KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 27 October 2015

WARGA BRITAIN PECAH CERMIN KERETA DITUDUH DIMAHKAMAH ATAS KESALAHAN UGUTAN JENAYAH DAN MENAKUTKAN SECARA JENAYAH


Mc Gruer Kenneth George dibawa keluar oleh pegawai polis dari mahkamah Kajang atas kesalahan kes ugutan jenayah dan menakutkan secara jenayah di Kajang.

Gara-gara menunjukkan isyarat lucah kepada seorang penunggang motosikal berkuasa tinggi, seorang pemandu kereta menerima padah, apabila cermin keretanya dipecahkan dalam kejadian di susur keluar Universiti Putra Malaysia, di Lebuhraya Utara Selatan, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 petang itu, penunggang motosikal berusia dalam lingkungan 40-an itu bertindak memecahkan cermin hadapan sebuah kereta Perodua Myvi, selepas salah seorang penumpangnya dipercayai menunjukkan isyarat jari tengah kepada Mat Salleh terbabit.

Difahamkan, kejadian itu berlaku, apabila penunggang motosikal warga United Kingdom yang berada di lorong kanan enggan memberi laluan kepada pemandu kereta, sehingga menyebabkan kedua-dua kenderaan terbabit hampir bergesel.

Disebabkan berang dengan tindakan itu, penunggang motosikal terbabit mengarahkan pemandu kereta itu memberhentikan kenderaan dan berlaku pertelingkahan antara mereka, sebelum warga asing itu memecahkan cermin hadapan kereta berkenaan.


13 comments:

  1. Terjemahan Akhbar Cina : DAP Akan Buang Kakitangan Kerajaan Jika Berkuasa

    .Entri kali ini khas untuk kakitangan Kerajaan yang masih tidak bersyukur Dan mahu bersama2 GHB yg menjadi hamba kepada DAP

    Jika mereka merasakan GHB dan DAP dapat membela nasib mereka, ternyata mereka silap. Belum berkuasa, DAP telah berani mengisytiharkan untuk mengecilkan saiz jabatan Kerajaan. Ini bermakna, makin ramai yang bekerja dengan Kerajaan akan hilang pekerjaan.


    Sinchew Daily News m/s 9
    1 November 2011 (Selasa)


    Jika Pakatan Rakyat Memerintah Kakitangan Awam Akan Dikurangkan Separuh
    Setiap Tahun Akan Dikurangkan Ikut Peringkat: Tony Pua Kiam Wee

    ‘Pakatan Rakyat akan melalui kakitangan awam yang sudah berusia dipercepatkan bersara, termasuk ambil contoh cara negeri China kurangkan kakitangan awam yang berlebihan, dengan adanya satu sistem untuk kakitangan awam yang kurang berkesan menjalankan tugas, akan ditempatkan di rumah dan diberi separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan perbelanjaan yang begitu besar untuk kakitangan awamnya.’

    31hb JB, setiausaha bahagian penerangan DAP Tony Pua Kiam Wee berkata, jika Pakatan Rakyat dapat memerintah kerajaan pusat sahaja, akan kemukakan satu projek yang dinamakan “Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam” untuk mengurangkan bilangan kakitangan awam berperingkat-peringkat setiap tahun.

    Tony Pua berkata, bagi mengurangkan jumlah dan bilangan kakitangan awam ia adalah satu cabaran besar bagi Pakatan Rakyat, oleh kerana mungkin akan dapat bantahan daripada kakitangan awam itu sendiri, selepas Pakatan Rakyat memerintah, Pakatan Rakyat tidak akan laksanakannya projek itu secara mengejut.

    “Pakatan Rakyat tidak akan gunakan budaya lama yang dilakukan oleh kerajaan membuat pengambilan graduan universiti untuk dimuatkan ke dalam sektor kerajaan, pada masa sama mungkin Pakatan Rakyat akan buat penambahan kakitangan awam, tetapi penambahan itu perlu yang berkualiti tinggi, dan memilih kakitangan awam yang punyai daya saing.”

