KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 7 October 2015

PIL KUDA ..... MAHKAMAH PERSEKUTUAN SEBULAT SUARA TOLAK RAYUAN BEKAS CALON PKR DUN BUKIT BESI TERHADAP HADI AWANG DENGAN KOS.



Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bebas daripada saman fitnah RM2 juta yang difailkan bekas calon PKR bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi Mohd Shamsul Mat Amin.

Ini berikutan keputusan panel 3 hakim Mahkamah Persekutuan dhari ini yang menolak permohonan Shamsul bagi kebenaran merayu di Mahkamah Persekutuan, dalam usaha membatalkan keputusan Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Tinggi.

Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu pada 16 Disember tahun lepas menolak saman fitnah Shamsul terhadap Hadi dan Mahkamah Rayuan pada Mei lepas, mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi itu.

Presiden Mahkamah Rayuan Tan Sri Md Raus Sharif yang mengetuai panel itu turut memerintahkan Shamsul membayar kos RM10,000 kepada Anggota Parlimen Marang berkenaan.

Dua lagi ahli panel ialah Hakim Mahkamah Persekutuan Tan Sri Suriyadi Halim Omar dan Tan Sri Abu Samah Nordin.

Shamsul menyaman Hadi selepas mendakwa Hadi mengeluarkan kenyataan fitnah semasa berceramah di Kampung Tebakang, Alor Limbat, Marang, pada 22 April, 2013.

Dalam pernyataan tuntutannya,Shamsul mendakwa ucapan Hadi dalam ceramah menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) itu, menjatuhkan maruahnya dan keluarga serta menjejaskan reputasinya sebagai calon pilihan raya dan ahli perniagaan.

Mahkamah Tinggi ketika menolak saman Shamsul itu memutuskan plaintif (Shamsul) gagal membuktikan bahawa kata-kata yang didakwa diucapkan Hadi sebenarnya merujuk kepada beliau.

Shamsul bertanding mewakili PKR bagi DUN Bukit Besi, Terengganu pada PRU13 hanya memperolehi 54 undi sahaja dalam pertandingan 3 penjuru.

Shamsul diwakili peguam A Vasudevan dan V Saravanan manakala peguam Datuk Takiyuddin Hassan mewakili Hadi.

37 comments:

  1. Ada dua kemungkinan je,,,
    Satu,,ialah kerana sebenarnya tghha tidak memfitnah Shamsul pun,,tapi biasa la otak dah biul dgn pil kuda,,maka dikatakan tghha memfitnah beliau. Maka dgn kerana itu,,mahkamah memutuskan beliau tidak bersalah.
    Kedua,,memang iya, si Shamsul tu ada kaitan dgn pil kuda....Maka ia bukan fitnah lagi tapi kenyataan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mung dok soh dok kona...tuang jepong ttp dikenang sebagai guru pil kude...nok wat guane

      Delete
    2. Hok busuk hati mace taik lembu, mace mu tu,,nak wok guane. Org kedah kata " bangsa pelax mcm dgn hang tu. Tak boleh buat apa satu...."

      Delete
    3. Ketiga, memang betul ada niat memfitnah cuma menang sbb pandai membelit. Alam barzakh akan menentukan kebenarannya.

      Delete
    4. Google dlm youtube.
      Semua boleh lihat dan dengar.
      Youtube boleh jadi bahan bukti
      Tengok sapa tipu

      Delete
  2. Omak kau gigi mancung aka OKU..

    ReplyDelete
  3. apa nk jd hadi ni. semua org dgr dia ckp calon pkr edar pil kuda...blh cek utube.

    mulut busuk dia srndiri ckp. ada dia rujuk kepimpinan pkr? klu atas nama sahabaatla. so samada hadi ni bodoh politik atau memang niat sabotaj....dh ada niat ug masa tu dn dendam cemburu dn bencinya pd anwar meluap2 masa tu.

    jwpannya semua diatas. susah nk sorok hati yg busuk..akn terserlah jg dlm perbuatan.

    tk malu ke masuk court sbb mmperjuangkn pil kuda... klu masuk court sbb nk laksana hudud br ada ciri pejuang islam.

    taraf budak2 dadah je hadi ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn hadi je yg tak suka Anwar, ramai lg. Mat sabu pun tak suka. Kalau mat sabu suka, dah tentu dia keluar pas dan join pkr, tak adalah dia susah payah tubuh parti kuali yg menggemparkan asia tenggara hingga ke tamil nadu, India.

      Delete
    2. Sejak bila pulak hj hadi ni cerdik?

      Delete
    3. Hj Hadi taklah cerdik, tapi tak sebodoh pemimpin parti kuali.

