Friday 30 October 2015

DAP MAU TANDING 8 KERUSI DUN SELANGOR YANG DIMENANGI PAS PADA PRU KE-13 LALU DAN YAKIN AKAN MENANG.


DAP percaya mampu menawan lapan kerusi yang dimenangi PAS di Selangor.

Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua berkata, jika saingan tiga penjuru antara PAS, DAP dan Barisan Nasional (BN) berlaku di lapan kerusi Dewan Undangan Negeri itu, pada Pilihan Raya Umum akan datang, DAP boleh capai “kemenangan”.

Lapan kerusi yang disebut Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu adalah Seri Serdang, Dusun Tua, Taman Templer, Tanjong Sepat, Chempaka, Lembah Jaya, Paya Jaras dan Meru.

“Kami akan membuat persediaan diperlukan untuk kami bertanding di kerusi-kerusi itu, bermula dengan Taman Templer.

“Langkah pertama, kami perlu melantik Edry Faizal sebagai penyelaras untuk DAP bertanding di sana.

“Sama ada kami akan bertanding di kerusi-kerusi itu kelak, ia akan dibincangkan dalam mesyuarat Pakatan Harapan di Selangor,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat DAP, hari ini.

152 comments:

  1. Tahniah.. barulah demokrasi berkembang di negara kita.. tiada lagi tuduhan2 yg jika PAS bertanding 3 penjuru di seluruh negara akan memenangkan BN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idea yg bagus. Apa yg penting Hadi mesti ditumbangkan. Selagi PAS ditangan Hadi...pengundi muda akn CABUT. Sebab Hadi x blh dipercayai.

      Delete
    2. Setuju.
      Meh kita tendang hadi keluar pas lepas melepas pru14

      Delete
    3. NAMA PAS DIGERUNI OLEH UMNO ERA TGNA. KEPANDAIAN JENTERA UMNO UTK MEMECAHKAN PAKATAN BERJAYA DGN CEMERLANG. BARUA UMNO YG TURUT RANAPKAN PAS IALAH HADI.

      Delete
    4. Elehhhhh PAN Imayam tunjuk geram. kah kah

      Delete
    5. Tak suka Pas, masuk aje parti Amanah atau DAP. Baru je lepas solat Jumaat daj kutuk orang. Apa masalahnya dgn jiwa kauorang?

      Delete
    6. Tony Pua DAP Racist Maki Masyarakat India

      TUDUH PENIAGA INDIA 'SAMSENG', PENIPUAN PUAKA TERBONGKAR!!! 

      Apa boleh buat. Kalau dah namanya diorang ni dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu, memang asyik MENIPU rakyat aje la kerjanya. Biarpun terhadap sesama mereka sendiri. Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu didakwa terkedu selepas dimaki hamun oleh sekumpulan peniaga India, mula la dia meroyan dan mendakwa mereka sebagai kumpulan samseng PKR. (Artikel Berkaitan: Tony Puaka Terkedu Dimaki Ahli PKR!!!)

      Tapi dari kenyataan yang dibuat bagi pihak peniaga India yang dilabelkan sebagai Samseng oleh Ahli Parlimen DAPigs tu lain pulak ceritanya. Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL. Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL untuk menjelaskan kenapa mereka perlu berpindah dari tapak perniagaan sedia ada ke satu kawasan lain bersempena Hari Deepavali tahun ini. Malah peniaga - peniaga India itu juga turut menjelaskan bahawa usaha untuk berjumpa dengan Ahli Parlimen DAPigs tu sudah beberapa kali dilakukan, namun ianya tidak diendahkan.

      Sewaktu insiden ditapak perniagaan itu berlaku, Si Tony Puaka tu dikatakan berbelit - belit memberikan alasan mengenai sebab kenapa mereka perlu berpindah sehingga mencetuskan ketegangan. Ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony GAGAL membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas. Apabila didesak berkali - kali, Tony terkedu dan cuba untuk menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota keselamatan, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen itu pernah mencerca pasukan keselamatan itu. Anggota keselamatan terbabit dengan segera memberikan bantuan selepas Tony yang GAGAL memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Dalam erti kata lainnya, peniaga - peniaga India PKR yang didakwa 'Samseng' tu hanya bertindak 'menyerang' Si Tony Puaka tu selepas dikencing oleh Ahli Parlimen DAPigs tu. Tapi semua tu salah mereka sendiri. Siapa suruh diorang pilih Si Tony Puaka tu jadi Ahli Parlimen!!!



      Delete
    7. Penang Potong Bantuan ke SAR - Dasar Racist DAP disokong oleh PAN Imayam


      MEMANG SAH GUAN ENG MENIPU!!!  Sekolah Rendah Islam Al-Ansar (SRIA) in Balik Pulau hari ini mendakwa kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP mempunyai agenda politik apabila ia menghentikan bantuan kewangan kepada sekolah itu hari ini.

      Pengarah SRIA Muhammad Fauzi Yusof mendakwa kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri Lim Guan Eng mengamalkan diskriminasi terhadap sekolah itu dengan menarik balik bantuan kewangan kepadanya tahun ini. “Kami menerima bantuan kewangan tahunan dan tahun ini kami telah diberi surat untuk menerima bantuan itu tetapi pada 3 September, kami diberitahu bantuan berkenaan ditarik balik dan seorang pegawai dari Jabatan Agama Islam Pulau Pinang (Jaipp) datang untuk mengambil balik surat itu,” katanya dalam satu kenyataan.

      Beliau percaya ini menunjukkan ada ‘tangan tersorok’ atau 'tangan ghaib' yang terbabit berikutan campur tangan politik dalam pentadbiran negeri. “Ini adalah kezaliman terhadap sebuah institusi pendidikan agama di negeri ini,” tambah Muhammad Fauzi. Sekolah Agama Rakyat (SAR) itu didaftar dengan Jaipp dan sudah beroperasi sejak 2008. Muhammad Fauzi berkata, sekolah itu kini mempunyai 215 pelajar dengan kebanyakan mereka dari golongan berpendapatan tengah dan rendah.

      Minggu lalu, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS, Khairuddin Aman Razali At-Takiri menuduh kerajaan negeri menghenti bantuan kewangan kepada sekolah agama dimilik ahli PAS. Pengerusi jawatankuasa hal-ehwal agama negeri Datuk Abdul Malik Kassim membalas dakwaan itu dengan menyatakan Pulau Pinang terus memperuntukkan RM1.75 juta kepada 177 sekolah agama di negeri ini tahun ini.

