KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 9 October 2015

MAJORITI PENGUNDI MUDA MASIH ATAS PAGAR AKUI KHAIRY JAMALUDDIN.



Ketua Pemuda UMNO, merangkap Menteri Belia dan Sukan  Khairy Jamaluddin bersetuju dengan hasil dapatan kajian yang dilakukan oleh Ilham Centre bahawa tiada parti politik yang berjaya menakluk segmen pengundi muda setakat ini.

“Mereka ini boleh dikategorikan sebagai golongan ‘undecided’.

“Jadi mungkin kajian itu tepat kerana kita sendiri mendapati perkara sama berdasarkan penilaian yang dibuat,” kata Khairy dipetik Utusan Malaysia hari ini.

Beliau mengakui kebanyakan pengundi muda masih berada di atas pagar berhubung soal sokongan politik mereka.

“Mereka yang majoriti akan mengundi kali pertama pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang masih belum membuat sebarang keputusan dalam memilih parti politik masing-masing,” katanya.

9 comments:

  1. Hehe betul kot.. Kena tengok banyak faktor sebelum memangkah nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji jgn sokong PAN Imayam kuali hangit spender Oren.

      Delete
    2. PAN Imayam tu robot kepada DAP. DAP Alan cakap APA pun robot akan bikin. Bila Penang tak bagi bantuan kat aekolah SAR, PAN-Imayam hanya sengih macam kerang busuk

      Delete
    3. DAP ni memang betul betul trouble maker. Mereka menyebabkan orang2 bukan Islam berprasangka kpd Islam. Dan ini mengundang kemarahan orang2 Islam. Contohnya menentang mufti Pahang mengenai khutbah Aidl Adha.

      Mereka campur tangan urusan dalaman PAS.

      Sekarang mereka mahu tentukan urusan PKR pula.

      PAS pernah hadapi keadaan ahli yg lebih patuh kepada pemimpin luar dari pemimpin sendiri.

      Sekarang giliran PKR yg sedang hadapi kemungkinan ahli yg lebih patuh kemahuan DAP berbanding pemimpin pemimpin tertinggi mereka sendiri.

      63% rakyat Malaysia yg beragama Islam sedang memerhati gelagat DAP yg merasa terlalu besar dan boleh arah semua orang ikut kemahuan mereka. Tak perlu ulas pasal GHB.

      Saya harap dengan segera vakum kumpulan bukan Islam/bukan melayu yg lebih sederhana dan bersifat saling menghormati ditampilkan segera sebagai ubat penenang bagi memperbaiki kerosakan ditimbulkan DAP.

      Delete
    4. PAN pulak awal2 dah selfie laga Dada dgn Amoy. President PAN Imayam. Ciplak logo Cable TV Tamil, menyalah gunakan nama orang tanpa izin.

      Saya rasa PAN Jadi biol sebab berguru dgn Abuya Sifoo Racist Bukit Penang

      Delete
  2. ADUN DAPigs MENGAKU KERABAT TERDESAK!!!

    Hahaha!!! Memang nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu dah semakin terdesak sampai tahap terpaksa mengulang semula skrip propaganda yang telah mereka sebarkan sebelum ini.

    Semuanya gara - gara kebiadapan tak bertempat yang telah ditonjolkan oleh Si ADUN DAPigs tu berhubung isu khutbah Aidiladha JAIP yang telah menjadi kontroversi baru - baru ini.

    Dalam kesombongan dan keangkuhan Si ADUN DApigs tu, dia ternyata telah tersalah langkah apabila mendesak pihak JAIP agar menarik balik khutbah tersebut dan memohon maaf secara terbuka.

    Jika tidak, Si ADUN DAPigs tu katanya turut mengugut akan memfailkan tindakan saman terhadap JAIP kerana didakwa cuba memburukkan nama baik parti itu dikalangan umat Islam.

    Namun apa yang pasti, Si ADUN DAPigs tu sendiri tidak menyangka, tindakan yang dilakukan itu mendapat sokongan padu dikalangan rakyat terutama yang beragama Islam terhadap JAIP.

    Malah Si ADUN DAPigs itu yang seolah - olah terkejut dengan tindak-balas dari kalangan umat Islam tu cuba nak mengendurkan keadaan apabila membuat 'Pusingan U' baru - baru ini.

    Dalam laporan yang didedahkan sebelum ini, Si ADUN DAPigs tu kata, dia berhasrat untuk bertemu dengan pihak JAIP dan Mufti Pahang bagi menyelesaikan isu tersebut 'Secara Baik'.


    Malu dengan tindakan yang terpaksa dilakukan itulah yang membuatkan Pencacai - Pencacai DAPigs mula meroyan dan menyebarkan kembali dakyah penipuan yang telah dilakukan sebelum ini.

    Mungkin Pencacai - Pencacai DAPigs tu ingat, dengan cara itu, rakyat akan memaafkan dia gamaknya. Tapi mereka tak sedar bahawa tindakan itu hanya sekadar membangkitkan lagi kemarahan.

    Ternyata, dari semakan yang dibuat, dakwaan yang menyatakan bahawa Si ADUN DAPigs tu dari kalangan Kerabat DiRaja adalah tidak benar sama sekali. Ianya hanya dakyah pembohongan semata - mata.

