KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 25 October 2015

PAKATAN RAKYAT MASIH HIDUP DAN AKAN MEMPERKASAKANNYA MELIBATKAN PAS/PKR DAN PARTI-PARTI PEMBANGKANG LAIN DARI SEMENANJUNG, SABAH DAN SARAWAK TEGAS PAS.



Bagi PAS, Pakatan Rakyat (PR) masih hidup, walaupun ia hanya dianggotai parti Islam itu dan PKR, kata timbalan presidennya Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Katanya, PAS akan memperkasakan PR dengan "penyusunan semula" kekuatan antara parti itu dan PKR, di samping beberapa parti di Semenanjung, Sabah dan Sarawak.

Malah, dalam mesyuaratnya dengan PKR minggu lepas, kedua-dua pihak bersetuju mengukuhkan muafakat melalui perbincangan di peringkat negeri dan Wilayah Persekutuan, katanya dalam satu kenyataan malam tadi.

"PR tanpa DAP adalah platform politik yang masih utuh dan kekal sehingga kini. PR masih lagi wujud.

"Ini dibuktikan melalui sokongan dan kerjasama politik di Selangor dan Kelantan," katanya.

PAS dan DAP putus hubungan sejak awal tahun ini kerana berselisih pendapat dalam beberapa isu termasuk cita-cita parti Islam itu untuk melaksanakan hudud di Kelantan.

DAP juga menuduh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang membuat keputusan secara unilateral dan bertindak mengatasi keputusan dibuat melalui konsensus dalam beberapa perkara yang dipersetujui kepimpinan PR.

PAS mengakhiri hubungannya dengan DAP ketika muktamar tahunannya pada Jun, membuatkan DAP mengisytiharkan gabungan PR sudah terkubur.

"Tindakan PAS memutuskan hubungan dengan DAP dilihat sebagai satu anjakan besar perubahan di kalangan pengundi Melayu, apabila 'bebanan' PAS dituduh sebagai alat DAP, tercabut daripada pundak politik PAS," kata Tuan Ibrahim.

Berakhirnya PR juga membawa kepada kelahiran pakatan pembangkang baharu dinamakan Pakatan Harapan, dibentuk PKR, DAP dan Parti Amanah Rakyat (Amanah), diterajui bekas pemimpin progresif PAS yang disingkirkan pada pemilihan parti Jun lalu.

PAS sendiri secara dalamannya berpecah antara satu kumpulan yang mahu parti itu membina hala tuju sendiri sebagai sebuah parti pembangkang dan satu lagi kumpulan mahu meneruskan kerjasama dengan PR.

PAS enggan menyertai pakatan baharu itu, berikrar tidak lagi akan bekerjasama dengan DAP dan menggelar pemimpin Amanah "pengkhianat" kerana meninggalkan PAS. Ia kini mempunyai 14 Ahli Parlimen di Dewan Rakyat.

Tuan Ibrahim dalam kenyataannya berkata, realiti di Malaysia ialah paksi politik dan perubahan total negara hanya akan berlaku bila paksi politik Melayu/Bumiputera membuat perubahan.

Beliau juga menjangkakan anjakan besar akan berlaku di kalangan pengundi Melayu apabila kos dan kualiti kehidupan mereka terus dihimpit polisi dan penyelewengan dalam pentadbiran Umno-Barisan Nasional (BN).

Ini termasuk, katanya, peningkatan kadar cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang dijangka akan berlaku dalam masa setahun dua jika negara terus kehilangan sumber pendapatan dan terpaksa bergantung kepada GST bagi menampung perbelanjaannya.

35 comments:

  1. X habis2 bangang pas nih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nk cakap apa pun silakan tapi org yg cerdik tak ckp org bangang....kecuali dia merasa diri nya pun bangang semulajadi...

      Delete
    2. Ko nk cakap apa pun silakan tapi org yg cerdik tak ckp org bangang....kecuali dia merasa diri nya pun bangang semulajadi...