      Sebelum ini, Guan Eng mendakwa kononnya pihak Rejim DAPigs Negeri tidak pernah mengurangkan bantuan kepada mana - mana SAR walaupun sekupang termasuk SAR milik PAS. Malah, Si Tokong DAPigs tu juga turut mendakwa tuduhan yang dibuat oleh PAS itu hanya sekadar fitnah semata - mata. Tapi sebenarnya dakwaan yang dibuat Si Tokong DAPigs tu hanya Pembohongan yang bertujuan untuk mengelirukan rakyat!!!

      Delete
    8. Lagi contoh DAP racist!!!!!!!!!!!!!!! anti Islam di bawah ini.

      DAPigs MEROYAN, KHUTBAH SERU UMAT ISLAM BERSATU!!!

      Asal dengar je seruan yang menyeru supaya supaya seluruh Umat Islam bersatu, mula la puak - puak DAPigs ni jadi Gila Meroyan tak tentu arah. Macam Setan panas punggung pulak dah gayanya. Tapi yang lebih memalukan ialah apabila yang meroyan tu sendiri mendabik dada mendakwa dia seorang Muslim.

      Pun dia masih tak faham lagi intipati khutbah yang disampaikan? Kalau tengok gaya, macam bijak sangat. Tapi, kenapa bila orang nyatakan Kebenaran bahawa umat Islam di Malaysia ni berpecah akibat ketaksuban terhadap parti Politik dia nak meroyan pulak? Antara intipati khutbah yang disampaikan baru - baru ini menyentuh mengenai perpecahan yang berlaku dikalangan umat Islam di Malaysia ni adalah disebabkan ketaksuban terhadap parti Politik. "Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara.

      Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam."

      Kalau kita tengok dari satu sudut yang dinyatakan, memang betul pun apa yang disampaikan dalam khutbah tersebut. Perkara tu memang sudah dibuktikan secara terang - terangan. Jadi, kenapa pulak

      Pengerusi DAPigs Pahang yang juga merupakan seorang Muslim tu nak menidakkan Kebenaran yang disampaikan melalui khutbah tersebut? Kenapa dia sorang je yang meroyan? Kan nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu memang pantang mendengar seruan yang menyeru ke arah Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di Malaysia ni. Maka sebab itu lah dia bantah.

      Mungkin Pengerusi DAPigs Pahang tu lebih suka melihat umat Islam di Malaysia ni berpecah-belah supaya senang untuk mereka terus mengelirukan rakyat dengan agenda subversif mereka. Makak sebab itulah dia pun hilang akal terhadap khutbah tersebut!!!

      Delete
    9. Lagi Contoh DAP Racist Anti Islam

      DAP Halang Pembinaan Masjid Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana. Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.  Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman. Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi parti itu dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia

      Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu

      Delete
    10. Lagi Contoh DAP Anti Islam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.


      Delete
    11. PAS P.Pinang dedahkan DAP memang hapuskan kampung melayu.

      Kenyataan balas kepada kenyataan MP Bukit Bendera .

      Apakah benar PAS Pulau Pinang fitnah Kerajaan DAP Pulau Pinang setelah kami turun meninjau dan melakukan kajian ke atas nasib Kampung Mutiara sejak 2013 ?

      1) Apa yang berlaku di Kampung Mutiara sebenarnya saya merujuk kepada ketidak sungguhan sikap Kerajaan Negeri mempertahankan Kampung Kampung warisan Melayu seperti yang dijanjikan melalui manifesto PRU 13 lalu, malah mereka masih tidak menunaikan janji melaksanakan manifesto PRU13 yang lalu dibawah tajuk Warisan iaitu Rujuk kepada Manifesto PRU 13 dibawah Tajuk 10 : Kesenian, Kebudayaan & Warisan pada item no. 10.3 " Menetapkan Lingkaran Tanah Warisan Melayu di Kampung Batu Uban dan Tanjung Tokong"

      2) Tujuannya agenda ini adalah untuk membuktikan di Pulau Pinang ini bukan sahaja ada warisan kolonial di GeorgeTown yang diagung-agungkan malah di jaga rapi dengan mendapat dana khusus untuk pemuliharaan bangunan warisan kolonial. Manakala warisan orang Melayu khususnya Perkampungan Awal orang melayu yang lebih Awal berada di Pulau Pinang yang asalnya milikan kerajaan Kedah Gagal dipertahankan malah diambil tindakan perobohan tanpa belas kasihan dan dilenyapkan dimana hampir 25 Kampung sedang dan telah lenyap ditelan pembangunan.

      3) Mungkin Kampung Mutiara tidak menepati ciri-ciri warisan tetapi asal usul orang Melayu di situ ada kaitan sebahagiannya adalah bekas tentera Kerajaan Negeri Kedah dimasa lampau ketika bertempur dengan Siam mengikut kajian maklumat yang diperolehi oleh Lajnah Tanah PAS Negeri Pulau Pinang malah segala dokumen dan kertas kajian serta kronologi berada dalam simpanan Lajnah Tanah PAS Negeri Pulau Pinang yang cuba diminta oleh Zairil suatu ketika lalu.

      4) Dari perbincangan 3 Parti dimana saya turut terlibat mewakili PAS Negeri Pulau Pinang pada tahun 2012 sebelum pilihan Raya ke 13, persetujuan 3 Parti DAP, PKR dan PAS menggariskan janji untuk mewujudkan lingkaran sempadan Kampung Warisan yang mempunyai nilai-nilai sejarah supaya generasi mendatang tahu sejarah sebenar warisan. Warisan tinggalan beberapa generasi lalu sebelum penjajahan Inggeris di Tanah Melayu dan juga sebelum negara mencapai kemerdekaan pada 1957 iaitu sebagai contoh Kampung Batu Uban sejak 1734 sebelum Inggeris ke Pulau Pinang 1786, Kampung Siam sejak 1845 sebidang Tanah yang dianugerahkan oleh Queen Victoria melalui Syarikat India Timur, Kampung Tanjung Tokong adalah settelment Kampung melayu ke dua pada 1786 setelah Kampung Batu Uban .

      5) Mengikut manifesto PRU13 yang telah diubah suai dari persetujuan asal iaitu usaha itu perlu dibuat oleh Kerajaan Negeri dalam mengistiharkan lingkaran sempadan kampung warisan berkenaan oleh Kerajaan Negeri tetapi untuk mencapai usaha ini pula mereka telah ubah suai dan ditujukan kepada Kerajaan Pusat pula untuk mengambil tanggungjawab seolah-olah ia ingin lari dari tanggungjawab Kerajaan Negeri.

