Thursday 3 September 2015

PRESIDEN PKR TEMPELAK PARTI "CANGKUL" SEBAB DESAK JANGAN TERIMA PAS DALAM GABUNGAN BARU PAKATAN 2.0



Inilah dinamakan keanggotaan dan kekuatan parti tidak seberapa tetapi dia punya bersuara macam hampir melebehi 70 peratus ahli PAS sudah berhijrah ke parti cangkul.

Dia ingat Ketua Umum PKR Dato' Seri Anwar kecil anak baru nak bertatih berpolitik tidak mampu nak hidu parti mana yang kuat dan mampu menyumbang kepada keteguhan dan kekuatan Pakatan 2.0


Patutnya para pemimpin Parti Cangkul ini kena sedar diri sikit ... kalau parti kamu ini cukup kuat untuk menyumbang sokongan rakyat terutamanya warga Bani Melayu kepada Pakatan 2.0 pada PRU ke-14 nanti tidaklah perlu Ketua Umum PKR pelawa PAS untuk turut serta sedangkan pada awalnya umumkan Pakatan 2.0 dahulu langsung tidak sentuh pun nama PAS ... bila dah nampak senario Bersih 4 hujung bulan lalu ternyata amat betapa warga Bani Melayu kurang sangat yang turun berikan sokongan ..... ini adalah mesej dan isyarat cukup jelas kuat lagi nyaring tanpa penglibatan PAS sokongan orang Melayu tidak mencukupi untuk menumbangkan UMNO/BN ... Parti Cangkul ini sudah terbukti sembang memang kencang tetapi menyumbang sokongan adalah gersang.

Cerita koyok betapa 70 peratus ahli dan penyokong PAS akan berhijrah dan menyokong mereka sekadar cakap-cakap syok sendiri penyedap halwa telinga penyejuk jiwa ketika diri dilanda kecewa.

PKR masih mahu meneruskan kerjasama politiknya dengan PAS, apabila mengatakan parti itu boleh bekerja dengan mana-mana pihak yang mempunyai matlamat sama untuk menjatuhkan kerajaan zalim, kata Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

"Kita bekerja dengan semua orang. Kita nak jatuhkan kerajaan zalim yang membuatkan ekonomi jadi begini dan mahu tatakelola yang baik.

"Sesiapa sahaja rakyat Malaysia yang mahu bersama kita, kita alu-alukan," katanya kepada pemberita di lobi bangunan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) di Shah Alam, hari ini.

Presiden PKR itu turut menepis bantahan Parti Amanah Negara (Amanah) yang tidak mahu memasukkan PAS dalam gabungan pembangkang baharu, Pakatan Rakyat 2.0 seperti yang dicadangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Itu pandangan dia," katanya merujuk kenyataan jurucakap Amanah Mohamed Hanipa Maidin, semalam.

17 comments:

  1. Jika kes rasuah berlaku di negara luar, apabila ia diketahui, ahli politik itu akan didakwa atau disingkirkan. Tetapi tidak di Malaysia. Apabila rakyat bersuara dan berhimpun, mereka akan dipanggil " seekor" dan cuba memalukan negara.

    Ahli Parlimen dari Eropah, Ana Maria Gomes berkata mana-mana ahli politik lain akan meletak jawatan jika mereka berada di tempat Najib.

    "Beliau perlu menjelaskan segala-galanya. Sesiapa yang dituduh atas dakwaan yang begitu serius, perkara pertama (yang akan mereka lakukan) di Eropah dan Jepun adalah meletak jawatan dan kemudian membicarakan kes mereka dengan telus. Hakim terdiri daripada mereka yang benar- benar berintegriti.

    ReplyDelete
  2. Sedap je kau lebelkan parti cangkul .yang kau pualk Bloger apa.kalau bukan bloger KOREK

    ReplyDelete
    Replies
    1. janda ni sejak idola dia kena sepak dr kerusi mb sbb hutang rm70juta dihalalkan oleh bimb (umno), dia meroyan tak habis2. dimana ada Khaldi disitu dia ada. siap bangga ada gambar dgn mamat yg sengaja lewat solat.

      dia akan belasah sesapa saja yg kutuk idola dia. skrg pas sokong kahidl sbb lantik menantu abah jd ketua jabatan agama dan dpt esos hampir setengah juta? so makcik ni akan belasah pula sapa2 yg hentam pas hadi.

      mungkin saja...

      Delete
  3. Kalau PAS joint PR 2 bermakna PAS dan PR 2 sama-sama akan bungkus.

    PAS pon tak nak kat PKR dan DAP.

    PKR katanya Sekular dan Sosialis.

    DAP katanya cauvenis dan lawan Hudud.

    PAS akan memilih UMNO sebagai teman hidupnya sebab UMNO baik dan jujur dengan PAS.

    Tengok lah dalam DUN Kelantan, wakil UMNO sebulat suara sokong Hudud PAS tak macam PKR dan DAP tu lawan tak habis- habis.

    Kalau PAS joint UMNO, akan banyak MP PAS boleh jadi Menteri.

    Jadi isu yang OK bawa ni tak relevan sebab PAS tetap akan joint UMNO.

    Certificate Kapir UMNO sudah ditarik balik oleh PAS dan UMNO kini sudah kembali Islam sepenuhnya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham tm ni memang tolol la.sudah banyak kali pas kata parti pas tak akan bergabung dgn umno.depa para blogger yg anti pas dok ulang situ kata pas nak bergabung dgn umno.sham tm oii mana ada hudud pas.hudud tu ciptaan allah bagi menjaga tatasusila dan peradaban islam sham tm oii.ada faham ka.

