KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 26 October 2015

AZMIN ALI BAKAL BERDEPAN DENGAN UNDI TIDAK PERCAYA NOVEMBER INI???????



Serangan terhadap Mohamed Azmin Ali berterusan apabila timbul desas-desus terbaharu yang mendakwa wujud gerakan untuk mengadakan undi tidak percaya terhadap Menteri Besar Selangor itu.

Ia dikatakan bakal diadakan dalam sidang Dewan Undangan Negeri Selangor (DUNS) pada November ini.

Gerakan menjatuhkan Azmin itu didakwa dirancang oleh beberapa pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang tidak puas hati dan berang kerana Azmin tidak memecat Exco dari PAS.

Beberapa ahli akar umbi PKR mengesahkan ada mendengar desas-desus itu tetapi tidak diketahui akan kebenarannya.

Dakwaan itu mula tersebar di media sosial dan hangat diperkatakan ketika ini.

Azmin yang baharu setahun menjadi Menteri Besar baru-baru ini mengumumkan bahawa Selangor tidak ada kaitan dengan Pakatan Harapan. Kenyataan ini mengundang kemarahan para ADUN DUNS terutamanya dari kelompok DAP dan PAN.

Ahli Parlimen Gombak dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa itu diketahui umum mempunyai hubungan lebih rapat dengan kepimpinan PAS.

Beliau bertegas mahukan PAS kekal dalam pentadbiran negeri walaupun didesak oleh pemimpin PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (Amanah) supaya menyingkirkan PAS selepas terkuburnya Pakatan Rakyat.

Baru-baru ini, tersebar gerakan dikenali Langkah Rawang untuk menyingkirkan Azmin dan digantikan dengan Dato' Saifuddin Abdullah.

Bagaimanapun, dakwaan itu dinafikan sekeras-kerasnya oleh Azmin dan pemimpin PKR manakala PAS pula menganggap ia untuk menghancurkan hubungan PAS-PKR.

PKR diketahui berpecah kepada dua kumpulan iaitu yang mahu Pakatan Rakyat terus kekal diketuai Azmin Ali sendiri dan kumpulan menyokong Pakatan Harapan yang dikepalai oleh Rafizi dan Saifuddin Nasution.

26 comments:

  1. MAT SYABUN MAHU PAS TERUS "CIUM PUNQOQ" DAP!!!

    Soal perjuangan tolak ke tepi. Soal nak menegakkan Kebenaran pun tak penting. Apa yang penting sekarang, PAN KUALI IMAYAM perlu terus menjadi Barua Paksaan kepada puak - puak RACISTS DAPigs.

    Bab nak menegakkan Shariah, Masjid, Amal Maaruf nahi Mungkar tu boleh dicampak ke dalam longkang sebab ianya bukan isu yang penting. Soal nak menjaga maruah orang Islam juga boleh ditong-sampahkan.asalkan dapat keredhaan DAP

    Yang penting sekarang ni ialah menjaga bontot puak - puak DAP tu supaya kemaluan diorang tidak dibuka dikhalayak ramai. Maka, PAN Imayam Kuali perlu terus menjadi Pencacai DAP yang taat setia dan tanpa had dan sempadan.. Maka nyatalah PAN Imayam Kuali adalah Pengkhianat Brake tak makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betapa Racistnya DAP Mencabar Khutbah Jumaat

      MUFTI PAHANG BIKIN ADUN DAPigs TERKEDU!!!

      Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tidak akan tunduk kepada tuntutan DAPigs yang mahu badan itu memohon maaf dan menarik balik teks khutbah Aidiladha yang didakwa sebagai memfitnah parti itu. Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menegaskan, kandungan teks khutbah berkenaan tidak langsung berbaur fitnah, sebaliknya adalah nasihat kepada umat Islam agar bersatu. "Kita tak akan minta maaf kerana kita bercakap hal agama.

      Hal agama ini (pihak luar) tak boleh campur tangan, apatah lagi dalam khutbah. Kita tak akan tarik balik khutbah (ini). Kita ada hak untuk menyatakan tentang kebenaran Islam," katanya ketika dihubungi. Abdul Rahman membidas kenyataan yang dibuat oleh DAPigs kerana memberikan kata dua kepada JAIP tanpa menghayati kandungan khutbah Aidiladha itu terlebih dahulu sebelum membuat andaian.

