KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 24 October 2015

APABILA PAKATAN RAKYAT LANGGAR JANJI ... RAKYAT SECARA BERANSUR AKAN MENJAUHKAN DIRI ... LEBUHRAYA EKVE SEBAGAI BUKTI.



Kepada YAB Lim Guan Eng terima kasih sahajalah janji dan ikrar anda untuk menghapuskan tol Plus jika kerajaan Pakatan Harapan diberi kuasa, mandat dan amanah oleh rakyat pada PRU ke-14 akan datang.

Omak Kau tidak tinggal dan bermastautin di Pulau Pinang, tetapi berdasarkan apa yang kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor telah dilakukan sejak akhir-akhir ini, secara jujur dan ikhlas tanpa perlu berlapik dalam meluahkan kata-kata betapa Omak Kau sudah mulai hilang kepercayaan dan keyakinan kepada janji-janji politik lagi.

Terdapat sekurang-kurangnya 3 peluang utama untuk Kerajaan PR Selangor yang diterajui PKR membuktikan kepada rakyat janji ditepati untuk rakyat melihat dan menilai mengenai ketelusan, menjaga alam sekitar, dan mengurangkan beban tol ..... namun dari apa yang dilihat amat jelas setiap langkah diambil gagal untuk mengambil hati dan menyakinkan rakyat.

Ianya telah gagal dalam menunaikan janji untuk membantu mengurangkan tol. Lebuhraya SUKE, EKVE dan DASH adalah 3 lebuhraya bertol baru yang memerlukan kelulusan kerajaan negeri sebelum ianya boleh dibina.

Tetapi setiap konsesi lebuhraya  seolah-olah sudah bergerak ke hadapan ke arah pembinaan dengan mendapat restu dari kerajaan negeri. Setakat ini yang bersungguh kerajaan negeri Selangor sekat, halang dan hentikan dari pembinaan ialah lebuhraya KIDEX.

Kerajaan negeri Selangor juga gagal kepada rakyat dalam ketelusan yang dijanjikan. Kerajaan negeri berjanji bahawa 3 syarat perlu dipenuhi sebelum sebarang tol lebuhraya baru boleh diluluskan di Selangor. Syarat-syarat ini adalah kajian impak trafik, ketelusan penuh pada kadar pulangan lebuh raya dan pendedahan penuh perjanjian konsesi kepada orang ramai.

Tetapi dari apa yang rakyat dapat melihat, tidak ada syarat-syarat ini telah dipenuhi oleh mana-mana konsesi ketiga-tiga lebuhraya ini.

Lebuhraya EKVE difahamkam baru-baru ini telah diberikan kelulusan pembinaan oleh Jawatankuasa Perancang Negeri Selangor. Mereka diberikan kelulusan untuk memulakan pembinaan, walaupun kajian trafik dan impak sosial belum selesai.

Apakah cara dan polisi ini dinamakan ketelusan????? Meluluskan projek sebelum selesai kajian menyeluruh dibuat. Luluskan projek tanpa mengambil kira nasihat dan pandangan laporan kajian yang lengkap dari mereka yang pakar dan arif????

Lebih menyedihkan janji untuk menjaga alam sekitar hanya tingga janji. Hakikat perlu diterima ialah setiap satu daripada lebuhraya ini akan memberi kesan negatif yang besar terhadap persekitaran sosial dan semula jadi.

Ketika Selangor sedang berdepan dengan isu kekurangan air bersih, laluan lebuhraya EKVE akan melalui salah satu daripada kawasan hutan tadahan air yang bersih di negeri ini.

Sementara lebuhraya SUKE dan DASH pula akan memberi impak dan kesan mendalam sambil menjejaskan persekitaran hidup dan sosial pelbagai kaum. Ramai dari kalangan mereka akan mendiami atau memiliki rumah kediaman bersebelahan dengan lebuhraya yang memiliki berbilang lorong selain yang tidak bernasib baik ada yang rumah mereka terpaksa dirobohkan untuk memberi laluan kepada pembinaan lebuhraya berkenaan.

Apakah jenis pembelaan dan ambil peduli mengenai nasib rakyat dan alam sekitar kalau bertindak sebegini????

Sebelum pilihan raya, kerajaan PR memberi jaminan kepada rakyat kualiti hidup yang lebih baik untuk rakyat. Sekarang pilihan raya sudah berakhir, perkara yang kelihatan sangat berbeza.

