Monday 26 October 2015

CERAMAH PAKATAN HARAPAN TANPA PAS MALAM TADI DI KLANG TERNYATA MASIH GAGAL PIKAT MASYARAKAT MELAYU HADIR.


Malam tadi berlangsung suatu ceramah KUPASAN ISU SEMASA BERSAMA PIMPINAN PAKATAN HARAPAN TANPA PAS anjuran Parti Amanah Negara @ PAN Selangor di Padang Awam, Taman Berkeley, Jalan Batu Tiga Lama, Klang, Selangor Darul Ehsan.

Penceramah VVIP nya ialah tidak lain tidak bukan Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Sdr Lim Guan Eng selain Timbalan Presiden PAN Sdr Salahuddin Ayob dan Ahli Parlimen melompat dari PAS Shah Alam YB Khalid Samad.

Ternyata amat-amat sangat betapa sehingga kini setelah PAS dipinggirkan dari gabungan pembangkang yang dianggotai DAP/PKR/PAN sokongan dan dokongan dari masyarakat Melayu kepada Pakatan Harapan amatlah hambar, suram, kurang amat sambutan, longlai dan lesu tidak bermaya.

Ceramah malam tadi pun masih membuktikkannya ... walaupun kehadiran  antara 150 ke 200 orang lebih 85% terdiri dari kelompok masyarakat Tionghua .. masyarakat yang sudah pun diketahui umum tekad dan nekad akan memberikan undi kepada DAP dan juga mana-mana parti yang berkawan rapat dengan DAP.

Kehadiran kelompok kaum ini tidak membawa apa-apa makna pun dalam menambah sokongan kepada Pakatan Harapan tanpa PAS ... sokongan kaum Tionghua kepada Pakatan Harapan perlu diakui cukup solid, padu dan jitu.

Hakikat, kenyataan, kebenaran, fakta dan realiti di Malaysia ialah paksi politik dan perubahan total negara hanya akan berlaku bila paksi politik Melayu/Bumiputera membuat perubahan.

Nampaknya peranan yang diberikan tanggung jawab dan amanah kepada PAN untuk menarik dan meraih sokongan kaum Melayu/Bumiputera negara ini kepada Pakatan Harapan ternyata gagal. Kata-kata berdegar dan sembang kencang kononnya sokongan Melayu kepada Pakatan Harapan meningkat ternyata meleset dan omong-omong kosong sahaja.

Jadi tidak hairan mengapa sehingga kini pimpinan tertinggi PKR tanpa jemu dan malu terus berusaha bersungguh-sungguh mau memujuk PAS turut sama dalam Pakatan Harapan kerana untuk menarik sokongan masyarakat Melayu/Bumiputera oleh PAN langsung tidak boleh diletakan harapan walaupun sebesar hama sekali pun.

Setakat ini dari ketiga-tiga komponen Pakatan Harapan hanya DAP kena akui amat berjaya dalam menjalankan peranannya iaitu meraih sokongan kaum Tionghua .. manakala PKR pula boleh dikatakan separa kejayaan kerana masih ramai juga kaum India menyokong Pakatan Harapan melalui parti berkenaan .. yang jelas dan terang berderang tanpa perlu bersuluh ialah kegagalan PAN untuk menarik minat masyarakat Melayu memberikan sokongan dan dokongan kepada Pakatan Harapan suatu peranan yang dulu digalas oleh PAS yang berjaya dilakukan dengan penuh cemerlang.

TANPA PAS ... HARAPAN PAKATAN HARAPAN NAK TAWAN PUTRAJAYA TETAP AKAN MELEPAS JUA.

20 comments:

  1. Salam omakkau,

    Kalau seseorang itu perjuangankan Islam, tidak menjadi masalah yang perlu dibicarakan tidak dapat menarik orang Melayu. Sebab rezeki untuk sampaikan dakwah Islam kepada bukan Islam. Tapi tak nampak pun member-member PAS yang terpekik terlolong bab hukum hudud.

