Tuesday 27 October 2015

SIAPA KATA CERAMAH PERDANA PARTI AMANAH NEGARA @ PAN TANPA BANTUAN DAP DAN PKR TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN??????


Selama ini para penganalisis dan pemerhati politik sepakat dan sependapat seiya sekata bersetuju bersama tanpa ada sedikit pun perbezaan dan percanggahan betapa setiap ceramah sama ada kecil, kelompok maupun perdana tanpa penglibatan DAP dan PKR oleh parti serpihan hasil ditubuhkan oleh barisan bekas pemimpin PAS yang teruk ditolak perwakilan pada Muktamar PAS ke-61 lalu, merajuk sebab kecewa terus tubuhkan parti dinamakan Parti Amanah Negara @ PAN tidak akan mendapat sambutan ternyata meleset sama sekali.

Contoh terbaik cuba sahaja lihat gambar diatas .. acara Ceramah Perdana bersama Presiden PAN Tuan Hj Mohamad Sabu @ Mat Sabu hari ini di Tawau Sabah ... betapa hebat dan hangatnya sambutan diberikan.

PAN sudah boleh berdikari tanpa perlu bantuan maupun berucap bersama-sama dengan DAP dan PKR dalam satu pentas.

Jadi tidak hairan kalau rata-rata rakyat cukup percaya, kagum dan terpesona serta tersilau apabila Mat Sabu menyatakan sambutan diberikan oleh rakyat terhadap penubuhan PAN cukup luar biasa melangkaui jangkaan dan ramalan sehingga terpaksa borang mohon menjadi ahli terpaksa dicetak berulang kali sebab cetakan pertama tidak cukup.

Kalau dilihat pada sambutan hebat lagi hangat Ceramah Perdana diatas ... jangan katakan akhir tahun ini sasaran PAN mau pastikan ada 100,000 ahli berdaftar ... 300,000 ahli sudah berada dalam genggaman.

PAS nampaknya sudah berkubur dan lumpuh habis terus seperti dikatakan oleh Setiausaha Agung PAN Sdr Annuar Tahir baru-baru ini.

Tahniah diatas sambutan luar biasa ceramah perdana ini walaupun kalau dilihat seimbas lalu lebih kepada ceramah kelompok sahaja suasananya ... mohon kita bersangka baik ... mungkin belum dimulakan lagi sebab Presiden PAN belum hadir ... yang ada digambar diatas adalah wajah yang seiras Mat Sabu jer kot????

Pasti ada yang dengki sakit hati berasap telinga menyirap darah sampai mendidih melihat akan sambutan, sokongan dan dokongan diberikan oleh rakyat jelata terhadap PAN.

Benar sungguh kata DAP betapa PAN sudah mampu malahan terlebih dari mampu mengambil alih peranan PAS untuk raih sokongan dari masyarakat Melayu/Bumiputera beragama Islam.

Rakyat inginkan suatu parti yang dipimpin oleh individu-individu yang progresif, amanah, peduli, profesional lagi inklusif.

18 comments:

  1. Hasil sumbang mahram antara Dap dan Pas dulu, lahirnya anak haram PAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi buat bising pasal protes parti pembangkang dlm dewan. Hadi ponteng dewan siapa pula yg akan protes? Harap pengundi Hadi di Trenganu buat protes. Jgn beri undi pd Hadi pd PRU 14 nanti. MP seperti ini mesti diganti.

      Delete
    2. AKU PENGUNDI MARANG. PRU 14 NANTI UNDI AKU BUKAN UNTUK HADI. LEBIH BAIK SERAH PADA UMNO. CERITA BAB AGAMA SPT AYAM JANTAN TP TUGAS DUN DIABAIKAN.

      Delete
  2. Kote lah! PAN ....

    ReplyDelete
  3. Jumpa azmin tolong bagitau jaga sg langat tu sbb sg tu byk ikan patin buah. Tolong bersihkan sg langat terutamanya dr kajang ke ukm sbb situ lubuk patin banyak. Mpkj tolong jangan tido.

    ReplyDelete
  4. Tipu..ni gambar sblum cramah la..sja mat sabu dtg awal..sbenarnya dwn pnuh sesak..kat luar ribu2 lg nangis guling2 minta masuk dlm..omakko mna tahu

    ReplyDelete
  5. Ni mesy jawatankuasa penaja bahagian aje la... dah nama pun mesy penaja, mana perlu ramai2. Ngok betol la omak neh

    ReplyDelete
  6. Sejak mamat ni jd mb sangor, byk betol gerai haram tumbuh tepi jalan kat bandar baru bangi. Azmin ngan mpkj tido ker hapa?

    ReplyDelete
  7. Kedai2 mamak kurang asam byk bukak kerusi meja kat kaki lima dan kawasan pakir kereta pd waktu mlm di bb bangi. Mpkj dah buat dekkk.. yg dipertua mpkj tak kuar mlm sbb sayang bini.

