Wednesday 21 October 2015

SALAH SEORANG PESERTA GEGAR VAGANZA KENA TANGKAP KERANA MEMILIKI SENJATA API.



Seorang peserta rancangan realiti, Gegar Vaganza musim kedua ditahan awal pagi tadi, kerana memiliki senjata api.

Seorang vokalis sebuah kumpulan yang popular sekitar tahun 90-an ditahan awal pagi tadi, kerana memiliki senjata api.

Lelaki berusia 46 tahun itu ditahan di Kampung Chubadak, Sentul, selepas unit cawangan pencegahan jenayah menemui kenderaan jenis Proton Gen 2 yang dipandu suspek dalam keadaan mencurigakan.

Ketua Polis Daerah Sentul, R. Munusamy berkata, suspek ditahan kira-kira jam 1.45 pagi tadi dan hasil pemeriksaan menemui sepucuk pistol berwarna hitam jenis Walther CP99.

Menurutnya, pistol tersebut ditemui di atas tempat duduk pemandu.

“Suspek mengaku pistol itu adalah miliknya,” katanya.

Hasil semakan mendapati, suspek mempunyai satu rekod jenayah lampau membabitkan kes dadah pada 2004.

Suspek yang juga seorang peserta sebuah rancangan realiti, Gegar Vaganza musim kedua, kini ditahan untuk siasatan.

Kes disiasat mengikut Seksyen 8 Akta Senjata 1960.

29 comments:

  1. Bodo buat keja bodo

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN buat keja DAP

      Delete
    2. PANDAI KE SI WAN AZIZAH TU NAK BUAT USUL!!!

      Hahaha!!! Ini memang satu fakta yang tak boleh nak dinafikan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Bahkan, fakta itu mampu untuk membuka lagi kemaluan Si Wan Azizah tu sendiri.

      Dalam dok puak - puak Pakatan Haprak Baru tu masih lagi berbalah sesama sendiri mengenai isu membawa usul Undi Tak Percaya terhadap Perdana Menteri, perkara ini perlu difikirkan juga.

      Jika sebelum ini, Si Wan Azizah tu kata pihaknya tetap nekad untuk mengemukakan usul tersebut tanpa mengira sama ada ianya diterima atau tidak oleh Speaker dalam sidang Parlimen kali ini.

      Malah ketika ditanya mengenai tahap keyakinan terhadap perkara tersebut, Si Wan Azizah tu kata, tidak ada sebab bagi pihak Speaker untuk menolak usul itu jika dibuat mengikut peraturan.

      Persoalannya, Si Wan Azizah tu tau ke macam mana nak buat usul tu sedangkan sebelum ini pun dia sendiri pernah KANTOI ketika mengajukan soalan dalam sidang Dewan Undangan Negeri.

      Atau, adakah Si Wan Azizah tu lupa yang dia pernah dimalukan apabila 10 soalan yang dia nak kemukakan didalam sidang DUN Selangor sebelum ini telah ditolak oleh Speaker DUN.
      Semua 10 soalan yang dikemukakan secara bertulis oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang, Wan Azizah Wan Ismail kepada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor ditolak berikutan ia tidak mengikuti prosedur ditetapkan.

      Pegawai kepada Wan Azizah, Mohamad Rashidi Hassan ketika dihubungi berkata, soalan berkenaan ditolak berikutan berlaku kesilapan teknikal iaitu soalan tidak boleh melebihi 40 perkataan sedangkan semua soalan yang dikemukakan melebihi had dibenarkan.


      "Sepatutnya pejabat DUN memberitahu Adun baru seperti Wan Azizah tentang perkara ini. Oleh kerana tidak diberitahu, berlakulah perkara ini," kata Rashidi kepada The Malaysian Insider. - seterusnya...
      Nah!!! Bukan satu, bukan dua. Tapi SEPULUH SOALAN beb!!! Itu membuktikan bahawa Si Wan Azizah tu tak mampu nak bawak soalan dia sendiri. Inikan pulak dia nak bawak soalan dari Pakatan.

      Namun hakikatnya, puak - puak Pakatan Haprak yang diketuai oleh Si Wan Azizah tu hanya setakat nak MENIPU rakyat dengan mendakwa kononnya diorang nak membawa usul Undi Tak Percaya terhadap Perdana Menteri tu. Walhal, diorang bukannya serius sangat pun!!!

      Delete
    3. MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

      Huh! Apa la PAS ni nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri.

