Sunday 18 October 2015

HIMPUNAN "SELAMATKAN SELANGOR' ANJURAN JAMAL SEKINCHAN DI AMPANG AMAT HAMBAR DAN TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN.



Di canangkan sekurang-kurangnya 5,000 akan hadir akhirnya tidak sampai 150 datang tunjuk muka berikan sokongan.

Kurang daripada 150 peserta hadir dalam perhimpunan 'Selamatkan Selangor' yang dirancang Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar Datuk Jamal Mohd Yunos hari ini, berada di ibu pejabat UMNO Ampang.

Bagaimanapun Jamal, yang enggan mengakui bahawa ia menemui kegagalan, berkata beliau mendapat mesej kepada sekurang-kurangnya 15 orang di sana.

Hadirin, kebanyakannya remaja, juga enggan mengambil risiko menghabiskan malam dalam lokap, memberikan maklum balas suam apabila Jamal cuba untuk meransang mereka berarak ke pusat membeli-belah Spectrum di Ampang, lokasi asal permulaan perhimpunan.

Bagaimanapun ini telah dibatalkan kerana pihak berkuasa melarang perhimpunan itu diadakan di tempat itu.

Bercakap kepada pemberita, Jamal secara sarkastik menjawab hanya 15 peserta hadir dalam perhimpunan tersebut.

"Hari ini hanya 15 orang yang datang, saya tahu kamu akan kata hanya 10 yang datang. Dan ia akan jadi 5,000 jika ia akan diadakan di Spectrum.

Menurutnya lagi, sebelum itu polis telah mengeluarkan permit bagaimanapun polis berkuasa itu tidak membenarkan perhimpunan itu diadakan dua hari lalu.

Perhimpunan itu berlangsung pada 3.30 petang dan berakhir sejam kemudian selepas enam pemimpin UMNO dan NGO termasuk Ketua UMNO Bahagian Ampang Datuk Ismail Kijo dan Exco Pemuda UMNO Armand Abu Hanifah berucap.

47 comments:

  1. Jamal sekincan kena masuk PAN. Merah sikit campur Oren sikit Jadi ramailah. Janji setuju dgn President Selfie Amoy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ko bangang,jgn tunjuk sgt bro.hahahahha

      Delete
    2. JIJIK DENGAR DIA SEBUT PASAL 'JUJUR DAN DISIPLIN'!!!

      Heh! Memang silap orang la kalau dia yang nak bercakap pasal soal 'Kejujuran' dan 'Disiplin' dalam amalan Politik sedangkan dia sendiri pun tak buat benda yang dia sendiri luahkan.

      Maka sebab itulah kenyataan yang Si Khalid Samad tu keluarkan sebelum ini telah ditempelak dan dibidas oleh pemimpin - pemimpin PAS yang telah dikhianatinya sebelum ini.

      Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, syarat disebut oleh Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara (Amanah) itu tidak mencerminkan kapasitinya dalam Pakatan Harapan.
      "Untuk dia letak syarat begitu 'jujur dan berdisiplin', dia perlu jadi 'seseoranglah' yang (berpangkat) dalam Pakatan Harapan.
      "Bagi kita Pakatan Harapan, PAS tidak ada apa-apa hubungan. Kami tidak ada apa-apa hutang. Kami tidak ada apa-apa perkara dengan Pakatan Harapan walaupun PKR bersama Pakatan Harapan tetapi hubungan PAS hanya dengan PKR," katanya kepada pemberita ketika ditemui di perkarangan Mahkamah Tinggi di sini tadi.
      Khalid yang juga bekas Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor sebelum ini telah menyambut baik hasrat PKR yang masih berharap penyertaan PAS ke gagasan pembangkang yang baru itu.

      Kenyataan itu dikeluarkan oleh Si Khalid Samad selepas PKR mengadakan mesyuarat dan membuat keputusan untuk terus berharap dapat 'memancing' PAS ke dalam Pakatan Haprak tu.

