KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 8 October 2015

VIDEO .... PENGUATKUASA DIMAKI, DICACI DAN DICAMPAKKAN WANG HANYA DISEBABKAN JALANKAN TUGAS DAN TANGGUNG JAWAB



Seorang anggota penguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) bersikap profesional dan tenang walaupun diperlaku kurang ajar oleh dua lelaki dengan kata-kata kesat menghina.

Kejadian berlaku selepas kenderaan mereka dikunci tayar kerana diletak di kawasan yang tidak sepatutnya.

Anggota penguatkuasa berkenaan yang juga seorang wanita kelihatan tenang meskipun dihambur dengan kata-kata kesat menghina serta memperlekeh dirinya hanya kerana  menjalankan tugas dan amanah selain dicampak wang untuk membuka kunci tayar.

Sebelum itu, dua lelaki berkenaan cuba untuk membuka sendiri tayar.




74 comments:

  1. Replies
    1. Mcm jamal pak tongkol

      Delete
    2. Mak hang khinzir?

      Delete
    3. Semua makin hilang kesabaran,
      syabas pd penguat kuasa. Perangaii kurang ajar semua ni belajar dari baju merah. Kita perlu ramai jamal ikan utk keamanan negara.

      Delete
    4. cina taik babi..ngeh3

      Delete
    5. Umno pun babi sbb merekalah bersetuju bagi kerakyatan kpd cina babi menjadi rakyat negara ini semasa menuntut kemerdekaan. Kerana sikap kebabian terbuka negara kpd pendatang maka akhirnya org melayu yg akhirnya dilayan mcm babi hutan oleh cina babi.

      Delete
    6. Ini bukan pasal parti politik...ini pasal cina babi. Cina adalah babi

      Delete
    7. menghina bangsa lain bukan ajaran Nabi saw. sesapa yg masih rasa nk jd umat Baginda saw... jgn menghina bangsa.

      kutuklah perbuatannya itu

      Delete
  2. Hidup Penang !!..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masjid tak boleh pakai speaker kat Penang. PAN senyap
      Sekolah SAR tak dapat peruntukan kat Penang. PAN Senyap.
      Orang Melayu kena maki PAN Senyap

      Inilah Gang Mat Sabu yg anggap Abuya Sifoo Penang itu. Mukminin takda nllai bagi PAN Pengkhianat

      Delete
    2. Elok Sar tak dpt peruntukan dap. Mungkin dap guna duit jual babi. Elok minta kat pas sbb pas byk duit.

      Berhubung masalah speaker luar masjid, sila rujuk mufti penang. Rujuk kapir dap buat apa?

      Delete
  3. Dengan perempuan lu berani la...mari sini mengadap melayu kalau lu berani

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana Imayam PAN, penyokong DAP dah mula pijak kepala rakyat marhaen

      Delete
    2. Pas dah hancus di penang
      Gerakan jd besar kepala

      Delete
    3. Sapa perintah Penang. Anjing betulla hamba DAP ni

      Delete
    4. Dap perintah penang
      Gerakan tak puas hati
      Tak puas hati jd besar kepala

      Delete
  4. Anthony loke ahli parlimen seremban jumpa kasi ludah dia punya muka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ludah muka mak hang dulu
      Lepas tu bru ludah muka loke

      Delete
    2. anon 15:54 lover Imayam

      Delete
    3. Aku ahli pas
      Aku benci umno, pkr, amanah dan dap
      Aku sokong pas tapi tak sokong hadi
      Pas ok tapi pemimpin terok

      Delete
  5. Jom turun himpun baju merah di pulau pinang...jumpa disana....disanaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak tengok
      Ada telo ke tidak

      Delete
    2. anon 15:53 lover Imayam kuali spender oren

      Delete
    3. Aku ahli pas
      Tapi aku tak walak hadi
      Pas ok tapi pemimpin teruk

      Delete
  6. Hahaha.
    kalau aku takkan ambik duit.tu. kecuali dia beri dgn elok.
    Ini baru perentah pulau. Kalau perentah negara tentu lebih teruk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu ahli gerakan tu
      Anak buah gigi tikus

      Delete
    2. anon 15:53 lover PAN mayam kuali spender oren

      Delete
    3. 26.01 kena kencing najis

      Delete
  7. Baru perintah 2 penggal dh tunjuk angkuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni dap pegang terus sampai kiamat.
      Umno meleleh air lior

      Delete
    2. Apa kena mengena dgn sikap biadap cina itu dgn dap dan cina. Kalau kita kaitkan begitu, amat malulah kita melayu islam kerana geng baju merah yg maki polis, bapa rogol anak, pemimpin makan duit, ambil khidmat pelacur dll. Kerana kesalahan seorang jgn kaitkan dgn semua. Kita secara undividu pun byk kelemahan, semoga allah ampunkan mulut celupar kita.