    Kakitangan Awam Yang Sudah Berusia Dibiar Bersara Cepat

    Tony Pua berkata, Pakatan Rakyat akan menggalakkan kakitangan awam yang sudah tua dinasihatkan berhenti kerja. Ia akan ambil contoh cara negeri China bagaimana mereka kurangkan kakitangan awam termasuk kakitangan awam yang kurang berprestasi, kakitangan awam yang diberhentikan ini akan mendapat pampasan separuh gaji

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP Halang Pembinaan Masjid
      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia

      Delete
    2. Lagi contoh DAP racist!!!!!!!!!!!!!!! anti Islam di bawah ini.

      DAPigs MEROYAN, KHUTBAH SERU UMAT ISLAM BERSATU!!!

      Asal dengar je seruan yang menyeru supaya supaya seluruh Umat Islam bersatu, mula la puak - puak DAPigs ni jadi Gila Meroyan tak tentu arah. Macam Setan panas punggung pulak dah gayanya.

      Tapi yang lebih memalukan ialah apabila yang meroyan tu sendiri mendabik dada mendakwa dia seorang Muslim. Pun dia masih tak faham lagi intipati khutbah yang disampaikan?

      Kalau tengok gaya, macam bijak sangat. Tapi, kenapa bila orang nyatakan Kebenaran bahawa umat Islam di Malaysia ni berpecah akibat ketaksuban terhadap parti Politik dia nak meroyan pulak?

      Antara intipati khutbah yang disampaikan baru - baru ini menyentuh mengenai perpecahan yang berlaku dikalangan umat Islam di Malaysia ni adalah disebabkan ketaksuban terhadap parti Politik.
      "Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam."
      Kalau kita tengok dari satu sudut yang dinyatakan, memang betul pun apa yang disampaikan dalam khutbah tersebut. Perkara tu memang sudah dibuktikan secara terang - terangan.

      Jadi, kenapa pulak Pengerusi DAPigs Pahang yang juga merupakan seorang Muslim tu nak menidakkan Kebenaran yang disampaikan melalui khutbah tersebut? Kenapa dia sorang je yang meroyan?

      Kan nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu memang pantang mendengar seruan yang menyeru ke arah Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di Malaysia ni. Maka sebab itu lah dia bantah.

      Mungkin Pengerusi DAPigs Pahang tu lebih suka melihat umat Islam di Malaysia ni berpecah-belah supaya senang untuk mereka terus mengelirukan rakyat dengan agenda subversif mereka. Makak sebab itulah dia pun hilang akal terhadap khutbah tersebut!!!

      Delete
    3. DAP Racist Kpd Kaum India

      TONY TUDUH KAMI SAMSENG, TAK JAWAB SOALAN!!!

      Demikian luahan yang dibuat oleh peniaga India dikawasan tapak Bazar Deepavali yang telah dimaki hamun oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini dengan menggelarkan mereka sebagai 'Samseng'.

      Ekoran tindakan tersebut, wakil peniaga berbangsa India yang juga merupakan Ahli PKR itu telah membuat laporan Polis terhadap Tony Puaka yang didakwa menghasut rakyat untuk menghina mereka.
      Petaling Jaya : Setiausaha Cabang Pkr Kawasan Kelana Jaya hari ini mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara disiasat di bawah akta hasutan ekoran status di laman sosial miliknya yang memangil Kaum india dengan gelaran Samseng dan pariah.
      Beliau juga mendesak pihak berkuasa menyiasat status yang dimuat naik oleh Tony Pua yang menyatakan ” The Indians really behave like thugs and like Pariah! ” seperti yang tersebar baru-baru ini.

      S.Murali yang membuat laporan polis di Ibupejabat Polis Daerah Petaling Jaya sebentar tadi turut mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya itu menjawab beberapa soalan seperti berapakah jumlah premis-premis rumah urut, judi dan pusat hiburan yang tidak berlesen di kawasannya itu dan mengapakah beliau tidak turun dan ambil tindakan kerana ianya diusahakan oleh peniaga cina dan beliau sanggup turun di Sunway kerana pengusaha disitu india ? ujarnya lagi.

      Tony Pua menduh kami “Pau” kawasan berkenaan dan kami nak tanya adakah Tony Pua “Pau” rumah maksiat ini dan oleh kerana itu beliau tidak mengambil tindakan ujar nya.