      6) Malah jika dirujuk kepada Sidang DUN Pulau Pinang pada 28 February 2012 Ketua Menteri LGE berani mengistiharkan KAMPUNG TRADISI TANJONG TOKONG SEBAGAI WARISAN. Walaubagaimanapun pengistiharaan itu sekadar Acuh tak Acuh dalam mencapai aspirasi sebenar warisan Tanjong Tokong dan tidak di aplikasikan malah senyap selepas itu dan tiada usaha bersungguh-sungguh kepada pemeliharaan Kampung warisan tertua di Pulau Pinang.
      ( Rujukan : http://www.daulahrakyat.com/blog/?p=648 )

      7) Apakah dengan hanya mengistiharkan janji manifesto PRU13 itu dengan menuding jari kepada Kerajaan Pusat untuk menunaikan janji manifesto dan apakah Kerajaan Pusat akan mengambil usaha menunaikannya janji itu?
      Tidakkah ini pelik sekali?

      Delete
    12. 8) Lajnah Tanah PAS Pusat telah menemui Menteri Pelancong dan warisan Dato Seri Nazri Aziz pada April 2014 dalam membincangkan HAL Ehwal isu Tanah warisan di Pulau Pinang dimana saya juga turut serta, Dato Seri menegaskan Hal Ehwal Tanah Adalah kuasa Kerajaan Negeri yang memerintah dan Kerajaan Persekutuan adalah pemudah cara untuk mencapai Matlamat warisan mengikut garis panduan yang termaktub.

      9) Sehingga kini usaha kearah mencapai Matlamat manifesto ini tidak kelihatan langsung semata mata umpama muslihat hanya memancing undi orang melayu untuk PRU13.

      10) Diatas sikap sedemikian mereka tidak Acuh dalam menunaikan janji manifesto warisan PRU13 diataslah maka saya merujuk sikap mereka ini kepada isu Kampung Mutiara dan dalam pemerhatian saya sikap mereka umpama menabur janji disaat genting sebaik mahkamah menetapkan tarikh tindakan perobohan barulah mereka mula mengambil tindakan berjanji sedemikian seperti yang disebut oleh MP BUKIT BENDERA.

      11) Semasa saya dalam pentadbiran Kerajaan Tempatan acapkali saya mendengar hujah mereka bahawa penduduk yang terlibat adalah orang UMNO sedangkan saya menegaskan bukan soal balas dendam kepartian tetapi perlunya SIKAP PERIHATIN KEMANUSIAAN TANPA MENGIRA KAUM, BANGSA DAN PARTI seperti juga mereka yang terlibat di Kampung Siam 2014, Kampung Pekan Teluk Kumbar 2012, walaupun kes berada dalam Mahkamah tetapi Kerajaan Negeri ketika itu menunjukkan sikap PERIHATIN menyediakan Alternatif dan rundingan sejak dari awal lagi masalah penduduk berdepan dengan makamah timbul yang melibatkan Kaum tionghua malah Ketua Menteri Sendiri memanggil penduduk ke KOMTAR untuk berunding dan memberi sokongan kepada mereka. Inilah yang menampakkan perbezaan tindakan bilamana ia melibatkan Kampung Mutiara.

      12) PAS Negeri Pulau Pinang sesi 2013-2015 pada bulan July 2014 telah menulis memorandum yang ditulis oleh Timbalan Pesuruhjaya 1 ketika itu Dato Mujahid Yusof Rawa telah mengariskan Kerajaan Negeri perlu bersungguh sungguh menyelesaikan masalah Kampung Mutiara dan beberapa Kampung lain dari lenyap ditelan pembangunan dan tidak mengambil sikap tunggu dan lihat. Memorandum itu diserahkan kepada LIM Guan Eng ketika Majlis Berbuka Puasa di Restoran D' Pauh Seberang Perai oleh Mat Sabu Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang yang ketika itu agak keberatan menandatangani memo berkenaan.

      Penyerahan Memorandum itu adalah susulan dari Memorendum yang pertama kertas cadangan solusi penyelesaian keatas semua Kampung yang terlibat dengan pembangunan yang diserahkan oleh Pengerusi Lajnah Tanah PAS Pusat saudara Mazlan Aliman pada Mac 2014 kepada Timbalan Ketua Menteri Dato Hj Rashid Hasnon. Penyerahan 2 memorandum berkenaan tidak diambil perhatian langsung oleh Ketua Menteri dan tiada apa apa tindakan kearah penyelesaian secara total.

      13) Selain itu saya bersama AJK Lajnah Tanah PAS Negeri Pulau Pinang pada bulan February 2014 (sebaik Mat Sabu ditabalkan sebagai Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang) mengaturkan lawatan bersama Mat Sabu turun ke Kampung Kampung yang bakal dikenakan Perobohan namun Gagal mengunakan kesempatan itu sebagai Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang untuk berunding dan mencari penyelesaian dengan adik angkat beliau iaitu LIM GUAN ENG seperti yang termaktub didalam dua (2) memorandum yang diserahkan kepada Kerajaan Negeri.

      14) Persoalan sekarang adakah tindakan Zairil dan Kerajaan Negeri yang terdesak memberi perhatian kepada penduduk dikala Mahkamah Mengambil tindakan Perobohan pada 24 Ogos 2015 ( Penangguhan tindakan dan diberi tempoh 2 minggu sehingga 7 Sept 2015) lalu menampakkan tindakan "last minute" mereka memberi bantuan dan janji disebabkan tekanan dari pelbagai pihak khususnya PAS kerana ramainya orang melayu disitu yang juga Penyokong kuat UMNO?

      Iszuree Ibrahim
      Pengerusi Peneroka Bandar
      Lajnah Tanah PAS Pusat ,
      Setiausaha Badan Perhubungan PAS Negeri Pulau Pinang

      Delete
    13. Gugurnya pemimpin sejati Tuan Guru selaku tiang seri Pas dan KINI Pas jadi Parti Haprak, memfitnahm menjebon dan membarua jemaah. Hingga Hindu pun tanya dl muktamar " Kenapa Ulama Diam, tak kan tidak ada dlm Quran yg mencela fitnah dan mengaib orang" kat belakan Harun Din selamba ja mcm tak ada apa. Politik Perut dan bukan lagi politik islam dalam PAS ini.
      Teruskan lah tenggelam wahai pengikut dan pemimpin pas. Buat malu pada orang kapir DAP je. Sebok nak bertanding di kawasan DAP tapi bila DAP nak bertanding dikawasan Pas
      meroyan tahap biawak jadinya PAS selangor.

