Saturday 31 October 2015

PENGORBANAN GURU KAFA SEHINGGA DIPECAT OLEH JAIS BERBALOI KERANA AKHIRNYA KERAJAAN SELANGOR SETUJU NAIKKAN ELAUN GURU KAFA DI SELANGOR DARI RM1,300 KE RM1,500 SEBULAN SEPERTI DIJANJIKAN DALAM MANIFESTO PRU KE-13.



Bekas guru Kelas Agama dan Fardu Ain (Kafa) Ekhsan Bukharee Badarul Hisham yang pernah 'menyerbu' Sidang Dun Selangor untuk menuntut kerajaan negeri menaikkan elaun guru Kafa sehingga di pecat oleh JAIS menzahirkan rasa syukur selepas Kerajaan Negeri Selangor menunaikan janji itu semalam.

Semalam, dalam pembentangan Belanjawan Selangor 2016 Menteri Besarnya, Mohamed Azmin Ali berkata, kerajaan negeri akan menaikkan elaun guru Kafa sebanyak RM 200 iaitu daripada RM 1,300 kepada RM 1,500 dengan implikasi kewangan sejumlah RM 18.71 juta dan ia melibatkan seramai 6, 900 guru Kafa di seluruh negeri tersebut.

"Saya mengucapkan tahniah dan syabas kepada Kerajaan Negeri Selangor yang akhirnya menunaikan janji dalam manifesto pilihanraya yang lalu dan akur dengan tuntutan guru-guru Kafa. Kenaikan elaun daripada RM1300 kepada RM1500 sememangnya merupakan satu jumlah yang amat bermakna bagi warga pendidik tersebut.

"Selari dengan tindakan ini, saya menuntut agar seluruh kandungan manifesto dalam pilihan raya yang lalu ditunaikan, setidak-tidaknya usaha untuk menunaikan janji tersebut dilihat rakyat. Suka untuk saya menasihatkan Azmin Ali agar mengurangkan kontroversi terhadap pentadbirannya dan fokus kepada usaha menunaikan janji.

"Kontroversi DEIG yang masih mengundang curiga awam dan kelulusan tiga tol baru di Selangor yang nyata kontradik dengan pendirian pembangkang untuk menghapuskan tol; ini adalah hal-hal yang perlu ditangani dengan segera dan jujur, bukan sekadar tangisan di Dewan Negeri semata-mata," katanya dalam satu kenyataan medianya hari ini.

Namun katanya, tindakan yang terlalu perlahan -dalam menaikkan elaun guru Kafa ini sama ada sedar atau tidak menunjukkan bahawa kerajaan Azmin Ali amat tidak serius dalam menangani hal ehwal kebajikan rakyat Selangor, apatah lagi mahu mengangkat nilai rungutan dan protes rakyat sebagai usaha semak dan imbang dalam kerajaan yang diketuainya kini.

"Saya juga masih berasa kecewa kerana lama sebelum ini juga telah diwar-warkan akan wujud penambahbaikan dari sudut kemudahan perubatan dan pelbagai lagi insentif-insentif lain kepada guru-guru Kafa, namun malangnya sehingga kini, janji hanya tinggal janji.

"Itu belum termasuk hal berkaitan status perjawatan; guru Kafa yang telah berkhidmat selama 20 tahun masih berstatus sambilan! Adakah Azmin Ali sedang menunggu seorang lagi guru Kafa merempuh masuk ke Dewan Negeri dan akhirnya terpecat, baru hal-hal kebajikan ini beres dan tertunai?" soalnya.

Pada April lalu, Ekhsan 'menyerbu' Sidang Dun Selangor untuk menuntut kerajaan negeri menaikkan elaun guru Kafa seperti yang dijanjikan PR pada PRU13. Pada PRU13, kerajaan gabungan DAP, Pas dan PKR dalam manifesto mereka berjanji untuk menaikkan elaun guru Kafa di Selangor daripada RM1,300 kepada RM1,500 sebulan.

35 comments:

  1. Tak sia-sia usaha egko bang.syabas!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabas Ustaz, kerana mrmpunyai prinsip bukan macam PAN Imayam Kuali Tayar Traktor d Selfie

      Memang.Begitulah bagi mereka yang duduk dalam parti baru. Lainlah ketika berada dalam pas. Bayangkan PAS adalah sebuah parti nombor dua di Malaysia ini.

