KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 18 October 2015

PARTI AMANAH NEGARA @ PAN TIDAK SEHEBAT CABARAN PAS TAHUN 1978 TEGAS HADI AWANG.



Pas menyifatkan penubuhan Parti Amanah Negara (Amanah) sebenarnya tidak memberikan apa-apa cabaran besar kepada parti berkenaan berbanding cabaran pada tahun 1978 dahulu.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjelaskan Pas pernah menghadapi cabaran lebih besar daripada itu dan Himpunan Fastaqim malam tadi bukannya sebagai isyarat atau bertujuan bagi menunjukkan kekuatan Pas.

“Bagi kita, Amanah tidak ada apa-apa cabaran besar kepada Pas. Pas pernah menghadapi cabaran lebih besar daripada ini. Pada saya cabaran pada 1978 yang menyebabkan demostrasi rakyat Kelantan sehingga jatuhnya kerajaan dan tinggal dua kerusi adalah lebih mencabar.

“Ketika itu menyebabkan satu pertiga pimpinan parti dipecat, berhenti, letak jawatan dan memencilkan diri..itu lebih mencabar dan ditubuh pula parti baru seperti Berjasa, Hamim.

“Namun demikian kita dapat juga melangsungkan perjuangan kita dengan lebih baik dan dapat meningkatkan ahli dan pengurusan parti,” katanya pada sidang media selepas Himpunan Fastaqim, di Stadium Sultan Muhammad Ke IV, malam tadi.

Menurutnya peristiwa itu sebenarnya banyak memberi pengalaman kepada Pas dan mereka menyifatkan cabaran apa yang berlaku hari ini sebagai sesuatu yang kecil sahaja.

Katanya jumlah kehadiran penyokong pada Himpunan Fastaqim yang disifatkan sebagai melebihi sasaran menunjukkan kekuatan Pas masih utuh.

Sementara itu, Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan memberitahu Mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat yang diadakan pagi semalam membuat keputusan berdasarkan perkembangan hari ini, iaitu Pas akan mengandakan usaha utk menambahkan ahli.

Beliau berkata melihat manifestasi malam tadi, Pas mensasarkan ahli seramai dua juta orang menjelang 2017.

“Kaji selidik yang dilakukan mendapati sambutan golongan muda amat positif.

“Hari ini sahaja kita sudah meluluskan hampir 9,000 ahli dan 50 peratus adalah ahli muda,” katanya.

111 comments:

  1. Cabaran 1978, Pas hanya lawan BN. Tapi sekarang 2015, Pas lawan BN dan Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elehhhhhh bohong. PKR sokong PAS

      Delete
    2. Azmin aje yg sokong pas
      Org pkr bawah2 sokong amanah

      Delete
    3. Sokong pas supaya jawatan tidak terlepas.

      Delete
    4. KERJA DGN DAP HUKUM HARAM. NAIK BAS CINA DAP PERGI PERHIMPUNAN TAK HARAM.

      Delete
    5. Tentera yg gagah sentiasa waspada persediaan tenteranya.
      Tentera yang bacul pengecut akan mereka cerita tentang kelemahan musuhnya

      Delete
    6. PartiAssobiyahSeMALINGsia18 October 2015 at 15:47

      Bukan fastaqim, tapi himpunan FUNFAIR ala versi berkopiah. Patut di jadikan acara tahunan bagi menutup isu2 negatif.
      Ataupun paling bertepatan dengan nama PESTA FUNFAIR PAK KADUK BERSARBAN . Bersorak hingga telanjang sedang maruah,harta, anak dan bini habis di kebas orang

      Delete
    7. KPD RAKAN2 YG MENGIKUTI PROGRAM FASTAQIM HARI INI, BERHATI2 SEMASA MEMANDU PULANG. INGATLAH ORG YG TERSAYANG. MUDAH2AN APA YG KITA LAKUKAN HARI INI DIREDAI DAN DIBARKATI ALLAH. LAKUKANLAH AMANAH YG DIBERI. SEMOGA ALLAH MEMBERI KITA KEMENANGAN DI DUNIA DAN AKHIRAT NANTI. AMIN.