      Delete
    3. Org yg cakap bangang itu adalah org ug jahil Islam

      Delete
    4. 10:41 bebal dan bengap

      Delete
    5. 10:38 bodoh tanpa sempadan

      Delete
    6. Tak pernah tgk parti isle paling bangang di doooina ini kecuali di mesia ....parti PAS....bila perasan alim dan bagus serba serbi...kagur mrngkafir...sembahyang 2 imam..sembelihan org lain haram dimakan..kubo asing2 last tragedi Memali terjadi...hasil dari ego lebih tebal dari iman...di mamali yg mati buta2 mati katak...yg hidup idup2 kena tipu...PAs ternyata tak belajar dari srjarah yg dicipta sendiri...baiaah sesama sendiri dilacurkan...sanggup dibaruakan...sanggup dibanggangkan dan sanggup dikudakan semara ego lebih tebal dari iman.....ingat baiaah ingat kebangangan PAS....bodoh bertingkek tingkek....

      Delete
    7. Pergi jahannam pkr, parti perasan bagus yang tunggu masa nak mampus!

      Delete
    8. Kesian macai dan balaci haprak yang cuba menfitnah dan menghina parti Islam PAS tetapi mereka gagal 100% umpama anjing menyalak bukit, bukit tak runtuh anjing yang sawan babi.

      Orang Islam yang cerdik tidak akan sokong DAP dan kuncu-kuncunya sebab DAP menentang perlaksanaan hukum Allah di negara ini.

      Delete
    9. Pemimpin pas sekarang suka bermuka2 . Depan umno kata pkr tolak hudud. Depan pkr kata umno tolak hudud. Agama Islam dijadi barang dagangan. Bila dewan bersidang...Hadi ponteng lagi...

      Delete
    10. Pascai Pas memang tak cukup oksigen dalam kepala.

      Pascai Pas masih pikir Pas parti yang kuat dikalangan parti pembangkang. Memang kepala Pascai tersumbat dan tidak upaya mencapai paras kecerdikan minimum.

      Untuk makluman Pascai, Pari Pas yang mendakwa ada berjuta-juta ahli hanya ada 21 kerusi dari 222 kerusi parlimen, tak sampai pun 10%. Itu sebelum bulan 9/2015.

      Sekarang ni...bulan 10/2015 parti Pas hanya ada 14 kerusi saja. Mana kuatnya Pas?

      Kuat fitnah, kuat maki, kuat membohong dan kuat membelit serta u-turn adalah Pas.

      Delete
  2. Pkr kan tolak hudud... Nape pas nk pulak pkr..dulu kata xnk pkr sbb tolak hudud..memalukan la pas ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR tolak hudud tapi lebih liberal berbanding umno.
      PKR halalkan LGBT sedangkan umno tidak.
      Itu yg Pas suka.

      Delete
    2. Pas suka Gay ke.kahkahkah

      Delete
  3. Tak pernah tgk parti isle paling bangang di doooina ini kecuali di mesia ....parti PAS....bila perasan alim dan bagus serba serbi...kagur mrngkafir...sembahyang 2 imam..sembelihan org lain haram dimakan..kubo asing2 last tragedi Memali terjadi...hasil dari ego lebih tebal dari iman...di mamali yg mati buta2 mati katak...yg hidup idup2 kena tipu...PAs ternyata tak belajar dari srjarah yg dicipta sendiri...baiaah sesama sendiri dilacurkan...sanggup dibaruakan...sanggup dibanggangkan dan sanggup dikudakan semara ego lebih tebal dari iman.....ingat baiaah ingat kebangangan PAS....bodoh bertingkek tingkek....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang dulupun pangkah pas, lidah tu jgn lidah biawakle

      Delete
  4. Bengong2 belake puak imayam kuali ni..yg sakit hati tu kenapa..loser..korang jilat je la bontot mat sabu dan lge lks tu..tu amoi tggu mo selfie

