KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 12 October 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK PENGGUNA LEBUHRAYA ... MULAI KHAMIS INI KADAR TOL NAIK ANTARA 30 SEN DAN RM3.



Mulai 15 Oktober ini, kadar tol di beberapa lebuh raya akan dinaikkan.

Menurut Maju Expressway Sdn Bhd yang mengendalikan Lebuh Raya Maju (MEX) kadar tol akan dinaikkan antara 20 sen dan RM3.

ANIH Berhad yang mengendalikan Lebuh Raya Kuala Lumpur – Karak mengumumkan kadar bayaran di Plaza Tol Gombak dan Bentong naik antara 30 sen dan RM3 mulai Khamis ini.

Bagi pengendali Lebuh Raya SILK yang mengendalikan laluan Kajang, pula mengumumkan kadar akan dinaikkan di antara 40 sen and RM2.40.

Konsortium Lebuhraya Utara-Timur Tol pula mengumumkan kenaikkan antara 30 sen dan RM1 di Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE).

Kadar tol di terowong SMART juga naik kepada RM3.

Pengendali lebuh raya, Projek Lintasan Kota Holdings Sdn Bhd (PROLINTAS) juga mengumumkan penyelarasan struktur kadar baru tol di konsesi Lebuhraya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (AKLEH), Lebuhraya Koridor Guthrie (GCE) dan Lebuhraya Kemuning-Shah Alam (LKSA).

30 comments:

  1. Asik nak bergaduh sesama sendiri je... Cer jengok sikit pada rakyat... Amacam puas ati semua.....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. duit dah nak kering
      terpaksalah naikkan tol

      Delete
    2. seronok la manusia parti pas bila tol naik nanti

      Delete
  2. "Yuppie..hip hip yea...hip jip...erk...not hip jip...but hip hip yabedabedoo...ini semua tak de kena mengena dengan gomen...syarikat tu kan swasta...pehal pulak marahkan kerajaan"

    ReplyDelete
    Replies
    1. oittttt.....duit GST tak cukup lagi ker?
      kah kah kah kah

      Delete
  3. Maaf, aku tak nak komen apa -apa, sbb motor aku tak dikenakan tol.
    Kau org yg ada kereta. Bayarlah sikit. Nanti kerajaan naikkan BRIM utk golongan mcm aku ni.

    Lagi kan kereta 80k kauorang mampu beli, takkan tol naik sikit dah gelabah.
    Aku ni, bukan setakat tak mampu nak beli kereta second hand, kereta third hand pun belum tentu.
    Adil lah tuu...kauorang byk duit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la ko bodo, sbb tu buat kerja bodo
      buat kerja bodo memang la tak mampu beli kereta
      tak mampu beli kereta jangan bising
      aku terajang gigi ko kang

      Delete
    2. 17:59 kau tolong syorkan kpd kerajaan supaya motosikal dikenakan tol. Bila motor aku pun kena tol, taklah nampak sgt bodoh kau. Takkanlah kau nak kekalkan status keturunan bodoh kau tuhh...Muahaha... Muahaha...

      Delete
    3. 18.11
      aku sokong ko
      biar yang bodo buat kerja bodo yg naik moto pun rasa kena bayar tol
      skang ni yang pandai aje bayar tol sbb naik kereta
      kalau bodo sudah bayar tol baru diorg tau mcm mna rasanya

      Delete
    4. Aku yang tak kena mengena tapi naik moto pon terasa...alo sedara 1821, kata kata mu itu sungguh tajam. Aku naik moto je...itu yang terbaik buat aku waktu ni...nak pakai keta sebab banyak nak kena bayar tol, parking minyak..fenin aku...tapi walaupun aku naik motor...takpelah sedara...semoga awak dilimpahi rezeki yang bertambah, diselamatkan di dunia dan akhirat. Disihatkan tubuh badan dan dikurniakan zuriat yang baik. Cuma kata kata mu itu aku akan tetap ingat. Thanks bro

      Delete
    5. Weaii...
      labu bin kundoq...
      kalu naik basikal lagi bagus.. tak kena tol dan tak habis minyak..
      badan pun sihat.. plus pun gulung tikar

      Delete
  4. Berita gembira kepala ayah korang.

    Bayangkan rakyat yang jujur cari rezeki dibebankan dengan tol yang tinggi, duti kenderaan setinggi 300%, bil air syabas, minyak naik, servis yang tidak cekap dari jabatan kerajaan, sistem pendidikan dengan kebanyakan tukang ajar hanya dapat serendah 3A dalam SPM yang memaksa rakyat perlu kepada tuisyen atau masuk sekolah antarabangsa dengan yuran yang tinggi, perlu bayar konsultan asing untuk engineer, arkitek bangunan tinggi kerana IPT tempatan hasilkan pemegang kertas engineer, arkitek bukan seorang berilmu engineer, arkitek dan harga rumah yang melambung.

    Lebuh raya dan jalan bertol di Malaysia bermula pada tahun 1988, angaran terkini pengguna lebuh raya setiap hari ialah 7 juta kenderaan.