      Delete
  2. PAS TIDAK RANCANG BAWA USUL HUDUD DI PARLIMEN, KATA TAKIYUDDIN.

    KUALA LUMPUR 3 Okt — PAS tidak menghantar usul baru untuk membentangkan rang undang-undang persendirian berhubung penguatkuasaan hudud di Kelantan, kata Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan. “Itu kami belum putuskan. Kemungkinan besar tidak,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

    Ketika ditanya sama ada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sudah memfailkan usul rang undang-undang persendirian untuk sidang Parlimen yang akan datang, Takiyuddin berkata perkara berkenaan di luar pengetahuannya. Hadi awal tahun ini membawa usul sedemikian tetapi gagal membentangkan dalam sidang-sidang Dewan Rakyat yang lepas.

    Untuk melaksanakan hudud di negeri yang dikuasainya itu, PAS membawa usul meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965, yang selama ini membenarkan mahkamah tersebut mengenakan hukuman denda RM3,000, lima tahun penjara dan enam sebatan.

    ReplyDelete
  3. Samaada tahun 1978 atau 2015, ukuran kekuatan parti bukan sahaja terletak kepada jumlah ahli atau penyokong yang hadhir ceramah.

    Kekuatan parti terletak berapa banyak kerusi yang berjaya diraih dalam sesuatu pilihanraya umum.

    Lihat kembali sejarah pilihanraya Pas mulai PRU 10, yang hanya mendapat undi 994,279 sahaja tetapi berjaya meraih 27 kerusi parlimen.

    Pada PRU 11, Pas mendapat pertambahan undi kepada 1,051,480 tetapi bilangan kerusi yang dimenangi hanya 7 sahaja, hilang 20 kerusi.

    Pada PRU 12 Pas mendapat undi 1,140,676 iaitu bertambah hanya 89,196 undi tetapi berjaya memenangi 24 kerusi, bertambah 17 kerusi.

    Manakala pada PRU 13 Pas mendapat 1,633,389 undi tetapi memenangi 21 kerusi, kurang 3 daripada PRU 12.

    Daripada fakta di atas, sokongan berpuluh ribu orang belum boleh dijadikan ukuran untuk berjaya dalam pilihanraya.

    Tetapi jika jumlah yang hadhir itu digunakan untuk mengukur populariti, mungkin berbaloilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan populariti tapi ini lah pertugas pertugas pilihanraya yg akan menjaga setiap peti undi di tempat mengundi bah kan dari Pilihan raya yg lalu pertugas pertugas ini lah yg membantu parti parti dlm Pakatan rakyat termasuk Pkr dan Dap....jgn lupa sumbangan kami kerana sebahgian kemenangan kamu ada lah dari pertugas yg Istiqamah kami dan fi peti undi lah benteng nk menentukan kalah atau menang calon yg bertanding dgn izin Allah kalau peti undi kamu x de petugas dan mudahlah manupulasi parti memerintah kiraan undi maka siasia lah kerja kamu selama 4 atau 5 tahun berkempen ...jgn lupa Pas cukup jentera untuk Pilihanraya bila bila masa dan kita sentiasa bersedia walau kami tinggal seorang kerana kemenangan pemberian Allah kita hanya berudaha.....insyaallah....

      Delete
    2. Yg hebatnya parti amanah belum pernah masuk bertanding pru tapi dah ada 7 kerusi. Kita tengok nanti pru 14 berapa ratus kerusi pulak pan nak dapat

      Delete
    3. Bukan populariti tapi ini lah pertugas pertugas pilihanraya yg akan menjaga setiap peti undi di tempat mengundi bah kan dari Pilihan raya yg lalu pertugas pertugas ini lah yg membantu parti parti dlm Pakatan rakyat termasuk Pkr dan Dap....jgn lupa sumbangan kami kerana sebahgian kemenangan kamu ada lah dari pertugas yg Istiqamah kami dan fi peti undi lah benteng nk menentukan kalah atau menang calon yg bertanding dgn izin Allah kalau peti undi kamu x de petugas dan mudahlah manupulasi parti memerintah kiraan undi maka siasia lah kerja kamu selama 4 atau 5 tahun berkempen ...jgn lupa Pas cukup jentera untuk Pilihanraya bila bila masa dan kita sentiasa bersedia walau kami tinggal seorang kerana kemenangan pemberian Allah kita hanya berudaha.....insyaallah....