      Setiap kali di dalam kenyataan media dan laman Sosial Facebok, Twitter miliknya, Ahli Parlimen Petaling jaya Utara itu memanggil kami samseng,samseng,samseng, bagaimana dia dapat perkataan itu kami tidak tahu , Kami adalah ahli politik dan juga membuat kerja-kerja sosial masyarakat di cop samseng oleh Tony Pua.

      “ Beliau harus menjawab soalan kami daripada menuduh kami samseng” bila bertanyakan soalan kepada beliau, Murali juga akan menyarahkan memorandum ke pejabat Tony Pua mengenai perkara itu.

      Sebelum ini Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya dan berkelakuan samseng ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.
      Nah!!! Itu buktinya bahawa puak - puak DAPigs ni bukannya pandai nak menghormati orang lain. Sebaliknya, diorang lebih suka menghina dan memberi gelaran terhadap orang lain sesuka hati diorang je serta cuba mengelirukan rakyat!!!

      Delete
    4. TEKTIK ULANG2 ARTIKEL SUPAYA AKHIRNYA ORG AKAN TERPENGARUH JUGA....KONONNYA

      INI ADALAH TEKTIK PERANG SARAF YG LAPUK

      Delete
    5. itulah ratib hari hari geng songkok putih longgaq. otak dah turun ke lulut kot...kesian..

      Delete
  2. Musuh ketat Islam adalah DAP dan PAN Imayam berdasarkan kenyataan racist DAP yg disokong dgn bangga oleh PAN Imayam

    Viralkan

    Satu sokongan Kpd PAN Imayam adalah satu sokongan Kpd DAP yg anti Islam

    ReplyDelete
  3. Adakah INI berlaku sebab mangsa berugama Islam berbangsa melayu????



    TEMERLOH – Pengerusi DAP Pahang, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji tetap akan bertanding pada pemilihan DAP negeri kerana namanya telah dicalonkan walaupun menerima ugutan dan ancaman supaya menarik diri untuk pemilihan itu.

    Zulpuri berkata, beliau sememangnya terkesan dengan ancaman itu apatah lagi membabitkan karier politiknya dengan keluarga namun negara ini mempunyai undang-undang.

    Menurutnya, pihak berkuasa ada, jadi sebaiknya serahkan sahaja kepada polis untuk menyiasat mereka yang membuat ancaman itu.

    “Saya telah buat laporan polis semalam dan berharap pihak berkuasa dapat menyelesaikan isu tersebut,” katanya kepada Sinar Harian mengulas isu kain rentang mengancamnya supaya menarik diri dari pemilihan DAP Pahang kelmarin.

    Zulpuri yang juga Adun Mentakab berkata, namanya telah dicalonkan sejak awal lagi untuk bersama 32 senarai nama lain yang akan bertanding merebut 15 tempat sebelum pemilihan jawatan dalam jawatankuasa DAP Pahang.

    Beliau berkata, ancaman tersebut memang memberi kesan kepadanya terutama sekali dari segi keselamatan tetapi itulah hakikat yang terpaksa ditanggung apabila terlibat dalam politik.

    Akhbar ini Selasa lalu melaporkan, Pembantu Khas Zulpuri, Peter Ong membuat laporan polis selepas kehadiran satu kain rentang di luar bangunan pejabat Zulpuri yang mengancam keselamatan wakil rakyat itu dan keluarga sekiranya bertanding jawatan Pengerusi DAP negeri.

    Peter Ong juga memaklumkan terdapat bangkai seekor ayam yang digantung di pintu masuk pejabat wakil rakyat itu selain nota tulisan tangan yang mengancam keselamatan Zulpuri dan keluarga. -

    ReplyDelete
  4. Pergghhh...semua entries ciplak Dan tampal...

    ReplyDelete
  5. Tak pa omak...lagi banyak tanda copy paste ni tandanya...orang bn beranggapan blog ini masih menjadi blog tatapan penyokong pembangkang..ha betoi la tu...kalau semua tu dah takde...jadi blog parpukari laaa...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen ikut tajuk laaa

      Delete
  6. Melayu yg tunjuk isyarat lucah tu tak kena dakwa ke?

    ReplyDelete
  7. Mungkin Mat Saleh tu bawak 110km/hr so dia tak bagi mamat kereta tu potong.

    ReplyDelete