KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 10 October 2015

PESTA PELANCARAN JELAJAH TRELER PAKATAN HARAPAN DI JOHOR MEMBUKTIKAN PKR DAN PAN MASIH GAGAL RAIH DAN TARIK SOKONGAN MASYARAKAT MELAYU KEPADA PAKATAN HARAPAN



Malam tadi berlaku suatu peristiwa cukup bermakna kepada Pakatan Harapan yang terdiri dari DAP/PKR/PAN ... Acara Pelancaran Jelajah Treler Pakatan Harapan di Johor Bahru akhirnya akan bergerak ke seluruh negara.

Pada mula perancangan ialah mau lancarkan Parti Amanah Negara peringkat Negeri Johor entah apa sebab musabah dan alasan maka program diubah menjadi program bersama-sama Pakatan Harapan.

Lokasi dipilih ialah wilayah dan kubu kuat DAP ... kena terima hakikat walaupun agak ramai sesuatu yang tidak boleh disanggah dan dinafikan ialah hampir 95% yang hadir ialah dari kaum Tionghua .. kaum Melayu amat ciput.

Rasanya taktik dan cara kempen Pakatan Pembangkang tanpa PAS ini sudah lari dari sasaran dan matlamat sebenar. Mengapa perlu mau adakan ceramah dan program dikubu kuat DAP atau penduduknya majoriti kaum Tionghua ... kelompok ini sudah pun tekad dan bulat hampir 90% dikira pasti memberikan undi kepada DAP atau mana-mana parti yang dianggap mereka sekutu dan rakan DAP.

PRU ke-13 lalu kegagalan Pakatan Rakyat tawan Putrajaya ialah kekurangan mendapatkan sokongan pengundi Melayu sedangkan undi kaum Tionghua sudah lebih dari mencukupi ... sebab itu walaupun perolehi 52% undi popular tapi masih gagal tawan Putrajaya ... ini disebabkan kerusi-kerusi parlimen yang majoritinya pengundinya masyarakat Melayu/Bumiputera tidak memihak kepada Pakatan Rakyat.

Sepatutnya dari segi logik dan politik realistik Pakatan Harapan jika masih menyimpan hasrat dan cita-cita mau tawan Putrajaya pada PRU ke-14 nanti memberikan sepenuh tumpuan dan kekuatan kepada kawasan-kawasan parlimen majoritinya pengundi Melayu/Bumiputera dimana lokasinya ialah di luar-luar bandar dan rancangan Felda ... mengapa perlu mau berdakwah kepada mereka yang sudah menjadi penyokong tegar dan totok.

Ternyata programa malam tadi mengikut pecahan ras amat mengecewakan sekali .. jelas kaum Tionghua mendominasi sambutan.

Sebab itu para pemimpin Pakatan Harapan tanpa PAS terutamanya para pendokong totok mereka jangan cepat sangat gembira, ghairah dan syok dengan kehadirian dan sambutan diberikan malam tadi.

Lagi pun jika dibandingkan dengan acara Pakatan Rakyat semasa PRU 13 lalu jelas ianya jauh lebih hebat dan meriah dengan sambutan dan sokongan malam tadi.

Perlunya Pakatan Harapan tanpa PAS berkerja keras,untuk mendampingi masyarakat Melayu iaitu masyarakat majoriti .. masyarakat yang menentukan siapa yang layak duduk di Putrajaya pada PRU ke-14 nanti.

Sehingga kini masih tidak nampak PKR dan PAN berjaya melakukan tugas dan amanah yang berat dan payah ini

Tidak hairan mengapa pucuk pimpinan tertinggi PKR masih amat mengharapkan agar PAS berubah hati mau menyertai Pakatan Harapan ... jika tidak harapan tawan Putrajaya hanya tinggal harapan sahaja.

54 comments:

  1. Kata Johor tak rasis.....Sultan tak suka tabiat itu.....Tak kan semia Melayu Johor orang umno.......tapi tak apa.....lama2,melayu akan bertambah lagi......

    ReplyDelete
  2. Kalau tak libatkan Dap &, Pkr, yg datang cuma 3 orang, atas pentas 5 orang penceramah PAN. Lagi besar dapat kemaluan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemaluan mak hang lagi besar

      Delete
    2. Tanpa PAS, Pktn Harapan yang tidak mempunyai harapan untuk menang dalam PRU14 ! Kesian parti kuali and the gang.

