KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 11 October 2015

BEGINILAH SUASANA DAN SAMBUTAN MALAM CERAMAH PERDANA DAN PELANCARAN PARTI AMANAH NEGARA @PAN PARLIMEN PARIT BUNTAR .. SAH PAS SUDAH MENGGELUPUR DAN HAMPIR TERKUBUR????


Ceramah Perdana dan Pelancaran Parti Amanah Negara @PAN ini diadakan dikawasan parlimen orang kuat PAN sendiri iaitu Ahli Parlimen Parit Buntar merangkap Naib Presidennya Dr Mujahid Yusof Rawa.

Tidak perlu nak ulas dan kupas panjang lebar hanya sekadar membiarkan gambar-gambar berbicara.

Siapa yang lumpuh dan musnah dan siapa yang tetap mendapat sokongan dan dokongan rakyat.

Sehingga kini setiap ceramah perdana maupun pelancaran Amanah peringkat kawasan tanpa penglibatan DAP jangan nak harap dan mimpi akan mendapat sambutan.

Masyarakat Melayu masih menjauh dan menjarakkan diri mereka dengan PAN. Jadi tidak hairan sehingga kini PKR sebagai parti utama dan pelekat kepada penubuhan Pakatan Harapan masih tidak jemu-jemu mau memujuk PAS supaya turut serta dalam Pakatan Harapan ... alasannya????? ... PAS tidak boleh diharapkan langsung dalam meraih sokongan masyarakat Melayu terutamanya di kawasan luar bandar dan rancangan-rancangan Felda.

Tanpa sokongan dan undi masyarakat Melayu Pakatan Harapan boleh terus sahaja berangan mat jenin mau tawan Putrajaya malahan banyak kerusi yang dimenangi PKR masa PRU ke-13 lalu pun dilihat bakal jatuh ketangan BN.

PAN masa pelancarannya di Shah Alam dulu cukup meriah dan penuh warna warni tetapi kini sudah beransur-ansur hilang seri ... ahli PAS yang dulu ada yang terpengaruh dengan propagandanya kini sudah mulai sedar betapa PAN tidak lebih tidak kurang sekadar menjadi proksi DAP.

52 comments:

  1. Tidak ada apa yg pelik berlaku di sini. Bukan mudah utk parti baru mengumpul ahli. Tp tahniah PAN. Ternyata macai PAS dan UMNO kecut perut melihat PAN berjaya memancing ahli baru yg ramai. PAN berpotensi utk tumbangkan PAS dan UMNO. Tahniah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan omakkau dah cakap tadi,,Angan2 mat jenin. Mcmtu lah pemikirannya,,penyokong boleh dibilang dgn jari,,nak mengalahkan pas dan umno konon.

      Delete
    2. Cakap temberang bolehlah. .

      Delete
    3. mudah2an doa omak hari2 supaya pas berkubur akn makbul

      amiiiiin

      Delete
    4. Org melayu khasnya org kampung dan pinggir bandar peniaga kecil telah menyatakan bahawa dlm Pru 14 hanya 2 parti shj yg mereka pilih iaitu Pas atau Umno.parti parti lain mrk tak percaya.Betul atau tidak pergi tanya dan buat penyelidikan di peringkat grasroot melayu.

      Delete
    5. Hahaha......apa nak jadi pada omak kau yg semakin gila setiap masa mengutuk menghina pan!! Pan tetap berjuang habisan utk buktikan rakyat melayu akan berubah ikut peredaran masa tanpa berpaut pada sejarah sebagai pegangan.melayu perlukan perubahan atau melayu diubahkan atau dipinggirkan oleh masa akan berubah walaupun melayu tidak mahu berubah. Tiada langit selamanya cerah begitu juga sebaliknya. Omak kau cuba nak minta simpati pada pkr utk menerima pas kembali tetapi pas buat apa??? Kalau pakatan kalah atau tak mampu sampai putra jaya pas sdr juga tidak akan sampai, apatah lagi rakyat malaysia yg inginkan perubahan yg tidak pernah berubah. siapa yg dapat faedah wahai omak kau yg bijak sana????

      Delete
    6. Awat orang kampung jadi lagu tu...nak pilih pas dengan umno saja...amboi..apa hang ingat hat duduk kat pekan tu ja laa yang reti baca...habih yang duduk kat kampung ni buta kayu...Tak elok tuduh orang kampung macam tu...Kalau nak kata kat orang kampung pun agak agak laa...dalam hutan pun connected abang oi...mau dengan tak saja...tapi kalu tetap nak sokong tak salah.. bukan disebabkan semua tu kita boleh menang....Kelantan dah buktikan tanpa internet atau tanpa IT, sokongan tetap mampu dikumpulkan.

