KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 20 October 2015

DARI KAWAN SUDAH MENJADI LAWAN ..... ALI TINJU BERANG KERANA JAMAL SEKICHAN ANGGAP DIRINYA SEBAGAI BALACI DAN BARUA.



“Tindakan emosi dan terburu-buru.”

Itulah reaksi Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu, Mohd Ali Baharom atau dikenali sebagai Ali Tinju terhadap tindakan Pengerusi Badan Bukan Kerajaan (NGO) Melayu, Datuk Jamal Md Yunos selepas penganjuran beberapa perhimpunan di Kuala Lumpur.

Beliau yang mewakili Gerakan Merah berkata, pihaknya tidak akan bekerjasama atau mempunyai kaitan dengan himpunan yang dianjurkan Jamal kerana ia dianggap lebih bersifat peribadi.

“Dia (Jamal) gagal berbincang dengan kami untuk menganjurkan sebarang perhimpunan dan menganggap kami sebagai balaci dan ‘barua’.

“Tindakan yang dilakukannya adalah tidak bijak dan tiada matlamat dengan mengadakan demonstari setiap masa. Ianya lebih kepada kehendak dia,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas diminta mengulas mengenai tindakannya yang mengeluarkan Jamal daripada kumpulan WhatsAppnya bersama media dan ahli NGO Melayu.

Ali Tinju menegaskan Gerakan Merah memperjuangkan isu berbangkit seperti pergaduhan, penghinaan dan kes-kes jenayah yang dapat membuka mata pihak berkuasa untuk tindakan.

Menurutnya, Jamal tidak boleh menggunakan tiket sebagai Ketua Umno Bahagian Sungai Besar untuk mengadakan demonstrasi setiap masa.

“Perdana Menteri pun tidak bersetuju dengan tindakan dia dan jangan menganggap tindakannya itu betul.

“Undang-undang lebih tegas daripada jawatan yang dipegangnya,” katanya yang tegas tidak akan terlibat dengan sebarang himpunan yang dianjurkan Jamal.

Beliau turut menasihatkan Jamal untuk melepaskan jawatan dalam parti sekiranya mahu aktif dalam NGO.

“Jika mahu kekal dengan jawatan yang ada, dia perlu perjuangkan dan beri tumpuan kepada ahli dan parti. Bukan senang untuk jadi ketua persatuan,” katanya.

Sementara itu, Jamal ketika diminta mengulas mengenai namanya dikeluarkan dari grup WhatsApp Ali Tinju bagaimanapun enggan memberikan sebarang kenyataan balas.

24 comments:

  1. Jamal oi, Salam sehati serasuah,

    Sekadar renungan, rezeki yang haram tidak semestinya dari mencuri atau beli nombor. Renung - renungkan lah.

    Umno bn telah menghabiskan sebanyak 3.2 billion untuk ppsmi sejak 5 tahun lalu.

    2.21 billion daripada jumlah itu telah dihabiskan untuk barangan ict seperti laptop dan lcd projector.

    Dan berbilion lagi untuk kursus tenaga pengajar yang akademik teruk untuk mengajar science dan math dalam english.

    Umno bn telah membayar RM 6k untuk sebuah notebook di mana harga pasaran cuma RM kurang 3k melalui syarikat RM 2 yang baru ditubuhkan hanya untuk mengaut keuntungan atas angin daripada transaksi tersebut. Kononnya semua caj itu termasuk latihan dan servis. Walau bagaimanapun servis yang dikatakan itu hanyalah tampal kertas mengatakan ia rosak dan update software dan Antivirus (kini diambil alih oleh jawatan petapa penunggu lab ft17 )

    Setelah ppsmi di mansuhkan kerana kegagalan tenaga pengajarannya. Notebook tersebut kini berada di mana ?

    maksud hadis, setiap daging yang tumbuh dari sumber yang haram, api nerakalah yang utama baginya.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian spm 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai. Adil untuk semua. heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    2. WAN AZIZAH SEMAKIN TERDESAK BILA KAINNYA DISELAK!!!

      Hahaha!!! Tengok gelagat Si Wan Azizah ni memang betul - betul boleh buat kita pecah perut. Sampai tahap boleh berguling - guling atas jalan raya tengok keBODOHan yang dipaparkan.

      Tambah memalukan ialah apabila keBADUTan Si Wan Azizah ni mengatasi keBEBALan Si Mahfuz Bean yang hanya setakat "LULUS SRP" tu walaupun dia mempunyai gelaran 'Doktor'.