      Delete
    4. Pas memang dah cukup jentera pilihanrayanya. Tapi malang, pas makin tak cukup pengundi2nya.

      Delete
    5. Klu 2 penjuru pun belum tentu pas boleh menang sbb melayu bukan pas dan semua cina tak akan keluar mengundi. Klu 3 penjuru, korang tau aje la jawapannya.

      Senang kira, 2 penjuru ke, 3 penjuru ke, 4 penjuru ke......kompom bungkus.

      Delete
  4. Dr Maza patut dapat ketua ulama dunia.

    Orang yang ilmu nya selaut takkan henya pandang di atas permukaan sahaja (on the surface), pandangannya jauh sampai ke dasar, dalam dunia ini bukan hanya ada orang Islam ada juga orang bukan Islam, begitu pula, berapa banyak negara Islam yang kuat? Senjata pun kena beli dari dari negara bukan Islam, ekonomi pun bergantung kepada negara bukan Islam, sains dan teknologi jauh ketinggalan, harap graduan dalam bidang tu banyak tapi semua tarak guna asyik kerja gomen atau jadi tukang ajar.

    Kiter respek dr Maza dalam banyak perkara, dia ialah Ulama’ revolusinari, antara pandangannnya ialah sokongan Allah for all, boleh beri salam pada bukan Islam dan juga ini.

    Berbeda dengan orang perasan pandai yang berlambak sekarang ni, baru sokong parti berimej agama, tiba-tiba boleh jadi pandai dalam masa satu malam?! WTF! sedangkan latar belakang henya belajar pendidikan Islam di sekolah, dalam rumi pula tu, jawi pun ada yang tak pandai baca, buku teks bahasa arab atau syariah dan quran sunnah pun tak pernah tengok, ada hati nak cakap banyak.

    Sebab itu jadi Hudud sokong, SPBA tak sokong, serupa mahu pencuri dipotong tangan, tapi diri sendiri seronok makan gaji buta. Sedangkan kedua-duanya secara teknikal adalah mencuri.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr asri memang aku hormat.

      Delete
    2. 11.57 ia betul tu. seperti sibodoh tg menulis seperti engkau.yeeee.

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Xpernah ada presiden pas yg sesombong dan sebongkak hadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulut dia tu aku tak tahan dengar...
      Mcm sial

      Delete
    2. 14.22 sebab dalam telinga kau setan da bersarang.

      Delete
    3. Hadi bapak setan kerja dia sekarang mengampu najib melingkupkan pembangkang. Ptuih.

      Delete
  7. Kenapa Hadi concern sangat pada Amanah. Amanah bukan lawan Hadi. Patutnya pas lawan BN. Dah nampak kurang tentangan pada umno BN. BN dah banyak hancurkan negara. Nilai ringgit merudum, 1MDB belum selesai, 2.6 billion belum selesai, toll dah naik melambung, bukan seposen dua. Pekerja ramai diberhentikan, barang2 makin naik, pekerja asing bertambah Dan macam2 lagi. Hari Isnin Ni parlimen bersidang. Dah sampai KL Blum? Jgn lah tak datang pula. Buat lah mesyuarat apa nak cakap bila Dewan bersidang nanti. Berubahlah hadi, jadi seperti sebelum Terengganu menang beberapa tahun dulu. Masa tu punya lah Semangat rakyat. Saya hantar barang ke offshore dgn bot nelayan. Gelombang kebangkitan nampak sangat, dia suruh saya bagitau orang KL suruh pangkah pas.
    Semua tu dah tiada lagi. Kita lebih rela berpecah.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ckp pun mcm org hebat ni lah masalah nya ulamak media sosial....pilihanraya perlu petugas dan petugas dari grassroot bukan hanya pembuat dasar dan pandai komen....Fastaqim adalah medan untuk melihat pertugas bersemangat lagi dan untuk memberi motivasi .....bukan nk menunjuk nunjuk.....