Maaf cakap, YAB Lim Guan Eng, terus terang dikatakan tanpa perlu berselindung dan berlapik ... Omak Kau tidak fikir majoriti rakyat di Selangor mempunyai terlalu tinggi keyakinan dan kepercayaan kepada janji-janji yang dibuat oleh sama ada Pakatan Rakyat atau Pakatan Harapan.

44 comments:

  1. Setelah hilang TSKI melalui SLANDER Rafixi dan Soipudin dan dan dibantu oleh Kholid Somadiah si mulut jubur ayam maka hari ini kita tidak dapat lagi melihat kegemilangan Selangor.

    Mankala di Pulau Piang parti Dapig redhoaan Pan hanya membina asset kekayaan kaum cina. Manakala kaum melayu hanya di bagi duit cash sebagai bentuk gula2 ubat tidur, Perbuatan Dapig ini amatlah di redoaan oleh puak Pan atas nama demokasi dan terhutang budi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. IBU fitri tak mau selfie dgn Mat Sabu ker. Mat Sabu famous tau, President PAN Imayam Kuali Tayar Traktor

      Delete
    2. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    3. OMAK KAU....
      KLU RASA LEBUH RAYA NI NANTI MENYUSAHKAN KAU, TAK PAYAH LALU IKUT LEBUHRAYA NI. SATU SEN TAK PAYAH BAYAR. YG GUNA SJE KENA BAYAR. KENAPA SUSAH HATI SANGAT... OMAK KAU DUDUK KELANG, TAK PERLU RISAULAH. NAIK MOTO PUN TAK PERLU RISAU. KNAPA OMAK KAU BENGAP SANGAT?

      Delete
    4. Guan eng memang penipu.
      Dulu janji nak hapuskan tol sungai nyor jika berkuasa di penang.
      La ni bukannya hapus tol tapi naikkan tol. Dari bayar RM0.50 , la ni dak kena RM1.20.Memang penipu.

      Delete
    5. Anon 12.06, are you OK?, cakap macam menteri UMNO aje "kalau tak suka blh keluar dari Malaysia"

      Delete
  2. Teori mudah ekonomi aljuboori ... lulusan UM sejarah tulin ...sangat mudah...orang laen buat tak boleh...kalau gang sendiri buat boleh....pasal tu kroni aljuboori main bedal saja...mcm aljuboori dah kantoi bejubo salah kan orang laen....puiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong baca artikel kat bawah ni. Pakat Harap sokong Tol Dan GST. Yg tentang Tol adalah PAS dan PSM saja

      Delete
  3. KENAPA SIVARASA DIAM BILA KADAR TOL NAIK!!!

    "Naik Sikit Saja... apa mau bising?"
    Heh! Puak - puak Pakatan Haramjadah ni memang suka menyalak tak tentu arah dan meroyan macam orang hilang akal walaupun perkara tu takde kaitan lansung dengan mereka sendiri.

    Sudah la diorang sendiri kantoi cuba nak mengelirukan rakyat dengan dakwaan KONONnya pihak Kerajaan memungkiri janji untuk tidak menaikkan kadar tol sekiranya menang dalam Pilihan Raya Umum yang lalu.

    Dan dalam masa yang sama, sibuk pulak diorang nak memaki hamun bila kadar tol tu dinaikkan baru - baru ini oleh pihak konsesi, terutamanya didalam kawasan sekitar Kuala Lumpur.

    Yang lebih menghairankan kita ialah, kenapa mereka yang duduk jauh dikawasan perkampungan serta pekan - pekan yang takde kena tol pun ikut sama meroyan macam orang hilang akal?

    Sebelum diorang nak meroyan tak tentu arah tu, baik diorang buat kajian dulu secara terperinci. Takut nanti ada pulak yang hilang kemaluan dek kerana kuat sangat nak memaki hamun orang lain.

    Meh kita tengok salah satu syarikat konsesi lebuhraya yang telah menaikkan kadar tol sebelum ini. Rasa - rasa korang kenal tak mamat yang menjadi Ahli Lembaga Pengarah SPRINT ni?

