KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 17 October 2015

SETIAUSAHA PKR KELANA JAYA BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP PENGERUSI DAP SELANGOR TONY PUA KERANA TUDUH DIRINYA SEBAGAI SAMSENG.


Seorang pemimpin akar umbi PKR membuat laporan polis terhadap anggota parlimen DAP Tony Pua kerana didakwa menuduhnya samseng yang mengganggu sidang media wakil Petaling Jaya Utara itu.

Murali Subramaniam, setiausaha PKR Kelana Jaya, dalam laporannya berkata, beliau hadir dalam acara itu atas permintaan penjaja gerai Deepavali yang tidak puas hati dengan perpindahan tempat mereka mencari makan.

“Dalam Facebook beliau membuat banyak tuduhan-tuduhan palsu dan fitnah terhadap saya.

“Saya seorang ahli politik yang terkenal di kalangan rakyat Malaysia, khususnya di kalangan kaum India Malaysia.

“Tuduhan-tuduhan palsu yang ditulis oleh Tony Pua dalam Facebook beliau telah menjatuhkan reputasi saya,” katanya.

Beliau juga berkata dinasihatkan peguam untuk menyaman malu Pua dan laporannya hari ini bertujuan ke arah itu.

Murali merujuk kepada lawatan Pua ke tapak bazar di Sungai Way, Petaling Jaya.

Dalam Facebook beliau, Pua mendakwa terdapat peniaga diberhentikan daripada berniaga oleh kumpulan samseng diketuai oleh Murali dan seorang lagi individu.

13 comments:

  1. maka bagi golongan yg berakal ... dapatlah ia mengetahui bahawa bukan sahaja biri2 yg berkelahi ... tetapi kawanan serigala juga turut sama beradu kekuatan .... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUDUH PENIAGA INDIA 'SAMSENG', PENIPUAN PUAKA TERBONGKAR!!!

      Apa boleh buat. Kalau dah namanya diorang ni dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu, memang asyik MENIPU rakyat aje la kerjanya. Biarpun terhadap sesama mereka sendiri.

      Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu didakwa terkedu selepas dimaki hamun oleh sekumpulan peniaga India, mula la dia meroyan dan mendakwa mereka sebagai kumpulan samseng PKR.

      (Artikel Berkaitan: Tony Puaka Terkedu Dimaki Ahli PKR!!!)

      Tapi dari kenyataan yang dibuat bagi pihak peniaga India yang dilabelkan sebagai Samseng oleh Ahli Parlimen DAPigs tu lain pulak ceritanya. Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL.

      Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL untuk menjelaskan kenapa mereka perlu berpindah dari tapak perniagaan sedia ada ke satu kawasan lain bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Malah peniaga - peniaga India itu juga turut menjelaskan bahawa usaha untuk berjumpa dengan Ahli Parlimen DAPigs tu sudah beberapa kali dilakukan, namun ianya tidak diendahkan.

      Sewaktu insiden ditapak perniagaan itu berlaku, Si Tony Puaka tu dikatakan berbelit - belit memberikan alasan mengenai sebab kenapa mereka perlu berpindah sehingga mencetuskan ketegangan.

      Ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony GAGAL membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali - kali, Tony terkedu dan cuba untuk menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota keselamatan, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen itu pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota keselamatan terbabit dengan segera memberikan bantuan selepas Tony yang GAGAL memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Dalam erti kata lainnya, peniaga - peniaga India PKR yang didakwa 'Samseng' tu hanya bertindak 'menyerang' Si Tony Puaka tu selepas dikencing oleh Ahli Parlimen DAPigs tu. Tapi semua tu salah mereka sendiri. Siapa suruh diorang pilih Si Tony Puaka tu jadi Ahli Parlimen!!!

      Delete
    2. TONY PUAKA TERKEDU DIMAKI AHLI PKR!!!

      Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya baru - baru ini.

      Malah Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu juga turut terkejut dengan kelakuan samseng yang dipamerkan oleh peniaga dikawasan berkenaan ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.

      Tambah memalukan ialah apabila menurut Tony Pua, peniaga - peniaga India yang berkelakuan samseng disekitar kawasan tersebut telah dikenal pasti dan merupakan ahli PKR.

      Oleh itu, beliau akan membuat aduan kepada PKR untuk mengambil tindakan tegas kepada peniaga India yang merupakan ahli PKR ini dan beliau yakin PKR akan mengambil tindakan terhadap aduannya itu.

      Pua berkata, tindakan peniaga di situ sememang kurang ajar dan beliau berharap aduan beliau kepada PKR itu akan diambil serius memandangkan peniaga disitu rata-ratanya ahli PKR.
      "Sesetengah daripada mereka adalah ahli PKR... Saya akan menulis surat aduan kepada menteri besar," kata Pua.
      Pua dalam masa sama menjelaskan keputusan untuk memindah tapak bazar lama ke tapak baharu dibuat berdasarkan kepada aduan mengenai kesesakan lalu lintas dikawasan tersebut.