      Delete
  8. Baru perintah 2 penggal dh tunjuk angkuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli gerakan tu
      Anak buah gigi tikus

      Delete
  9. PELACUR PUN TAK MENGAKU BUAT KERJA HARAMJADAH!!!

    Kalau sapa nak terasa, itu dia punya pasal la. Tapi memang itu hakikatnya. Waima kita tanya siapa pun yang pernah lakukan kerja Haramjadah, diorang takkan mengaku. Termasuk la Pelacur.

    Jadi, apa nak heran kalau puak - puak Pengkhianat Amanah Negara tu nafi yang diorang hanya sekadar Boneka Kafir Harbi DAPigs? Mati hidup semula pun diorang takkan mengaku.

    Walaupun pada hakikatnya, ramai yang melabelkan puak - puak Pengkhianat tu sedemikian rupa, tapi sudah pasti diorang malu nak mengaku secara terbuka. Nak pulak depan orang ramai.

    Sebaliknya, sudah pasti diorang akan berikan pelbagai alasan seperti mana yang dibuat oleh salah seorang Pengkhianat ni dan mendakwa KONONnya diorang sekadar 'berkongsi prinsip' dengan DAPigs.
    “Ia adalah berkenaan dengan prinsip, kita boleh memiliki prinsip yang sama dan ia tidak menjadikan kita sebagai boneka. Penubuhan parti politik baru berdasarkan prinsip yang dibawa,” katanya.
    Realitinya, puak - puak Pengkhianat tu bukannya berkongsi prinsip. Sebaliknya mereka dilihat hanya sekadar memenuhi kehendak dan kemahuan puak - puak DAPigs tu nak merampas kuasa.

    Dek kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri, maka terpaksa la diorang tunduk dan patuh kepada kerakusan nafsu puak - puak DAPigs tu secara terang - terangan.

    Dan sebab itu jugak la diorang sanggup menjadi Pengkhianat kepada parti dan memungkiri akujanji serta sumpah Bai'ah yang telah dilafazkan sewaktu menjadi wakil rakyat PAS sebelum ini.

    Itu pun masih lagi dikalangan diorang nak buat dakwaan KONONnya bukan diorang yang memungkiri janji. Sebaliknya, diorang mendakwa PAS yang telah mengambil tindakan sedemikian.
    “Tetapi sebaik sahaja Pas mungkir janji, tidak lagi berpegang kepada janji dalam kerjasama, mengkhianati parti komponen lain. Kami beralih daripada parti yang teruk kepada parti yang lebih teruk,” katanya.
    Nah! Secara tak lansung, kenyataan itu membuktikan bahawa sebelum diorang keluar dari PAS, parti tu pun memang dah sedia teruk dan bertambah teruk apabila memungkiri janji yang telah dibuat.

    Tapi jangan pulak diorang ingat, dengan menjadi Pengkhianat kepada parti tersebut akan membuatkan mereka dari kalangan Pengkhianat tu bertambah baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu muka ahli gerakan tu
      Tgk lambang kat baju dia....

      Delete
  10. Gomen perlu kurangkan PA dan tingkatkan produktiviti PA sedia ada dan menguatkuasa undang undang yang tegas bagi menangani PA yang suka makan haram.

    Sebagai tambahan, sistem dendaan dan penghargaan harus dikuatkuasakan, kenaikan gaji, bonus dan anugerah cemerlang harus hanya diberikan kepada mereka yang jujur dan amanah. Kepada yang rajin curi tulang (lepak 60% kerja 40%), bisnis luar, datang lambat rehat lama, famili first, berkira kerja dll tidak layak diberi bonus, kenaikan dan anugerah, mereka seharusnya dibuang.

    Kasi bodo buat kerja bodo dan pandai buat kerja pandai berdasarkan result SPM bukan degree (kerana banyak degree beli dan subsidi sekarang ini), hantar pulang pekerja asing biar bodo buat kerja mereka maka masalah pengangguran dan kebergantungan kepada perkhidmatan awam tidak akan berlaku.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A > = degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am kecuali yang kerja sendiri ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  11. Sedih tengok orang Islam kena maki dan hina macam ni. celakalah kat kafir cina dua ekor tu. tunjuk kuat kat perempuan boleh le. pergi berambus le cina penang bangsat woi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli gerakan kot.
      Tengok gaya bukan dap

      Delete
    2. alaaa....

      mana kuatnya cina 2 ekor tu.....
      akhirnya bayar juga....
      akak tu sempoi jer...tak layan perangai cina tu.