      Jika sebelum ini, Si Wan Azizah tu disindir oleh puak - puak DAPigs yang mempertikaikan kenapa usul Undi Tidak Percaya terhadap Perdana Menteri tu tidak dibuat sendiri oleh Ketua Pembangkang.

      Hakikatnya, tindakan puak - puak DAPigs membangkitkan perkara tersebut adalah untuk menutup kelemahan mereka yang didakwa Kecut Buah Kerandut untuk membawa usul tersebut.

      Malah, tindakan PKR yang membawa usul tersebut sebelum ini secara tidak lansung turut dilihat mencabar kedudukan puak - puak DAPigs selaku 'Abang Besar' dalam Pakatan Haprak tu.

      Tapi ternyata, tindakan puak - puak DAPigs yang cuba nak tutup kemaluan mereka tu telah berjaya membuatkan puak - puak PKR tu pulak yang 'panas punggung'. Nak pulak Si Wan Azizah tu sendiri.

      Tak pasal - pasal je Si Wan Azizah tu Songeh bila 'kain dalam' dia diselak oleh puak - puak DAPigs. Maka mula la Si Wan Azizah tu menggelupor tak tentu arah dan nak buat kerja yang tak berfaedah.

      Kata Si Wan Azizah, sama ada Usul Undi Tidak Percaya itu diterima atau tidak oleh pihak Speaker, dia tetap nekad untuk membawa Usul tersebut dalam persidangan Parlimen kali ini.
      "Saya bersama dengan beberapa rakan pemimpin telah bertemu dengan Tan Sri Pandikar sebentar tadi. Ia satu pertemuan yang baik, berlaku dalam suasana kekeluargaan. Isu undi tidak percaya ini telah dibincangkan. Saya akan masukkan usul ini dalam masa terdekat dan sesuai... media akan dimaklumkan," katanya pada sidang media di lobi Parlimen di sini, Selasa.
      Secara tidak lansung tindakan Si Wan Azizah tu membuktikan bahawa dia dah semakin TERDESAK nak tutup kain dalam dia sendiri. Itulah bahananya bila suka sangat buat kerja yang bukan - bukan. Akhirnya, diri dia sendiri juga yang hilang kemaluan!!!

      Delete
    3. AZMIN GEMBIRA TENGOK KAK WAN MENGGELUPOR???

      Heh! Pelikkan. Dikala semua orang melihat bagaimana Si Wan Azizah tu menggelupor mencari alasan terhadap pertikaian yang dibangkitkan oleh DAPigs sebelum ini, lain pulak dengan Si Azmin.

      Jika sebelum ini, DAPigs mempertikaikan kenapa Usul Undi Tidak Percaya terhadap Perdana Menteri itu hanya dibawa oleh Ahli Parlimen PKR biasa dan bukannya Ketua Pembangkang.

      Ekoran tindakan tersebut, maka macam - macam alasan dan spekulasi yang dibuat oleh kepimpinan PKR bagi menutup kemaluan yang telah didedahkan oleh puak - puak DAPigs tu.

      Ada yang tampil membidas kenyataan yang dibuat oleh Si Tokong DAPigs tu dengan dakwaan bahawa dia Tidak Ada Kuasa untuk memberikan arahan kepada mana - mana Ahli Parlimen PKR.

      Ada juga yang mendakwa kononnya kenyataan puak - puak DAPigs tu adalah tidak wajar memandangkan mereka kini berada didalam Pakatan dan sepatutnya bergerak sebagai satu unit.

      Tapi lain pulak kenyataan yang dibuat oleh Si Azmin ni. Dia pulak buat dakwaan KONONnya PKR ada 'Strategi Sendiri' dalam membawa usul tersebut ke Parlimen sebelum ini.
      "Ini soal strategi yang kita harus atur dan susun dengan baik tapi ia akan memenuhi dan mematuhi peraturan Dewanlah.
      "Kita sedar kita perlukan satu jumlah yang selesa untuk menjayakan usul ini dan kita sedang berusaha ke arahnya," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen selepas berakhirnya persidangan pada Selasa.
      Pulak dah!!! Kalau PKR ada strategi tersendiri, kenapa sampai tahap mereka ditegur oleh 'Abang Besar' dalam Pakatan sehingga membuatkan Si Wan Azizah tu menggelupor tak tentu arah?