      Delete
  3. Dah ramai mcm ni ckap gagal perangai sebijik mcm ulamak sesat rusila..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina yg ramai, melayu tak sampai 10 org, kalau dikira sekali dgn pemimpin adalah dlm 15 org kot...rekod kebangsaan.

      Delete
    2. Betul tu... Omakkau klau perhimpunan PAS yg dtg cuma budak2 berlendir yg belum baliq diangkut oleh ulamak2 sesat PAS tidak pulak dia bising komen. Apa semua tentang Parti Amanah dan PKR semua salah dan ada cacat celanya.

      Delete
    3. Mmg cacat parti kuali ni.
      CACAT OTAK.

      Delete
    4. MURAHNYA MARUAH MELAYU DIMATA DAPigs!!!

      Itu je harga maruah orang Melayu yang dimaki secara terang - terangan orang dua orang budak DAPigs sebelum ini. Adakah dengan memberikan mereka RM 200, dah cukup untuk diorang tutup mulut?

      Mereka yang terlibat dalam kejadian itu bukan sahaja dihina oleh dua orang budak DAPigs tu. Tetapi mereka juga turut dimaki hamun secara terbuka dan digelar sebagai 'Anjing' dikhalayak ramai.

      Dengar kata, selepas kejadian tersebut berlaku, mereka yang terlibat telah membuat laporan Polis dan dua orang budak DAPigs tu telah ditahan. Tapi kemudian, laporan tersebut telah ditarik semula.

      Ada yang kata, laporan tersebut ditarik balik kerana mereka yang terlibat telah mendapat tekanan dari pihak atasan dan sebagai ganti, mereka diberikan ganjaran sebanyak RM 200 setiap seorang.

      Hebat kan? Begitu murahnya puak - puak DAPigs tu menilai harga diri dan maruah mereka yang menjalankan tugas dengan jujur dan ikhlas. Demi nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri, apa pun diorang sanggup buat. Termasuk memberikan ganjaran sedemikian!!!
      Georgetown: Tiga penguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) yang dimaki oleh pesalah trafik di Lebuh Campbell menerima insentif RM200 seorang.
      Ia bagi menghargai tindakan mereka yang menjalankan tugas dengan profesional walaupun berdepan dengan situasi tegang.
      Mengulas mengenainya, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, apa yang ditunjukkan penguatkuasa berkenaan menjadi contoh.
      “Saya harap sikap mereka ini dicontohi oleh semua orang dan kita tidak patut memarahi penguatkuasa kerana mereka hanyalah menjalankan tugas.
      “Kepada semua penduduk negeri ini yang berasa tidak berpuas hati dengan tindakan MBPP mengunci kereta mereka, bolehlah ke pejabat MBPP untuk membuat aduan mahupun laporan.

      “Insiden itu harus dijadikan pengajaran kepada semua pihak dan diharap orang awam tidak mengeluarkan kata-kata kesat memarahi penguatkuasa,” katanya pada sidang media di Komtar, lapor Harian Metro.

      Delete
    5. Umno ada bagi?
      Bapak ko bagi apa?
      Pas ada bagi balak?
      Msk ko ada bagi pantart ke?

      Delete
  4. teruskan psyco kao tu omak...lama2 kao akan penat sendiri. bila nak post saranan majlis raja2 kpd 1mdb. takut fulus kena tarik ke atau kao mmg penakut mcm orang tu yg berbulan2 berbelit2 tp x juga saman2 wsj. omak...omak bang khalid apa khabar?

    ReplyDelete
  5. hai apalah yg diharapkan dengan PAN ... mereka2 yg kecewa.. yg mengharap embun ditengahari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang2nya tak minum kencing najis

      Delete
  6. Sebab ada melayu yang masih bodo dok junjung UMNO. Konon nak pertahankan tanah melayu. Tanah dah tukar hak milik dan melayu merempat dok menadah tangan penerima br1m tegar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu cerdik sgt ke dok jilat jubur DAP berak kencing tak basuh?

      Delete
    2. Ko minum kencing najis tak rasa jijik ke?

      Delete
    3. Minum kencing najis la best.

      Delete
  7. Tidak jadi masaalah. Ini membuktikan pengundi bandar dan pinggir bandar dengan senang hati menerima PH. Dalam PH ada tiga parti.

