Tuesday 13 October 2015

PAS HANYA BEKERJASAMA DENGAN PKR SAHAJA ... TEGAS SETIAUSAHA AGUNG PAS SEBAGAI MENEMPELAK KHALID SAMAD.



Walaupun PKR telah bekerjasama dengan DAP dan Parti Amanah Negara (Amanah) untuk menubuhkan pakatan baru, Pakatan Harapan (PH), Pas mengulangi pendirian untuk kekal bersama PKR.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan bagaimanapun mengulangi kenyataannya bahawa parti itu hanya bersama dengan Pas.

“Kita tidak bersendirian kerana Pas masih belum memutuskan untuk menjalinkan kerjasama dengan mana-mana parti.

“Kini terdapat 20 parti baru yang didaftarkan dibawah Pendaftar Pertubuhan (RoS),” katanya merujuk kepada kemungkinan mengadakan jalinan kerjasama dengan parti lain.

Terdahulu, Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Samad dalam satu kenyataanya berkata, disiplin dan kejujuran perlu untuk menjalinkan kerjasama antara parti dalam PH, Takiyuddin berkata, Khalid perlu menjadi ‘seseorang’ dalam parti itu untuk membuat kenyataan sedemikian.

“Sebagaimana yang kita tahu, Pakatan Harapan adalah tidak wujud. Pas tiada sebarang kaitan mahupun hubungan dengan pakatan itu,” jelasnya.

Sebelum ini, Pas bersama dengan DAP dan PKR dalam gabungan Pakatan Rakyat.

Bagaimanapun, Pakatan Rakyat telah berpecah dan satu lagi gabungan pembangkang baru, Pakatan Harapan ditubuhkan dengan tiga parti – Amanah, DAP dan PKR.

99 comments:

  1. Satu lagi parti yg akan join PH ialah parti komunis malaya (baru).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti Menopous pimpinan Dr. M juga khabarnya akan turut sertai PH.

      Delete
    2. MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

      Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

      Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut? Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini? Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan PAS.

      Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius. Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

      Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti. “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan. “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan.

      Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

      Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa. Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget. Kah Kah Kah Imayam Kuali2.

      MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
    3. Jessie susah hati klu pas join ph.
      Klu pas join ph, najib bole bungkus kain baju.

      Delete
    4. http://bloglist-malaysia.blogspot.com/2015/10/terkini-pas-perkasa-bersatu-hadi.html

      Delete
    5. TERKINI : PAS-PERKASA BERSATU.. FOTO HADI-IBRAHIM ALI BERPELUK






      PAS hari ini mengumumkan parti Islam itu kini secara rasminya bekerjasama dengan kumpulan pendesak Melayu PERKASA.

      Perkara tersebut diumumkan presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini selepas mereka bersetuju beberapa perkara termasuk mengutuk Perjanjian Perkongsian Trans Pasifik (TPPA).

      Kedua-dua pihak itu juga sepakat menolak tangkapan terhadap bekas pemimpin akar umbi Umno Datuk Khairuddin Abu Hassan dan peguam Matthias Chang.

      Dalam kenyataan bersama itu Abdul Hadi berkata kedua-dua isu kritikal ini mempunyai kesan yang serius kepada rakyat Malaysia.

      "Kami bimbang bahawa penggunaan Sosma dalam kes ini boleh dilihat sebagai penyalahgunaan kuasa serta bertentangan dengan prinsip kebebasan bersuara yang dijamin Perlembagaan.

      "Kami menggesa kerajaan untuk menjadi telus dan tidak berbohong mengenai isu TPPA kepada orang ramai," katanya kepada pemberita dalam satu sidang media di ibu pejabat PAS hari ini.

      Tujuh tokoh penting BN, termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad, timbalan presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Tengku Razaleigh Hamzah, mengadakan sidang media bersama menolak penahanan itu.

      Mereka mendakwa Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) (Sosma) disalah guna terhadap pengkritik selepas Khairuddin membuat laporan di peringkat antarabangsa berkaitan dakwaan skandal 1MDB.

      Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali hari ini menjelaskan Khairuddin dan Matthias Chang didakwa mengikut Seksyen 124L Kanun Keseksaan dan bukannya bawah Sosma.

      Sementara itu, ketika bergambar, Ibrahim turut memeluk Hadi dengan berkata mereka kini berkawan dan tidak cukup dengan berjabat tangan.

