KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 28 October 2015

RUPA-RUPANYA INILAH DIKATAKAN BUKTI KUKUH PADU YANG MAU DIDEDAHKAN KEPADA UMUM JIKA SPRM GAGAL SIAPKAN SIASATAN DALAM TEMPUH 30 HARI "SKANDAL" BALAK KERAJAAN KELANTAN.



Diperturunkan kenyataan media oleh seorang pelapor mengenai suatu "skandal" balak terbesar paling hebat yang melibatkan kerajaan PAS Kelantan setelah satu laporan rasmi sudah pun dibuat di Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya semalam.

Siap bagi ultimatum lagi tu .... siapkan siasatan dalam tempuh 30 hari jika tidak dokumen berkaitan akan didedahkan kepada umum ... pergh!!!! siap beri ugutan dan amaran lagi ... dahsyat dan hebat sungguh!!!!



Kenyataan media.

27 Oktober 2015

Saya Mohd Afiq Bin Ayob, mewakili pengundi muda luar Kelantan hari ini telah memfailkan aduan rasmi berkaitan rasuah bernilai lebih RM5 juta bersangkutan kegiatan pembalakan di negeri Kelantan.


Diyakini SPRM bukan sahaja tidak punya alasan untuk memulakan siasatan tetapi dengan dokumen lebih 50 helaian bukti yang saya serahkan mampu untuk menyelesaikan hampir setengah kes ini.


Dokumen yang saya serahkan terkandung atau menyatakan dengan jelas wujudnya transaksi melibatkan


· pembayaran wang kepada seorang Exco Kerajaan Negeri


· ‘sumbangan’ kenderaan Toyota fortuner termasuk Salinan perjanjian jualbelinya


· Pembayaran perbelanjaan ke luar negara seorang exco negeri Kelantan


· ‘sumbangan’ RM 32,000 berbentuk lembu korban ke kawasan seorang exco kerajaan negeri


· ‘sumbangan’ ‘tile’ untuk lantai bagi ubah suai bernilai RM34,544.80 termasuk invoice penghantaran yang mana billnya dibayar oleh sebuah syarikat yang terlibat pembalakan


· Pembayaran melalui peguam bernilai RM1 juta. Dokumen berbentuk resit dan Salinan cek disertakan.


· Dokumen pembayaran tunai atas nama anak syarikat kerajaan negeri kepada seorang yang berpangkat Datuk yang menggunakan alamat Istana Negara bernilai RM150,000 yang tercatat baki bernilai RM4,850,000 (RM4.85 juta)


· Salinan cek pembayaran kepada seorang yang berpangkat Datuk bernilai RM1juta.


Semua transaksi tersebut dibuat oleh seorang Datuk berbangsa Cina bertindak bagi sebuah syarikat berkaitan perkayuan (balak) yang beralamat di Kuala Lumpur.


Dokumen bukti yang diserahkan kepada SPRM jelas menyebut beberapa kali nama seorang Exco Kerajaan Negeri Kelantan. Lebih pelik lagi kegiatan Exco Kerajaan negeri Kelantan yang dimaksudkan turut melibatkan seorang Datuk yang menggunakan alamat Istana Negara dan dari carian laman sosialnya ia dikenali cukup rapat dengan pimpinan kerajaan pusat.


Selaku anak muda Kelantan saya cukup gusar dengan perkembangan mutakahir ini.

Selama ini saya dan kawan – kawan begitu bangga dengan pemerintahan bersih kerajaan Kelantan di bawah almarhum Tuan Guru Dato’ Bentara Setia Hj. Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Tindakan saya ialah untuk membersihkan Kerajaan Kelantan dari anasir rasuah yang mengotori dan terus mempertahankan Kelantan dibawah pemerintahan bukan Barisan Nasional.


Kami memberi masa 30 hari kepada SPRM untuk menyesaikan, jika tidak saya dan teman – teman tidak punya banyak pilihan selain dari mendedahkan semua dokumen dan bukti terbabit kepada rakyat.

Kami bersedia mencetak semua bukti tersebut untuk edaran kepada rakyat khususnya seluruh negeri Kelantan. Pelaku yang mengotori Kerajaan Kelantan harus disingkirkan segera.


Dalam pada masa itu kami sedia untuk bertemu YAB Datuk Menteri Besar bagi menjelaskan dan menyerahkan semua dokumen bukti terbabit dengan syarat, exco terbabit perlu digantung khidmat tugas serta merta sepanjang penyiasatan ini dan selepas terbukti bersalah Kerajaan Negeri sendiri harus bertindak ke atas Exco ini selain dari tindakan undang – undang oleh SPRM.


