Thursday 15 October 2015

DAKWAAN TUN MAHATHIR BERSAMA MUHYIDDIN DAN SHAFIE APDAL AKAN BUAT LAPORAN POLIS ESOK ADALAH PALSU.



Dakwaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bersama dua lagi pemimpin UMNO akan membuat laporan Polis secara berasingan terhadap 1MDB, pada Jumaat disahkan palsu.

Penafian itu dibuat, Pegawai Media beliau, Sufi Mohd Yusof.

“Berita itu tidak benar,’ katanya ringkas.

Dua pemimpin UMNO yang dikatakan akan membuat laporan itu, bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Sementara itu, Muhyiddin menerusi kenyataan di Facebooknya turut menafikan perkara sama.

“Whatsapp yang tersebar mengenai laporan polis oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah PALSU,” katanya.

Berdasarkan, maklumat yang dihantar menerusi aplikasi itu, laporan polis akan dibuat secara serentak di tiga lokasi berbeza yang akan diwakili pemimpin berkenaan.

20 comments:

  1. PAN - PENGKHIANAT AMANAH NEGARA!!!

    Tindakan pemimpin yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu adalah disebabkan rasa kecewa mereka terhadap parti.
    "Ini adalah alasan semata-mata kerana kumpulan mereka kecewa tidak sampai fantasi mereka untuk menguasai PAS melalui muktamar dan keputusan pemilihan di peringkat akar umbi.

    Masalahnya yang bersetuju dengan Presiden PAS sebanyak 80 peratus, mereka cuma 20 peratus. Mereka tidak menghormati keputusan demokratik di dalam mesyuarat dan muktamar. Ini bercanggah dengan syariat."

    Malah kenyataan itu juga turut mendakwa mereka yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu hanya sekadar mengambil mudah dan memperlekehkan soal hukum - hukum agama.

    Selain itu, kenyataan yang dibuat oleh Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat itu juga turut menggesa agar semua pihak termasuk dari kalangan rakyat agar tidak percaya kepada golongan Pengkhianat.

    Kesimpulannya, tak salah la kalau kita labelkan puak - puak yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu sebagai Pengkhianat Amanah Negara ye tak. Sedangkan perjanjian yang diorang buat sendiri pun boleh dikhianati, inikan pulak terhadap Negara. Lagi mudah la jawabnya!!!

    PANau PANcit PANda PANtart kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 19:39 atas ni adalah ejen PAN yg tulis untuk buat provokasi

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. Untungnya PAN dpt promosi besar-besaran olh macai bodoh UMNO/PAS.

      Delete
    3. KLU AKU JUMPA BUDAK SEKOLAH PONDOK DIDIKAN LEBAI SIKU DAN LUTUT NI PASTI AKU BERI PELEMPANG. KINI PAN MAKIN POPULAR GARA2 STRATEGI SALAH MACAI BODOH INI.

      Delete
    4. Ko mabuk todi Dap ke? Pan semakin popular??? Kerusi lebih bnyk daripada hadirin,,, mcmtu lebih popular??

      Delete
    5. pas tetap maintain kukuh...
      inshaa Allah...
      akar umbinya pun istiqomah ikhlas...

      tapi kena la terima hakikat...
      itu tak bermakna yg amanah tak akan bertambah baik.

      janganlah penyokong2 pas risau sangat...
      kalau amanah bertambah baik, pas pun akan bertambah baik...

      selagi dua2 tak hilang tumpuan lawan umno bn...

      إِنْ شَاءَ اللّٰه
      وَاللّٰهُ أَعْلَمْ بِالصَّوَاب

      Delete
  2. Yahuuuuiuu. Bagus omakkau mpromosi pan.ter baek omakkau

    ReplyDelete
  3. Siapa yg jd macai dap lg la bodoh.harapkan org agama kristian nak membela agama islam.selamanya jd kuda la

    ReplyDelete
  4. “Walaupun aku jadi PT aku ada degree la weh.”

    Mereka boleh kelentong rakan sekerja mereka dan berbangga dengan sehelai kertas yang tiada guna itu, tapi kalau jumpa orang yang tahu pasti kena kutuk kaw kaw.

    dan berapa ramai pemegang kertas ini yang masih main tek dan telur di rumah tunggu mahu masuk gomen kerana tidak mampu bekerja swasta jauh sekali nak berdikari.

    Jika diuji atau dipersoal kenapa bekerja luar bidang? Maka bermacam-macamlah alasan merapu keluar;

    1. Minat sejak kecil.

    2. Lupa, sebab dah lama tinggal.

    3. Nak selamatkan bidang ini kerana selama ini dikuasai oleh orang yang tidak layak.

    dan beribu macam alasan lagi. Selagi bidang akademik tidak diasingkan daripda perkauman (kuota) dan disandarkan kepada merit (jumlah A) sepenuhnya maka wujudlah lambakan PHd versi UMNO, Pakai Hentam degree (PHd).