    Jika satu kenderaan bayar RM1 bermakna PLUS terima sekurang-kurangnya RM7 juta sehari! dan sudah semestinya lebih dari itu kerana jika anda sesat di Kuala Lumpur boleh rabak poket anda kerana bukan satu tol yang anda akan jumpa dan tambahan pula setiap tahun kadar tol dinaikkan.

    Dari tahun 1988 hingga kini bayangkan takkan belum habis-habis bayar kepada syarikat konsesi lebuh raya lagi, tambah membebankan lagi setiap tahun tol naik walaupun keuntungan PLUS dalam RM juta setiap hari! bukan bulan atau tahun.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A dan ke atas , degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am kecuali mereka yang bekerja sendiri ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenis bodoh keturunan mcm kau mmg payah nak bentuk. SPM 10A, tapi bila dah dari keturunan bodoh mmg susah nak bawak berunding.

      Delete
    2. keturunan bodo buat kerja bodo memang suka tol naik. sbb apa? sbb mereka boleh dapat berim

      Delete
    3. Erk...sori En Kedepan, dalam KL bukan PLUS..tapi adik apak ama acik along PLUS ada. Sekian.

      Delete
  5. kenaikan tol memang menyusahkan rakyat yang pandai sbb rakyat yang pandai pergi kerja naik kereta. Org bodo yg buat kerja bodo pergi kerja naik basikal, bas awam atau motor serta tidak dikenakan tol. Sebab itu orang bodo yg buat kerja bodo tak marah bila tol naik harga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg menyusahkan rakyat cerdik mcm kau...padan muka hang...org cerdik diperbodohkan oleh si bodoh.

      Delete
    2. ALASAN YG AKAN KITA DENGAR SELEPAS INI:
      1. TAK NAK TOL PINDAH NEGARA LAIN.
      2. TAK NAK BAYAR TOL LALU JALAN KAMPONG
      3. KAMI AKAN MENGENAKAN TINDAKAN TEGAS JIKA HARGA BARANG DINAIKKAN.
      4. KENAIKAN INI ADALAH YANG PALING MINIMUM.
      5. KRNAIKAN TOL ADALAH PERLU BAGI MENUJU NEGARA MAJU
      6. KENAIKAN TOL TIDAK DAPAT DIELAKKAN BAGI MENGATASI KESAN JEREBU DARI INDONESIA
      7. HARGA TOL KITA ADALAH JAUH LEBIH RENDAH DRP AMERIKA DAN UK
      8. TOL TIDAK DIKENAKAN GST. JADI JANGANLAH BIMBANG
      9. JIKA PEMBANGKANG MEMERINTAH, PEMBANGKANG JUGA AKAN MENAIKKAN TOL

      Delete
  6. kenaikan tol ini mungkin disebabkan oleh Dap yang dipengaruhi yahudi untuk menyusahkan rakyat miskin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org miskin tak ada kereta, tak bayar tol. Bodoh tu simpan sikit utk pusaka pd anak cucu.

      Delete
    2. Ini semua misti kerja anwar yang telah dipengaruhi oleh dap dan yahudi,,,
      kah kah kah kah

      Delete
  7. kami ahli pas kawasan kuala kelulut menyokong kenaikan tol ini
    kami percaya kenaikan tol ini dapat mengurangkan kemalangan jalan raya

    ReplyDelete
  8. yahooooo...tol naik lagi
    ada peluang aku naikkan rega barang jualan aku
    Yeee haaaaa

    ReplyDelete
  9. siokk la jamal pak tongkoiii

    ReplyDelete
  10. eleh.....aku klu balik dr aloq staq ke JB ulang alik baru habis duit tol dalam 200 hinggit aje...

    ReplyDelete
  11. Tuan serigala sudah mula memerah susu kawanan bebiri apabila tabung simpanannya semakin menyusut. begitulak cara Tuan serigala mengencing kawanan bebiri yang setia kepada tuannya. Walaupun susu mereka diperah namun mulut kawanan bebiri tetap menganga menadah air kencing tuan serigala mereka tanpa berasa hancing walau sedikitpun.

    ReplyDelete
  12. mintak orang2 umno tidak meroyan dengan kenaikan tol yang bakal dilaksanakan ini. Berilah sokongan kepada diri sendiri dan terimalah kenyataan bahawa harga tol memang naik jika nilai duit jatuh. Setialah pada yang satu. berkorbanlah kepada pemimpin kita dengan sesetia yang boleh.

    Hidup mahadir!!!
    Hidup Muhyidin

    ReplyDelete
  13. Alangkah indahnya hidup kita di alam maya ini apabila kita dikelilingi dengan tol!! Akan kukucup tol itu umpama sekuntum mawar yang sedang mekar berkembang. Akan kubelai pondok tol itu umpama rambut sang kekasih yang panjang mengurai, Rinduku pada pondok tol terlalu amat mengasyikkan. Tidurku terganggu, mandiku tak basah...

    ReplyDelete
  14. KITA TERPAKSA MENAIKKAN BAYARAN TOL DI SELURUH NEGARA SUPAYA DEMAM DENGGI DAPAT DIKURANGKAN DENGAN SERTA-MERTA.

    ReplyDelete
  15. naik motor x payah fenin2.daripada sedekah duit dekat tol lebih baik sedekah dekat orang miskin.pahala pun dapat dan rezeki jadi murah.

    ReplyDelete