    Nah! Sekarang kita cabar pulak Macai - Macai Pakatan terutamanya dari kalangan puak - puak PKR desak Si Sivarasa tu agar syarikat konsesi dia menurunkan semula kadar tol tersebut. Jangan diorang setakat pandai jadi Anjing dan menyalak kat orang lain tak tentu arah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. IKTIRAF GST, PAKATAN DIUCAP "TERIMA KASIH"!!!

      Heh! Masuk kali ini, dah dua kali puak - puak Pakatan Haprak ni dilihat mengiktiraf hasil usaha yang dibuat oleh Kerajaan Pusat untuk membantu rakyat dan meningkatkan Ekonomi Negara.

      Jika tadi, kita dah cerita pasal tindakan puak - puak Pakatan Haprak tu yang mengiktiraf pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia dan dimasukkan dalam Belanjawan Alternatif mereka.

      Walaupun Si Mahfuz Bean tu cuba nak tunjuk bijak, tapi dia tak mampu nak memalukan Si Wan Azizah yang telah membangkitkan perkara tersebut sebelum ini dalam Belanjawan mereka.

      Kata Si Wan Azizah, sekiranya Pakatan Haprak tu memerintah, pemberian bantuan itu tetap juga akan diberikan kepada rakyat. Cuma kaedah pemberian bantuan itu sahaja yang akan diubah.

      (Artikel Berkaitan: BR1M: Mahfuz Bean Sindir Wan Azizah???)

      Kali ini, giliran perlaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang sebelum ini dipertikai hebat oleh puak - puak Pakatan tu juga turut dimasukkan dalam Belanjawan Alternatif mereka.

      Sekali gus, tindakan yang dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu membuktikan bahawa mereka mengiktiraf sistem perlaksanaan cukai tersebut. Tapi diorang malu nak mengakuinya.

      Dalam erti kata lainnya, selama hari ini, puak - puak Pakatan Haprak tu menjaja cerita kononnya GST ni tak bagus hanya semata - mata kerana nak memburukkan Kerajaan dan mengelirukan rakyat.

      Itu juga menjadi bukti kukuh bahawa puak - puak Pakatan Haprak ni hanya terdiri dari golongan MUNAFIK yang suka bermuka - muka dengan apa yang mereka perkatakan sendiri. Tapi, kalau tak MENIPU rakyat, bukan Pakatan Haprak la namanya!!!
      KUALA LUMPUR - "Terima kasih pembangkang," Demikian reaksi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika membentangkan Bajet 2016 di Dewan Rakyat, hari ini.

      Ucapan itu merujuk kepada Bajet Alternatif Pakatan yang didakwanya menyokong pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

      "Yang Dipertua, saya ingin ucapkan terima kasih kepada pembangkang. GST ada dalam Bajet mereka. Terima kasih kerana faham kenapa kita perlu laksana GST," katanya sambil mengangkat teks Bajet Alternatif Pakatan kepada sidang Dewan Rakyat.

      Delete
  4. Pagi2 Jeff ulu beruk dah dtg bulan dah la x solat jumaat mengata org pula..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. TONY TUDUH KAMI SAMSENG, TAK JAWAB SOALAN!!!

      Demikian luahan yang dibuat oleh peniaga India dikawasan tapak Bazar Deepavali yang telah dimaki hamun oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini dengan menggelarkan mereka sebagai 'Samseng'.

      Ekoran tindakan tersebut, wakil peniaga berbangsa India yang juga merupakan Ahli PKR itu telah membuat laporan Polis terhadap Tony Puaka yang didakwa menghasut rakyat untuk menghina mereka.
      Petaling Jaya : Setiausaha Cabang Pkr Kawasan Kelana Jaya hari ini mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara disiasat di bawah akta hasutan ekoran status di laman sosial miliknya yang memangil Kaum india dengan gelaran Samseng dan pariah.
      Beliau juga mendesak pihak berkuasa menyiasat status yang dimuat naik oleh Tony Pua yang menyatakan ” The Indians really behave like thugs and like Pariah! ” seperti yang tersebar baru-baru ini.

      S.Murali yang membuat laporan polis di Ibupejabat Polis Daerah Petaling Jaya sebentar tadi turut mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya itu menjawab beberapa soalan seperti berapakah jumlah premis-premis rumah urut, judi dan pusat hiburan yang tidak berlesen di kawasannya itu dan mengapakah beliau tidak turun dan ambil tindakan kerana ianya diusahakan oleh peniaga cina dan beliau sanggup turun di Sunway kerana pengusaha disitu india ? ujarnya lagi.