      Malah tegasnya, DAPigs adalah pihak yang sepatutnya memohon maaf terlebih dahulu kerana telah campurtangan dalam hal ehwal agama Islam seperti mempertikaikan pelaksanaan Hukum Islam. "Khutbah ini merupakan nasihat, nasihat daripada orang Islam supaya semua orang Islam bersatu atas nama Islam, bukan bersatu dengan pihak yang mana mencabar Hukum Islam. Sepatutnya mereka (DAP) minta maaf dulu kerana mereka menyentuh hal-hal agama Islam. Sepatutnya mereka sudah lama minta maaf," katanya. Menurut teks khutbah sempena sambutan Hari Raya Aidil Adha yang dikeluarkan Jabatan Mufti Pahang itu,

      Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di negara ini berpecah kerana berbeza ideologi Politik. "Perpecahan ini ialah kerana orang Islam lebih mengutamakan parti politik seperti Umno, PAS, PKR dan juga Gerakan Harapan Baru, lebih daripada Islam. Malahan terdapat segelintir umat Islam yang menyertai DAP, yang jelas bertentangan dengan Islam," menurut teks khutbah itu. Dalam mempertahankan teks khutbah itu, Abdul Rahman membayangkan bahawa ahli beragama Islam di dalam DAPigs yang mempertahankan campurtangan parti itu dalam hal boleh dianggap sebagai syirik. "Bila duduk dalam sebuah parti bukan Islam, mereka akan mempertahankan apa saja walaupun telah dinasihatkan yang baik. Kita nasihatkan orang Islam supaya bersatu. Apakah itu salah?," ujarnya. Ditanya mengenai kemungkinan DAP mengambil tindakan mahkamah terhadap JAIP, Abdul Rahman berkata pihaknya tidak gusar dengan ugutan puak - puak DAPigs tu.

      Kalau DAPigs rasa diorang bagus sangat, SAMAN la!!! Jangan setakat cakap je!!! Nota;

      DAP ni taukey PAN, Nak suruh PAN Kuali Imayam mempertahankan Islam? Silap la.

      Delete
    2. Betapa samsengnya DAP menentang dan meherdik orang nak buat masjid

      DAP Halang Pembinaan Masjid Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.  Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.

      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia

      Satu sokongan untuk PAN Imayam adalah satu sokongan untuk DAP yg anti masjid

      Delete
  2. Betapa racistnya YB DAP, menghina dan menyerang peniaga India dgn kata kata. Satu sokongan untuk PAN Imayam bwrmaksud satu sokongan kepada agenda racist

    DAP TONY TUDUH KAMI SAMSENG, TAK JAWAB SOALAN!!!

    Demikian luahan yang dibuat oleh peniaga India dikawasan tapak Bazar Deepavali yang telah dimaki hamun oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini dengan menggelarkan mereka sebagai 'Samseng'. Ekoran tindakan tersebut, wakil peniaga berbangsa India yang juga merupakan Ahli PKR itu telah membuat laporan Polis terhadap Tony Puaka yang didakwa menghasut rakyat untuk menghina mereka. Petaling Jaya : Setiausaha Cabang Pkr Kawasan Kelana Jaya hari ini mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara disiasat di bawah akta hasutan ekoran status di laman sosial miliknya yang memangil Kaum india dengan gelaran Samseng dan pariah.

    Beliau juga mendesak pihak berkuasa menyiasat status yang dimuat naik oleh Tony Pua yang menyatakan ” The Indians really behave like thugs and like Pariah! ” seperti yang tersebar baru-baru ini. S.Murali yang membuat laporan polis di Ibupejabat Polis Daerah Petaling Jaya sebentar tadi turut mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya itu menjawab beberapa soalan seperti berapakah jumlah premis-premis rumah urut, judi dan pusat hiburan yang tidak berlesen di kawasannya itu dan mengapakah beliau tidak turun dan ambil tindakan kerana ianya diusahakan oleh peniaga cina dan beliau sanggup turun di Sunway kerana pengusaha disitu india ? ujarnya lagi.