      Aku caya tu spesis gerakan, parti yang saman hudud Pas tu....

      Delete
  12. Puas ler hati anjing2 dap. Org yg ada otak boleh bezakan sblm dan slps Dap. Nasib org Melayu bukan makin baik tapi makin hina. Lepas kena halau dari kg halaman, kena maki hamun kena larang aktiviti masjid sekolah agama kena sekat bantuan dan mcm2 lgi. Guru2 sar spm je tapi bn bagi sijil diploma degree ada yg dah mengajar kat sk pun. Sokong dap apa dpt?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloklah SAR pas tu kena sekat bantuan.
      Sbb dap dan pas sudah putus.
      Malu klu mintak bantuan dap.
      Duit itu mungkin duit haram jual babi.
      Nak duit halal mintak pd pas.
      10 juta ahli pas senang2 bole bg duit juta2.

      Duit dap haram mungkin duit jual babi

      Delete
    2. Mintak bantuan najib cuba. Dia ada duit derma 2.6 bilion

      Delete
    3. 1604, dap kte da taw perangai , tapi anjing melayu derang tu yg kte kesalkan, tlg anjing tersepit.

      Delete
  13. kenapa berduka cita , kenapa berkeluh kesah , kenapa mengesali pada apa yg kamu pilih ? ... bukankah kamu yg dikumpulkan dijalanan ... kamu yg menjulang panji2 mereka...kamu yg berguling dijalanan demi mereka ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berguling demi mereka kepala lancau ko..ko punye otak yg singkat bpikir mcmtu.bodo. Phuiii

      Delete
    2. 17:17..ko yg berguling dn lepas letih berguling sanggup mkn taik demi mereka..keh3

      Delete
    3. 17.43
      Ko dan unknown sbg kawanan bebiri sanggup minum kencing najis sang serigala.....
      Best ker rasa?

      Delete
  14. Kalau dulu gerakan perintah pineng xlabjd mcm ni.Gerakan mengutamakan org2 islam,silap gaya tiap kampung ada masjid,bantuan kpd org islam 5k tiap bulan Gerakan kasi.Kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btl tu.tiap umat islam dapat derma.kahkahkah

      Delete
  15. Anjing2 dap. Dulu org melayu ada juga rumah dan kampung sekarang kena halau macam tu je. Sampai masjid pun dorg dah kacau. Dulu eaktu gerakan x berani pula. Bunyi pun dari jauh je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mufti buat. Bukan dap.
      Bodo. Tak baca ke

      Delete
    2. Hg tu bodo. Gerakan perintah brp lma mufti tak kluaq fatwa x boleh guna pembesaq sora pon..anjing.

      Delete
  16. Indon pun pandang hina cara malaysia dpt kemerdekaan,syarat nk merdeka kena terima sampah british(cina n india).umno kutip mereka melayu yg terima akibat,sbb tu tuanku mati dlm kehinaan..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak kau yg belum merdeka.

      Seburuk buruk Malaysia, belum ada kes bot bawa pendatang haram Malaysia karam di selat melaka kerana nak cari kerja di Indon.

      Biarlah Indon ketawakan Malaysia, dia nak ketawa sambil berguling pun tak apa.

      Kau pun sama. Dipersilakan perlekeh negara Malaysia.
      This is the birth place of me.

      Tak pernah kerajaan Malaysia paksa rakyatnya yg macam kau tinggal di sini.

      Anjing pun tak makan makanan yg bercampur dgn najisnya sendiri.

      Orang macam kau....mungkin lakukannya.

      Delete
    2. Betol
      Hem + pas
      Hempas/ hampas

      Delete
  17. Aku rasa ramai ahli PAS mai jengok kat sini....
    Mintak tlg ahli2 dikawasan masing2 wat survey setuju atau tidak utk wat projek pembangunan ekonomi ummah....
    Nanti kita baling balik duit sebakul kat cina pastu suruh balik tanah besar....

    ReplyDelete
  18. Malaysia dipandang hina kerana pemimpin UG dn pengundi UG dulunya setanding sgpore n korea skrg dah jauh ketinggalan..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb apa?
      Sbb kelantan negeri paling maju dan terkaya di msia di bawah pimpinan pas
      Keh3

      Delete
    2. Malaysia dipandang hina sejak satu parti yg baru ditubuhkan ciplak logo tv tamil Imayam India menyebabkan ia menjadi viral dan negara menjadi jerebu teruk disebabkan insiden ciplak logo tersebut.