      Adakah Si Azmin tu anggap DAPigs tidak layak untuk mengetahui 'strategi tersendiri' mereka sehingga menyebabkan parti itu mempertikaikan tindakan PKR yang membawa usul tersebut sebelum ini?

      Agak - agaknya, apa dia 'strategi tersendiri' yang dimaksudkan oleh Si Azmin tu? Kalau ikut sentimen dikalangan rakyat, mereka melihat strategi PKR tu hanya sekadar wayang semata - mata. Bukannya diorang benar - benar serius nak bawak usul tersebut didalam Parlimen!!!

      Delete
    4. Hadi gelabah bila penyokong sebut hudud. MANA HUDUD PAS? Parlimen dah bersidang. Hadi tolonglah jangan tipu kami. Kali ini jangan pergi Jepun lagi. Bentangkan undang2 HUDUD PAS di Parlimen. Ini masa yg sangat sesuai. Jangan jadi barua NAJIB.

      Delete
  2. Balaci + Barua = Pelesit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan PAN Imayam laaa

      Delete
    2. Ali Tinju, anda kecewa. Kami Dari PAN Imayam adalah progressive inclusive Dan Paham.

      Delete
    3. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    4. PKR SEBENARNYA TAKDE NAFSU NAK BENTANG USUL!!!

      Itu hakikat sebenarnya. Tak perlu la diorang nak berbelit - belit cerita kononnya diorang nak bawak Usul Undi Tidak Percaya terhadap Perdana Menteri dalam sidang Parlimen tu.

      Setakat buat GEMPAK yang kemudiannya hanya sekadar memalukan diri sendiri je buat apa. Kot ye pun diorang nak tunjuk Hero, jangan la sampai tahap keBODOHan diri sendiri pun nak ditayang sama.

      Sepertimana yang telah dijelaskan sebelum ini, puak - puak PKR ni hanya setakat nak MENIPU rakyat je bila kata diorang nak hantar semula usul Undi Tidak Percaya terhadap Perdana Menteri tu.

      Sedangkan usul yang diorang hantar sebelum ini pun dah masuk jadual terakhir dari senarai 28 usul yang akan dibentangkan dalam persidangan kali ini. Jadi, mana sempat diorang nak hantar yang baru.

      Perkara yang sama juga turut dijelaskan oleh Speaker Dewan yang menyatakan bahawa sekiranya puak - puak Pakatan tu tetap nak hantar usul, ianya tidak sempat dibentangkan kali ini.
      "Saya ingatkan (Ahli Parlimen) Permatang Pauh, kalau nak buat usul undi tak percaya (mesti) menepati peraturan mesyuarat 26 dan 27.
      "Kalaupun (usul) diterima ia akan diberi masuk (dibahas pada) sesi mesyuarat akan datang, bukan sesi ini," kata Pandikar ketika sesi perbahasan di Dewan Rakyat hari ini.
      Kenyataan Speaker itu merujuk kepada peraturan mesyuarat yang menetapkan bahawa sebarang usul yang hendak dibentangkan perlu dihantar sekurang - kurangnya 14 hari sebelum persidangan bermula.

      Maka sebab itu ada dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri yang mendakwa bahawa PKR hanya sekadar 'Main - Main' dalam isu nak membentangkan usul tersebut di Parlimen.

      Malah mereka juga turut mendakwa, tindakan Ahli Parlimen PKR yang membawa usul tersebut seolah - olah menganggap ianya 'Permainan Kanak - Kanak' dan membelakangkan Ketua Pembangkang.
      "Ini bukan permainan, ia bukan seperti main guli, tetapi jika anda mahu juga menjejaskan usul seperti bermain guli, maka teruskan," ujarnya.
      Nah! Itu membuktikan bahawa puak - puak PKR tu bukannya serius sangat nak bawak usul Undi Tidak Percaya terhadap YAB Perdana Menteri tu. Sebaliknya, diorang hanya setakat main Gempak je. Penyudahnya, diri diorang sendiri jugak yang hilang kemaluan!!!

      Delete
    5. Umar Mukhtar

      Almost every politically-conscious Malay today is scratching his head. Does he ignore the elephant in the room in a desperate attempt to save the status quo of so-called Malay supremacy in national politics. Or should that supremacy be forfeited merely because certain individual leaders, now and previously, were lousy custodians of the Rakyat’s assets?