      - mkini

      Delete
    6. lagi satu parti baru yg ditubuhkan tu parti kapla pak hang

      Delete
    7. hahaha....

      dah tak ada parti lain yang nak join, Pas terima jugalah pekasam....!!!!!

      Dah berapa kali berehim ni kencing atas kepala Pas, tapi Pas terpaksa tekup mulut dan hidung saja....

      Sebijak Tok uru Nik Aziz pun terkena tipu daya Brehim ni sehingga diberi kerusi parlimen kepada Breh8m bertanding atas tiket Pas.

      Lepas menang, dia kencing Tok Guru.

      Sekarang ni Haji Hadi pula dipeluk.

      Kita tengoklah kemunkinan kepala Haji Hadi pula kena kencing.

      Delete
    8. PAS SECARA RASMI BEKERJASAMA DGN PERKASA. TAK CUKUP SALAM, HADI BERPELUK DGN BRAHIM. PAS SUDAH LUPA APA BRAHIM BUAT PADA TGNA, MUNGKIN PAS LUPA MADEY TU PUN KUAT PERKASANYA. MADEY PERKASA TU PALING KUAT LAWAN HUDUD.

      GUA CUMA NAK UCAPKAN TAHNIAH KPD AHLI2 PAS YG TELAH MEMILIH BRAHIM PERKASA SBG RAKAN KERJASAMA DUNIA AKHIRAT. YANG KEDUA GUA MINTAK IZIN MAU KETAWA KAH KAH KAH9

      GUA TAK BOLE BAYANGKAN MCM MNA BRAHIM DGN MUKA SYAHDU MELAUNGKAN PELAKSANAAN HUDUD DI MESIA.

      GUA PUN INGIN TAHU SAMA ADA NIK ABDUH MAU BAGI KERUSI UTK BRAHIM. KLU NIK ABDUH MENOLAK, MUNGKIN NIK AMAR BOLEH BERTOLAK ANSUR DGN BRAHIM.

      TAPI KALU NIK AMAR JUGA MENOLAK, TERPAKSALAH HADI BERUNDUR DARI MARANG UNTUK BG PELUANG BRAHIM.

      ANYWAY, TAHNIAH PAS.

      Delete
    9. DAH TAK ADA SAPA MAU KAWAN, KAWAN DENGAN IBRAHIM PUN JADILAH.....

      Delete
    10. PKR APA MACAM?
      MASIH MAU JOIN PAS KER?
      KIH3

      Delete
    11. Seronok la azmin dapat kawan baru.....

      Delete
    12. PAS DAH KELAM-KABUT....
      HADI SUDAH PENING

      Delete
    13. pan tak kapiaq... tapi gonggong kapiaq dap... inklusif..progresif...pro...gongong babi panggang dgn cina dap yg anti islam n melayu...lebih baik peluk berahim katak dari peluk amoi komunis

      Delete
    14. Klu ibrahim dilantik presiden Pas, aku sokong 100%. Kalu lantik mursidul am pas, aku sokong 200%

      Delete
    15. Pkr xkan bg seat pd amanah
      Dap pun xkan bg seat pd amanah
      Sape nk bg ahli ciput...igt dap bodoh sgt ke
      Jadi amanah nak xnak dgn penuh jujur dan amanah akan merebut seat pas
      Utk justify perampasan mereka...hina pas sbg x releven...ugut...dan diwaktu yg sama nak ajak pas berunding...terbaru tuduh pas ckp merrka kafir
      So far pas punye response...go to hell...not the right response yg diharapkan
      Tu yg makin hari makin kecacingan...
      Lepas ni merrka akan main daftar jer ahli tanpa izin...pastu bwk ke mesyuarat ph suruh abang2 ph desak pas memandangkan mereka ada ahli beriboooo ribooo lbh ramai dari pas...kononnya...gitula...duku sempitkan dada ulamak...skrg dada mereka plak tersepit

      Delete
    16. PAS - PARTI ISLAM KATAK SEMALAYSIA

      wah parti assobiyah melayu islam hudud yg baru tu

      akhirnya hadi memilih rakan yg sama taraf dgn otaknya.

      tahniah pas... KINI BERHIM KATAK ADA RAKAN IAITU KATAK HIJAU

      Delete
    17. Hidup klu x fitnah pas x seronok...berahim ali dtg jumpa pun xbleh...nk tau jahat x jahat mulut sape sanggup mkn babi dan mulut sapa sanggup lawan 3 penjuru demi nak menolong umno?