      Hanya semata - mata PAN Imayam yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan.

      Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan.

      Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

      Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS.

      Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng PAN Imayam Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki.

      Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu. Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya.

      Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin!

      Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang berjiwa HIPPIES dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!!!

      Delete
  2. GENG PAN IMAYAM MAT SABU MANA ADA MARUAH!!!


    Hek-eleh!!! Nampak sangat la yang penganalisis Politik bertaraf Profesor ni tak tau perangai haramjadah yang ditonjolkan oleh PAN IMAYAM atau nama lamanya Gerakan Haprak Baru nama lama lagi G18 pimpinan Si Mat Sabu tu.

    Takkan la dia tak tau yang geng - geng Si Mat Sabu tu semuanya jenis yang takde kemaluan terhadap diri mereka sendiri. Diorang ni semuanya dari kalangan 'Pengkhianat', mana diorang ada maruah.

    Modus Operandi diorang ni hanya berkisarkan kepada kepentingan Politik Peribadi diri diorang sendiri. Maka sebab itu tak berani nak ambik tindakan dan keluar dari PAS secara terhormat. Muka macam ni mana ada kehormatan. Kah kah kah

    Tapi, jangan la kita cepat sangat salah sangka dengan kenyataan yang dibuat oleh Penganalisis Politik ni. Niat sebenar dia ialah untuk menyindir geng - geng Haprak Baru Si Mat Sabu tu.

    Ada jugak la diorang bagi alasan, kononnya diorang tak boleh nak keluar dari parti sebab diorang ada Bai'ah. Tapi alasan diorang tu hanya sekadar nak mengaburi mata rakyat je sebenarnya.

    Yang sebetulnya, Bai'ah tu hanya dibuat oleh mereka yang bertanding dalam Pilihan Raya Umum dan menjadi wakil rakyat je. Bukannya semua ahli PAS tu kena angkat sumpah yang sama..

    Tinggal lagi, kalau macam itulah jenis perangai yang ditonjolkan oleh geng - geng Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu, maka ianya jelas membuktikan bahawa diorang tu Tak Layak jadi pemimpin. Sedangkan Pelacur kat belakang Chow Kit pun ada maruah diorang sendiri!!!


    SHAH ALAM: Wakil rakyat PAS yang mahu menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB) perlu melepaskan semua jawatan mereka sebelum dipecat oleh parti itu.

    Penganalisis politik Prof Madya Dr Sivamurugan Pandian berkata, peletakan jawatan sebelum dipecat dilihat lebih bermaruah daripada menunggu surat arahan perintah parti.

    Tambahan katanya, kesemua Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang mahu menyertai GHB sudah jelas mendedahkan diri mereka adalah di antara pelopor parti itu nanti.

    "Saya rasa kalau ia adalah parti baru, maka wajar mereka letak jawatan dan keluar secara rasmi.

    "Sepatutnya keluar dari parti asal dan tubuh gerakkan baru, baru akan nampak keikhlasan dalam perjuangan mereka," katanya kepada Antarapos melalui aplikasi WhatsApp.


    Beliau mengulas mengenai wakil rakyat yang memungkiri Baiah taat setia kepada parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PELIK SANGAT KE KALAU KHALID SAMAD SOKONG DAPigs???

      Heran? Pelik? Tak payah la!!! Semua tu memang kita boleh duga dan ianya tidak perlu nak dinafikan lagi. Hakikatnya, Si Khalid Samad tu jiwanya bukan bersama dengan perjuangan PAS.

      Kalau Si Khalid Samad tu benar - benar menyokong dasar perjuangan PAS, sudah pasti dia tetap juga akan menyokong semua tindakan yang dilakukan oleh parti dan tidak membelakangkannya.

      Tapi malangnya, Si Khalid Samad ni la yang paling lantang mengutuk dan mengkritik Presiden PAS serta dilihat lebih kuat menyokong tindakan DAPigs memutuskan hubungan dengan Hadi Awang.

      Secara tak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu seolah - olah dia sendiri tidak bersetuju dengan perlaksanaan Hukum Hudud yang dicadangkan oleh PAS Kelantan sebelum ini.

      Maka, jelas bahawa tindakan tersebut membuktikan bahawa Si Khalid Samad tu sudah mufarakah dari saf kepimpinan PAS dan sanggup menyokong DAPigs demi kepentingan Politik Peribadinya sendiri.