      Delete
    2. Ko ckp pun mcm org hebat ni lah masalah nya ulamak media sosial....pilihanraya perlu petugas dan petugas dari grassroot bukan hanya pembuat dasar dan pandai komen....Fastaqim adalah medan untuk melihat pertugas bersemangat lagi dan untuk memberi motivasi .....bukan nk menunjuk nunjuk.....

      Delete
    3. Kat kelantan tu kau buat mcm mna pun dah tak jadi dah. Mangsa banjir dah marah. Geng husam dah marah. Geng nik aziz dah marah. Cina lg marah. Guru yik dah marah. Diorg dah tak nak undi pas lagi dah. Sia2 aje bg motivasi.

      Delete
    4. Aji oiii....
      Tak guna ko jaga petugas peti undi klu pengundi ko tak tau jaga. Ko jgn nak jual temberang ko tu la

      Delete
    5. Nak tanya...
      Kalaulah Allah takdirkan kelantan tumbang, agak2 siapakah yg perlu sedara persalahkan?

      Delete
    6. 14.30 kau la. org bodoh cam kau x pandai mengundi

      Delete
  8. Zaman dah banyak berubah bang Aji woiii....zaman tu Nashruddin Tantawai tak pakai baju naik basikal buruk keliling kampung tengok orang laga ayam...sekarang beliau sudah berhellfire u......gaya jalan dan jelingannya pun dah lain.... kalau Haji masih ingat, zaman 1978 tu Haji tengah kalut merekacipta Fuckwa bahawasenya orang HAMNO Kapiaq! Kalau la Haji ingat lagi, masa tu orang-orang China Hindu takut sangat untuk mendekati PAS, apatah lagi berani hadir untuk mendengar ceramah PAS, ibarat jauh semanggang dari api, jauh kerbau dari babi!

    Akan tetapi,semenjak dua menjak sejarah telah tercipta apabila orang-orang China, India, Siam dan Nasrani sudah mula mengundi calun PAS dalam PRU ke 12 & 13. Sebab itu lah hakikatnya Din Tantawi boleh menang di Temerloh, Idris Ahmad menang di G. Semanggol. Adapun dasar perjuangan PAS dengan slogan "PAS FOR ALL" benar-benar menarik perhatian golongan bukan Islam mendekati dan seterusnya menyokong PAS. Dan manusia yang paling berjasa dalam mengubah scenario politik PAS tersebut adalah TG Nik Aziz, bukannya Haji atau konco-koncio Balachi Pak haji....bukan BUKAN!!!! hakikatnya masyarakat bukan Islam hari ini kembali melihat PAS mundur ke zaman lampau. Mereka memandang Haji sebagai seorang pembengis taksub yang sering mungkir janji dan tidak boleh dipercayai. Ini bukan salah Mat Sabu atau Din Ayam...salah AyahChik sendiri.....

    Jadi .... tak bolehlah Aji nak bandingkan scenario 1978 dengan 2015...itu macam bandingkan perlumbaan menggunakan basikal raleigh dengan moto berkuasa besar......Untuk memahami scenario politik terkini secara lebih rasional elok haji buka sarban, usap kulit kepala perlahan-lahan, pusing-pusingkan kepala ke kiri kanan atas bawah, tepuk-tepuk dahi (tapi jangan kuat-kuat sangat nanti bertambah .......) kami rasa InsyaAllah oksigen akan masuk ke otak perlahan-lahan dan Haji akan dapat berfikir dengan jelas adanya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu org tak tebang balak aji oiii...takut kena banjir. Tahun 2015 ni balak dah licin aji hoii.. Aji pikir la sendiri, cikgu yik pom tension kena kelentong puok2 aji tu.

      Nak menang mcm mna aji kalau mulut aji asyik nak membarua...