      PAN atau Amanah walaupun sudah lama ditubuhkan, tetapi parti cap cangkol itu tidak terkenal walaupun ada nama begitu lama.

      Sambutan yang menggalakkan diberikan ahli PAS pada Mat Sabu bukan atas nama ia Mat Sabu. Tetapi atas nama parti Islam Semalaysia.

      Lihat Ustaz Nahkaie Ahmad ketika masuk Umno. Pendek kata setiap ceramah anjuran umno sambutannya tidak sama macam dia berada dalam parti PAS.

      Demikian juga dengan apa yang berlaku keatas Mat Sabu dan gengnya.Setakat hari ini Mt Sabu dan gengnya semacam teramat kesal dengan tindakan cabut lari dan tubuh parti lain.

      Begitulah reality dalam arena politik di Negara satu Malaysia ini.Usah promosilah itu dan ini untuk raih rakyat jelata.Mereka tahu parti baru yang belum tahu fungsi itu tidak akan kemna pun.

      Lebh lebih lagi rakyat jelata Negara satu Malaysia sudah lama mengenali Mat Sabu dan gengnya. Siapakah sebenarnya Mat Sabu dan gengnya.

      Yang penulis Nampak, Mat Sabu dan gengnya gagal meraih sokongan rakyat jelata. Apatah lagi ahli pas yang sedia maklum mengenali peribadi sebenar dan geng nya.

      TunDr Mahathir Mohammad pun jika tubuh parti baru belum tentu dapat sokongan. Macam Juga KU LI yang juga kecewa dalam parti semangat 46 sehingga terpaksa bubar dam masuk semula kedalam umno.

      Mereka yang popular pun boleh gagal dalam meraih sokongan rakyat jelata. Apatah lagi Mat Sabu dan gengnya yang main main dengan dunia politik Islam

      Delete
    2. Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
    3. Di Malaysia ada Parti Racist Gergasi yang dibantu oleh PAN Imayam

      Penang Potong Bantuan ke SAR - Dasar Racist DAP disokong oleh PAN Imayam


      MEMANG SAH GUAN ENG MENIPU!!!  Sekolah Rendah Islam Al-Ansar (SRIA) in Balik Pulau hari ini mendakwa kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP mempunyai agenda politik apabila ia menghentikan bantuan kewangan kepada sekolah itu hari ini.

      Pengarah SRIA Muhammad Fauzi Yusof mendakwa kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri Lim Guan Eng mengamalkan diskriminasi terhadap sekolah itu dengan menarik balik bantuan kewangan kepadanya tahun ini. “Kami menerima bantuan kewangan tahunan dan tahun ini kami telah diberi surat untuk menerima bantuan itu tetapi pada 3 September, kami diberitahu bantuan berkenaan ditarik balik dan seorang pegawai dari Jabatan Agama Islam Pulau Pinang (Jaipp) datang untuk mengambil balik surat itu,” katanya dalam satu kenyataan.

      Beliau percaya ini menunjukkan ada ‘tangan tersorok’ atau 'tangan ghaib' yang terbabit berikutan campur tangan politik dalam pentadbiran negeri. “Ini adalah kezaliman terhadap sebuah institusi pendidikan agama di negeri ini,” tambah Muhammad Fauzi. Sekolah Agama Rakyat (SAR) itu didaftar dengan Jaipp dan sudah beroperasi sejak 2008. Muhammad Fauzi berkata, sekolah itu kini mempunyai 215 pelajar dengan kebanyakan mereka dari golongan berpendapatan tengah dan rendah.

      Minggu lalu, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS, Khairuddin Aman Razali At-Takiri menuduh kerajaan negeri menghenti bantuan kewangan kepada sekolah agama dimilik ahli PAS. Pengerusi jawatankuasa hal-ehwal agama negeri Datuk Abdul Malik Kassim membalas dakwaan itu dengan menyatakan Pulau Pinang terus memperuntukkan RM1.75 juta kepada 177 sekolah agama di negeri ini tahun ini.