      Sudah lah Pas mulut Isle isle tapi kelaku, hati, mulut semua politik perut ( maaf kepada ahli Pas yg tidak bersikap sedemikian)

      MEMBANGUN LAH BERSAMA KEPIMPINAN CAI

      Delete
  2. Semoga dap beroleh kemenangan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak pegi masjid hari ni.. Hujan lebat.

      Delete
    2. Moh kite humbankan hadi dlm pru14 nanti.
      Kalau hadi dah terhumban parti pas kita akang amang.

      Delete
    3. Tak baik humban hadi. Dia dah tua. Orang kena humban jarang mati. Selalu patah riok aje. Lagi pun kepala dia bukan sihat sangat. Suruh dia rihat kat rumah main dengan cucu (anak din ayam kalau adala!!)

      Delete
    4. Racist DAP Memangsakan Kampung Melayu Pulau Pinang

      Rasa terpanggil untuk mencoretkan tentang perjuangan ISLAM dari sebuah parti di Malaysia ini dengan dasar-dasar ISLAM serta kebajikan yang dijanjikan.

      Dinahari ini banyak perkara yang berlaku dengan kerakusan kuasa milik sementara akan tetapi suara-suara penenggak Agama, Bangsa untuk rakyat Malaysia.

      Semalam kecoh disebelah utara tanah air iaitu di Pulau Pinang telah berlaku menghalau rakyat dikampung Mutiara Batu Feringgi macam pelarian oleh kerajaan DAP.

      Ini senarai kampung yang telah DAP lenyapkan di Pulau Pinang dan terdapat 26 kampung melayu Pulau Pinang sudah dilenyapkan apabila krisis kepercayaan kepada pemimpin Melayu di salah gunakan.

      Sekarang PAN IMAYAM KUALI BALACI dan PKR Pulau Pinang tidak dapat membuat apa-apa kerana mereka telah ditutp dengan wang dan kuasa sementara.

      Apakah nasib yang akan berlaku dengan anak cucu di Penang ini dan masih ada yang menyanjungi mereka (DAP) untuk terus menguasai Malaysia dalam PRU14 nanti.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Pengusiran melayu sama seperti PAP buat terhadap melayu singapore tahun 60an atas dasar Urban Development Program.

      Dah tak ada kawasan majoriti melayu lagi seperti Pasir Panjang, Geylang Serai, Bedok, Pulau-Pulau Selatan. Sesetengah nama ghaib terus dari sebutan seperti Tangjung Keling, Pulau Semulun, Pulau Berani, Instead kita ada marina bay sand.

      Luahan rasa rakyat,
      Aku Anak Penang

      Delete
    5. Wau Timbalan Balaci PAN Salahuddin Ayud memuji dan mendewa-dewakan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng sebagai pemimpin yang mampu menyelamatkan negara.

      Kata Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali, parti serpihan PAS itu kerjanya hanya mengikut kehendak DAP disamping mempromosikan parti chauvinis Cina itu.

      “Pertama saya nampak memang parti serpihan PAS ini menjadi pengikut kepada DAP, kerjanya mempromosi DAP dan memang tidak peliklah apabila saudara Salahuddin pun mempromosi Lim Guan Eng,” katanya dipetik dari Mstar Online hari ini.

      Bunyinya macam PAS berasa cukup rimas dan meluat dengan pendewaan pemimpin PAN kepada DAP. Kalau PAS tak katakan begitu pun, umum memang tahu taraf PAN yang diketuai Mat Sabu, memang dah tertulis takdirnya untuk jadi balaci DAP.

      Saya tertanya-tanya apakah beliau sudah lupa peranan yang dimainkan oleh PAN sekarang sebenarnya adalah kesinambungan kepada ejen2 Anwarinas Kepala Bapak Imayam dalam mencantikkan imej DAP sejak 1998 lagi.

      Biasalah belanja bihon sop saja, Gang G18 akan jadi GHAIRAH tak tentu punca

      Delete
    6. Jom kita terajang pas kuar dari kelantan demi kesejahteraan kayu balak negara.

      Delete
    7. jerat cina seluruh negara perlu diperluaskan.begitu sbb ramai dah melayu jadi cina lebih pada cina.

      Delete
    8. Ajak...
      Ko mampos besok boleh tanam kat jirat cina ahli Gerakan bn.

      Delete
    9. MARI KITA SOKONG DAP TUMBANGKN PENGKHIANAT PASUG

      nnti pas akn keluarkn fatwa sokong dap blh jd kapir

      pas akn main isu takfiri nnti... tengokla

      pas ingat org bodoh mcm hadi.

      kalau kapir lbh integriti kita mesti sokong. bukan sokong agama dia

      klu ulamak bongkak menyesatkn ponteng tkde integriti... kita wajib tolak demi kesucian agama islam

      jgn biarkn islam tercemar oleh kejahatan ulamak2 bengong dlm pas itu

      hadi prakad kt tk beradab bw prakad kt parlimen... label org mcm2 sgtla beradab hadi ponteng tu

      hadi adalah peruntuh gerakan islam pas.... ini akn tetcatat dlm sejarah

      bkn setakat hadi agen umnu...mungkin jg dia agen syiah yg menyusup dlm gerakan islam pas

      Delete
  3. Kalau Parlimen Seremban PAS XBNXDAP macsm mana.aku rasa oengundi melayu akan swing 100% kpd Pas.Pengundi Melayu ada 35 k Pengindi Cins 33k India 12 k.pengundi bn tak kan undi mca dlm pru 14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pengundi seremban... jangan harap aku undi dap lag... ptuii

      Delete
    2. Aku pengundi Seremban Kwsn Lobak. Dulu kini dan selamanya aku pilih DAP.

      Delete
    3. 14.18....
      Ko undi la gerakan pulak
      Tak pun undi mca.
      Diaorg tu suka hudud kot...

      Delete
  4. Kat Ns ada 1 kerusi parlimen dan 3 kerusi dun yg DAP tandingi Pas boleh betanding dan ada harapan menang.Parlimen Sbn Dun Cennah Dum Repah dan Dun Rahang yg boleh ditandingi oleh DHPP pas ns.Apa macam DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jong ramai2 kite humbangkang hadi dalang pru14 akang datang.