      Delete
    2. Yg keluar pas tu bukan keluar sorang2. Dia bawak bini dia, bawak anak menantu dia, bawak besan dia, bawak anak beranak dia, bawak sedara mara dia, bawak geng dia, bawak penyokong dia, bawak anak murid dia...

      Habis la ko aji....

      Delete
    3. Orang Cina dan Indis undi Pas bukan kerana mereka dah tak takut atau suka pada Pas, tapi kerana mereka hendak menolong Dap. Jangan terlalu naif.

      Delete
    4. Hadi berucap terhoyong hayang macam mabuk todi.

      Delete
  9. Hadi pemusnah pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi bukan pemusnah PAS. Bukan. Hadi adalah "musuh" PAS. #stop!

      Delete
    2. Hadi adalah heroooo
      Yeeeee haaaaaaa

      Delete
  10. Ulamak pewaris nabi.Nabi berbudi pekerti mulia,merendah diri dan dihormati org islam dn bukan islam.Tp hadi membawa imej lain,imej abu jahal yg dibawaknye...Layak ke hadi dipanggil ulamak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrip umno dri dulu tapi xde org dengar sampailah hadi x wala' dgn dap, bru skrip umno ni diguna oleh org pr sendiri.

      Delete
    2. Aikkk.....dulu hadi ada walak kat dap ker? Uihhh...haram tu. Dah tobat ker belom?
      Nak tobat kena lepas jawatan mp
      Sbb menang dulu pun dap ada tolong.

      Delete
  11. Hadi, Harun din dan konco2 nya adalah Rancangan Umno bn utk merosakkan pembangkang... Hadi tidak akan letak jawatan melainkan pembangkang benar2 berpecah belah.Habuan besar menanti hadi jika berjaya.Derma bilion2 akan masuk akaun hadi pula

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanya...
      Ini ke yg dipanggil pas ug?

      Delete
    2. Pemilihan Pas yg lalu telah didalangi Najib,
      Pemilihan Presiden PAN telah ikut telunjuk Najib,
      Pemilihan Parti PKR, DAP, PSM, PKM, PARTI DAYAK, PARTI CANGKUL semuanya didalangi Najib, dan...

      Pemilihan Presiden Amerika juga didalangi oleh najib.

      Delete
    3. Hidup najib
      Hidup hadi
      Mampos pembangkang
      Takbirrr

      Delete
  12. aiyo-yo appa, ribu2 suda masuk jd ahli, hudud bila mau bentang mari?
    tanya mat sabun dari parti kuali...ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak!!! bila lu mau saman ling liong sik?

      Delete
    2. Patutnya parti pemerintah yg berkuasalah yg hantar cadangan bentang hudud kalau dia islam.... ni dah terbalik pulak dah

      Delete
    3. Kat negara islam lain, parti pemerintah akan bentang hudud utk dilsksanakan. Kat msia lain mcm. Dah la tak nak cadang, bila org cadang cepat2 diaorg tolak. Lepas tu salahkan kapir dap pulop.

      Delete
    4. Walaupun umno, dap, mca, gerakan dan mic tolak hudud, caipus dan caimeno akan tetap tuduh cina dap sahaja tentang hudud. Nampak sgt hudud tu dipolitikkan....

      Hampeh.....patut la Tom Jepon jalang2 pegi Tokyo.

      Delete
    5. yang salahkan dap tu hadi...bukan ameno...

      Delete
  13. Nak tanya...
    Sedara rasa pas boleh selamatkan kelantan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mestile boleh...kami dah tebang banyak balak untuk buat rakit sebagai persediaan banjir tahun ni...

      Delete
    2. Boleh2
      Brahem dan pekasam undi kita dah
      Mereka dah insap

      Delete
  14. PAN bukan ancaman PAS tapi kenapa balaci2 PAS setiap hari memperburukkan PAN? Sebabnya, UMNO minta PAS serang PAN, jadi siapa yg memperburukkan PAN, mereka adalah ahli UMNO yg berjiwa YAHUDI. TOTAL#

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas ni kita nyanyi ramai2...pas pati anjing, dap pati babi, pkr pati jubo, pan pati kuali...ye2

      Delete
    2. PAN gila babi
      PAN babi gila

      Delete
    3. Alaaaa....temberang hadi ni bukan bole pakai. Hari ni dia kutuk, dekat2 pru besok dia cari mat sabu kasi pelok. Dulu pun dia kutok brahem pekasam tapi skang dah lemah longlai dia pelok breim pekasam turr..