      Sebelum ini, Guan Eng mendakwa kononnya pihak Rejim DAPigs Negeri tidak pernah mengurangkan bantuan kepada mana - mana SAR walaupun sekupang termasuk SAR milik PAS. Malah, Si Tokong DAPigs tu juga turut mendakwa tuduhan yang dibuat oleh PAS itu hanya sekadar fitnah semata - mata. Tapi sebenarnya dakwaan yang dibuat Si Tokong DAPigs tu hanya Pembohongan yang bertujuan untuk mengelirukan rakyat!!!

      Delete
    4. Tony Pua DAP Racist Maki Masyarakat India

      TUDUH PENIAGA INDIA 'SAMSENG', PENIPUAN PUAKA TERBONGKAR!!! 

      Apa boleh buat. Kalau dah namanya diorang ni dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu, memang asyik MENIPU rakyat aje la kerjanya. Biarpun terhadap sesama mereka sendiri. Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu didakwa terkedu selepas dimaki hamun oleh sekumpulan peniaga India, mula la dia meroyan dan mendakwa mereka sebagai kumpulan samseng PKR. (Artikel Berkaitan: Tony Puaka Terkedu Dimaki Ahli PKR!!!)

      Tapi dari kenyataan yang dibuat bagi pihak peniaga India yang dilabelkan sebagai Samseng oleh Ahli Parlimen DAPigs tu lain pulak ceritanya. Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL. Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL untuk menjelaskan kenapa mereka perlu berpindah dari tapak perniagaan sedia ada ke satu kawasan lain bersempena Hari Deepavali tahun ini. Malah peniaga - peniaga India itu juga turut menjelaskan bahawa usaha untuk berjumpa dengan Ahli Parlimen DAPigs tu sudah beberapa kali dilakukan, namun ianya tidak diendahkan.

      Sewaktu insiden ditapak perniagaan itu berlaku, Si Tony Puaka tu dikatakan berbelit - belit memberikan alasan mengenai sebab kenapa mereka perlu berpindah sehingga mencetuskan ketegangan. Ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony GAGAL membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas. Apabila didesak berkali - kali, Tony terkedu dan cuba untuk menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota keselamatan, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen itu pernah mencerca pasukan keselamatan itu. Anggota keselamatan terbabit dengan segera memberikan bantuan selepas Tony yang GAGAL memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Dalam erti kata lainnya, peniaga - peniaga India PKR yang didakwa 'Samseng' tu hanya bertindak 'menyerang' Si Tony Puaka tu selepas dikencing oleh Ahli Parlimen DAPigs tu. Tapi semua tu salah mereka sendiri. Siapa suruh diorang pilih Si Tony Puaka tu jadi Ahli Parlimen!!!

      Delete
    5. OMAK.....

      SAYA SEDANG BUAT KERTAS KERJA SEJARAH TENTANG PUNCA BANJIR BESAR DI KELANTAN. CIKGU MINTA HANTAR ISNIN DEPAN. KALAU LAMBAT KENA ROTAN 3 KALI.

      BOLEH TAK OMAK CERITA PASAL DATUK2 PAS YG TERLIBAT PROJEK SAPU BALAK KAT KELANTAN SAMPAI LICIN TU. KALAU BOLEH OMAK TOLONG BAGI SEKALI SURAT DATUK ADUN SALOR DAN GAMBAR BUDAK YG BUAT ADUAN SPRM TU. SAYA NAK FOTOSTAT BAGI KAT CIKGU. BANTUAN OMAK AMAT DIHARGAI.

      TQ OMAK.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. salam sehati serasuah 2.6,

    Kenapa Singapura , Jepun dan Korea maju. Kenapa Malaysia, Indonesia dan Brunei (kaya kerana hasil bumi bukan kerana ekonomi dan pencapaian sains dan teknologi ) mundur?

    Ya kerana di Singapura, korea dan jepun majoriti bangsa mata sepet. Berbanding Malaysia , Indonesia dan Brunei mereka minoriti.

    Mereka terkenal rajin berusaha dan tidak dayus untuk berdikari. Dalam pendidikan mereka tiada kuota spm 3A atau pensiswazahan, mereka harus skor at least 10A spm baru dapat peluang buat degree. Dalam penjawatan awam mereka harus betul-betul skor di ipt baru diterima sebab itu mereka hanya pegang jawatan tinggi kalau masuk gomen seperti doktor kalau guru pun mesti guru add math, fizik dan kimia. Dalam berniaga pun sama tiada shortcut mlm, forex atau jual makanan sunnah dengan harga mahal untuk cepat kaya. Semua bermula dari bawah slow and steady.

