KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 10 October 2015

PENCULIK BUDAK 5 TAHUN TUNTUT WANG TEBUSAN RM300,000 DEDAH KETUA POLIS SELANGOR.



Penculik menuntut wang tebusan RM300,000 daripada keluarga kanak-kanak yang dilarikan di Sungai Chua, Kajang sebelum membebaskan mangsa.

Maklumat itu didedahkan Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat susulan penahanan tiga suspek berkenaan.

“Kita telah bertindak terlebih dahulu dengan menangkap dua suspek yang menculik mangsa pada jam 10.10 malam tadi di hadapan sebuah pasaraya di Jalan Sungai Chua.

“Dua lagi suspek yang dipercayai dalang penculikan itu masing-masing ditahan di kawasan perindustrian Bukit Angkat, Kajang dan Kajang Raya, Sungai Chua,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor pada Sabtu.

Menurut Abdul Samah, wang tebusan yang telah diserahkan oleh bapa mangsa kepada suspek turut ditemui semula.

Katanya, menerusi soal siasat dua suspek penculik menerima wang tebusan sebanyak RM20,000 setiap seorang sebagai upah daripada dalang kes berkenaan.

Dalam kejadian pada pagi Jumaat, kanak-kanak lelaki berusia lima tahun diculik daripada ibunya di hadapan Tadika Cekap Bahasa, Sungai Chua, Kajang,

Bagaimanapun, mangsa berjaya ditemui dan dihantar pulang ke kediaman ibu bapanya pada hari yang sama.

Katanya, tiga daripada suspek yang ditahan mengaku melakukan jenayah itu manakala seorang lagi menyatakan sebaliknya.

71 comments:

  1. Takkan tak ada seorang pun yg puji kecekapan pihak polis.
    Tahniah polis
    Takziah penjenayah

    ReplyDelete
    Replies
    1. MURAHNYA MARUAH MELAYU DIMATA DAPigs!!!

      Itu je harga maruah orang Melayu yang dimaki secara terang - terangan orang dua orang budak DAPigs sebelum ini. Adakah dengan memberikan mereka RM 200, dah cukup untuk diorang tutup mulut?

      Mereka yang terlibat dalam kejadian itu bukan sahaja dihina oleh dua orang budak DAPigs tu. Tetapi mereka juga turut dimaki hamun secara terbuka dan digelar sebagai 'Anjing' dikhalayak ramai.

      Dengar kata, selepas kejadian tersebut berlaku, mereka yang terlibat telah membuat laporan Polis dan dua orang budak DAPigs tu telah ditahan. Tapi kemudian, laporan tersebut telah ditarik semula.

      Ada yang kata, laporan tersebut ditarik balik kerana mereka yang terlibat telah mendapat tekanan dari pihak atasan dan sebagai ganti, mereka diberikan ganjaran sebanyak RM 200 setiap seorang.

      Hebat kan? Begitu murahnya puak - puak DAPigs tu menilai harga diri dan maruah mereka yang menjalankan tugas dengan jujur dan ikhlas. Demi nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri, apa pun diorang sanggup buat. Termasuk memberikan ganjaran sedemikian!!!
      Georgetown: Tiga penguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) yang dimaki oleh pesalah trafik di Lebuh Campbell menerima insentif RM200 seorang.
      Ia bagi menghargai tindakan mereka yang menjalankan tugas dengan profesional walaupun berdepan dengan situasi tegang.
      Mengulas mengenainya, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, apa yang ditunjukkan penguatkuasa berkenaan menjadi contoh.
      “Saya harap sikap mereka ini dicontohi oleh semua orang dan kita tidak patut memarahi penguatkuasa kerana mereka hanyalah menjalankan tugas.
      “Kepada semua penduduk negeri ini yang berasa tidak berpuas hati dengan tindakan MBPP mengunci kereta mereka, bolehlah ke pejabat MBPP untuk membuat aduan mahupun laporan.

      “Insiden itu harus dijadikan pengajaran kepada semua pihak dan diharap orang awam tidak mengeluarkan kata-kata kesat memarahi penguatkuasa,” katanya pada sidang media di Komtar, lapor Harian Metro.

      Delete
    2. Baka aljubooori wakil rakyat kajang lansung tak ada hati nak puji polis mesia....

      Delete
    3. Hang ni lahir ikut jubooooor yek

      Delete
  2. Omak kau blogger upahan umno.Lepas ni tukar nama dari Omak Kau kepada Puki Hanisyha Kau baru sesuai..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN kidnap logo Imayam untuk kegunaan sendiri.

