Friday 23 October 2015

TIDAK ADA "LANGKAH RAWANG" BAGI MEMBOLEHKAN SAIFUDDIN ABDULLAH DILANTIK MENJADI MB SELANGOR YANG BAHARU KATA AZMIN ALI.KATA AZMIN ALI



Mohamed Azmin Ali menafikan khabar angin yang Datuk Saifuddin Abdullah bakal menggantikannya sebagai menteri besar Selangor melalui “Langkah Rawang”, lapor Sinar Harian.

Azmin mengulas khabar angin dalam sebuah portal Isnin lalu mengenai Langkah Rawang yang bertujuan menyingkirkan Azmin sebagai menteri besar dan akan digantikan dengan bekas ahli Majlis Tertinggi Umno itu.

“Saya tidak pernah dengar benda macam itu. Saya dengar benda betul sahaja. Benda yang tidak betul saya tidak mahu dengar.

“Langkah Rawang adalah spekulasi yang tidak betul dan tidak ada kena mengena dengan jawatan saya sebagai menteri besar sekarang,” kata Azmin seperti dilaporkan akhbar Sinar Harian.

Portal itu sebelum ini mengatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Rawang Gan Pei Nei daripada PKR akan mengosongkan kerusinya memberi laluan bekas timbalan menteri pengajian tinggi itu untuk bertanding dalam pilihan raya kecil.

Portal itu turut mengatakan, langkah untuk menjatuhkan Azmin sedang giat dilakukan penentang-penentangnya di Selangor.

“Adun Rawang akan mengosongkan kerusi itu bagi membolehkan diadakan semula PRK DUN Rawang untuk memberi laluan kepada Saifuddin selaku ayam sabung PKR yang diperkatakan ramai bakal menjadi MB baru bagi menyingkirkan Azmin yang semakin ditolak ramai pemimpin mahupun ahli PKR,” tulis portal itu.

PKR tahun lalu menyingkirkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai menteri besar Selangor melalui “Langkah Kajang”.

Pada mulanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim bakal diletakkan untuk bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang selepas penyandangnya Lee Chin Cheh mengosongkan kerusinya bagi memberikan laluan.

Disebabkan kes liwatnya, Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail bertanding di DUN Kajang dan menang.

Bagaimanapun akhirnya, Azmin menggantikan Khalid selepas Pakatan Rakyat (PR) yang dianggotai PKR, DAP dan PAS tidak sepakat berhubung siapa seharusnya menjadi menteri besar Selangor.

Langkah Kajang juga merupakan permulaan kepada bibit-bibit perpecahan PR yang kini sudah berkubur.

62 comments:

  1. TONY TUDUH KAMI SAMSENG, TAK JAWAB SOALAN!!!

    Demikian luahan yang dibuat oleh peniaga India dikawasan tapak Bazar Deepavali yang telah dimaki hamun oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini dengan menggelarkan mereka sebagai 'Samseng'.

    Ekoran tindakan tersebut, wakil peniaga berbangsa India yang juga merupakan Ahli PKR itu telah membuat laporan Polis terhadap Tony Puaka yang didakwa menghasut rakyat untuk menghina mereka.
    Petaling Jaya : Setiausaha Cabang Pkr Kawasan Kelana Jaya hari ini mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara disiasat di bawah akta hasutan ekoran status di laman sosial miliknya yang memangil Kaum india dengan gelaran Samseng dan pariah.
    Beliau juga mendesak pihak berkuasa menyiasat status yang dimuat naik oleh Tony Pua yang menyatakan ” The Indians really behave like thugs and like Pariah! ” seperti yang tersebar baru-baru ini.

    S.Murali yang membuat laporan polis di Ibupejabat Polis Daerah Petaling Jaya sebentar tadi turut mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya itu menjawab beberapa soalan seperti berapakah jumlah premis-premis rumah urut, judi dan pusat hiburan yang tidak berlesen di kawasannya itu dan mengapakah beliau tidak turun dan ambil tindakan kerana ianya diusahakan oleh peniaga cina dan beliau sanggup turun di Sunway kerana pengusaha disitu india ? ujarnya lagi.

    Tony Pua menduh kami “Pau” kawasan berkenaan dan kami nak tanya adakah Tony Pua “Pau” rumah maksiat ini dan oleh kerana itu beliau tidak mengambil tindakan ujar nya.

    Setiap kali di dalam kenyataan media dan laman Sosial Facebok, Twitter miliknya, Ahli Parlimen Petaling jaya Utara itu memanggil kami samseng,samseng,samseng, bagaimana dia dapat perkataan itu kami tidak tahu , Kami adalah ahli politik dan juga membuat kerja-kerja sosial masyarakat di cop samseng oleh Tony Pua.

