KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 12 October 2015

PERGH!!!! .... JANGAN TIDAK PERCAYA BEB!!! ... PARTI YANG PALING KERDIL DAN LEMAH DALAM PAKATAN HARAPAN MELETAKKAN SYARAT JIKA PAS DI BENARKAN MENJADI KOMPONEN PAKATAN HARAPAN.



Ini dinamakan parti tidak sedar diri ... tidak cermin diri sebelum nak bersuara dan memberikan pandangan ... jenis ingat dialah amat hebat dengan semua sahabat akan tunduk, patuh dan akur akan kehendak serta kemahuannya.

Kalau diri itu kuat dan amat hebat ... tidak perlulah PKR bersusah payah tanpa ada rasa penat dan bosan terus menerus mengharap dan memujuk PAS masuk Pakatan Harapan .. cukuplah dengan hadirnya PAN dalam Pakatan Harapan ... sebab sudah nampak begitu jelas betapa PAN ini parti yang langsung tidak bleh digantung harap walaupun sedikit dan sekelumit untuk memenangkan PH dalam PRU ke-14 nanti ... ternyata gagal untuk mainkan peranan utamanya meraih dan membawa para pengikut PAS berhijrah secara berjemaah dan ramai-ramai menyokong PH dengan menjadi ahli PAN.

Program ceramah PAN secara solo pun lebih jin, bunian dan makhlus halus yang hadir dari manusia .. bab sembang kencang memang mereka juara seluruh dunia ... memberitahu satu dunia PAS sudah lumpuh dan kelahiran PN menyebabkan PAS terus mati.

Baru umur tidak sampai sebulan sudah tunjuk lagak mau jadi abang besar dan taiko dalam Pakatan Harapan.


Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (Amanah) menyambut baik pendirian Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali yang masih mahukan Pas menyertai Pakatan Harapan.

Bagaimanapun ia menetapkan syarat, sekiranya ingin berbuat demikian parti Islam itu perlu patuh kepada prinsip yang dipersetujui di bawah pakatan yang dibentuk awal bulan ini.

Salah seorang ahli jawatankuasa parti itu, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi berkata beliau bersetuju sekiranya Pas menyertai rancangan itu kerana ia akan dapat menguatkan lagi gabungan antara pembangkang.

“Saya tidak ada masalah untuk Pas menyertai Pakatan Harapan, malah mana-mana parti pembangkang boleh menyertai, kerana salah satu hasrat kita adalah menggabungkan semua parti pembangkang.

“Parti pembangkang perlu berada dalam satu gabungan untuk menentang Barisan Nasional (BN), baru kita boleh capai kejayaan dalam PRU akan datang,” katanya.

Mengulas mengenai kenyataan Pengerusi Amanah Kelantan, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah supaya parti itu tidak bertanding di Kelantan, Phahrolrazi berkata tindakan itu terlalu awal untuk diputuskan.

“Kenyataan itu terlalu awal, sampai masa baru kita bincang, kita akan lihat dari segi pengaruh dan keahlian sebelum membuat keputusan untuk bertanding,” katanya.

11 comments:

  1. Parti yg belum disahkan lagi pun sudah meroyan sakan inikan pulak sudah ditubuhkan bagai nak runtuh langit bunyinya tapi hasilnya hanya tiru logo imayam.jika sesiapa yg rasa nak baca komen org parti yg syok sendiri bolehlah pegi ke bloq sebelah.boleh buat hiburan terkini juga kerana kebadutan mereka.mat sabu tu meroyan apa pula.sendiri cakap diri kapir.apa punya meroyan minta nyawa dr ahli pas tu.kesian betul dah tak ada modal sgt ke.cukup la meroyan tu kawan kawan buat la beristifar pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni depa ciplak.senarai ahli pas pastu depa register sebagai ahli pan#*@ pastu tauang kt satu malaya...nahhhh...beribu2 ahli pan...pastu nk suruh pas serah seat kt depa...hati2..bkn takut dosa depa ni

      Delete
    2. X dpt jgk...3 penjuru...janji pas kalah...pastu salahkan pas...sape yg sbnrnya nk ber ug dn umno sbnrnya?

      Delete
    3. Hahaha.....mana salahnya??? Kalau pas msk pakatan bersama menerajui harapan ke putrajaya mestilah ikut syarat pakatan dan bukan hanya pas tetapi semua kena ikut ini baru berjuang bersama bukan ikut suka2. Semua party berhak bersuara tak kira baru lama kecil besar kerana pakatan mesti sepakat berwafakat baru direstui. Bukan mcm omak kau ckp hati fikiran tidak serupa bikin . Kalau mana2 party kearah yg sama kenapa tidak boleh bersama pakatan??? Cuba lihat bn berapa byk party mrk bersatu kenapa pakatan tidak boleh bersatu besarkan pakatan kuatkan sokongan ke putrajaya buang yg keruh ambil yg jernih bukankah itu pedoman kita sebagai manusia yg berpandangan jauh dan negara diutamakan. Omak kau terlalu pentingkan diri dari berfikir secara keseluruhan.

      Delete
  2. Jeff ulu babi x tahu ke kalau Parti Ajaran Syiah tu ada prinsip dia x kan ceroboh dun dgn parlimen org lain..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi Parti Ajaran Serabut tu tak pernah buat keje jubo menjubo lubang bontot jantan mcm nuar aljubo kasayangan kau tu..kih3

      Delete
    2. 13:11 adalah seekor beruk yg terlepas dari zoo negara.

      Delete
  3. Meroyan??? Tu mcm omk je....

    ReplyDelete
  4. Omakkau....hari ni ade pelancaran parti Amanah? kat mane ye? ...promosi lah kaw kaw supaya orangramai tahu yang parti Amanah telah dilancarkan diserata tempat diseluruh Mesia....

    ReplyDelete
  5. Bila da kluar pas buruk btui prrangai..tuduh org mengkafirkan dia...jadi perompak, penipu,berlagak..itulah imej pan laa nii...ksian btui..mmg dah termakan sumpah..jadi nana..wlpun kapit dgn amoy masih rahmatan lilaalamin...apa punya haramjadah wooiii

    ReplyDelete
  6. Kalau lemah dan kerdil mengapa hadi, beraim dan aaron mengapa jadi huru hara. Ada yang cakap melalut, ada yang cakap bercanggah dan ada yang tak bercakap. Ingat sikit nyamuk aedes kerdil dan lemah namun kalau tiba masanya ada yang masuk ICU dan terus dibaham tanah!!!

    ReplyDelete