KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 29 October 2015

UiTM SANGGAH DAKWAAN RAFIZI BERHUBUNG KOS PEMBINAAN HOSPITAL SEBAGAI FITNAH.



Universiti Teknologi MARA (UiTM) menyanggah tuduhan pembangkang bahawa kerajaan akan menanggung kos berjumlah RM8.2 bilion bagi projek pembinaan hospital UiTM di kampus Puncak Alam, di Shah Alam.

Universiti itu menerusi satu kenyataan berkata, kenyataan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berhubung kos pembinaan projek tersebut adalah tidak benar dan ditokok tambah.

"UiTM amat terkilan dengan maklumat tidak tepat dan disensasikan oleh YB Rafizi berkenaan cadangan pembangunan Hospital Pengajar dan Fakulti Perubatan UiTM secara Private Finance Initiative (PFI) di Puncak Alam itu.

"UiTM belum menandatangani apa-apa perjanjian konsesi dengan mana-mana syarikat konsesi yang berkaitan dengan hospital tersebut.

"Draf perjanjian konsesi akhir tersebut telah dihantar kepada UiTM pada 14 Julai lepas dan telah dibincangkan secara teliti oleh Lembaga Pengarah UiTM pada 22 Oktober lepas," katanya.

Menurut universiti itu, draf perjanjian konsesi tersebut masih diteliti dengan lebih terperinci bagi memastikan kepentingan UiTM terpelihara.

Hospital itu akan dibina di atas tanah berkeluasan 11.28 hektar (28.19 ekar) dan mempunyai 400 buah katil, katanya.

Semalam, sebuah portal berita melaporkan dakwaan Rafizi bahawa kerajaan dalam proses untuk menyerahkan projek pembinaan hospital itu kepada ahli perniagaan yang mempunyai hubungan rapat dengan Umno.

Beliau mendakwa projek pembinaan hospital itu menelan belanja RM599 juta tetapi kerajaan menyerahkan projek berkenaan dengan harga RM8.2 bilion.

31 comments:

  1. RAFIZI NI KIRA MATEMATIK PUN TAK RETI!!!

    Tuduhan Rafizi terhadap Kerajaan yang didakwa akan mengutip cukai GST tahun depan, dibidas anggota Parlimen Barisan Nasional yang menyifatkan anggota Parlimen Pandan itu sengaja memutar belit fakta untuk menghasut rakyat.

    Datuk Nawawi Ahmad (BN-Langkawi) yang tegas menolak dakwaan itu menyifatkan pengiraan Rafizi 'tidak logik' mengambil kira perbelanjaan itu diandaikan dibuat 'orang biasa'.
    "Bagi saya, orang biasa ialah mereka yang berpendapatan RM4,000 ke bawah. Kalaulah RM17 sehari (kutipan kerajaan) maknanya beliau kena belanja RM283 membeli barang-barang berGST dan dalam tempoh sebulan perbelanjaan mencecah RM8,500 sebulan untuk membeli barangan GST sahaja.
    "Itu belum lagi barang-barang lain yang tidak dikenakan GST," katanya ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan 2016 di Dewan Rakyat hari ini.
    Nawawi berkata perkiraan Rafizi itu jelas tidak tepat kerana mereka yang tergolong dalam pendapatan itu tidak akan mampu membayar GST melebihi pendapatan bulanan.
    "Mana logik matematik yang membolehkan gaji RM4,000 sebulan membeli barang lebih RM8,500 sebulan... tiap-tiap bulan dia akan berhutang RM4,500 atau lebih 100% daripada sumber gaji bulanan," katanya.
    Rafizi sebelum ini mendakwa kerajaan bakal mengutip purata GST RM19 sehari daripada setiap keluarga di negara ini pada tahun depan dan jumlah itu lebih besar berbanding jumlah kenaikan BR1M hanya 14 sen sehari.