Sekian.
Mohd Afiq Bin Ayob



KUPASAN OMAK KAU:-

Punyalah sengkek lagi haprak dua dokumen yang mau dijadikan bahan ugutan untuk didedahkan kepada umum jika SPRM gagal bertindak menyiapkan siasatan dalam tempuh 30 hari .. sanggup cetak dan edar.

Sekali pandang manusia yang memiliki sedikit akal waras sudah tahu dua dokumen ini tidak mempunyai apa-apa nilai pembuktian pun untuk menyabit dan mengaitkan penglibatan skandal balak antara kerajaan PAS Kelantan dengan seorang towkey balak Cina yang bergelar datuk.

1)   Surat perjanjian dikatakan tertera perkataan Istana Negara 50480 Kuala Lumpur W.Persekutuan (KL) bertarikh 20 November 2012 dialamatkan kepada Datuk Dr Peter Sow Chin Chuan 2046, Taman Sari, Jalan Hospital, 115200 Kota Bharu, Kelantan atas tajuk SALES AND PURCHASE OF 5000 ACRES LOGGING CONCESSIONS AND TLC RUBBER PLANTATION PROJECT FOR 50 YEARS.

a)   Penurun tanda tangannya ialah antara Dato Zahari bin Ismail dengan purchaser Datuk Sow Chin Chuan dengan disaksikan oleh Chris Lee Siong Yee.

b)   Surat perjanjian berkenaan jelas tidak pun melibatkan mana-mana anggota kerajaan Negeri Kelantan.

c)   Jelas nama Istana negara sudah dipergunakan untuk kerja memperdaya si tukang beli .... mana mungkin surat dari Istana Negara tiada Letter Head ... mana mungkin jika benarlah ianya datang dari istana negara ... siapa si Datuk Zahari Ismail ini dengan Istana Negara????? .... siapa?????

d)   Dokumen ini pun sudah nampak kantoi untuk mengaitkan Kerajaan PAS Kelantan ...


2)   Surat dari LAPANGAN DESIRAN SDN BHD bertarikh 8 Oktober 2013 alamatkan kepada Kompleks Perkayuan Kelantan, Kampung Stong Kemubu , 18000, Kuala Krai, Kelantan ( Attn:  En Nik Kamal bin Nik Mahmud General Manager ) atas tajuk JOINT VENTURE AGREEMENT BETWEEN KOMPLEKS PERKAYUAN KELANTAN AND LAPANGAN DESIRAN SDN BHD.

a)   Mananya surat perjanjian antara JV antara Kompleks Perkayuan Kelantan dengan Lapangan Desiran Sdn Bhd???? ... adakah surat perjanjian dimaksudkan itu surat yang ditanda tangan oleh Datuk Zahari Ismail dengan Datuk Chow Chin Chuan bertarikh 20 November 2012????? .. Apakah itu surat perjanjian yang sahih antara Kompleks Perkayuan Kelantan dengan Lapangan Desiran Sdn Bhd????  Surat perjanjian dengan perkataan Istana Negara sekadar ditaip sahaja dengan alamat pun tidak betul tanpa ada sebarang letter head nombor talipon serta rujukan ... boleh pula ada rakyat berfikiran waras boleh terpengaruh dan percaya dokumen yang amat diragui kesahihan ini.

b)  Isi kandungan surat ini banyak kepada kononnya beberapa bayaran dan transaksi telah dibuat mengunakan beberapa keping cek bernilai RM1,524.295.56 sen

c)  Segala transaksi melalui Datuk Zahari b Ismail dengan hanya menyebut nama YB Zul atau YB Zulkifli bin Mamat.

d)  Apakah sudah memadai dan mencukupi bahawa ini suatu bukti kukuh gagah perkasa padu lagi sahih dan benar betapa kerajaan PAS negeri Kelantan dengan ahli Exconya terlibat dalam kegiatan rasuah pembalakkan??????

KONKLUSI:-


Ternyata ini adalah sekadar bukti taraf sampah dan haprak yang cuba mengaitkan kerajaan PAS Kelantan dan seorang Ahli Exconya dengan kononnya ada skandal pembalakan antara seorang towkey balak dari Kuala Lumpur.

Ini pada hemat Omak Kau adalah suatu kes penipuan yang dilakukan oleh seorang individu bernama Datuk Zahari bin Ismail yang menjual nama Istana Negara dan Kompleks Perkayuan Kelantan ... mana mungkin surat perjanjian boleh dilakukan sekadar taip perkataan Istana Negara ... lagi pun mana surat janji JV antara Kompleks Perkayuan Kelantan dengan Lapangan Desiran Sdn Bhd???  ... MANA?????