      Delete
  2. KHALID SAMAD HILANG AKAL DITUDUH PENGKHIANAT!!!

    Hahaha!!! Memang jenis manusia yang tak boleh terima hakikat betul la Si Khalid Samad ni rupanya. Dia yang menjadi Pengkhianat, ada hati pulak dia nak salahkan orang lain? Hilang akal betul.

    Ketika semua orang mendakwa tindakan bekas pemimpin - pemimpin PAS yang GAGAL sewaktu pemilihan parti tu sebelum ini, Si Khalid Samad ni tampil nak menegakkan benang yang basah pulak.

    Kata Si Khalid Samad, PAS telah memainkan peranan yang sangat penting sewaktu Rejim Pakatan Selangor pimpinan Khalid Ibrahim memecat Exco dari kalangan DAPigs dan PKR sebelum ini.

    Selain itu, Khalid Samad juga turut mendakwa, tindakan tersebut telah menyebabkan 'Kerajaan PAS/UMNO' telah berkuasa selama seminggu sepanjang Khalid Ibrahim menjadi Menteri Besar.
    “Melalui tindakan Pas, Khalid Ibrahim telah memecat semua exco PKR dan DAP. Kerajaan Pas/UMNO dengan Khalid telah berkuasa di Selangor untuk tempoh melebihi seminggu,” katanya.
    Tapi yang herannya, kenapa pulak Si Khalid Samad tu nak salahkan PAS sedangkan yang mengambil tindakan tersebut dan yang membuat keputusan tu adalah Khalid Ibrahim sendiri?

    Dan yang mendesak agar Si Khalid Ibrahim tu bertindak sedemikian rupa adalah kerana PKR telah membuat keputusan untuk menggugurkan keahlian dia dari parti. Bukannya salah PAS.

    Dalam erti kata lainnya, tindakan Khalid Ibrahim memecat Exco dari kalangan PKR dan DAPigs tu adalah disebabkan keputusan PKR. Ianya sama sekali tidak ada kaitan lansung dengan PAS.

    Jadi, macam mana pulak Si Khalid Samad tu boleh salahkan PAS diatas tindakan yang telah dibuat oleh Khalid Ibrahim sedangkan semua tu adalah salah PKR sendiri? Kan nampak tak masuk akal?

    Kesimpulan mudahnya, Si Khalid Samad tu hanya sekadar cuba nak menegakkan benang yang basah dan menutup kemaluan dirinya sendiri apabila dia menjadi Pengkhianat terhadap Amanah yang diberikan sebelum ini. Itu pasal la dia menggelupor mencari salah orang lain!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amanah tarak hal.
      2 penjuru bole, 3 penjuru tarak lari.
      Tapi kelantan terbang jgn marah sama amanah.
      Tarak hal...
      Lu bagi, amanah sambut

      Delete
    2. TERKINI : PAS-PERKASA BERSATU.. FOTO HADI-IBRAHIM ALI BERPELUK






      PAS hari ini mengumumkan parti Islam itu kini secara rasminya bekerjasama dengan kumpulan pendesak Melayu PERKASA.

      Perkara tersebut diumumkan presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini selepas mereka bersetuju beberapa perkara termasuk mengutuk Perjanjian Perkongsian Trans Pasifik (TPPA).

      Kedua-dua pihak itu juga sepakat menolak tangkapan terhadap bekas pemimpin akar umbi Umno Datuk Khairuddin Abu Hassan dan peguam Matthias Chang.

      Dalam kenyataan bersama itu Abdul Hadi berkata kedua-dua isu kritikal ini mempunyai kesan yang serius kepada rakyat Malaysia.

      "Kami bimbang bahawa penggunaan Sosma dalam kes ini boleh dilihat sebagai penyalahgunaan kuasa serta bertentangan dengan prinsip kebebasan bersuara yang dijamin Perlembagaan.

      "Kami menggesa kerajaan untuk menjadi telus dan tidak berbohong mengenai isu TPPA kepada orang ramai," katanya kepada pemberita dalam satu sidang media di ibu pejabat PAS hari ini.

      Tujuh tokoh penting BN, termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad, timbalan presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Tengku Razaleigh Hamzah, mengadakan sidang media bersama menolak penahanan itu.

      Mereka mendakwa Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) (Sosma) disalah guna terhadap pengkritik selepas Khairuddin membuat laporan di peringkat antarabangsa berkaitan dakwaan skandal 1MDB.

      Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali hari ini menjelaskan Khairuddin dan Matthias Chang didakwa mengikut Seksyen 124L Kanun Keseksaan dan bukannya bawah Sosma.

      Sementara itu, ketika bergambar, Ibrahim turut memeluk Hadi dengan berkata mereka kini berkawan dan tidak cukup dengan berjabat tangan.

      - mkini

      Delete
    3. Anon 16:49 -- DAP hang kata DAPigs...bini MCA hang taruh apa? Aku taruh MCAnjinggila...

      Delete
    4. Kolik semak sendiri pun xjujur dan amanah lagi mau suruh worang lain jujur dan amanah...yaikkk

      Delete
  3. Salam sehati serasuah ,

    YB Hj. Khalid bin Abdul Samad (lahir 14 Ogos 1957 di Kota Bharu,Kelantan) merupakan ahli politik Malaysia berbangsa Melayu.

    Beliau mempunyai Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Bahan Api dan Tenaga, University of Leeds[1], United Kingdom (1979).Ketika di UK,beliau aktif dalam 'Suara al Islam'. Selepas pulang ke Malaysia,beliau aktif dalam PAS, IRC, JIM dan pelbagai pertubuhan Islam lain.

    Pada November 2009, Khalid menyatakan wujudkan baiah talak tiga dalam PAS tetapi dinafikan oleh Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali.[3]

    Beliau pernah berkerja di Petronas Dagangan.

    Yb umno cgpa 3.85 dalam bidang ape ye? Boleh lawan ke. Heee?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu-kamu yang dok mengutuk kat atas tu habuk pun tarak.

      Delete
    2. Mat Sabu CGPA 3.95 dlm bidang kejuruteraan lokomotif uni. Of KEPALABAPAKHANG Papua New Guinea, tak dak bising apa pun. Selamba dan humble je selfie dgn amoi.

      Delete
    3. Pandai dlm akademik tak semestinya pandai dlm berpolitik.

      Delete
    4. Kira Koled tak Smart la Kah Kah Kaj

      Delete
    5. Mat sabu cool
      Khalid cool
      Tarak hal
      Lu mau 2 penjuru kita terima
      Lu mau 3 penjuru kita tarak lari
      Lu besar kepala, kita lagi kasi besat kepala.
      Lu kacau, kita tarak hal
      Lu lawan, kita tarak lari
      Lu baik, kita 1000 kali baik
      Lu ambik, kita terima

      Lu mau 3 penjuru, kita tarak lari
      Lu mau 2 penjuru, ikut suka lu
      Mat sabu tarak hal
      Khalid tarak hal
      Kita cool
      Tepi kita ikut
      Tengah kita ikut

      Jangan kata mat sabu tak bagi peluang.
      Jangan kata khalid tak bagi peluang.

      Delete
    6. Betul ke.17:53...
      Patut pun masa mat sabu ceramah br2 ni penuh kedai kopi tuh..

      Delete
    7. Wan rosli....klu ditakdirkan ibrahim dilantik sebagai mursidul am pas, kau ok ker?

      Aku reda aja....

      Delete
    8. Otak setaraf pan#&# kuali...geran utk sek agama kene tarik pun dia redo...apa2 jerla dap nk...semua dia redo

      Delete
  4. Dulju dua pandai. semenjak kawan dgn Mat Sabu dua Jadi bingai

    ReplyDelete
    Replies
    1. TERKINI : PAS-PERKASA BERSATU.. FOTO HADI-IBRAHIM ALI BERPELUK






      PAS hari ini mengumumkan parti Islam itu kini secara rasminya bekerjasama dengan kumpulan pendesak Melayu PERKASA.

      Perkara tersebut diumumkan presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini selepas mereka bersetuju beberapa perkara termasuk mengutuk Perjanjian Perkongsian Trans Pasifik (TPPA).

      Kedua-dua pihak itu juga sepakat menolak tangkapan terhadap bekas pemimpin akar umbi Umno Datuk Khairuddin Abu Hassan dan peguam Matthias Chang.

      Dalam kenyataan bersama itu Abdul Hadi berkata kedua-dua isu kritikal ini mempunyai kesan yang serius kepada rakyat Malaysia.

      "Kami bimbang bahawa penggunaan Sosma dalam kes ini boleh dilihat sebagai penyalahgunaan kuasa serta bertentangan dengan prinsip kebebasan bersuara yang dijamin Perlembagaan.