      Politik brooo....bukan pasal nak perjuangkan islam sangat pun.....

      Delete
    4. 14.37/ 14.41 ni klu ahli pas, aku amat sedih sekali. Tapi 120% tu caimeno.

      Delete
    5. Kalau bhsa lagu tu, memang kompom ahli umno baju merah.

      Delete
    6. Setuju.
      Memang 100% umno.

      Delete
    7. Jgn2 cai pukaisam tak?

      Delete
  15. KESIAN KITA TENGOK HADI.
    MENGGELETAR MULUT DAN MENGGIGIL TANGAN DIA BILA SEBUT PERKATAAN PAN @ AMANAH.
    AGAKNYA DIA TAKUT DAN GERAM SANGAT KPD MAT SABU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asal jangan kote hadi menggeletar dan geram sangat nak menjubur mat sabu udah le..hihihi

      Delete
    2. Dulu aku tercium tangan hadi.
      Nak kena samak ka sebab dia mengaku anjing salak babi.
      Hadi hadi......
      Kaki belit ayat quran
      Sekarang hadi dah terbelit. Ptuih.

      Delete
  16. Mat sabu bergaduh dgn hj hadi, umno yg kena tuduh
    Pan bergaduh dgn Pas, umno yg kena tuduh.

    Tak nak mengaku lagi doa KO kpd umno dah kena kat muka kau org sendiri?
    Tak sedar diri lagi?
    Masih nak salahkan umno lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu bergaduh dngn hj hadi tu mereka punya pasal asal jngn mereka tak berjubur suka sama suka sudah la..ngeh3

      Delete
    2. Hidup umno
      Cayang rosmah

      Delete
  17. Anonymous oii tak guna komen panjang2 dan jadi batu api atau fitnah.buat pilihanraya dulu baru tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong ko halban.
      Klu lawan 3 penjuru pas kompom menang.
      Umno akan tewas.
      Pan akan bungkus.
      Kelantan kekal di tgn pas

      Delete
  18. Anonymous oii tak guna komen panjang2 dan jadi batu api atau fitnah.buat pilihanraya dulu baru tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahli suda masuk ribu2 mari
      bila mau bentang hudud kasi
      tanya mat sabu parti kuali

      Delete
    2. Halban....
      Biar kaki bersilang lutut
      Kita akan pertahankan kelantan
      Dengan doa dan air mata
      Biar kaki tercabut lutut
      Kelantan adalah milik kita
      Undur setapak tidak sekali
      Lari jauh sekali
      Umno dan pan kita bungkus dalam peti undi

      Delete
    3. Haron boleh jampi
      No hal

      Delete
  19. Seteruk-teruk org umno, tak adalah nak bagi gelaran yg buruk pd lawan.
    Tahun ni tak ada ke doa KO kpd umno dari Pas, stadium dah penuh, skrip dah ada,
    yg tukang baca doa ramai,
    yg mengaminkan doa penuh satu stadium,
    doakan Ko sekali lagi kpd umno,
    Takkan tak boleh...Pas boleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah tunggul kayu memanglah tak berani nak bersuara! nanti soru kena sekat! kah! kah! kah! kah! umno memang parti untuk tunggul kayu! kah! kah! kah! kah!

      Delete
    2. Anon 15:27..yg tuduh pas..parti ajaran sesat tu bukan umno ke

      Delete
  20. Saya x kisah sesiapapun perintah sbb apa pun tiada. Ikut sukalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pulangkan pada british semula! kah! kah! kah!

      Delete
  21. Pembaca doa KO umno adik nik aziz masih hidup, minta dia baca sekali lagi, modified sikit doa tu, kasi kaw-kaw, doa adik nik aziz ni nampaknya mustajab, cepat Allah makbulkan.

