KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 8 September 2015

SIKAP KURANG AJAR PENUMPANG LRT YANG ENGGAN ALIHKAN BEGNYA WALAPUN DIMINTA SECARA BAIK DITEMPAT DUDUK YANG DIBERI KEUTAMAAN KEPADA WARGA MAS, SAKIT, MENGANDUNG DAN IBU MEMBAWA ANAK KECIL

Nak kata apa lagi akan sikap dan gelagat yang dipamirkan oleh penumpang yang berbaju biru ini jika apa yang diberitakan ini sahih dan benar!!!!!

26 comments:

  1. Baju biru ni mesti pkr punya org ni jadi balaci dap.hak tuih...ghb loser hanya jadi macai dap beginilah jadinya....

    Jeff ulu bernam
    Pil kuda suplier

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff Clone Detected

      Delete
    2. jeff... jeff...
      kahkahkah

      gi sokong najib & zahid la...
      mcm serasi pemikiran dgn dia org

      Delete
    3. Perangau Cangkul yg Gilakan Kerusi Dan Tempat Duduk

      BELUM TUBUH, DIORANG DAH BEREBUT JAWATAN!!!

      Huh! Kalau dah namanya Geng Haprak Baru tu geng yang Gila Jawatan, memang tak heran la perkara seperti itu boleh berlaku. Diorang keluar PAS pun sebab diorang Gila Jawatan jugak.

      Hari ini, facebooker pro PAS, Tok Usin Ceroii Original mendedahkan perbualan whatsapp dia dengan salah seorang orang kuat GHB yang dilihat kecewa dengan krisis dalaman gerakan itu.

      Sekurang-kurang dua tokoh GHB yang dilihat mampu untuk memberikan saingan sengit kepada kepimpinan Si Mat Sabu tu selaku Pengerusi iaitu Mujahid Yusof Rawa dan Si Husam Musa

      Khabar angin mengenai krisis dalaman GHB mula bertiup sejak 15 Ogos apabila Si Mujahid tu telah dipilih sebagai Pengarah Eksekutif Nadwah Ulama Nadwah Jadidah 2015 atau Nunji’15.

      Gosip perpecahan dalaman GHB itu semakin kencang apabila Mat Sabu sendiri mengeluarkan kenyataan bersedia berundur daripada menjadi ketua kumpulan itu, jika ada calon yang sesuai.
      “Jika ahli-ahli jawatankuasa percaya bahawa terdapat seorang pemimpin yang lebih baik maka saya bersedia untuk berundur.
      “Tidak ada seorang pun yang akan kekal selama-lamanya. Apa yang kita percaya adalah kepimpinan kolektif,” kata Mat Sabu ketika dihubungi Mstar empat hari lalu.
      Sejak Geng Haprak Baru tu ditubuhkan, telah terdapat banyak persoalan yang dibangkitkan dikalangan ahli serta pemimpin terhadap kredibiliti pemimpin-pemimpinnya, terutama Mat Sabu.

      Ramai yang mengkritik dengan menyatakan bahawa Si Mat Sabu tu bukanlah seorang pemimpin yang kuat setelah GAGAL berkali - kali dalam beberapa Pilihan Raya Umum yang diadakan sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak Geng Haprak Baru ni memang terdiri dari kalangan mereka yang Gila Jawatan belaka. Sebab masing - masing hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!! Bukannya diorang buat untuk orang lain!!!

      Delete
    4. Duduk gaya Hj Hadi,hi,hi,hi,makan elaun but a,kaki tuang!!Haram hukumnya lebai!!

      Delete
  2. Sebijik Perangai GHB. Tamakkan kerusi sampai semua moral dilanggar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapakah Mat Sabu

      Sila baca extract Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat.

      Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi.

      Ringkasan
      - Setuju dengan Karl Marx
      - Berjuang bukan kerana Islam

      Copy paste link Malaysiakini sendiri baca laaaaaaaaaaaaaaaaa

      Delete
    2. ni pun sama gak pengampu najib rosmah & zahid...

      kahkahkah

      Delete
    3. ingatkan dah malu nak sokong dacing...
      rupanya masih ramai lagi yg masih setia dgn najib & pak2 menteri angguk najib...
      kahkahkah...

      tahniah omak alu2kan sangpurba dacing main kat laman ni...

      letak gambar dacing la kat page ni...

      Delete
  3. Sama perangai mcm pemimpin parti cangkul. Sama juga mcm blogger tak laku menempel di blog org lain tujuk pandai. Sama mcm perangai komunis. Sama mcm ghb, kalah bertanding tubuh parti baru pro komunis.

    Maaf..bukan kalah. Tapi kena halau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan:

      Tubuh parti baru bkn sbb kalah pemilihan, tapi..

      TUBUH PARTI BARU SEBAB KENA HALAU
      KENA HALAU SEBAB PERANGAI HODOH
      PERANGAI HODOH IKUT CINA DAP
      CINA DAP YG KAPIAQ DAN PRO KOMUNIS.

      Delete
  4. Bangsat punya cina Dapig. Ini tanah Melayu dan melayu yang punya.

    Diaorang fikir LRT itu DAP punya padahal UMNO yang punya.

    Bangang punya budak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sokong, saya biasa berhadapan kes begini dgn anak-anak melayu kita. Kesalahan seorang jangan kaitkan dgn bangsa dan agama, tuduhan begini menjatuhkan maruah kita sendiri.

      Delete
    2. Cina makin menjadi2 besar kepala. Bawa anjing dalam troli di pasaraya pun seolah2 disengajakan. Itu belum lagi menakluki Putrajaya. Malang Melayu yg mendewa2kan parti cina. Disua sebatang rokok terus cair taik di punggung.

