KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 12 October 2015

KANTOI!!! ... PEKERJA RESTORAN MAMAK DIRAKAM SEDANG CUCI KUALI GUNA MOP LANTAI!!!!



Sebenarnya dah banyak kali kita dengar tentang isu-isu kebersihan yang dipertikaikan di premis-premis makanan.

Kali ini tersebar sebuah video yang menunjukkan aksi seorang pekerja di bahagian dapur di sebuah restoran mamak mencuci kuali dengan menggunakan mop lantai!!!!!!

Video ini dirakam oleh seorang pengunjung restoran berkenaan.

Nama dan lokasi restoran tidak pula dijelaskan.



10 comments:

  1. Hai Melayu!
    rumahmu semua dibina indonesia,
    ekonomi pula dikuasai cina,
    golongan profesional semuanya india,
    warung makan pun, mamak dan siam yang berkuasa,
    warga bangla pula menjadi JaGa,
    orang Nepal yang menabur baja,
    orang pakistan usung karpet jaja merata,
    lalu melayu ada apa?

    Sedutan dari sajak A. Samad Said
    ...
    KEDEPAN pernah menyentuh akan isu ini,

    Salam 1rasuah,

    Masuk pasaraya tengok warga asing cuci lantai,
    Makan kat pudu tgk warga asing sapu sampah,
    Masuk klia tgk warga asing susun troli & cuci tandas,
    Masuk car wash tgk warga asing cuci kereta,
    Pasar malam kaw kilang @ pembinaan penuh warga asing beli barang,
    Pergi nilai 3 beli kain dah mcm Pakistan kecil.
    Tegok bersama mu baru nampak rakyat kita,
    Kerja untuk rakyat diberi kepada warga asing. Apa sudah jadi?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. A samad said lagi kotor dari mamak ni. Janggut, misai tak penah cukur. Kalau makan silap-silap tertelan misai sekali. Uwekkkkk..

      Delete
    2. Anon 1934, sekotor orang tua itu tidak lah sehina kamu...banjingan berkepala buruk. Tidak mengerti apa hulu di mana muara, sudah lah kamu anak lembik, tak perlu kau berbicara jika hanya bebal dan tolol sahaja mampu kau ucapkan. Semoga kamu tetap bersedia si jiwa kecil.

      Delete
    3. 19.53 beruk borneo. Kedepan lanciau

      Delete
    4. Anon 19:34 sakit jiwa !

      Delete
  2. eh.ini restoran yang Omak Kau selalu makan tu.tapi tak apa lah omak kau .kau hanya makan roti canani aje bukanya kau makan mop lantai.

    ReplyDelete
  3. Maka tak hairanlah ramai orang ketagih makanan di restoran mamak ! Kesian........Hahahahahah

    ReplyDelete
  4. Anon 18:15,

    Bukankah ko yang suka lepak dan makan makanan perisa mop di restoran mamak ? Sebab itulah komen ko taraf tadika !

    ReplyDelete
  5. melayu bodoh lagi bangsat...
    patut la melayu merempat di negara sendiri..
    ada melayu jual baju melayu baju raya...
    tapi melayu pegi beli baju raya, baju melayu di kedai cina...tak bengong lagi ke kalau dah begini..
    last sekali bila sambut raya cina yg golong duit ribu2..

    ReplyDelete
  6. Omak kau gigi mancung

    ReplyDelete