KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 8 October 2015

INILAH BUTIRAN PEMILIK KERETA YANG PANGGIL PEGAWAI PENGUATKUASA WANITA ANJING SAMBIL MENCAMPAKKAN WANG.


GEORGETOWN - Biadab ... Itulah perkataan yang boleh digambarkan mengenai sikap dua lelaki yang mengeluarkan kata-kata kesat terhadap tiga anggota penguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) kerana berang tayar kereta mereka dikunci di Lebuh Campbell kelmarin.

Bukan itu sahaja, perbuatan salah seorang lelaki yang melemparkan wang kompaun kepada seorang anggota penguatkuasa turut dikecam orang ramai apabila video berkenaan tersebar di media sosial sejak pagi tadi.

Difahamkan, kedua-dua lelaki itu tidak berpuas hati apabila kenderaan mereka dikapit sebaliknya menggesa tiga anggota penguatkuasa wanita itu membuka kunci berkenaan.

Dalam video berdurasi 2 minit 3 saat itu, kedua-dua lelaki terbabit kelihatan cuba membuka tayar bagi menanggalkan kunci berkenaan.

Bagaimanapun, selepas gagal membukanya, seorang lelaki memaksa anggota penguatkuasa membuka alat itu terlebih dahulu sebelum membayar kompaun.

Namun anggota penguatkuasa berkenaan tidak mengendahkannya tetapi mengarahkan mereka membayar kompaun terlebih dahulu sebelum kunci berkenaan dibuka.

Seorang lelaki kemudian mengeluarkan duit dari poket sebelum melemparkan kepada anggota penguatkuasa berkenaan sambil mengeluarkan kata-kata kesat.

Difahamkan, mereka turut menggelarkan anggota penguatkuasa berkenaan sebagai anjing selain mengeluarkan kata-kata berbaur ugutan.

Difahamkan, bimbang sesuatu perkara buruk akan berlaku selepas diugut lelaki terbabit, anggota MBPP yang terlibat membuat laporan di Balai Polis Central pada hari yang sama.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Mior Faridalathrash Wahid ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.

Bagaimanapun menurutnya, laporan berkenaan ditarik balik oleh pengadu.

"Kita akan tetap menjalankan siasatan kejadian itu sebelum mengambil sebarang tindakan lanjut," katanya.

Maklumat pemilik kenderaan
MyVi 1.5 SE (Auto)
Bok Kwong Shen
900216-07-5399
Block 21-2-13 Tingkat Paya Terubung 3, Ayer Itam Penang



23 comments:

  1. Tak kira siapa dia, dsp ker, gerakan ker, mca ker, pkr ker; tindakan org ini amat biadab dan perlu dihukum kerana menganggu penjawat awam negeri p pinang. Budaya samseng ini mesti dibanteras. Jgn beri peluang org spt ini menjadi contoh org lain. Denda dan penjarakan dia supaya tidak besar kepala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina suka makan babi. Hari-hari cina makan babi

      Delete
    2. Inilah hasil didikan DAPig.

      Delete
    3. pulau pinang dap dan cina punya lantaklah kami mau bikin apa pun kata apa pun.kahkahkah ajaran pan.

      Delete
  2. Baru naik myvy cabuk duduk flat sudah berlagak. Itu belum lagi naik camry, mers atau bmw dan duduk banglo. Kasi masuk jel tengok ada berani ke? Gua cabar dia ulang apa dia cakap depan polis dlm lokap. Tengok ada berani ke? Ptuiii

    ReplyDelete
  3. Bg muka sgt.
    Sbb tu besar kepala.
    Sumbat lokap aje.....

    ReplyDelete
  4. Kalau cina buat salah, takd e nak kena dakwa punya. Semua kawtim punya. Kenapa penguatkuasa yang kena maki tu tarik balik laporan polis?Mesti bos atasan dia suruh sebab towkay2 sudah kasi duit kopi ma. Samalah macam kes ahlong2 ni. Boleh buat perniagaan haram dan bebas melakukan jenayah tanpa sebarang tindakan. Budak 2 ekor ni nampak macam ahlong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini DAPig boleh kaw tim.Ah beng cakap mesti tarik balik report.

      Delete
  5. Memang kurang ajar org macam ni terutama yang kat penang tu.


    ReplyDelete
  6. Dia buat 2 kesalahan. Letak kereta di kaw yg dilarang dan mengganggu/ menghalang penjawat awam menjalankan tugas. Besar kepala kasi masuk penjara.

    ReplyDelete
  7. Itu 2 ekor babi.. perangai memang dah babi....jahanam 2 ekor cina cibai ni

    ReplyDelete
  8. Bila polis nak tangkap?
    Tolong cepat sikit tangkap.
    Kasi hajar sama dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sehari dua lagi kena la turrr
      Masak la budak neh..

      Delete
  9. Dua ekoq pemakan vavi tu tengah sakit perut memualih la hoi, mana boleh sabaq lagi. Nasib beik depa tak pi ditaboq kat situ, tapi kurang ajaq tu memang kurang ajaq!

    ReplyDelete
  10. 2 ketul taik babi...cina celaka taik babi.

    ReplyDelete
  11. Cino tak sadar dek untung, kalu di timur tengah dah kena sumbat dlm jel siap kena sepak terajang sebab kurang akar, cuba buat di Singapork, Malaysia je la kebanyakan Cino tunjuk lagak asal kaum pendatang.

    ReplyDelete
  12. Orang penang duk di tingkat paya trubong bila nak kasi hantam itu kereta sama owner .... ini cina x bole kasi chance lebih2 ooo.......

    ReplyDelete
  13. Ini perangai satu lagi.. Jahat Penjara je.. Pdrm jgn bagi muka pada manusia tak hurmat pkuasa.. Kalau rumah kena rompak, anak bini kena rogol pandai pulak nak cari pdrm..

    ReplyDelete
  14. Dapat derma ler tu.

    ReplyDelete
  15. Hangpa ni cuma kuat pong pang pong pang di sini untuk berani jadi keyboard warrior dalam internet sahaja.

    ReplyDelete
  16. Tak boleh ke beri komen yang bernas dan menghindarkan diri dari jadi rasis??. Saya pernah duduk dikawasan Cina dan juga duduk dikawasan Melayu dan juga dikawsan yang bercampur. Semua bangsa serupa. Ada yang baik, ada yang jahat, ada yang bersih, ada yang pengotor, ada yang berbudi bahasa dan ada juga yang biadap. Namun yang saya hairan ialah bila yang biadap, kurang ajar dan pengotor itu ialah orang Islam!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab kau salah seekor dari babi penang. Kau kapir hanjing

      Delete