      Selepas digertak oleh peniaga - peniaga bazar disitu, Pua tetap menegaskan bahawa keputusan untuk memindahkan bazar tersebut kekal dan ia perlu dipindahkan dengan segera.

      Sememangnya, jika selama hari ini, pemimpin DAP sering kali menuding jari dan menyalahkan parti lain apabila sesuatu isu yang dibangkitkan itu tidak dapat diselesaikan oleh mereka.

      Kali ini, DAP menuding jari kepada PKR dengan mengatakan peniaga bazar di Sungai Way yang bertindak gangster itu merupakan ahli PKR dan beliau mahu PKR menyelesaikan perkara tersebut.

      Sungguh mudah menjadi pemimpin DAP kan... dahulu Pas sering menjadi mangsa DAP apabila DAP tidak dapat menyelesaikan satu masalah. Kini DAP mula menjadi PKR sebagai mangsa baharu mereka dalam insiden peniaga India diarahkan untuk berpindah. - (Sumber Asal: UtaraNews)

      PS: Yang ajar puak - puak tu jadi BIADAP pun bukan orang lain. Sebaliknya diorang sendiri jugak!!! Jadi, memang patut la dia kena maki macam tu!!!

      Delete
    3. DAPig adalah kera sumbang yang suka cari pasal dengan manusia yang cuba berkawan dengan kera sumbang.

      Delete
    4. itu belum perintahmalaysia. kalau dah perintah macai dap melayu yg sanggup maki ulama dan bangsa sendiri akan duduk rumah pangsa tingkat 10 mcm melayusingapura.

      Delete
    5. itu belum perintahmalaysia. kalau dah perintah macai dap melayu yg sanggup maki ulama dan bangsa sendiri akan duduk rumah pangsa tingkat 10 mcm melayusingapura.

      Delete
  2. maka bagi golongan yg berakal ... dapatlah ia mengetahui bahawa bukan sahaja biri2 yg berkelahi ... tetapi kawanan serigala juga turut sama beradu kekuatan .... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANG SAH GUAN ENG MENIPU!!!

      Sekolah Rendah Islam Al-Ansar (SRIA) in Balik Pulau hari ini mendakwa kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP mempunyai agenda politik apabila ia menghentikan bantuan kewangan kepada sekolah itu hari ini.

      Pengarah SRIA Muhammad Fauzi Yusof mendakwa kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri Lim Guan Eng mengamalkan diskriminasi terhadap sekolah itu dengan menarik balik bantuan kewangan kepadanya tahun ini.
      “Kami menerima bantuan kewangan tahunan dan tahun ini kami telah diberi surat untuk menerima bantuan itu tetapi pada 3 September, kami diberitahu bantuan berkenaan ditarik balik dan seorang pegawai dari Jabatan Agama Islam Pulau Pinang (Jaipp) datang untuk mengambil balik surat itu,” katanya dalam satu kenyataan.
      Beliau percaya ini menunjukkan ada ‘tangan tersorok’ atau 'tangan ghaib' yang terbabit berikutan campur tangan politik dalam pentadbiran negeri.
      “Ini adalah kezaliman terhadap sebuah institusi pendidikan agama di negeri ini,” tambah Muhammad Fauzi. Sekolah Agama Rakyat (SAR) itu didaftar dengan Jaipp dan sudah beroperasi sejak 2008.
      Muhammad Fauzi berkata, sekolah itu kini mempunyai 215 pelajar dengan kebanyakan mereka dari golongan berpendapatan tengah dan rendah.

      Minggu lalu, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS, Khairuddin Aman Razali At-Takiri menuduh kerajaan negeri menghenti bantuan kewangan kepada sekolah agama dimilik ahli PAS.

      Pengerusi jawatankuasa hal-ehwal agama negeri Datuk Abdul Malik Kassim membalas dakwaan itu dengan menyatakan Pulau Pinang terus memperuntukkan RM1.75 juta kepada 177 sekolah agama di negeri ini tahun ini.

      Sebelum ini, Guan Eng mendakwa kononnya pihak Rejim DAPigs Negeri tidak pernah mengurangkan bantuan kepada mana - mana SAR walaupun sekupang termasuk SAR milik PAS.

      Malah, Si Tokong DAPigs tu juga turut mendakwa tuduhan yang dibuat oleh PAS itu hanya sekadar fitnah semata - mata. Tapi sebenarnya dakwaan yang dibuat Si Tokong DAPigs tu hanya Pembohongan yang bertujuan untuk mengelirukan rakyat!!!

