KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 6 October 2015

GARA-GARA BERPAKAIAN SINGKAT NAMPAK LUTUT SEORANG PENSYARAH UNIVERSITI TIDAK DIBENARKAN MASUK KE ISTANA KEHAKIMAN, PUTRAJAYA.


Kerana berpakaian menampakkan lutut eeorang pensyarah universiti dihalang dari memasuki Istana Kehakiman, Putrajaya oleh seorang anggota polis bantuan sehingga menimbul sedikit kekecohan walaupun jelas terpampang tanda sekatan mereka yang skirt pendek daripada memasuki premis itu.

Pensyarah dari Universiti Malaya, yang enggan namanya disiarkan, memakai pakaian putih yang mendedahkan lututnya.

Di pintu masuk utama istana, pensyarah itu dilihat bertengkar dengan seorang anggota polis bantuan yang bertugas ditempat pemeriksaan keselamatan mesin X-ray dan pengesan logam pagi ini.

Beliau menegaskan bahawa kod pakaian di semua bangunan kerajaan adalah tidak konsisten.

Walau bagaimanapun, anggota polis sentri berkeras untuk tidak membenarkan dia ke masuk kedalam premis mahkamah.

Pensyarah telah hadir untuk menyokong rakan sekerja beliau, Dr Azmi Sharom yang mempertikaikan kesahihan disisi perlembagaan Akta Hasutan 1948 di Mahkamah Persekutuan.

Beliau diiringi oleh ADUN DAP Teratai Tiew Way Keng.

Tiew, bagaimanapun, percaya bahawa pensyarah itu berpakaian sewajarnya dan berjanji akan menghantar surat kepada kementerian berhubung kejadian itu.

Pensyarah itu akhirnya dibenarkan masuk ke dalam bangunan selepas dia membalut selendang di pinggangnya.

Ini bukan kali pertama tahun ini "berpakaian tidak sesuai" menjadi tajuk utama.

Pada bulan Jun, seorang wartawan dari New Straits Times dan seorang penduduk yang menghadiri majlis penyerahan memorandum di bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor tidak dibenarkan masuk kerana pakaian mereka dikatakan "terlalu singkat".

Kedua-dua mereka disuruh memakai kain sarung untuk melindungi kaki mereka.

Sebelum itu, juga pada bulan Jun, seorang wanita - yang berpakaian bahagian putih dan merah jambu dan skirt merah - katanya terpaksa memakai kain sarung atau dia tidak akan dibenarkan masuk ke bangunan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

14 comments:

  1. Haaaaa yang ni PAN suka tu. Siap ada gambar mamat PAN bawak amoy pakai short naik motor. President PAN pun pernah laga Dada dan selfie. Amacam!!!

    Imayam Putu Mayam

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS BERJAYA MEMALUKAN PUAK PENGKHIANAT!!!

      Akhirnya, PAS mampu untuk tersenyum kambing apabila mereka berjaya membuktikan bahawa puak - puak Pekngkhianat Amanah Negara tu semuanya terdiri dari manusia yang tak boleh dipercayai.

      Mungkin dek kerana terlalu rapat sangat berkawan dengan puak - puak Kafir Harbi DAPigs dan Parti Keluarga Rosak membuatkan puak Pengkhianat tu pun turut terpengaruh dengan mereka.

      Seperti mana yang kita sedia maklum, budaya menyebarkan fitnah ni memang sudah menjadi perkara biasa yang dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Nak pulak puak - puak PKR.

      Dari Ketua Penipu, sampai la ke anak dia sendiri pun asyik buat kerja Haramjadah tu juga. Macam dah tak de kerja lain. Sekarang dah berjangkit pulak dengan puak - puak Pengkhianat tu.

      Dalam laporan yang disiarkan semalam, Pesuruhjaya PAS Perak telah diumumkan menang kes saman fitnah yang difailkan terhadap sebuah laman blog yang Pro Pengkhianat tu sebelum ini.
      IPOH – Kes fitnah kepada Pesuruhjaya PAS Perak , Haji Razman Zakaria melalui tulisan dari satu blog bertajuk "Pesuruhjaya PAS Perak cuma mahu balas budi Menatu Tuang Presideng jer!” telah diputuskan hari ini.