      It is not necessarily a zero-sum situation as Malay racists would have us believe. Some of these people are actual racists, while some merely used racism as a means of creating a bogeyman in order to perpetuate institutionalised plunder.

      The dilemma is when you cannot tolerate the apparent shenanigans yet you want a stable formula of political power-sharing, with the majority race anchoring the deal. Such is the racial politics we inherited. It is not like wanting your cake and eating it too, for Malay power is not necessarily synonymous with institutionalised plunder.

      It follows that someone or some force inside either UMNO or the Malay opposition must work towards a solution where the zero-sum proposition is to be avoided. Alas, money talks and cements the present structural impediments in UMNO. Unless UMNO goes to PRU14 with a fresh outlook, it will remain the suffering paranoids’ choice of miserable existence

      The opposition is also to be blamed. Little room is given for Malay opposition leaders to develop a Malay-centric philosophy which other races of the opposition can begin to subscribe to. It is almost as if to allow that would erode the essence of racial one-upmanship it rides on.

      In reality, there will never be a non-indigenous-led federal government, de jure or de facto, the latter being DAP’s current choice. Get that through our thick skull. The only choice for the opposition is to befriend progressive Malays and give them space to be influential and not appear to be their patrons. Malays are naturally suspicious of that.

      As for UMNO, its rebranding must also be substantive. There’s no substitute for intelligence, farsightedness and hard work – the very things which the present set-up lacks. How else can you explain the Papagomos, Rani Kulops, Jamal Ikan Bakars, Ali Tinjus and Raja Bomohs being able to take centre-stage as opinion leaders. There must be a dearth of good men on the gravy train.

      The sad truth is if there’s no new development, the Malay will have no choice but to opt for the devil they know, just to avoid the rule of ‘Bintang Tiga’ as the bogeyman is now retro-packaged by the racists. the status quo continues. The present beneficiaries will laugh all the way to the bank, and the opposition elites will enjoy continuing the bitching while riding their Mercedes-Benz on their way home to their exclusive second-class citizens’ abodes.

      Maybe that’s the way Malaysia is destined to be. Corrupt Malay elites working hand-in-hand inadvertently with their so-called rivals who enjoy the status quo just a much. The marginalised and the grass-root racists from all races dutifully continue scratching each other’s face in this soap-opera.

      Delete
  3. Kami PAS sokong UMNO secara total.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju,,adakan kerjasama dgn umno. Insyallah boleh ke Putrajaya dan tinggalkan pkrdapan di dalam kuali imayam tu.

      Delete
  4. Jamal membarua ali?

    eheh....sebut barua-barua ni teringat tuan guru presideng juga suka sebut perkataan barua-barua ni.

    Jamal dengan tuang presideng ni dah sekufu ker..????

    ReplyDelete
  5. Itu trick je, trick lama.

    ReplyDelete
  6. mereka berebut harta sepemberian.kita tunggu puak mana yang dapat banyak nanti.

    ReplyDelete
  7. balaci + barua....
    ali tu baru sedar diriny bodoh...
    alhmdulillah... blm terlambat lg...
    jd askar pun sekerat jalan... x smpai 10 tahun...

    ReplyDelete
  8. Kami nak hudud. Hadi jgn kencing penyokong pas. Buktikan pas bukan parti penipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hudud,,,kepala bapak hang,,dasar barua pecacai syiah Dap kapiag,, ptuihh....

      Delete
    2. Ko nak hudud ke?? Ye ke ni,,nanti mak ko berzina dgn lge dan lks dan mat syabu sekali gus kan dah nak kena rejam dgn batu sampai mati. Ko nak ke?

      Delete
  9. hudud kepala hotak kau ! belum apa2 lg puak2 kau lah dulu yg menentang ........... mmg dasar balaci Dap . Pas baru mula nak pinda hukum syariah dekat kelantan ........ puak2 mcm kau ni dah terlompat2 dan terjerit2 mcm monyet !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...betul...aku setuju.

      Delete
    2. nape marah? habaq kat presiden hang supaya bentang dulu. kalau asyik bagi alasan tp x bentang2, menipu namanya tuh...penipu/pendusta adalah munafiq!

      Delete
  10. Hang yg munafiq,, lari daripada jamaah islam sokong pan imayam syiah kapiag Dap. Nak bercakap soal munafiq konon, hiak ptuihh...

    ReplyDelete