Sunday 25 October 2015

BIAR BETUL!!!! .... SEBIJI JANTUNG PISANG BERHARGA RM26.43 SEN.


Jantung pisang sekilo berharga RM32.00 dijual di Pasaraya AEON ... nasib baik jantung pisang tidak dikenakan 6% GST kalau tidak harganya sebiji pasti melebehi RM26.43 sen.

Kalau sungguh harga sebiji jantung pisang RM26.43 sen baik tidak payah tunggu jantung pisang ini berubah menjadi pisang ... bila sudah berputik menjadi jantung pisang terus tebas sahaja sebab harganya lebih mahal dari harga pisang muda mau pun masak sekitar RM3 ke RM4.5 sekilo sedangkan harga jantung pisang ialah RM32.00 sekilo. ... jimat kos dan masa selain keuntungan berlipat kali ganda.

Peliknya mengapa di pasar tani maupun pasar malam dijual paling mahal pun sekitar RM3 sebiji???? .. adakah kerana bila menjadi penghuni pasaraya berhawa dingin terus melambung harganya??????

Mohon Pasaraya AEON memberikan respon.



19 comments:

  1. En Hadi AlKalentongi26 October 2015 at 00:32

    Care kite bantoh najib aderlah dengang ponteng ataumengulor dari hadir parlimeng. Adolah lebih bermanafaat berjimok di rumoh dengang bini mude. Dapak pahale lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbagai alasan diberi utk menghalalkan tiindakn Hadi Awang ponteng dewan. Bukan sekali tapi dah kerap kali ponteng. Halal kah elaun rm6000 yg Hadi terima? Ternyata Hadi tidak amanah kpd pengundinya. Org tak amanah ni termasuk dlm golongan munafik. Tak boleh dijadikan imam.

      Delete
    2. Hadi nak jd hero. Tak mau jd balaci dap. PAS kini berlagak spt ABANG LONG. Apa saja yg pakatan buat pasti ditentang. Bila jumpa Najib dia tersenggeh2 mcm kerang busuk! Hati berbunga2 nak berkawan dgn parti rasis. PRU 14 nnt nak bertanding semua kerusi. Bukan nak menang tp saja2 kacau supaya UMNO/ BN blh menang. besar. Busuk betul hati Hadi ini.

      Delete
    3. Kerja nak hina orang saja. Apasal tak jawab pasal bukan kerana islam Dan setuju dgn Karl Marx. Benda ni dah viral kat WhatsApp, Facebook. Apasal PAN Imayam Kuali tak boleh jawab????

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
  2. Itu jantung pisang ada mahal sikit sbb itu currency ada jatuh. Pisang itu jantung belum ada sakit jantung atau lemah jantung. Banyak baguih itu jantung tara sakit apa lagi. US dollar jugak ada pakai kau mahu beli itu janting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betapa Racistnya DAP Mencabar Khutbah Jumaat

      MUFTI PAHANG BIKIN ADUN DAPigs TERKEDU!!!


      Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tidak akan tunduk kepada tuntutan DAPigs yang mahu badan itu memohon maaf dan menarik balik teks khutbah Aidiladha yang didakwa sebagai memfitnah parti itu.

      Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menegaskan, kandungan teks khutbah berkenaan tidak langsung berbaur fitnah, sebaliknya adalah nasihat kepada umat Islam agar bersatu.
      "Kita tak akan minta maaf kerana kita bercakap hal agama. Hal agama ini (pihak luar) tak boleh campur tangan, apatah lagi dalam khutbah. Kita tak akan tarik balik khutbah (ini). Kita ada hak untuk menyatakan tentang kebenaran Islam," katanya ketika dihubungi.
      Abdul Rahman membidas kenyataan yang dibuat oleh DAPigs kerana memberikan kata dua kepada JAIP tanpa menghayati kandungan khutbah Aidiladha itu terlebih dahulu sebelum membuat andaian.