      Delete
    2. Sham, aku rsa certificate kapir tu dah ditukar nama kpd Parti Cangkul pula. Llogiknya ialah puak ni dipimpin oleh mereka yg telah murtad dari Pas. Jgn - jgn kau pun termasuk sama tak?

      Delete
  4. Satu perhimpunan besar-besaran akan diadakan semata-mata menyaingi kehebatan BERSIH 4. Penganjur kali ini bukan macai UMNO tapi PASIKU. Tindakan ini diambil kerana rasa iri hati Hadi dan pengikutnya yang tidak dapar berselfi dengan amoi2 seksi.
    Geng Hadi Barua tiap2 hari meroyan dan cemburu dengan kehebatan Mat Sabu yang disenangi oleh semua bangsa. Himpunan BERSIH 4 dilimpahi oleh rakyat Malaysia berbilang bangsa dengan semangat Malaysia. Ini lah punca sebenar yang betul2 menguris hati geng PASIKU yang berharap benar BERSIH 4 akan gagal.Kita tunggu bila dan lihat reaksi GHB ( Geng Hadi Barua )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami warung PAN berger, inclusive, exclusive, productive, locomotive dan pahemmmmmmmmmmm Demi Abuya Penang Kami lakukan dgn indah

      GHB tukar jadi PAN,

      TAPI

      GHB tidak boleh gunakan Parti Pekerja - Nur Jazlan  Parti Pekerja-Pekerja Malaysia tidak boleh dijenamakan semula sebagai Parti Amanah Negara (Amanah) kerana ia bukan parti politik tetapi sebuah parti yang memperjuangkan hak pekerja.

      https://www.malaysiakini.com/news/310883

      Sometimes the end is just the beginng Cry Cry Mat Shampoo, Mariah Kari dgn, QoLeed Smart

      Jgn buat petisyen awal2, Biar GHB pakai fulus n masa. Lepas tu buat petiayen Meloyawaves Taukey Kao kena checkmate

      epaa parti kena gantung GHB tak boleh buat announcement kat hotel vistana. Hanya bolei buat kat Hotel Kowloon Taukey Bukit Penang pun dah malas layan bunch of LOSERS

      Nampak gaya dah jadi PartiDisko Amanah Loser (PAL)

      Ahli dia kita panggil PenPal (Sahabat Pena)

      Bye Bye Wis-U-Lak

      Delete
  5. Ramai pencinta GHB Loser dekat sini Kah Kah Kah

    ReplyDelete
  6. Dr wan azizah wan ismail

    Dilahirkan pada 3 Disember 1952 di Hospital Kandang Kerbau, Singapura , ketika itu Singapura masih sebahagian Tanah Melayu. Wan Azizah mendapat pendidikan awal di Sekolah Konvent St. Nicholas, Alor Setar. Beliau kemudiannya meneruskan pengajian ke Kolej Tunku Kurshiah di Seremban. Seterusnya beliau melanjutkan pelajaran ke Dublin, Ireland (1973) di mana beliau mendapat ijazah dalam bidang obstetrik dan ginekologi . Di universiti, beliau dianugerah pingat emas 'MacNoughton-Jones Gold Medal'. [1]

    Sekembalinya ke Malaysia, beliau menjadi seorang pakar oftalmologi di Hospital Besar Kuala Lumpur dan di Hospital Universiti, Universiti Malaya. Beliau telah berhenti daripada kerjaya beliau dalam tahun 1993 apabila suaminya dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri.


    YB umno ado?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  7. Sham tm hanya penyebar fitnah padahal kebenarannya org akan tahu sendiri.sama mcm geng amanah @kuali semua rasa mereka mcm betul sgt.kata nak perjuangkan
    islam tapi perjuangkan kutuk hadi n pas.tgok
    Mcm pkr pandai buat apa nak cari musuh lagi ramai kawan lg bagus.lg cepat keputrajaya.ini sebok nak tolak pas ketepi padahal usaha itu mungkin akan bantutkan usaha nak keputrajaya.jangan la sombong sgt tuan tuan kuali

    ReplyDelete
  8. Tahniah kak wan.ni la orang faham politik tak macam pemimpin parti cangkul aka geng haru biru terutamanya hanipa maidin.

    ReplyDelete
  9. lambang cangkul utk mengali kubur mereka sndiri..ngeh3

    ReplyDelete
  10. PARTI CANGKUL @ kuali

    Muahaha... Muahaha... Muahaha...

    ReplyDelete
  11. Bodonya Omak Kau ni....

    Benda senang macam ni pun tak boleh tangkap. Memang otak lembab sejak jadi cai pas.

    Wan Azizah bijak menyindir pas. Wan Azizah kata dia berkawan dengan Pas tapi setakat kawan sajalah. Percaya pada Pas...? Oooo...tidak.

    Pas ni memang boleh dibuat kawan tapi kawan dijalanan sajalah. Tidak layak kawan seperti Pas ni sampai ke rumah. Bahaya...!!! stakat luar pagar saja...itu pun status kawan juga bukan...?

    Alaaaaa. macam yang Umno buat tu.....Umno pun buat kawan juga Pas ni...tapi sampai masa tipu...kena tipu juga Pas...hahaha...haduiiiii....

    bodonya Omak...lagi bodo daripada Tuang Presideng....hahahaha....hohohoho....

    ReplyDelete
  12. omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi

    ReplyDelete
  13. omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid

    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...

    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...