KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 12 October 2015

PENDIRIAN MPP PKR MEMBUKTIKAN SEKADAR DAP/PKR/PAN DALAM PAKATAN HARAPAN MUSTAHIL DAPAT TAWAN PUTRAJAYA.



Parti Keadilan Rakyat (PKR) masih membuka pintu kepada PAS dan Parti Sosialis Malaysia (PSM) untuk menyertai pakatan pembangkang baharu, Pakatan Harapan.

Pendirian itu ditegaskan Majlis Pimpinan Pusat ( MPP) yang mengadakan Mesyuarat Khas petang tadi bagi membincangkan penubuhan Pakatan Harapan yag diumumkan pada 22 September lalu.


MPP dalam kenyataan media berkata, keahlian Pakatan Harapan juga perlu diperluas kepada parti-parti Sabah dan Sarawak.


“PKR komited untuk memantapkan Pakatan Harapan sebagai satu gabungan politik yang inklusif dan keanggotannya akan diperbesar kepada rakan politik yang sehaluan termasuk PAS, PSM, dan parti-parti dari Sabah dan Sarawak.


“PKR akan mengambil langkah-langkah menyediakan suasana kondusif bagi perpaduan pergabungan politik yang luas,” kata MPP.


PKR juga menyeru semua parti agar menghentikan perbalahan dan serangan antara satu sama lain dan parti-parti sahabat juga harus menghormati perbezaan pandangan masing-masing dan tidak mencampuri urusan dalaman parti lain.


PKR juga memberi ingatan kepada parti pembangkang lain bahawa parti itu akan meneruskan perhubungan dan perbincangan dengan rakan-rakan politik lain dan berhak untuk mendirikan kerjasama dua-hala di pelbagai peringkat jika perlu.


Peringatan itu menjurus hubungan kerjasama antara PAS dengan PKR wlaupun Pakatan Rakyat telah dibubarkan.


Pemerhati politik berpendapat hubungan PKR/PAS diteruskan untuk mengelak berlaku perubahan pentadbiran Kerajaan Selangor.

Sebelum ini, Timbalan Ketua Pemuda Amanah Faiz Fadzil menyeru kepada PKR supaya meninggalkan PAS sekaligus konsisten mengukuhkan gabungan baru pembangkang demi mengalahkan BN pada pilihan raya umum ke-14..

Ia susulan kenyataan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali yang percaya partinya akan terus mendapat kerjasama PAS walaupun parti itu tidak menyertai Pakatan Harapan.

Faiz yang juga anak lelaki bekas presiden PAS Datuk Fadzil Nor turut mengingatkan mengenai "pengkhianatan" yang PAS lakukan terhadap PKR pada pilihan raya umum lalu.

34 comments:

  1. Belum tentu anak mengikut perjuangan bapak dia...perrjuangan tak semesti di warisi anak nya....Kesian dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR kena ketepikan orang2 mcm RAFIZI RAMLI dari buat sebarang keputusan penting parti. Perasan bagus...perasan keputusan dia shj yg terbaik. Pas berpecah sbb langkah kajang yg bodoh. Rafizi jugak mastermind "pakatan harapan". Hasilnya? Porak peranda. Hari2 PAS & PAN berantakan. Dap pulak tunjuk taiko. PKR pecah beberapa puak dlm senyap. Dlm politik, kau bukan dinilai melalui berapa A kau dpt masa zaman kau belajar dulu. Pegi mintak keje dgn company bsr2 kalau kau tak sudah2 canangkan kau hebat, pakar. Apa azmin ckp, semua parti kena bersatu tumbangkan BN adalah tepat walaupun sesetengah org tak suka dia termasuk omakkau. Tu baru matang berpolitik. RAFIZI...SILA BLAH DARI PERSADA POLITIK NEGARA!

      Delete
    2. Betoi tu.nampaknya faiz ni sombong dan angkuh.perangai dia jaih beza dt aruah bapanya yg saya kenali.

      Delete
    3. TAHNIAH PARTI KUALI

      Tahniah untuk Kuali kerana pencapaian luar biasa. Bilangan ahli parti kuali sekarang ialah 100 juta termasuk semua katak dan kodok, mengkarung, biawak, cicak, ungka, kera dll.

      Delete
    4. anda betul jiks merujuk pd nik abedoh dn najib

      dr mujahid dn faiz ikut perjuangan bapaknya

      Delete
    5. Anon 10:37 anak angkat Macai Pembodek Abuya Sifoo Bukit Penang, itu cakap macam orang GILA. Kah kah kah. Bapak Kao Negro kott

      Delete
  2. Belum tentu anak mengikut perjuangan bapak dia...perrjuangan tak semesti di warisi anak nya....Kesian dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...Dulu ahli pas tido 1 masjid, makan 1 talam. Tido tengah jalan pun ada. Hari ni bila berpecah, masing-masing jadi kaki carut, baik yg kekal dgn pas atau masuk pan.