      Penghakiman telah diberikan oleh Hakim Mahkamah Tinggi Sivil Ipoh , Dato’ Che Mohd Ruzima Ghazali yang membenarkan tuntutan fitnah pemilik blog alhusseyn51 penulisnya Mohamed Ali bin Hussain. Jumlah tuntutan ganti rugi kepada penulis tersebut adalah sebanyak 1 juta .

      Razman Zakaria berkata, budaya fitnah bukan satu didikan Islam untuk diamalkan kerana ianya mampu meruntuhkan persaudaraan Islam sekaligus membina perpecahan dalam masyarakat.


      “Kemenangan kes ini , di atas berkat doa dan kerjasama semua pihak untuk melindungi sesiapa sahaja yang dizalimi serta tidak akan memberi ruang fitnah berleluasa dalam minda masyarakat” tegasnya lagi.
      Nah! Secara tak lansung, kenyataan itu membuktikan bahawa puak - puak Pengkhianat Amanah Negara tu semuanya ketandusan idea untuk memburukkan kepimpinan PAS yang telah dipilih sebelum ini.

      Nampak sangat yang puak - puak Pengkhianat tu sanggup melakukan apa sahaja tindakan termasuk menabur fitnah terhadap orang lain demi menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri. Memang sah diorang ni takde kerja lain, asyik MENIPU je la!!!

      Delete
    2. PASpig harbi haramjadah laknatullah

      Delete
  2. Kalau nak kenakan apa-apa peraturan pun, biarlah betul dan konsisten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu mana ada.konsisten. Nak buat parti Islam baru konon. Last2 selfie dgn Amoy

      Delete
    2. Susah sgt ke nak pakai bawah lutut...
      Bukan suruh bogel pun...
      belajar le baca peraturan...

      Delete
  3. Sudah-sudah la dengan sentiment pemakaian ke dalam permis kerajaan.

    Sudah termaktub di dalam undang2@peraturan bangunan kerajaan, pemakaian adalah salah satu peraturan yang sudah lama, dan mereka2 yang buat kecoh hanya mau publisiti.

    yang disalahkan polis bantuan yang hanya melakukan tangungjawabnya.

    Sight!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu nak komen pun takut. Takut kena sekeh dgn DAP

      Delete
    2. Susah sgt ke nak pakai bawah lutut...
      Bukan suruh bogel pun...
      belajar le baca peraturan...

      Delete
  4. di makamah dap telanjang pun tak apa, dap selalu bela penjenayah ,ingat kes geng 04 mati dulu sebab gantung diri sendiri, dap lepas itu salahkan polis , itu sikap dap bela penjenayah itu peguam dap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn kutuk DAP nanti Mat Sabu nangis

      Delete
  5. Penang larang penggunaan pembesar suara di masjid untuk bacaan Quran, zikir, ceramah agama dan lain-lain selain azan.

    George Town, 11 Ogos - Larangan penggunaan pembesar suara bagi aktiviti selain azan dan iqamat akan diwartakan tidak lama lagi. - Malaysian Insider

    Masjid guna pembesar suara, cina sakit telinga, Melayu kena berundur bertoleransi. Cina berpakaian macam telanjang kat luar, Melayu sakit mata, hak orang Cina Melayu kena diam-diam saja? Cina bela babi di kampung Melayu, Melayu bau busuk, Melayu kena diam-diam sahaja sebab hak cina? Cina anjur pesta arak besar-besaran, Melayu sakit hati, Melayu kena tonggeng dan terima sahaja sebab hak Cina? Cina bawa anjing dalam troli, Melayu kena diam juga sebab Cina tak kata apa apa bila Melayu bawa anak dan kucing dalam troli, jadi dorg balas balik dgn benda setaraf anak Melayu iaitu anjing?

    Orang Islam tak boleh ekstremis. Tak baik.

    Copy group sebelah

    ReplyDelete
  6. Caranya nak selesaikan senang saja.
    Utk ke premis kerajaan, org2 Islam diwajibkan tutup aurat.

    Bagi org bukan Islam, depa diwajibkan telanjang.

    Aku pun seronok.

    ReplyDelete
  7. Pakai spenda jela.mst blh.masuk.kikikioi

    ReplyDelete