    ReplyDelete
  8. Banyak betol kaw flat murah di bandar baru bangi spt di sg chua dah tak mcm flat. Hodoh, lusuh dan comot. Agaknya azmin ngan mpkj dah buta warna kot?? Takkan nak cat flat pun dah tak mampu. Cukai nak kutip pulak....biol betul la

    ReplyDelete
  9. KALAU JUMPA MPKJ & AZMIN TOLONG BAGITAU YER:
    Gerai makan tepi jln kat kajang mewah dekat giant tu dah melampau2. Buat khemah2 tambahan pulak letak meja sampai puloh2. Jalan jadi sesak gila sbb org park tepi jln ikut suka dia sbb jln tu jln bapakkkk dia kot.

    Mpkj ngan azmin tolongla jgn tido.
    Bole tak?

    ReplyDelete
  10. I LOVE YOU HANISYA... REALLY I AM.

    ReplyDelete
  11. Salam sehati serasuah ,

    Melalui jalan di Malaysia seorang pasti kagum dengan kekerapan dan keindahan sekolah-sekolahnya, smk yang baru macam universiti.

    Tetapi kenapa produk pendidikan Malaysia hancus? penguasaan english lemah, tak mampu berdikari kebanyakan berharap dapat bekerja dalam kerajaan, gred 17 pun tak apa janji kerajaan.

    setelah diselidiki, antara sebabnya, 1. murid kita terlampau terbeban baru sekolah rendah sudah dikehendaki belajar sains, sejarah, kh dll, di Singapura peringkat awal persekolahan murid hanya belajar english dan bahasa ibunda manakala di jepun murid hanya belajar matematik dan bahasa jepun. Dengan kelemahan tenaga pengajar akademik teruk dan masa untuk english dan matematik terhad. mampukah murid-murid Malaysia menguasai dua ilmu ini. umum maklum (kecuali bodo) matematik ialah permaisuri sains manakala english ialah kunci ilmu kerana semua buku rujukan adalah dalam english. untuk mencapai negara maju Malaysia perlukan lebih ramai engineers dan scientists bukan pekerja gomen, tukang ajar dan nurse. sekolah tempat bina modal insan bukan lubuk pekerjaan kepada bodo dan looser.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nabi mana yang ajar beri salam mcm ni?
      Org yg beri salam sebegini menunjukkan dia ada masalah jiwa. Dia rasa dialah manusia paling hebat, suci, patut dihormati dan diambil pandangannya. Itulah ujub namanya dam syaitan adalah ikutannya.

      Delete
    2. Salam 1rasuah sehati sejiwa....
      Ini salam yg tepat utk caimeno

      Delete
    3. Kalau ustaz yg ajar bg salam mcm tu, teruskanlah.

      Delete
  12. MONDAY, OCTOBER 26, 2015
    Sandiwara PAN Berjalan Terus Dalam Siri Ceramah Kali Ini.


    Mana dia Konsep Islamik yg dibanggakan oleh Pengkhianat Amanah No-hal.

    Nak gang sama DAP digunakan bagi memutuskan silaurahim dan terus jadi pengkhianat.

    Tapi dah 2 bulan lebih dah PAN namun tidak kedengaran ura2 pun untuk memperjuangkan hokum Shariah tersebut.

    Cumanya Mat Sabu ada guna alasan nak dapat restu DAP.

    Kononnya hendak lebih progressive, inclusive dan locomotive.

    Cumanya, alasan PAN tak boleh pakai.

    Sebabnya apa2 agenda mengenai Shariah restu tidak muktamad.


    Tiada alasan yang kukuh untuk menangguhkan perjuangan Shariah.

    Jelas pada kita, PAN hanyalah alat untuk memecahkan Ummah.

    PAN hanya alat untuk memulakan permusuhan antara golongan mukminin.

    Kalau Mat Sabu ikhlas dgn Islam sudah tentu tentu MAT Sabu tak sebut bukan kerana Islam dan setuju dgn Karl Marx waktu di interview oleh Malaysiakini.


    Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

    http://www.malaysiakini.com/news/166723

    "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

    " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    Tapi Mat Sabu lawan orang cintakan Jemaah.

    Kita semua dah kena tipu dgn sandiwara Mat Sabu dan rakan2 JIM.

    Mat Sabu dan PAN guna agama untuk menipu ahli dan rakyat MAlaysia.

    Jangan biarkan diri kita ditipu PAN.

    Faktanya, Mat Sabu tentang orang yg cintakan Islam

    DAP pada masa bersuara menyokong PAN.

    Ahli PAN kena tipu hidup2 dgn Mat Sabu dan rakan2. DAP pula kena tipu dengan PAN yg kata ahli dia ramai, tapi pemimpin lagi ramai dari ahli

    TIN BISKUT (TB)
    MombasaWaves

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...