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10:50 macai paling bangang xda hujah. Guna ayat bodo je
      Mmg pas bodo2 semua.hahaha

      Delete
    2. Pan Imayam Kuali Gang Selfie Amoy memang bahlul. ITU sebab rela jadu macai racist DAP

      Delete
  5. Ingat PAS ingat cipap bini keno baaiah talak tigooo....memasing mengelupor menyelamatkan cipap bini memasing dengan beribu2 alasan yg dicipta semata2 nk selamatkan cipap bini masing2 dari talak tigo.....jom cari cipap PAS talak tigo untuk dikendurikan....kikikiki

    ReplyDelete
  6. Dah beberapa kali bagitau bahawa parti PAS ini kalau nak jadi parti yang berwibawa dan diterima olih rakyat yang berfikir dan minda terbuka ialah dengan ketepikan TUANG PRESIDENG,MURSIDUL GENERAL HARUN DIN, TANTAWI BERSERBAN BESAR DAN BERJUBAH HIJAU DAN NIK ABDUH BERJANGGUT PANJANG BERKERETA MINI COOPER.Mereka2 ini hanya pandai baca hadith bukhary dan muslim dan hadith2 ini tidak dapat menyumbang apa2 kepada kemaknusiaan.Bacalah ALQURAN dan bacalah dari sumber lebai google dan ustaz yahoo kerana kedua2 ini lebih banyak menyumbangkan ilmu pengetahuan.kepada kemaknusiaan.

    ReplyDelete
  7. Teruskan perjuangan memartabatkan syiar Islam, tiada lagi parti selain PAS yang mampu sampai ke tahap ini. Syabas kepada DSTGHA diatas prinsip perjuangan yang betul-betul berprinsip. Usah dipedulikan kepada mereka yang tidak dikurniakan ketenangan. Hanya mereka yang tenang jiwanya dapat menerima apa itu istiqamah perjuangan Islam. Ya Allah ya tuhanku, engkau kurniakanlah ketenangan kepada sesiapa yang mempunyai sifat dengki dan sakit hati. Semoga mereka tergolong dalam golongan mereka yang Engkau berikan nikmat kepadanya, bukan mereka yang tergolong dalam golongan yang dimurkai dan golongan yang sesat. Na'uzubillah.

    ReplyDelete
  8. Yg ckp org 'bangang' tu...sebenarnya dialah yg bangang tahap babi bodoh....

    ReplyDelete
  9. Yg ckp org 'bangang' tu...sebenarnya dialah yg bangang tahap babi bodoh....

    ReplyDelete
  10. pas bodoh dn bebal

    ReplyDelete
  11. Anon 14.08
    bahasa santik mulus dan the bomb...istikomah konon org lain parti lain konon tak istikomah la....kena cakap istikomah baru org nak prasan...klu pas istikomah dng parti yg sokong lgbt....istikomah kat bibir je la nnpk gaya...kat sgor kawan pkr kat pulau pinang pas kena tendang....cer ko citer tang mana istikomah pas nih......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas istiqomah tang perut jer....

      Kat Pulau Pinang sanggup mengadu kat mahkamah bila kena pecat.

      Kat Selangor sanggup lagi mengaku adik abang dengan PKR walau pun sebelum itu mulut busuk hadi pom pang-pom pang fitnah PKR dan hina Wan Azizah.

      Pas taik kucing...kucing bila berak dia cuba tutup taik tapi bau tetap membusuk macam Pas juga.

      Delete
  12. Istikomah pas tu macam ego lebih tebal dari iman....tu la makna tersirat istikimak pas...

    ReplyDelete
  13. subhanallah...Allah nak tunjuk kat blog omakau ke apa ni..berapa ramai yg mmberi ulasan disni sebenarnya adalah...umnuuu,utility pi kat..PAS sekojap..tu pi PAN maat Sabuuun sat..cucuk sana-sini taruk jarum lpas kentuk and cirit mcm syaiton..kafiru,munafikun.fasikun kita kenal ..aje!!.kafir layan mcm kafir yng kianat..pech..lbh teruk dr kafir...???