      Alasan Si Khalid Samad, DAPigs mempunyai sebab yang kukuh untuk memutuskan hubungan dengan Hadi Awang kerana Presiden PAS tu tak maklumkan lansung cadangan perlaksanaan Hukum Hudud tu sebelum ini.
      “Mungkin tindakan presiden dibuat tanpa berunding dengan pemimpin lain (kerana) Setiausaha Agung (Datuk Mustafa Ali) pun tidak mengetahuinya.

      “Kami pun tidak tahu… mungkin juga ada rundingan tetapi tidak menyeluruh… (timbang tara sendiri dalam hal ini) perkara ini mungkin kesuntukan masa kerana mahu mengejar tempoh dua minggu itu (notis 14 hari),”

      “Apabila presiden tidak berbincang dengan pihak lain, maka timbul salah faham ketika isu pindaan Kanun Jenayah Syariah II 1993 (pindaan 2015) hangat diperbahaskan, sekali gus semua orang termasuk saya menganggap Rang Undang-undang Persendirian itu berkaitan dengan enakmen berkenaan, bukannya Akta 335.


      “Walaupun ia bukan berkaitan Kanun Jenayah Syariah II 1993, sepatutnya dari segi prinsip sebagai parti dalam satu pakatan, cadangan itu harus dimaklumkan kepada semua supaya tidak terkejut,” Khalid dilaporkan sebagai berkata.
      Tapi, adakah Si Khalid Samad tu lupa, PKR sendiri tidak pernah berbincang dengan Pakatan Haramjadah berhubung isu perlaksanaan agenda Langkah Kajang untuk menggulingkan Khalid Ibrahim.

      Bahkan, kepimpinan PKR dilihat lansung tidak mengendahkan pandangan serta pendirian yang dikemukakan oleh PAS dalam isu berhubung perencanaan agenda tersebut sebelum ini.

      Adakah Si Khalid Samad tu sedar mengenai perkara tersebut? Atau dia sengaja buat - buat tak nampak? Realitinya, Si Khalid Samad tu sayang pada DAPigs kerana dahagakan sokongan Politik dari mereka.

      Mungkin Si Khalid Samad tu sedar, tanpa sokongan dari kalangan DAPigs, maka sudah pasti dia tidak akan mempunyai peluang untuk menjadi Ahli Parlimen. Jadi, sebab itulah dia sanggup jadi pencacai kepada DAPigs demi untuk memastikan yang dia ada jawatan!!!

      Delete
  3. FATWA QARDHAWI: ORANG YANG MENDAKWA KUMPULANNYA SAJA KUMPULAN ISLAM & KUMPULAN YG DITUBUHKAN SELEPASNYA TERBUBAR MERUPAKAN PINTU KEJAHATAN, FATWA JAHIL MEROSAKKAN AGAMA DAN PATUT DIPENJARA.
    Fatwa Syeikh Dr Yusuf Qardhawi Ketua Kesatuan Ulamak Sedunia utk renungan bersama :
    Amacam PAS...???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kalah bertanding keluar tubuh parti baru adalah monyet.

      Delete
  4. PKK tu APA murid2?.....
    PKK tu PAS KLUK KLEK. cikgu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "PKK tu PARTI KUALI KU cikgu"....

      Delete
    2. Parti Kuali Kecewa.

      Delete
  5. KESIAN AKU TGK PAS SKRG NI.. HABIS BDK2 TADIKA DIKERAHNYA... APA NAK JD NGAN PAS NI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian aku tengok pemimpin2 Parti Kuali sekarang ni, dahlah kena halau mcm monyet, logo pulak tiru logo TV Keling.

      Delete
  6. melayu sesama melayu islam sesama islam kutuk mengutuk sesama sendiri mmg bodo.

    ReplyDelete
  7. Jgn sebut Melayu... Racist
    Islam di Malaysia ada bermacam macam jenis

    1. Islam Pas...lain sbb nak laksanakan hudud
    2. Islam Umno...lain sbb tak laksanakan hudud
    3. Islam PAN... lain sbb hudud bukan agenda,tapi kalau DAP setuju kita akan usahakan, tapi bukan keutamaan.
    4. Islam PKR.... lain sbb kena rujuk DAP berkaitan Islam dan dlm banyak hal boleh saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam PAN untuk mencari keredhaan Abuya Sifoo Bukit Penang

      Delete
  8. Kahkahkahkah. Macai2 UG semua pemalas.kopipes pjg2 je kejenye.makan gaji buta je.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pondan tua kote kecik telur besar dah menyampuk.