      Delete
    7. Omak Kau sangat bijak menyindir parti kuali yang suka menjadi barua Dapig ! Parti kuali suka bercakap BESAR tetapi gambar-gambar ceramah parti kuali membuktikan parti kuali tidak mendapat sambutan dari orang Melayu ! Selepas PRU14, parti kuali akan pupus masuk muzium!

      Delete
    8. Aku terikut gak pada pati kuali, tapi bila aku tengok dan ikut sekali kat mereka bersama dapigs , cakap pun dah tak ader islam , aku takut ler macam ni. Dah ler aku sikit tahu dengan Islam, kalau ikut mereka tah sembayang tah tidak. Ya Allah kau kuat ler iman ku. Jangan ler aku jadi kumpulan meraka Dan dapigs.

      Delete
    9. Aku terikut gak pada pati kuali, tapi bila aku tengok dan ikut sekali kat mereka bersama dapigs , cakap pun dah tak ader islam , aku takut ler macam ni. Dah ler aku sikit tahu dengan Islam, kalau ikut mereka tah sembayang tah tidak. Ya Allah kau kuat ler iman ku. Jangan ler aku jadi kumpulan meraka Dan dapigs.

      Delete
  2. Pejuang Islam tiada dlm hati mereka kecut perut.Kecut perut hanya ada dlm hati orang munafik dan pengkhianat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa2 pun boleh tak kecut perut ke pengkhianat ke dan sebagainya lah. Soalnya siapa yg kecut perut melihat sokongan yg diraih diantara Pas dan Pan,, dan siapa pengkhianat kepada agama diantara keduarya? Gunakan akal untuk mengetahui jawapannya dan bukannya nafsu dan emosi.

      Delete
    2. Mat sabu presiden Pan sendiri pernah mengakui menyertai Pas krn demokrasi bukan krn islam....ada ke perjuangan utk islam dlm Pan??

      Delete
    3. amanah mesti perangi label penfkhianat yg dikempen pas

      ajaran sesat pas itu islam .. islam itu pas

      hadi adalh imam syiah yg maksum

      ini ajaran sesat paling buruk

      Delete
    4. Anon 11:01 adalah pembawa kayu api yang suka menyebar fitnah ! Kerjanya ialah menjilat kaki tuan guru DAPig bagai anjing kurap buruk kepala menjilat kaki tuannya. Upahnya ialah seketul tulang !


      Delete
  3. Pejuang Islam tiada dlm hati mereka kecut perut.Kecut perut hanya ada dlm hati orang munafik dan pengkhianat

    ReplyDelete
  4. Imayam bukan kecut perut...tp x de ati perut...khianat jemaah & lggar bai'ah.

    Berani tapi boddo mempertaruhkan akhirat demi kuasa dunia...lebih jijik lg sggup jd barua kapir tokong...na'uzubillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini ajaran pas paling sesat

      Delete
    2. mat sabu bukan kecut perut tapi buncit perut.

      Delete
    3. Hari2 tokong sumbat rm..mahunya tak buncit..

      Delete
  5. Jawabnya parit buntar akan memutar mujahid.rasanya mujahid hanya diselamatkan oleh nama ayahnya.ucapkan selamat tinggal kpd parit buntar mujahid.selamat kembali kebawah lindungan bukit pinang.jaga jaga kelak mungkin dihempap bukit.kera sumbang pun tak heran dgn kaum semacam itu.

    ReplyDelete
  6. Semakin hari PAS semakin Glabah..syabas AMANAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak nampak Pas glabah pun...istiqamah dan relek je Pas..
      kenapa Pan kehulu kehilir buat ceramah bagai....relek le buat le ceramah bila time pru je dah cukup ..kata yakin sgt...

      Delete
    2. klu relak xperlula sibuk dgn amanah

      sampai hudud dh xpenting

      ckp ala2 sombong hj hadi

      Delete
    3. Klw pas dah hudud xpenting...
      Dap dan kuali tu rasa2 mementingkan hudud ke???..lg jauh dicampaknye ade le..

      Delete
  7. Kalau Ikut lojik,,buat program, orang ramai hadir mcm pas tu, tak la gelabah. Sebaliknya buat program,kerusi kosong sama banyak dgn hadirin mcm pan tu, yg ni patutnya gelabah. Atau ahli pan dah berfikiran mcm org tak ngaji?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pa...parti yang dah lama...dah kuat dah ada tapak kukuh...syukur. Ni parti baru nak cari sokongan nak beri penerangan...biarlah. Kita tengok kita dengaq...kita suka kita sokong kita tak suka kita maintain. Apa hal dok pertikai ibadah orang...biarlah dia. Kalau nak masuk syurga pun dia kalau nak masuk neraka pun dia, kita ni dah dapat tiket booking special seat ke dalam syurga tu. Kalau belom, depa nak gelabah ka depa nak heppi ke..Awat kita peduli?