    “ Beliau harus menjawab soalan kami daripada menuduh kami samseng” bila bertanyakan soalan kepada beliau, Murali juga akan menyarahkan memorandum ke pejabat Tony Pua mengenai perkara itu.

    Sebelum ini Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya dan berkelakuan samseng ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.
    Nah!!! Itu buktinya bahawa puak - puak DAPigs ni bukannya pandai nak menghormati orang lain. Sebaliknya, diorang lebih suka menghina dan memberi gelaran terhadap orang lain sesuka hati diorang je serta cuba mengelirukan rakyat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP Halang Pembinaan Masjid
      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia

      Delete
    2. DAPIG memecahkan PAS dan PKR untuk agenda racist.mereka.

      Malamgnya DAP ada talibarut iaitu pengamal ideology PAN Imayam al Periuk

      Delete
  2. Golongan yg sekarang dlm PAN Imayam sanggup menfitnah TSKI hanya untuk mendapat restu Abuya Sifoo Bukit Penang. Nampak sangat balachi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak gaya federasi PAN-DAPIG (Eja Pandapig) adalah bertujuan untuk merosakkan PKR dan PAS dan melemahkan orang islam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Sedarlah tuan tuan PANDAPIG adalah tali barut sebenar kekecohan di Selangor pada tahun 2014. Malangnya DSAI terpercaya dengan fitnah najis ini.

      Delete
    2. Bukan PAN Imayam hanya balaci DAP saja.

      Ada MP DAP yg memaki hamun kaum India Dari PKR
      Ada MP DAPnak halang pembinaan masjid
      Ada Adun DAP mempertaikan khutbah

      Say no to racism, Hidup Keadilan

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
  3. Lagi contoh DAP racist!!!!!!!!!!!!!!! anti Islam di bawah ini.

    DAPigs MEROYAN, KHUTBAH SERU UMAT ISLAM BERSATU!!!

    Asal dengar je seruan yang menyeru supaya supaya seluruh Umat Islam bersatu, mula la puak - puak DAPigs ni jadi Gila Meroyan tak tentu arah. Macam Setan panas punggung pulak dah gayanya.

    Tapi yang lebih memalukan ialah apabila yang meroyan tu sendiri mendabik dada mendakwa dia seorang Muslim. Pun dia masih tak faham lagi intipati khutbah yang disampaikan?

    Kalau tengok gaya, macam bijak sangat. Tapi, kenapa bila orang nyatakan Kebenaran bahawa umat Islam di Malaysia ni berpecah akibat ketaksuban terhadap parti Politik dia nak meroyan pulak?

    Antara intipati khutbah yang disampaikan baru - baru ini menyentuh mengenai perpecahan yang berlaku dikalangan umat Islam di Malaysia ni adalah disebabkan ketaksuban terhadap parti Politik.
    "Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam."
    Kalau kita tengok dari satu sudut yang dinyatakan, memang betul pun apa yang disampaikan dalam khutbah tersebut. Perkara tu memang sudah dibuktikan secara terang - terangan.

    Jadi, kenapa pulak Pengerusi DAPigs Pahang yang juga merupakan seorang Muslim tu nak menidakkan Kebenaran yang disampaikan melalui khutbah tersebut? Kenapa dia sorang je yang meroyan?

    Kan nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu memang pantang mendengar seruan yang menyeru ke arah Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di Malaysia ni. Maka sebab itu lah dia bantah.

    Mungkin Pengerusi DAPigs Pahang tu lebih suka melihat umat Islam di Malaysia ni berpecah-belah supaya senang untuk mereka terus mengelirukan rakyat dengan agenda subversif mereka. Makak sebab itulah dia pun hilang akal terhadap khutbah tersebut!!!

    ReplyDelete
  4. Adakah rencana Langkah Rawang satu usaha DAP Dan macai mereka PAN Imayam nak jatuhkan PKR??

    Mari kita Tanya???

    ReplyDelete
  5. Langkah rawang pandapiq akan jd langkah rawan atau langkah bawang.what a funny mat sabu n the geng hanya layak buat parti badut semalaysia.mesti boleh tarik lebih ramai pengikut.kalau setakat nak dpt restu bukit pinang tak payahla sembang derah sgt.buat malu sendiri sj

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii....
      1.40 da masuk komen..
      Ko dtg bulan ker?
      Ker ko solat kat tokong?

      Delete
  6. Tiada Langkah Rawang,
    Yg ada ialah Langkah Tempang

    ReplyDelete
  7. Ahli umno yang best2 sudah mula lari kemuar dan masuk pkr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yessss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! yang bangsat2 drug addict masuk PAN

      Delete
    2. Saifuddin tu best ke? Lwn lebai berhingus pun boleh kalah, mcm tu pon best kau kata? Tahniah pkr, dpt sampah.

      Delete
    3. Yg kaki no eko masok amno merah.
      Yg muka kera masok pus

      Delete
    4. Yg pandai tiru suara beruk masuk PARTI KUALI.