      Delete
    3. Malaysia dipandang hina kerana pemimpin pembangkang yg dulunya konon anugerah tuhan buat kerja jijik mendubur sesama jenis..ngeh3

      Delete
  19. Ini semua berlaku sbb paspispus
    Mampus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua berlaku sbb daPIGS lickers yang buta mata buta hati. mamposssss

      Delete
  20. sokong la cina dap banyak2...
    termasuklah mat sabu n geng..jilat pungkur cina..
    akhirnya cina layan melayu macam sampah..
    cina ada agenda.. melayu tak sedar..
    lantak la...bodoh sangat..

    ReplyDelete
  21. RASUL SAW PERNAH DIBALING BATU HINGGA MELELEH DARAH KE KAKI

    PERNAH DIBUANG NAJIS UNTA ATAD BADAN BAGINDA SAW

    PERNAH DIBUANG SAMPAH DI KAWASAN RUMAH BAGINDA SAW

    TAPI TIDAK PERNAH BAGINDA SAW MAKI HAMUN. APATAH LG MAKI HAMUN KERANA KEBENCIAN BANGSA

    JAUH SUNGGUH KITA SEMUA DR SIFAT MULIA BAGINDA SAW. BILA MAULID BERDUYUN2 PERGI BERARAK.

    wahai Tuhan apakah hiba bangsatnya bangsa ini kerana hina dan buruknya akhlak mereka dn bukan kerana hebatnya musuh?

    wahai Tuhan aku berlepas diri dr akhlk buruk assobiyah mereka ini.

    ALLAHUMMA SOLLI ALAA SAIYIIDINAA MUHAMMAD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan dan..

      Yang tiap2 hari maki hamun pas hj hadi harun din nik abduh mat sabu dgn gelaran cukup hina x de kluaq hadis apa pun. Maki je cina siap anjing menyalak.

      Delete
    2. Kau ckp jgn benci cina tp kenapa islam ckp masa nk kiamat pokok pun boleh bg tau yahudi kt mn? Kan perkauman namanya jugak...jd, tak salah benci cina. Cina mmg babi

      Delete
  22. Aku dah lama tahu dap tu cina tp aku baru tahu MCA tu tuhan UG..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum ini kau kata DAP parti pelbagai kaum, hari kau kata Dap tu cina pulak. Kau ni gila jenis apa?

      Gila babi?
      Gila meroyan?
      Anjing gila?

      Delete
  23. No plat PLH 2242.....orang penang kasi "mark" ini kereta....

    ReplyDelete
  24. Melayu P. Pg "lenyap" dari zaman Gerakan (Lim Chong EU) lagi. Sya anak P Pg. Gerakan "menghapuskan" Melayu TAPI "roket" yg membantu Melayu dianggap jahat. Saya anak Jelutong. Sekolah saya Sek men (SMJK) Jelutong. Umur saya dah 52 th. Saya tahu. BN yang membunuh Melayu P Pg tapi mereka menuduh DAP. Sialan BN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloklah kau jadi calon DAP for the next PRU, gantikan tempat kapal singh. Aku sekolah tu jugak.

      Delete
  25. Hadi dah sesat sbb dah gadai bini,tahi pun x gadai bini..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi baru je sesat, tapi kau sesat sejak lahir.

      Delete
  26. si jahil yg sombong itu berkata ... " perihal bangsa itu tidak ditanyakan Allahswt" .." itu adalah assobiah@rasist" ... maka si jahil yg sombong itupun membuang segala hak dan amanah pada kejadiannya sebagai bangsa melayu ... maka Allahswt menghinakan golongan seperti ini dengan sijahil itu mengangkat dari kalangan mereka kepimpinan yg berjual beli terhadap ilmu yg dimiliki (laksana kawanan serigala yg buas) .. yg menyebarkan fitnah , adu domba , dan membuai sekalian si jahil yg sombong itu dengan angan2 yg sangat memuaskan nafsu dan kehendak ... Maha Suci Allahswt .. lihatlah betapa butanya hati dan kerasnya lisan mereka diiringi dengan buruknya perilaku .... adapun kawanan serigala itu dikelilingi pula "rakan" yg juga bersifat serigala (dari puak non muslim) ..... sesungguhnya kisah sipenguat kuasa yg dihina dan diaib oleh si kafir (yg bertaraf "org awam") ... bukanlah didorong oleh nafsu peribadinya tetapi dipandu oleh sifat megah ras bangsanya yg menguasai pakatan yg dijalin ... demikianlah janji Allahswt kepada bangsa yg tidak mahu bersyukur (kufur nikmat) .. " kamu akan menurut kepada si kafir itu setapak demi setapak , selangkah demi selangkah , dan akhirnya kamu akan berlutut di hadapan puak kafir harbi ( ditarik hampir semua nikmat Allahswt) .... :)

    ReplyDelete