      Susulan daripada kenyataan itu, Takiyuddin membayangkan Si Khalid itu mungkin terlalu ghairah dalam memberi kenyataan dan dilihat mendahului Wan Azizah Wan Ismail dalam banyak hal.
      "Tak apalah. Mungkin dia isytihar diri dia sebagai Presiden Pakatan Harapan, anda tanya dia la. Saya tidak tahu apa jawatan dia dalam Pakatan Harapan ini, boleh jadi presiden ke?" katanya.
      Kesimpulannya, Si Khalid Samad tu sebenarnya Tak Layak nak ajar orang lain sedangkan dia sendiri pun tak pernah Jujur dan Berdisiplin sewaktu menjadi pemimpin PAS sebelum ini. Setakat bercakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

      Delete
    3. LOYA DENGAR DIA CERITA PASAL "TUNAI JANJI"!!!

      Eeww! Memang terasa loya betul tekak ni bila membaca dan mendengar kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad ni pasal 'Tunai Janji'. Rasa macam nak muntah hijau pulak dah gayanya.

      Dalam kenyataan hari ini, Si Khalid Samad tu cerita pasal TPPA dan mendesak Kerajaan agar menunaikan janji. Tapi, itu soal lain. Soal sekarang kita nak cerita pasal bab 'Menunaikan Janji'.

      Bagaimana mungkin seorang Pengkhianat macam dia masih lagi nak bercerita dan mendesak agar orang lain menunaikan janji mereka sedangkan dia sendiri GAGAL melakukannya?

      Kalau orang lain yang bercakap soal Menunaikan Janji ni, kita boleh terima lagi. Tapi kalau orang macam Si Khalid Samad ni yang bercakap, nampak sangat la seorang pemimpin yang RETORIK.

      Jika sebelum ini, Si Khalid Samad tu sendiri merupakan salah seorang pemimpin PAS yang telah mengangkat sumpah Bai'ah dan membaca akujanji taat setia sewaktu menjadi wakil rakyat.

      Tetapi, apabila ahli diperingkat akar umbi melihat tindakan Si Khalid Samad tu lebih banyak membelakangkan kepentingan parti dan mendahulukan orang lain, dia telah disingkirkan.

      Akibat tidak dapat menerima hakikat ditolak oleh para perwakilan PAS diperingkat akar umbi, Si Khalid Samad ni mula la meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal dibuatnya.

      Dan disebabkan dia GAGAL mempertahankan jawatan sebagai salah seorang Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Si Khalid Samad tu sendiri telah memungkiri janji yang telah dibuat sebelum ini.

      Hanya kerana dia nak memenuhi kepentingan Politik Peribadi dia sendiri, maka dia sanggup bertindak sedemikian rupa dan melupakan janji yang telah ditandatanganinya sendiri.

      Jadi, apa lagi hak yang Si Khalid Samad tu ada untuk memberikan amaran dan mendesak agar orang lain menunaikan janji sedangkan dia sendiri pun pernah mengkhianati janji dia sendiri? Kalau setakat pandai bercakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

      PS: Blog ini tetap membantah sebarang perjanjian yang mampu menggugat bukan sahaja ekonomi, tetapi kedaulatan Negara melalui perjanjian TPPA!!!

      Delete
    4. REJIM DAPigs HENTIKAN BANTUAN SEKOLAH AGAMA!!!

      Hah! Kan orang dah kata. Puak - puak DAPigs tu semuanya memang Anti Islam dan memusuhi Islam. Perkara tu memang terang lagi nyata dan ianya tak perlu dipertikaikan lagi dah.

      Bukan setakat perlaksanaan Hukum Hudud je yang puak - puak DAPigs ni bantah. Dan bukan setakat pengisytiharan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam je yang buat diorang Gila Meroyan.

      Bahkan apa sahaja yang ada kaitan dengan Islam pun tetap akan mereka perlekehkan secara terang - terangan. Takkan itu pun masih ramai lagi yang tak faham dan cuba nak menafikannya?

      Cuba bagi tau, pernah tak puak - puak DAPigs tu anjurkan program solat Hajat, Tilawah Al-Qur'an, atau pun doa selamat oleh ahli mereka yang beragama Islam bagi meneruskan penghayatan Islam dikawasan mereka?