      Aduiiiiii PAN Kuali Cangkul Tayar Traktor balaci DAP semata

      Delete
    2. 1359...bahasa binatang apa ko pakai?

      Delete
    3. Bahasa anak babi kot?

      Delete
    4. Anak anjing

      Delete
    5. Bhsa anak buah najis la

      Delete
    6. Keturunan anak jin

      Delete
    7. Mat sabu yg ajar

      Delete
    8. Bhsa anjing tgh menyalak babi negara

      Delete
    9. ........................................................................"(-_-)

      bila si bodoh jumpe si bengap

      Delete
    10. Hardie bengap

      Delete
  3. Parti kecik macam PAN baik bubar je..buang masa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..
      Org tua umur 60 tahun lebih pun takut bayi umur tak sampai sebulan.

      Delete
    2. Org2 yg curi balak dan duit rakyat cepat2 la mamfoss

      Delete
  4. PAN ni macam buaya darat tapi awang pendek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awang bapak ko lagi pendek

      Delete
    2. Awang bapak dia lembik.

      Delete
    3. Bekurap plk tu. Tu pasal bhsa anak dia cam bhsa jin

      Delete
    4. Mcm bahasa mat sabu je..

      Delete
    5. Bhsa anak2 anjing kpd tuannya

      Delete
  5. Mmg puak2 balaci Dap bengong dan bodoh piang ........... Tuhan turunkan hudud utk menghukum pencuri pun depa bising dan bantah ...... bukan potong tangan depa pun atau depa mmg keturunan penyangak sbb tu depa tentang. Nabi Ibrahim diuji Tuhan agar melaksanakan sembelihan korban keatas anaknya yg tercinta Nabi Ismail .... mereka tetap akur dan taat perintah Tuhan. Cuba bayangkan jika perintah ini diturunkan keatas mereka ....... mahu ada yg bertindak gila babi dan meroyan tuduh Islam agama kolot dan sesat serta Tuhan itu zalim juga tidak mustahil ada yg terus murtad ........ begitulah nilai iman puak2 hamba abdi @ balaci Dap ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana hududnya?

      Delete
    2. Tangan mat balak patut dihudud.

      Delete
    3. Sokong hudud.
      Potong tangan org2 curi duit rakyat.

      Delete
    4. Najis pun tak sokong hudud. Sama mcm karpal.

      Delete
  6. PAN harapan rakyat Malaysia. Syabas PAS. PAS boleh pi main layang2. Rakyat dah bosan dengan ceramah berbuih mulut sana sini.... kosong semua. PAS nak urus negeri pun tak boleh. HIDUP PAN, HIDUP Harapan Baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dsh perintsh bedok jgn ikut perangai mat balak sapu balak. Jgn rompak duit tabung hajah plk ye...

      Delete
    2. Nak tubuh parti baru tak apa, tapi pulangkan dulu duit tabung memali yg dah ghaib tu.
      Jgn tunjuk mewah buka pejabat baru dgn duit tabung memali tu.

      Delete
    3. Tanya kat bapak anjing la

      Delete
    4. Duit derma 2.6 pergi mana?

      Delete
  7. Jenayah PATI di Malaysia,

    1. Gadis dibawa lari ke lombok jadi hamba sex.
    2. Amah sembelih anak majikan.
    3. Guard warga asing tembak mati pegawai bank.
    4. Siswi dirogol beramai2 oleh buruh warga asing.
    5. Bangla jahanam rogol rakan sekerja rakyat tempatan.
    6. Polis cedera diserang warga asing yang merusuh.

    adakah anda bersubahat? Lihat sijil SPM anda dan lihat jawatan anda sekarang. tunggu balasan di akhirat nanti.

    KEDEPAN ( kembalikan degree berasaskan kepandaian, 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia dah tak selamat, baik kau pindah ke mesir.

      Delete
    2. Ko la pindah mesir
      Ajak Jamal pak tongkoi ko turn sekali

      Delete
    3. Ko la pindah mesir
      Ajak Jamal pak tongkoi ko turn sekali

      Delete
  8. Mmg puak2 balaci Dap bengong dan bodoh piang ........... Tuhan turunkan hudud utk menghukum pencuri pun depa bising dan bantah ...... bukan potong tangan depa pun atau depa mmg keturunan penyangak sbb tu depa tentang. Nabi Ibrahim diuji Tuhan agar melaksanakan sembelihan korban keatas anaknya yg tercinta Nabi Ismail .... mereka tetap akur dan taat perintah Tuhan. Cuba bayangkan jika perintah ini diturunkan keatas puak2 balaci Dap ni ....... mahu ada yg bertindak gila babi dan meroyan tuduh Islam agama kolot dan sesat serta Tuhan itu zalim juga tidak mustahil ada yg terus murtad ........ begitulah nilai iman puak2 hamba abdi @ balaci Dap ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana hududnya?