    Perkara itu turut disentuh Ahmad Nazlan Idris (BN-Jerantut) yang menyifatkan dakwaan Rafizi itu satu lagi penipuan dan perkiraan yang tidak waras.
    "Ini lagi satu penipuan. Kalau seseorang belanja RM316 sehari bolehlah kerajaan kutip RM19 sehari, tapi adakah ini satu perkiraan yang waras?
    "Rata-rata pendapatan golongan B40 tidak sampai RM3,000... maknanya ini satu lagi kaedah putar belit dan kenyataan menghasut rakyat," katanya yang membahaskan rang udang-undang sama.
    Kesimpulannya, Si Rafizi ni adalah bukti sebenar perumpamaan "Belajar Tinggi - Tinggi Tapi Bodoh Bertingkat - Tingkat". Dia bukannya bijak sangat pun. Dia setakat Bijak Menipu dan Mengelirukan rakyat je. Bukannya dia reti buat kerja lain pun!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tampak kini Rafizi Ramli sudah mula menunjuk belang, angkuh dan sombong.

      Rafizi perlu jelas PKR tidak bersendirian dalam Pakatan Rakyat. Kita ada parti komponen yang lain yang bersama-sama dalam membawa agenda perubahan untuk rakyat.

      Sikap Rafizi kini nampak banyak menyusahkan akar umbi parti, pimpinan parti dan hubungan di antara parti komponen di dalam Pakatan Harapan.

      Sebelum mahu mempertikaikan suara akar umbi parti, Rafizi wajar turun padang dahulu dan memantau apa kemahuan akar umbi parti. Rafizi jangan bongkak dan sombong dalam menyuarakan pendapat serta pandangan.

      Kebelakangan ini jelas menunjukkan Rafizi gelojoh dan tidak berfikir panjang dalam apa yang beliau lakukan.

      Sudahlah mempertikaikan kesetiaan ahli parti dan menghalau ahli parti dari parti sendiri.

      Barangkali beliau lupa yang memenangkan beliau di Pandan dan jawatan Naib Presiden parti baru-baru ini di kalangan akar umbi parti juga.

      Sikap ini jelas Rafizi bakal menjadi liabiliti kepada PKR dan Pakatan Harapan di masa depan.

      Rintihan atas sikap bongkak dan sombong Rafizi tidak hanya tertumpu kepada para pendokong Pakatan Rakyat yang lain, tetapi di tempat beliau sendiri iaitu Pandan juga menerima nasib yang sama.

      Beberapa keluhan kini mula terdengar daripada suara-suara anak muda yang berkongsi perihal Rafizi gagal mewujudkan suasana politik keterbukaan dan kerjasama yang baik di semua peringkat.

      Bila bergerak di dalam politik ia memerlukan satu pasukan yang kukuh baik dari segi hubungan dan persefahaman. Politik ini jelas diplomasi perlu ada baik di semua peringkat.

      Sekiranya Rafizi Ramli terus bersikap angkuh, nescaya beliau akan gagal membantu misi Pakatan Rakyat ke Putrajaya dan seterusnya dianggap liabiliti kepada Pakatan Harapan.

      Rafizi Ramli tidak perlu mengeruhkan lagi keadaan suasana politik di Selangor. Beliau hanya sekadar ahli parlimen Pandan bukan seorang Adun yang terlibat dalam sidang DUN Selangor.

      Ahli parti boleh menerima sekiranya beliau seorang Adun yang dibawah DUN Selangor dan juga Ketua Cabang Pandan.

      Tetap, beliau merupakan Ketua Cabang Kemaman yang telah diumumkan menang baru-baru ini.

      Ada baik Rafizi amalkan sikap toleransi dan amalan mula mendengar suara akar umbi. Kita mahu agenda Pakatan Rakyat diteruskan di samping mengukuhkan lagi hubungan parti komponen di dalam Pakatan Rakyat.

      Tidak rugi sekiranya menjadi seorang pemimpin yang mendengar rintihan dari semua peringkat.

      Angkuh dan sombong ini hanya diamalkan oleh pemimpin Barisan Nasional yang rata-rata rakyat sudah muak dengan tindakan menggila dan menyondol tidak bertempat.

      Kita mahu hubungan dan kerjasama Pakatan Rakyat diteruskan. Ini perjuangan rakyat dan agenda rakyat. Bukan perjuangan Rafizi Ramli “seorang” yang ingin tunjuk diri beliau pakar dalam menyusun strategi.