Kejadian ini dikatakan sudah berlaku 2 tahun yang lalu .... mana mungkin pihak yang terasa diri ditipu tidak membuat sebarang laporan polis ataupun mengadu kepada SPRM ... kalau tidak lagi lakukan mengapa perlu seorang individu yang entah mana datangnya boleh jadi pak sanggup membuat laporan kepada SPRM pula.

Ikut hukum akal logik ... isu sebesar ini sudah pasti akan dikutip pihak yang berkepentingan dalam politik, tampil dan hadir sendiri kepejabat SPRM membuat aduan, bukannya memperguna dan memperalatkan individu yang entah siapa pun rakyat tidak kenal .... nampak sangat pemimpin yang pernah bangkitkan isu ini tidak berani membuat laporan sendiri .. jenis bacul dan dayus!!!! .. lempar batu lepas itu mencicit lari menyorok belakang jamban.

Sudah pasti Kompleks Perkayuan Kelantan menafikan sekeras-kerasnya terlibat dalam penipuan ini.

Rakyat yang waras dan mampu berfikir dan menilai pasti akan menolak bulat-bulat "bukti-bukti dokumen" ini sebagai suatu bahan bukti yang cukup kuat mau menyabit dan mengaitkan seorang Ahli Exco Kelantan terlibat dalam skandal pembalakan.


41 comments:

  1. kah kah kah PAN Imayam Kuali mana ada IQ Dan EQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. MONDAY, OCTOBER 26, 2015
      Sandiwara PAN Berjalan Terus Dalam Siri Ceramah Kali Ini.


      Mana dia Konsep Islamik yg dibanggakan oleh Pengkhianat Amanah No-hal.

      Nak gang sama DAP digunakan bagi memutuskan silaurahim dan terus jadi pengkhianat.

      Tapi dah 2 bulan lebih dah PAN namun tidak kedengaran ura2 pun untuk memperjuangkan hokum Shariah tersebut.

      Cumanya Mat Sabu ada guna alasan nak dapat restu DAP.

      Kononnya hendak lebih progressive, inclusive dan locomotive.

      Cumanya, alasan PAN tak boleh pakai.

      Sebabnya apa2 agenda mengenai Shariah restu tidak muktamad.


      Tiada alasan yang kukuh untuk menangguhkan perjuangan Shariah.

      Jelas pada kita, PAN hanyalah alat untuk memecahkan Ummah.

      PAN hanya alat untuk memulakan permusuhan antara golongan mukminin.

      Kalau Mat Sabu ikhlas dgn Islam sudah tentu tentu MAT Sabu tak sebut bukan kerana Islam dan setuju dgn Karl Marx waktu di interview oleh Malaysiakini.


      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Tapi Mat Sabu lawan orang cintakan Jemaah.

      Kita semua dah kena tipu dgn sandiwara Mat Sabu dan rakan2 JIM.

      Mat Sabu dan PAN guna agama untuk menipu ahli dan rakyat MAlaysia.

      Jangan biarkan diri kita ditipu PAN.

      Faktanya, Mat Sabu tentang orang yg cintakan Islam

      DAP pada masa bersuara menyokong PAN.

      Ahli PAN kena tipu hidup2 dgn Mat Sabu dan rakan2. DAP pula kena tipu dengan PAN yg kata ahli dia ramai, tapi pemimpin lagi ramai dari ahli

      TIN BISKUT (TB)
      MombasaWaves

      Delete
    2. Mat sabu,khalid samad, hanipa mydin dan bbrp org lagi adalah penganut agama syiah. Agama syiah adalah agama baru yg diasaskan oleh Abdullah bin sabar,,seorang yahudi yg memeluk islam dgn tujuan memecahbelahkan usaha menyatukan umat yg berselisih isu khalifah selepas petistiwa talkin diantara sayyidina Ali ra dan sayyidina muawiyah ra. Abdullah bin sabar berjaya menipu penyokong sayyidina Ali yg taksub membuat tuli kononnya sayang kpd ali albeit, menjadi pengikut syiah. Sayyidina Ali ra pernah diampu oleh beliau dgn mengatakan " wahai ali,,kedudukan awak disisi Allah adalah seperti taraf musa as dengan Allah swt" beliau telah diusir oleh sayyidina Ali. Mereka selepas itu membunuh sayyidina Ali di tangan abd Rahman bin malam,,menikah peha sayyidina hassan kerana sayyidina hassan memerintah org2 syiah supaya menerima kekhalifahan muawiyah ra. Mereka juga yg menghasut sayyidina hussien ra utk datang ke kuah supaya dilantymenjafi khalifah. Sedangkan umat islam sudah berbai'ah kpd khalifah Yazid ra. Akhir sekali,,setelah sepupu sayyidina hussien iaitu Muslim bin aqil, yg sebelum ini dihantar oleh sayyidina hussien ke kuah utk menyiasat tujuan sebenar org2 syiah kufah telah yakin ini hanyalah konspirasi syiah utk memecahbelahkan umat islam,,beliau telah bertegas kembali ke madinah,, malang sekali beliau telah dituduh oleg org syiah ditengah jalan. Org syiah lah yg membunuh sayyidina hussien di karpal walaupun merekalah sebelum ini yg beriya2 menjemput sayyidina hussien ke sana. Inilah jahatnya org syiah,,pan adalah proksi syiah Syria dan Iran di malaysia.