      Delete
    2. Curi balak pandai la

      Delete
    3. Curi balak bila nak potong tangan

      Delete
    4. Kena potong tangan yg lesapkan tabung anak yatim memali dulu. Sekarang dlm PAN

      Delete
    5. Hududkan tangan yg ambik tabung mamali, yg sapu balak dan yg curi wang derma 2.6

      Delete
    6. Simpati kerana pas dikhianati oleh dap dan pan. Pas harus menyusun strategi baru bersama umno atas dasar win win. Pakatan haprak hanya boleh tumbang jika pas bersatu dgn umno. Selamatkan maruah org melayu kita.

      Delete
  9. Replies
    1. Ko anak babi

      Delete
    2. Pantart mak ko

      Delete
    3. PAN anak TART mak hang.

      Delete
    4. Mak dia x ada pantart. Dia lahir ikut jubo

      Delete
    5. Pan tart badak air

      Delete
    6. Pan tart tuyah

      Delete
    7. Pas akan berkubur tanpa rakan. Pas makin krg sokongan melayu dan tiada sokongan cina. Pas hanya boleh mengekalkan kelantan jika bekerjasama dgn umno. Pas boleh berjuang bersama umno demi bangsa melayu. Pas jugs boleh rampas penang jika bersama dgn umno. Pas perlu memilih dap atau umno utk terus hidup.. Tiada jalan tengah.

      Delete
  10. chim-PAN-zee. Suka lompat-lompat..18 ekor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing suka menyalak kat bapak dia. Berekor2

      Delete
    2. Cipan suka lompat. Pas mesti menjauhinya. Untuk merampas selangor, pas perlu bekerjasama dgn umno. Jgn biarkan agenda melayu berkubur di tangan dap. Jgn jadi hamba dap. Kuburkan dap dan cipan bersama dgn pejuang umno

      Delete
  11. Replies
    1. Anjing dan badak air

      Delete
    2. Hang anak ci-PAN

      Delete
    3. Cipan x boleh buat kawan. Pas lebih stabil jika bersama umno utk menumbangkan dapigs

      Delete
    4. Sokong pas bersatu dgn umno.
      Sudah sampai masa pas umno bergabung.
      Bersatu teguh bercerai roboh.

      Delete
  12. Apa makna ci-PAN tu.cipan betul kata parti yg dpt menarik anak muda yg kepala tak berapa betul.i say kenapa ikon anak muda si husam tu belum dpt ditarik lagi.agaknya kepala husam tu masih boleh diguna pakai lagi berbanding rakannya yg lain itu.husampun tak lalu tempek dap.ci pan la korang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn jadi anjing menyalak tuan sudah la
      Najis

      Delete
    2. Kemungkinan pas nak join umno memang ada dan aku sokong. Demi melayu

      Delete
    3. Pas memang x blh berjuang sdri. Ia akan tewas. Pas kena pilih PH atau umno. Tapi pilih umno lebih baik.

      Delete
    4. Saya ahli pas. Saya sokong pas bersatu umno utk menumbangkan dapigs dan cipan.

      Delete
  13. Baru aku perasan patut la rasa mcm pernah dengar je nama cipan ni.rupannya ada bloq guna nama tu.mmg sesuai la bloq peminat cipan.kebetulan yg pelik.satu lagi kebetulan binatang ini mempunyai muncung yg lebih kurang binatang yg bermuncung yg satu lg tu.begitupun binatang cipan ini tdk membawa virus merbahaya spt rakannya si muncung yg satu lg tu.binatang cipan ini tdk dimakan ia sejenis binatang liar yg hampir pupus.cipan ini binatang yg dijaga supaya tdk pupus.adapun parti pan dilihat spt akan pupus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn jadi anjing menyalak babi suda la

      Delete
    2. Hudud hanya boleh dilaksanakan jika melayu dan islam bersatu. Oleh itu pas dan umno perlu bergabung utk menewaskan dap di penang. Maruah melayu penang mesti dipertahankan.

      Delete
  14. Seorang je ahli parti kuali yg beri komen kat sini.
    Ahli 3 orang, seorang tukang komen, 2 orang pegi susun kerusi utk majlis pelancaran.

    Kesiannya, jgn kutuk lebih sgt budak kecik ni, nangis susah nak pujuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila sedara semua nak join umno

      Delete