    Tiada istilah welfare datang goyang telor dapat duit bagi anak bini makan. Semuanya persaingan , persaingan , persaingan. Hasilnya lihat sahaja, jepun, singapore dan korea (korea bankrup semasa serangan matawang 1997) di mana mereka berbanding Malaysia?

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian spm 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai . Adil untuk semua heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak bodoh aljuboori tu degree klas 3 jadi mentri kewangan...puiiiii

      Delete
    2. Lagi contoh DAP racist!!!!!!!!!!!!!!! anti Islam di bawah ini.

      DAPigs MEROYAN, KHUTBAH SERU UMAT ISLAM BERSATU!!!

      Asal dengar je seruan yang menyeru supaya supaya seluruh Umat Islam bersatu, mula la puak - puak DAPigs ni jadi Gila Meroyan tak tentu arah. Macam Setan panas punggung pulak dah gayanya. Tapi yang lebih memalukan ialah apabila yang meroyan tu sendiri mendabik dada mendakwa dia seorang Muslim.

      Pun dia masih tak faham lagi intipati khutbah yang disampaikan? Kalau tengok gaya, macam bijak sangat. Tapi, kenapa bila orang nyatakan Kebenaran bahawa umat Islam di Malaysia ni berpecah akibat ketaksuban terhadap parti Politik dia nak meroyan pulak? Antara intipati khutbah yang disampaikan baru - baru ini menyentuh mengenai perpecahan yang berlaku dikalangan umat Islam di Malaysia ni adalah disebabkan ketaksuban terhadap parti Politik. "Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara.

      Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam."

      Kalau kita tengok dari satu sudut yang dinyatakan, memang betul pun apa yang disampaikan dalam khutbah tersebut. Perkara tu memang sudah dibuktikan secara terang - terangan. Jadi, kenapa pulak

      Pengerusi DAPigs Pahang yang juga merupakan seorang Muslim tu nak menidakkan Kebenaran yang disampaikan melalui khutbah tersebut? Kenapa dia sorang je yang meroyan? Kan nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu memang pantang mendengar seruan yang menyeru ke arah Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di Malaysia ni. Maka sebab itu lah dia bantah.

      Mungkin Pengerusi DAPigs Pahang tu lebih suka melihat umat Islam di Malaysia ni berpecah-belah supaya senang untuk mereka terus mengelirukan rakyat dengan agenda subversif mereka. Makak sebab itulah dia pun hilang akal terhadap khutbah tersebut!!!

      Delete
    3. PAS P.Pinang dedahkan DAP memang hapuskan kampung melayu.

      Kenyataan balas kepada kenyataan MP Bukit Bendera .

      Apakah benar PAS Pulau Pinang fitnah Kerajaan DAP Pulau Pinang setelah kami turun meninjau dan melakukan kajian ke atas nasib Kampung Mutiara sejak 2013 ?

      1) Apa yang berlaku di Kampung Mutiara sebenarnya saya merujuk kepada ketidak sungguhan sikap Kerajaan Negeri mempertahankan Kampung Kampung warisan Melayu seperti yang dijanjikan melalui manifesto PRU 13 lalu, malah mereka masih tidak menunaikan janji melaksanakan manifesto PRU13 yang lalu dibawah tajuk Warisan iaitu Rujuk kepada Manifesto PRU 13 dibawah Tajuk 10 : Kesenian, Kebudayaan & Warisan pada item no. 10.3 " Menetapkan Lingkaran Tanah Warisan Melayu di Kampung Batu Uban dan Tanjung Tokong"

      2) Tujuannya agenda ini adalah untuk membuktikan di Pulau Pinang ini bukan sahaja ada warisan kolonial di GeorgeTown yang diagung-agungkan malah di jaga rapi dengan mendapat dana khusus untuk pemuliharaan bangunan warisan kolonial. Manakala warisan orang Melayu khususnya Perkampungan Awal orang melayu yang lebih Awal berada di Pulau Pinang yang asalnya milikan kerajaan Kedah Gagal dipertahankan malah diambil tindakan perobohan tanpa belas kasihan dan dilenyapkan dimana hampir 25 Kampung sedang dan telah lenyap ditelan pembangunan.