      Tony Pua menduh kami “Pau” kawasan berkenaan dan kami nak tanya adakah Tony Pua “Pau” rumah maksiat ini dan oleh kerana itu beliau tidak mengambil tindakan ujar nya.

      Setiap kali di dalam kenyataan media dan laman Sosial Facebok, Twitter miliknya, Ahli Parlimen Petaling jaya Utara itu memanggil kami samseng,samseng,samseng, bagaimana dia dapat perkataan itu kami tidak tahu , Kami adalah ahli politik dan juga membuat kerja-kerja sosial masyarakat di cop samseng oleh Tony Pua.

      “ Beliau harus menjawab soalan kami daripada menuduh kami samseng” bila bertanyakan soalan kepada beliau, Murali juga akan menyarahkan memorandum ke pejabat Tony Pua mengenai perkara itu.

      Sebelum ini Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya dan berkelakuan samseng ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.
      Nah!!! Itu buktinya bahawa puak - puak DAPigs ni bukannya pandai nak menghormati orang lain. Sebaliknya, diorang lebih suka menghina dan memberi gelaran terhadap orang lain sesuka hati diorang je serta cuba mengelirukan rakyat!!!

      Delete
    2. DAP Halang Pembinaan Masjid
      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia

      Delete
    3. Lagi contoh DAP racist!!!!!!!!!!!!!!! anti Islam di bawah ini.

      DAPigs MEROYAN, KHUTBAH SERU UMAT ISLAM BERSATU!!!

      Asal dengar je seruan yang menyeru supaya supaya seluruh Umat Islam bersatu, mula la puak - puak DAPigs ni jadi Gila Meroyan tak tentu arah. Macam Setan panas punggung pulak dah gayanya.

      Tapi yang lebih memalukan ialah apabila yang meroyan tu sendiri mendabik dada mendakwa dia seorang Muslim. Pun dia masih tak faham lagi intipati khutbah yang disampaikan?

      Kalau tengok gaya, macam bijak sangat. Tapi, kenapa bila orang nyatakan Kebenaran bahawa umat Islam di Malaysia ni berpecah akibat ketaksuban terhadap parti Politik dia nak meroyan pulak?

      Antara intipati khutbah yang disampaikan baru - baru ini menyentuh mengenai perpecahan yang berlaku dikalangan umat Islam di Malaysia ni adalah disebabkan ketaksuban terhadap parti Politik.
      "Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam."
      Kalau kita tengok dari satu sudut yang dinyatakan, memang betul pun apa yang disampaikan dalam khutbah tersebut. Perkara tu memang sudah dibuktikan secara terang - terangan.

      Jadi, kenapa pulak Pengerusi DAPigs Pahang yang juga merupakan seorang Muslim tu nak menidakkan Kebenaran yang disampaikan melalui khutbah tersebut? Kenapa dia sorang je yang meroyan?

      Kan nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu memang pantang mendengar seruan yang menyeru ke arah Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di Malaysia ni. Maka sebab itu lah dia bantah.

      Mungkin Pengerusi DAPigs Pahang tu lebih suka melihat umat Islam di Malaysia ni berpecah-belah supaya senang untuk mereka terus mengelirukan rakyat dengan agenda subversif mereka. Makak sebab itulah dia pun hilang akal terhadap khutbah tersebut!!!

      Delete
    4. Duit BRIM yg najib hadiah kat kau tu, bolehlah kau buat tambang naik LRT pegi kerja. Kau kan suka bergayut mcm monyet. Lebih2 lagi kalau ada minah Indon duduk kat depan kau bergayut. Tambahlah lama kau bergayut, ada seat kosong pun kau tak duduk.

      Delete
    5. Aku saja lampirkan cerita ini nak menunjukkan betapa khianatnya PAN. Sanggup jadi pencacai DAP untuk sedikit pangkat.

      Wahai Mat Sabu, Qoled Smart, Maria Kari, DIn Pudu, Has Nole, Sherry Soo Ngip, dan Ketam Nipah. Dimanakah kamu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ramai kamu adalah JIM bukan??????? Mereka menghina khutbah tapi kamu senyap macam syaitan bisu

      Wahai PAN Imayam Mereka cabar buat masjid, adakah kamu tersenyum. mereka cabar khutbah, adakah kamu gembira, mereka hina peniaga kaum india, adakah kamu geli hati.