    Apa yang pasti, tindakan puak - puak DAPigs tu mengaku bahawa Si ADUN DAPigs tu berasal dari keturunan Kerabat Raja adalah demi untuk mengelirukan rakyat. Sekali gus ianya membuktikan bahawa puak - puak Haramjadah ni asyik MENIPU je kerjanya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANG SAH GUAN ENG MENIPU!!!

      Sekolah Rendah Islam Al-Ansar (SRIA) in Balik Pulau hari ini mendakwa kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP mempunyai agenda politik apabila ia menghentikan bantuan kewangan kepada sekolah itu hari ini.

      Pengarah SRIA Muhammad Fauzi Yusof mendakwa kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri Lim Guan Eng mengamalkan diskriminasi terhadap sekolah itu dengan menarik balik bantuan kewangan kepadanya tahun ini.
      “Kami menerima bantuan kewangan tahunan dan tahun ini kami telah diberi surat untuk menerima bantuan itu tetapi pada 3 September, kami diberitahu bantuan berkenaan ditarik balik dan seorang pegawai dari Jabatan Agama Islam Pulau Pinang (Jaipp) datang untuk mengambil balik surat itu,” katanya dalam satu kenyataan.
      Beliau percaya ini menunjukkan ada ‘tangan tersorok’ atau 'tangan ghaib' yang terbabit berikutan campur tangan politik dalam pentadbiran negeri.
      “Ini adalah kezaliman terhadap sebuah institusi pendidikan agama di negeri ini,” tambah Muhammad Fauzi. Sekolah Agama Rakyat (SAR) itu didaftar dengan Jaipp dan sudah beroperasi sejak 2008.
      Muhammad Fauzi berkata, sekolah itu kini mempunyai 215 pelajar dengan kebanyakan mereka dari golongan berpendapatan tengah dan rendah.

      Minggu lalu, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS, Khairuddin Aman Razali At-Takiri menuduh kerajaan negeri menghenti bantuan kewangan kepada sekolah agama dimilik ahli PAS.

      Pengerusi jawatankuasa hal-ehwal agama negeri Datuk Abdul Malik Kassim membalas dakwaan itu dengan menyatakan Pulau Pinang terus memperuntukkan RM1.75 juta kepada 177 sekolah agama di negeri ini tahun ini.

      Sebelum ini, Guan Eng mendakwa kononnya pihak Rejim DAPigs Negeri tidak pernah mengurangkan bantuan kepada mana - mana SAR walaupun sekupang termasuk SAR milik PAS.

      Malah, Si Tokong DAPigs tu juga turut mendakwa tuduhan yang dibuat oleh PAS itu hanya sekadar fitnah semata - mata. Tapi sebenarnya dakwaan yang dibuat Si Tokong DAPigs tu hanya Pembohongan yang bertujuan untuk mengelirukan rakyat!!!

      Delete
  3. LEPAS PAS, PKR PULAK DAPigs PECAHKAN???

    Hebat!!! Jika dilihat dari satu sudut, perencanaan strategi yang dirancang oleh puak - puak DAPigs ni untuk memecah-belahkan Pakatan Haramjadah tu memang dilaksanakan dengan cukup bijak.

    Agenda subversif yang direncanakan tanpa pengetahuan orang lain tu nampak gayanya sedikit sebanyak telah membuahkan hasil apabila pemimpin PAS ramai yang keluar dari parti itu.

    Mungkin kali ini, giliran puak - puak PKR tu pulak mendapat nasib yang sama. Perkara tersebut dapat dilihat dengan jelas apabila wujudnya penentangan secara dalaman parti itu sendiri.

    Nak pulak berkaitan dengan isu pembentukan Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan oleh Presiden PKR sebelum ini. Perkara tersebut menimbulkan pelbagai spekulasi dikalangan rakyat.

    Terutama sekali dikalangan puak - puak Pakatan Haprak Baru itu sendiri. Mereka mempertikai, kenapa pengumuman mengenai pembentukan Pakatan itu dibuat secara tergesa - gesa?

    Dan apa yang lebih menghairankan bagi semua pihak ialah kenapa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu yang diumumkan itu dibuat tanpa PAS menjadi salah satu daripada anggotanya?

    Ekoran daripada pertikaian itu lah yang membuatkan segelintir ahli diperingkat bawahan PKR sendiri bangkit mempersoalkannya sampai tahap mereka membuat petisyen terhadap kepimpinan Pusat.

    Hakikatnya, semua orang tau. Pembentukan dan pengumuman mengenai Pakatan Haprak Baru tu TERPAKSA dibuat atas desakan dari kalangan puak - puak DAPigs yang terlalu Ghairah mahu menyingkirkan PAS.

    Dari sumber yang didedahkan, dalang disebalik petisyen tersebut ialah Si Menteri Besar Cap Ayam tu sendiri sebab umum mengetahui bahawa dia memang tidak menyokong pembentukan Pakatan tersebut.

    Ianya adalah kerana pembentukan Pakatan Haprak Baru tu dibuat tanpa penyertaan PAS dimana parti itu merupakan penyokong kuat kepada Si Menteri Besar Cap Ayam tu sebelum ini.

    Kesimpulan mudahnya, agenda subversif yang disusun oleh puak - puak DAPigs tu nampak gayanya semakin menjadi kenyataan. Penyudahnya nanti, bila semua orang dah disingkirkan, yang tinggal hanya Macai yang sanggup jadi Barua Penjilat Bontot diorang je!!!

    ReplyDelete
  4. Tu la taraf jeff ulu babi copy paste je..ngeh3

    ReplyDelete