KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 9 October 2015

2 REMAJA YANG MEMAKI HAMUN 3 ANGGOTA PENGUATKUASA MAJLIS BANDARAYA PULAU PINANG (MBPP) TELAH DITAHAN POLIS




GEORGETOWN - Dua remaja yang disyaki terlibat dengan kejadian memaki hamun tiga anggota penguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) ditahan polis di sebuah kedai makanan segera di Bandar Baru Farlim, Ayer Itam di sini sebentar tadi.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Mior Faridalathrash Wahid berkata, kedua-dua remaja berusia 19 dan 25 ditahan kira-kira jam 4 petang.

Menurutnya, kedua-dua suspek berkenaan akan disiasat mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang tugas penjawat awam.

Sabit kesalahan mereka boleh dikenakan hukuman penjara maksimum tiga bulan dan denda RM1,000.

"Kita akan mengambil keterangan daripada kedua-dua suspek ini dan melengkapkan siasatan sebelum merujuk kepada pejabat Timbalan Pendakwa Raya untuk arahan selanjutnya,"katanya di sini.

Semalam, video dua lelaki berkenaan yang memaki hamun tiga anggota penguatkuasa MBPP selepas tayar kenderaan mereka dikunci menjadi viral di laman sosial.

Tindakan mereka yang mengeluarkan kata-kata kesat termasuk menggelar anggota penguatkuasa itu sebagai anjing turut dikecam orang ramai.

Lebih membangkitkan kemarahan apabila salah seorang daripada lelaki berkenaan bertindak melemparkan wang kepada anggota penguatkuasa selepas mereka diarahkan membayar denda sebelum kunci di buka.

17 comments:

  1. Blogger UG kaki fitnah ikut perangai ulamak sesat rusila,kata report dah di tarik balik..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. fitnah huru hara adalah makanan umnu n pasug

      assobiyah n khawarij

      Delete
    2. Demi dap...salah pas jgk...

      Delete
  2. Bangang punya barua tokong dap...repot tarik tapi polis boleh buat siasatan...boddowwww

    Penguatkuasa dpt rm200 tak nak buat pertuduhan pun tak pe. Polis masih boleh siasat.

    Yg ko bangang nak pertahankan cina babi tu kenapa?...ooo sbb ko penjilat cina tokong p.pinang

    Kah kah kahak ptuiihhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. semuga mati mu dlm tokong

      Delete
  3. Penyokong dap bkn menjadi lebih baik, bersopan dan amanah bila terjalinnya hubungan pan dgn dap tetapi sebaliknya mereka menjadi lebih ganas bila pas putuskan hubungan dgn dap. Tidak ada apa2 faedah yg terhasil dgn kerjasama pan dan dap malah jurang perkauman lebih membarah malah rasanya pan pula yg ditelan oleh dap dan akhirnya menjadi balaci. Itulah hasilnya org yg lari dari perjuangan, tamak ,tak ikhlas dan berdendam selalunya rugi tertipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh ckp kosong msti org pas ni

      Delete
    2. Tetap bengap walaupun melayu dohina msti bRua dap ni

      Delete
  4. Hati2 dgn musang berbulu ayaM dlm ni. Cybertrooper ipahan DAP Dan Imayam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dap tk perlu pakai bulu ayam

      yg pakai bulu ayam omakkau

      Delete
    2. Klu kjaan pimpinan melayu menarik geran sek cina...dah.melalak.semua cina2 xXkira apa parti...tapi kamu semua diam membisu bila kjaan pimpinan dap berbuat demikian? Mana ckp2 jagoh nak pertahan islam dan melayu kamu? Apakah sifat dengki sakit hati terlalu kuat sehingga sanggup mengorban pendidikan anak bangsa? Kamu semua spesis umno ke? Rasis ke klu melayu mempertahan anak bangsa sendiri? Atau nak kene tggu smpi putrajaya jgk dulu? Atau kamu rasa bangga anak bangsa diperlakukan sedemikian...krn dendam politik kamu? Atau kamu tersepit krn terlalu byk mkn budi? Mana jagoan2 kencang disini? Dimana kamu? Tepuk dada tanya iman...

      Delete
  5. Anjing2 Dap sakalaian... menyalak!!!! Geng bos korg da kne.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semuga mati mu seperti binatang yg kau suka zikir itu

      amiiin

      Delete
  6. Berlaku si pulau pinang....jijah dan baka baka nya senyap sepi.....pukimak punya presiden pkr ni....kat negeri sendiri menikus dngan DAP....aljuboori ni semata mata nak selamat lubang jubo semata mata...puiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua maki hamun balik kpd diri mu wahai melayu fasik

      Delete
    2. Klu kjaan pimpinan melayu menarik geran sek cina...dah.melalak.semua cina2 xXkira apa parti...tapi kamu semua diam membisu bila kjaan pimpinan dap berbuat demikian? Mana ckp2 jagoh nak pertahan islam dan melayu kamu? Apakah sifat dengki sakit hati terlalu kuat sehingga sanggup mengorban pendidikan anak bangsa? Kamu semua spesis umno ke? Rasis ke klu melayu mempertahan anak bangsa sendiri? Atau nak kene tggu smpi putrajaya jgk dulu? Atau kamu rasa bangga anak bangsa diperlakukan sedemikian...krn dendam politik kamu? Atau kamu tersepit krn terlalu byk mkn budi? Mana jagoan2 kencang disini? Dimana kamu? Tepuk dada tanya iman...

      Delete
  7. Aku cadangkan supaya admin jgn papar komen anonymous kerana komen depa ni byk merapu.papar komen yg ada nama shj.

    ReplyDelete