      Delete
    5. Mannakam Imayam Putumayam. Mari Selfie sama Amoyyyyyyyy

      Delete
    6. 14.45...
      Hari ni ko dtg bulan ye?
      Heh2

      Delete
  8. Di hari yg mulia ini. Ingatlah suadara2 ku bahwasanya DAP telah mengkritik Khutbah Jumaat pada Feb yg lalu. Semua breugama Islam wajar memboikot DAP dan pencacai mereka dari PAN

    Tindakan Exco DAP kritik khutbah Jumaat disifatkan amat jahil – Mufti

    KUALA LUMPUR 10 Feb. – Tindakan Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik khutbah Jumaat oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berhubung aurat wanita pada minggu lalu disifatkan sebagai amat jahil.
    Menurut Mufti Pe­rak, Tan Sri Harussani Zakaria, Chong Eng tidak seharusnya mencampuri urusan negeri lain khususnya berkaitan dengan agama Islam.
    “Kenyataan yang dikeluarkan oleh Exco Pulau Pinang itu me­nunjukkan beliau tidak tahu apa-apa tentang agama Islam.
    “Oleh hal yang demikian, Chong Eng dinasihatkan supaya jangan membuat sebarang kenyataan yang boleh menimbulkan rasa tidak puas hati dalam kalangan orang Islam,” katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi, di sini hari ini.

    Semalam, Chong Eng dalam satu ke­nyataan mengkritik JAIS menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita dalam khutbah Jumaat lalu yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.
    Beliau mendakwa, penekanan JAIS mengenai aurat wa­nita adalah tidak tepat apabila dilihat ‘meng­hukum’ golongan ter­sebut atas kegagalan menutup aurat sehingga me­nyumbang kepada kes serang­an seksual.
    Sementara itu, Penasihat Majlis Agama Islam Negeri Johor (MAINJ), Datuk Nooh Gadut berkata, isu menutup aurat dalam Islam adalah berdasarkan ajaran al-Quran dan hadis.

    Wahai Mat Sabu, Qoled Smart, Maria Kari, DIn Pudu, Has Nole, Sherry Soo Ngip, dan Ketam Nipah. Dimanakah kamu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ramai kamu adalah JIM bukan??????? Mereka menghina khutbah tapi kamu senyap macam syaitan bisu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kutbah hina dap.
      Dap hina balik sbb khutbah tu mcm utusang puako..

      Delete
    2. Wahai Anon 14:28

      Hanya orang kurang ajar mak bapak tak ajar ugama saja buat main2 dgn khutbah. Bapak kao boleh mengucap ka???

      Delete
    3. 14.39...
      Klu teks khutbah kita hina parti org, jgn la marah klu org hina kita balik. Agama islam suruh kita hina org lain dlm khutbah ker? Bak tunjuk nas.

      Delete
  9. Took gulu lan nik abodo luluk kat cafe di zimbabwe time undi lim kitt sihang. Makang gaji buto2 cam puaka.

    Mereka dah tak sabor nak kono tendang kuar klante...m

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAKTIK GANTUNG KIT SIANG HANYA SEBAB NAK ALIH ISU!!!

      Ya!!! Memang ianya tidak dapat dinafikan jika perkara itu dilihat dari satu sudut. Memang nampak sangat yang puak - puak Pakatan Haprak tu cuba nak alih isu yang dah kantoi sebelum ini.

      Semalam dalam sidang Parlimen, kecoh dikalangan puak - puak DAPigs tu bangkit mempertikaikan 'Notis Pemberitahuan' mengenai Usul untuk menggantung Kit Siang tu diedarkan.

      Walhal isu tu kecik je sebenarnya. Takde la sebesar isu Usul Undi Tidak Percaya yang nak dibuat terhadap Perdana Menteri tu. Kenapa tiba - tiba diorang nak lupakan pasa usul tu pulak?

      Sebelum ini, bukan main berdegar - degar lagi puak - puak Pakatan Haprak Baru tu berjanji nak bawak usul tersebut didalam sidang Parlimen kali ini sewaktu Perhimpunan BERSHIT diadakan.

      Tapi, bila dah dekat dengan tarikh persidangan, takde sorang pun wakil dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu yang berani bawak usul tersebut ke Parlimen sehingga seorang Ahli Parlimen PKR bertindak sedemikian.

      Itu pun perkara tersebut tidak disenangi oleh puak - puak DAPigs yang anggap Ahli Parlimen PKR tu telah membelakangi mereka selaku 'Abang Besar' dalam Pakatan dan tidak dibawa berbincang.

      Sekarang, bukan main lagi puak - puak DAPigs tu menyalak suruh Si Ketua Pembangkang sendiri yang bawak usul tersebut dan bukannya seorang Ahli Parlimen PKR biasa yang membawanya.

