KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 9 October 2015

BEKAS ADUN BN ALOR LIMBAT, MARANG, TERENGGANU MATI DITEMBAK DIRUMAHNYA SELEPAS SOLAT JUMAAT.



Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Alor Limbat, Alias Abdullah, mati ditembak di kediamannya di Kampung Alor Limbat, Marang, selepas pulang solat Jumaat tadi.

Mangsa Alias Abdullah, 51 dipercayai meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan di kepala.

Menurut sumber, ketika mangsa pulang dari menunaikan solat Jumaat, dua lelaki bermotosikal melepaskan beberapa das tembakan ke arah mangsa menyebabkan mangsa parah sebelum meninggal dunia.

Dua lelaki berkenaan dikatakan mengetuk pintu rumah mangsa di bahagian dapur dan melepaskan tembakan ke kepala mangsa sebaik sahaja pintu dibuka.

Beliau pernah menjawat sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian Marang.


Alias yang juga merupakan seorang peguam menjadi ADUN kawasan berkenaan selama dua penggal bermula tahun 2004 sebelum tewas kepada calon PAS, Ariffin Deraman dalam Pilihanraya Umum ke-13.


Beliau juga pernah berkhidmat sebagai Ketua Unit Pendakwaan Negeri (Timbalan Pendakwaraya/Peguam Kanan Persekutuan) meninggalkan seorang balu dan 4 orang anak.

Alias yang turut memiliki firma guaman Alias Abdullah & Co.

30 comments:

  1. Ni la akibat kuat mkn rasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kafir mana yang bagi komen macam ni? Alfatihah..

      Delete
    2. Anjing gila beri komen jugak ke?
      Al fatihah.

      Delete
    3. Bestnye mati pada hari Jumaat. Kena tembak pulak tu.

      Delete
    4. Alfatihah...ini mesti kes makan rasuah..biasalah kalau orang umno..

      Delete
  2. Anon 16.49 .. Bkn nk sedekah alfatihah.. lg nk mengata...

    ReplyDelete
  3. Al fatihah. Check tgok sbb musabab..sape yg berani guna senjata api tu. Orang melayu ke..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Mmg puak2 balaci Dap bengong dan bodoh piang ........... Tuhan turunkan hudud utk menghukum pencuri pun depa bising dan bantah ...... bukan potong tangan depa pun atau depa mmg keturunan penyangak sbb tu depa tentang. Nabi Ibrahim diuji Tuhan agar melaksanakan sembelihan korban keatas anaknya yg tercinta Nabi Ismail .... mereka tetap akur dan taat perintah Tuhan. Cuba bayangkan jika perintah ini diturunkan keatas mereka ....... mahu ada yg bertindak gila babi dan meroyan tuduh Islam agama kolot dan sesat serta Tuhan itu zalim juga tidak mustahil ada yg terus murtad ........ begitulah nilai iman puak2 hamba abdi @ balaci Dap ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punya komen.knp nik aziz xlaksanakan hudud kat kelantan????

      Delete
    2. 17:16 bangang. Polis tentera sultan raja menteri sprm peguam negara semua melayu tp kenapa hudud xlaksana DAP juga yg disalahkn.Ni jenis melayu bangang malas bfikir lg hina dr cina yg mkn babi. Phui...

      Delete
    3. hudud mana

      line dh clear napa tipu hudud

      esok depan tuhan salahknlah dap puas2 mudah2an selamat diakhirat

      aku sokong dap sebb mereka dizalimi

      aku benci pas sbb mereka jual agama utk nafsu. tipu hudud demi nafsu

      aku rela digelar balaci dap demi membela mereka.

      aku benci puak jahiliah assobiyah

      Delete
    4. nik aziz berilmu... dia tahu hudud belum blh dilaksana klu blh menyebbkn umnu bertindak lbh teruk ... allah pun bukan suruh jd khawarij

      tidak pulak nik aziz salahkn dap malah dia tau berbaik2 dgn dap demi maruah melayu dn islam lbh utama.

      byk lg ruang utk buat islam ketika umnu sekat hudud dikelantan

      hnya puak munafik agama sj yg jeritnya nk hudud tp tk buat dn salahkn org lain

      walhal najib dn mca pun tolak hudud tp dijilat pula oleh penjual agama hudud itu

      Delete
    5. tkpayah merapu cita nabi ibrahim

      pergi desak pas laksana hudud

      kunuuuuuuuuuunnya umnu pun dh setuju nk hudud

      org islam xsolat berzina rasuah tipu rakyat zalim rompak dll.....salah dap jg ke

      hebat sungguh dap... terpaksala aku sokong dap

      Delete
  6. Banteraslh jenayah senjata api ini.

    ReplyDelete
  7. bukti penyeludupan senjata api tk terkawal

    kt kelantan tu...cepatlah buat hudud wahai penjual agama pas

    ReplyDelete
  8. Orang mati kita kena sedekah al fatihah ke??? Sedekar Al ikhlas tak boleh?? Tak jumpa pun contoh-contoh dari Rasulullah yang bila orang Islam mati kena sedekah fatihah. Yang saya tahu kita disuruh mendo'akan simati agar dosa dia diampunkan oleh Allah s.w.t. Saja nak jolok sarang tebuan. Untung-untung meletup!!!! Seronok tengok Melayu gaduh pasal orang mati kena tembak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab kau kafir. Kafir selalu persoal ikut logik. Belajar melalui buku shj. Nak tau hal agama wajib cari guru.

      Delete
    2. kau xjumpa jgn kt tkade

      dh habis baca semua kitab hadith dlm dunia ke

      dh niat nk melayu gaduh....siapa kau nk ckp pasal agama... xlayak langsung

      Delete
    3. Bila simati jumpa sedara dia yang kena tembak terdahulu dari ini, maka sedara dia pun berkata,'Mu pun kena tembok jugok?". 'he eh!!!'. Sekian!!

      Delete
  9. Syukurlah malaysia masih aman

    Jeff ulu babi

    ngeh3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rupanya manusia yg berasal dari beruk...kau rupanya.

      Delete
  10. Ada manusia hati busuk. Mu tahu dan nampak ke dia makan rasuah.. Fitnah pada org mati, maaf tidak terampun.. Base Bodo..

    ReplyDelete
  11. Sesiapa yg meninggal pd hari jumaat maka dia terlepas Dr fitnah(siksa) kubur.. Semoga roh arwah tenang d sana. All Fatihah.

    ReplyDelete
  12. DOA LA YG BAIK2.. ORG DAH MNINGGAL.. SESAMA ISLAM.. BRUNTUNG ARWAH MNINGGAL PD HARI JUMAAT, SLPS SOLAT JUMAAT, SELEPAS JWB SLM.. KITA..!!??

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  13. lpas tgna x de pemimpin Pas tukar agama dgn duit kaya2 skkg kenalke Nik AmaRover. Habis ugama dijual kopiah serban je nmpak puteh hati hitam

    ReplyDelete
  14. al fatihah. marang ni kapong hj hadi. saje beri pencerahan tkt ade yg lupe...

    ReplyDelete