    Selepas ini Pas tiada harapan lagi di kawasan urban. Pas hanya laku di kampung-kampung terpencil sahaja. Dalam Felda pun tak laku kerana pengaruh Umno kuat.

    Di kawasan kampung dan Melayu majoriti Pas terpaksa berlawan dengan Umno. Harapan tipis. Di kawasan urban Pas langsung tak ada harapan.

    Semasa bersama PR pun, Pas usung Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Anwar Ibrahim ke sana ke mari tolong berkempen untuk Pas, hanya mampu raih 21 kerusi.

    PRU14 nanti hanya hj hadi seorang diri ke hulu ke hilir berkempen untuk Pas. Mampukah mempertahankan 16 kerusi yang berbaki sekarang?

    Jadi dimana Pas selepas ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anom 13:22, hang tak perlu tanya PAS dimana hang patut tanya diri hang kat mana selepas ini? Itu yang patut hang pikiaq.

      Delete
    2. Tak payah tanya pasal pas.
      Lepas ni pas bungkus.
      Diam2 sudah la

      Delete
    3. Tingal yg bodo2 aje dlm pus dan meno

      Delete
    4. Betul 16:18....yang bodo lagi dungu jer yang ada dalam Pas.

      Presiden laung "anjing...babi" pun mat dungu bertakbir...dah hilang upaya akal untuk berpikir.

      Delete
  8. Tak boring ke hari2 ckp pasal politik? Melayu terlebih berpolitik sbnrnya..undi tetap 1 je. Maki hamun, fitnah, mengata org, tu semua tambah dosa. Kdg2 pelik tgk org yg sama beriya2 copy paste, berbalas makian. Parti boleh menang ke dgn cara tu?

    ReplyDelete
  9. Parti boneka DAP tak dapat dilancaukan di Johor Bahru sebab orang melayu tak hadir. Manakala cina yang hadir tu semua semua DAP. Sian aku tengok orang Pan.. tumpang seronok dengan Dap walau hati menangis kerana tiada sambutan. Terus terang aku kata rata2 orang melayu mengangap Pan hanyalah kuda Dap dan bekerja untuk Dap.

    Mereka tiada agenda Islam sebab kerja nya main langgar peraturan Islam. Nangoi2 ahli bawahan Ahli Pan menjadi taksub pada ketua mereka walaupun jelas tindak tanduk Pan dalam hal baiah, harta wakaf, tolak hudud tidak kena dengan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg taksub pemimpin ialah walaun pas.
      Buktinya bini pun dia baiahkan.

      Delete
    2. Org yg awang lembik aje suks baiah bini

      Delete
    3. Dulu sokong pus dpt balak.
      Balak dah abis dpt apa?

      Delete
    4. balak dah abis kena jual....

      bini pun habis kena gadai....

      Delete
  10. Lepas ni Pan nak dilancarkan kat mana omak kau....tolong bagitau ye......sebab kat media arus perdana takde berita ni.......harap2 sangat pada omak kau....tak kisah lah ramai ke tidak.....janji Pan bergerak aktif diseluruh negara....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 14:45....ko mula2 nak kuar tengok dunia ni ko kena kuar melalui pan*** mak ko.....jangan lah nak menghina ciptaan tuhan...

      Delete
    2. Mak dia x ada panteq. Dia lahir ikut jubo

      Delete
    3. Emsk dia x ada panteq. Bapak dia henjut jubo.

      Delete
  11. Selepas 50 tahun merdeka sepatutnya kita mempunyai saintis, arkitek, doktor pakar dan jurutera sendiri, tapi tahukah anda, arkitek dan jurutera menara petronas dari kanada, bila VVIP dan orang-orang kaya mahu berubat mereka pergi ke Singapura dan London, senjata dan kenderaan perang pula terpaksa dibeli dari luar, jadi soalannya di mana graduan-graduan kita?

    jawapannya tidak lain dan tidak bukan di jabatan kerajaan, kalau jadi engineer,arkitek takpe juge tapi jadi PT, P&P dan tukang ajar!

    Jadi apa masalahnya? MASALAHNYA COURSE PENTING DI IPT DIBERI KEPADA ORANG YANG TIDAK LAYAK DAN TIDAK MINAT!