      Delete
    3. AKU SABAR.
      AKU TUNGGU 30 HARI.
      SBB ADA 50 MUKA SURAT BUKTI.
      OMAK KAU PUN KENA TUNGGU 30 HARI.

      Delete
    4. Jangan tuduh org seberangan spt shiah atau sebagaimananya, tak baik, berdosa besar. Kalau tak pasti baik kita diam aje. Tak pasal.pasal kita dapat dosa kering. Kita pun dapat apa apa untung pun tuduh mereka shiah.

      Delete
  2. Balak Mat Sabu adalah. Meati balak merenyam bila selfie dgn amoy langgar dada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serah sajalah report kat SPRM, jangan Jadi macam PAN Imayam Kuali. Cakap je lebih, buat takde pun.

      Demi restu DAP, ugama dijual

      Delete
    2. DAH SERAH PUN.
      TUNGGU SIASATAN AJE.

      Delete
    3. Budak yg buat report tu pom budak pas jugak.
      Budak pas pom sedar dah kena klentong.

      Delete
  3. Dapat kontrak 5 juta. Bayar sana bayar sini dah dekat 5 juta jugak. Bodoh betul tokey balak ni ye? Mmmmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan bodoh!!! Bodoh Dlm bahasa Imayam adalah Muttal. Cakap BM mana ada PAN Kuali Paham. Kena cakap bahasa Uttar Pradesh

      Delete
    2. yang aku kenal kat gambar pejabat sprm adalah chegu bard,,
      yang ni punya bangang kucing kurap,,,

      sprm pun pening dengan bukti dia,surat tu tak ada dalam simpanan istana negara apatah lagi kerajaan kelantan.(tak ada rujukan surat)

      Delete
  4. Gelak tak gelak hutan kelanten tetap akan dibotakkan jugak. Mek janda yg hidupnya berputar dlm didunia cyber mana tahu kepentingan alam sekitar. Teringat subjek sekolah rendah yg dah dimansuhkan.. alam dan manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Loser APA tau, dunia siber jugak. Fulus tak dapat, loserwaves tak update

      Delete
    2. Dsh habis punah ranah hutan kelantan. Pemimp8n kita cuma nampak jalan singkat utk hasilkan duit buat bayar perbelanjaan negeri. Cubalah kreatif sikit cari duit melalui sumber lain tanpa merosakkan alam sekitar

      Delete
  5. Anon 9:24 baru dengar laju hijau- Zainal. ITU sebab emo. Kah kah kah PAN Imayam Emo

    Lirik Hijau - Zainal Abidin
    Bumi yang tiada rimba
    Seumpama hamba
    Dia dicemar manusia
    Yang jahil ketawa

    Bumi yang tiada udara
    Bagai tiada nyawa
    Pasti hilang suatu hari
    Tanpa disedari

    Bumi tanpa lautan
    Akan kehausan
    Pasti lambat laun hilang
    Duniaku yang malang

    Dewasa ini kita saling merayakan
    Kejayaan yang akhirnya membinasakan
    Apalah gunanya kematangan fikiran
    Bila dijiwa kita masih lagi muda dan mentah
    Ku lihat hijau

    Bumiku yang kian pudar
    Siapa yang melihat
    Di kala kita tersedar
    Mungkinkah terlewat

    Korupsi, oppressi, obsessi diri
    Polussi, depressi di bumi kini

    Oo... anok-anok
    Tok leh meghaso mandi laok
    Bersaing main ghama-ghama

    Ale lo ni tuo omornyo berjoto
    Koto usoho jauh ke daghi malo petako

    Ozon lo ni koho nipih nak nak aghi
    Keno make asak hok biso, weh
    Pase maknusio
    Seghemo bendo-bendo di dunio
    Tok leh tahe
    Sapa bilo-bilo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok sangatlah lagu tu ada dialek Kelantan.