      Delete
    2. Tarak hal.
      Jom kita lingkupkan parti hadi demi kesejahteraan isteri2 dan keluarga.

      Delete
  5. 8 kerusi dun....
    kira bagi 3 lah...Pas menang 1, Umno menang 3, Dap dapat 4...

    habislah din ayam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak guna simpan Din Ayam. Perangai tak ubah bapak mertuanya. Kita lihat pru 14 nanti. Masih mampu kah Din Ayam pertahan kerusinya....

      Delete
    2. Salam sehati serasuah
      Ke depan ke belakang kita humbankan hadi dalam pru14 nanti. Biar yg bodo buat kerja bodo. Kembalikan hutan kpd yg dapat 10A.

      Delete
  6. 1.40....
    Kote mung datang bulang lagi ke lening?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kote Hadi dok bebagi bini mung..

      Delete
    2. Bodo natang ning.

      Delete
    3. Salam sehadi sebarua.
      Jom kita undi umno dalam pru14 nanti. Kita kasi tonggeng sama parti lebai balak negara.

      Delete
  7. Aku yg berada di seremban Dan NS merasai Aura pengundi melayu grassroot yang hanya akan undi 2 parti shj iaitu samaada Pas atau Umno.Kalau tak percaya pergi beborak dan bertanya kpd rakyat marhaen melayu.jadi dlm PRU 14 walaupun ia kubu umno tetapi Pas telah menjadi buah mulut mrk terutama pengundi umno kerana ketegasan Pas dlm melaksanakan hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....
      Dimana ada lalat hijau disitu ada pas pis pus

      Delete
    2. pembetulan : pas tegas mempermainkn hudud menipu umat islam... allah dan rasul....tunggulah azab nya

      Delete
  8. Aku rasa Pimpinan Pas NS akan adakan satu perhimpunan Pas secara besar besaran di Seremban utk menunjukkan kekuatan Pas masih lagi.ampuh di NS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PD byk awek slim nama ana, ani, ziana, ziani, siti, dan lain2. Klu brani boleh buat part time.

      Delete
  9. serdang dap nok masuk...sila kan...anak kapal karam ceramah pun hantu & jin je yg dtg...spesis manusia x sampai 10 org kot...kah kah kah

    pastu penceramah lari duk dgn pendengar, nak kasi nampak ade org dgr...kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hantu karpal singh pun ada singgah dengar PAN IMAYAM ceramah.

      Delete
    2. Salan sehadi sebarua.
      Satu kapal kambing tua yg berjanggut sejemput tersadai karam di pantai PD. Turut dibawa ialah balak. Usaha menyelamat sdg cuba dibuat oleh ayam din.

      Delete
  10. Bestnya. Dah berbulan-bulan aku fikir nak undi siapa kat Ampang. Bai-bai PAS, 5 undi keluarga aku untuk DAP!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau DAP menang, kau ada peluang makan babi panggang free mcm yg teresa cock buat dulu tu. Jgn lupa bawak semua ahli keluarga utk jamuan babi panggang nanti.

      Delete
    2. Kerjasama pas dgn bn n9 perlu disegerakan. Hadi boleh ganti mohd hasan sbg mb baru. Ayam din jadi adun kuala pilah sbb situ banyak melayu.

      Delete
    3. yg suka memburu babi ialah hadi

      sampai babi takut nyorok dlm bukit

      itupun hadi dpt kesan jg

      hebat hadi ni

      klu dap hidang babi.... pas hidang hudud srbagai alat politik yg dihina dn dipermainkn

      jgn sokong pas sbb pas permain hudud

      pas permain hukum allah....pas ingat allah segan dgn janggut dan serban serta kayu balak

      tunggulah azabnya... hari tu hadi dikejutkn dgn petir ketika ceramah berdegar2 di klntan

      Delete
  11. Kah kah kah Dari atas sampai bawah mamat Tulang loser tulis. Memang hebat Imayam putumayam

    ReplyDelete
  12. Anon 14.17..apa kate awok dlu kite humbang dalang longkang..sbb mung mmg layak duk sane..huk alohh.. pndai pula dia bagi idea bengong lg menjahanangkang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku x mau undi parti pas.
      Bagi aku pas parti bodoh.

      Terima kasih

      Delete
    2. Parti bodoh lebih baik dr parti balaci.

      Delete
    3. pas bodoh dn balaci berahim katak

      menghina permain hukum hudud

      jgn sokong pas... selamatkn diri dr masuk neraka bersama mereka yg permain dn menipu hudud

      Delete
  13. Jeff ulu indon mggu lepas x solat jumaat,mggu ni g ke x,ntah2 dok makan tempe kt umah ..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempat aku masuk zohor 12:53, selesai dua khutbah 1:20, selesai solat & doa 1:30. Pukul 1:35 sampai rumah. Masjid sebelah 1:25 dah selesai. Cukuplah fitnah org tak solat Jumaat kalau kita tak pasti. Ntah2 yg komen tu perempuan pun kita tak tahu.

      Delete
    2. Jeff dpt pahala lg pancai mabuk ni tak habis habis lg nak tabur fitnah.mmg itu la keje depa pun

      Delete
  14. aku nasihat utk Amanah yg terakhir...
    PAS pun berani utk sendirian...
    aku ckp baik2 nie...
    mintak tolong bersendirian....
    buat kerja secara sederhana dan istiqomah....
    jgn dok kalut2 sgt dgn demokrasi nie...
    aku dh sampaikan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lancau la pas berani sendirian.
      Dia join pkr.
      Dia join pekasam.
      Dia join ug
      Munafiq apakah bersendirian.

      Delete
    2. aku nasihat kau last

      kau suruh pas buat hudud jgn menipu allah dn rasul

      jgn kalut pasal Amanah

      klu rasa demokrasi tu kapir suruh pas jgn jd parti politik... jd ngo sudah

      klu kau ingat nk tegakkn islam cr ganas IS silakn .... tu golongan anjing neraka yg perasan islam.. yg suka bunuh dn musuhi semua org yg tksetuju dgn mereka

      paling kecik pun ko suruh hadi jgn ponteng parlimen dn jgn makan duit haram

      last ko dgr sini...ALLAH TAK HERAN DGN SETBAN DN JUBAH PAS.. ALLAH TK HERAN DGN CERAMAH KOSONG JERIT PEKIK AYAT2 QURAN PAS

      aku lagila tk heran

      Delete
  15. WOW! Ramainya orang yang mengaku Islam atau pakai nama Islam, Tapi minta Kapir DAP menang!