      Malah tegasnya, DAPigs adalah pihak yang sepatutnya memohon maaf terlebih dahulu kerana telah campurtangan dalam hal ehwal agama Islam seperti mempertikaikan pelaksanaan Hukum Islam.
      "Khutbah ini merupakan nasihat, nasihat daripada orang Islam supaya semua orang Islam bersatu atas nama Islam, bukan bersatu dengan pihak yang mana mencabar Hukum Islam. Sepatutnya mereka (DAP) minta maaf dulu kerana mereka menyentuh hal-hal agama Islam. Sepatutnya mereka sudah lama minta maaf," katanya.
      Menurut teks khutbah sempena sambutan Hari Raya Aidil Adha yang dikeluarkan Jabatan Mufti Pahang itu, Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di negara ini berpecah kerana berbeza ideologi Politik.
      "Perpecahan ini ialah kerana orang Islam lebih mengutamakan parti politik seperti Umno, PAS, PKR dan juga Gerakan Harapan Baru, lebih daripada Islam. Malahan terdapat segelintir umat Islam yang menyertai DAP, yang jelas bertentangan dengan Islam," menurut teks khutbah itu.
      Dalam mempertahankan teks khutbah itu, Abdul Rahman membayangkan bahawa ahli beragama Islam di dalam DAPigs yang mempertahankan campurtangan parti itu dalam hal boleh dianggap sebagai syirik.
      "Bila duduk dalam sebuah parti bukan Islam, mereka akan mempertahankan apa saja walaupun telah dinasihatkan yang baik. Kita nasihatkan orang Islam supaya bersatu. Apakah itu salah?," ujarnya.
      Ditanya mengenai kemungkinan DAP mengambil tindakan mahkamah terhadap JAIP, Abdul Rahman berkata pihaknya tidak gusar dengan ugutan puak - puak DAPigs tu. Kalau DAPigs rasa diorang bagus sangat, SAMAN la!!! Jangan setakat cakap je!!!


      Nota;
      DAP ni taukey PAN, Nak suruh PAN Kuali Imayam mempertahankan Islam? Silap la.

      Delete
    2. Betapa samsengnya DAP menentang dan meherdik orang nak buat masjid

      DAP Halang Pembinaan Masjid Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.  Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.

      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia

      Satu sokongan untuk PAN Imayam adalah satu sokongan untuk DAP yg anti masjid

      Delete
  3. issuse pasal jantung pisang,,yang merapu bukan bukan ini,,apa,hal?,,mabuk pisang kot!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betapa racistnya YB DAP, menghina dan menyerang peniaga India dgn kata kata. Satu sokongan untuk PAN Imayam bwrmaksud satu sokongan kepada agenda racist DAP

      TONY TUDUH KAMI SAMSENG, TAK JAWAB SOALAN!!!

      Demikian luahan yang dibuat oleh peniaga India dikawasan tapak Bazar Deepavali yang telah dimaki hamun oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini dengan menggelarkan mereka sebagai 'Samseng'.

      Ekoran tindakan tersebut, wakil peniaga berbangsa India yang juga merupakan Ahli PKR itu telah membuat laporan Polis terhadap Tony Puaka yang didakwa menghasut rakyat untuk menghina mereka.
      Petaling Jaya : Setiausaha Cabang Pkr Kawasan Kelana Jaya hari ini mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara disiasat di bawah akta hasutan ekoran status di laman sosial miliknya yang memangil Kaum india dengan gelaran Samseng dan pariah.
      Beliau juga mendesak pihak berkuasa menyiasat status yang dimuat naik oleh Tony Pua yang menyatakan ” The Indians really behave like thugs and like Pariah! ” seperti yang tersebar baru-baru ini.

      S.Murali yang membuat laporan polis di Ibupejabat Polis Daerah Petaling Jaya sebentar tadi turut mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya itu menjawab beberapa soalan seperti berapakah jumlah premis-premis rumah urut, judi dan pusat hiburan yang tidak berlesen di kawasannya itu dan mengapakah beliau tidak turun dan ambil tindakan kerana ianya diusahakan oleh peniaga cina dan beliau sanggup turun di Sunway kerana pengusaha disitu india ? ujarnya lagi.

      Tony Pua menduh kami “Pau” kawasan berkenaan dan kami nak tanya adakah Tony Pua “Pau” rumah maksiat ini dan oleh kerana itu beliau tidak mengambil tindakan ujar nya.

      Setiap kali di dalam kenyataan media dan laman Sosial Facebok, Twitter miliknya, Ahli Parlimen Petaling jaya Utara itu memanggil kami samseng,samseng,samseng, bagaimana dia dapat perkataan itu kami tidak tahu , Kami adalah ahli politik dan juga membuat kerja-kerja sosial masyarakat di cop samseng oleh Tony Pua.