      Delete
  8. Ikut pengalaman, ceramah Pas kalau kehadiran 5 ribu, bila mengundi dpt 1 ribu lebih aje, masih kalah kpd UBN, tapi kalau ceramah PAN kehadiran tak sampai 100 orang, alamatnya boleh hilang deposit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...amat setuju...kompom tapau..

      Delete
  9. Yeahaaaa .......... ada ngak ada yg penting kita ketawa ! sekarang pokei ...... siapa tahu besok tokei ! sekarang 'PAN de tat' ...... siapa tahu besok 'coup de tat' ! ...... dibilang macai , ngak jugak (ngak ngaku) ! ....... dibilang balaci , ngak jugak ! ...... dibilang barua , ngak jugak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni Indon perahu hanyut ke ape....

      Delete
  10. Sebagai sebuah parti serpihan yang baru, sambutan yg sebegini kira sangat baik.

    Sangat baik bg Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku paham...hehehe...kompom tapau

      Delete
  11. Selepas PRU14, ahli parti kuali ada peluang naik roket utk ke mana mana planet utk berkawan dgn makhluk asing.

    ReplyDelete
  12. BILA AGAKNYA OMAK KAU.... NAK TRANSFOM KEPADA....

    ONAK DAN DURI KAUUU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onak.duri.batu api sudah byk ada dlm bloq lain.pegi la cari kalau nak sgt.sibukkan omakkau buat apa biar la dia buat keja dia

      Delete
  13. ONAK DURI kepada KAU...
    PAKATAN HARAPANG....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul3..panas bontot...

      Delete
  14. terima kasih kpd janda mancung yg secara percuma terus berkempen untuk memperkenalkan parti baru walaupun dia terima upah drp umno dan sahak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan prrkenalkan...mmg kita nak tahu pun..hidup lg ke atau dah bungkus parti kuali ni...hehehe..

      Delete
  15. Heran nape omak terus menyalak pasal PAN walaupun geng mat sabun lansung tiada kaitan dengan dia, tidak curi duit rakyat, tidak bantai jubor orang dan tidak pernah kapirkan sesape? Agaknya tuan dia yang suka menyalak tu yang ajar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena tangkap basah dgn bini orang tu sape ye?
      Duit tabung anak yatim memali ke mana lesapnya?
      Duit Kohilal pulak sapa punya angkara?

      Yg profesional dan progresif ni lah punya angkara...kononnya

      Delete
    2. kalau semua tuduhan kau tu betul kenapa tak report...polis, sprm, pencegah, mufti dll semua ahli umno be end, gerenti boleh tangkap dan dakwa...pigi dah. lagi satu mat sabun mungkin sejahat2 umat tapi yang lain2 macam salahudin ayub tu adalah antara sebaik2 manusia...jauh lebih mulia daripada tuan punya blog, malah daripada kau...

      Delete
    3. Mulia la sangat...perasan..

      Delete
  16. anon 1559...Lu ada bukti? Bini kao ke yang kena tangkap basah ari tu? ada sampai sepuluh hengget kao pernah derma kek tabung memali? Ada sampai lapan joter saham kao dalam kohilal...kalau semua jawapannya adalah bukan/tiada, baik kao diam aje. Kalau nak menyalak jugak sila ke rusila boleh salak babi dalam bukit puas2. Oooooooooo macam tuang jepong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi kau anjing lah yeee...lupa plk aku. Anjing Rotweiler yg gila tu...patutlah garang.

      Delete
  17. Adoi..... Kalu X der smbutan yg duk kecoh kepoh napa nyer

    ReplyDelete
  18. Adoi..... Kalu X der smbutan yg duk kecoh kepoh napa nyer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kecoh...saja nak meriahkan majlis..suram sgt dah...hehehe

      Delete
  19. Pantek wak ang ekau ingat Amanah tak boleh monang? Stakat selangor tu lotak wakil parti cap angso torbang pon boleh monang huhu.. Kalau tanding 3 penjuru sah2 undi bukan melayu dlm poket kalau di campur undi melayu progresif pro PH gerenti boleh buat kezutan. Di selangor hanya umno totok saja pangkah umno dan bukan semua melayu setuju dgn perjuangan ekstremis Pas. Langgar jo parti Pas tu. Ntah ado berapo korat jo kubu kuat di selangor. Raso tak sampai 5.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS mangkuk pimpinan hadi bawang dah basi
      PAN kuali pimpinan mat sabun entah apo2
      PKR dah dok sg buluh
      DAP cina babi punyer
      Hanya UMNO dan Datuk Najib torbaek
      Oooooooo salak hadi bawang

      Delete
  20. Parti Angkut Majis...
    la laa laaaaa...
    angkut najis babi lee... apa lagi..
    taik babi memang banyak sejak rapat dan berkawan dengan Dap....

    ReplyDelete