      Delete
    2. Anon 11;30 kote besar ke?atau kene penyakit kote.kahkahkah

      Delete
  9. vaganza konon...
    hudud bila nak bentang?
    ling liong sik bila nak saman?
    omak bila nak berlaki?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Loser, blognya tak laku, upahnya tak dapat. Harap badan besar, otak kecik suara macam angsa. Ang Ang Ang

      Delete
  10. Hadi munafik bila nak bentang hudud sidang dah bermula ke nak tunggu ulamak mca bagi arahan dulu,dah UG senyap2 dgn umno terus senyap pasal hudud..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Loser, blognya tak laku, upahnya tak dapat. Harap badan besar, otak kecik suara macam angsa. Ang Ang Ang

      Delete
  11. KUAT MAIN WAYANG, GUAN ENG DIMAKI AHLI PKR!!!

    Susulan gesaan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng agar pemimpin PKR menarik balik usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, pemimpin PKR menyifatkan gesaan tersebut bukan datang dari seorang bos mereka.

    Menurut Ahli Parlimen PKR Petaling Jaya Selatan, Hee Loy Sian, Guan Eng dan DAP tidak layak untuk memberikan arahan kepada dirinya dan juga PKR yang mahu memperjuangkan demi rakyat.

    Jelasnya, beliau hanya menerima arahan dari ketuanya mahupun ketua pembangkang bagi menyelesaikan usul penting seperti menarik balik usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri.
    "Lim Guan Eng bukan bos saya. Biar presiden parti yang memutuskannya," kata Hee Loy.
    Selain itu, Ahli Parlimen PKR Batu, Tian Chua juga turut membidas saranan Guan Eng dengan mengatakan beliau tidak perlu menarik memandangkan ianya bukan arahan daripada ketua.

    Guan Eng sebelum ini menggesa pemimpin PKR agar menarik balik usul undi tidak percaya itu kerana mahu Ketua Pembangkang sendiri yang membawa usul tersebut ke dalam Parlimen.

    Menurut Guan Eng, membawa usul tersebut ke dalam Parlimen sepatutnya dilakukan oleh seorang Ketua Pembangkang kerana ianya merupakan tugas yang perlu diberi perhatian serius.
    "Apabila anda melihat usul sebegitu penting, amat wajar sekiranya ketua pembangkan yang membawa perkara tersebut. Sekiranya anda hanya ingin melihat usul tersebut dikemukakan, maka saya juga boleh menghantar usul tersebut," tegas Guan Eng yang mahu pemimpin PKR mengikut arahannya.- Utaranews.com
    PS: Yang sebenarnya, Si Guan Eng tu buat kenyataan tersebut sebab nak tutup kemaluan diri dia sendiri kerana ramai yang pertikai, "kenapa bukan DAPigs yang bawak usul tu?".

    Tapi, Si Ahli Parlimen PKR tu pulak yang 'panas telinga' dan menganggap seolah - olah Si Guan Eng tu cuba menyindir Presiden PKR sebab terlalu BACUL untuk mengemukakan usul tersebut.

    Namun, jika dilihat dari satu sudut, apa yang dilakukan oleh Ahli Parlimen PKR tu sendiri pun dah bertentangan dengan kenyataan Rafizi selaku Setiausaha Agung parti sebelum ini.

    Pokok pangkalnya, nampak sangat yang puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri pun masih dalam keadaan ragu - ragu untuk membawa usul Undi Tidak Percaya tu sebab takut memalukan diri sendiri. Tapi akhirnya, kemaluan diorang jugak yang terdedah!!!

    ReplyDelete
  12. Hudud apa cter? Tangguh plak.kata hukum tuhan xblh tangguh2...bongok punya pas gadai bini

    ReplyDelete
  13. Gadai bini lebih penting dari hudud..ngeh3

    ReplyDelete
  14. Nk tanya omakau ulamak gadai bini g x sidang parlimen ke dia g jepun lagi,masa sidang tiba2 je sakit tp melancong ke luar negara tiap2 bulan x sakit pulak..ngeh3

    Jeff Ulu Babi
    Kaki Copy Paste

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pondan tua kote kecik telur besar, pegi kerja naik LRT, bergayut mcm monyet.

      Delete
  15. Pas dah kecut telur kena sound dgn yusof qardhawi

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...