    Inilah yang dipanggil MUNAFIQ! Jenis orang macam nilah yang diperangi oleh Saidina Abu Bakar apabila beliau dilantik sebagai Khalifah Islam yang pertama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Saiful,

      Rasanya Tulang Loser jerr tu. Bapak budak tak berapa betul sebab tak jadi calun ADUN.

      Delete
    2. Munafiq tu klu tipu ahli.
      Cthnya, depan ahli cakap benci umno. Belakang ahli dia UG.

      Delete
  16. dap itu taik, taik adalah dap,taik dlm kegelepan dan kehancuran..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar pergi mampos sama dap.
      Kita berjuang utk melayu amanah dan pkr.
      Klu dap nak tolong itu dia punya pasal.
      Dap bagi babi panggang kita tolak.
      Umno bg derma kita sapu.
      Pas bagi balak kita ambik.
      Tapi kita undi melayu amanah & pkr

      Delete
  17. Khatib ulu bernam nk g beli toto ke awal sgt dah habis..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing ni.

      Delete
    2. Undi pas bermakna undi umno. Bermakna undi pemuda gerakan. Bermakna undi mca. Bermakna undi penentang hudud.

      Lebih hina bermakna undi katak pekasam.
      Org dulu2 cakap mintak selisih malaikat 44.
      Habis pas nanti kena maasuk lobang taik

      Delete
  18. melayi yg sokong DAP itu adalah melayu bodoh dan muflis serta bahlol...
    Dap adalah cina yg anti melayu dan islam..
    P.Pinang cina dap.dah ambil hasil kebodohan pemimpin melayu..
    kalau melayu masih sokong cina dap ini..mereka akan ambil selangor pula..
    kalau melayu tidak sokong parti melayu samada pas atau umno maka dap akan menang..
    bermakna cina akan perentah selangor pula..
    ingatlah bani melayu semua..kalau sekali terlepas kpd cina jng harap nak dapat semula macam p.pinang tu...
    ingat ye jng jadi.bodoh macam pemimpin silam yg sanggup rasuah hingga tergadai negeri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu boleh sokong pkr atau amanah.
      Jgn sokong parti sapu balak.
      Banjir besar nanti mcm kelantan.

      Delete
    2. Dulu GERAKAN skrg DAP aper bezanya

      Delete
  19. Sekarang sudah jelas, cina hanya mau kuasa untuk untuk menguasai negara ni. Dulu kita dihantui Parti Komunis Malaya, sekarang muncul pula Parti Tindakan Komunis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom kita ramai2 humban hadi dlm pru14 akan datang. Tak guna pilih kaki ponteng kelas jadi ketua darjah

      Delete
    2. Nak humban hadi. Jgn2 ketua kau yg hilang deposit PRU14 nanti, jgn takbur sgt

      Delete
    3. Humban aje hadi tu
      Tak bg untong kat negara pom

      Delete
  20. Ni kelakar,pas selangor kt dap kawan'tp dap nak lawan dia pru14.kah3 PAS tak malu makan elaun,jd exco kat selangor.kat penang dia nak ambk kerusi dap,tp kat selangor nak kawan dap.kesian tgk pas kebulur duit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org baik cakap mcm tu lah, musuh pun masih ajak berkawan. Bukan mcm kuali Imayam, kalah bertanding tubuh parti baru. Lepas tu kutuk kawan lama. Mmg tolol, jebon dan barua.

      Delete
    2. Buat apa pilih pas
      Dah huru hara
      Bodo aje pilih pas

      Delete
  21. Ramainya pemimpin parti kuali kat sini. Nak harapkan penyokong, penyokong cuma ada tiga orang, nasib pemimpin ramai.

    Buat ceramah tak ada org datang. Membebel dlm blog omakkau je lah. Kesian aku tengok pemimpin kuali Imayam tamilkoddy pandikutty ni. Muttal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi elok pencen
      Duduk rumah jaga bini.
      Nik amar tolong kasik humban org tua tu.

      Delete
  22. Balik2 mamat in fitnah Tuan Guru aku. Tuan Guru sedikit pun tak ambil hati malah berdoa kat kau supaya umat Islam mati nanti tak Susan hendak melintas siratulmustaqim. Dapigs nak melintas aper ?.Tapi kalau kau Dari gulungan mereka aku tak terkilan sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jilat la jubo tok hadikong ko tu

      Delete
  23. Tahniah.. barulah demokrasi berkembang di negara kita.. tiada lagi tuduhan2 yg jika PAS bertanding 3 penjuru di seluruh negara akan memenangkan BN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wan...
      Bukan ke pas nak join umno bn...
      Jadi tak timbul la 3 penjuru.

      Delete
    2. KPD AHLUL PAS:
      Undi dap haram.
      Undi Gerakan / Mca tak apa, tak haram.

      Harap maklum.
      Terima kasih

      Delete
  24. Otak kita jangan masuk dalam puki. Islam kita bukan letak pada PAS. Hadi bukan ulama. Harung Deng sekarang TIDAK LAGI dianggap ulama. Ana tak menyokong PH dan ana tak juga menyokong PAS atau UMNO. Parti paling teruk, pening dan merapu di Malaysia skrg adalah PAS dan UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok kau masuk PAN, tambah penyokong biar jd 4 org, skrg baru ada 3 orang.

      Delete
    2. PH kau tak sokong, Pas Umno pun kau tak sokong. Elok kau mintak kerja dgn PKM, ada jawatan kosong sbg Komander Rejimen ke 10, PKM, hingga kini belun diisi.

      Delete
    3. Tulang Loser mengaku alim. Mentang2 pi mekah ari tu, tapi masuk blig sindri cerita APA dia DOA depan kaabah.

      Nampak.sangat gila glamer. Simpan sorang2 cukupla

      ITU sebab maki.reporter, termalu siap buat penjelasan apasal.dia kelalu pelik

      Low Self Estem

      Loooseeeeeeer

      Takda sapa nak ambil kao Jadi Calon Adun, pengabih beraih saja. Pi update blog kao tu. Kah kah kah. Elaun tak masuk lagi kot

      Delete
    4. Bagi aku pas parti bodo
      Aku dah buat kajian.
      Kedudukan dia atas sikit dr umno.

      Sbb tu aku masuk AMANAH

      Delete
  25. ha3 game makin menarik...mmg kena dah tu
    dap parti babi
    pas parti hanjing
    pkr parti jubo
    mat sabu parti kuali
    hidup melayu...hudud bila nak bentang?
    omak bila nak berlaki?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing nih...