    Itulah natijah perjuangkan Islam ikut cara demokrasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betapa Racistnya DAP Mencabar Khutbah Jumaat

      MUFTI PAHANG BIKIN ADUN DAPigs TERKEDU!!!


      Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tidak akan tunduk kepada tuntutan DAPigs yang mahu badan itu memohon maaf dan menarik balik teks khutbah Aidiladha yang didakwa sebagai memfitnah parti itu.

      Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menegaskan, kandungan teks khutbah berkenaan tidak langsung berbaur fitnah, sebaliknya adalah nasihat kepada umat Islam agar bersatu.
      "Kita tak akan minta maaf kerana kita bercakap hal agama. Hal agama ini (pihak luar) tak boleh campur tangan, apatah lagi dalam khutbah. Kita tak akan tarik balik khutbah (ini). Kita ada hak untuk menyatakan tentang kebenaran Islam," katanya ketika dihubungi.
      Abdul Rahman membidas kenyataan yang dibuat oleh DAPigs kerana memberikan kata dua kepada JAIP tanpa menghayati kandungan khutbah Aidiladha itu terlebih dahulu sebelum membuat andaian.

      Malah tegasnya, DAPigs adalah pihak yang sepatutnya memohon maaf terlebih dahulu kerana telah campurtangan dalam hal ehwal agama Islam seperti mempertikaikan pelaksanaan Hukum Islam.
      "Khutbah ini merupakan nasihat, nasihat daripada orang Islam supaya semua orang Islam bersatu atas nama Islam, bukan bersatu dengan pihak yang mana mencabar Hukum Islam. Sepatutnya mereka (DAP) minta maaf dulu kerana mereka menyentuh hal-hal agama Islam. Sepatutnya mereka sudah lama minta maaf," katanya.
      Menurut teks khutbah sempena sambutan Hari Raya Aidil Adha yang dikeluarkan Jabatan Mufti Pahang itu, Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di negara ini berpecah kerana berbeza ideologi Politik.
      "Perpecahan ini ialah kerana orang Islam lebih mengutamakan parti politik seperti Umno, PAS, PKR dan juga Gerakan Harapan Baru, lebih daripada Islam. Malahan terdapat segelintir umat Islam yang menyertai DAP, yang jelas bertentangan dengan Islam," menurut teks khutbah itu.
      Dalam mempertahankan teks khutbah itu, Abdul Rahman membayangkan bahawa ahli beragama Islam di dalam DAPigs yang mempertahankan campurtangan parti itu dalam hal boleh dianggap sebagai syirik.
      "Bila duduk dalam sebuah parti bukan Islam, mereka akan mempertahankan apa saja walaupun telah dinasihatkan yang baik. Kita nasihatkan orang Islam supaya bersatu. Apakah itu salah?," ujarnya.
      Ditanya mengenai kemungkinan DAP mengambil tindakan mahkamah terhadap JAIP, Abdul Rahman berkata pihaknya tidak gusar dengan ugutan puak - puak DAPigs tu. Kalau DAPigs rasa diorang bagus sangat, SAMAN la!!! Jangan setakat cakap je!!!


      Nota;
      DAP ni taukey PAN, Nak suruh PAN Kuali Imayam mempertahankan Islam? Silap la.

      Delete
    2. Betapa samsengnya DAP menentang dan meherdik orang nak buat masjid

      DAP Halang Pembinaan Masjid Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.  Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.

      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia

      Satu sokongan untuk PAN Imayam adalah satu sokongan untuk DAP yg anti masjid

      Delete
    3. Satu sokongan untuk PAN adalah satu sokongan untuk DAP yg Anti Islam


      Hari ini pula, EXCO DAP Pulau Pinang, Chong Eng pula mempertikaikan Khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor yang menggesa wanita menutup aurat untuk mencegah kemungkinan berlaku permerkosaan terhadap wanita. Baca laporan The Malaysian Insiders, di sini.

      Menutup aurat adalah tuntutan dalam Islam. Ia adalah sebahagian tuntutan agama yang perlu ditaati oleh orang Islam. Kenapa Chong Eng, seorang bukan Islam hendak mempertikaikan Khutbah Jumaat yang hanya mengajar orang Islam mengenai tuntutan agamanya?