      Delete
  3. Himpunan h60k PAS dah mola...macam dolu dolu...masih kan ada doa ko...ko..ko...masihkah ada mengkafir orang lain..masih ada kah baiah talak 3...masihkah ego lrbih tebal dari iman diwar
    warkan....masihkah ada doa doa pecah perut...atau
    masihkah PAS mahu di baruakan lagi olrh rakan dlm
    pakatan...atau sudah berubah untuk perpaduan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg meroyan ko ni...dh tak de modal...

      Delete
    2. MURAHNYA MARUAH MELAYU DIMATA DAPigs!!!

      Itu je harga maruah orang Melayu yang dimaki secara terang - terangan orang dua orang budak DAPigs sebelum ini. Adakah dengan memberikan mereka RM 200, dah cukup untuk diorang tutup mulut?

      Mereka yang terlibat dalam kejadian itu bukan sahaja dihina oleh dua orang budak DAPigs tu. Tetapi mereka juga turut dimaki hamun secara terbuka dan digelar sebagai 'Anjing' dikhalayak ramai.

      Dengar kata, selepas kejadian tersebut berlaku, mereka yang terlibat telah membuat laporan Polis dan dua orang budak DAPigs tu telah ditahan. Tapi kemudian, laporan tersebut telah ditarik semula.

      Ada yang kata, laporan tersebut ditarik balik kerana mereka yang terlibat telah mendapat tekanan dari pihak atasan dan sebagai ganti, mereka diberikan ganjaran sebanyak RM 200 setiap seorang.

      Hebat kan? Begitu murahnya puak - puak DAPigs tu menilai harga diri dan maruah mereka yang menjalankan tugas dengan jujur dan ikhlas. Demi nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri, apa pun diorang sanggup buat. Termasuk memberikan ganjaran sedemikian!!!
      Georgetown: Tiga penguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) yang dimaki oleh pesalah trafik di Lebuh Campbell menerima insentif RM200 seorang.
      Ia bagi menghargai tindakan mereka yang menjalankan tugas dengan profesional walaupun berdepan dengan situasi tegang.
      Mengulas mengenainya, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, apa yang ditunjukkan penguatkuasa berkenaan menjadi contoh.
      “Saya harap sikap mereka ini dicontohi oleh semua orang dan kita tidak patut memarahi penguatkuasa kerana mereka hanyalah menjalankan tugas.
      “Kepada semua penduduk negeri ini yang berasa tidak berpuas hati dengan tindakan MBPP mengunci kereta mereka, bolehlah ke pejabat MBPP untuk membuat aduan mahupun laporan.

      “Insiden itu harus dijadikan pengajaran kepada semua pihak dan diharap orang awam tidak mengeluarkan kata-kata kesat memarahi penguatkuasa,” katanya pada sidang media di Komtar, lapor Harian Metro.

      Delete
  4. LEPAS PAS, PKR PULAK DAPigs PECAHKAN???

    Hebat!!! Jika dilihat dari satu sudut, perencanaan strategi yang dirancang oleh puak - puak DAPigs ni untuk memecah-belahkan Pakatan Haramjadah tu memang dilaksanakan dengan cukup bijak.

    Agenda subversif yang direncanakan tanpa pengetahuan orang lain tu nampak gayanya sedikit sebanyak telah membuahkan hasil apabila pemimpin PAS ramai yang keluar dari parti itu.

    Mungkin kali ini, giliran puak - puak PKR tu pulak mendapat nasib yang sama. Perkara tersebut dapat dilihat dengan jelas apabila wujudnya penentangan secara dalaman parti itu sendiri.

    Nak pulak berkaitan dengan isu pembentukan Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan oleh Presiden PKR sebelum ini. Perkara tersebut menimbulkan pelbagai spekulasi dikalangan rakyat.

    Terutama sekali dikalangan puak - puak Pakatan Haprak Baru itu sendiri. Mereka mempertikai, kenapa pengumuman mengenai pembentukan Pakatan itu dibuat secara tergesa - gesa?

    Dan apa yang lebih menghairankan bagi semua pihak ialah kenapa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu yang diumumkan itu dibuat tanpa PAS menjadi salah satu daripada anggotanya?

    Ekoran daripada pertikaian itu lah yang membuatkan segelintir ahli diperingkat bawahan PKR sendiri bangkit mempersoalkannya sampai tahap mereka membuat petisyen terhadap kepimpinan Pusat.

    Hakikatnya, semua orang tau. Pembentukan dan pengumuman mengenai Pakatan Haprak Baru tu TERPAKSA dibuat atas desakan dari kalangan puak - puak DAPigs yang terlalu Ghairah mahu menyingkirkan PAS.

    ReplyDelete
  5. DAP disayangi oleh PANau. Satu suara untuk PAN adalah satu suara untuk DAP yg racist. Mat Selfie President PANau wajar bertaubat

    ReplyDelete