      Delete
  6. Abuya Sifoo Bukit Penang,

    Tolong kami Dari PAN Imayam, kerana kami macai kamu, kami di cap pengkhianat oleh Bani Melayu.

    Ampun Abuya Ampun, beribu ribu gelen

    Boy Imayam
    Cable TV Uttar Pradesh

    ReplyDelete
  7. tiada kerajaan yg bebas dari penyakit rasuah di dlm dunia ini (kerana itu yg ada hanyalah indeks persepsi rasuah antarabangsa) ... malang sekali si biri2 itu bertempik dengan bangganya "pengembala kami tiada rasuah ..bahkan mereka itu bersih dari sifat rasuah" .... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada, Negeri Nepal Darul Everest. Tempat asal usul keturunan Tulang Loser

      Delete
  8. Itu surat dari istana negeri Tamil Eelam, Sri Lanka. Kebetulan pd masa tu, kertas yg ada letterhead hsbis, terpaksa guna kertas A4 biasa. Nasib baik juga ada komputer. Kalu tidak, tulis tangan ajelah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apasal tak tulis belakang tiket bas ekspress .Lagi best!!!! Kah kah kah

      Aku boleh sign pakai nama Luke Skywalker. Kah kah kah

      Delete
  9. Bukti gred A+ nih.
    Yg report SPRM ni mesti ahli KEDEPAN yg SPM 10A
    SPM 10A dari kelas pemulihan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. YG REPORT PUN AHLI PAS

      Delete
  10. Apa nak dihairankan.itu semua kerja puak jilat hamno atau pan yg amanah tp tak amanah utk memburukkan kerajaan Kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DIA YG DPT SEDAP, ORG UMNO NGAN AMANAH PULOK NAK DISALAHKAN.

      Delete
  11. Komen panjang2 tu mcm orang yang sama je.

    ReplyDelete
  12. Kt blog mso dah banyak kali tanya pasal balak tapi ulamak balak x penah nk bagi jawapan,surat ni ntah kt mana OK g kutip,ntah2 kt harakah yg kantoi menipu baru2 ni..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngeh3..tp rupanya ngok10...pigi dah..parti pan&%$ dah ckp...mereka akan tetap ikut sekular....

      Delete
    2. Bila selfie dgn Amoy laga Dada, Balak akan keras macam Besi waja. Kah kah kah

      Delete
    3. Ngeh3....ularmak kantoi balak.
      Apadaaaa...patut lari gi jepon

      Delete
  13. Cayalah ugama pada kumpulan frustration ni tiada makna , nak ter sembam ker jangi aku boleh jadikan dunia ini aku yang punya macam dapigs tu. Tahu lah nasib macam orang Islam disebelah jiran kita , benda2 sensitive dengan Islam tidalk diperdulikan.

    ReplyDelete
  14. Kes balak,Din ayam menantu ulamak makan gaji haram dah panas dgn pelapor rasuah(Afiq) minta nk jumpa dan nk bagi c4.

    Surat di atas hanya kertas keterangan sahaja bukan bukti yg nyata.

    Kalau x salah relax je lah nk kelam kabut sgt.

    ngeh3..

    Blog ameno world..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak salah relaks laa, buat apa sampai lari menyorok kat kedutaan Turki?

      Delete
  15. rase saye OMAK KAU yang sengkek kerja penjilat macam tu la....hihihi tak malu la...............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama penjilat, cuma kau istimewa drp omakkau sbb kau dpt jilat kote & jubur guan eng yg berak kencing tak basuh.

      Delete
  16. Jeff ulu babi pun sengkek juga upah cyber trooper UG setakat 3,4 ribu je.yang mana jilat tangan rosmah gemuk dapat la project bilion2..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik ayat yg tuduh org pompuan tak pegi semayang Jumaat. Ayat kau tu kau petik dari isi khutbah Jumaat minggu lepas ya?

      Delete
  17. Semalam banjir di Melaka. Puncanya dikatakan pembalakan yg berleluasa di Kelantan.

    ReplyDelete
  18. Takpela ada jgk bukti dihantar dan report sprm di buat.tuduhan bukan semberono di fb tp dgn bukti sokongan.mari kita lihat kebenaran yang didokong atau sikap plastik pimpinan negeri kelantan yang kononnye bersih

    ReplyDelete
  19. cuba omakkau check ic no zahri ismail,alamat beliau mmg istana negara.bagaimana ic beliau beralamatkan istana negara,mohon pihak istana juga amik perhatian.

    ReplyDelete