      Sedangkan, puak - puak DAPigs tu hanya setakat nak 'cover' kemaluan mereka kerana didakwa takut nak bawak usul tersebut dikalangan penyokong - penyokong parti mereka sendiri.

      Memandangkan usul Undi Tidak Percaya itu tidak dibawa oleh mana - mana pihak, baik dari kalangan DAPigs, PKR mahupun Si Ketua Pembangkang tu sendiri, maka terpaksa la diorang alih isu.

      Maka tak heran la kalau dikalangan puak - puak DAPigs tu habis semua benda diorang nak jadikan sebagai modal Politik. Semuanya hanya semata - mata nak tutup kemaluan mereka yang GAGAL membawa Usul Undi Tidak Percaya terhadap Perdana Menteri tu dalam sidang Parlimen kali ini!

      Delete
    2. Lim diminto kuar sbb pm takot kena tendang kuar

      Delete
    3. REJIM DAPigs HENTIKAN BANTUAN SEKOLAH AGAMA!!!

      Hah! Kan orang dah kata. Puak - puak DAPigs tu semuanya memang Anti Islam dan memusuhi Islam. Perkara tu memang terang lagi nyata dan ianya tak perlu dipertikaikan lagi dah.

      Bukan setakat perlaksanaan Hukum Hudud je yang puak - puak DAPigs ni bantah. Dan bukan setakat pengisytiharan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam je yang buat diorang Gila Meroyan.

      Bahkan apa sahaja yang ada kaitan dengan Islam pun tetap akan mereka perlekehkan secara terang - terangan. Takkan itu pun masih ramai lagi yang tak faham dan cuba nak menafikannya?

      Cuba bagi tau, pernah tak puak - puak DAPigs tu anjurkan program solat Hajat, Tilawah Al-Qur'an, atau pun doa selamat oleh ahli mereka yang beragama Islam bagi meneruskan penghayatan Islam dikawasan mereka?

      Jawapannya, TAK PERNAH! Tak kira la sama ada dia ADUN atau Ahli Parlimen sekali pun, benda macam tu tak pernah dibuat oleh pemimpin - pemimpin DAPigs yang beragama Islam ni.

      Sedangkan khutbah yang menyeru agar umat Islam menyatukan Perpaduan Ummah pun puak - puak DAPigs yang beragama Islam ni sendiri bantah dan ugut nak ambik tindakan undang - undang.

      Jadi, apa nak heran kalau Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu nak hentikan sebarang bantuan kepada Sekolah - Sekolah Agama, terutama sekali yang dimiliki oleh PAS.

      Sedangkan dengan rakan sekutu sendiri pun puak - puak DAPigs tu sanggup khianati dan tikam dari belakang secara terang - terangan. Inikan pulak kita yang takde kaitan lansung dengan diorang. Takkan itu pun kita masih lagi nak biarkan diorang pijak kepala kita!!!
      SHAH ALAM - Pas menuntut Kerajaan Negeri Pulau Pinang menjelaskan dakwaan berhubung penarikan balik bantuan tahunan kepada beberapa sekolah agama milik ahli-ahli Pas di negeri itu.

      Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali turut mendakwa surat tawaran bantuan yang telah dihantar juga ditarik balik.

      "Kami ingin meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP dan PKR berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli Pas.

      "Beberapa buah sekolah agama persendirian ini telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu. Tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan. Bahkan surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.


      Beliau juga menyifatkan, tindakan DAP dan PKR itu seolah-olah memberi mesej bahawa apabila berkuasa, mereka juga menjadi zalim dengan sesiapa yang berbeza ideologi politik.

      Delete
    4. Kalau tak nak ditendang keluar buat apa bermulut cabul.sudah jd gitu nik abduh juga yg nak disalahkan.sudah kena time mengundi tu dia keluar nak pegi tandas nak buat camno.dah tu rasa dahaga air pulak bukan bleh minum dlm dewan.pembangkang nak mempertahankan lim bukit pun tak dapat .nak kena harapkan org pas yg dikutuk kutuk juga.tak malu ke muka cina bukit penang dan penyokong pannya tu

      Delete
    5. Lim diminto kuar sbb pm takot kena tendang kuar

      Delete
    6. 14.43...
      Hari ni ko dtg bulan yek?
      Heh3

      Delete
  10. Omakau dgn Jeff ulu beruk jgn yakin sgt tgk la apa yg jadi pada sahak gagap yg dulu katanya rapat dgn sultan kena terajang juga.nk jilat ulamak hudud g masuk pas la..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenderaan jepun kau dah tukar tiub ke belum? Tapi seronok lg naik LRT sbb kau suka bergayut mcm monyet.

      Delete
    2. Setakat Nissan Sunny 120Y tahun 1984, Bangladesh boleh beli

      Delete
  11. Nampaknya Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan tidak bercakap benar mengenai pengundian menentang usul penggantungan Ahli Parlimen Gelang Patah Lim Kit Siang dari Parlimen.

    Majoriti ahli parlimen PAS tidak hadir atau tidak berada di dalam dewan rakyat sewaktu pengundian dijalankan. Cuma tiga yang hadir iaitu Takiyuddin sendiri, Idris Ahmad dan Mahfuz Omar.

    Manakala 7 orang lagi dari PAS tidak hadir atau tidak berada di dalam dewan rakyat. Mereka adalah Haji Abdul Hadi Awang (Marang), Nik Abduh Nik Abd Aziz (Pasir Mas), Nasruddin Hassan Tantawi (Temerloh), Che Rosli Che Mat (Hulu Langat), Ahmad Marzuk Shaary (Bachok), Izani bin Hussin (Pengkalan Chepa) dan Mohd Khairuddin bin Aman Razali (Kuala Nerus).

    Dilaporkan bahawa Nik Abduh, Nasruddin Hassan Tantawi dan Mohd Khairuddin hadir di parlimen tetapi berada di cafe sewaktu pengundian dijalankan.

    Lansung tidak bertanggungjawab untuk melaksanakan tugas mereka sebagai wakil rakyat.

    Cakap berdegar-degar tetapi kewajipan tidak dilaksanakan. Walaupun berada di blok pembangkang mereka tidak lansung ambil peduli untuk menolak usul penggantungan Lim Kit Siang. Maka adalah terlebih baik untuk mereka menyertai UMNO/BN supaya tampak lebih jelas pendirian PAS yang sebenarnya dan akan memudahkan rakyat membuat keputusan di dalam pilihanraya yang akan datang.

    Hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan. Allah Maha Melihat. Mereka yang gagal melaksanakan tanggungjawab mereka akan dihumban keluar dari Dewan Rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka yg tak menjlnkan tgg jwb kpd rakyat yg telah memilih mereka ini akan dihumban dlm api neraka.

      Delete
  12. Kt masjid ulu beruk xde baca doa lepas solat jumaat pkl 1340 dah keji org.Jeff ulu beruk meh sumpah laknat,ko g solat jumaat ke x tadi..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semalam kau masih babi, hari ni dah jd beruk pulak? Aku silap laaa..beruk pun suka bergayut jugak. Sbb tu kau suka bergayut mcm beruk masa naik LRT. Kerana hobi kau suka bergayut dlm LRT lah yg menyebabkan tambang LRT naik.

      Delete
    2. Dulu ada hippies tahun 2013, dia pergi gaduh dgn pompuan reporter Utusan. Dok sebut utusek utusek sumpah sumpah. Anak sapa tak tau.????

      Ingatkan PKR nak bagi jadi calon ADUN rupanya PKR buat Donno. Kah kah kah

      Delete
    3. 14.39...
      Jessie tak solat sbb pg ni dia dtg bulan.
      Harap maklum

      Delete
  13. Himpunan fastaqim baru-baru ini menyebabkan pemimpin Pas seolah-olah hilang akal menghina bekas rakan seperjuangan yang menyertai Amanah.

    Paling terkesan adalah ungkapan Presiden Hadi dalam ucapan beliau, ‘macam kera yang melompat ke pohon yang berbuah. Bila melihat buah kita tidak banyak, mereka melompat ke pokok lain yang punyai banyak buah’. Pemimpin Pas lainnya merendah-rendahkan Amanah yang didakwa tidak mendapat sokongan.
    Apa sudah jadi dengan akhlak pemimpin Pas yang rata-ratanya adalah ustaz. Akhlak ustaz wajib lebih baik berbanding orang awam.

    Fastaqim bukanlah satu-satunya himpunan yang besar di Kelantan, khususnya di Stadium Sultan Mohammad ke IV. Ketika era Tok Guru Nik Aziz puluhan himpunan yang sama besar seperti fastaqim dianjurkan Pas.

    Namun ketika itu Tok Guru tidak pula berbangga apatah lagi mabuk dengan hadirin berjumlah 60,000. Sewaktu Semangat 46 meninggalkan Pas dan bergabung dengan Umno secara en block pada 1996 Presiden Pas, Fadzil Noor dan Nik Aziz menghimpunkan penyokong di stadium sama. Jumlah hadirin lebih banyak daripada fastaqim.

    Sebaliknya, apabila Timbalan Perdana Menteri Anwar Ibrahim dipecat pada 1998 Pas adalah parti pertama yang menawarkan bantuan kepada penyokong Anwar. Pas mengasaskan Gerak dan menampung penyokong reformasi sebelum penubuhan Parti Keadilan Nasional.

    Fakta menunjukkan gelombang Terengganu adalah kesan dari kempen anak rantau pro reformasi yang pulang mengundi. Namun setelah menang, MB Hadi Awang mendakwa rakyat Terengganu mahukan Islam kerana itu mereka mengundi Pas. Penumpuan Pas kemudiannya lebih kepada pengembangan agama walaupun isu besar adalah pengangguran rakyat dan ketidak cekapan pemerintahan kerajaan negeri.

    Selepas DAP menarik diri daripada BA pada 21 September 2001, rakyat Terengganu tidak melihat pembangkang mampu pergi jauh dalam PRU seterusnya. Pas kalah teruk PRU 2004. Slogan Umno; ‘serik doh wei’ menjadi cogan kata mujarab mendesak rakyat menamatkan pemerintahan Pas. Bagaimanapun Hadi tidak pernah belajar dari peristiwa tersebut.

    Kemenangan dalam PRU 1990 menawan Kelantan adalah kerana menumpang pergolakan Umno dengan parti sekutu Semangat 46. Apabila parti sekutu mula lemah pada PRU 1995, prestasi Pas juga kurang memuaskan.

    Pas berjaya mendapat 2/3 kerusi di Kelantan dan Terengganu pada PRU 1999 kerana menumpang gelombang Anwar. Apabila BA berpecah maka Pas hilang Terengganu dan menang tipis hanya berbeza dua kerusi Dun di Kelantan dalam PRU 2004.

    Kemenangan pada PRU 2008 sepenuhnya pengaruh Anwar. Pas berjaya mengorak langkah ke Selangor, Kedah dan Perak. Mustahil Pas mampu melakukannya secara bersendirian.

    Jadi dari manakah bukti yang boleh disandarkan apabila presiden Hadi selepas fastaqim berkata Pas akan menang lebih banyak dalam PRU akan datang tanpa sekutu?

    Kekuatan 1.3 juta ahli tidak banyak memberi kesan kerana separuh daripadanya telah beralih tumpuan kepada Amanah. Perbandingan kemenangan Pas di Terengganu pada PRU 1999 ketika ahli mencecah 400,000 dan kekalahan Pas pada PRU 2004 ketika ahli 500,000 perlu dijadikan ikhtibar.

    Pada PRU 2008, Pas menang di Kedah ketika keahlian berjumlah hampir 900,000. Pada PRU 2013, Pas kalah di Kedah ketika keahliannya meningkat kepada 1.1 juta. Jadi di manakah bukti jumlah keahlian akan menjamin kemenangan?

    Dengan persoalan yang tidak pernah berakhir mengenai bantuan banjir di Kelantan, Kompleks Perkayuan Kelantan yang tidak telus; pembaziran lawatan adun dan exco keluar negara dan dibangkitkan oleh pimpinan Pas sendiri, adakah penyokong pembangkang di Pantai Barat akan mengundi Pas?

    Dengan Pas bersendirian dan perjuangan di sekitar Hudud maka mereka tiada tarikan meluas dalam kalangan pengundi yang berfikiran bebas dan moden. Mereka juga tidak dijamin oleh parti sekutu untuk mewujudkan urustadbir yang baik sekiranya berjaya memerintah sesebuah negeri.

    Tanpa jaminan, sebagaimana era 1980an, Pas tidak mampu menang walaupun barisan calon-calonnya adalah ustaz yang amat diyakini tidak akan makan rasuah, menyeleweng atau kaki perempuan.

    ReplyDelete
  14. Menteri Besar Kelantan Ahmad Yakob hari ini menamatkan teka teki dan penantian orang tertentu terhadap janjinya yang akan meletak jawatan sebagai MB sekiranya hudud tidak dilaksanakan di Kelantan pada tahun 2015.

    Cadangan hudud di zaman Allahyarham Nik Aziz terhenti sebaik sahaja mendapat surat ugutan daripada Dr. Mahathir Mohamad.

    Walaupun Mohd Amar Nik Abdullah menjadi TMB, tetapi beberapa kelemahan dan juga prestasi yang tidak berapa memuaskan ditunjukkan Mohd Amar baik semasa menjadi TMB dan juga Exco tiidak menyerlahkan akan kemampuannya untuk memanggung jawatan itu. Beberapa isu yang membelit Kelantan ketika ini sedikit sebanyak timbul kerana pendekatan dan stail politik Mohd Amar yang dilihat sebagai "agah". Karektor Mohd Amar juga kurang digemar oleh rakyat Kelantan.

    Sementara bekas Exco Husam Musa yang dilihat umum sepatutnya menjadi MB dan layak, tidak pula berada dalam suasana beliau berpeluang untuk menjadi MB. Kedudukanya kini semakin jauh dari bendul kekuasaan Pas Kelantan setelah dilakukan pengasingan, menyebabkan tidak mudah atau ada jalan pintas baginya untuk menduduki kerusi MB. Husam boleh menjadi MB sekiranya Pas Kelantan sepakat untuk melantiknya menjadi MB.