      Memang sah PAN Imayam Kuali macai DAP yg racist

      Delete
  5. Kerajaan PKR buat apa keburukan sekali pun di Selangor ni, aku tetap sokong. Sebab jenis aku ni mmg suka pkr.
    Pemimpin PKR kencing atas muka aku pun aku tetap sokong PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tindakan Exco DAP kritik khutbah Jumaat disifatkan amat jahil – Mufti KUALA LUMPUR 10 Feb. – Tindakan Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik khutbah Jumaat oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berhubung aurat wanita pada minggu lalu disifatkan sebagai amat jahil.

      Menurut Mufti Pe­rak, Tan Sri Harussani Zakaria, Chong Eng tidak seharusnya mencampuri urusan negeri lain khususnya berkaitan dengan agama Islam. “Kenyataan yang dikeluarkan oleh Exco Pulau Pinang itu me­nunjukkan beliau tidak tahu apa-apa tentang agama Islam. “Oleh hal yang demikian, Chong Eng dinasihatkan supaya jangan membuat sebarang kenyataan yang boleh menimbulkan rasa tidak puas hati dalam kalangan orang Islam,” katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi, di sini hari ini.

      Semalam, Chong Eng dalam satu ke­nyataan mengkritik JAIS menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita dalam khutbah Jumaat lalu yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’. Beliau mendakwa, penekanan JAIS mengenai aurat wa­nita adalah tidak tepat apabila dilihat ‘meng­hukum’ golongan ter­sebut atas kegagalan menutup aurat sehingga me­nyumbang kepada kes serang­an seksual.

      Sementara itu, Penasihat Majlis Agama Islam Negeri Johor (MAINJ), Datuk Nooh Gadut berkata, isu menutup aurat dalam Islam adalah berdasarkan ajaran al-Quran dan hadis.

      Delete
    2. Anon 9.31
      kencing muko ok lagi tu...kena jubo jer ko belum
      Kena...dan kena jubo nnti baru ko tau tinggi rendah dooonia PKR pooojaan hati ko tu...kikiki

      Delete
  6. EkVE pun akan terima nasib mcm kidek,blogger kecewa UG jgn dok menipu mcm ulamak kaki ponteng parlimen tu..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak dari dulu lagi parti Ultra Chauvanist tu menjadi tempat persembunyiaan puak - puak haluan kiri dan bekas - bekas komunis zaman dulu.

      "Siapa suruh MAT SABU dan macai2 PAN Kuali Imayam nak sangat berkawan dengan puak - puak DAP tu? Sekarang dia sendiri terima la padahnya. Tak pasal - pasal je keluarga mereka Dan mereka dicop prngkhianat oleh bani melayu

      Dari dulu lagi orang dah kata, parti tu parti komunis. Ramai gengster yang jadi ahlinya. Tengok cara diorang ugut pun kita tau. Tapi dia degil," jelas mereka lagi.

      Pokok pangkalnya, parti DAPigs tu memang mengamalkan budaya samseng. Perkara yang sama jugak berlaku di Selangor bila Si Tony Puaka tu 'langgar' tempat orang, lepas tu tuduh orang lain Gengster.

      Sewajarnya, Si MAT Selfie dan PAN Imayam tu patut rasa bersyukur dan menerima persepsi bani melayu terhadap mereka sebagai satu hidayah agar tidak sesuka hati menggadaikan maruah Islam demi kepentingan Politik. Tapi kalau dah dasar manusia tak sedar diri ni, memang payah la kita nak bagi nasihat!!!

      Delete
  7. Apa nk hairan sgt jibby dah terang2 rembat 2.6b pun masih ada yg percaya kt jibby,power betul bomoh semah rambut kembang..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku lebih percaya pd jibby drp kau sbb kau adalah komunis dan keturunan komunis.

      Delete
    2. 11.22..
      Ko keturunan kebabian

      Delete
  8. Dap komunis,MCA ulamak umno itu semua org dah tahu..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pun komunis, semua org dah tau.