    ReplyDelete
  22. makhluk yang bodoh adalah:
    a) anjing kurap dalam reban
    b) najib razak
    c) said keruak
    d) ahmad maslan
    e) rahman dahlan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik nama hadi tak ada.
      Selamat....

      Delete
    2. kalau lu mau tambah dipersilakan! kah! kah! kah!

      Delete
    3. Termasuk hadi ahli parlimen mereng

      Delete
  23. gua pilih b, c, d dan e. semua yang dalam kabinet tu bodoh termasuk pejabat, tandas dan tukang jaga sertalah makcik cleaner. Kah! Kah! Kah! Bodoh nak mampus! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. amerika dah cucuk hidung dan bontot najib kah! kah! kah! kah! kah! satu malaysia dah digadai kepada obama! kah! kah! kah! lepas nie kena panggil tuanku obama! kah! kah! kah! kah!

      Delete
  24. menteri tu semua kalau nak pergi berak pun kena orang bantu dan pimpin! Kah! Kah! Kah! Kah! Bodoh macam tunggul kayu! Kah! Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan biadap terhadap pemimpin! kata najib razak!

      Delete
    2. tunggul kayu pun kau nak defend ke? kah! kah! kah! korang dapat berapa ye dari tunggul kayu tu? kah! kah! kah! hanya anjing kurap saja sukakan tunggul kayu sebab itulah tempat kencing dan berak yang paling selesa! kah! kah! kah! kah!

      Delete
    3. Kenapa kau kurang ajar sangat kepada najib razak? Adakah kau orang bangla?

      Delete
    4. kah! kah! kah! aku orang bangla! kah! kah! kah! dah memang dasar anjing rasis kurap! kah! kah! kah! kah!

      Delete
    5. Kaulah anjing kurap.
      Pemimpin baik macam najib razak pun kau hinakan.
      Elok kau duduk bawah regim Basar Asad sana.
      Dasar orang biadap

      Delete
    6. Apa yang najib razak dah buat kat kau sampai kau kurang ajar ni? Duit Brim sapu tapi tak reti nak berterima kasih. Bangsat kau ni.

      Delete
    7. oops sorry! kami nie memang anjing kurap tapi kami tidak meminta-minta macam pemimpin suci kau tu! asyik mintak nyawa, mintak nyawa! main bomoh sana sini macam dajjal! korang tu anjing kurap tepi jalan yang tiada reban! KAH! KAH! KAH! KAH!

      Delete
    8. DUIT BRIM TU DUIT KAMI YANG KAU TELAH SONGLAP! DASAR ANJING KURAP TAK SEDAR DIRI, BUGIS BANGSAT CIBAI PUKIMAK!

      Delete
    9. aku nak bakar duit brim beserta dengan najib sekali untuk mensucikan dosa-dosa aku!

      Delete
    10. ini antara yang najib dah buat:
      a) bunuh altantuya
      b) songlap dan tipu rm2.6 billion
      c) songlap duit komisen rm500juta
      d) kenakan cukai gst
      e) naikkan kadar tol
      f) naikkan tambang lrt
      g) tarik subsidi petrol, gula dan tepung!
      dan berbagai lagi beban yang terpaksa rakyat tanggung. korang apa tau? korang asyik kipas si jahanam tu! korang tu keturunan dajjal ke apa?

      Delete
    11. tunggul kayu ada perasaan ke? kah! kah! kah! bila kenakan bermacam kenaikan kepada rakyat macam dajjal tu ada ke korang tanya perasaan rakyat? cibailah tunggul kayu! kah! kah! kah! kah!

      Delete
    12. aku tak halalkan dari dunia sampai akhirat! aku nak tengok korang semua dibakar bersama segala wang tu sekali dalam neraka jahanam tuuu!