    Bayangkan berapa duit rakyat rugi? 1. biasiswa atau hutang pendidikan, 2. kursus berELAUN selepas graduate kerana mereka tidak laku, 3. terpaksa wujud jawatan yang tidak perlu-perlu dalam kerajaan untuk bail out mereka-mereka ini.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A > = degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am kecuali mereka yang bekerja sendiri ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh bodo buat kerja bodo ialah drebar lori yg 0A spm langgar tiang papan tanda yg kemudiannya menghempap kereta merc.

      Delete
    2. Aku ingat merc hadi

      Delete
    3. Bodo cam pus
      Setarap meno

      Delete
    4. Kali nie en. KEDEPAN silap...
      Tapi tak lah sesilap PAN yg memaksa org melayu makan kat kdai cina...
      Biaq betul PAN....
      En kedepan tak nampak atau terlupa tentang saintis serta cendiakawan yg lain....
      Angkasawan kan kita ada....
      Masalah kita berkisar kepada pengurusan dan suka shortcut @ upah sub.....

      Delete
  12. Yang seronoknya Omakau masih janda sunti lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janda Sunti...?

      Macam mana tu encik...boleh bagi pencerahan lanjut...??

      Delete
    2. Blog ni nampak sampah banyak sangat,makan bangkai semuanya

      Delete
  13. Yg paling seronok ialah pan tiada sambutan langsung dari kalangan org melayu. Tukar kepada pitd je lah,,,parti Islam taat Dap,,,kah kah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. gelak2 lg kuat lg baik. bila dah cukup kuat cuba hang laungkan ooooooooo paling kuat. tentu hadi suka sbb boleh temankan dia salak babi dlm bukit.

      Delete
    2. Kah2...seronok tengok pan meroyan dan kempunan meraih sokongan utk jadi pecacai Dap dari kalangan org melayu. Kerusi je yg banyak,,lagi satu ygramai ialah org2 kapiag,,, tahniah pan.

      Delete
  14. mula-mula sikitlah.
    lama-lama banyaklah.
    rakyat nak tengok kemampuan ph dulu.
    bila ok semua rakyat sokong.
    omak kau pun nanti turut sokong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan mcmtulah, mula2 kat johor banyak,, kemudian semakin berkurangan,, lama bungkus la pan pecacai Dap tu.

      Delete
    2. mana lu tau?
      lu nujum pak belalang ke?
      bangang punya orang.
      dap lebih baik dari pas, tau.
      tak macam hadi, maki orang.
      ulamak apa macam tu.
      ulamak taik minyak...

      Delete
  15. gua lihat banyak komen merepek dan tak beradap.
    hormatilah omak kau tu, dia bukannya buat
    salah dengan makbapak dan toknenek kau orang.
    omak kau punya blog, dia punya suka nak buat apa.
    lu suka lu baca, lu tak suka lu boleh blah.
    apa pun, pergi mampus kau orang yang takda displin.
    yang merepek aje, yang tak merepek gua salute.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pegi mampus la kau....
      yang kau lebih songeh dari tuan tanah ni apa hal.

      kalu Omak tak suka orang komen dia, dia jangan komen Amanah, PKR dan Dap.

      mudah citer...dah Omak Kau yang selak kain dulu....tentulah sambutan dluar dugaan kan...kan..???

      Delete
    2. penyokong amanah, pkr dan dap, konon.
      perangai macam lahabau.
      kau ni, sokong membawa rebah.
      mat sabu tak perlu orang macam kaulah.
      pergi dua kali mampuslah lu...

      Delete
  16. Salam....
    Demokrasi mmg taghut....
    Alhmdlh, saya dh nampak skit2 dh...
    Lihatlah bagaimana kita disekularkan...
    Pemusatan kuasa islam takkan berlaku kat Malaysia...
    Byk lg kalau nk senarai...
    Islam perlu direvolusikan berpaksikan manhaj salafussoleh...

    ReplyDelete
  17. Nampaknya Mat Sabu kena melutut kat Kit SWiang minta satu dua kerusi kalau tak mau Pan jadi abuk atas tunggul pada pru14 nanti.Itu pun kalau Dap kesian, tak macam dalam Pas dulu mereka tak laku di negeri sendiri, Pas bagi can kat Kelatan. Kalau tidak Mat Sabu, salahuddin Ayub, Dr Hatta tak merasa tengok tempat duduk dalam Parliamen. Tapi tak juga sedar diri, cakap berdegar2 konon nak rampas kerusi Pas masa pru14 nanti supaya Pas hilang wang pertaruhan! Dasar pemimpin tak ego.

    ReplyDelete