      “ Beliau harus menjawab soalan kami daripada menuduh kami samseng” bila bertanyakan soalan kepada beliau, Murali juga akan menyarahkan memorandum ke pejabat Tony Pua mengenai perkara itu.

      Sebelum ini Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya dan berkelakuan samseng ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.
      Nah!!! Itu buktinya bahawa puak - puak DAPigs ni bukannya pandai nak menghormati orang lain. Sebaliknya, diorang lebih suka menghina dan memberi gelaran terhadap orang lain sesuka hati diorang je serta cuba mengelirukan rakyat!!!

      Delete
    2. Satu sokongan untuk PAN adalah satu sokongan untuk DAP yg Anti Islam


      Hari ini pula, EXCO DAP Pulau Pinang, Chong Eng pula mempertikaikan Khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor yang menggesa wanita menutup aurat untuk mencegah kemungkinan berlaku permerkosaan terhadap wanita. Baca laporan The Malaysian Insiders, di sini.

      Menutup aurat adalah tuntutan dalam Islam. Ia adalah sebahagian tuntutan agama yang perlu ditaati oleh orang Islam. Kenapa Chong Eng, seorang bukan Islam hendak mempertikaikan Khutbah Jumaat yang hanya mengajar orang Islam mengenai tuntutan agamanya?

      Delete
  4. Inilah tanda kemajuan dan wawasan, ulama kami semua setuju. Kalau anda tak setuju, jangan stay di Malaysia. Alhamdulillah, PAS sedar dan menyokong GST.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami ahli jemaah pas menyokong penuh GST. Kami x sabar nak berUG dgn umno.

      Delete
    2. The PKR deputy-president had declared in a speech to Selangor civil servants on 17 March, 2015, that PR have never rejected the implementation of GST. He even admitted that GST is an effective tax system and beneficial to the rakyat and nation.

      Delete
    3. Kami pan$&% lago sokong mat sabu biar pun org kata pan$&% kami huduh dan buurk...tapi yg pasti kami dpt peluk amoi, ciplak logo dan muka org...baiah pun senang...janji kami cpati..

      Delete
  5. Salam sehati serasuah 2.6 ,

    Melayu datang lagi dengan fitnah terbaru mereka ubat batuk terlebih ethanol.
    sebelum ni acid formic, keburukan msg, minyak mudah terbakar, panadol beracun, air ada cancer, bakar keropok baby bau plastik, makan ajinomoto dan mee segera jadi bodo- tapi jepun tempat kelahiran ajinomoto dan mee segera org dia pandai pandai. Rampaian sains pun dapat C nak sembang pasal chemistry, pui!
    semuanya kerana nak jual barang sendiri dengan harga mahal! nasib belum ada ubat sakit perut Melayu kalau tak pil chi kit tek aun pun mungkin ada bahan kimia terlarang.
    Kumpul orang, baca quran baca hadis lepas tu memburukkan produk orang lain sebab nak jual barang sendiri dengan harga mahal.
    Kfc jual mahal tapi pekerja dilatih hormati pelanggan, ada epf socso elaun, gaji basic naik secara berkala dan peluang naik pangkat. Kebajikan pekerja diutama, sebab tu boikot camana pun tak jadi apa apa.
    Kedai makan mamak dan Nursery Melayu gaji minima pun tolak, epf socso kadang kadang tak ada, gaji kejap banyak kejap sedikit, pekerja macam tak sekolah senyum pun tak tahu. Macamana nak berkat.

    Otak tak pandai nak ambil degree, assignment upah orang atau tiru, Attendance minta kawan tanda, exam ramai ramai jumpa lecturer minta kasi lulus, dapat degree buat cari rezeki, apa status rezeki tu?

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerja kau menghina dan memfitnah orang kat sini mudah mudahan mendapat berkat.

      Delete
    2. Bodo la kau ni

      Delete
    3. KEDEPAN.. bukalah blog sendiri, menumpang dan menyemak kat blog orang buat apa? Konon kau cerdik sgt?

      Bengong dan bangang serta tolol.

      Delete
  6. silaplah tu .harga 100g sepatunya 32 sen tapi typographical error dah jadi 100g RM3.20 , omakkau saja cari isu nak muatkan dalam blog nie,apa daa?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...