      Delete
  25. Hebat wayang hadi hari ini.
    Lakonan 5 bintang.
    Penonton pecah panggung
    Filem box office 2015

    Mudah2an kelantan kekal bersama pas
    Hurmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi ni sebenarnya hengsem lagi. Tapi mulut dia tu aku tak tahan.....
      Hiduppppp hadi...
      Takbir3x

      Delete
  26. TQ OMAKKAU.. POST YG MENARIK...

    ReplyDelete
  27. Anda tentu tahu ada jawatan yang diwujudkan hanya datang melepak dalam lab main komputer dari jam 8 ke jam 4, 5 hari seminggu, ada jawatan kerja dua kali setahun, ada jabatan kecil sampai 3 orang kerani, kerja kurang kakitangan banyak maka masa dihabiskan dengan menonton telenovela atau main internet.

    Hakikatnya penjawat awam di Malaysia adalah yang paling tidak produktif dan lembap dalam tenaga kerja di Malaysia.

    Sikap paling ketara ialah berkira kerja, ini bukan bidang aku itu bukan bidang aku, mereka lebih rela duduk bertapa dalam lab sampai kematu jubo dan merah mata mengadap komputer atau dalam stor tidur daripada aktif membantu jabatan yang mereka anggotai hanya keranatakut nanti disuruh-suruh lagi, makan haram.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  28. Makin teruk dah meroyan geng2 kuali imayam ni..dengki la tu pasal ramai tul hadir fastaqim..pan layak kat kdai kopi ja..tu pun kna rasuah bihun sup ngan karipap..
    syoh syoh..pigi kat bloq korang..mnyibuk sini pehal..syohhhhh

    ReplyDelete
  29. Wuiiiiiio Imayam, tulis panjang2 sebab hati panas. Sat lagi mau diludahnya touch screen I Pad tu.

    Imayam ada ahli ka??? Ada la tapi pemimpin lagi ramai Jadi ahli. Kalau korang sign Jadi ahli PAN Imayam Al Khianatun trussss dapat pangkat.

    Tulang Loser dia Keadilan dulu dia PAS. Tak tau la la ni jadi ahli Imayam. Loserwaves tu kao tak update kerrrr???? Atau kao tak dapat upah dari Sifoo Penang lagi.

    Kah kah kah. Balik la I'm Ayam oiiii

    ReplyDelete
  30. sekalian biri2 itu terlalu asyik diperbodoh dan dipergunakan oleh kawanan serigala yg mengembalakan mereka ... didlm mereka "menderita" kerana kezaliman UMNO sebagai kerajaan ... hiduplah mereka (biri2 itu) dengan berebutkan segala nikmat yg masih bertebaran di bumi bertuah ini ... sambil lidah mereka tidak henti2 mencela ,mengadu domba dan memanjangkan segala macam fitnah terhadap pemerintah ... sangat sadis melihatkan sekalian biri2 itu begitu galak berkelahi sesama mereka (mengikut kandang sipengembalanya) ... :)

    ReplyDelete
  31. http://www.kedahlanie.info/2015/10/tahniah-14-rumah-mangsa-banjir-siap.html

    ReplyDelete
  32. Hadi ahli parlimen mereng kencing penoh stadium.
    Hadi suka putar belit ayat quran. Sekarang hadi dah terbelit. Ptuih.

    ReplyDelete
  33. Maka betullah kata-kata beberapa orang asing yang mengatakan kalau kau bercampur dengan orang Islam jarang sekali kau akan menjadi Muslim. Namun kalau kau tahu apa isi AlQuran dan Assunnah maka kau akan menjadi Muslim sejati!! Buruk sangat perangai orang Melayu terhadap sesama sendiri. Patutlah dalam sejarah Melayu belum ada musuh yang dapat dikalahkan. Dari aman sebelum Portugis samailah kehari ini dan tanah milik orang Melayu dihakis sedikit demi sedikit sehinggakan orang Melayu di bandar-bandar kecil pun hanya layak tinggal diflat-flat sempit macam kotak kasut!!. Dan yang tinggal dalam kotak-kotak kasut nilah ramai tak sedar diri!!

    ReplyDelete
  34. pas parti hanjing
    dap parti babi
    pkr parti jubor
    pan parti kuali

    ReplyDelete