplyDelete
  7. Yang Muslim shopping kat TESCO wat apa, shopping kat kedai Muslim,
    tak payah pening duk fikir pasal anjing lg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo.. satu satu depa ambik. Kita unduq.. depa ambik kita unduq.. pasai pengecut mcm hg la.

      Delete
  8. Nak kisah apa bawa anjing dlm troli.. ini baru permulaan klu kami RR menang akan jadi biasa benda ni nanti yg penting PR akan menang dan DAP akan merajui kami .

    ReplyDelete
  9. disingapore china perentah, anjing tidak dibenarkan. buang sampah pun tak boleh semberangan
    tapi di malaysia, bn perentah lebih 50 tahun

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. Pak guard warga asing...what do you expect bro?...

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...