      Jawapannya, TAK PERNAH! Tak kira la sama ada dia ADUN atau Ahli Parlimen sekali pun, benda macam tu tak pernah dibuat oleh pemimpin - pemimpin DAPigs yang beragama Islam ni.

      Sedangkan khutbah yang menyeru agar umat Islam menyatukan Perpaduan Ummah pun puak - puak DAPigs yang beragama Islam ni sendiri bantah dan ugut nak ambik tindakan undang - undang.

      Jadi, apa nak heran kalau Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu nak hentikan sebarang bantuan kepada Sekolah - Sekolah Agama, terutama sekali yang dimiliki oleh PAS.

      Sedangkan dengan rakan sekutu sendiri pun puak - puak DAPigs tu sanggup khianati dan tikam dari belakang secara terang - terangan. Inikan pulak kita yang takde kaitan lansung dengan diorang. Takkan itu pun kita masih lagi nak biarkan diorang pijak kepala kita!!!
      SHAH ALAM - Pas menuntut Kerajaan Negeri Pulau Pinang menjelaskan dakwaan berhubung penarikan balik bantuan tahunan kepada beberapa sekolah agama milik ahli-ahli Pas di negeri itu.

      Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali turut mendakwa surat tawaran bantuan yang telah dihantar juga ditarik balik.

      "Kami ingin meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP dan PKR berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli Pas.

      "Beberapa buah sekolah agama persendirian ini telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu. Tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan. Bahkan surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.


      Beliau juga menyifatkan, tindakan DAP dan PKR itu seolah-olah memberi mesej bahawa apabila berkuasa, mereka juga menjadi zalim dengan sesiapa yang berbeza ideologi politik.

      Delete
    5. ramai lagi dari yg dtg dgr ceramah PAN....

      Delete
    6. parti umno adalah parti tunggul kayu! kah! kah! kah! jangan marah nanti dia mengamuk dan meroyan lagi dengan dapigs nye tu! kah! kah! kah!

      Delete
    7. pembetulan jamal pak tongko ! kah! kah! kah!

      Delete
    8. Oiiii...nak copy paste buat kat blog papagom la.
      Tolong la woiii

      Delete
  2. Kira berjaya lah tu..omakkau suke merah2 ni.omakkau pun merah lagi kot.kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. KUALI TERKEDU BILA "DITEGUR"

      Seolah - olah macam puak - puak Pengkhianat PAN al Kuali d Selfie tu tiba - tiba hilang kemaluan dan kecut buah kerandut apabila ditegur kerana bersikap kebudak - budakkan oleh Si Zuraidah PKR.

      Semuanya hanya semata - mata kerana puak - puak Pengkhianat tu kata , diorang bersedia untuk bertanding tiga penjuru jika terpaksa menentang PAS dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

      Mengulas mengenai perkara tersebut, Si Zuraidah PKR tu kata, sepatutnya parti - parti politik dokalangan Pakatan Haprak tu perlu meletakkan agenda mensejahterakan rakyat sebagai keutamaan.

      Malah Si Zuraida PKR tu juga turut menegaskan bahawa langkah bersatu dan bertegas untuk merampas kepimpinan di Putrajaya adalah perlu menjadi matlamat yang mesti dicapai.
      “Adalah penting untuk menjaga batas dalam berkomunikasi dengan mempunyai sifat terbuka melalui perbincangan aktif dan kerap bagi merealisasikan misi perjuangan satu lawan satu.
      “Jika sayangkan negara ini, haruslah meletakkannya sebagai agenda utama mengatasi agenda peribadi atau parti. Mencabar satu sama lain untuk pertandingan tiga penjuru adalah terlalu kebudak-budakan dalam suasana politik kita yang kini sudah semakin rapuh,” katanya dalam kenyataan pada Selasa.

      Baru-baru ini, Mat Sabu selaku Presiden PAN-KUALI-IMAYAM-PUTUMAYAM-CANGKULI-TAYAR TRAKTOR atau singkatannya Pengkhianat Amanah itu yang dilaporkan sebuah laman portal berkata, Amanah bersedia untuk bertanding tiga penjuru menentang PAS jika terpaksa.