      Wak Joned. Lim Arumugam
      Ahli Amanah Pandan. Keadilan Pandan

      Delete
    2. Rafizi kira jumlah pungutan GST / isi rumah lah. Bodoh piang lah specis ni.
      Oiii badoh. Rafizi tu akaunten petronas lah bodoh.

      Delete
    3. Anon 13:19. Akauntan apa mengira pun tak betul. Kalau pun isirumah, mari kita kira sama2.
      1. Utk bayar rm19 gst isirumah tu perlu berbelanja rm316 sehari.
      2. Kalau 30 hari. 30 x 316=9480. Ini barang2 ber gst. Barang2 yg tak bergst berapa pulak sebulan. katakanlah sayur,ikan dan ayam rm500 sebulan.
      3. Maka keluarga itu perlu ada income rm9,980.
      4. Dari kajian income isirumah purata income seisirumah hanya rm5,000
      5. Jadi mana nak dicari rm4980 lagi. Terpaksa berhutang.
      6. Kalau kira isirumah yg income bawah B40 iaitu rm1500 aja. Bayar gst yg Rafizi cakap tu dah rm570. Lojik ke cakap ni.
      7. Kalau Rafizi ni akauntan Petronas memang patut dia ni kena buang.
      8. Saranan aku. Kerajaan kena siasat Ijazah Rafizi ni. Entah2 FAKE tau dia beli. kerana simple math pun tak tahu.

      Delete
  2. eleh sanggah konon....
    hudud bila nak bentang?
    ling liong sik dah lenggoh kaki tunggu kena saman, bila? bila?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam balaci DAP Racist

      Delete
    2. MAT SYABUN MAHU PAS TERUS "CIUM PUNQOQ" DAP!!!

      Soal perjuangan tolak ke tepi. Soal nak menegakkan Kebenaran pun tak penting. Apa yang penting sekarang, PAN KUALI IMAYAM perlu terus menjadi Barua Paksaan kepada puak - puak RACISTS DAPigs. Bab nak menegakkan Shariah, Masjid, Amal Maaruf nahi Mungkar tu boleh dicampak ke dalam longkang sebab ianya bukan isu yang penting.

      Soal nak menjaga maruah orang Islam juga boleh ditong-sampahkan.asalkan dapat keredhaan DAP

      Yang penting sekarang ni ialah menjaga bontot puak - puak DAP tu supaya kemaluan diorang tidak dibuka dikhalayak ramai. Maka, PAN Imayam Kuali perlu terus menjadi Pencacai DAP yang taat setia dan tanpa had dan sempadan.. Maka nyatalah PAN Imayam Kuali adalah Pengkhianat Brake tak makan

      Delete
    3. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
  3. Langkah Kajang... Langkah kangkang
    Pengarah strategi kepala mak bapak datuk nenek Imayam putummayam pandikutty.
    Akademik cerdik tapi bodoh bajang sial anak haram nak mampus dlm berpolitik.

    ReplyDelete
  4. Apa kena mengena pas dgn nasarudin md isa lg bkn ke org tu sudah ditendang dr pas sama mcm geng mat sabu juga.bodoh tak nak simpan greenbox macai pandikutty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...ust nasha tidak lagi berada dlm saf kepimpinan Pas, Greenboc meroyan tak tentu pasal buat ulasan kutuk ustaz nasha. Apa punya bodoh blogger.

      Greenboc marah sbb ustaz nasha tak join parti kuali Imayam putummayam pandikutty. Mcmana ustaz nasha nak join parti kuali yg diketuai oleh mat sabu yg kalah pemilihan parti dan kalah PRU 3 kali berturut turut. Hangpa ingat ustaz nasha bodoh mcm admin greenboc dan mat sabu?

      Delete
  5. 1mdb,derma,lembu kondo,kapal selam dulu pun cakap fitnah juga,pasal derma tu pegawai sprm yg mana yang sahkan duit dalam akaun najib tu wang derma,omakau kompom xleh jawap punya..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp omakkau yg kena jawab isu derma kpd najib? Apa jenis bodoh kau ni. Aku ingatkan bodoh ada satu jenis sahaja, rupanya bodoh ada beberapa jenis. Salah satunya ialah bodoh tahap dewa spt kau ygmana duit derma dlm akaun najib tapi omakkau yg kena jawab.