      Delete
    2. Satu lagi soalan favourit kau tertinggal,

      Bila najib nak saman ling leong sik? Btul tak?

      Delete
    3. Hahaha...
      Ramai mungkin jd saksi liong sik.
      Madey, rafizi, mudin, arul, tony...
      Sprm, pac, bnm pun saksi jugak..
      Semua taik2 akan terbarai..

      Najib brani ke gi duduk mahkamah?
      Atau tarik balik?

      Delete
  26. Gugurnya pemimpin sejati Tuan Guru selaku tiang seri Pas dan KINI Pas jadi Parti Haprak, memfitnahm menjebon dan membarua jemaah. Hingga Hindu pun tanya dl muktamar " Kenapa Ulama Diam, tak kan tidak ada dlm Quran yg mencela fitnah dan mengaib orang" kat belakan Harun Din selamba ja mcm tak ada apa. Politik Perut dan bukan lagi politik islam dalam PAS ini.
    Teruskan lah tenggelam wahai pengikut dan pemimpin pas. Buat malu pada orang kapir DAP je. Sebok nak bertanding di kawasan DAP tapi bila DAP nak bertanding dikawasan Pas
    meroyan tahap biawak jadinya PAS selangor.

    Sudah lah Pas mulut Isle isle tapi kelaku, hati, mulut semua politik perut ( maaf kepada ahli Pas yg tidak bersikap sedemikian)

    MEMBANGUN LAH BERSAMA KEPIMPINAN CAI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Loser mengaku alim. Mentang2 pi mekah ari tu, tapi masuk blig sindri cerita APA dia DOA depan kaabah.

      Nampak.sangat gila glamer. Simpan sorang2 cukupla

      ITU sebab maki.reporter, termalu siap buat penjelasan apasal.dia kelalu pelik

      Low Self Estem

      Loooseeeeeeer

      Takda sapa nak ambil kao Jadi Calon Adun, pengabih beraih saja. Pi update blog kao tu. Kah kah kah. Elaun tak masuk lagi kot

      Delete
    2. CIRI BABI:

      22.28 - DIA POST KOMEN UTK KUTUK HADI DAN PAS.
      22.30 - DIA POST KOMEN UTK KUTUK ORG AMANAH.

      CIRI2 BABI 22.28 @ 22.30 INI WAJIB ADA DALAM HATI BABI CAIMENO

      Delete
  27. Jangan bimbang, UMNO akan memberi laluan kpd PAS di kawasan2 ini, juga diharapkan PAS pula akan memberi laluan kpd UMNO di kawasan2 lain yg majority Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu bole lagi bagus klu pas tak payah masuk calon. Bagi semua kerusi kat umno. Ahli2 pas undi umno aje.

      Terima kasih.

      Delete
  28. Game pala otak luuu..ingat main bola ker..umno totok luu ni..tak pun budak2 hingusan lg..mncarut pandai la

    ReplyDelete
  29. si lembu manakh yg kata angkat plakad ''mana 2.6 billion" x beradap?
    dulu lembu ni angkat plakad bntah GST bole pulak.....kalau dh lembu memalukan puak je..hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara baru drp blog Anak Sungai Derhaka. Downline Imayam putummayam pandikutty. Muttal.

      Delete
    2. 22.44....
      Bila dah x dpt jawab komen, ko akan buat fitnah dan caci maki.

      Bole tak ko jgn ikut perangai si bapak anjing tu?

      Delete
    3. Temerloh tu apa hal agaknya..
      Tak sekolah ker?
      Byk sgt makan lemak patin kot

      Delete
  30. sambung dp 22:29
    untuk negeri selangor sahaja.

    ReplyDelete
  31. Aduhai omakau macam mano nak mtadbir negaro org citer kewangan asing kau citer buruh asing nasib baik tak citer makhluk asing cari keje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb apa jadi gitu?
      Sbb yg pro dan yg pandai2 dah kuar pas.
      Yg tinggal cuma yg mengong2 aje.....

      Delete
    2. Korang tengok tak muka mamat mengong ni tujar jadi hijau masa dia sengeh2 bila kena kutuk ydp dewan?

      Malu besarrr beb...

      Delete
  32. Apa hukumnya orang yg mengaku beragama Islam tetapi mengundi kapir dari parti sekular yg terang-terangan menentang undang2 Islam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi dap haram.
      Undi Gerakan umno bn tak haram.
      Undi Dppp kapir pun tak haram.
      Undi islam amanah pun haram no 1.

      Bodo punya tok lebai

      Delete
  33. Saudara saiful mcmane pulak gerakan sekutu umno yg tolak hudud.sampai buat kes mahkamah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apara la bodoh. Lawan semua Gerakan dgn DAP laaaa.

      Delete
    2. Hal hudud ni, nak lawan dap, gerakan, mca kita tak ada hal. Kita boleh lawan. Tapi bila nak lawan umno yg jugak xmau hudud neh, byk masalah timbul. Mcm2 tipu daya derang buat. Klu kafir kita bole nampak tapi klu munafiq tu susah sikit la...

      Delete
    3. Ko jgn haraplah hudud nak buat kat mesia neh selagi yg dipertua sidang palimen tu cap dacing senget. Toksah mimpilah beb.... Dia misti rejek punya, pastu dia halao ko kuar sidang.

      Pah tu klu pas dah join umno bn, kiamat pun pas tak akan dpt buat hudud. Ko pecaya la cakap aku neh.

      Toksah mimpi la beb.

      Delete
    4. Selagi hadi pimpin korang, toksah harap la hudud boleh buat kat kelantan.

      Bodo ker tak, cuba ko pikir...
      Yg nak buat hudud org kelantan.
      Yg sibuk hantar bil org marang.
      Nampak sgt org tengganu yg nak hudud......

      Delete
    5. Betol tu
      Sepatutnya nik abdoh la yg bawak kat parlimen sbb abdoh tu org kelantan

      Delete
  34. Didalam Islam, khususnya pada kitab suci al-Qur’an, secara jelas disebutkan bila kita dilarang mengangkat pemimpin dari kalangan kaum non-Muslim.


    Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin (mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barang siapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang lalim. (surah al-Maaidah ayat 51)

    Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi Kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman. (surah al-Maaidah ayat 57)

    Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu jadikan bapak-bapak dan saudara-saudaramu pemimpin-pemimpinmu, jika mereka lebih mengutamakan kekafiran atas keimanan dan siapa di antara kamu yang menjadikan mereka pemimpin-pemimpinmu, maka mereka itulah orang-orang yang lalim. (surah at-Taubah ayat 23)

    Sedemikian terangnya ayat-ayat al-Qur’an menyebutkan perihal larangan pemilihan pemimpin untuk umat Islam dari kalangan yang non-Muslim. Harusnya kita bertindak Sami’na wa-atho’na, kami dengar dan kami taat. Tidak ada alasan untuk kita menolak firman Allah tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9.48 dah kena wabak isis.

      Delete
    2. Abis tu napa najib lantik menteri pengangkutan, menteri kesihatan, tim menteri pelajaran dll tu bukan org islam? Tak dosa ker?

      Tu yg pas nak lantik Dppp kapir utk calon pru tu apa hal? Nak pilih kapir jd pemimpin ker? Ker ko nak jd munapiq?

      Delete
    3. Yg pas nak join umno bn tu apa hal beb?
      Hadi tak tau ker umno bn tu geng baik gerakan, mca dan mic? Tu suma kafir tu.. Tak kan hadi tak tau? Ke memang bodo?

      Delete
    4. Apa yg quran cakap tu betol.
      Yg x betol tu hadi.
      Buktinya dia lantik dppp utk calon pru sabah swak nanti. Pas pun penah lantik pompuan tamil jadi calon. Ni hadi nak join umno bn plak. Mic, mca, gerakan tu bukan kapiaq kot?

      Delete
  35. Apa hukumnya mengundi ulamak makan gaji haram..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haram.
      Undi org yg ponteng dewsn pun haram.
      Taoi kalau kita org pas tak haram sbb kulit muka org pas tebal.

      Delete
    2. Tanya mat sabu

      Delete
    3. Angkat plakad tak bermaruah.
      Angkat balak beli rover bermaruah.

      Delete
  36. tidak sama sifatnya tahlaluf (kerjasama) untuk mentadbir diantara UMNO dan sekutunya di dlm BN ... dan tahaluf (pakatan) diantara para serigala itu ... Barisan Nasional diikat untuk akur kepada perlembagaan terutamanya mengenai perihal agama islam dan bangsa melayu (disamping pemeliharaan hak bangsa2 yg lain) ... dan UMNO itu adalah kuasa pemutusnya di dlm BN di atas syarat paling penting (ahlinya dibataskan hanya untuk yg berbangsa melayu dan beragama islam) ... sedang sifat dan keadaan talahuf di kalangan para serigala itu mengambil sifat dan keadaan "hukum rimba" .... siapa kuat puaknya akan berkuasa (lihatlah betapa buruknya keadaan di negeri2 yg mereka kuasai) .. salah seekor serigala berkata " situasi kami berlainan makan kami tidak perlukan PHB" ... sedang rakan serigala di wilayah yg lain berkata " kami adalah PHB" .. kemudian sekalian biri2 itu pun mengangguk seperti biasa ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukumnya haram undi umno.
      Sbb umno bukan sja x mau hudud malah berkawan dgn gerakan & mca yg terang2 tolak pas yg nak buat hudud.
      Haram tetap haram.
      Pusing kot manapun tetap haram.

      Delete
    2. Memandangkan Gerakan sudah terang2 tolak hudud sampai mahkamah, maka hukum sokong bn dah jatuh haram sama mcm sokong dap.

      Delete
    3. PAM DAP lagi haram
      PAN anak haram DAP

      Delete
    4. GERAKAN walaupun tolak hudud tak haram.
      Jadi undi bn pun tak haram.

      Babi punya hukum.

      Delete
    5. Hukum rejam bukan hudud allah..
      Penjara org tak pakai tudung bukan hudud.

      Parti gerakan betul kerana lawan hukum zalim ciptaan lebai mankok.

      Delete
  37. Bela biri2 lagi bagus dari bela babi halal logo jakim..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unknown....
      Undi dap haram.
      Undi gerakan bn tak haram.

      Pukimak punya hukum neh...

      Delete
    2. Bodo natang anak anjing nih

      Delete
    3. Bila x bole jwb komen, ko hanjingkan org.
      Ciri2 budak tok lebai.

      Delete
    4. Itulah keistimewaan walaon.
      Semua kira halal.

      Delete
  38. Ulamak makan gaji haram pun mulut mcm longkang nak heran apa walaun2 pun mulut mcm longkang,janji undi mca dgn undi hadi boleh masuk syurga..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaon longkang
      Majulah longkang untuk negara

      Delete
    2. Bisingnya anjing gila nih

      Delete
  39. Bodo ker tak lebai mabok ni?
    Nak buat hudud tapi nak join umno & pekasam..
    Bodo ker tak?

    ReplyDelete
  40. SAPA YANG SOKONG KITA HUMBAN HADI DLM PRU14, SILA ANGKAT TANGAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Loooooserrrrrr. Dari kao merapu baik kao bawak Anak Bini kao pi jln jln. Kah kahkah

      Delete
    2. Sori Aku lupa Anak Bini Tulang Loser ada kat Kathmandu Nepal. Kah kah kah

      Delete
  41. Jeff ulu beruk x balik negara asal kt indon ke..ngeh3

    ReplyDelete
  42. Ko org yg munafik yg sebenar2 nya ... P.pinang di perintah oleh Dap atas atas kerja
    sama Pas dan atas kerjasama itu lalu kini pas di tendang... tidak ke ko org rasa ini semua balasan dari Allah ke atas ulama² Pas.
    Segala ke istimewaan Islam dan Melayu kini di tarik pelahan² di P.pinang... siapakah yg munafik Pas atau umno?
    Fikirlah secara Islam buang dulu pahaman politik,
    Lihat kini parti Islam pun sudah berpecah menjadi dua.
    Sekurang2nya walau pun gabungan Bn Melayu dan Islam yg mengetuai.
    Sedangkan gabungan Pr cina kapir cuba menjadi raja.
    Harap² jika Pas dan Umno bekerja sama mintalah Pas lebih tegas dgn pembahagian kerusi agar sama kuat dan sama balance demi agama bangsa dan negara dan pelahan²lah menjadikan Malaysia negara Islam .

    ReplyDelete
  43. Napa aljuboori tetiba kurus yeek....ceciter ceciter...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak dpt lgi menjubo ler tu..ngeh3

      Delete
  44. dap tokong sembahan pan immayam

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...