      Delete
  5. Satu lagi kes dalam mahkamah ialah tuntutan oleh sebuah syarikat Dae Hanguru Infra Sdn Bhd dari Korea yang dibatalkan perjanjian kontrak membina lebuh
    raya rakyat.

    Khabarnya syarikat itu menuntut ganti rugi sebanyak RM230 juta. Sebelum ini ada cadangan agar pembatalan itu dibuat secara baik, berunding dengan syarikat berkenaan tetapi tidak dilayan.

    Tetapi kerana kedegilan syarikat itu dibuang begitu sahaja kerana teruja dengan janji sebuah syarikat lain kononnya lebih berkemampuan untuk membina lebuh raya berkenaan.

    Walhasil syarikat berkenaan itu juga ditohok kerana masalah kewangan dan nilai yang disebut harga lebih mahal daripada syarikat dari Korea itu.

    Semua kes-kes membabitkan saman bernilai jutaan ringgit itu boleh diselesaikan di luar mahkamah sekiranya kerajaan negeri peka dan sedia mendengar nasihat.

    Tetapi kerana pihak yang diberi tanggungjawab atau terbabit dengan kes-kes itu memandang mudah menyebabkan akhirnya ia terheret ke mahkamah.

    Kenapa perkara ini semua berlaku, ialah kerana kerajaan Kelantan hari ini tidak mempunyai pakar perunding yang cekap dalam kes-kes sebegitu.

    Habis duit rakyat Kelantan untuk membayar saman yang boleh dielak.

    Rakyat Kelantan terpaksa terima hakikat inilah kerajaan yang mereka pilih.

    Follow @ pen buruk online ™

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan baru PAS selepas TGNI ini haprak.

      Mat balak baru pegang jawatan TMB tak sampai sepenggal sudah boleh mengalahkan pemimpin UMNO lain dari segi harta dan wang tunai.

      Baik sungguh nasib atau rezeki para pemimpin PAS Kelantan sekarang ni.

      Tapi yan sedih sangat tu rakyat iaitu 100% melayu masih merempat tinggal dalam khemah. Mana sudah pemimpin yang peduli rakyat dari PAS atau UMNO.

      Atau kita mesti salahkan DAP atau yang paling famous ialah agenda Yahudi untuk mempasti melayu mesti miskin?

      Kes Melayu tinggal dalam khemah ini sudah lama, pemimpin Pas yang prihatin seperti Ahmad Yakob, Nik Amar, Haji Hadi, Nik Abduh, Haron Din dan Tantowi macam pura pura lupa atau memang buat buat lupa.

      Delete
    2. Di sebab ikut ghb dan anwar cadangan bina jalan percuma itu ,pas menanggung kerugiannya. Minta bantuan rafizi itu dan kerajaan selangor itu muka2 dia orang dah malu itu, dekat selangor mana ada jalan percuma malah di selangor nak tambah jalan tol lagi, pas hanya dimainkan oleh anwar dan geng ghb itu

      Delete
  6. Seat tu khas utk babi shj. Tgok mukalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan emosi sangat, mana boleh babi naik LRT kat Malaysia.

      Kesian khinzir yang tak berkait langsung. Kalau nak bedal budak tu, just bedal saja...

      Delete
    2. Yalah...khinzir tak ada kaitan, babi je yg ada kaitan. Seat tu utk pemakan babi, bukan pemakan khinzir.

      Delete
  7. Ada seorang usahawan, baru buka kdai, kdai tak laku. Lps tu pegi lepak kdai sebelah. Sambil lepak sambil cakap besar kata dia hebat berniaga.

    Tokey kdai tempat dia lepak dan cakap besar tu halau sbb ganggu pelanggan dia. Dia pulak tuduh org dengki kat perniagaan dia.

    Sebijik mcm blogger basi. Tak ada entry, membebel sorang sorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha setuju mari kita gelak kat dia sbb sebijik mcm ahmad maslan.teruskan cerita lucu omakkau jgn kutuk kuat sgt.mari kita maafkan depa sblum depa nyanyi lagu pramle maaf kan aku.memaafkan itu lebih mulia dr berhasad dengki.jgn hasad dengki cerita yg benar mcm omakkau tak pe

      Delete
  8. Jilake..amek gambo jer..tumbok je sorang sbijik ..ingat bapak dia punye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap lebih,lu brani pi la tumbok,lancau melayu bangsat taraf lu,bomb asap je,habuk pun takde.

      Delete
  9. Yg engko bangga sgt berkongsi hasrat brsama dap Knp....pikir balik la,kalau PAS tu teruk sangat tapi org Melayu, yg aku pelik sangat Knp dgn dap, engko org semua ingat jihad dap tu pendek ke...engko tengok s'pore, mana ade menteri Melayu, kalau ade pun timbalan la kut,bayangkan dulu negeri Melayu....engko masih prcaya jugak....Ooiii...skrg engko tengok dap sedap2 je shopping,parti,kaya tapi cuba engko pikir bangsa mana yg duduk di dlm hutan,tengah laut,dlm bandar dan atas angin,bukan kah org Melayu....siapa yg jadi tuan skrg, siapa yg jaga dap...depa sedap2 je enjoy di negara ni sebab ade kuli yg duk jaga sempadan negara....pikir balik la....yg duk pi sokong Ghb tu Knp....depa ni org kalah,yg tiada pangkat...sepatutnya dah kalah kenalah istiqomah....dulu pandai ckp pd ibrahim ali perkasa ckp dia ni katak,so skrg ni sape yg jadi katak jugak...ha ha pikir2 la.. mat sabu tu tiap2 kali bertanding,semua nya kalah....kos tu nak salahkan PAS pulak...konon2 tubuh parti baru ni krn mengikut kehendak rakyat,tu semua poin nak dpt kuasa...please la....pikir balik....

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete