KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 13 October 2015

ALHAMDULILLAH ... SELAMA INI PAS GAGAL TEMBUSI KAWASAN FELDA NAMUN SETELAH PENUBUHAN PAN PENGARUH UMNO DIKAWASAN FELDA SUDAH HAMPIR LUMPUH??????


Kenapa?????  Tak percaya????? ... rancangan-rancangan FELDA memang diakui terkenal sebagai antara lubuk terkuat UMNO/BN terutamanya negeri-negeri yang diperintah UMNO/BN.

Itu cerita dulu ... cerita sebelum adanya Parti Amanah Negara @PAN yang dipimpin oleh bekas Timbalan Presiden PAS Mat Sabu yang tewas mempertahankan jawatan ditangan Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man semasa Muktamar PAS ke-61 dengan memperoleh undi sekitar 20% dibantu dengan para barisan pemimpin yang Profesional, Inklusif, Progresif, Amanah dan Peduli yang kesemuanya turut kecundang teruk juga.

Tetapi Syukur Alhamdulillah ... kubu terkuat UMNO/BN di kawasan-kawasan FELDA yang selama ini gagal ditembusi PAS dengan mudah sudah dibolosi oleh PAN.

Kehadiran PAN memang ditunggu-tunggu dan dinanti-nanti oleh para peneroka Felda termasuk kaum keluarga jauh dan dekat. .. Merka kagum dengan keihklasan para pemimpin PAN dalam memperjuangkan nasib orang-orang Melayu/Islam ... para pemimpin yang tidak kenal erti kecewa, merajuk dan mudah patah hati .. memiliki semangat juang Islam yang cukup padu lagi tulin selain bersifat inklusif semula jadi.... suatu sifat yang cukup amat jarang ada pada pemimpin-pemimpin kini.

Lihat sahaja sambutan diberikan oleh para peneroka dalam pelancaran PAN kawasan Parlimen Jempol malam kelmarin oleh Mazlan Aliman di Felda Serting 4, Jempol.

Patutlah Setiausaha Agung PAN cakap dengan penuh tawaduk dan rendah diri betapa kewujudan PAN menyebabkan PAS terus lumpuh .. memang cakapnya ini berfakta bukan omong-omong kosong ... bolehlah diperakui betapa borang cetakkan pertama sebanyak lebih 35 ribu sudah habis diedar kini terpaksa dicetak untuk kali kedua dan mungkin ketiga.

Sasaran untuk capai 100,000 ahli menjelang akhir tahun ini jika dipandang dan dinilai pada sambutan ceramah PAN setakat ini amat mudah sangat dicapai ... tidak keterlaluan selepas ini PAN boleh layak diangkat sebagai parti yang patut menjadi dominan dan penentu arah tuju Pakatan Harapan.

Harapan Pakatan Harapan tanpa PAS dan PSM untuk tawan Putrajaya sudah semakin cerah dan mudah sekarang ini jika dikira dari perkembangan terbaru ... maka patutlah Timbalan Ketua Pemuda Amanah bercakap dengan nada rendah diri betapa Pakatan Harapan langsung tidak memerlukan PAS untuk menang bergaya pada PRU ke-14 nanti.

21 comments:

  1. Kikikikikikikiki.... omakau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kompuse....kompuse... OMK cerita apa ni?

      Delete
    2. MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

      Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

      Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut? Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini? Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan PAS.

      Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius. Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

      Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti. “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan. “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan.

      Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

      Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa. Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget. Kah Kah Kah Imayam Kuali2.

      MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
    3. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    4. Ratib Loser adalah dihalau. Kalah dan kena halau lain babe. Itu alasan Pan-Imayam-Kuali-Pan Kuih Tart- Cangkul tayar Traktor

      Kutipan Ratib PAN ni adalah UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau.

      Ratib sakti untuk mendapat restu Abuya Bukit Penang

      DAP lawan Khutbah di Pahang - Biarkan
      Kampung Batu Feringgi nak kena roboh - Biarkan
      Speaker masjid kat Penang nak dihadkan - Biarkan
      Sekolah SAR Penang ditarik bantuan - Biarkan dan disokong pula
      Presiden PAN Selfie Amoy - Wokey
      Ciplak logo Imayam - Wokey
      Pakai nama orang tanpa izin - Worait


      Perggggggggggghhhhhhhhhhhhhhh Abu Lahab pun ngeri dengan PAN Al Khianatun ini. Abu Lahab setahu aku tak pernah ciplak logo keraan Parsi, Rome, Habsyah dll.

      Delete
    5. Banyak sampah kat sini

      Delete
  2. Dah macam sokong pan pulak mak janda nih..dah ada buah hati ke ? Drp ahli pan? Tak lama tahu lah kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa kau ni tak berapa paham bahasa omakkau, ini bahasa perli drp omakkau.

      Delete
  3. itu sindiran sinis tak kan tak faham kut. ..

    ReplyDelete
  4. Lombab boto otak barua tokong 2 beranak imayam parti tv india nih...apo ko bondo ko lombab amek ni? Kah kah...

    Omak kau sindir pun x buleh phm...hadoi...patut la mudah amek mongak dek tokong 2 beranak imayam parti tv india nih...kah kah kah

    ReplyDelete
  5. Bodonya la, sangat bodo.

    Sibuk dengan parti PAN buat apa.

    Dah dekat setahun masih ramai mangsa banjir yang diperintah PAS belum terbela apa cerita.

    Pemimpin dan juak-juaknya hari-hari serang PAN untuk apa.??????????????????.

    Peneroka sokong PAS pun sebab adanya Mazlan Aliman NGO ANAK, sekarang Mazlan Aliman dah bersama PAN.

    Hairan teramat hairan seorang pemimpin hebat macam tu pun dihalau keluar.

    Nak harapkan ulamak PAS tolong peneroka, buah sawit pun tak kenal macamana.

    Juak-juak PAS ingat ni janji Nik Amar lepas ni nak perang dengan UMNO habis-habisan jika UMNO tak usul ruu Hudud PAS kat Parlimen 19 Oktober ni.

    Sama-sama kita tunggu drama komedi ini samada ianya benar atau sekadar cakap berdegar-degar untuk kenching juak-juaknya sahaja.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni jenis lembab, layak jd ahli PARTI KUALI.
      Pas dan Umno sengaja tinggalkan bahagian utk PAN agar dpt pegi buat bakti dan beri bantuan dlm bentuk rumah, banglo, kereta dll.
      Kawasan yg belum dibina rumah urk mangsa banjir merupakan kawasan yg pernah dilawati oleh pengerusi PAN dan Dap masa banjir dulu. Pas dan Umno tidak akan usik tempat berkenaan memandangkan mat sabu dan kit siang serta beberapa pemimpinnya telah berjanji akan menyalurkan bantuan kpd mangsa berkenaan.
      Haaa...sekarang tunggu apa lagi? Pegi laaa..dulu masa banjir bukan main lagi pegi berendam mcm badak sumbu.
      Sekarang pergi laaa...pergi laaa....nak harapkan sapa lagi?
      Kalau dulu boleh pergi janji mcm2, sekarang knp tak nak pegi pulak?

      Delete
    2. Bila masa pulak Pas halau Mazlan Aliman. .tak takut Allah ke? Suka2 tabur fitnah. Mazlan Aliman bukan sekadar tidak dihalau malah terpilih dlm pemilihan hari tu.. tapi dia yg letak jawatan. . Jgnlah ierana tidak suka menyebabkan kita tidak berlaku adil..

      Delete
  6. Alhamdulillah, ada juga sokongan, sikit-sikit lama-lama jadi bukit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooo..kalau mcm tu kena tunggu 30 tahun lagii laaa...

      Delete
  7. Untuk makluman Omakkau tahun 80an begitulah sambutan ceramah PAS.

    ReplyDelete
  8. Berjuta-juta jin telah mendaftar sebagai ahli parti kuali. Semua kawasan puncak gunung, laut dan hutan rimba berada dalam gengaman parti kuali. Selepas PRU14, presiden parti kuali boleh menjadi tarzan syiah! Kah...kah...kah....kah !

    NOTA: Aku pernah melihat orang ramai tidak mahu mengambil borang keahlian kuali dalam suatu kempen kuali walupun dipujuk oleh macai kuali!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ratib Loser adalah dihalau. Kalah dan kena halau lain babe. Itu alasan Pan-Imayam-Kuali-Pan Kuih Tart- Cangkul tayar Traktor

      Kutipan Ratib PAN ni adalah UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau.

      Ratib sakti untuk mendapat restu Abuya Bukit Penang

      DAP lawan Khutbah di Pahang - Biarkan
      Kampung Batu Feringgi nak kena roboh - Biarkan
      Speaker masjid kat Penang nak dihadkan - Biarkan
      Sekolah SAR Penang ditarik bantuan - Biarkan dan disokong pula
      Presiden PAN Selfie Amoy - Wokey
      Ciplak logo Imayam - Wokey
      Pakai nama orang tanpa izin - Worait


      Perggggggggggghhhhhhhhhhhhhhh Abu Lahab pun ngeri dengan PAN Al Khianatun ini. Abu Lahab setahu aku tak pernah ciplak logo keraan Parsi, Rome, Habsyah dll.

      Delete
  9. Gua x nk komen apa2,sbb gua bkn pnykg mna2 parti,gua cuma memerhati je,bg parti baru biasa je tu pnykg x ramai,yg gua bimbang takut pnykg pas yg lari ,gua ingt lagi msa thn 1995 klau x silap gua gi ceramah pas gi rntau pnjg klang yg dngr ceramah masa tu 5 org je termasuk gua tu pn ddk atas motor,ssdih gua rsa msa tu,klau bleh gua x nk peristiwa tu berulang kembali,pemimpin pas harus fokus utk perkuatkan parti kembali x perlulh nk merendshkn org lain.

    ReplyDelete
  10. Aku anak felda, aku tak minat dgn PAN yg tak ada matlamat dan hala tuju.. Islam?,gila kuasa ada lah..

    ReplyDelete
  11. Pas hebat kat kawasan felda sampai TITM pun melingkup kat jengka..Pru akan datang kasi ilang dia punya deposit..kah..kah..

    ReplyDelete