    Tony Pua menduh kami “Pau” kawasan berkenaan dan kami nak tanya adakah Tony Pua “Pau” rumah maksiat ini dan oleh kerana itu beliau tidak mengambil tindakan ujar nya.

    Setiap kali di dalam kenyataan media dan laman Sosial Facebok, Twitter miliknya, Ahli Parlimen Petaling jaya Utara itu memanggil kami samseng,samseng,samseng, bagaimana dia dapat perkataan itu kami tidak tahu , Kami adalah ahli politik dan juga membuat kerja-kerja sosial masyarakat di cop samseng oleh Tony Pua.

    “ Beliau harus menjawab soalan kami daripada menuduh kami samseng” bila bertanyakan soalan kepada beliau, Murali juga akan menyarahkan memorandum ke pejabat Tony Pua mengenai perkara itu. Sebelum ini Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya dan berkelakuan samseng ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.

    Nah!!! Itu buktinya bahawa puak - puak DAPigs ni bukannya pandai nak menghormati orang lain. Sebaliknya, diorang lebih suka menghina dan memberi gelaran terhadap orang lain sesuka hati diorang je serta cuba mengelirukan rakyat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu
      Keadilan N9ERS

      Delete
  3. Ini semua kerana holy water tuan guru penang mari hingga macai dan balaci Dap dah jadi lembu di cucuk hidung ! Ingat kata2 saifudin PKR dgn Pas macm bumi dan langit sbb tu PKR tak akan berpecah tapi kerana sayangkan tuan guru Dap kali ni depa sanggup pecahkan PKR ......... Yeahaaaa ! ada ngak ada yg penting kita ketawa ! semarang pokay sapa tahu besok tokay ! sekarang PAN de tat sapa tahu besok coup de tat ! dibilang balaci ...... ngak jugak ! dibilang barua ........ ngak jugak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Holy water DAP air haram yang mereka telan waktu Oktoberfest. PAN Kuali Imayam tengok dengan redha dan sabar

      Delete
  4. Ini semua kerana holy water tuan guru penang mari hingga macai dan balaci Dap dah jadi lembu di cucuk hidung ! Ingat kata2 saifudin PKR dgn Pas macm bumi dan langit sbb tu PKR tak akan berpecah tapi kerana sayangkan tuan guru Dap kali ni depa sanggup pecahkan PKR ......... Yeahaaaa ! ada ngak ada yg penting kita ketawa ! semarang pokay sapa tahu besok tokay ! sekarang PAN de tat sapa tahu besok coup de tat ! dibilang balaci ...... ngak jugak ! dibilang barua ........ ngak jugak !

    ReplyDelete
  5. Dah duga assmin mb paling singkat di sgor....pkr parti kian rabak...tggu masa nk hapus mcm.dinasour lahir tak cukup bulan ..... november ada sidang dun sgor dan budjer nnti bole la bawa pleakad pasal DIEG dan dana 30 billion ..... jangan lupa bawa pleakad dlm dun sgor nnti

    ReplyDelete
  6. hanya serigala yg kuat dan mampu mengikat serigala yg lain agar tunduk padanya melalui "pakatan didlm pakatan" akan terselamat ... jadikan nasib malang yg menimpa seekor serigala yg dahulunya sangat gah tetapi kini tiada harga sedikitpun (dibuang dan terbuang secara total) .. yg bernama khalid ibrahim ... ingatlah olehmu wahai serigala yg sedang mabuk dibuai kuasa yg paling tinggi di selangor .. jatuhnya khalid ibrahim akibat 'pakatan di dlm pakatan" dari pelukan kuasanya itu dahulu pun dimulai dengan "khabar angin" yg mana kamu (azmin ali) merupakan salah seekor dari serigala yg terbabit didlm usaha "pakatan didlm pakatan" ... kini bersiap sedialah kamu untuk diperlakukan laksana anjing kurap oleh para serigala2 lapar yg merupakan sahabatmu daluhu .. mereka tidak akan segan untuk membawakan segala macam "bukti" yg kukuh lagi sahih pada setiap salah laku kamu ... maka sibukkanlah dirimu dengan apa jua cara mulai sekarang untuk menawarkan sesuatu kepada kawanan serigala yg buas itu agar mereka merasa puas (dan tunduk kepadamu) .... semakin menarik aksi khianat didlm perkelahian antara para serigala ini .... sangat mendebarkan apakah azmin ali mampu menjadi serigala ulung yg hebat .. atau berubah menjadi kucing kurap yg hilang segala2nya (seperti khalid ibrahim) ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolonglah Unknown suruh Tulang Loser update blog Loserwaves yg berlumut sebab tak dapat sambutan tu. Wahai Tulang Loser, kamu tak dapat elaun fitnah lagi kerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr............. Aku rasa kao kena jual Nissan Sunny 120Y kao tu ganti dengan Proton Saga Orion 1st Gen