      "Kami menggesa kerajaan untuk menjadi telus dan tidak berbohong mengenai isu TPPA kepada orang ramai," katanya kepada pemberita dalam satu sidang media di ibu pejabat PAS hari ini.

      Tujuh tokoh penting BN, termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad, timbalan presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Tengku Razaleigh Hamzah, mengadakan sidang media bersama menolak penahanan itu.

      Mereka mendakwa Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) (Sosma) disalah guna terhadap pengkritik selepas Khairuddin membuat laporan di peringkat antarabangsa berkaitan dakwaan skandal 1MDB.

      Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali hari ini menjelaskan Khairuddin dan Matthias Chang didakwa mengikut Seksyen 124L Kanun Keseksaan dan bukannya bawah Sosma.

      Sementara itu, ketika bergambar, Ibrahim turut memeluk Hadi dengan berkata mereka kini berkawan dan tidak cukup dengan berjabat tangan.

      - mkini

      Delete
    2. Malaysia kini pun nk pecaya..bodoh piang

      Delete
  5. Kenapa nk kerjasama dgn pkr...Bukankah PKR tolak hudud???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Join umno la
      Umno sokong hudud
      Heee3

      Delete
    2. MANA BOLE....JOIN PERKASA LAGI CANTIK

      Delete
    3. PAS mau campur siam tubuh parti baru nama Ayamas. ha ha ha mana berahim ali?

      Delete
  6. PAS dah tinggal tulang. HUDUD disembunyikang oleh Tuang Presideng di Jepung. Mulut pemimping PAS dah tak molek benar. Lagi tak molek mulut BLOGGER hok dok "panaskang" semangat rakyat dgng isu habuk keringnih. Kite nak bgtahu #omakkau agar cari isu besar sikit macang kerajaang nak hapuskang TOL dll...kes PAS dang Amanah tak usahlah dok lagakang. Awak bukang syaitang ! Rakyat sekeliang pung ada citarasa masing2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu rakyat kelantang nak rasa kena bayar tol, eloklah pas jangang joing ph. Teruslah jadi kera sumbang supaya kelantang bole terbang kat ameno

      Delete
    2. Itujerla kojo korang...buat fitnah jer...mkn dgn dap tu hati2...

      Delete
  7. maka PAS kekal dengan sifat bohongnya ... "kerjasama" apa yg dimaksudkan ? sedang PKR itu telah mengikat "tahaluf" songsang yg baru bersama dengan "bekas" rakan PAS sendiri ... betapa besarnya nafsu serakah para penjual beli ilmu ... jika "kerjasama" antara PAS dan PKR berkisar hanya mengelak dari bertembung didlm PRU tidaklah ia menjadi kesongsangan ... tetapi bagaimana pula dengan PAN siapa diantara DAP atau PKR yg sanggup memberikan kawasannya untuk ditandingi ? ... PAS tidak mungkin hanya akan bertanding dengn UMNO disetiap kawasan dengan sifat satu lawan satu ... bagaimana jika PAN atau DAP menjadi pihak ketiga ? apakah PKR akn memberikan undi ahlinya kepada PAS atau rakan "tahaluf" songsangnya ... nauzubillah ... dimana akal si penipu daya dan sekalian para pengikutnya ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua 2 penjuru tarak hal.
      3 penjuru gua tarak lari.
      Najib bungjus kain baju itu dia punya hal.
      Hadi terbang dia punya kelantan itu dia punya hal.

      Gua ikut
      2 penjuru bole
      3 penjuru tarak lari

      Gua bukan kawanan biri2 bole kasi tuan serigala perah gua punya susu. Gua bukan kawanan biri2 nganga mulut tadah air kencing najis tuan serigala.

      Gua cool
      2 penjuru ok
      3 penjuru tarak lari

      Delete
    2. Klu pas join umno, sapa yg nak bagi kerusi kat pas?

      Maknanya pas kena terus jadi kera sumbang dan membiarkan umno merampas kelantan dgn hati yg redha.....

      Huhuhu
      2 bole
      3 pun bole
      Tarak hal

      Delete
    3. Ikut cakap caimeno, 3 penjuru.
      Ikut cakap caipkr, 2 penjuru.
      Lu pilih.
      Gua tarak hal.
      Gua tarak lari.