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, spm > 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am. Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  5. BEKAS BEKAS PENYAMUN ,PENYANGAK DAN PENGKHIANAT RAKYAT YANG DAH TAK BOLEH NAK SAMUN TAK BOLEH NAK SANGAK NAK BUAT ADUAN POLIS.KKAKAKAKAKAKA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni puntianak dari hutan mana ni...?

      Delete
  6. salam..
    saya nk tanya DAP ada kerjasama dgn ngo chinese muslim dak...
    kalau ada baru bole setuju ngan PAN...
    kena nampak kedepan, br value hilang melayu....

    ReplyDelete
  7. Terpulang. Terpulang sesiapa nak keluar PAS nak masuk PAN. Kita negara demokrasi. Tetapi janganlah susahkan PAS dgn mengambil alih harta yang pada asalnya milik PAS.

    Satu kes yang berlaku, di mana kenderaan ambulan yang sedang digunakan oleh Unit Amal dalam sessi bantuan pertolongan cemas/perubatan di larikan oleh puak yang kononnya AMANAH. Nasib baik geran kenderaan tersebut atas nama Unit Amal PAS maka ianya dipulangkan semula kepada PAS setelah diketahui PAS dgn pasukan lawyernya akan mengambil tindakan.

    Aset aset yang atas nama PAS Insya Allah selamat tetapi yang selainnya Wallahualam.

    Kerusi PAS dah sedia maklum tetapi kerusi PAN tak pasti duduk di mana. Ada baiknya PAS bergerak solo untuk membebaskan diri daripada ditageh kerusinya oleh pihak lain. Mungkin DAP atau PKR sedia mengorbankan kerusinya kepada PAN. Siapa tahu.

    PAS perlu bergerak drp sekarang mengumpul dana PRU14. PAS perlu bertanding semaksima mungkin kerusi PRU14 nanti.... TAKBIIIIIIIR.

    Selain itu, pengisian rohani penyokong PAS perlu dimulakan drp sekarang utk mendapat ridho Allah dan ini yg pasti. Kita tak mahu ada ahli PAS berpolitik bagai nak rak tetapi TAK SOLAT. Kalau di takdirkan PAS menang, dikhuatiri mereka ini yg menolak SYARIAT ALLAH pulak nantinya.

    ReplyDelete
  8. Setuju bro. Focus pada kerusi dun 3 negeri. Kelantan, Terengganu Dan kedah. Kerusi parliament let go JE bro. Menang tak boleh bentuk kerajaan. Beberapa tempat seperti marang, Tuan berahim, vellfire Dan Nik abduh harapan akan let go. Kita nak 4 ke 5 orang Dari pas masuk parliament, jgn ponteng pulak. K bro, good luck. Semoga berjaya.

    ReplyDelete
  9. Pas dah bertunang dengan perkasa. Hidup pas. Takbir.

    ReplyDelete
  10. Dalam politik, pelbagai karenah dapat dilihat...mungkir janji, fitnah, mengaibkan orang lain, rasuah dan macam2 lagilah...jadi kepada orang2 politik...nasib kamu la ye...ini lah risiko yang perlu ditanggung bila melangkah kaki ke dunia politik ini...siapa yang "tahan diuji" akan kekal dengan penghormatan tetapi kepada yang "tak tahan diuji" akan kecundang dengan kehinaan...politik...politik...

    ReplyDelete
  11. Perghhhh.bijak omakkau memperkenalkan pAn...Omakkau mempromosi pan dgn cara tersendiri akhirnya PAN makin popular... Tahniah omakkau mmg bijak2.. Secara xlangsung macai2 bodo ug bn pun terperangkap dlm teknik omakkau.cayalah omakkau mmg salute.....

    ReplyDelete
  12. pas tetap maintain kukuh...
    inshaa Allah...
    akar umbinya pun istiqomah ikhlas...

    tapi kena la terima hakikat...
    itu tak bermakna yg amanah tak akan bertambah baik.

    janganlah penyokong2 pas risau sangat...
    kalau amanah bertambah baik, pas pun akan bertambah baik...

    selagi dua2 tak hilang tumpuan lawan umno bn...

    إِنْ شَاءَ اللّٰه
    وَاللّٰهُ أَعْلَمْ بِالصَّوَاب

    ReplyDelete
  13. Aku cadangkan kita ramai2 buat solat hajat semoga Allah swt menolong kita semua dari dihimpit oleh penipuan orang yg zalim dan moga kita diberi pemimpin yang baik. Jangan mintak hukum lanun-lanun boogeese tu macam apa yg PAS buat kat UMNO. Tengok apa jadi kat PAS bila dia buat lagu tu....bukan UMNO yg KO, depa yang hampir nak kojol.....Tang jatuhkan hukuman tu kita leave it to Allah SWT......

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...