      Delete
    4. Sekarang parti DAPig sibuk menentang perlaksanaan hukum Allah di negara ini. Cuba fikir apa akan berlaku kepada orang Islam dan agama Islam di negara ini jika parti DAPig dan macai dan balacinya memerintah negara ini !

      Orang Islam telah hilang kepercayaan kepada parti DAPig dan parti-parti yang menjadi barua DAPig ! Sebagai bukti, DAPig dan kuncu-kuncunya telah gagal mempengaruhi orang Melayu menyertai Bersih 4 !

      PRU14 akan membuktikan orang Islam termasuk orang Melayu tidak akan menyokong parti DAPig dan kuncu-kuncunya yang akan menyebabkan parti DAPig dan kuncu-kuncunya mengalami kekalahan yang teruk dalam PRU14 !

      Orang Islam yang bijaksana dan cerdik tidak akan mengundi parti kafir dan parti sekular yang menentang hukum Allah.

      Delete
  2. Saya rasa yg berjaya adalah Mat Sabu, yg berjaya selfie dgn Amoy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betapa racistnya YB DAP, menghina dan menyerang peniaga India dgn kata kata. Satu sokongan untuk PAN Imayam bwrmaksud satu sokongan kepada agenda racist DAP

      TONY TUDUH KAMI SAMSENG, TAK JAWAB SOALAN!!!

      Demikian luahan yang dibuat oleh peniaga India dikawasan tapak Bazar Deepavali yang telah dimaki hamun oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini dengan menggelarkan mereka sebagai 'Samseng'.

      Ekoran tindakan tersebut, wakil peniaga berbangsa India yang juga merupakan Ahli PKR itu telah membuat laporan Polis terhadap Tony Puaka yang didakwa menghasut rakyat untuk menghina mereka.
      Petaling Jaya : Setiausaha Cabang Pkr Kawasan Kelana Jaya hari ini mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara disiasat di bawah akta hasutan ekoran status di laman sosial miliknya yang memangil Kaum india dengan gelaran Samseng dan pariah.
      Beliau juga mendesak pihak berkuasa menyiasat status yang dimuat naik oleh Tony Pua yang menyatakan ” The Indians really behave like thugs and like Pariah! ” seperti yang tersebar baru-baru ini.

      S.Murali yang membuat laporan polis di Ibupejabat Polis Daerah Petaling Jaya sebentar tadi turut mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya itu menjawab beberapa soalan seperti berapakah jumlah premis-premis rumah urut, judi dan pusat hiburan yang tidak berlesen di kawasannya itu dan mengapakah beliau tidak turun dan ambil tindakan kerana ianya diusahakan oleh peniaga cina dan beliau sanggup turun di Sunway kerana pengusaha disitu india ? ujarnya lagi.

      Tony Pua menduh kami “Pau” kawasan berkenaan dan kami nak tanya adakah Tony Pua “Pau” rumah maksiat ini dan oleh kerana itu beliau tidak mengambil tindakan ujar nya.

      Setiap kali di dalam kenyataan media dan laman Sosial Facebok, Twitter miliknya, Ahli Parlimen Petaling jaya Utara itu memanggil kami samseng,samseng,samseng, bagaimana dia dapat perkataan itu kami tidak tahu , Kami adalah ahli politik dan juga membuat kerja-kerja sosial masyarakat di cop samseng oleh Tony Pua.

      “ Beliau harus menjawab soalan kami daripada menuduh kami samseng” bila bertanyakan soalan kepada beliau, Murali juga akan menyarahkan memorandum ke pejabat Tony Pua mengenai perkara itu.

      Sebelum ini Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya dan berkelakuan samseng ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.
      Nah!!! Itu buktinya bahawa puak - puak DAPigs ni bukannya pandai nak menghormati orang lain. Sebaliknya, diorang lebih suka menghina dan memberi gelaran terhadap orang lain sesuka hati diorang je serta cuba mengelirukan rakyat!!!

