Wednesday 21 October 2015

AHLI DEWAN UNDANGAN NEGERI MOYOG DARI PKR, TERENCE SIAMBUN BAKAL BERDEPAN DENGAN MUFLIS??????



Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Moyog, Terence Siambun dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan diisytiharkan muflis sekiranya beliau gagal menyelesaikan pinjaman berjumlah RM53,400.09 daripada bank AmBank.

Di dalam notis yang disiarkan menerusi surat khabar di Sabah, Siambun telah diarahkan membayar tunggakan pinjaman terbabit dalam masa tujuh hari.

Jumlah berkenaan adalah berdasarkan pengadilan mahkamah pada 13 November 2014.

Siambun, 41, bagaimanapun gagal dihubungi, demikian lapor The Star Online.

Beliau menewaskan calon Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO), Datuk Philip Lasimbang pada pilihan raya umum 2013 lalu.

24 comments:

  1. aahhhh...!!! kecewanya Omak kau

    KOTA KINABALU: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Moyog, Terence Siambun berkata isu notis munflis terhadap beliau telah diselesaikan.

    "Isu itu adalah kesilapan yang tidak disengajakan dan saya hanya dinamakan sebagai penjamin perniagaan. Pada petang Rabu, isu itu telah diselesaikan," katanya dalam satu mesej khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada The Star selepas notis muflis terhadap beliau disiarkan dalam sebuah akhbar tempatan.

    Adun PKR berusia 41 tahun itu berkata beliau telah bertemu dengan pegawai bank dan mereka akan menghubungi peguam.

    Dalam notis itu, Siambun hanya akan diisytiharkan muflis sekiranya beliau gagal menyelesaikan pinjaman bank berjumlah RM53,400.09 daripada AmBank.

    Notis itu disiarkan dalam sebuah akhbar Sabah pada Rabu.

    Beliau diarahkan untuk membayar jumlah tunggakan itu dalam tempoh tujuh hari notis itu dikeluarkan.

    Jumlah tunggakan itu adalah berdasarkan penghakiman muktamad Mahkamah Majistret pada 13 November 2014.

    Siambun menewaskan calon Barisan Nasional (Upko) Philip Lasimbang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

    ReplyDelete
  2. PAN Imayam al Kuali faham semua masalah anda. Kami Inclusive, Exclusive, Locomotive dan Pahemmmmmmmmmmmmm.

    Apa apa masalah mari bersama kami. Masalah kewangan no problem duit turun dari langit Abuya Sifoo Penang Bukit Hantar pakai angin

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN IMAYAM GHB BAKAL DAPAT DUIT TURUN DARI LANGIT!!!

      Huh! Hebat tak PAN Imayang /Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu ni? Punya hebat sampai duit pun boleh turun dari langit. Kira terlebih Qasyaf puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu ni rupanya.

      Tapi persoalannya, jika duit diorang ni tak turun dari langit, dari mana pulak datangnya? Takkan pulak diorang ada duit sebanyak itu sampai mampu untuk diorang buat program besar - besaran?

      Nak harapkan duit Haram hasil elaun dan juga gaji wakil rakyat yang ikut serta menyokong Geng Haprak Baru Mat Sabu tu berapa sangat yang diorang ada. Lagi pun takkan diorang nak bagi semua duit elaun diorang tu?

      Dan kalau ikut pendedahan yang dibuat dalam blog Gelagat Anwar, Geng Haprak Baru yang menjadi wakil rakyat dalam PAS tu semuanya dah diarahkan untuk meletakkan jawatan. Kata GA:
      GHB diminta melihat dan mendengar apa perasaan rakyat setelah mereka ambil keputusan untuk mufarakah dari Pas. Dalam solat pun dibolehkan mufarakah.

      Apa sangat dalam politik. Sebab itu apabila timbul isu bai’ah dan sebagainya, pelopor GHB tidak kisah sangat.

      Arahan terbaru yang diterima daripada Mursyidul Am Sebenar GHB (Sungai Buloh) adalah meletakkan jawatan sekiranya perlu. Semuanya bergantung kepada sentimen rakyat. Kalau ok, tak perlu. Tapi pressure kuat, siri pilihanraya kecil adalah jalan terbaik.

      Apabila ditanya soal modal untuk siri pilihanraya kecil; Mursyidul Am Sebenar PAN Imayam (Sungai Buloh) yakinkan supaya mereka jangan risau. Kalau setakat 11 kawasan Parlimen; 17 DUN; rasanya modal yang ada sudah cukup.

      Modal ini akan turut dibantu oleh satu arahan khas kepada Azmin dari Sungai Buloh. Bajet tertentu Kerajaan Negeri Selangor akan digunapakai.

      Secara kebetulan, banyak juga pilihanraya kecil akan berlaku di negeri ini. Untuk asingkan sedikit untuk beberapa kawasan di Kelantan, di Kedah, di Perak tidak akan timbul masalah.

      Pilihanraya kecil ini peluang untuk bawa masuk ramai orang kecewa ke dalam sistem politik. Orang seperti Husam, Salahuddin Ayyub – tak boleh berada di tepian padang. Mesti masuk dalam padang. Itu boleh diusahakan.

      Malahan Husam bersedia untuk bertanding di Shah Alam, apabila laporan dalaman mengatakan Khalid Samad akan tersungkur teruk jika bertanding semula di Shah Alam di atas tiket PAN Imayam

      PAN Imayam akan mempunyai modal yang cukup, apabila kemampuan kewangan DAP dan PKR membantu parti baru tersebut. Buat masa sekarang, invois bulanan Abang Mat Sabu sahaja sekitar RM20 ribu sebulan. Belum masuk buat open house dan turun ke negeri-negeri. Ini semua rezeki bulan Syawal.
      Nah! Sekarang kita tengok la sama ada PAN Imayam/ Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup atau tidak untuk menuruti segala titah perintah yang dibuat oleh Si Ketua Penipu tu. Sanggup ke diorang nak lepaskan jawatan? Kalau setakat bercakap je, baik tak payah!!!