      Delete
  7. Sahak gagap kena sepak sbb jilat umno,skrg azmi jilat pas.kalau terima nasib mcm sahak gagap jgn nk salahkan org lain pulak.ke dari mb nak jadi penternak babi halal jakim..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
  8. Dalam banyak2 blog, Omak kau ni yg paling balance Dan diikut pula oleh pengomen Jeff Ulu Bernam dan Jesse.

    Kami kat bawah2 ni dah makin jelak dengan permainan DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya hanya berharap YB Azmin bersabar. Berani kerana benar

      Delete
  9. Jeff penternak babi halal jakim,kt ulu bernam je babi halal sbb ulamak syiah dah bawa 4 org saksi..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau jeff kau kata penternak babi,
      Kau pulak taukey babi.
      Tapi yg peliknya, kau ni taukey babi suka bergayut mcm monyet lapar dlm LRT.

      Delete
  10. berkelahinya para serigala itu adalah demi habuan yg bukan sedikit (kuasa , pangkat , gelaran , harta benda dan wanita ) ... berkelahinya sekalian biri2 tiada sedikitpun habuan melainkan memperlihatkan siapakah diantara kalangan biri2 itu yg paling jahil , bodoh dan taasub kepada serigala pengembalanya ... maka aku lebih gemar melihatkan perkelahian antara para serigala itu kerana didlm mereka melancarkan fitnah dan adu domba ... mereka melakukannya dengan lisan yg dibatasi , mereka punyai strategi , bahkan mereka berpakat didlm pakatan .... aku juga suka melihatkan gelagat sekalian biri2 yg berkelahi tanpa apa2 habuan untuknya ... tiada batas , tiada perancangan , tiada pakatan didlm pakatan .... kelakuan biri2 itu sangat menghiburkan (andai mahu hilangkan tension) ...antara watak2 utama didlm blog ini .. (jesse labu , jeff ulu yam , KEDEPAN , dll ) ... benar ..aku ketawa sendirian tatkala membaca komen2 yg dibawakan oleh si biri2 yg mewakili serigala pegembalanya ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sausage dalam seluar kedepan bila selfie laga Dada dgn amoy

      Delete
  11. Ada ustaz vellfire selfie dgn janda gigi cangkul terkepit2,terkemut2,tp masuk syurga dijamin oleh ulamak UG..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kau nak hina ulamak dgn gigi cangkul tu, hinalah. Tapi jgn kata masuk syurga dijamin oleh ulamak. Mungkin kau perli, tapi jangan riak dan takbur sangat. Kita boleh jatuh hina dlm sekelip mata sekiranya dikehendaki oleh Allah taala.

      Delete
  12. Kalau anwar tak masok penjara kerana menjubor pasti tak ada hura hara dlm pkr, celaka punya aljuburi..ngeh3

    ReplyDelete
  13. Jangan risau Azmin, kau dengan gang kau keluar dari PKR kemudian joint PAS dan Umno tubuh kerajaan negeri baru.

    Puak2 yang menentang kau tu adalah bangsa cina dan puak2 cina yang ada dalam PKR. Dia nak perintah Selangor cukupkah bilangan orang melayu dalam exco kerajaan dan sultan nak terima ke MB baru.

    ReplyDelete
  14. Masa bila Pakatan Harapan perintah Selangor? Berapa kerusi parti PAN menang PRU13?

    ReplyDelete
  15. Blum lg..tp cerita msti lebih bro...tipu khianat mau kencang..

    ReplyDelete
  16. Anon 12.24 komen cam jilake..jgn tunjuk sgt jahil bangang tu..simpan skit

    ReplyDelete