      Delete
  3. DASAR TAK SEDAR DIRI SI NIZAR LILIN!!!

    Polemik Parti Amanah Nasional (PAN) dan PAS semakin kronik. Di Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Gantang, ADUNnya, DS Nizar Jamaluddin telah mula menukarkan 'signboard' di Pusat Khidmat beliau. Lambang PAS diturunkan dan lambang PAN dinaikkan.

    Mungkin DS Nizar terlupa bahawa pengundi-pengundinya dahulu telah memangkah bulan sebagai lambang PAS di dalam Pilihan Raya Umum (PRU) yang lepas dan bukannya PAN.

    Mungkin DS Nizar juga terlupa bahawa beliau telah memegang jawatan sebagai Menteri Besar Perak walaupun dalam masa yang singkat adalah disebabkan perkenan Baginda Sultan Perak kerana DS Nizar mewakili PAS dan bukan PAN.

    Masa begitu cepat berlalu. Dulu ada sembahyang hajat dilakukan di sebuah stadium di Kota Bharu mendoakan PAS mengantikan UMNO. Kuasa Allah menentukan segala. Kini 2015, bukan PAS mengantikan UMNO sebaliknya PAN mengantikan PAS. - sumber ulasan dari CTS.

    PS: Betul la kata perumpamaan semalam. Yang 'Hijau' diorang buang, yang 'Oren' dibuat makan. Tapi yang 'Oren' tu kena ingat. Akhirnya nanti, diorang akan jadi 'Coklat Taik' jugak!!!

    ReplyDelete
  4. Demi Abuya Sifoo Bukit Penang, PAN Kidnap Imayam Kuali sanggup mrnghalalkan yg haram.Contih yg nyata Mar Sabu Selfie dgn Amiy lengkup Dada. Alasan di beri, dia macam Anak. Kah Kah Kah.

    Amacam PAN Imayam, aku selfie dgn Bini kamu boleh????Alasan macam.adik

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT SYABUN MAHU PAS TERUS "CIUM PUNQOQ" DAP!!!

      Soal perjuangan tolak ke tepi. Soal nak menegakkan Kebenaran pun tak penting. Apa yang penting sekarang, PAN KUALI IMAYAM perlu terus menjadi Barua Paksaan kepada puak - puak RACISTS DAPigs.

      Bab nak menegakkan Shariah, Masjid, Amal Maaruf nahi Mungkar tu boleh dicampak ke dalam longkang sebab ianya bukan isu yang penting. Soal nak menjaga maruah orang Islam juga boleh ditong-sampahkan.asalkan dapat keredhaan DAP

      Yang penting sekarang ni ialah menjaga bontot puak - puak DAP tu supaya kemaluan diorang tidak dibuka dikhalayak ramai. Maka, PAN Imayam Kuali perlu terus menjadi Pencacai DAP yang taat setia dan tanpa had dan sempadan..

      Maka nyatalah PAN Imayam Kuali adalah Pengkhianat Brake tak makan

      Delete
  5. GENG HAPRAK BARU (GHB) ATAU NAMA BARU PAN KUALI IMAYAMTERDESAK, JUAL NAMA NIK AZIZ!!!

    Gerakan Harapan Baharu (GHB) bukanlah sebuah perjuangan yang diwarisi daripada Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, kata Ketua Penerangan PAS Kelantan Datuk Mohd Nasuruddin Daud.

    Beliau berkata Allahyarham Nik Abdul Aziz tetap bersama PAS walaupun parti itu pernah beberapa kali dilanda perpecahan.
    "Allahyarham Tok Guru (Nik Abdul Aziz) tetap dengan PAS walaupun ada Hamim (Parti Hizbul Muslimin Malaysia), ada Berjasa (Parti Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia). Tok Guru (Nik Abdul Aziz) pun meninggal dunia dalam PAS.
    "GHB tak selaras dengan perjuangan Allahyarham Nik Abdul Aziz walaupun ada dakwaan macam itu," katanya ketika berucap pada Ceramah Isu Semasa PAS di Markas PAS Kuala Krai di sini, Selasa malam.
    Hadir sama Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Timbalan Mursyidul Am PAS merangkap Pesuruhjaya PAS Kelantan Datuk Ahmad Yakob dan Naib Presiden PAS merangkap Timbalan Pesuruhjaya PAS I Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