      Delete
  3. Pembangkang perlu bersatu untuk menang. Ini strategi PKR. Kenapa #omakkau melalut ni.....ini strategi mereka, biarkanlah......Tapi sy tak setuju PAS masuk kerana PAS suka memecahkan perpaduan. Mana hudud PAS, kami mahukan hudud? Hudud dijadikan "tema lawak" PAS sahaja, tidak lebih dari itu. Jgn "mengkambinghitamkan" peraturan agama tok hj oi...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENGKHIANAT MAHU PKR TINGGALKAN PAS!!!

      Ekoran pendirian terbaru yang dibuat oleh kepimpinan PKR untuk terus bekerjasama dengan PAS semalam ternyata mendapat bantahan dari kalangan anggota lain Pakatan Haprak Baru tu.

      Kata mereka, tindakan sedemikian membuktikan bahawa kepimpinan PKR masih tidak yakin dengan gabungan Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan oleh Presiden parti itu sendiri.

      Malah, mereka juga turut mendakwa PAS sebagai sebuah parti yang pernah mengkhianati Pakatan Haramjadah tu sebelum ini telah banyak membelakangi PKR dalam beberapa isu yang dibangkitkan.

      Putera kepada bekas Presiden PAS, Datuk Fadzil Noor itu berkata, tindakan itu sepatutnya diambil oleh PKR berikutan PAS yang didakwanya pernah mengkhianati parti itu pada pilihan raya umum lalu.

      Faiz dalam pada itu mengingatkan PKR bagaimana PAS menolak pencalonan Presiden mereka sebagai menteri besar Selangor, meletakkan calon di 5 kerusi yang ditandingi PKR dan menolak untuk mengarahkan ahli memberikan sokongan kepada Anwar Ibrahim dalam kes liwat II.
      "Bersediakah PKR untuk dikhianati lagi oleh PAS. Apakah jaminan PAS akan komited untuk mengelak pertandingan 3 penjuru di kerusi yang ditandingi PKR?
      "Adakah PAS bersetuju untuk menerima Anwar Ibrahim sebagai calon perdana menteri walaupun sedar mereka tidak mampu mencadangkan calon yang setanding Anwar Ibrahim?
      "Adakah PAS akan menjunjung persetujuan untuk berpegang kepada dasar bersama yang akan dirangka?" demikia persoalan yang dibangkitkan Faiz.
      Semalam, Azmin yang juga Menteri Besar Selangor berkata, PKR akan bekerjasama dengan mana-mana parti yang mempunyai agenda sama termasuk PAS atau mana-mana parti lain sekali pun.

      Pakatan Harapan merupakan gabungan parti pembangkang terdiri daripada PKR, DAP dan Amanah yang ditubuhkan pada 22 September lepas bagi menggantikan Pakatan Rakyat yang terkubur berikutan pertelingkahan antara PAS dan DAP berhubung pelaksanaan hukum hudud di Kelantan.

      Delete
  4. Yang pasti akan ke Putrajaya ilah Pas dan Kalit ibra,betul tak betina siam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ratib Loser adalah dihalau. Kalah dan kena halau lain babe. Itu alasan Pan-Imayam-Kuali-Pan Kuih Tart- Cangkul tayar Traktor

      Kutipan Ratib PAN ni adalah UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau.

      Wirid sakti untuk mendapat restu Abuya Bukit Penang

      DAP lawan Khutbah di Pahang - Biarkan
      Kampung Batu Feringgi nak kena roboh - Biarkan
      Speaker masjid kat Penang nak dihadkan - Biarkan
      Sekolah SAR Penang ditarik bantuan - Biarkan dan disokong pula
      Presiden PAN Selfie Amoy - Wokey
      Ciplak logo Imayam - Wokey
      Pakai nama orang tanpa izin - Worait

      Perggggggggggghhhhhhhhhhhhhhh Abu Lahab pun ngeri dengan PAN Al Khianatun ini.

      Delete
    2. 7:59 kau didiklah anak isteri kau supaya jd org yg berguna. Jgn biarkan anak isteri kau ikut agama PAN spt kau.
      Agama PAN ni, pengikut dia akan makan apa shj termasuk biawak, mengkarung, janin manusia serta babi hutan.

      Delete
    3. org mcm ni yg hadi kt tolol

      kesian hadi dpt pengikut tulul

      Delete
  5. KEBENARAN ITU TERLALU PAHIT UNTUK DITERIMA

    Jika dibandingkan dengan parti-parti pembangkang Melayu lain, hanya PAS yang mempunyai penyokong akar umbi (grassroot) yang kuat dan komited. Tanpa sokongan jentera pilihanraya PAS dan penyokong PAS, parti PKR dan parti kuali mungkin akan mengalami kekalahan yang teruk dalam PRU14. Ini bererti PAS akan memenangi lebih banyak kerusi DUN dan parlimen dalam PRU14 jika PAS dan penyokong PAS berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapai matlamat ini.