    ReplyDelete
  15. Diberitakan satu pakatan pembangkang baru akan ditubuhkan yang mana PAS akan terlibat. Antara nama partai yg disebut akan terlibat sama adalah Parti Sosialis Malaysia (PSM).

    Ini amat mengejutkan saya.

    Selepas apa yg PAS dah buat pada Dr Nasir di Kota Damansara, kalau PSM mahu juga bersama PAS dlm pakatan baru nanti, saya tak boleh nak kata apa.

    Antara serangan Din Ayam& the gang pada Dr Nasir adalah Dr Nasir ni tak semayang.

    Allah SWT nak tunjuk, geng Din Ayam yg sama juga berhempas pulas mendokong Khalid Ibrahim yg juga tak semayang.

    Apa-apa pun akhirnya kekalahan Dr Nasir adalah kerana di saat2 akhir PAS Subang menyebarkan khabar palsu kononnya Dr Nasir telah menarik diri.

    Oleh kerana jentera PKR dan PSM tidak ramai Melayu, maka ramai pengundi Melayu yang terpengaruh dengan khabar angin yg disebarkan PAS ini.

    Sekiranya taktik kotor ini tidak digunakan, nescaya PAS sudah hilang deposit di Kota Damansara.

    Presiden PAS telah terbukti seorang yang penipu dan kuat mungkir janji.

    Apa lagi yang boleh kita harapkan dari PAS?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita bole harap pas tetap tolak umno

      Delete
  16. PAS sedang giat memburukkan DAP sekarang ini.

    PAS hendak memberi gambaran kononnya DAP anti hudud dan perpecahan PAkatan Rakyat adalah angkara DAP.



    Padahalnya yang memecahkan PAkatan Rakyat adalah PAS hasil dari usul muktamar.


    Dan, DAP menolak PAS kerana sikap Presiden PAS yang mungkir janji dan khianat kawan.



    Bukan sebab hudud.

    PAS menggunakan lulusan2 Timur Tengah untuk sebar cerita karut dan dakyah.

    Semoga agama yang mereka pelajari akan melaknat mereka di atas penipuan dan pendustaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita bersama sama menjadi penjilat dap krn dap adalah tersangat mulianya

      Delete
    2. Dap, pas, pkr dan pan@tat masih musuh umno no 2. Pak mahat musoh no 1

      Delete
  17. Cakap berdegar degar tp harap kan undi org pas juga utk mengelak lim bukit kena tendang.pakai topeng badut la korang supaya rakyat senang kenal siapa yg tokey buat lawak

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka yg tak jlnkan tgg jwb kpd rakyat ini akan dicampak dlm api neraka.

      Delete
  18. Penubuhan Pakatan Harapan Jadikan PAS Parti kerA Sumbang

    Hampir2 Pakatan Harapan tidak berjaya ditubuhkan. Boleh dikatakan setelah hampir 3/4 sessi berjalan, tidak dapat dipersetujui cadangan penubuhan Pakatan baru. Keadaan di waktu itu mengarah kepada ketiadaan penubuhan sebuah pakatan pembangkang yg baru.


    Ia disebabkan beberapa pimpinan PKR yg hadir begitu kuat mahukan PAS bersama Pakatan ini sebelum boleh diisytiharkan sebagai rasmi.
    Tulang Besi@Malaysiawaves kenal siapa yg lantang bersuara menyokong PAS itu. Antaranya adalah Tian Chua dan Latifah Koya serta Surendran.

    Namun, di saat segala harapan hampir pupus, berucaplah seorang yg bernama Dr Hatta Ramli.

    Dengan nada selamba dan tenang beliau berucap panjang lebar dan berjaya mematahkan hujjah2 mereka yang tersangat pro PAS mcm Latifah Koya dan Tian Chua itu.

    Hasil dari ucapan selamba Dr Hatta, maka akhirnya tundukan semua yang hadzir.

    Akhirnya keputusan tercapai dan tertubuhlah Pakatan HArapan.

    PAS telah rasmi menjadi Parti kerA Sumbang.

    SYABAS DI ATAS PENUBUHAN PAKATAN HARAPAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kera sumbang lebih baik dr jd penjilat bontot dap

      Delete
    2. Jylat bontyoy loysmoh lagyi vayik dlpd jylat biontuot dap. Ayey manyiak

      Delete
    3. Pada 23/10/2015, Jeff ulu bernam @ jessie datang bulan sejak pukul 12.45.

      Harap maklum

      Delete
  19. PAS Sedang Mengagalkan PR2.0 Melalui PKR
    UMNO sedar.

    Sekiranya Pakatan Rakyat 2.0 tertubuh yg terdiri dari PKR, PAS dan DAP maka harapan mereka utk mendapat kembali 2/3 di Parlimen akan kekal meleset.

    Mereka mungkin mampu kekal memerintah tapi dengan majoriti tipis.

    Lebih2 lagi UMNO sendiri sedang berpecah belah dan berhiruk pikuk perang sesama sendiri.

    Mujurlah ada PAS membantu UMNO meneruskan hayat mereka.

    Makanya, UMNO perlu mengagalkan penubuhan PR2.0 dengan apa cara sekalipun.

    Caranya adalah UMNO akan menggunakan PAS untuk mengagalkan penubuhan PR2.0 sekali lagi.

    PAS akan memperintimkan hubungan dengan PKR sehingga ke tahap PKR akan merasa PAS sudah boleh dijadikan kawan semula.

    Dan Azmin Ali akan lebih lebih lagi melobi supaya hubungan dgn PAS diutamakan berbanding partai2 lain kerana mahu menjaga kerusi MB Selangor beliau.

    Akhir sekali PAS akan memberi syarat penyertaan mereka dlm PR2.0 haruslah tanpa Amanah.

    Pada waktu yg sama Amanah dan DAP akan menolak penyertaan PAS ke dalam PR2.0 dengan tegas kerana tidak mahu pisang berbuah dua kali.

    Akhirnya PKR akan mengambil keputusan utk kekal bersama PAS dan menolak bersama PR2.0.

    Sekiranya PKR menyertai PR2.0 tahun ini mereka akan terpaksa memecat exco2 PAS dari kerajaan negeri Selangor. Ini bakal mengundang bahaya kepada jawatan MB Azmin Ali.

    Kebersamaan dgn PAS adalah jauh lebih penting demi mengekalkan jawatan MB Azmin Ali dari kepentingan parti atau rakyat.

    Natijahnya kelak penubuhan PR2.0 akan gagal dan UMNO akan mampu mendapat majoriti 2/3.

    PRU 14 kelak akan menyaksikan pertandingan 3 penjuru: BN vs PAS-PKR vs PR2.0

    PAS pula di hari penamaan calon mungkin akan mengisytharkan perpaduang mereka dengan UMNO dan tinggalah PKR terkontang kanting keseorangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jessie Labu datang bulan mulai hari ini.
      Harap maklum.

      Delete
  20. BAIAAH WAKIL2 RAKYAT PAS ADALAH SAH TAPI TELAH DIBATAL OLEH PRESIDEN
    Sumpah Baiaah yg diungkapkan oleh beberapa wakil2 rakyat PAS sebenarnya bukan tidak sah.

    Ianya sah dari segi syariah.

    Cumanya, ia telah terbatal kerana Presiden sendiri mengizinkan mereka keluar PAS dan menubuh parti sendiri.

    Dalam satu taklimat di Rusila, Presiden PAS telah berkata dengan jelas:


    "Jadi mereka yang berlainan pendapat dalam PAS ni, dia nak tubuh parti sila, baik dia keluar dia tubuh parti sendiri, senang tak payah duduk dalam."

    Suruhan Presiden PAS ini sudah cukup menjadi asas pembatalan baiaah taklik yang menjadi isu sekarang ini.

    Juga, gengan kenyataan di bawah ini sudah cukup membawa cukup syak untuk membatalkan baiaah tersebut dalam mana2 mahkamah syariah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patyi bayaih cap ciapap.
      Ohang tsk suaka ciapup

      Delete
  21. ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

    Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

    Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

    MOHD AZWAN AHMAD
    a/k Maybank : 104013154427
    Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

    Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.

    ReplyDelete
  22. Kompom dah jeff ulu beruk x solat,nk jadi mcm ulamak ayam,dok mkn gaji haram g parlimen utk makan je..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukul 1:40 kebanyakan masjid dah selesai solat Jumaat terutama di negeri pantai timur. Sekarang zohor awal, belum pukul satu dah masuk waktu. Jangan fitnah kalau tak tahu.

      Delete
    2. Velom tohyat aher jep vulu babies suhah poh komeng. Valu hahu jep vukang ohang islem

      Delete
    3. Masjid pantai timur mane yg dah abis tahyat akhir 1.40 hari ni?.
      Pehhh....tak sempat doa dah hantar komen....
      Ker kote jeff tu dtg bulan?

      Delete
    4. 16:55
      Jumaat depan tuan dtg solat Jumaat di Trg. Saya jemput tuan di airport sultan mahmud k. Trg. Tlg cnfirm semula kalau jadi nak datang. Tetapkan flight tuan, saya akan arrange utk bawa tuan ke masjid yg berhampiran
      Tak jauh dari a/port, less than 5km. Lepas solat boleh naik flight balik semula KL. Saya bukan nak cabar tuan, sekadar nak tunjuk bukti je. Saya alu-alukan kedatangan tuan Jumaat nanti. Tiket flight tuan tanggung, saya belanja tuan makan ikut selera tuan.
      Terima kasih.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...