      Delete
    2. Kira PAN GHB ni Pengemis politik la. Cakap halilintar, ahli kurang dari ketua kah kah kah.

      Rentikanlah sponsor Mat Sabu tu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gang2 dia, mempunyai penyokong dari bini dan anak sajerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      Delete
    3. BEROK KLU TAJUK ORG MATI PURA2 JADI ALIM & AJAK ORG IKUT PURA2 JADI ALIM.

      KALU TAJUK ORG MUFLIS, BEROK INI AKAN BERUBAH JADI SETAN.

      TAK MUNAFIK KE BEROK CAIMENO TU?

      Delete
    4. BEROK KLU ORG DAH MATI BARU NAK HORMAT. KLU ORANG BELUM MATI BEROK TAK HORMAT. SBB DIA INI JENIS BEROK MUNAPIK

      Delete
  3. Kenapa agaknya graduan dari IPTS tidak diambil ke dalam KPM. Kualiti? 2/3 daripada tukang ajar english sekarang grammar hancur, vocab ulang-ulang, harap slang saja lebey, tak caya u cuba speaking ngan dorg.

    Alasan yang diberi kononnya kerajaan lebih mengutamakan IPTA yakni mereka yang skor SPM untuk buat degree daripada IPTS di mana mereka yang tidak skor SPM dan tidak diterima di IPTA buat degree.

    Walaubagaimanapun pada kita hujah ini dangkal sekali, kerana ada juga yang masuk IPTA dengan hanya SPM serendah 3A, so apa cerita?

    Kedua kenapa ramai sahaja graduan Insaniah dalam KPM tetapi IPTS lain tidak diterima? Kenapa wujud diskriminasi begini sedangkan mereka juga tidak skor SPM tapi boleh buat degree?

    Akhir sekali, adakah sistem pendidikan untuk menghasilkan modal insan dan tenaga kerja berkualiti atau lubuk pekerjaan bagi orang yang gagal dalam pelajaran (SPM sedikit A) dan terdesak (tidak dapat kerja)?

    Memetik kenyataan LGE, hanya apabila kita mempunyai budaya merit dan kecemerlangan kita boleh memastikan masa hadapan yang lebih cerah untuk anak-anak kita.

    Kuota bukan sahaja tidak adil kepada mereka yang skor SPM tetapi merugikan negara kehilangan mereka yang lebih berbakat, bayangkan 10A terpaksa mengorbankan tempatnya di IPTA kepada bodo SPM 3A hanya kerana kuota kaum?

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.
      Bodo buat kerja bodo.
      Bodo sila ambik brim

      Delete
    2. Bodo buat kerja bodo
      Bodo boleh masuk parti kuali
      Banyak kekosongan jawatan di situ
      Sekurang-kurangnya tukang ramas telur LGE.

      Delete
  4. Politik Huru Hara dari #omakkau , apakah omakkau tidak rasa bersalah mengapi-apikan sentimen rakyat bawahan sedangkan mereka yg berkerusi empuk mentertawakan kita? Atau #omakkau berminat nak jadi menteri? (mungkin PAS perintah Malaysia nanti, omakkau dilantik menteri) Atau omakkau adalah agen rahsia illuminati ( grombolan zionis) yg mahu mengucar-kacirkan umat Islam. Berjawablah dengan Allah Taa"ala. wallahua'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak tulis berita.
      Caimeno tolong api-apikan.
      Dua2 masuk neraka

      Delete
    2. MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

      Huh! Apa la PAS ni nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri.

      Hanya semata - mata PAN Imayam yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan.

      Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan.

      Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

      Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS.

      Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng PAN Imayam Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki.

      Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu. Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya.

      Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin!

      Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang berjiwa HIPPIES dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!!!

      Delete
  5. PEMIMPIN PARTI TAK BOLEH PAKAI DAN TAK BOLEH PERCAYA. DULU KATA KALU TAK DAPAT BUAT HUDUD TAHUN NI JANJI NAK LETAK JAWATAN. LANCHOWWWWWW LA KALU DIA LETAK JAWATAN...

    TU APA HUKUM TU. MASUK KATEGORI MUNAPIK KER TAK?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik daripda pemimpin yg ikut telunjuk kapiaq tolak hudud.

      Delete
  6. munaafikkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg btol ahli parti kuali munafik

      Delete
    2. Penjual Agama yang di LAKNAT ALLAH. Celaka, celaka dan celakalah!

      Delete
  7. Aduhhhhh!!!!!

    Ayunya jelinganmu wahai Hanisya Sayang...

    Makin cantik jelita rupamu..

    Ingin sungguh aku memiliki mu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayu konon...hudud bila nak bentang?

      Delete
    2. Kalau bentang nanti jgn ikut kapir tolak hudud pulak.

      Delete
    3. 2:26 perli omakkau
      7:36 tak faham bahasa

      Satu kapal tapi dua-dua bodoh dari parti kuali. Jadi mandor ladang jaga indon & bangla pun tak layak.

      Delete
  8. yeahaa ........ ada ngak ada yg penting kita ketawa ! kah kah kah PKR parti kelentong Rakyat ni adik beradik BN ....... pemimpin banyak yg muflis krn berhutang utk lifestyle membazir dan tak mgkn terkecuali pula Parti Imayam jika dah berkuasa nanti ......... ingat Imayam ingat I'M AYAM !

    ReplyDelete
  9. Ingat PAS..ingat KLUK KLEK...

    ReplyDelete
  10. PAS parti YO YA YO YA

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...