      Delete
    4. haji hadi bijak ..... mempermainkan hudud

      Delete
  4. Padan muka kau samsul@samdul
    Ammbiikkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila cek youtube.
      Samsul rugi 10K.
      Di alam barzakh nanti ada orang rugi tak terkira.
      Jgn lupa cek youtube.

      Delete
    2. Calon memang muka tokan pil kuda. Pandai drama menangis

      Delete
  5. Salam...
    Saya baru sudah baca ucapan presiden kat harakah daily...
    Alhmdlh....
    Cuma nk tanya mana kekuatan nk tangkap harimau malaya(umno elite)....
    Lembu skandang dh abih dibaham...
    Org kampung mata dah kuyu....
    Byk dh dok dengaq dr mulut akar umbi yang nk wat pembangunan ekonomi....
    Tunggu sahih dan berbilang2....
    Aku akan jd roket baru....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp tak join mat sabu dlm parti kuali?
      Jgn takoot. Mat sabu tak liwat orang,
      Cuma pernah kena tangkap basah dgn bini orang jee...itu pon baru sekali. Dia dah tobat

      Tapi kalau kau join roket elok jugak,
      Boleh jadi ketua barua, lumayan..
      Ada peluang melancong ke China
      Sambil pegi seminar parti komunis.

      Delete
    2. Tu roket al qassam....
      Kalau dok baham sekali....
      Mau dok taubat....
      Nasihat2 kanlah pemimpin umno tu...
      Agak2 la oii....

      Delete
    3. Apa da check kat harakah plk.....
      Check la kat youtube.
      Suara hadi pun bole dengar

      Delete
  6. Nanti ada org cakao kat mahkamah, dia tak ada cakap perkataan barua kpd bekas ahli pas...
    Huhuhu...

    ReplyDelete
  7. Nanti kat mahkamah ada org tak mengaku ada cakap berwalikan dao kepada mat sabu dan rakan2. Mungkin kat alam barzakh pun dia akan cakap gitu jugak. Ikut la....he3

    ReplyDelete
  8. Nanti ada orang kat alam barzakh tak mengaku pernah mengeluarkan perkataan jibon kepada org yg tak sokong dia. Ha3

    ReplyDelete
  9. Nanti kat alam lain lepas mati ada org tak mengaku pernah cakap perkataan barua dap kpd org yg melawan baiah cerai bini talak 3. Kui3

    ReplyDelete
  10. Kat alam barzakh nanti ada orang tak mengaku bahawa dialah org yg memperkenalkan baiah cerai bini talak 3 di dunia ini. He3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mg je la masuk syurga kalu gitu..

      Delete
    2. Apa org yg memperkenaljan baiah cerai bini talak 3 ning akan jawab di alam barzakh itu nanti? Apa agaknya alasan yg akan dia bagi? Ayat quran dan hadis mana agaknya yg dia akan bace?

      Delete
  11. Nanti di alam barzakh ada orang rasa menyesal sangat2 sbb sapu balak sampai bersih licin. Kih3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu mg ning baik..mg dok bace blog ning..

      Delete
    2. Bace blog merapu ning bole hilang stress

      Delete
  12. baik je ngan Umno semua selamat didunia. dlm alam barzah lug selamat pakai Hadis pulls heehe

    ReplyDelete
  13. Nanti kat alam barzakh ada org cai tak mengaku pernah kata penyokong amanah makan babi goreng sepiring dgn dspigs. Ho3

    ReplyDelete
  14. Nanti kat alam barzakh ada orang cai tak mengaku pernah cakap penyokong Amanah tu anjing dap. Tapi boleh terimakah di alam barzakh? Kah3

    ReplyDelete
  15. Klu kerja ikhlas, niat utk Allah, kerja jadi seronok. Elakkan kerja tak ikhlas supaya tak stress.

    ReplyDelete
  16. Sapa stress jerja bole berenti. Bagi peluang kpd budak2 U yg byk nenganggur tu.

    ReplyDelete
  17. Kerja klu naj jejar naik gaji dan pangkat sahaja memang cepat stress. Pekerja yg kaki stress ialah pekerja muda yg selalu lawan boss. Elakkan supaya tak stress

    ReplyDelete
  18. Klu stress sudah tak dpt dikawal, sila rujuk pakar di hodpital sakit jiwa. Cepat bertindak sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  19. Mcm mna la org yg membaruakan org lain tu nak jawab masa kat alam barzakh tu nanti?

    ReplyDelete
  20. Lelooongggg lelonngggg.... Pil kudaaaa... Pil kudaaaaa

    ReplyDelete