      Bagaimanapun, Mat Sabu berkata, partinya akan memberikan peluang kepada PAS untuk berunding bagi memastikan pembangkang hanya akan bertanding satu lawan satu dalam PRU14.

      Ketua Pengkhianat Amanah Kulai pula berkata, parti itu mempunyai peluang yang lebih cerah berbanding PAS di Johor jika berlaku pertembungan sedemikian ekoran demografi penduduk di negeri itu.

      PKR setakat hari ini masih lagi memberikan peluang kepada PAS untuk menjadi salah satu anggota Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan secara tergesa - gesa oleh Presidennya sebelum ini.

      Namun, pendirian parti itu dibantah oleh DAPigs dengan menyifatkan bahawa PAS tidak boleh dipercayai kerana sering mengkhianati kepentingan bersama dalam Pakatan sebelum ini.

      Bahkan, PAS juga tetap kekal dengan iatiqamah untuk tidak menjalinkan kerjasama dengan ultra khianat DAPigs kerana ditikam dan disabotage oleh puak - puak DAPigs yang didakwa tidak menghormati pendirian parti tersebut.

      Nampak Sangat Imayam jingga adalah mencari keredhaan Abuya Sifoo Bukit Penang Sajaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Delete
    2. Pembetulan:
      Amanah mencari keredaan Allah

      Delete
  3. Dah tak dak korja lain ke mangkok2 berayun tu......

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabarla...pengkhianat mana ada org suka

      Delete
    2. Ibrahim bukan pengkhianat?

      Delete
    3. DAH JADI BLOG AHLI2 NERAKA

      Delete
  4. seekor lagi YAHUDI selangor yg dok bodek Najibi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg bodoh, pondan tua kote kecik telur besar.

      Delete
    2. Anon 21:46 pasti agen Yahudi atau ahli illuminati Malaysia atau Freemason Malaysia. Seabtu dia melatah. Aku sokong Anon 20:20

      Delete
  5. IPTA dan IPTS sendiri mengeluar ijazah tanpa kawalan, serupa jual degree, U dapat serendah 3A kebawah, u dapat 5A ke atas, U bodo U pandai, U boleh buat degree, so apalah beza bodo dan pandai begitu, rajin dan malas belajar begitu?

    Serupa ajar anak-anak bangsa jadi malas, buat apa belajar rajin-rajin? buat rugi, dapat serendah 3A pun boleh buat degree juga, boleh kerja gaji besar dalam kerajaan juga, buat rugi belajar rajin-rajin, study lewat-lewat malam, ulang alik pergi library no point.

    Itulah bangsa yang dibentuk ameno, bangsa malas dan manja, harap cakap saja banyak!

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  6. kita tak boleh bangga dengan jumlah ramai yang hadhir ceramah macam mustaqim contohnya.

    Lihat saja Pas. Masa ceramah berjuta-juta orang hadhir. tetapi masa pilihanraya, Pas paling ciput dapat kerusi.

    Bukti.

    PRU 10 lalu (1999) Pas hanya mampu raih 900,000 ebih undi tetapi dapat menang 27 kerusi parlimen.

    Namun pada PRU 13 (2013) Pas berjaya raih 1,6 juta undi tapi hanya sekadar dapat 21 kerusi.

    Jadi...apa guna hadhir ceramah berjuta-juta tapi bila PRU dapat kerusi makin sikit.

    Omak Kau...tolong jawab...

    Kalau kau tak jawab...sahlah kau jando anak satu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya pemimpin PAN dah makan PANadol sebab bani melayu Dan India rata2 tolak PAN Imayam Kuali

      Delete
    2. Ni aku nak jawab, kau tu bodoh keturunan, pondan tua, kote kecik telur besar.

      Delete
  7. Tunggul kayu manakan pandai ye tak? kah! kah! kah! bodoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu bodoh, pondan tua kote kecik telur besar.

      Delete
  8. jamal ikan bakar tu tak pandai mengira, membaca dan menulis! jamal pak tongko! kah! kah! kah! kah! atau jamal tunggul kayu! kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg bodoh, pondan tua kote kecik telur besar.