      3) Mungkin Kampung Mutiara tidak menepati ciri-ciri warisan tetapi asal usul orang Melayu di situ ada kaitan sebahagiannya adalah bekas tentera Kerajaan Negeri Kedah dimasa lampau ketika bertempur dengan Siam mengikut kajian maklumat yang diperolehi oleh Lajnah Tanah PAS Negeri Pulau Pinang malah segala dokumen dan kertas kajian serta kronologi berada dalam simpanan Lajnah Tanah PAS Negeri Pulau Pinang yang cuba diminta oleh Zairil suatu ketika lalu.

      4) Dari perbincangan 3 Parti dimana saya turut terlibat mewakili PAS Negeri Pulau Pinang pada tahun 2012 sebelum pilihan Raya ke 13, persetujuan 3 Parti DAP, PKR dan PAS menggariskan janji untuk mewujudkan lingkaran sempadan Kampung Warisan yang mempunyai nilai-nilai sejarah supaya generasi mendatang tahu sejarah sebenar warisan. Warisan tinggalan beberapa generasi lalu sebelum penjajahan Inggeris di Tanah Melayu dan juga sebelum negara mencapai kemerdekaan pada 1957 iaitu sebagai contoh Kampung Batu Uban sejak 1734 sebelum Inggeris ke Pulau Pinang 1786, Kampung Siam sejak 1845 sebidang Tanah yang dianugerahkan oleh Queen Victoria melalui Syarikat India Timur, Kampung Tanjung Tokong adalah settelment Kampung melayu ke dua pada 1786 setelah Kampung Batu Uban .

      5) Mengikut manifesto PRU13 yang telah diubah suai dari persetujuan asal iaitu usaha itu perlu dibuat oleh Kerajaan Negeri dalam mengistiharkan lingkaran sempadan kampung warisan berkenaan oleh Kerajaan Negeri tetapi untuk mencapai usaha ini pula mereka telah ubah suai dan ditujukan kepada Kerajaan Pusat pula untuk mengambil tanggungjawab seolah-olah ia ingin lari dari tanggungjawab Kerajaan Negeri.

      6) Malah jika dirujuk kepada Sidang DUN Pulau Pinang pada 28 February 2012 Ketua Menteri LGE berani mengistiharkan KAMPUNG TRADISI TANJONG TOKONG SEBAGAI WARISAN. Walaubagaimanapun pengistiharaan itu sekadar Acuh tak Acuh dalam mencapai aspirasi sebenar warisan Tanjong Tokong dan tidak di aplikasikan malah senyap selepas itu dan tiada usaha bersungguh-sungguh kepada pemeliharaan Kampung warisan tertua di Pulau Pinang.
      ( Rujukan : http://www.daulahrakyat.com/blog/?p=648 )

      7) Apakah dengan hanya mengistiharkan janji manifesto PRU13 itu dengan menuding jari kepada Kerajaan Pusat untuk menunaikan janji manifesto dan apakah Kerajaan Pusat akan mengambil usaha menunaikannya janji itu?
      Tidakkah ini pelik sekali?

      Delete
    4. anak babi tokong copy paste

      Delete
  3. tahniah. lepas ni boleh serbu parlimen tuntut hj hadi bentang hudud pulok...

    ReplyDelete
  4. Elokkan esok ajar anak murid nko jadi pemalas. Keje part time nak gaji full-time. Orang full-time gaji RM900 je tau. Macamni ler Melayu dah dapat keje full time pandai pulak curi tulang buat part time forex, mlm, jual online, tuisyen dsb. Elokla bagi mkn ank bini hasil camtu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerrr Tulang Besi buat cerit fitnah bagi Anak Bini makan amacam

      Delete
    2. hardy boys curi tulang juga, selalu ponteng parlimen tp tiap2 bulan dpt full pay juga. mmg elok utk bagi mkn anak2 dan bini2

      Delete
  5. PAN Imayam akan keluar menifestipu. Alangkan Baiah pun boleh langgar. Menifesto lagi la. ITU sebab aku panggi Menofestipu untuk Parti PAN Imayam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenis baiah kaum babi cam tu memang patut dilanggar sja

      Delete
  6. Omak kau....