      Delete
    2. Kekadang tak paham aku pasai pa tak suka sangat dengan komunis...sedangkan ianya hanyalah satu ideologi...sama macam kapitalis yang digunakan majoriti negara dunia..ni mesti banyak sangat tengok citer amarika...huhuhu. jangan dok sembang pasai ideologi islam, sebab hampir semua negara islam pun pakai model ekonomi barat. Idelogi Islam tinggal setakat bidang agama saja...Tak lebih...islamic banking punya charge lagi mahal dari konvensional banking...mana punya islamic model depa rujuk pun tak tahu...tiba tiba ooo syariah compliant...hi..tapi tak pa...janji ada nama islamic cukupla...sebab bukan ramai yang perasan pun...happy investing.

      Delete
  9. langgar janji konon....
    tu kan sahak punya warisan
    janji nak bentang usul persendirian ttg hudud, bila nak bentang?
    janji nak letak jawatan mb kelantan kalau hudud x laksana tahun ni, bila nak letak?
    janji nak saman wsj, bila nak saman?
    janji nak saman ling liong sik, bila nak saman?
    hrp omak aka macai aka walaun p_ _ _ jawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahak pun Anwar yg lantik bukan najib.

      Delete
  10. Page Greenboc terbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Greenpork terbaik sbb,

      Semua komen kena screening oleh admin
      Komen yg ramas telur admin shj yg lepas
      Komen yg kritis sikit..sorry aaa...
      Lagi kuat komen yg ramas telur admin, mat sabu serta geng pengkhianat maka cepat2 admin publish.

      12:37 pegilah kat page pengkhianat tu kalau page tu terbaik, buat apa menyemak kat rumah omakkau.

      Delete
    2. Anon 1347 adalah contoh lebih sudu dari kuah...tuan tanah pun rilex je dengan semua komen...dia pulak lebih lebih suruh orang blah..lu tanya tuan tanah tak dok halau orang tak tentu pasal ni...huhuhu

      Delete
    3. Bloq mengutuk pas.jilat taik cina bukit la korang

      Delete
    4. 13:31 kau tau ke sapa tuan tanah? Hehehe...

      Delete
  11. Sama je semua.Baik humno pas pkr...Humno mmg setan jelas sangat... PAS serban 5 kilo tebal to mkn duit balak kelantan smpai banjir2 besar satu Malaysia... Kalit gagap dengan Kidex nya...Azmin dgn Ekve nya....sma je....jgn la taksub mana2 pimai pimai...rakyat juga yg kne....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KL tak banjir? Kajang tak banjir? Penang tak banjir?
      Kau yg jelas lagi nyata setan.

      Delete
    2. Penang tak banjir tp ada anjing gila je nanti ada org gila pula sbb byk kalah.sabu bertanding dipenang ke.nasib la dap nak semua org sembah dia cam tokong

      Delete
    3. 15:44 bangang bodo babi Pukimak sila jgn jadi org.baik jadi sotong. Kahkahkah
      Kahkahkahkah

      Delete
    4. Kahkahkah. Mmg macai ug bodoh belaka penjilat tegar...kat kote dan biji ada tertulis "macai ug sampai mati".kahkahkahkah

      Delete
  12. L/Raya Ekve dibina oleh Khalid Ibrahim atas "jerat: UMNO, sebabtu Pakatan singkir Khalid tapi PAS sokong Khalid. Jangan salahkan Pakatan atas L/raya ini dan kami (ahli Pakatan) memahaminya. Usah omakkau kelentong rakyat. Jangan jadi macai umno/pasug.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam Pandikutty Tamilnadu ditubuhkan oleh mat sabu kerana jerat UMNO,
      Pengkhianat kalah pemilihan Pas sebab jerat umno,
      Mat sabu selfie dgn amoi sbb jerat umno
      Mat sabu bersuara spt beruk sbb jerat umno
      Kelantan banjir besar sbb jerat umno
      Jerebu melanda negara sbb jerat umno
      Belanjawan Pakatan pembangkang kekalkan GST juga adalah jerat umno.

      Delete
    2. 17:22 mmg akan jd bodo sampai mati.sian mak bapak ko dpt anak bebal mcm ko.hahahha

      Delete
    3. 18:47

      Tak sangka pulak aku, kau rupanya yg jd pengedar pil kuda kpd ahli parti kuali.

      Delete
    4. aku edar kat walaon la

      Delete