      Delete
  8. PADAN MUKA. YG UNTUNGA PKR AKAN LAWAN 2 PENJURU, DAP SELAMAT MANA ADA CINA NAK UNDI PAS PARTI KHIANAT PR. JADI PAS AKAN LAWAN 3 PENJURU - ADA YG BN MENANG, PAS MENANG DAN AMANAH MENANG TAPI BN MENANG LEBIH DAN PAS TEKUCIL DI KELANTAN
    NIK AMAR AKAN JADI KETUA PEMBANGKANG
    BEGITULAH POLITIK LEBAI-LEBAI YANG MULUT CABUL

    PAS ISLE TP MULUT SESETENGAH PEMIMPIN DAN PENGIKUTNYA CABUL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu ikut pr lu dpt undi melayu ph.
      Klu ikut umno lu tak dpt undi melayu ph.
      Lu ikut mana2 pun lu memang tarak dapat undi cina & india.
      Sebab lu sudah buat taik.
      Susah mau basuh lu punya taik.

      Delete
    2. pimpinan amanah lagi laser.mat sabu cakap anwar aljubori. hanipa anak maidin mujahid dan kholid samad mulut mcm longkang.kalau. pimpinan amanah mcm salehuddin ayub baru aku tabik. pemuda jng cakap laa

      Delete
    3. HAR HAR HAR....
      PAS DAH JOIN PERKASA
      BRAHIM BOLEH JADI MB
      HADI JADI PM

      Delete
    4. Peluk amoi xpa...peluk berahim salah....gilakan otak pan#&$

      Delete
  9. Ye ke kelantan tumbang takut geng pan kueh tat je yg terus terlompat lompat tak berarah tuju nanti sbb rupanya hanya termakan gula gula dap

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS jenis muka tak malu. Parti melabel diri parti Islam ini sebenarnya menjual maruah sendiri. Dulu tok presiden bukan main lantang dan tak beradap menentang Presiden PKR tentang usul MB Selangor. Kini, apa sudaj jadi. Parti yang PAS khianati terhadap rakan PR dalam meletakkan calon semasa PRU-13 dahulu kini terhegeh-hegeh menjual air liur kununnya menganggap PKR rakan sekutu. Pigirah....dasar muka tak malu. Ini pun mengaku parti Islam...khianati rakan sendiri guna cai nak pegang jawatan sampai memijak sesama rakan dalam muktamar, itupun masih mengaku mereka masih hebat. Tunggu PRU-14, kami yang undi PAS dulu akan ajar PAS cukup-cukup. Baru dia tahu PAS hebat ke tidak.

      Delete
    2. Pemimpin PAS tak layak memimpin negara. Bukan masanya lagi geng pak lebai ni nak berpolitik. Elok belajar mengurus kariah dan masjid dulu baru berpolitik hal negara.

      Delete
  10. maka PAS kekal dengan sifat bohongnya ... "kerjasama" apa yg dimaksudkan ? sedang PKR itu telah mengikat "tahaluf" songsang yg baru bersama dengan "bekas" rakan PAS sendiri ... betapa besarnya nafsu serakah para penjual beli ilmu ... jika "kerjasama" antara PAS dan PKR berkisar hanya mengelak dari bertembung didlm PRU tidaklah ia menjadi kesongsangan ... tetapi bagaimana pula dengan PAN siapa diantara DAP atau PKR yg sanggup memberikan kawasannya untuk ditandingi ? ... PAS tidak mungkin hanya akan bertanding dengn UMNO disetiap kawasan dengan sifat satu lawan satu ... bagaimana jika PAN atau DAP menjadi pihak ketiga ? apakah PKR akn memberikan undi ahlinya kepada PAS atau rakan "tahaluf" songsangnya ... nauzubillah ... dimana akal si penipu daya dan sekalian para pengikutnya ?

    ReplyDelete
  11. PAS NI SEBENARNYA DAH JADI MACAM WAYANG GAMBAR JABATAN PENERANGAN ZAMAN DULU2...

    DULU...SATU KAMPUNG KELUAR MENONTON TAYANGAN GAMBAR OLEH PEJABAT PENERANGAN.

    TENGAH SYOK TENGOK CERITA TUN RAZAK NAIK BASIKAL MASUK FELDA, TIBA2 TAYANGAN DIPOTONG DAN LAMPU DIPASANG. MAKA TERPINGA-PINGALAH ORANG KAMPUNG TERPAKSA DENGAR PROMOSI DASAR KERAJAAN OLEH PEGAWAI PENERANGAN.

    LEPAS HABIS PENERANGAN, TAYANG PULA CERITA KARTUN PINK PHANTER.....