    Mana cerita Tontonvi serban besar jadi bahan lawak kat parlimen? Mintak omak kasi cerita sbb ramai orang gelak tak henti2 masa aku tengok bola kat kedai mamak tadi.

    Tq omak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu aje yg tinggal dlm pas.
      Yg pro, yg hebat, yg pandai suma dah kuar dr pas.
      Ngong pun ngong ler.

      Delete
    2. 23;21... Kepala Butuh Haramjaddah mak kau tak cuci pantat...

      apa kena mengena tengok bola citer politik kau nie memeng cina babi

      Delete
  7. Salam Sehadi Sebarua...

    Omak kau...
    Mintak tolong cerita apa kes azmin tak luluskan lebuh raya baru di selangor sejak jadi mb. Mintak omak buat siapakah sahak gagap yg bertindak meluluskan projek itu kira2 5 tahun yg lalu. Mintak tolong post gambar sahak sekali.

    Tq omak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak Kau

      tolong cerita pasal blogger Tulang Loser yg kecewa tak dapat jadi Calun Adun

      P/S:: Jgnkan Calun Adun, setiausaha PIBG Tadika pun tak layak

      Delete
    2. Omak kau...

      Tadi cikgu kita tanya.
      Apa hukum org pakai serban, makan gaji buta tapi ponteng masuk dewan? Haram tak?

      Tq omak

      Delete
  8. Salam Sehadi Sebarua...

    Dulu omak fitnah azmin luluskan 3 lebuhraya baru hingga caipus dan caimeno melompat2 kegembiraan. Bila omak nak mintak maaf kat azmin? Dosa tau buat fitnah. Masuk neraka nanti. Omak kena jumpa azmin face to face. Omak kena mintak maaf jilat tapak kaki azmin 20 kali kiri dan 21 kali kanan. Omak jgn ikut perangai tok lebai pil kuda yg buat deekk aja bila dah fitnah org.

    Omak nak masuk neraka ker?
    Kalau tak nak pergi mintak maaf cepat3 macsm nizar buat.

    Tq omak

    ReplyDelete
  9. Omak.....

    Tadi cikgu tadika saya tanya.
    Alif mim nun wau bunyinya perompak.
    Betul ker omak?

    Tq omak

    ReplyDelete
  10. OMAK....

    Kalau omak jumpa azmin masa mintak maaf nanti, tolong nasihatkan azmin supaya jangan sapu duit cikgu agama macam yg dia orang buat kat cikgu Yik tu yer... dosa tau kalau buat cikgu Yik cam tu. Ambik atau pakai duit cikgu tanpa izin tak boleh tau. Nanti masuk neraka.

    ReplyDelete
  11. Tiba2 saya teringat semula amanat hadi ttg umno yg pernah menggegarkan msia dulu.... Adakah hukum dan amanat itu sudah berubah?

    ReplyDelete
  12. Dulu pernah dengar projek langgar hadi.
    Skarang projek humbankan hadi.

    Sebenarnya kenaapa dgn hadi neh?

    ReplyDelete
  13. Jom kira humbankan hadi masa pru14 nanti

    ReplyDelete
  14. Fuhhhh Byknya pencacai2 amno menyalak kat sini.. salam satu malaysia.. 26 -- 9 = 15. Pemimpin umno paling bodoh dlm sejarah.. pencacai2 lg lah bangang

    ReplyDelete
  15. Kau orang ni langsung tak kesian dengan Oamak Kau .malam dah lah kurang tido .bila dia tulis aje kau orang smeua hentam dia dan ada yang puji hanyalah kumpulan al juburi yang masih hidup tapi dah tak keruan sebab mak dia sudah dijuburi oleh bangla.Omaka kau pun tak lama lagi jadi tak keruan .fikiran dan dendamnya kepada yang membunag kalit dulu masih membara .kesian dia.

    ReplyDelete
  16. AKU NAK HUDUD. MANA HUDUD HJ HADI.

    ReplyDelete
  17. Hadi Awang permainkan hudud demi servive politk pas. Demi menjaga kedudukan sbg presiden dan kemewahan duniawi.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...