    Oleh sebab parti kuali bernaung di bawah DAPig yang menentang hukum Allah dan memusuhi PAS, parti kuali mungkin akan mengalami kekalahan yang paling teruk dalam PRU14 kerana orang-orang Melayu tidak akan menyokong parti kuali yang menjadi talibarut DAPig yang akan berfungsi memecahkan undi orang Melayu. Dan parti kuali mungkin akan pupus selepas PRU14 !

    Walaupun DAPig mempunyai sokongan akar umbi Cina yang kuat tetapi parti DAPig mungkin akan kehilangan undi orang Melayu dan penyokong PAS kerana sikap DAPig yang menentang hukum Allah (Hudud) dan isu-isu DAPig terbaru yang melibatkan Islam dan orang Islam. Ini bererti DAPig mungkin akan kehilangan banyak kerusi DUN dan parlimen dalam PRU14.

    TANPA PAS, PKTN HARAPAN TIDAK MEMPUNYAI HARAPAN DALAM PRU14 !

    ReplyDelete
  6. Syabas kepada Omak Kau kerana berani mendedahkan kebenaran ! Macai-macai dan barua buruk kepala DAPig dan Kuali sudah pasti akan mendapat penyakit sawan babi kerana terkejut beruk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sawan anjing macam tuan jepong tak de ke?

      Delete
    2. Sawan anjing tak ada brooo..
      Sawan babi mcm kau ada leee.

      Delete
  7. Maka menyalak megahlah sang presiden dengan lolongan yang panjang..."oooooooo"

    ReplyDelete
    Replies
    1. laungan sayup2 dr dlm bukit

      Delete
    2. Itu mcm lolongan presiden pan$*@...ahli dah sepuloh ribooooo....50 ribooooo.....100 riboooo....beribu riboooooo....sit dog...quiet...sori uncle lim...good dog

      Delete
  8. PARTI KUALI ADALAH BARUA DAPIG YANG MENENTANG HUKUM ALLAH ! ORANG BODOH SAHAJA SOKONG KUALI !

    ReplyDelete
  9. Parti serpihan pas, PAN d' tard dengan PSM mana lebih ramai ahli? PSM tak diajak sertai pakatan harapan sebab kecil...rasanya dah berjuta rakyat malaysia sertai PAN kot...

    ReplyDelete
  10. Macai-macai dan barua DAPig dan Kuali adalah umpama anjing kurap menyalak bukit. Bukit tak runtuh, anjing yang sawan! Parti-parti DAPig dan Kuali akan menjadi parti anjijng kurap buruk kepala dalam PRU14 kerana mereka menolak perlaksanaan hukum Allah! Orang Islam yang cerdik tidak akan mengundi parti-parti yang menentang hukum Allah.

    ReplyDelete
  11. Di Timur Tengah, puak Syiah sibuk membunuh orang Islam Sunnah Wal Jamaah.

    Di negara ini pula, orang Syiah pula dilantik menjadi presiden parti Kuali ! Pengikut-pengikut Kuali mazhab apa? Maka tidak hairanlah amoi boleh bermanja dengan presiden Kuali seperti cucu dengan datuk KONON! KONON parti Kuali parti Islam....... Lawak hahahahaha


    Inilah hasil ajaran tuan guru DAPig !

    ReplyDelete
  12. MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

    Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

    Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut?

    Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini?

    Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan puak - puak PAS tu.

    Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius.

    Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

    Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti.

    “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan.
    “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan. Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

    Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa.

    Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget.

    Kah Kah Kah Imayam Kuali2. MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

    ReplyDelete
  13. Ramai2 org bodo meroyan dlm blog ni.kahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imayam tengah marah. Kah Kah Kah

      Delete
    2. Kalau bodo buat apa dtg sini, pegi laa blog lain. Tapi blog lain yg pro Imayam kuali 3x ganda lebih bodo

      Delete
  14. Tak sangka raja cerca, raja hina orang, raja kutuk orang...mat sabu, yang suatu ketika dulu nama gah wakili pas dalam ceramah, di mana berduyun2 orang datang menyaksikan kehebatannya mengata orang sambil membuat lawak, hari ini menerima nasib yang lebih teruk. Diketepikan dlm pemilihan parti, terbuang, terhina. Kelangsungan politik ibarat ibarat nyawa2 ikan. PRU 14 klu kalah PAN, tamatlah riwayat beliau. Moral & iktibar...di dunia ni kita jangan hina/aniaya orang lain. Insyallah dibalas tunai sblm mati.

    ReplyDelete
  15. tk perlu tulis pjg2 tkde sapa nk bc

    satu je nk tnya

    HUDUD MANÀAAAAAAAAA

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuang presiden jepong akan jawab ooooooooo

      Delete
  16. tatkala si jahil yg sombong itu dibawakan pula keaiban pengembalanya .... bertempiklah mereka dengan suara yg keras (lebih buruk dari suara seekor keldai ) .... :)

    ReplyDelete
  17. tidak pernah ada dari kalangan si jahil yg sombong itu mampu memberikan jawapan tatkala ditanya siapa ketuanya PHR ?

    ReplyDelete