      Delete
    2. PAN Imayam,

      Putu mayam satu
      Mannakam

      Delete
    3. eh omak kan peg khas umno....mesti boleh jwb

      Delete
  6. Umno &;pengikut ortodoxnya pandai kata orang lain tak pandai kira. Setakat nak mengata orang je pandai. Apa ingat rafizi bengap macam orang umnu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa tak bengap nya, langkah kajang dah terkangkang. Lain yg diharap, lain yg jadi.

      Mmglah bengap sbb tu idea pengarah strategi.

      Strategi gila babi.

      Delete
  7. nasharudin dilantik CEO GMM

    hadi ponteng kata prakad tu tak beradab.. hadi makhluk paling beradab

    KONSPIRASI UG SEMAKIN JELAS TERBUKTI

    jgn nk nafi lagi

    pasug takut parti akan jadi telur tembelang yg kosong bila ramai tolak pas kerana kebodohan pas menyokong umnu ketika umnu sedang ditolak rakyat.

    amat bodoh penjual2 agama ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasha nak jadi apa pun jadilah, apa masalahnya? Arwah nik aziz dah reject dia.
      Dia pulak bukan pemimpin parti kuali Imayam putummayam pandikutty, ahli pun tidak. So...? So....? So....?
      Ustaz nasha kena ikut cakap mat sabu ke?

      Delete
  8. Jeff ulu babi buat2 bengap pulak,memang la OK xleh jawap sbb xde pun pegawai sprm yg cakap itu duit derma sbb semua dah kena sunat dgn jibby,jibby je jawap sendiri n syok sendiri..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai pulak kau tolong jawab.."memanglah ok tak boleh jawab"
      Apa punya bodoh 13:20

      Naik LRT bergayut mcm monyet lapar.

      Delete
    2. Komen 1:40 tu pompuan lah...bodoh.
      Omakkau...

      Delete
  9. Bincanglah apa pun, syiok sendirilah kita. Yang jelas najib dah tipu kita, dulu kata gst utk kebajikan rakyat, tapi rupanya utk bayar gaji orang gomen. Dia dan geng sapu duit, semua rakyat pula kena bayar. Zaman tun dulu pun gawat satu dunia, tapi no gst, gaji bayar juga. Byk sangat wang negara di salah guna, bertuah punya pemimpin.

    ReplyDelete
  10. 13:20 ulang suara

    Yg hantar komen 1:40 tu pompuan, dia nak pegi semayang Jumaat buat apa? Bodoh punya species.

    Dah tau kau tu sengkek pegi kerja naik LRT, ada seat kosong duduklah, yg kau suka bergayut mcm monyet buat apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodohnya dap nih dok main ulang3...dap=babi

      Delete
  11. Jeff ulu babi dengki la dah la x solat jumaat mengata kt org x ingat mcm OK.kt ulu babi ada bus buruk je itu pun kena keluar jauh ke jalan besar kt jln kg muat2 utk babi lalu je..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tahu kau tu sengkek, nak LRT bergayut mcm monyet. Seat kosong ada, duduklah. Atau keturunan kau ni keturunan yg suka bergayut?

      Delete
    2. Macai pandikutty ni tak habis habis fitnah jeff.byk sgt pahala dia agaknya.dikatakan berok marah pula.hanya berok yg tak kisah pahalanya berkurang.itu sbb binatang tu tak ada dosa pahala.kita sebagai manusia beringat lah juga

      Delete
  12. Kt ulu babi banyak beruk sesuai la naik bus buruk ramai2 dok atas bumbung bus buruk..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Meroyan bila tambang LRT naik. Semua manusia dikutuknya.

      Nak pegi kerja naik kereta Nissan 120y tak mampu bayar tol.

      Naik LRT dah lee kamu. Boleh bergayut mcm monyet lapar. Mudah mudahan ada orang pelawa sbg model iklan ketiak masam.

      Delete
  13. Sokong Pas bersama Umno. Terbaik

    ReplyDelete