      Delete
  9. Indikator bg setiap perhimpunan parti politik ialah jumlah kehadiran program parti Amanah. Sekiranya bilangannya lebih ramai dari yg hadir pd program parti Amanah, maka perhimpunan itu boleh dianggap berjaya dan mencapai matlamat.

    ReplyDelete
  10. Hidup najib
    Hidup jamal
    Hidup hadi
    Hidup berahim
    Mampos pembangkang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup pondan tua Menopous. Kote kecik telur besar.

      Delete
  11. Mana yang lebih gila?

    a) jamal pak tongko
    b) ahmad maslan
    c) said keruak
    d) rahman dahlan
    e) anjing kurap yang makan tahi sendiri
    f) najib razak
    g) tunggul kayu
    h) batu-bata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg terlebih gila. Bukan...
      Anjing gila babi.
      Bukan.. Keturunan anjing gila babi.

      Tapi kannn...kau ada reban.

      Delete
    2. jawapannya ialah yang gila dan menyusahkan rakyat a,b,c,d dan f. Yang gila dan tak menyusahkan rakyat e, g dan h. KAH! KAH! KAH! KAH!

      Delete
    3. REBAN TU AKU KHASKAN UNTUK KAU BESERTA UMNO TUNGGUL KAYU TU! KAH! KAH! KAH! ANJING GILA YANG BERMAIN DENGAN TAHI SENDIRI DAN MENGGIGIT EKOR SENDIRI KAH! KAH! KAH!

      Delete
    4. Kah kah kah kah.. Pondan tua menopous, telur besar, kote kecik.

      Delete
    5. Pondan tua kote kecik telur besar.

      Delete
    6. ANJING UMNOO SEDANG MENYALAK MACAM NAK RAK! KAH! KAH! KAH! TAPIIIII TELUR TAK DA! KAH! KAH! KAH! KAH! KAH!

      Delete
    7. Pondan tua kote kecik telur besar

      Delete
    8. Kah! Kah! Kah! Mkn gaji buta, bagi ank bini mkn haram! Kah! Kah! Kah!

      Delete
  12. DAH JADI BLOG AHLI2 NERAKA

    ReplyDelete
  13. Baju merah Kikikikikiki.. kurang duit .. kuranglah org dtg

    ReplyDelete
  14. Tahniah omakkau kerana menyokong kami (baju merah). Hidup Israel!

    ReplyDelete
  15. DJ....buat lawak dengan Himpunan 5000k....kahkahkah

    ReplyDelete
  16. MINTAK TOLONG BAJU MERAH BUAT HIMPUNAN DI PUTRAJAYA. TOLONG BAGI SEDUT JEREBU SINI SBB JEREBU KRITIKAL SANGAT.

    ReplyDelete
  17. Tak habis2 berita pasal himpunan Dan jumlah.
    Najib dah bersuara.....jangan politik Kan Isu 1MDB Dan kenaikan toll perlu untuk tampung brim.

    ReplyDelete
  18. Pas parti ajaran seks

    ReplyDelete
  19. Sunday, October 18, 2015
    Berbagai2 perhimpunan telah dianjurkan..umno tetap "__________"

    Zaki Yamani


    Dari BERSIH 4.0 hinggalah himpunan 60k yg dianjurkan PAS...

    Telah tiba masanya semua parti politik pembangkang menumpukan kepada permasalahan rakyat khususnya org melayu...

    SAMPAI BILA ORG MELAYU HARUS MELUTUT PADA EKONOMI...

    SAMPAI BILA ORG MELAYU HARUS MELUTUT PADA PEMILIKAN...

    JANGAN SAMPAI ORG MELAYU HARUS MELUTUT PADA POLITIK....

    Oleh itu, kita humban UMNO/BN pd PRU14 ini...

    Slogan KETUANAN MELAYU yg dilaungkan UMNO hanya sekadar retorik sahaja...

    Sebenarnya UMNO bkn, malah tidak ingin pun membela nasib org melayu...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...