KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 9 October 2015

BUDAK LELAKI UMUR 5 TAHUN YANG DI CULIK DI SG CHUA KAJANG SUDAH DITEMUI SELAMAT OLEH SEORANG PEMANDU TEKSI.


Berikutan berita gembira penemuan semula kanak-kanak 5 tahun yang diculik di Kajang pagi tadi, pemandu teksi yang menjumpai kanak-kanak tersebut menceritakan bagaimana dia menjumpai kanak-kanak tersebut.

 Pemandu teksi yang mahu dikenali sebagai Nizam berkata dia menjumpai kanak-kanak itu sedang merayau di tepi jalan.

 Nizam berkata dia mengenalpasti kanak-kanak itu kerana gambarnya sudah pun viral di aplikasi Whatsapp.

 Nizam kemudiannya mengambil kanak-kanak tersebut dan menghantarnya ke rumah. "Saya cam gambar budak itu dari satu mesej Whatsapp dan mengambil keputusan untuk menghantarnya kembali ke rumah", kata Nizam.

 Gambar kanak-kanak tersebut menjadi viral di media sosial Facebook dan aplikasi Whatsapp sejak pagi tadi. Nizam bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai kejadian kerana bimbang akaa keselamatannya.

 Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Willey Richard mengesahkan penemuan itu.

"Mangsa ditemui dalam keadaan selamat dan dibawa ke hospital Kajang untuk pemeriksaan, katanya.




12 comments:

  1. Tahniah. Bersama membenteras jenayah colek di negara kita. Jgn harap pihak polis je. Polis ada byk kerja. Facebook hstgram wicat wsap sume nak kena pantau.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, sekarang ni kena berhati2

    ReplyDelete
  3. Masuk rumah pastikan gate dan pintu sentiasa berkunci. Kereta juga perlu berkunci. Jika nak turun kereta, pastikan tiada individu mencurigakan.

    ReplyDelete
  4. bykkan berdoa beramal ayat qursyi dll

    kes jual organ manusia pun ada

    kepada Allah kita bergantung

    ReplyDelete
  5. Kah kah kah .......... ada ngak ada yg penting kita ketawa ! Sekarang pokei siapa tahu besok tokei , sekarang PAN de tat sapa tahu besok coup de tat ........ Shamsul dgn takbur kata Pas dgn PKR bagai langit ! PKR tak akan berpecah ! ......... akhirnya senjata fitnah dan adu domba admin dan sekutu memakan korban parti admin sendiri . Ngeh3

    ReplyDelete
  6. Kah kah kah .......... ada ngak ada yg penting kita ketawa ! Sekarang pokei siapa tahu besok tokei , sekarang PAN de tat sapa tahu besok coup de tat ........ Shamsul dgn takbur kata Pas dgn PKR bagai langit ! PKR tak akan berpecah ! ......... akhirnya senjata fitnah dan adu domba blogger macai Dap dan sekutu spt mountdweller , alhusyeen, yong puaka kuning dsbnya memakan korban parti mereka sendiri . Ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb spa kltn yg diperintah pas dan sabah yg diperintah umno jadi negeri paling miskin di mesia? Sbb apa selangor dan penang yg tak diperintah oleh pas dan umno jadi negeri paling kaya di msia? Agaknya sbb byk sangat terima derma kot?

      Delete
  7. Mmg puak2 balaci Dap bengong dan bodoh piang ........... Tuhan turunkan hudud utk menghukum pencuri pun depa bising dan bantah ...... bukan potong tangan depa pun atau depa mmg keturunan penyangak sbb tu depa tentang. Nabi Ibrahim diuji Tuhan agar melaksanakan sembelihan korban keatas anaknya yg tercinta Nabi Ismail .... mereka tetap akur dan taat perintah Tuhan. Cuba bayangkan jika perintah ini diturunkan keatas mereka ....... mahu ada yg bertindak gila babi dan meroyan tuduh Islam agama kolot dan sesat serta Tuhan itu zalim juga tidak mustahil ada yg terus murtad ........ begitulah nilai iman puak2 hamba abdi @ balaci Dap ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi..apa hang dok bising. Mana HUDUD yg Hj Hadi bawa? Mana? Waktu Mahfuz Omar tanya hudud awat Hadi Awang lari pi Jepun, awat? PAS bohong, PAS tak mau bawa HUDUD. PAS dok temberang saja. Aku letih dgn PAS ni...

      Delete
    2. Nak wat hudud cam ner...balak pun diorg sapu. Tu patutnya kena potong tangan tu...

      Delete
    3. Anon 21:48...janganlah bangang sangat.....sape yang perintah Malaysia sekarang....nak menglaksanakan hudud kena mintak kat Dap ke meluluskan nya....betoi2 punya bangang....

      Delete
  8. JAMAL PAK TONGKOI DAN ALI PINGGONG TAK NAK BUAT DEMO KAT SUNGAI CHUA TEMPAT BUDAK TU KENA COLEK KER?

    ReplyDelete