    Mohd Nasuruddin dalam ucapannya turut berkata DAP adalah sebuah parti yang 'cakap tak serupa bikin' dan mempergunakan PAS semata-mata untuk meraih kemenangan pada pilihan raya umum.
    "PAS tak putus hubungan dengan DAP tapi DAP yang (mula-mula) putuskan hubungan dengan PAS (dalam pakatan pembangkang)," katanya.
    Sementara itu, Tuan Ibrahim mempersoalkan tindakan GHB yang berterusan menyerang Kelantan walaupun ia adalah negeri pimpinan pembangkang.

    Beliau berkata strategi berkenaan akan merugikan pembangkang kerana dilihat akan memberi kelebihan kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.
    "Ramai penganalisa (politik) menganggap bahawa ini satu strategi yang tak betullah," katanya yang turut mempersoalkan mengapa GHB perlu menarik anggota PAS menyertai gerakan itu kerana ia tidak memberi sebarang nilai tambah kepada pembangkang.
    Ditanya mengenai tindakan provokasi oleh beberapa bekas pimpinan tertinggi PAS terutama dari kalangan Anggota Parlimennya yang dilihat mencabar parti itu untuk memecat mereka, Tuan Ibrahim berkata pihaknya menggunakan kaedah 'pujuk dan bincang' sebelum sebarang tindakan disiplin dikenakan terhadap mereka.

    ReplyDelete
  6. Omakkau sedang menelanjangkan pemimpin PAS. Tahniah....lagi blok ni mengutuk PH lagi ramai orang join PH. Zaman perkembangan media sosial orang tak pergi dengar ceramah tetapi orang tengok melalui bacaan dan tonton youtube. Omakkau ketinggalan zaman seperti geng-geng parti pak lebai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah macai PANDAPIGS Anon 9:41

      Delete
    2. Weiiiiii macai 9:46, apasal kao tak komen kat blog Loserwaves oleh Tulang Loser. Tulang loser dah 3 minggu tak update blog dia. Merajuk !!!! Abuya Sifoo Penang Bukit tak bayar elaun.

      Kah kah kah

      Delete
    3. Dah tahu org dah tak pegi dengar ceramah zaman ni, kenapa masih anjurkan ceramah? Cakap berbelit mcm keling Imayam mabuk samsu haram.

      Delete
  7. Asssalamualaikum semua...
    jangan menilai daripada Gamabar diatas, Malam tadi saya ada di sana Taman Berkeley ( Taman Perumahan kawasan Cina) sudah pasti kehadiran sekitar penduduk Taman berkerley
    Kehadiran Ahli? AJK Pas Bandar Baru Klang pun ada bersama duduk bahagian belakang, dan juga peniaga melayu yang berniaga makanan.. baju/ buku pun ada.
    Kehadiran melayu agak ramai juga dan pastinya memang bangsa cina lebih ramai kerana ceramah itu dikawasan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. azlam iskandar macai PAN d Khianat. Kah kah kah

      Delete
    2. Nasib ceramah bersama DAP, kalau tidak jadilah macam ceramah PAN yang sudah-sudah kehadirannya tersangat hebat sehingga boleh dihitung dengan jari!

      Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu

      Delete
  8. Bagus PH mampu menarik orang bukan Islam hadhir ceramah.

    Boleh juga masukkan unsur dakwah.

    Ceramah umno mana ada orang cina hadhir walau pun dibayar.

    Ceramah Pas tak ada orang bukan Islam teringin nak hadhir kerana lebai-lebai Pas lebih banyak mencaci dan memfitnah.

    Terusan Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
  9. Nasib ceramah bersama DAP, kalau tidak jadilah macam ceramah PAN yang sudah-sudah kehadirannya tersangat hebat sehingga boleh dihitung dengan jari!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...