    LAMA-LAMA WAYANG JENIS ITU LUPUS DITELAN ZAMAN.

    SAMA MACAM PAS SEKARANG, TENGAH-TANGAH RAKYAT MENARUH HARAPAN YANG TINGGI TERHADAP PR UNTUK TUMBANGKAN BN, PAS BUAT PERANGAI GILA BABI MUSNAHKAN PR.

    SEKARANG RAKYAT YANG BUKAN AHLI PAS TETAPI MENGUNDI PR MELUDAH-LUDAH MELUAT DENGAN PERANGAI PAS TERUTAMA PRESIDENNYA YANG BERCAKAP MACAM OTAK DI KEPALA LUTUT.

    PAS SUDAH HILANG HARGA DIRI. SEBAB ITU DENGAN KATAK YANG KENCING BERKALI-KALI ATAS KEPALA PAS PUN, PAS SANGGUP BERPELUK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah lah pancai pegi menyorok belakang dap sana.kalau sekadar katak yg dok terlompat lompat depan rumah org tak payah la nak buat byk cerita.

      Delete
    2. Dah tak ada yang nak diajak berkawan...nak buat mcm mana...Dgn brahim pun jadi laaaa

      takbirrr 3X

      Delete
    3. Jgn la risau psl berahim ali...dia mcm cucu jer pd tghh...kan

      Delete
  12. HADI MAIN WAYANG DENGAN BRAHIM ALI.
    PAS SUDAH SUKA RAJA KATAK.
    HADI SUDAH SUKA RAJA KATAK.
    SBB ITU HADI TAK SUKA AMANAH.

    ULAR DALAM LUBANG SUDAH TUNGGU....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah ........ raja katak sekarang disandang oleh Amanah lah bro !

      Delete
    2. Dah tak ada sapa nak ajak jaidi kawan, dgn brahim pon jadi la

      Delete
    3. Jgnla risau psl tghh peluk berahim ali tu...berahim tu umpama cucu jer...x gitu

      Delete
  13. Pas dah tak ada kawan dah....

    Yang otak normal semuanya menjauhi Pas. PKR mengekalkan Pas sebagai rakannya hanya untuk sementara kerana PKR sekarang sedang membalas perbuatan Pas yang membulinya sedikit masa dulu.

    PKR sedar Pas sangat sayang dengan jawatan dalam kerajaan Selangor. Jadi sudah tiba giliran PKR pula membuli Pas dengan berpura-pura menunjukkan pentingnya Pas kepada PKR.

    Sebab itu sekarang mana ada pemimpin Pas berani angkat suara dengan PKR?

    Sedar diri tiada siapa yang nak berkawan, bila datangnya si katak disambut dengan peluk cium.

    Baguslah. Lepas ni berpeluk pula dengan pukida......

    Semua yang jenis senget saja yang sudi berkawan dengan Pas. Pas pun terpaksalah terima. Kaki kencing ka...kaki gaduh ka...kaki rasis ka....tak kiralah. janji ada nampak kawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko jangan pelekeh ibrahim....
      buatnya pas ambik dia jadi mursidul am kang haaaa

      Delete
    2. Berahim ali tu mcm cucu jer pd tghh...x gitu

      Delete
  14. Itulah yg dinamakan politik pas. Dia halau nizar, salahudin dan mat sabu tetapi berpeluk dgn perkasa. Politik pas tidak kekal, boleh berubah sekelip mata. Dulu benci, marah, kutuk... skarang sudah boleh peluk2.

    Mungkin pas rasa perkasa yg penuh umno baju merah tu akan pakai serban dan undi pas jika berlaku 3 penjuru.

    Nampak gaya, tidak mustahil jika lepas ini hadi berpeluk dgn najib serta bekerjasama dgn umno.

    Takbirrr 3x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa masalah kalau hadi peluk najib? Nik aziz dulu peluk tok sami siam, ada kau bising?

      Apa masalah kalau pas kerjasama dgn umno? Parti kuali Imayam tamil kerjasama dgn Dap kapiaq. Kau tak kisah pun?

      Dah berapa banyak kau minum air kencing guan eng yg tak bersunat berak tak basuh tuh?

      Delete
    2. Dengan ini saya mencadangkan supaya hadi menjadi presiden perkasa berkuat kuasa serta merta

      Delete
    3. Alahai...kepoh barua2 dap ni...berahim ali tu mcm cucu jer...