    ReplyDelete
  14. Semoga kamu semua tergolong dalam golongan mereka yang diberi nikmat oleh Allah SWT. Amiiin.

    ReplyDelete
  15. adapun segala kata nista yg dikalung kepadanya (PAS) oleh sekalian biri2 ternakan para serigala yg sedang "bertahaluf" ... adalah hasil dari perbuatan tangannya sendiri (bukankah dahulu PAS juga merupakan sebahagian dari kawanan serigala itu) ... malang sekali PAS terlalu baik sombong untuk terus menipu daya dengan khabar mereka kekal "bertahaluf" kepada PKR ? .. sedang PKR itu telah menjalin "tahaluf" yg baru kepada "musuh" PAS (dahulunya kawan) ... benar2 buruk perilaku mereka ... kamu benar2 termasuk didlm golongan yg melampaui batas ... insaflah PAS ... :)

    ReplyDelete
  16. demi mabukkan kuasa di selangor kamu (PAS) sanggup kekal berkhianat .. dimana ilmu kamu , dimana akal kamu , dimana maruah kamu ... apakah ini jln politik yg dipandu oleh syariat ? ... selangor bukanlah sebuah negara .. ia adalah sebuah negeri yg tertakluk didlm ikatan negeri2 bersekutu yg membentuk malaysia ... bagaimana kamu boleh mendakwa tahaluf kamu pada PKR hanya di selangor dan kelantan ? sedang kamu bersendirian di negeri2 yg lain ... apakah kamu terlalu bodoh atau tuntutan nafsu kamu terlalu hebat untuk kamu tundukkan .. andai tahaluf kamu hanyalah untuk mengelak dari bertemu PKR didlm urusan PRU ... itu bukanlah tahaluf untuk menjadi kerajaan ... kerana PKR terikat tahalufnya kepada PHB .. aku tidak akan terkejut PAS akan sekali lagi menjadi si bodoh yg mabuk ... untuk berkata "kami akan bersama PKR tanpa bersama PHB" andai mereka disuapkan sedikit kuasa seperti di selangor ... bagaimana jika PAS menjadi penentu terhadap pembentukkan kerajaan pusat (nauzubillah minta dijauhkan Allahswt) ... apakah PAS akan berkata 'kami bertahaluf hanya pada PKR" ... lalu mengikut undang2 PHB akan menjadi kerajaan pusat yg baru ... apa sifat dan tarafnya hubungan songsang ini ? .... bila nak sedar wahai PAS ... kamu tidak boleh mengambil separuh dan membuang sebahagiannya lagi .... PKR itu terikat dengan PHB .. bagaimana jika PAS kedah , johor , perak dll .. mengambil jln khianat seperti ini dengan berkata " kami mengadakan tahaluf kepada UMNO tetapi tidak kepada BN di negeri kami" sedang UMNO itu terikat tahalufnya terhadap BN ... apa ini semua ?

    ReplyDelete
  17. Persoalan dari semua topik psrbincangan tu bole disimpulkan PAS ni ego lebih tebal dari iman....itu la yg sebeno benonya PAS

    ReplyDelete
  18. Kebanyakan yang komen dlm ni saya lihat banyak org pan yang sengaja ingin meruntuhkan perpaduan islam membuat fitnah tidak bersumber cuma mendengar dari pencacai jugak. Kembalilah kepada al quran dan hadis ingatlah allah itu maha berkuasa.

    ReplyDelete
  19. Tuduhan melulu sengaja nk runtuhkan perpaduan isle....berpadu dan bersekongkol dng parti PKR sokong LGBT nak runtuhkan akidah umat isle gamaknye.....ketepikan ego kamu klu nk isle bersatu

    ReplyDelete