      Delete
  15. mengapa pula Oamk kau susah hati ,biarkan Pas bersam perkasa dan Pas akan jadi lebih gagah dan perkasa,ini langkah satu ada beberapa langkah lagi untuk sampai bersama dengan Umno.hidup Pas dan gidup Umno menreusi Perkasa,teruskan Ibrahim Ali mainkan pernan dengan lebih berkesan agar Pas akhirnya akn bersama UMNO.

    ReplyDelete
  16. Entah entah bang brahim tu lebih baik dr pan
    Kueh tat kalau dia dah bertaubat.sedang kan kump penyokong dap pula baru nak buat kerja jahat.selamat tahun baru semua n omakkau.bebanyak sabar ye omakkau nanti byk dapat pahala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sampai setahun membaruakan orang akhirnya hadi jadi barua brahem

      Delete
    2. dia betol2 dah jadi barua dah

      Delete
    3. Kepoh la barua2 dap ni...berahim tu cam cucu jer

      Delete
  17. Hanya Dap yg benar2 nak berkawan rapat dengan Parti Kuali. PKR tak boleh beri komitmen, PAS dah beri talak 3. Buat ceramah lebih ramai cengkerik dari orang yg pegi, logo tiru tv tamil Imayam, presiden pula yg ada masalah moral dan tak berapa cerdik. Koled samad yg kononnya cerdik degree UK, tak pula dilantik presiden parti.
    Harapkan liputan tv Imayam ajelah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 21:37- woi..hebatnya tulisan ni..anda mesti seorang kakimaki macam hadi awang!

      Delete
    2. Kaki selfie mcm abg mat sabu kau.

      Delete
    3. dap parti babi sbb ketua makan babi
      pas parti anjing sbb ketua suka menyakak
      pkr parti jubor sbb ketua suka jubor
      pan parti kuali sbb ketua tukang masak
      umno yg terbaik sbb ketua pahlawan bugis

      Delete
    4. brahim mungkin boleh dicadangkan untuk menjadi mursidul am pas atau presiden pas menggantikan hadi

      Delete
    5. dah tak sapa nak berkawan, brahim ali pun jadikkk

      Delete
    6. Jjgn cepat buay fitnah...Brahim tu mcm cucu la...

      Delete
  18. Yg terhebat tentulah parti Amanah sbb ia adalah satu-satunya parti politik dari Malaysia yg mendapat liputan dari stesen Televisyen dari luar negara.

    TV IMAYAM Tamil Nadu Karapule nalle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu2nya ahli politik yang membela katak ialah hadi

      Delete
  19. Kita dah setuju beberapa kerusi parliament kekal di tanding oleh pas. Suara pas perlu di dengar di parliament walaupun pas tak boleh bentuk kerajaan. Jangan ponteng pulak ......

    ReplyDelete
  20. janji Tuang presideng PAS dilantik TPM lepas PRU14 seperti janji Najibi

    ReplyDelete
    Replies
    1. brahim dicadangkan menggantikan hadi di marang

      Delete
    2. Setahu aku spt yg ducapkan oleh izah dan pizi...nuar yg kene kenxing dgn najib utk jawan tpm...ngeh3

      Delete
  21. Tunggu tun dr m.....terajui pakatan...menangkan mahyuddin hancurkan pkr....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai......banyak2 punya umat kat muka bumi ini, brahim ali jugak yang dia pilih...Untong la brahim...

      Delete
    2. Jgnla kepoh...berahim tu cam cucu jer

      Delete
  22. Jelas... Pas dah giler TALAK..

    ReplyDelete
  23. Hj hadi peluk Ibrahim Ali?.... Bak kata pepatah.. Kalau dah nak lemas, Taik pun capai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jangan peleceh brahim.... ko jangan terkejut nanti kalu brahim menggantikan hadi sebagai presiden Pas. Jangan tekejut kalu brahim pakai serban 8 kali lilit ganti mursidul am pas yang baru...

      Delete
    2. Jgnla cepat kepoh...berahim tu cam cucu jer

      Delete
  24. Gila jenis apakah pemimpin PAS ni.

    Hari tu kata putus hubungan dengan PKR jika PKR bekerjasama dengan Amanah dan DAP.

    Hari ni kata bekerjasama pulak.

    Mana satu yang betulnya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  25. pas parti anjing
    dap parti babi
    pkr parti jubor
    pan parti kuali

    ReplyDelete
  26. Khalid anak samad ni dah merapu lagi sasau.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...